Motorola Home VIP 1920-9T
(Digitalboxar)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg)
|
16 år sedan |
FastTV (32 inlägg)
|
17 år sedan |
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg)
|
17 år sedan |
iptv med HD (3 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 21 March 2007 - 20:28
Postad 21 March 2007 - 21:17
/Peter Cigéhn
Postad 21 March 2007 - 21:21
Kontakta Free-TV och gör en felanmälan, på vems sida felet ligger och vad det beror på kan man ju inte veta i detta skede.
Postad 26 March 2007 - 16:30
Är det någon som i när tid beställt en digitalbox från freetv och fått boxen levererat? Själv har jag väntat i över en månad och ingen box än. Man får heller inget svar från freetv när beställningen kan leveraras. Jag har självklart förstått att det är samma box som telia använder och dom har också väntetider.
Skulle vara kul med lite fler kommentarer från folk som väntar eller redan har en box från freetv.
/Navyboy
Postad 27 March 2007 - 21:10
Ownit väljer ny leverantör för Digital-TV!
FastTV kommer från och med den 1 april att börja leverera sina tjänster till Ownits bredbandskunder.
För mer information kontakta Ownits kundtjänst på [email protected] eller gå in på www.fasttv.se.
Freetv nämns inte längre och deras hemsida är nedplockad
Någon med info om Fasttv, hittar bara en liten tråd om dom här?
Postad 27 March 2007 - 21:19
Nu står följande att läsa på Ownits hemsida
Ownit väljer ny leverantör för Digital-TV!
FastTV kommer från och med den 1 april att börja leverera sina tjänster till Ownits bredbandskunder.
För mer information kontakta Ownits kundtjänst på [email protected] eller gå in på www.fasttv.se.
Freetv nämns inte längre och deras hemsida är nedplockad![]()
Någon med info om Fasttv, hittar bara en liten tråd om dom här?
Intressant! Så FreeTV fixade alltså inte att leva upp till förväntningarna...
Vad gäller FastTV, vad är det för information du är ute efter som inte finns att läsa på http://www.fasttv.se/?
/Peter Cigéhn
Postad 27 March 2007 - 21:32
Tänkte mer på hur användarna/kunderna tycker att det fungerar, hittar bara en tråd https://www.minhembi...howtopic=114355 och det är ivf en som är missnöjd.
Man kan också få kreatel 1910 HDbox men ser ingen info om att dom skulle ha några HD kanaler.
Får väl kontakta deras kundtjänst och se vad dom säger
Postad 27 March 2007 - 21:58
Den informationen kan jag hitta
![]()
Tänkte mer på hur användarna/kunderna tycker att det fungerar, hittar bara en tråd https://www.minhembi...howtopic=114355 och det är ivf en som är missnöjd.
Man kan också få kreatel 1910 HDbox men ser ingen info om att dom skulle ha några HD kanaler.
Får väl kontakta deras kundtjänst och se vad dom säger
Är det verkligen and 1910? Min tolkning av följande sida, och manualen, är att det är en 1920, dvs hybrid-boxen som också är en DVB-T mottagare (så att man kan ta med boxen till stugan som FastTV beskriver den).
Vad jag har förstått så har FastTV ännu inga HD-kanaler, utan 1920 boxen är bara ett sätt för FastTV att vara "framtidssäkra". Man vill väl inte skeppa en omgång nya boxar den dag som HD-sändningarna kommer (nånting som uppenbarligen inte Telia är rädda för med tanke på hur många 1510 boxar dom har skeppat ut den senaste tiden).
Men någon som faktiskt har FastTV kan gärna få dela med sig av lite "insider"-information.
/Peter Cigéhn
Postad 29 March 2007 - 19:53
// Fnulan
Postad 29 March 2007 - 20:44
FastTV verkar vara lite stabilare, ringde till dom igår och gjorde min beställning. Väldigt bra bemötande. Jag ville ha boxen 1920, fick då reda på att den var slut men under tiden skulle jag få 1510 boxen utan kostnad och när dom fick in 1920 så skulle dom skicka ut den till mig.
1920 boxen verkar vara en bra box, som även kunde avkoda digital sändningar från det digital marknätet. Hos nu brf köper/kopplar in en centralantenn så man slipper hålla på med en inomhus antenn. Så man kan titta på TV6(CH L Fotboll).
Så nu är det bara att vänta in paketet.
Är det någon som har FastTV som kan kommentera något om kvalité mm.
Postad 11 December 2008 - 10:55
Idag sitter jag med Com Hems HD-box och vill i alla fall inte kliva ner i kvalitet eller programutbud.
Postad 12 November 2009 - 14:12
Vi ska flytta in i nybyggt och har fått info om att Ownit ska stå för Tele/TV/Bredband.
Ni som har Ownit, vad tycker ni om dem? Vad har ni haft tidigare som jämförelse?
Jag har idag ComHem och är nöjd med allt utom priserna.
Postad 12 November 2009 - 18:33
Väcker tråden lite...
Vi ska flytta in i nybyggt och har fått info om att Ownit ska stå för Tele/TV/Bredband.
Ni som har Ownit, vad tycker ni om dem? Vad har ni haft tidigare som jämförelse?
Jag har idag ComHem och är nöjd med allt utom priserna.
Ownit är bra. Stabil leverans och bra support med erfaren personal. De står ju bara för bredbandsleveransen och ni kan själva välja operatör. Vi hade tidigare FastTV som sög och blev uppsagda av Ownit dessutom. Efter det valde vi Canal Digital som rekommenderades av Ownit. Inget fel med Canal Digital men deras SD-box saknar programguide. Lite irriterande.
Postad 13 November 2009 - 11:51
Ok, vad kan man välja mellan då för operatörer och hur fungerar det? T.ex. Telia kräver väl att man ska ha deras bredband för att kunna få IP-TV/Telefoni?Ownit är bra. Stabil leverans och bra support med erfaren personal. De står ju bara för bredbandsleveransen och ni kan själva välja operatör. Vi hade tidigare FastTV som sög och blev uppsagda av Ownit dessutom. Efter det valde vi Canal Digital som rekommenderades av Ownit. Inget fel med Canal Digital men deras SD-box saknar programguide. Lite irriterande.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Någon med erfarenheter av FastTV ?
3 bilder
42 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?