Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii @ E3 2006

116 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 09 May 2006 - 22:58

cwp
  • cwp
  • Forumräv

• 716 inlägg
  • 0
Även här, precis som med PS3, får jag tyvärr säga att jag blev mycket besviken.

Äsch...

Postad 10 May 2006 - 04:53

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Jag blev både besviken och glad.Det jag blev besviken på är grafiken som ser ut som gamecube grafiken.Själv har jag blivit less på den generationens grafik TOTALT!! men ett nytt mario spel kan jag bara inte missa.Det jag blev glad över är sättet att spela på.Det såg hur roligt som helst när dom spela tennis med den kontrollen och kontrollen har även en liten högtalare så det låter som du swingar i ditt eget vardagsrum.För mig blir det en Wii helt klart men först måste jag få tillbaka min förlorade brorsa (xbox 360).

Postad 10 May 2006 - 07:08

judge_s
  • judge_s
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Angående grafiken, kollade själv på lowres. video, det såg ok ut. Det ska köpas iallfall.
Ni som klagar på grafiken såg ni oxå lowres?

Någon som har länk till highres video?

Postad 10 May 2006 - 09:56

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Grafiken på Wii är riktigt pinsam. Det är verkligen inte next-gen...

Men grafiken är ju inte allt eller hur? :D Spelen såg riktigt roliga ut och jag kommer defenitivt köpa Wii. Jag tycker även att Wii är den snyggaste konsollen någonsin och utklassar PS3 och Xbox 360 med hästlängder.

Postad 10 May 2006 - 10:13

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Nintendo har alltid och kommer alltid satsa på familjerna. Kommer alltid vara billigare med lite sämre grafik men oj så mkt spelglädje för alla åldrar.

Postad 10 May 2006 - 12:04

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Denna fråga har säkert varit uppe tidigare :D men är det bekräftat att man kommer att kunna spela NES, Super Nintendo, Nintendo 64 och Gamecube på denna konsol genom nerladdning från internet?

Om så är fallet så kommer jag inte tveka en sekund på att köpa denna och strunta i XBOX360 & PS3. Online gaming har man ju sin PC till ;)

MVH Kribban

Postad 10 May 2006 - 12:31

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Jag tror nog att Nintendo kommer tillbaka starkt med denna nya konsol. I och med att de satsar stenhårt på spelkänsla och inte lika hårt på grafik. Tror nog att denna konsol kommer att sälja väldigt bra till barnfamiljer som min för det blir väldigt enkelt för mina barn att lära sig spela med de nya kontrollerna.

MVH Kribban

Redigerat av Zoiler, 10 May 2006 - 14:02.

Postad 10 May 2006 - 12:35

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Kommer garanterat köpa denna konsol till mina barn.

Dom kommer garanterat inte sitta still bara för att dom spelar spel :D

Postad 10 May 2006 - 13:06

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Det hänger på kontrollern eftersom grafiken inte är säljargumentet.
Finns många fantastiska spel som inte är specielt vackra.

Postad 10 May 2006 - 14:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nej, grafiken är inte styrkan men det här tål att sägas igen:

Spelen som demonstreras är inte färdiga och inte gjorda på färdig hårdvara. Det spelutvecklarna har för tillfället (speciellt 3rd party) är något upbeefade Gamecubes. Såvitt jag kan förstå har de inte ens tillgång till Wii:s GPU och de flesta har säkert inte CPU:n.

Det är precis som xbox 360 under E3 2005. Spelen såg inget vidare ut då, de blev mycket bättre framåt launch, och de blev ännu mycket bättre några månader senare.

Här är ett häftigt spel som jag ser fram emot:

Trauma Center: Second Opinion (finns på DS)

http://e3.justpause.com/?p=81

Och Capcom bekräftade RE5 till Wii. Blir intressant att se hur nedgraderat det blir.

Kribban: Du kan ladda ner gamla spel (för en summa) från alla Nintendos konsoler utan GC. Även vissa Sega Genesis och Turbogfx spel kommer gå att ladda ner. Gamecubespelen är bakåtkompatibla men du måste ha skivan.

Redigerat av Zoiler, 10 May 2006 - 14:10.

