Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mediaspelare (alternativ till HTPC)

116 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 maj 2006 - 08:07

Bask
  • Bask
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hittade också källkoden till den och kunde logga in i den utan problem.  En (för att vara mediaspelare) ganska ostrippad Linux-distribution.

<{POST_SNAPBACK}>

Uhhh... Vad menar du, hittade du källkoden till Z500?!?

Vad menar du med subtitles i en TS fil från DreamBox?
Menar du TextTV-remsorna som finns i vissa program?

Bullz_Text och gSub hittar ju "subtitles" i den inspelade mediaströmmen (TS-filern), något jag inte hittat någon mediaspelare som klarat att visa (vissa är väl från text-tv men fler och fler går ju över till DVB-text).

Jag har inget sådant program inspelat så ger du mig ett sådant så skall jag gärna testa.

Det är bara att ta något (utan svenskt tal) från någon av filmkanalerna...

Satt och läste igenom användarforumet för Z500 igår. Mycket bra att Zensonic är öppna med vilka problem och buggar som finns i maskinen men man blir lite tveksam när man läser igenom alla inlägg. Vilket firmware kör du på, 1.4? Ser fram emot ytterligare information om denna maskin men är fortfarande lite tveksam... :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Det är en Linux-distribution i Z500 och den är GPL, d.v.s. källkoden finns tillgänglig på samma sätt som för DreamBox. Men bara för registrerade ägare i Z500-fallet.

Kan du ge ett exempel på ett program som använder DVB-text? Kanske en TS-fil också? Jag har aldrig sett något sådant.

Skall gräva lite i transpondrarna... En cool sak med Linux är att man kan spela in en hel transponder i taget (eller del av transponder) och sedan splitta upp den i efterhand. Borde kunna hitta en DVBtext-ström där alltså.

Postad 14 maj 2006 - 08:13

Unregistered9bb18449
  • Unregistered9bb18449
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Vad är "HTPChome" ?

En undermeny i Navigeringsträdet i On Screen Display Menyn. (eg. HTPC läge)
(Ska komma med en "wink" .swf presentation på min hemsida imorgon så är det lättare att se hur DVBWiewer fungerar.

Skall gräva lite i transpondrarna... En cool sak med Linux är att man kan spela in en hel transponder i taget (eller del av transponder) och sedan splitta upp den i efterhand. Borde kunna hitta en DVBtext-ström där alltså.

Går bara bra att spela in hela transpondern i DVBViewer också. (med ett plugin)
Ja om du vill finna en DVBtextstöm så får du kolla C more HD eller några finska eller danska kanaler (kommer inte ihåg vilka)
Resten använder en text-tv ström

Redigerat av Unregistered9bb18449, 14 maj 2006 - 08:26.

Postad 14 maj 2006 - 09:07

Bask
  • Bask
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Vad är "HTPChome" ?

(Ska komma med en "wink" .swf presentation på min hemsida imorgon så är det lättare att se hur DVBWiewer fungerar.

Går bara bra att spela in hela transpondern i DVBViewer också. (med ett plugin)
Ja om du vill finna en DVBtextstöm så får du kolla C more HD eller några finska eller danska kanaler (kommer inte ihåg vilka)
Resten använder en text-tv ström

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, vad bra!

Hur fungerar descramblingen när man spelar in en hel transponder?

Blir bara kanalen man tittar på descramblad eller ingen alls?

Postad 14 maj 2006 - 09:35

Unregistered9bb18449
  • Unregistered9bb18449
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Ingen aning, har inte använt pluginet mera än för att testa det med en kanal (har inte haft användning av det)
Gissar att det är avkodat när det är inspelat. (Om det känns viktigt så kan jag prova)

Länk till DVBViewers forum och guide om PID -Dump TS Recording
EDIT: Bättre att länka till början av Viderecorder / Ts player plugin manualen. OBS! Det är inte denna som normalt används för att spela in / av i DVBViewer. Bara för de som vill ha lite extra features!

Redigerat av Unregistered9bb18449, 14 maj 2006 - 10:10.

Postad 14 maj 2006 - 10:00

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Coolt!!

Vad är "HTPChome" ?

