LG 50PM1M
260 svar till detta ämne
Postad 26 april 2006 - 08:54
Unregistered637ad9f0
-
Unregistered637ad9f0
-
Användare
-
-
112 inlägg
Dan.k Här finns ett program som kollar vilka upplösningar som TV'n klarar. Det är bara och koppla in datorn och sedan köra programmet. Så får man en textfil med info om upplösningar, frekvenser mm. http://www.entechtai...les/moninfo.exeMedans du är på gång med datorn. Kan du prova att köra det är programmet och posta resultatet här i tråden. Mer info om programmet och EDID finns här: http://www.geocities.com/jgeneedid//Dixen
Redigerat av Unregistered637ad9f0, 26 april 2006 - 08:56.
Postad 26 april 2006 - 12:12
Goosen
-
Goosen
-
Användare
-
-
187 inlägg
Dan.k Här finns ett program som kollar vilka upplösningar som TV'n klarar. Det är bara och koppla in datorn och sedan köra programmet. Så får man en textfil med info om upplösningar, frekvenser mm. /Dixen
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kan svara på den här frågan åt dan, han kör powerstrip vilket är det bästa programet vad gäller ha koll på och ändra upplösningen med mera. Varför han ska testa med nVidia är pga att den klarar skicka 1366x768 vilket inte ati-korten har stöd för! (Detta lärde han mig  ) /Goosen
Postad 26 april 2006 - 12:38
Unregistered637ad9f0
-
Unregistered637ad9f0
-
Användare
-
-
112 inlägg
Tack för svaret Goosen Jag var nog inte tillräckligt tydlig  . Jag vill gärna personligen se EDID från TV'n. Då det står en hel del mer info där än i produktspecen. Därav mitt inlägg. /Dixen
Redigerat av Unregistered637ad9f0, 26 april 2006 - 12:40.
Postad 26 april 2006 - 12:45
Goosen
-
Goosen
-
Användare
-
-
187 inlägg
Dixen jag var nog lite otydlig, det man kan bland annat gör med powerstrip är att skicka vilken upplösning som grafikkortet stöder. Då kan man se vad som händer ibland blir det helt svart pga tv inte kan ta emot signalen överhuvudtaget. Man provar sig fram alltså!
/Goosen
Redigerat av Goosen, 26 april 2006 - 12:46.
Postad 26 april 2006 - 12:51
Unregistered637ad9f0
-
Unregistered637ad9f0
-
Användare
-
-
112 inlägg
Hej igen Om du kollar i den här tråden inlägg 46 av mig: https://www.minhembi...opic=115257&hl=så ser du all info ur EDID och vad TV'n stöder mm. Varför testa och gissa när svaret finns i TV'ns mjukvara. /Dixen
Postad 26 april 2006 - 12:59
Goosen
-
Goosen
-
Användare
-
-
187 inlägg
Blir iof samma resultat!
Skulle vara intressant att läsa men du länkade fel!
/Goosen
Postad 26 april 2006 - 13:04
Unregistered637ad9f0
-
Unregistered637ad9f0
-
Användare
-
-
112 inlägg
Den länkade tråden gäller Fujuitsu V40
Det var dock inlägg 14 i den tråden.
/Dixen
Redigerat av Unregistered637ad9f0, 26 april 2006 - 13:04.
Postad 26 april 2006 - 14:26
Goosen
-
Goosen
-
Användare
-
-
187 inlägg
Intressant! men man måste ju testa iaf hur overscanningen blir ändå!
/Goosen
Postad 27 april 2006 - 08:48
Unregistered676d9879
-
Unregistered676d9879
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Fan vad trögt den här tråden går.
Finns det inga fler som kan ge omdömmen på denna plasma panel, den sitter i olika modeller så det måste vara någon annan än Dan.k som har en.
Jag tror för egen del att det blir en 42" istället. Om bilden suger så hårt på tv-bild som Dan.k tycker, kan man ju glömma använda den till annat än dvd o dator. Då faller den stenhårt, en plasma ska man väl kunna använda till allt. Han skriver dock inte om han bara använt analog-tv vilket jag frågat tidigare.