Postad 10 May 2006 - 14:15

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0

Kribban: Du kan ladda ner gamla spel (för en summa) från alla Nintendos konsoler utan GC. Även vissa Sega Genesis och Turbogfx spel kommer gå att ladda ner. Gamecubespelen är bakåtkompatibla men du måste ha skivan.

<{POST_SNAPBACK}>

OK, tack för informationen

Detta är ett väldigt starkt argument för att jag ska köpa denna konsol.

MVH Kribban

Postad 10 May 2006 - 15:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Duckhunt kommer i en ny version till Wii :D

http://revolution.ig...6/706955p1.html

Kul för nostalagiker.

Edit: Det ser ut att kunna komma en ljuspistol till spelet också...

Redigerat av Zoiler, 10 May 2006 - 18:04.

Postad 10 May 2006 - 15:33

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
wow, Resident evil 5 till wii woo wow. Hoppas att Wii hamnar på runt 1500-2000 kr så jag kan köpa den i år.

Postad 10 May 2006 - 16:26

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

Nej, grafiken är inte styrkan men det här tål att sägas igen:

Spelen som demonstreras är inte färdiga och inte gjorda på färdig hårdvara. Det spelutvecklarna har för tillfället (speciellt 3rd party) är något upbeefade Gamecubes. Såvitt jag kan förstå har de inte ens tillgång till Wii:s GPU och de flesta har säkert inte CPU:n.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok tack det fick mig lite lugnare ! sen tycker jag inte det såg så bedrövligt ut heltklart några snäpp bättre än gc

Postad 10 May 2006 - 18:02

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Efter Nintendo presskonferensen blir jag mycket sugen på en wiii.. de flesta spel ser ju snuskigt roligt ut!

Postad 10 May 2006 - 19:34

cwp
  • cwp
  • Forumräv

• 716 inlägg
  • 0
Nja... jag vet inte. Jag tycker bara att det känns som att Nintendo har designat om Gamecube. Tråkigt.

Det känns inte "nästa generation" överhuvudtaget. Det känns som att de lika gärna kunde ha släppt det nya handkontrollssystemet till Gamecube (men då hade de förmodligen blivit alldeles uträknade ur "konsolkriget").

Som jag skrev innan: En stor besvikelse (precis som PS3)...

Postad 10 May 2006 - 19:37

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
det ligger nåt i det du sa. jag skulle nästan hellre sett att nintendo gått ihop med sony å gjort det här till ps3, då hade ms inte haft nån chans alls.

men, nintendo går hellre under än slår sig samman med någon annan. å de tjänar ju pengar som fan fortfarande.

Postad 10 May 2006 - 20:29

cwp
  • cwp
  • Forumräv

• 716 inlägg
  • 0
Ja. En PlayStation 3 med Nintendo-spel hade ju varit grymt! Kombinera Sony's tekniktänkande och Blu-Ray-satsning med Nintendo's spelskapande och retrospelskatalog, så har ni nog nästan drömkonsolen!

Postad 10 May 2006 - 23:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

OK, tack för informationen

Detta är ett väldigt starkt argument för att jag ska köpa denna konsol.

MVH Kribban

<{POST_SNAPBACK}>

Här kommer mer ny info.

Hands-On: We get some playtime with the twenty years of gaming, thanks to the Virtual Console.

One of the most highly anticipated releases for the Nintendo Wii when it launches later this year is not, after all, a single game, but thousands. Nintendo’s Virtual Console system, along with its download service, will allow gamers to enjoy some of the great history of the industry, from every Nintendo console as well as the Sega Genesis and Turbografx-16. Nintendo had a tech demo off the system on-hand today at its E3 pavilion. The current system is still a prototype, and only a simple menu and four games were shown, with no particular price point announced and a final interface for the Virtual Console still in the works.

That said, the menu system currently in place is simple and sleek. Showing a picture of the console the game is from in the background, each game entry features its title and a short description. Once gamers select that game, the system shows a screen describing the basic control layout for the title and then jumps immediately into play. Load times were nominal, averaging just a couple seconds. Gamers can quickly and easily leave a current game and return to the menu system by simply pressing the Wii remote’s “Home” button. It is important to point out that doing this will end your game in the same way turning off the emulated systems did; in other words, gamers should not expect the action to freeze in the background infinitely as they search for other games and should be sure to save their progress in games before exiting.