Blev visst ett enklare stavfel där, HTPCHome heter menyalternativet i dvbviewewr :(

Postad 14 maj 2006 - 10:07

Bask
  • Bask
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Ingen aning, har inte använt pluginet mera än för att testa det med en kanal (har inte haft användning av det)
Gissar att det är avkodat när det är inspelat. (Om det känns viktigt så kan jag prova)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja tack, prova gärna detta!

:-)

Postad 14 maj 2006 - 10:12

Unregistered9bb18449
  • Unregistered9bb18449
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
@ Bask
Ska bli imorgon :(
Nåväl en bättre länk på vad Viderecorder pluginet gör
Det står att vissa funktioner bara fungerar på GS versionen men jag är ganska så säker att det fugerar även i senaste betan av Pro versionen (den som normalt används) Betan är stabil.

Redigerat av Unregistered9bb18449, 14 maj 2006 - 10:19.

Postad 14 maj 2006 - 13:08

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0

Det är en Linux-distribution i Z500 och den är GPL, d.v.s. källkoden finns tillgänglig på samma sätt som för DreamBox.  Men bara för registrerade ägare i Z500-fallet.

<{POST_SNAPBACK}>

Sjukt intressant, i så fall har den alla möjligheter att bli riktigt bra om det dyker upp custom-images för den!

Tittade lite på DVBViewer också. Ser mycket intressant ut men lite synd att den rullar under Windows (litar mer på Linux). Det fanns i alla fall ett SDK och det är alltid intressant för oss kodare. Önskar bara stöd för Python (i stället för eller som komplement till VB- och Java-script). Kanske det går att skriva en plugin med hjälp av SDK:t och där bädda in stöd för Python (borde inte vara allt för knepigt)...

Jag skulle gärna vilja veta mer om DVBViewer som mediaspelare (allt annat än DVB) samt DVBViewer tillsammans med FFDShow, AviSynth, DScaler 4 etc. (post-processing på både media och DVB i samma applikation verkar nästan för bra för att vara sant). Är det lika smidigt att konfigurera användandet av codecs som i MPC eller är det lika "kladdigt" som i ZoomPlayer?

Ps. Någon som vet varför PeerGuardian blockar DVBViewers hemsidor med hänvisning till "radlight adware"? Ds.

Redigerat av EmuMannen, 14 maj 2006 - 13:11.

Postad 14 maj 2006 - 13:54

Unregistered9bb18449
  • Unregistered9bb18449
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna vilja veta mer om DVBViewer som mediaspelare (allt annat än DVB) samt DVBViewer tillsammans med FFDShow, AviSynth, DScaler 4 etc. (post-processing på både media och DVB i samma applikation verkar nästan för bra för att vara sant). Är det lika smidigt att konfigurera användandet av codecs som i MPC eller är det lika "kladdigt" som i ZoomPlayer?

Fungerar mycket bra som mediaspelare. Enda nackdelen är att fn. i några av de sista betorna så kan jag inte få till att spela .iso filer. Har inte kollat hur bra den är på att ta emot olika stream källor över nätverk (tex från dreambox eller nätradio). (allt mtr som ligger på tex en server är det inget problem med och väldigt ätt att välja via meny inställningar)
Bilden blir mycket bra. Enkelt att konfigurera användandet av codecs från en meny. (hittar just nu inga bra bilder på det) (vill man så går det även att använda graphedit)
Ett annat alternativ är att sätta codecs i auto och prioritera dessa med tex RadLight Filter Manager.
Ja postprocessing i både dvb och media, väljs in via meny. (använder det inte själv men har provat FFDShow)

Postad 14 maj 2006 - 14:49

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Codechanteringen tycker jag är mycket enkel i den senaste betan, man väljer codec för mpeg2 o H264 i en meny där visas alla codec man har installerade. Divx/xvid väljs automatiskt om man inte har redlight installerad. Man väljer även vilken posprocessor man vill använda, ffdshow stödjs fullt ut.

Man har även möjlighet att välja en separat codec för dvd-uppspelning om man inte vill ha samma som man använder till livetv.