Angående tidigare inlägg om för få HDMI ingångar:
Om man har en AX2AV så kan man väl koppla in alla enheter i den med hdmi, component, s-video och komposit och sedan köra ut allt med hdmi, Recievern klarar väl av att omvandla signalen så att man endast behöver ha en kabel (hdmi) till plasman från recievern??
Att allt ska kopplas via hdmi tycker ja personligen är ett i-landsproblem, det är inga fel på component men nu har alla stirrat sig blinda på det "senaste". Hur många produkter ser man stor skillnad på om man använder component eller hdmi?
tvekar fortfarande.....
Postad 27 april 2006 - 17:01
slowmove
-
slowmove
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
istortsett ingen 50" ger utmärkt bild med dagens tv om det inte är satellit då möjligen...både kabel och marknätet sänder alldeles för dålig kvallutta även digitalt i min mening
Postad 27 april 2006 - 18:09
sonik
-
sonik
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jahapp då är jag väldigt nära att införskaffa mig en plasma tv, Denna tv ser onekligen bra ut,
Men var är högtalarna? är dom minimala rackare på botten av tv:n?? och låter dom bra eller är ljudet kass??
Finns det inget bordstativ till denna koloss?? vill inte riktigt ha den på väggen och bilden med två provosoriska frigolit bitar som "stativ" ser inte rikigt säkert ut: -hum nu ska jag plugga in min xbox360 *knuff* *krash* GAAAAAAAH!!!!
Postad 27 april 2006 - 18:19
Unregistered676d9879
-
Unregistered676d9879
-
Amatör
-
-
63 inlägg
lugna ner dig och läs tidigare inlägg och produktspecen. klicka på länken LG 50PM1M ovanför så får du den info du behöver.
Postad 28 april 2006 - 06:55
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
istortsett ingen 50" ger utmärkt bild med dagens tv om det inte är satellit då möjligen...både kabel och marknätet sänder alldeles för dålig kvallutta även digitalt i min mening
<{POST_SNAPBACK}>
Nja, min morbror har en 506xde och kör viasat och 1,2 & 4 analogt. Bilden är faktist riktigt bra.
Postad 28 april 2006 - 13:46
HemligaArne
-
HemligaArne
-
Rookie
-
7 inlägg
jihoo.. Så har jag äntligen fått iväg min beställning. Har haft svåra kval i ett bra tag om det är värt pengarna. 12000kr för 8" extra. mot 42 tummaren.
Resonerade lite så att snart kommer alla att ha 42" då kan jag fortfarande vara nöjd med min 50" =)
Jag hoppas jag blir nöjd nu..
Redigerat av HemligaArne, 28 april 2006 - 13:50.
Postad 28 april 2006 - 14:42
Unregistered676d9879
-
Unregistered676d9879
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag skulle uppskatta om du delar med dig av dina erfarenheter så att vi andra som funderar kanske kan bestämma oss.
Skriv om precis allt och håll inte igen. Skriv inte bara " Den är så stor... dreggel dreggel". Vad är bra och vad är dåligt? Gärna med recensioner som en rookie kan förstå.
Vad har du för förutsättningar annars, har du en dvd med hdmi, använder du sattelit, comhem, boxer, hur ansluter du den till datorn. mm. mm.
Grattis till ett lyckat köp (hoppas vi  )
Postad 28 april 2006 - 23:54
HemligaArne
-
HemligaArne
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag skulle uppskatta om du delar med dig av dina erfarenheter så att vi andra som funderar kanske kan bestämma oss.
Skriv om precis allt och håll inte igen. Skriv inte bara " Den är så stor... dreggel dreggel". Vad är bra och vad är dåligt? Gärna med recensioner som en rookie kan förstå.
Vad har du för förutsättningar annars, har du en dvd med hdmi, använder du sattelit, comhem, boxer, hur ansluter du den till datorn. mm. mm.