On display today were four titles, Super Mario Bros. for the NES, Super Mario 64 for the Nintendo 64, Sonic the Hedgehog for Sega Genesis and Bonk’s Adventure for the Turbografx-16. Super Mario Bros. was exceptionally clear on the system, which has upconverted these classic titles to 480P video. Sonic the Hedgehog played at a framerate possibly higher than the original Genesis offered; for example, when losing a significant amount of rings, the Wii did not drop its framerate like the Genesis often did. Super Mario 64 looked just fine on the system, once again showing an appreciable difference in picture clarity from the upconvert to 480P.

However, the hardware and software is only half of the story. The new games are controlled via the Wii’s “Classic Controller” peripheral. The peripheral- the Classic actually is connected to the standard Wii remote via the same extension socket that the nunchuck uses- is similar in shape to the Super Nintendo’s controller and features a button layout reminiscent of Sony’s DualShock design. I found the button setup to be friendly and familiar for the most part, with only two potential issues. First, the joysticks are a little too close for someone with relatively large thumbs. I found myself often bashing my knuckles together when using both at the same time. This will be a major issue, because the second joystick replaces the Nintendo 64’s C-buttons, thereby promising a lot of dual-joystick action with games from that platform. Secondly, the Z button has been moved to the same shoulder side as the R-button, similar to the layout of the Gamecube’s controller. This doesn’t matter with NES/SNES/Gensis/Turbografx titles, but may pose an issue with Nintendo 64 titles. While I adapted quickly to the new scheme for Mario 64, games like Ocarina of Time and Goldeneye would be best served with a remapped control scheme, as the Z-button is inconvenient for titles like those that use it often.

Overall, the Virtual Console system results in impressive versatility from the beginning of the gaming industry on to the present. The games all benefit from the extra progressive scan support, and also seem to actually see some minor improvements in areas where the original hardware was not powerful enough to sustain the software. This should remain on every gamer’s list of reasons to own a Wii, as its potential is seemingly unlimited.

Man kan spela i 480p :D .

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Postad 11 May 2006 - 03:52

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Zoiler, Super Smash Bros. då?

Vassego :D

Super Smash Bros. Brawl, med, hör och häpna; Solid Snake ;)

Coolt att Pit (Kid Icarus) joinar gänget!

En riktigt mäktig trailer finns också att kika på!

Redigerat av Unregisteredc072be9b, 11 May 2006 - 05:51.

Postad 11 May 2006 - 06:28

stellanb
  • stellanb
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Det tråkiga är säkert att Bergsala lägger på nån tusenlapp för den svenska marknaden, obs bara en gissning och säkert överdriven. Men kolla med handlarna varför de flesta säljer beg. och inte nya av de befintliga konsoller och spel idag.

Postad 11 May 2006 - 07:35

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Vill ha, vill ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D ;)

Postad 11 May 2006 - 08:47

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Ett sådant här måste man ju bara ha! ;)

Efter 8b, 16b, 32b och Gamecube så är det alltså dags att återigen införskaffa sig en HÄRLIG Nintendo enhet. Det har både blvit PS1, PS2 samt Xbox och XBOX 360 "under denna resa"... Men Nintendo är alltid Nintendo. Kanske man skulle ta fram den gamla hederliga 8-bitars för att komma i stämning igen. :D

Postad 11 May 2006 - 11:42

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
detta känns helt rätt!! För min egen del så känns det mer inbjundande att köra en svettig tennis match med gårdagens grafik än att sätta mig in i ett dyrt krävande (dock mycket vackert ) invecklat , svårt , ps3 eller 360 spel !! poängen med tv-spel är att man ska ha kul ! nu när dessutom farmor å co kan va med så blir det ju inte tråkigare får det !!!

Nintendo for president :)

Postad 11 May 2006 - 12:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Zoiler, Super Smash Bros. då?

Vassego :)

Super Smash Bros. Brawl, med, hör och häpna; Solid Snake :P

Coolt att Pit (Kid Icarus) joinar gänget!

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, jag läste precis det. Ska titta på trailern senare, men fattar du hur glad jag är nu eller :D B) ;) ;)

ONLINE! Äntligen!!

Nu är mitt E3 perfekt ;)

Postad 11 May 2006 - 14:19

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0
Någon som har koll på om kontrollen kommer fungera mot projektor el. LCD/Plasma? Försökt kolla runt utan att hitta något...