Postad 14 maj 2006 - 19:37

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0
Men vänta nu... Något har gått helt snett i den här tråden... Nu sitter jag helt plötsligt och skissar på en ny HTPC fast det var precis det jag ville komma ifrån! DVBViewer verkar i och för sig vara ett perfekt alternativ för den som vill integrera all i ett program. Jag har dock redan min Dreambox och den är jag ganska nöjd med. Det jag saknade var en liten fläktlös mediaspelare att spela upp media från en NAS eller Media Server! Jag funderade dock en sekund på att bygga en HTPC utan TV-funktion och snubblade än en gång över XLobby (att använda som frontend). XLobby verkar alltiv vara poppis på AVS men jag har ladrig förstått varför. Installerade idag och det är ganska fult default men kan nog vara navändbart som rent frontend för ZoomPlayer, foobar2000 etc. Är det någon på forumet som använder Xlobby? Att det i alla fall kan bli riktigt snyggt framgår av denna tråd på AVS!

Nej jag måste tillbaka till den fläklösa mediaspelaren och inte falla för frestelsen att lösa problemet med ännu en HTPC. Inget ont om HTPC men i just detta fall vill jag ha en strömsnål enkel mediaspelare utan fläktar och med ett enkelt användargränssnitt. "Snapp back to reality"... :(

Postad 15 maj 2006 - 22:44

Unregistered9bb18449
  • Unregistered9bb18449
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
@ Bask

Vad är "HTPChome" ?

Ok, klart nu // Krister

Postad 16 maj 2006 - 07:17

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0
Tack för ditt engagemang krister_l. Jag har dock inte helt släppt tanken på en mediaspelare som alternativ till HTPC. Nu skulle jag vilja ha erfarenheter från ägare av följande mediaspelare:

1. TViX HD M-5000U
2. Freecom Network Media Player / Mediagate MG-35
3. Neuston Virtuoso MC-500
4. Pinnacle Showcenter 200

Tacksam för synpunkter på fördelar/nackdelar med dessa spelare (gärna från och med senaste versionen av respektives firmware).

Redigerat av EmuMannen, 16 maj 2006 - 07:19.

Postad 17 maj 2006 - 19:35

skrotis
  • skrotis
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Jag funderade dock en sekund på att bygga en HTPC utan TV-funktion och snubblade än en gång över XLobby (att använda som frontend). XLobby verkar alltiv vara poppis på AVS men jag har ladrig förstått varför. Installerade idag och det är ganska fult default men kan nog vara navändbart som rent frontend för ZoomPlayer, foobar2000 etc. Är det någon på forumet som använder Xlobby? Att det i alla fall kan bli riktigt snyggt framgår av denna tråd på AVS!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kommer att använda Xlobby i min nya HTPC, rent krasst kommer den användas för att styra MPC och Foobar samt visa TV-tablåer.

lar242 här på forumet har gjort lite intressanta saker med xlobby.

Postad 18 maj 2006 - 11:15

Unregisteredd878f44c
  • Unregisteredd878f44c
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

OK.
Synd bara att XBOXen är så ful, annars har jag svårt att se någon annan nuvarande, mer komplett och  mer kostnadseffektiv lösning för just SD med uppskalning.

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du vanlig Xbox eller 360?

Själv streamar jag alla filmer jag har till tv:n.
Men skall även vilja streama till projjen.
Finns det hdmi möjligheter från en vanlig xbox? samt vad klarar xboxen för skalningar?? samt klarar den överföra HD?

m.v.h Bjarne

Postad 18 maj 2006 - 16:21

niknas
  • niknas
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Menar du vanlig Xbox eller 360?

Själv streamar jag alla filmer jag har till tv:n.
Men skall även vilja streama till projjen.
Finns det hdmi möjligheter från en vanlig xbox? samt  vad klarar xboxen för skalningar?? samt klarar den överföra HD?

m.v.h Bjarne

<{POST_SNAPBACK}>

Jag menar vanlig Xbox och det finns bara analogt (VGA/komponent) från Xboxen.
Vad gäller skalning så funkar det bara på SD material. Kör du HD material så storknar Xbox:en.
Citat från FAQ:
To make this even clearer XBMC capability on a standard Xbox (with Intel 733Mhz PIII CPU):
- 720x480 pixel video output to 480p HDTV (720x480 progressive) = OK! (eg not upscaled).
- 720x480 pixel video output to 720p HDTV (1280x720 progressive) = OK! (eg upscaled).
- 720x480 pixel video output to 1080i HDTV (1920x1080 interlaced) = OK! (eg upscaled).
- 1280x720 pixel progressive video output to 720p HDTV (native 1280x720 progressive) = SLOW!
- 1920x1080 interlaced video output to 1080i HDTV (native 1920x1080 interlaced) = SLOW!

