Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vincent SP-998 vs. Rotel RB-1090!

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 August 2006 - 20:42

norwayhustler
  • norwayhustler
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Funderar nu även på att byta ut hk-cd:n mot en Rotel RCD-1072. Så ###### nöjd jag blev när jag bytte ut stärkaren så undrar jag hur bra det måste låta om jag byter ut cd:n. Undrar om det är värt det... Är ju inte direkt missnöjd med hk-cd:n på något sätt. Men blir det lika stor förändring som stärkarbytet så byter jag ju även cd:n. Men det är ju en ganska stor prisskillnad. Någon som har några tankar om det kanske kan vara värt det?

Postad 16 August 2006 - 20:50

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Tror absolut att du kan tjäna på ett byte, men personligen tycker jag det är svårare att höra skillnad på olika cd-spelare än det är med förstärkare.
Jag måste vara tråkig och säga - Låna hem och testa!

Men om jag får gissa så kommer det inte låta sämre :)

Postad 16 August 2006 - 20:58

norwayhustler
  • norwayhustler
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ok. Var inne på ljudkällarn i gbg men dom tar bara in rotel om man skall köpa dvs dom har inget i butik för demo. Men jag får ju helt enkelt kolla annan butik. Kan ju vara smart att göra som du säger att låna hem och provlyssna. Så man inte lägger 9000kr på en spelare man knappt hör skillnad från den man har. Skall kolla med tele-hå nån dag om man kan låna hem en spelare och testa.

Postad 17 August 2006 - 09:40

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

• 1503 inlägg
  • 0
9000kr för en cd spelare? Bättre köpa ett bra ljudkort och spela från datorn isåfall. Har hört att soundblaster x-fi korten ska motsvara en cd-spelare i 10 000 - 15 000 kronors klassen.
+ att du har något att spela upp lite musikvideos ifrån ibland när man känner för det eller mp3 bara.

Postad 17 August 2006 - 16:46

norwayhustler
  • norwayhustler
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Tack för tipset men sånt har jag inget intresse av. Avskyr datorer dom får mig bara att känna mig dum och hjälplös. Sen vill jag inte ha dator i vardagsrummet. Men annars hade det säkert funkat kalas.

Postad 17 August 2006 - 17:36

barrman
  • barrman
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Om dina öron påminner om mina skulle jag rakt av rekomendera dig att uppgradera CD spelare.

Satt själv med HK 675 och en gammal HK CD spelare plus deras DVD tyckte när jag hade den stärkaren att jag ej hörde någon skillnad mellan DVD och CD spelaren. När jag bytte ut HK 675 till Rotel 1067 så hörde klara skillnader på CD och DVD spelaren och ingen av dem var jag nöjd med. Slutade med att jag la cirka 10' på CD spelare och det ångrar jag inte alls. En av spelarna jag valde mellan var 1072 den valde jag bort då jag ville ha en spelare med mer dynamik istället för Rotels kontroll detta på grund av att det är lite brist på detta i mina Dynaudio burkar.

Kör hårt och försök att få testa 1072 i hemmiljö !

Postad 17 August 2006 - 20:39

norwayhustler
  • norwayhustler
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ok va bra. Givetvis köper man ju inte en pryl för 9 000kr bara för någon annan tycker det låter bra. Men eftersom du varit i ungefär samma sits och tycker att det är en bra ide så känns det ju som att det är värt besväret att låna hem en och testa. Så tack för tipset! Skall kolla med tele-hå någon dag dom borde ha en 1072 hemma.

Postad 17 August 2006 - 20:44

norwayhustler
  • norwayhustler
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
En helt annan sak som jag funderat över. Det verkar ju i alla fall som att det kan dyka upp någon 1072:a på beg-marknaden då och då. Skall man kanske slå till på en begagnad för att få ned priset? Eller skall man undvika att köpa cd-spelare begagnad? Jag har i alla fall fått för mig i min trångsynta lilla hjärna att cd-spelare är lite mer utav en färskvara som man kanske bör köpa ny. Någon? Några åsikter? Och om man nu då skulle köpa begagnad så finns det ju rotel rcd-1070 på beg-marknaden. Kan någon förklara skillnaden mellan 1070 och 1072?

Postad 17 August 2006 - 20:54

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
För mig är oxå signalkällan en färskvara. Men är den inte allt för gammal så skulle jag kunna köpa den begagnad oxå.

//Loofy

Postad 17 August 2006 - 21:09

norwayhustler
  • norwayhustler
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Kanske är lika bra att köpa en ny. Om man köper en hyffsat ny begagnad så får man ju inte den till något jättefyndpris direkt. Så då kan man ju lägga till lite pengar och köpa en ny.

Postad 17 August 2006 - 21:20

barrman
  • barrman
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Begangnat är ju ofta ett sätt att överkomligt hitta prylar till ett bra pris. En aspekt att tänka på är ju förväntat vidareförsäljningsvärde, för det är väll ingen av oss intresserade här som tror att vi går till graven med vår nuvarande anläggning. En CD-spelare torde ju tappa relativt mycket av sitt värde på kort tid.

Hur som hellst återkom med lyssningsintryck och stärk falangen "vi som satsar på ljudkällor! "

Postad 17 August 2006 - 21:53

norwayhustler
  • norwayhustler
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Yes hittar man en fin beg till bra pris så kanske det kan vara nåt. Man får väl hålla ögonen öppna och inte hoppas på för mycket. Kan ju provlyssna medans man sparar ihop till en. Ingen som kan förklara skillnaden på 1072 och 1070?

Postad 18 August 2006 - 21:54

norwayhustler
  • norwayhustler
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ja gott folk. Nu är cd-spelaren och radiodelen sålda dom också. Fick 2000kr för cd-spelaren och 2500kr för radiodelen. Så nu är det bara att spara till ny cd-spelare och ny radiodel. Har dock inte provlyssnat något ännu. Men nu är man en bit på vägen i alla fall.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.