Postad 11 May 2006 - 14:23

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Finns det någon information om vad priset blir och när den ska släppas :) ??

Postad 11 May 2006 - 14:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Någon som har koll på om kontrollen kommer fungera mot projektor el. LCD/Plasma? Försökt kolla runt utan att hitta något...

<{POST_SNAPBACK}>

Jajamen, den ska fungera mot allt.

Finns det någon information om vad priset blir och när den ska släppas  ??

Ingen information om pris under E3. Det ryktas om 249$ vilket stod i samma tidning som dagen innan E3 hade scoopet att kontrollen hade inbyggd högtalare och andra innan dess okända grejer.

Dyrare blir det iaf inte.

Launch = fjärde kvartalet 2006. Gissar på oktober/november i Eu.

Postad 11 May 2006 - 14:39

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jajamen, den ska fungera mot allt.

<{POST_SNAPBACK}>

Sweet, har ju bestämt mig för en projektor, hade varit surt om man inte kunde köra Wii:n mot den...

Tycker Wii:n verkar bli helt kanon, har varit lite orolig för "korrektheten" i styrningen, men jag tycker det ser riktigt bra ut på de filmer som man sett hittills...

Postad 11 May 2006 - 14:41

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Jag måste kolla på dessa filmer när man kommer hem från jobbet :) Det går alldeles för långsamt på jobbet. B)

Känns som att kampanjen övertyga frugan får påbörjas redan nu ;)

Postad 11 May 2006 - 14:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Tycker Wii:n verkar bli helt kanon, har varit lite orolig för "korrektheten" i styrningen, men jag tycker det ser riktigt bra ut på de filmer som man sett hittills...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, de som testat har varit överdrivet positiva gällande just det. De flesta spel som testats har fått mycket bra kritik också, rent "fun"-mässigt. Bland annat det nya Sony, Excitetruck, Metroid, Tony Hawk, Mario och Zelda.

Postad 11 May 2006 - 16:29

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, de som testat har varit överdrivet positiva gällande just det. De flesta spel som testats har fått mycket bra kritik också, rent "fun"-mässigt. Bland annat det nya Sony, Excitetruck, Metroid, Tony Hawk, Mario och Zelda.

<{POST_SNAPBACK}>

nya sony?? hehe du måste mena Sonic B) mycket att göra på PS3 tråden? :)

Postad 11 May 2006 - 16:29

Nybbe
  • Nybbe
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0
Det blir bara bättre...

"Opera Software, a world leader in Web browser technology, today announced that Nintendo's much anticipated new generation game console, Wii, will use the Opera browser.

Users of the Wii console will browse the Internet using their consoles. Navigating via the innovative new Wii Remote controller, users can visit Web sites in between gaming sessions."

Postad 11 May 2006 - 16:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

nya sony?? hehe du måste mena Sonic ;) mycket att göra på PS3 tråden? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Argh ;) . Den bjuder jag på B)

Redigerat av Zoiler, 11 May 2006 - 16:47.

Postad 11 May 2006 - 21:13

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

wow wow wow... Det blir en wii för mig, inget snack! Det kanske ryms en PS3a oxå i tv-bänken.. vi får se, men först på inköpslistan är en wiii! :)

Postad 12 May 2006 - 06:54

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Ngn mer än jag som vill se ett Jedi Knight spel till Wii? :)

Postad 12 May 2006 - 10:53

skum
  • skum
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Jag tycker att Wii verkar vara en väldigt rolig spelmaskin och kommer garanterat att köpa den när den väl kommer. Men efter att ha kollat på pressidan som Zoiler gav oss tillgång till så blev jag riktigt sugen på att köpa en DS Lite. Vilka underbara titlar som släpps till den, children of mana, zelda, super mario bros osv, osv. Jag bryr mig inte det minsta om grafik till spelen och på screenshotsen till DS Lite ser ju spelen fortfarande ut som spel vilket passar mig utmärkt.

Om spelet har en bra story så kvittar det för mig vilken konsol den släpps till, mina bästa spelminnen har jag fortfarande haft med alla RPGs till snes.

Postad 12 May 2006 - 11:47

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
Jag tror att Wii kommer att bli dyrare än vad det spekuleras om. Dom har under E3 skapat en massiv hype som Sony gjorde med PS3 på förra E3, allting låter så bra, billigt, smidigt, enkelt osv. Allt för en billig peng.