Postad 18 maj 2006 - 17:28

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0

Jag menar vanlig Xbox och det finns bara analogt (VGA/komponent) från Xboxen.
Vad gäller skalning så funkar det bara på SD material. Kör du HD material så storknar Xbox:en.
Citat från FAQ:
To make this even clearer XBMC capability on a standard Xbox (with Intel 733Mhz PIII CPU):
- 720x480 pixel video output to 480p HDTV (720x480 progressive) = OK! (eg not upscaled).
- 720x480 pixel video output to 720p HDTV (1280x720 progressive) = OK! (eg upscaled).
- 720x480 pixel video output to 1080i HDTV (1920x1080 interlaced) = OK! (eg upscaled).
- 1280x720 pixel progressive video output to 720p HDTV (native 1280x720 progressive) = SLOW!
- 1920x1080 interlaced video output to 1080i HDTV (native 1920x1080 interlaced) = SLOW!

<{POST_SNAPBACK}>

För tillfället funkar det utmärkt för mig. Min projektor är native 1280x720 med DCDi för SD-material via composit/s-video/YPbPr. Det enda jag kommer sakna är DVI men det funkar nog bra uppskalat (i through mode) via YPbPr tills dess både projektorn och TV:n som ungarna brukar titta på bytts ut mot något högupplöst med HDMI-kontakt. Den närmaste tiden är det bara bekvämt att kunna skicka bildsignalen både uppskalat till projektorn och normal PAL till en tv. Eftersom en Xbox är så pass billig så kanske det är bättre att leva med den och spara pengarna tills dess det finns något riktigt bra alternativ bland mediaspelare.

Postad 22 maj 2006 - 12:05

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

Det finns mjukvaruhack för att ta bort CSS läs min post här https://www.minhembi...opic=106367&hl=
Med Wizd kan du streama iso filer

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Har jag förstått rätt att Wizd är en servermjukvara för mediaspelare som spelar ISO / DVD format?
Var hittar man den? Snurrar den på Win?

mvh

/Jonas

Redigerat av Slangare, 22 maj 2006 - 12:05.

Postad 22 maj 2006 - 13:13

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0
http://wizd.sourceforge.net/

Postad 25 maj 2006 - 10:11

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Någon som har kollat in Helios Xline x5000 och x3000 från Neodigits ?
http://www.neodigits...Xline/x5000.asp

Den kommer ju snart! :(
Ser intressant ut.
Tidigare Helios Mediacenter från Neodigits verkar ju ha fått rätt bra betyg iaf.

Mvh Fredrik

Redigerat av fiend, 25 maj 2006 - 10:12.

Postad 27 maj 2006 - 15:11

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
kan den här vara något?

Digital CowBoy WMV HD DVD - HDD Media Player

verkar intressant...

Postad 27 maj 2006 - 15:29

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

kan den här vara något?

Digital CowBoy WMV HD DVD - HDD Media Player

verkar intressant...

<{POST_SNAPBACK}>

Den såg grym ut den med! :)
Vi får se om den är lika bra "på riktigt" som på papper. Lär nog inte gå att avgöra förrän om flera månader.

Mvh Fredrik

Postad 27 maj 2006 - 15:52

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
den går att köpa på denna hemsida.

Postad 27 maj 2006 - 15:57

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Den sidan förstod jag inte mycket på =)
Känns som att man köper något man inte har en hum om ..
Så jag avvaktar tills jag sett tester och det går att köpa från en säker källa, tills jag vet hur buggig den är och hur mkt support mm som det finns.
Vad kostar den förresten?

Mvh Fredrik

Postad 27 maj 2006 - 15:59

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
1700 kronor.

verkar vara väldigt billigt tycker jag...

Redigerat av ericdvd, 27 maj 2006 - 15:59.

Postad 27 maj 2006 - 16:00

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

1700 kronor.

verkar vara väldigt billigt tycker jag...

<{POST_SNAPBACK}>

http://babelfish.alt.....u2/index.html

En översättning så man fattar lite iaf :)

1700 kr är ju "ingenting" i sammanhanget. Ska kolla lite mer nu då man förstår nåt.

Mvh Fredrik

Postad 27 maj 2006 - 16:02

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
En sak jag såg nu.. inget nätverk?! :/

Det är ju helt klart ett minus. Måste ju springa till datorn med den varje gång jag vill lägga in en film, eller en ny skiva.