Grattis till ett lyckat köp (hoppas vi )
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har en Panasonic S97 med hdmi, och tänker även köra från en dator med DVI. Det enda jag är lite skeptiskt mot är hur bilden kommer att bli från boxer. Nåja, de hade iallafall skickat den idag, betyder väl att den dyker upp på tisdag eller nått. Ska meddela utfallet på mina tester. lovar =)
Postad 30 april 2006 - 17:50
wolfpack
-
wolfpack
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Ok, vad är det för "fel" på den här plasman? Använder dom gamla paneler?
Hur kan det vara möjligt för LG att sälja en 50:tummare för under 25000:-?
Får ju erkänna att det rycker rejält i plånboken (hade spetsat in mig en Panna pv-60), nu vet jag inte hur jag ska göra.......
Robban
Postad 30 april 2006 - 20:36
Ollonmannen
-
Ollonmannen
-
Rookie
-
9 inlägg
Tjeeenare!
Fick min godbit levererad till min arbetsplats i tisdags.... :-)
Skulle "bara" ta hem den i en herrgårdsvagn.... den gick inte in!!!
Fick äntligen hem den i fredags efter att jag fått tag i en stoor bil.
Snacka om I-lands problem.....
Hade dock ett problem:
Körde en automatisk kanalsökning, bilden såg riktigt hyfsad ut fast jag har kabelTV.
Sen stängde den av sig. Startade jag den igen stängde den ner efter 2-3 sek......
Väntade jag ett par timmar kunde jag ha den igång ett par minuter......
Fläktarna gick inte igång och det kändes som ett värmeproblem av något slag.
Skruvade sen av LG´s original väggfäste och den funkar nu klockrent!
Jag använde de korta skruvarna som medföljde... förstår inte riktigt....
Ska faktiskt ringa LGE Nordic på Tisadg.
Nu tillbaks till NFS Most Wanted!!!!!!
Redigerat av Ollonmannen, 30 april 2006 - 21:53.
Postad 01 maj 2006 - 01:31
Unregistered676d9879
-
Unregistered676d9879
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Vore kul om du skrev något mer Ollonmannen.....
Postad 01 maj 2006 - 11:31
vertikal_mannen
-
vertikal_mannen
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Det är snålt med bilder i denna tråd. Hyfsad analog bild - lite mer info. Hur e den med DVD m.m
Postad 01 maj 2006 - 15:12
Unregistered68083e3d
-
Unregistered68083e3d
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hejsan.
Har kollat på denna tvn ett tag nu och är i valet och kvalet av att köpa den, men ser att det inte är några inbyggda högtalare. Nu till frågan..
Jag har en hemmabio, kan jag koppla in den till tvn? Hur blir det då?
TV
HEMMABIO
BOX (comhem, läste någonstans i ett inlägg om att bilden sög med comhem?)
det är de jag har, jag är lite noob på det här så kopplar man, BOX till HEMMABIO till TV?
Tacksam för svar (tänk på att jag e lite noob)
Postad 01 maj 2006 - 15:31
ingbert
-
ingbert
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Det är snålt med bilder i denna tråd. Hyfsad analog bild - lite mer info. Hur e den med DVD m.m
<{POST_SNAPBACK}>
Skulle oxå vilja se lite fler bilder gärna med plasman igång. Var och kollade på LG 50 PY2R och den var stor.
Postad 01 maj 2006 - 22:25
Ollonmannen
-
Ollonmannen
-
Rookie
-
9 inlägg
Lite mer info...
I original väggfäste från LG finns det 6 korta skruvar.
4 riktigt korta och två liiiite längre....
Antagligen satt fel skruv på fel ställe men kan inte se var fasen man ska sätta dom i monteringsanvisningarna..... lite svagt om det kan påverka fläkteriet anser jag.
Annars är det en grym TV/Monitor! Jag är helnöjd!
Jag är väl vad man kan kalla en normal TV-tittare..... dvs, jag tittar ganska mycket på TV men är inte "videofil" (motsvarigheten till "audiofil"?).
Vill ha en bra hembio till överkomligt pris.
Min DVD har precis pajat så jag får titta på DVD i min xbox via komposit..... ingen direkt höjdare men klart bättre än vanlig TV på min gamla bildrörs-32:a.
I morgon kommer min DVD med HDMI och kan säkert berätta mer....