Nej, säger jag och tror på 3500-4000pix i Svensk handel.

Jag kommer köpa Wii i vilket fall som helst men jag tror dom kör en jävligt ful (men effektiv) "marknadsföring"

Postad 12 May 2006 - 14:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ngn mer än jag som vill se ett Jedi Knight spel till Wii? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jotack, det skulle inte sitta fel. Men det kommer ju..till 100%. Konsolen är som gjord för lightsabers :D

Dom har under E3 skapat en massiv hype som Sony gjorde med PS3 på förra E3, allting låter så bra, billigt, smidigt, enkelt osv. Allt för en billig peng.

För bra för att vara sant :D ?

Tre saker man kan nämna:

1) Massiv hype har skapats. Men det har ju inte skapats via CG-filmer, utan via gameplay. Hypen kommer från titlarna som annonserats och från folk som faktiskt fått prova att spela de här ofärdiga versionerna på mässgolvet. Så...all hype är ju sann, så att säga :wub: . Nintendo hade en timme presskonferens. Varför? Med allt som läckt ut efter konferensen så kunde de haft 3 timmars konferens och visat upp alla sina titlar.

Och de har ju inte ens berättat allt än, de hemlighåller detaljer fortfarande. Iofs onlinedelen kommer funka som Wi-fi på Nintendo DS, men de får gärna berätta mer. De har inte sagt något om specs heller.

Så vad är fult med marknadsföringen, de har ju inte ens nämnt priset :( ?

2) Hur skulle den kosta 4000? Eftersom konsolen inte innehåller varken blueray/HD-DVD eller dyra komponentdelar (i.e den är svagare än de andra), så kommer den inte kosta lika mycket som konkurrenternas.

3) Iwata har sagt att den inte kommer kosta över 299$. Dyrare än så blir det alltså inte. Man brukar kunna översätta det till 3000 riksdaler. Men mitt tips är fortfarande 249$- jag skulle ärligt talat bli mycket förvånad om den kostade mer.

Skum: Nintendo DS = gameplay på burk :(

Postad 12 May 2006 - 15:03

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

Ngn mer än jag som vill se ett Jedi Knight spel till Wii? :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Jotack, det skulle inte sitta fel. Men det kommer ju..till 100%. Konsolen är som gjord för lightsabers :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det jag mena. :(

Postad 12 May 2006 - 16:26

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0

Ngn mer än jag som vill se ett Jedi Knight spel till Wii? :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Jotack, det skulle inte sitta fel. Men det kommer ju..till 100%. Konsolen är som gjord för lightsabers :(

Dom har under E3 skapat en massiv hype som Sony gjorde med PS3 på förra E3, allting låter så bra, billigt, smidigt, enkelt osv. Allt för en billig peng.

2) Hur skulle den kosta 4000? Eftersom konsolen inte innehåller varken blueray/HD-DVD eller dyra komponentdelar (i.e den är svagare än de andra), så kommer den inte kosta lika mycket som konkurrenternas.

3) Iwata har sagt att den inte kommer kosta över 299$. Dyrare än så blir det alltså inte. Man brukar kunna översätta det till 3000 riksdaler. Men mitt tips är fortfarande 249$- jag skulle ärligt talat bli mycket förvånad om den kostade mer.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst, dom har sagt ett ungefärligt pris innan, men varför är Perrin Kaplan så hemlighetsfull och vill inget säga? Det är det jag blir lite fundersam över..

http://media.revolut...093/vids_1.html

Postad 12 May 2006 - 16:50

cwp
  • cwp
  • Forumräv

• 716 inlägg
  • 0
Kanske för att hon inte vågar svara, eftersom hon inte själv vet än?

Postad 12 May 2006 - 16:52

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
JAG tror på ett relativt högt pris iallafall.

Postad 12 May 2006 - 16:58

cwp
  • cwp
  • Forumräv

• 716 inlägg
  • 0
Ja, jag kan också tänka mig att den blir dyrare än vad folk tror/hoppas på (speciellt med all kringutrustning som man kan tänkas vilja ha/behöva?).

Men förhoppningsvis har vi fel ( :wub: ).

Postad 12 May 2006 - 16:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Visst, dom har sagt ett ungefärligt pris innan, men varför är Perrin Kaplan så hemlighetsfull och vill inget säga? Det är det jag blir lite fundersam över..