Mvh Fredrik

Postad 27 maj 2006 - 16:05

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
går det inte att koppla in en nätverkskabel?

Postad 27 maj 2006 - 16:07

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

går det inte att koppla in en nätverkskabel?

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske via nån USB-adapter kanske? Men det finns inget wlan eller rj-45 kontakter till den där =/

Postad 27 maj 2006 - 16:15

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
det kanske går att köpa en såndär portabel hårddisk med inbyggd wifi?

koppla in den via usb.

Postad 27 maj 2006 - 16:19

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Jag har för mig att en sådan inte både kan ha USB och LAN inkopplat och igång samtidigt. Att det antingen måste vara LAN eller USB som är aktivt =/
Så man måste gå dit och switcha vilket man vill ha.

Har för mig jag läst om det problemet med en annan Mediacenter-lösning här tidigare.

Mvh Fredrik

Postad 27 maj 2006 - 19:58

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Jag har för mig att en sådan inte både kan ha USB och LAN inkopplat och igång samtidigt. Att det antingen måste vara LAN eller USB som är aktivt =/
Så man måste gå dit och switcha vilket man vill ha.

Har för mig jag läst om det problemet med en annan Mediacenter-lösning här tidigare.

Mvh Fredrik

<{POST_SNAPBACK}>

Med stor sannolikhet så kan den inte ha varken LAN eller WLAN då det kräver drivrutiner som inte kan installeras.

Däremot kan den läsa från en extern USB-HDD via USB-host kopplingen eller så kan den agera som en USB-HDD mot en dator via USB-device kopplingen. Det sistnämda kräver, dels inbyggd HDD istället för DVD och att man antingen flyttar spelaren till datorn eller att man flyttar datorn till spelaren.

Som de flesta icke dator lösningar med inbyggd HDD och USB-device koppling så kan den nog inte skriva till den interna HDD:n utan det kan endast en dator göra.
Undrar om det är FAT32 eller NTFS som kan användas på den interna disken.

Undrar vidare:
Vad "Ext Remocon" är för anslutning ?
Finns OSD på fler språk än Japanska ?

1700:- pix i Japan verkar ändå ganska överkomligt för en kompetent produkt med Sigma 8621 chip, med nätverk trådlöst eller trådbundet så hade det varit en killer.

/staffan

Postad 27 maj 2006 - 20:12

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Som de flesta icke dator lösningar med inbyggd HDD och USB-device koppling så kan den nog inte skriva till den interna HDD:n utan det kan endast en dator göra. 
Undrar om det är FAT32 eller NTFS som kan användas på den interna disken.

Undrar vidare:
Vad "Ext Remocon" är för anslutning ?
Finns OSD på fler språk än Japanska ?

1700:- pix i Japan verkar ändå ganska överkomligt för en kompetent produkt med Sigma 8621 chip, med nätverk trådlöst eller trådbundet så hade det varit en killer.

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter lite som MediaBox problem med den inbyggda hårddisken och inte kunna skriva till den.. =/

External Remote-connection eller nåt sånt kanske? :D
Eller control?

Om de ska sälja produkten utomlands bör ju fler språk finnas.

Har den Sigma 8621-chip?

Men kan man koppla till nätverk på något sätt till den, eller är det klippt då den inte har det inbyggt? =)

Mvh Fredrik

Postad 29 maj 2006 - 08:08

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar...

Detta är precis det jag söker (nästan) ..

Denna är tydligen "Networked Players :
... and potentially all other players based on Syabas middleware.

Och efter en dels sökande så är tydligen Acern "Compliance UPnP compliant, INMPR"...

Och inte Syabas..
Så är det någon som har koll på en servermjukvara för UPnP där jag kan spela upp mina backade DVD (ev ISO)?

Tackar..

/Jonas

Redigerat av Slangare, 29 maj 2006 - 10:16.

Postad 29 maj 2006 - 13:01

Unregisteredc7d69091
  • Unregisteredc7d69091
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Ta en titt på TVedia 4 beta , fungerar som UPnP server och kan spela upp ISO's
http://www.8dim.com/...4.0/default.asp
- B

<{POST_SNAPBACK}>

Och inte Syabas..
Så är det någon som har koll på en servermjukvara för UPnP där jag kan spela upp mina backade DVD (ev ISO)?