Men så här mycket kan jag säga nu:
Jag hade dålig bild på min 32:a när jag flyttade hit och fick kabel för en vecka sen. Jag var van vid Viasat. Tänkte att nu blir det riktigt skit när man förstorar upp alla fel från 32 till 50. Men jag anser inte det nu. Däremot ser man riktig skillnad i kvalitet mellan kanalerna. Så kabeltv bolagen KAN ju skicka ut bra signaler..... varför gör dom inte det på ALLA??? Och nästa fråga: Varför i hela friden blir inte de kanaler sura som sänds ut mycket sämre än andra????
Redigerat av Ollonmannen, 01 maj 2006 - 22:46.
Postad 01 maj 2006 - 23:16
Dr Cain
-
Dr Cain
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Därför att många sitter fortfarande med små 14" där den dåliga bilden inte riktigt framträder lika markant.
Postad 02 maj 2006 - 09:27
Unregistered676d9879
-
Unregistered676d9879
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Ollonmannen:
Äntligen lite matnyttig information om denna Plasma. Hoppas att du fyller på med mer info om hur dvd:n funkar via hdmi och om du kopplar till datorn hur det funkar.
Jag antar att du använder CH-digital, hur är det på de kanaler som inte sänds digitalt typ 5:an och viasatkanalerna? Jag själv tycker att det är bäst bild på just dessa kanaler när man jämför dom med andra analoga kanalerna, det kanske funkar att se på dessa utan digital bild tills CH får tummen ur och erbjuder även dom digitalt.
Lägg gärna upp lite bilder med lite perspektiv bilder, alltså inte bara på plasman utan på omgivningen så att man får en uppfattning om hur står den är.
Berodde dina problem endast på väggmonteringen? Blev det för varmt att ha den direkt mot vägg?
Man vill ju ha de så slimmat det bara går...
Grattis till köpet!
Postad 03 maj 2006 - 09:07
Ollonmannen
-
Ollonmannen
-
Rookie
-
9 inlägg
Mer info...
Kollade på King Kong igår med ungarna.
Använder Samsungs HT-P1200 och medföljande HDMI-kabel.
Inga speciella High end kablar eller något sånt.
Jag satt i stort sett hela filmen och njöt av bildkvaliten.
Påpekade detta för barnen i tid och otid som tyckte jag skulle vara tyst istället....
Jag har precis flyttat så jag bor i kartonger men hembion var VIKTIG att få upp!
Vill inte sätta in bild riktigt än..... det ser hemskt ut här.....
Datorn har jag inte hunnit prova än.
Jag tittade även på filmen på 3:an, Hollywood Homocide, igår.
Klart bilden blir mjölig när den dras upp till 50" med värdelös insignal.... Det är ju en TV, den kan mao inte trolla.... inte vad jag sett i specarna....
Allt handlar ju sen om hur mycket pengar man vill lägga för att få vanliga TV-signaler bra.
Jag kommer att smälla upp en en parabol på balkongen och köra Viasat.
Men det är för att jag har en extra parabol och ett år kvar på bindningstiden på mitt abonnemang.
Kan bara rekommendera denna skärmen!
Postad 03 maj 2006 - 09:55
HemligaArne
-
HemligaArne
-
Rookie
-
7 inlägg
Mer info... Kollade på King Kong igår med ungarna. Använder Samsungs HT-P1200 och medföljande HDMI-kabel. Inga speciella High end kablar eller något sånt. Jag satt i stort sett hela filmen och njöt av bildkvaliten. Påpekade detta för barnen i tid och otid som tyckte jag skulle vara tyst istället....
Jag har precis flyttat så jag bor i kartonger men hembion var VIKTIG att få upp! Vill inte sätta in bild riktigt än..... det ser hemskt ut här.....
Datorn har jag inte hunnit prova än.
Jag tittade även på filmen på 3:an, Hollywood Homocide, igår. Klart bilden blir mjölig när den dras upp till 50" med värdelös insignal.... Det är ju en TV, den kan mao inte trolla.... inte vad jag sett i specarna.... Allt handlar ju sen om hur mycket pengar man vill lägga för att få vanliga TV-signaler bra. Jag kommer att smälla upp en en parabol på balkongen och köra Viasat. Men det är för att jag har en extra parabol och ett år kvar på bindningstiden på mitt abonnemang.