Ja för Nintendo är ju aldrig hemlighetsfulla :( ?

Enligt henne har de fortfarande mer hårdvaruhemligheter att utannonsera, nice:

More hardware suprises to come, says Nintendo's VP of corporate affairs and marketing...

Nintendo editor over at IGN Matt Casamassina has interviewed Kaplan on the E3 show floor (literally), and asked several questions we wanted answers to. Speaking on the release date/price non-announcement, Kaplan stated that Nintendo was not a "follower" - so just because Sony revealed their date, that was no reason for Nintendo to do likewise. She did say, however, that "we'll let you know soon" - referencing the mystery summer briefing other Nintendo execs have hinted at.

What information was revealed at the conference was carefully picked by Nintendo, she said - and consequently tried to skip Matt's question on if more hardware suprises were in store. "Yes, next question!" she replied, before being pressed to reveal more. "Let's just say hardcore gamers should keep paying attention to us," she commented mysteriously.

It was for the hardcore gamers, she explained, that the Smash Bros. announcement was kept for a little while later in the show. She said she thought the conference was good anyway - shorter than the others and more colourful. She admitted she hadn't been told of any other 3rd Party characters in Smash Bros., though they are likely.

The possibility of demo-pods in retailers was talked about, though nothing is yet confirmed. A worldwide launch across the Americas, Europe, Japan and Asia and Australia is what Nintendo are aiming for. The Wii's marketing plan is currently being put together. It's likely the Zapper and Classic controllers will be sold separately, with the Wii-mote and Nunchuck provided in the box with the Wii - though no final decision had yet been made. Extra Wii-motes may also be available separately. She also confirmed Nintendo were finalising the Virtual Console's structure and business model.

Analytikerna från idag (Merryl Lynch, men ändå :( ) och SEGA tror på 200$ :wub:

http://www.forbes.co...kt_0511wii.html

New York -

Nintendo, which is trying to regain videogame market share from Microsoft and Sony, will likely sell its new Wii console for much less than its competitors' console prices. Merrill Lynch analyst Justin Post predicted Thursday that the new machine, which will be released this fall, will sell for $200, a move that could prompt software publishers to create more titles for the gaming system.

Microsoft's (nasdaq: MSFT - news - people ) Xbox 360 starts at $299, while Sony (nyse: SNE - news - people ) said earlier this week that its new PS3, which will ship in November, will cost $499 for a basic machine. Nintendo (otcbb: NTDOY.PK - news - people ) didn't offer any pricing information when it showed off the Wii on Tuesday to a crowd gathered in advance of the E3 gaming expo. An executive from SEGA, one of Nintendo's largest publishers, told Forbes.com on Tuesday that he expects the Wii to sell for less than $200 (see: " Show, Don't Tell").

Det skulle vara en glad överraskning, iofs så såldes N64 och GC för 200$, men jag vet inte jag...känns lite väl billigt. Å andra sidan kommer de lätt ta igen det (om 200 är mer än vad den kostar att bygga) med mjukvara.

Edit: Vänta nu, Kaplan sa ju i intervjun:

"It will be a price you will all really like and will cause you to line up for it."

4000 känns inte helt riktigt med det uttalandet :D

Redigerat av Zoiler, 12 May 2006 - 17:29.

Postad 12 May 2006 - 19:13

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0

Ja för Nintendo är ju aldrig hemlighetsfulla :( ?

Enligt henne har de fortfarande mer hårdvaruhemligheter att utannonsera, nice:

More hardware suprises to come, says Nintendo's VP of corporate affairs and marketing...

Nintendo editor over at IGN Matt Casamassina has interviewed Kaplan on the E3 show floor (literally), and asked several questions we wanted answers to. Speaking on the release date/price non-announcement, Kaplan stated that Nintendo was not a "follower" - so just because Sony revealed their date, that was no reason for Nintendo to do likewise. She did say, however, that "we'll let you know soon" - referencing the mystery summer briefing other Nintendo execs have hinted at.

What information was revealed at the conference was carefully picked by Nintendo, she said - and consequently tried to skip Matt's question on if more hardware suprises were in store. "Yes, next question!" she replied, before being pressed to reveal more. "Let's just say hardcore gamers should keep paying attention to us," she commented mysteriously.