Tackar..

/Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 01 juni 2006 - 12:59

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

- B

<{POST_SNAPBACK}>

Och inte Syabas..

Tackar..

/Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hallå..

Tackar för tipset..
Men jag får det inte riktigt att lira.. Har laddat ner ver 4 beta. Samt micklat en hel del.
Har både scannat filer samt importerat dessa.
DVD'er syns och spelas upp på pc'n. Fast jag ser inga filer alls när jag kör på tv'n över UPnP.

Jag har ev hört att Nero Mediahome skall funka med någon Plug-in... Så jag körde in Nero och UPnP lirade direkt, fast DVD/ISO såklart inte...

Frågan är egentligen om du vet att TVedia fungerar med mina backupade ISO/DVD?
ISF lägger jag ner massor av tid på att få det att lira. För detta är en kanongrej för mig.

Andra förslag på UPnP server som klarar ISO/DVD?

Tackar

/Jonas

Postad 02 juni 2006 - 15:05

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

- B

<{POST_SNAPBACK}>

Och inte Syabas..

Tackar..

/Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hallå..

Tackar för tipset..
Men jag får det inte riktigt att lira.. Har laddat ner ver 4 beta. Samt micklat en hel del.
Har både scannat filer samt importerat dessa.
DVD'er syns och spelas upp på pc'n. Fast jag ser inga filer alls när jag kör på tv'n över UPnP.

Jag har ev hört att Nero Mediahome skall funka med någon Plug-in... Så jag körde in Nero och UPnP lirade direkt, fast DVD/ISO såklart inte...

Frågan är egentligen om du vet att TVedia fungerar med mina backupade ISO/DVD?
ISF lägger jag ner massor av tid på att få det att lira. För detta är en kanongrej för mig.

Andra förslag på UPnP server som klarar ISO/DVD?

Tackar

/Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Hej..

Svarar själv lite..
Laddade igår ner senaste betan av TVedia ver 4 av beta 4.
Den fungerar bättre. Men det är fortfarande "Mediaformatet stöds ej" på många av vidiotyperna.
Tex DivX, avi och DVD. Dock funkade TS även i HD..

Tråcklar vidare

mvh

/Jonas

Postad 02 juni 2006 - 19:32

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Tack för ditt engagemang krister_l. Jag har dock inte helt släppt tanken på en mediaspelare som alternativ till HTPC. Nu skulle jag vilja ha erfarenheter från ägare av följande mediaspelare:

1. TViX HD M-5000U

Tacksam för synpunkter på fördelar/nackdelar med dessa spelare (gärna från och med senaste versionen av respektives firmware).

<{POST_SNAPBACK}>

Jag äger en TViX HD M-5000U å är väldigt nöjd med den. Var besviken i början då den kryllade av buggar. Den hängde sig på vissa divx 1280x720 å på vissa ts 1920x1080i, den tog inte srt undertexter, den stödde inte å,ä,ö , det stod i manualen att det var svenska menyer vilket det inte var. Sen enligt två forum så gick det inte att strömma 1920x1080i.ts genom nätverket. Avsforum å tvixusa. Jag har inte testat nätverket, men det ska fungera nu iaf. Hursomhelst så bara flög det firmware uppdateringar ur dom (tvix), vilket är bra, då det händer lite grejjer. Nu verkar dom flesta nöjda med sina burkar. Den tar det mesta man stoppar i den.

Postad 02 juni 2006 - 21:25

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0

Jag äger en TViX HD M-5000U å är väldigt nöjd med den...

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för feedback. Lite synd att den ser ut som en vattenkokare bara... :)

Postad 02 juni 2006 - 22:22

shp0ngle
  • shp0ngle
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hallå. Tänkte köpa en TViX HD M-5000U men jag bara undrar om den klarar riktiga HD klipp och filmer utan att hacka eller gå segt? (1080p 720p 1080i 720i)
Har en bärbar som jag trodde var ok, men den pallar inte ens att spela filmerna så att dom flyter på. Så jag får lov att köpa en TViX;) Eller den där Pixel Magic HD Media Box..
(Datorn har Mobile AMD Athlon 64, 2800+ processor (1,60GHz) och 512 RAM. Om den skulle klara att spela HD material skulle jag inte köpa en TviX, menmen..Den ser grym ut. och den klarar säkert att spela mina 1080 klipp utan att hacka)? :)

*TviXTviXTviXTiX*

Redigerat av shp0ngle, 02 juni 2006 - 22:27.