Kan bara rekommendera denna skärmen!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fick min igår, och jag är inte helt nöjd. Jag tycker tvn "tappar" färger när jag tittar på DVD via HDMI. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men när det är en övergång från en färg till en annan så blir det inte en mjuk övergång. Ungefär som om man skulle slå på 16 färger i windows. Upplever du inte detta problem så måste det vara fel på antingen min DVD eller Plasman. När jag däremot kör dvd från datorn via RGB så blir bilden perfekt. Och enligt mig borde HDMI vara bättre än RGB. Mycket märkligt. TV är inte bra, men ändå inte helt värdelöst, bilden man får ut från boxer är ju inte så värst bra från början. Testade att köra komposit från boxer, då blev det väldigt dålig bild. Men med fullscart är det helt okej. Ska se om jag kan ta bilder på färgfelet som uppstår med HDMI ikväll.
Postad 03 maj 2006 - 15:11
Dr Cain
-
Dr Cain
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Din dvdspelare kanske matar ut en skum HDMI-signal?
Postad 04 maj 2006 - 08:23
Ollonmannen
-
Ollonmannen
-
Rookie
-
9 inlägg
Tjenare Arne!
Det låter konstigt... det har jag verkligen inte upplevt...
Vad kör du för signal över HDMI, 480p, 720p, 1080i eller kan du ändra den?
Kan du sätta din DVD på 1280x720p?
(Står så i manualen för bästa bild)
Har din DVD DCDi?
Postad 05 maj 2006 - 13:39
HemligaArne
-
HemligaArne
-
Rookie
-
7 inlägg
Tjenare Arne! Det låter konstigt... det har jag verkligen inte upplevt... Vad kör du för signal över HDMI, 480p, 720p, 1080i eller kan du ändra den? Kan du sätta din DVD på 1280x720p? (Står så i manualen för bästa bild) Har din DVD DCDi?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har en S97 och ja, det är DCDi i den. Efter mycket meklande och svärande så har jag fått det till att bli hyffsat. Största problemet är väl att en usel upplösning ska skalas upp så mycket, jag vill ju så gärna att det ska bli prefekt. =/ Vi ändra hur den skickar signalen i hdmi kabeln, har först på rgb, men det gick inte att få det bra, minns inte vad det var jag tog i stället, men tror det var komponent 4:4:2 På min DVD så kan jag inte välja 720p, utan 750p. Nu skalar ju min DVD upp bilden till 750p, sen ska den skalas om igen när den kommer till TVn, det är väl kanske det som är problemet. Kör jag dvd från datorn så skalas bara bilden en gång av datorn, bilden är ju i rätt format sedan så tvn slipper skala igen. Är inte så värst insatt, tyvärr. TV bilden däremot är skrämmande dålig på några kanaler, SVT är bra, eller okej kanske man ska säga. Men typ Eurosport är kass som tusan. Har letat lite på nätet och kommit fram till att det är boxer själva som är problemet, kanalerna är så hårt packade, och det framträder ju tydligare på en stor och skarp skärm. Men det problemet borde finnas på alla plasma av lite större storlek. Någon som har provat IPTV på en plasma? Det får nog bli sattelit annars. Så nja, helt nöjd känner jag mig nog inte. Kanske är för petig, men hade nog förväntat mig lite mer.
Postad 06 maj 2006 - 00:06
Ticko
-
Ticko
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
På min DVD så kan jag inte välja 720p, utan 750p. Nu skalar ju min DVD upp bilden till 750p, sen ska den skalas om igen när den kommer till TVn, det är väl kanske det som är problemet.
720p och 750p är samma, det är bara lite att extralinjerna eller vad man ska säga räknas in. Prova att köra med 1080i istället från dvd:n, tippar på att det blir snäppet skarpare. Det är enklare för tv:n att skala ner en signal från 1080i än att skala upp en signal från 1280*720 till 1366*768. Du får ändå 2 skalningar hursomhelst. Prova o se om jag har fel eller rätt
Postad 07 maj 2006 - 00:13
Ollonmannen
-
Ollonmannen
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej igen Arne!