It was for the hardcore gamers, she explained, that the Smash Bros. announcement was kept for a little while later in the show. She said she thought the conference was good anyway - shorter than the others and more colourful. She admitted she hadn't been told of any other 3rd Party characters in Smash Bros., though they are likely.

The possibility of demo-pods in retailers was talked about, though nothing is yet confirmed. A worldwide launch across the Americas, Europe, Japan and Asia and Australia is what Nintendo are aiming for. The Wii's marketing plan is currently being put together. It's likely the Zapper and Classic controllers will be sold separately, with the Wii-mote and Nunchuck provided in the box with the Wii - though no final decision had yet been made. Extra Wii-motes may also be available separately. She also confirmed Nintendo were finalising the Virtual Console's structure and business model.

Analytikerna från idag (Merryl Lynch, men ändå :( ) och SEGA tror på 200$ :wub:

http://www.forbes.co...kt_0511wii.html

New York -

Nintendo, which is trying to regain videogame market share from Microsoft and Sony, will likely sell its new Wii console for much less than its competitors' console prices. Merrill Lynch analyst Justin Post predicted Thursday that the new machine, which will be released this fall, will sell for $200, a move that could prompt software publishers to create more titles for the gaming system.

Microsoft's (nasdaq: MSFT - news - people ) Xbox 360 starts at $299, while Sony (nyse: SNE - news - people ) said earlier this week that its new PS3, which will ship in November, will cost $499 for a basic machine. Nintendo (otcbb: NTDOY.PK - news - people ) didn't offer any pricing information when it showed off the Wii on Tuesday to a crowd gathered in advance of the E3 gaming expo. An executive from SEGA, one of Nintendo's largest publishers, told Forbes.com on Tuesday that he expects the Wii to sell for less than $200 (see: " Show, Don't Tell").

Det skulle vara en glad överraskning, iofs så såldes N64 och GC för 200$, men jag vet inte jag...känns lite väl billigt. Å andra sidan kommer de lätt ta igen det (om 200 är mer än vad den kostar att bygga) med mjukvara.

Edit: Vänta nu, Kaplan sa ju i intervjun:

"It will be a price you will all really like and will cause you to line up for it."

4000 känns inte helt riktigt med det uttalandet :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag betalar gladeligen 4000pix för den, och det finns det säker fler som gör (så många så att det blir en kö :D )

Skulle vara kul med en vadslagning om vad priset på Wii och PS3 kommer att hamna på, men sånt håller nog inte Sveriges bästa site på med. :D

Postad 12 May 2006 - 19:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Skulle vara kul med en vadslagning om vad priset på Wii och PS3 kommer att hamna på, men sånt håller nog inte Sveriges bästa site på med.  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, vi kan ju köra en intern. Om den kostar 4000 så äter jag upp dina kallingar :wub:

Postad 12 May 2006 - 20:22

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0

Skulle vara kul med en vadslagning om vad priset på Wii och PS3 kommer att hamna på, men sånt håller nog inte Sveriges bästa site på med.  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, vi kan ju köra en intern. Om den kostar 4000 så äter jag upp dina kallingar :(

<{POST_SNAPBACK}>

Nice, med senap på? Om den kostar 2 laxar så köper jag två, en till mig och en till dig :wub: !

Postad 12 May 2006 - 21:08

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
jag tror inte den kommer kosta mer än en absolut max 2500 kr närnare 2000 tror ja ... hmm

säg 1995 kr då :wub:

jag tror att dem tappar en stor skala med folk( den lite yngre, barnfamiljer mm) om dem tar för mycket ex 4000 kr de är mer än en 360 kostar och den känns snäppet vassare iallafall vad jag tycker....

men dem har kanske något ess i ärmen vad gäller tillbehör osv Men jag tror dem kommer satsa på en relativt billigt enhet först o sen kommer det komma en hel del tillbehör som man kan köpa till.

Postad 12 May 2006 - 22:13

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
jag tror precis som raz. de kommer kränga konsollen riktigt billigt (runt 2K) och sedan tjäna igen det på tillbehör och licenspengar för spelen. inga problem alls. och eftersom det är så alla konsollsläpp fungerar så är det ju ingen fara. och eftersom Wii inte är så mycket mer kraftfull än gamecube, som idag säljs för under 1000 kr så är det nog ingen risk med en prislapp på över 3K...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.