Postad 03 juni 2006 - 01:33

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Jadå den spelar riktiga klipp med flyt, inte varit med om att den hackat nå. Om du har nå " x264-THOR " så funkar dom inte, men annars så. Burken är mycket snyggare IRL, gedigen å väldigt liten.

Postad 03 juni 2006 - 01:41

shp0ngle
  • shp0ngle
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
ah oki, det var ju lite synd. Jag har nämligen "x264-THOR" också. Finns det nån spelare som klarar det då? Eller är det bara pc..

Postad 03 juni 2006 - 19:17

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Det nya sigma chipet ska väl fixat, tvix har en burk på g som ska innehålla det.

Postad 03 juni 2006 - 20:16

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
coolt.

var har du läst det?
när kommer den?

Postad 04 juni 2006 - 20:35

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Kommer inte ihåg, kan ha varit på avsforum. Det nya chipet heter "sigma EM8622" prova å sök på det. Många av dom nya mediaburkar som kommer, kommer nog att innehålla det.

Postad 01 augusti 2006 - 08:01

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Hejsan på er!!

Är grymt nyfiken på en Mediaspelare med HDMI o skalning och har fäst stort intresse vid framförallt Zensonic Z500:n som nämnts. Det stora strulet är ju att den bara finns i Australien och USA, förutom dom som tar hem sina prylar själv... ;)

När jag sökte runt så hittade jag en sida som tyder på att D-link DSM-320 är samma sak som Zensonic Z400, du kan ladda din 320 med Zensonic firmware... Länk

Det skulle ju kunna vara så att D-link DSM520 skulle kunna vara en Z500 utan DVD-läsaren... ;)

Nån som vet något om detta??

Postad 02 augusti 2006 - 08:07

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

1. TViX HD M-5000U

<{POST_SNAPBACK}>

Showcenter 200 klarar inte annan mjukvara genom UPnP något vidare och h264 V.10- S2 som är det nya SattelitHDsystmet.

Trådtips: https://www.minhembi...599&searchtime=

Postad 16 augusti 2006 - 17:23

neurotic
  • neurotic
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag tänkte bara höra vad ni kommit fram till, Är det Pixel Magic´s box som är bäst? Även fasst den kanske är lite dyr, eller finns det någon annat medispelare? Kanske till och med någon ännu dyrare som är bättre? Jag betalar gärna någon tusenlapp till för att få något som är ritkgit bra som fungerar som ett komplement till en bra dvd-spelare..

Är det något som talar emot pixelmagic mer än priset?

Postad 27 augusti 2006 - 10:44

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Ser att mycket arbete har lagts ner i denna tråd för att hitta något snarlikt det som jag söker.

I första hand så skulle jag vilja ha något stationärt som är med en display för visning av meny/fil-struktur samt med anslutning till en extern HDD via USB2 och anslutningar till TV (gärna HDMI)och förstärkare (gärna 5.1). Önskar också ha möjlighet att visa HD material. Produkten ska visa filerna sorterade såsom man önkar och vara BUGG fri. Någon som sett denna produkt? Eftersom produkten inte har någon DVD/HDD så borde den inte behöva kosta mer än 2000:-.

På min sökning efter denna produkt så hittade jag denna TAVI 020 som verkar trevlig dock inte tänkt som stationär, någon som vet mer om denna? Något dyr runt 5000:-

http://boredombeyond...020-review.html

Postad 27 augusti 2006 - 10:52

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
que:

Buggfri?! :rolleyes: Det är nog svårt att garantera! Alla dras alltid med lite smågrejer!!

Men, ska du ha en som inte har DVD kolla in följande:

- Tvix 5000u
- D-link DSM-520

De borde ha ungefär det du vill! De ligger på ca 3000 kr. Du ska tänka på att köpa en spelare som många har, där Firmwaren utvecklas mycket på. Därför är Tvixen första alternativet tycker jag!

Själv kör jag en Transgear DVX-700, motsvarande fast med DVD 2500kr på Pixmania.

Kolla även in MPCclub, det är ett bra forum för de flesta av dessa spelare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.