Det är inte som du är petig.... klart man vill ha perfekt bild!
Men allt blir ju förstorat om man kör upp det ordentligt i tum.
Det finns ju tom skådisar de säger inte kommer att klara det i HD-upplösning....
Så det är kanske bättre att fortsätta vara horny på brudarna i "Sex and the city" och se dom i kornig bild bild än få veta vilka rugg-ugglor dom är i verkligheten....
Allt är relativt.....
Postad 08 maj 2006 - 13:17
UA322
-
UA322
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Nu är jag väldigt nära en beställning av denna plasma!
Skulle bara vilja veta om det är någon av er som kopplat
in er dator via dvi-hdmi och kan berätta lite om bilden, är
det någon av er som har denna plasma som kör TV:n genom
datorn skulle jag bli överlycklig för lite mer info!!
Väldigt avgörande för mig!
Postad 08 maj 2006 - 15:47
Roggan79
-
Roggan79
-
Rookie
-
2 inlägg
tja!
Jo jag har den kopplad från datorn till hdmi på plasman!! Bilden blir kanon. Inget flimmer och färgerna är kalas  Har man en bra signal in på denna plasman så får man ett väldigt bra resultat, har man en halvbra signal så blir det inte speciellt bra! Så kör man dvd, xbox360 eller från pc så kan man inte annat än att glooo med stora ögon
När det gäller tv tittande så är satelit ett måste, är precis så att det duger. Man längtar till
fotbolls vm när dom sänder i hd
Postad 08 maj 2006 - 16:05
UA322
-
UA322
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Låter ju lovande, tack Roggan! Du har inga bilder att visa?
Jag kör boxer genom datorn å de borde ju ge samma resultat som satelit eller?
Postad 08 maj 2006 - 18:32
Ollonmannen
-
Ollonmannen
-
Rookie
-
9 inlägg
Håller med dig Roggan om det där med xbox360
Jag har bara den gamla kryssboxen men en polare tog med sin 360 i helgen....
Jag tyckte innan att det var häftigt med så stor bild när man spelade men när vi kopplade in 360´n på komponent så var det.... det går nästan inte att förklara..... man bara satt och tittade på detaljrikedomen, den skarpa bilden.... helt otroligt!
Måste fråga en sak till er som har en sån här också:
Har ni kört nån kalibrerings-dvd eller nåt sånt?
Jag tycker inte det behövs men det kanske gör en jäkla skillnad??
Postad 08 maj 2006 - 19:13
wolfpack
-
wolfpack
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Är här någon som har jämfört bildkvaliteten på denna mot en Panasonic PV-60? Jag ska köpa ny och kan tusan inte bestämma mig för vilken jag ska ha.....
Robban
Postad 08 maj 2006 - 23:57
Ollonmannen
-
Ollonmannen
-
Rookie
-
9 inlägg
Du menar PV60..... en liten 42:a?????
Helt ärligt.... skriv ut specarna på PM1MA och PV60...
Lägg dom bredvid varandra och jämför var du får mest för pengarna.... Jag valde LG direkt, utan att tvivla....
50" är mäktigt....
Postad 09 maj 2006 - 11:07
HemligaArne
-
HemligaArne
-
Rookie
-
7 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör boxer, visserligen inte genom datorn, det är alldeles för dålig bild. Jag ska byta till satellit eller IPTV. Satellit/IPTV har högre bitrate än boxer.
Redigerat av HemligaArne, 09 maj 2006 - 11:09.
Postad 09 maj 2006 - 12:38
UA322
-
UA322
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Jo, de e ju klart, men jag ser klar skillnad på om jag kör boxer genom datorn till min 42":a
istället för med en box via scart. Är i valet och kvalet men det är bra nära köp nu!
Någon som vill köpa en AE700E och en 88" duk till helgen? :-) Får jag den såld slår jag nog
banne mig till!
Postad 09 maj 2006 - 13:09
HemligaArne
-
HemligaArne
-
Rookie
-
7 inlägg
Jo, de e ju klart, men jag ser klar skillnad på om jag kör boxer genom datorn till min 42":a istället för med en box via scart. Är i valet och kvalet men det är bra nära köp nu!
Någon som vill köpa en AE700E och en 88" duk till helgen? :-) Får jag den såld slår jag nog banne mig till!
<{POST_SNAPBACK}>
Vad har du för något TVkort? Har redan en AE700 =)
Postad 09 maj 2006 - 14:59
Roggan79
-
Roggan79
-
Rookie
-
2 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
jo, men har precis flyttat och får internet om någon vecka!! Kan lägga upp några bilder då om du vill
Postad 09 maj 2006 - 15:34
UA322
-
UA322
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Jag har ett "struntkort" ett Twinham, vet inte vad det heter mer, fick det när
jag köpte datorn tillsammans med Weltons MMC. Planerar dock på att köpa
mig ett floppy-dtv till sommaren!
Roggan: Kul, väntar med spänning, tror dock att jag kanske slår till redan till helgen,
vet någon om den finns att kika på någonstans i Stockholm/Uppsala området?
Postad 10 maj 2006 - 08:35
Unregistered55c65f14
-
Unregistered55c65f14
-
Forumräv
-
-
888 inlägg
Hej,
har precis beställt denna 50" åt min kompis (jobbar i norge) från Dustin & hoppas det är ett bra köp då varken jag el. han sett den!
Eftersom han mer el. mindre bestämmt sig för en 50" Mycra/fujitsu så kände jag att denna skärmen verkar vara bättre & aningens billigare. Framförallt snyggare i sina svarta detaljer
Har jag gjort fel! el. kan jag räkna med ett liv efter att kompisen fått den på plats
//JB
Postad 10 maj 2006 - 21:12
malten
-
malten
-
Rookie
-
3 inlägg
Fick hem min i fredags och är grymt nöjd!!
Fått bättre mottagning på de kanaler jag hade dålig bild på innan.
Kunde inte varit bättre enligt mig som lekman!
Postad 10 maj 2006 - 21:31
cikada
-
cikada
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Fick min igår och är mycket nöjd. Matar med Boxer och DVD via scart. Hade tidigare en 42PM1MA och var mycket nöjd med den oxå. Sålde den och köpte 50PM1MA osedd när Dustin sänkte priset nu i maj.De båda Plasmorna är helt jämförbar och ingen behöver tveka att köpa någon av dem. Enligt min uppfattning är det väl bara Pioneer som är bättre men bildmässigt är inte skillnaden så stor att det motiverar det (drygt) dubbla pris Pioneer betingar.
Postad 11 maj 2006 - 09:24
Unregistered55c65f14
-
Unregistered55c65f14
-
Forumräv
-
-
888 inlägg
Gött att höra för den gick från Dustin igår så kanske den kommer till Gbg imorgon
Håller med dig Cikada & det är svårt att motivera dubbla pengen för en Pioneer!
Pioneer har det behagliga problemet att dom kan hålla sina höga priser & låga volym eftersom dom säljer slut lagret ändå! om nu någon undrar varför inte Pioneer följer prisutvecklingen på platt sidan. Förövrigt tror jag Pioneer är dom enda som dragit ner personal på platt sidan, visserligen under 2005 men ändå!
//JB
Postad 11 maj 2006 - 09:25
UA322
-
UA322
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Sådär! Då har även jag lagt min beställning! Lär väl inte få den förän i nästa
vecka, men den som väntar på något gott...
Postad 11 maj 2006 - 12:06
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Hej
Ni som köpt denna modell fått hem & testat ett tag; är ni nöjda??
Hur funkar det att mata från datan via d-sub, trist & behöva offra hdmi ?
Vad var det som gjorde att ni inte valde PX4R istället?
Skiljer trots allt bara 2700 kr.
Vad köpte ni för väggfäste?
Vi hörs
Postad 11 maj 2006 - 15:09
cikada
-
cikada
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Skillnaden mellan PX4R och den modell den här tråden handlar om är 10 tum. Det är mitt skäl till att välja 50PM1MA.
Beträffande väggfäste: ELFA-varianten
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|