![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 10 november 2006 - 21:53
Postad 10 november 2006 - 22:06
Postad 18 december 2006 - 10:45
Är riktigt sugen på köpa Andersson plasman nu till jul, Men jag skulle gärna vilja ha lite mer användar kommentarer om denna.
1. Ni som har köpt denna, hur rädd behöver man vara för inbränningar? tänkte koppla tv:n till min htpc och nästan uteslutande titta på tv samt filmer.
2. Kan man få optimal upplösning på både hdmi samt vga ingången?
3. Kvalitets intrycket, Känns tv:n plastig?
4. Bildkvalite. Jag är ganska noga med att svärtan är bra på tv:n. Är en gammal crt anhänngare

Tack på förhand!
Mvh Staffan
Postad 18 december 2006 - 11:18
1. -Hej
Är riktigt sugen på köpa Andersson plasman nu till jul, Men jag skulle gärna vilja ha lite mer användar kommentarer om denna.
1. Ni som har köpt denna, hur rädd behöver man vara för inbränningar? tänkte koppla tv:n till min htpc och nästan uteslutande titta på tv samt filmer.
2. Kan man få optimal upplösning på både hdmi samt vga ingången?
3. Kvalitets intrycket, Känns tv:n plastig?
4. Bildkvalite. Jag är ganska noga med att svärtan är bra på tv:n. Är en gammal crt anhänngare
Tack på förhand!
Mvh Staffan
2. -
3. - I M3's test tyckte de att den var snygg (En av de snyggaste i testet enligt tidningen) och kändes exklusiv.
4. - Fick bara 4:a av 10 i M3:s test. Färgerna är blekig och kontrasten blaskig. Bild från dvd påminde om lågupplöst divx....
Skulle själv inte köpa den här plasman, lägg till några tusen och köp en bättre plasma som tex. Panasonic Th-42pv60e som har riktigt bra bild och många här verkar mer än nöjda med.
Postad 18 december 2006 - 11:27
/D
Postad 18 december 2006 - 11:44
Postad 18 december 2006 - 13:13
Är förvånad över att den fick så bra som 4/10 i bild. Hade gett den en 2a, Allt är kladdigt och den ser utvättad ut i färger och svärta
Intressant, men kom gärna med lite mer info varför den fick så dålig kritik från din sida.
Har du tv:n själv?
Vilken källa matade du tv med? tex använde du en htpc eller annan uppskalare?
Vilket format, SD eller HD?
Postad 18 december 2006 - 15:00
Postad 18 december 2006 - 15:43
Blir dock lite förvånad när du säger att kontrasten och svärtan är dålig när tv:n är specad med 10 000:1?
Plasma tv har väl inga sådanna ruttna funktioner som dynamiskt kontrast kompensering?
Såg lite i det eget galleri att du hade en Sony lcd, tyvärr ligger inte den i min prisklass nu vid juletider. Egentligen vill jag bara ha en vettig tv för pengarna att ligga oh slötitta på. Filmer rullar på min gamla barco proj
Måste finnas fler som har denna tv hemma i vardagsrummet som kan kommentera lite

/Staffan
Redigerat av SciFi, 18 december 2006 - 15:54.
Postad 30 december 2006 - 11:31
Postad 21 mars 2007 - 16:07
Andersson XQ50 HD
kontrastförhållande på 3000:1 medan 42 tummaren ligger på 10 000:1.. Hur viktigt är det? Är fullständig nybörjare och behöver ingen teve för 25 tusen så ser denna som ett kanonbra alternativ för mig. Skulle dock vilja ha lite synpunkter på skillnaden mellan 42an o 50 tummaren?
Postad 10 juli 2007 - 11:35
samt via digital var det strålande...
Vill sammtidigt säga att det var nog ett av det bästa köp jag gjort...
Skall se om jag kan få till lite bilder m.m och dela med mig av...
Postad 11 augusti 2007 - 07:43

Mvh jim
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar