Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 42PM1M/A - leveranser

380 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 May 2006 - 21:09

slurbo
  • slurbo
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Ja sådär ja... har nu fått svar att det preliminära leveransdatumet är den 30 JUNI och ingen kompensering för dröjsmålet är möjligt. Inte så dum deal va. Beställ idag och få ev din tv inom 65 dagar , KANSKE :D :D ' Jag beställde 2006-04-20.

Näää Dustin kommer aldrig mer att få en beställning och jag stryker dem absorlut ifrån min lista på seriösa företag, så även som leverantör åt min fars företag.
Tack för en underbar service Dustin! Nu förväntar jag mig en snabb återbetalning av mina pengar.

Rekomenderar härigenom INGEN att beställa ifrån detta företag då de inte ens informerar sina kunder om ev dröjsmå, 65 dagars leverans är skrattretande långt tid.... :D

Postad 23 May 2006 - 21:34

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Vet inte direkt om jag skule klandra Dustin för att LG tydligen inte prioriterar att tillverka denna TV, även fast det ligger så många beställningar ute. Tycker personligen man ska ha som regel att aldrig köpa något som inte finns i lager.

Postad 23 May 2006 - 21:46

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0

Vet inte direkt om jag skule klandra Dustin för att LG tydligen inte prioriterar att tillverka denna TV, även fast det ligger så många beställningar ute. Tycker personligen man ska ha som regel att aldrig köpa något som inte finns i lager.

<{POST_SNAPBACK}>

Nä, men de kan ju säga något till kunderna. Tack vare detta så valde jag ett annat företag att beställa ifrån då dustin inte verkar ha telefon eller mejl.

Postad 23 May 2006 - 21:49

Dego
  • Dego
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Fast ibland vill man förhandsboka... Men då får man ta risken liksom...

Postad 23 May 2006 - 21:49

slurbo
  • slurbo
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Så du menar att ifall du beställer en bil ifrån vår firma och vi inte hör av oss om att bilen är minst 65 dagar försenad så har inte vi begått ett stort fel?Om vi sedan inte ens skulle gå med att kompensera vår kund skulle vi förmodligen inte ens få tillhöra koncernen lngre.
Det här liknar inte mig något bättre än att köpa fin guldklocka av nån lokal skummis på macken. Dustin borde skämmas.

Postad 23 May 2006 - 22:10

Sebastiaan
  • Sebastiaan
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Slurbo: Synd att du fått en så negativ bild av Dustin. Jag har genom jobbet frekvent beställt produkter av Dustin under snart 10 års tid nu, och har bara gott att säga om dom. Hittills har dom ALLTID hållt leveranstider, även om dom inte har haft produkterna på lager så har det aldrig tagit mer än 3 dagar att få hem dom. Priserna är MYCKET konkurenskraftiga.
Deras aftersale service har ALDRIG felat för mig. De produkter som varit defekta har jag fått en färdig retursedel på 1-2 dagar efter felanmälning. Jag har beställt allt från stora rack-serveruppsättningar till minnen, hårddiskar, skärmar, mjukvaror mm.
Dom har ALLTID ordentligt med personal på supporten och det är väldigt sällan man behöver vänta i nån förhatlig telefonkö.
Har även testat andra leverantörer, men det slutar alltid med att man går tillbaks till dom som ÄR bäst.
Jag har faktiskt skickat ett par mail med beröm för alla dessa positiva punkter.

Det här med LG-TV:n är en plump i protokollet dock. Håller med att man i just ett sådant här extremfall faktiskt borde kunna gå ut med ett besked om att produktens leverans är VÄLDIGT osäker pga en rad incidenter med frakten.
Men som sagt, det ÄR ett extremfall och man har säkert ingen rutin för att hantera det på ett kund-vänligt sätt. Kanske något för er på Dustin att ta åt er och förbättra?

MEN, dom är inte ensamma om problemet med just denna produkt. TCS kör samma race verkar det ju som. Att TCS dessutom verkar ljuga sina kunder rätt upp i fejset stup i kvarten (bara för att slippa tjatet om LG tv:n???) får en att dra åt sig öronen för TCS.

Anledningen till att jag står kvar i kön hos Dustin är 2 saker:
1. Min tillit till dom har en för stark grund. 10 felfria år betyder mycket. Aftersale servicen är outstanding.
2. Man är för penga-kåt för att klippa till på en dyrare TV. I mina ögon är detta en FÖR bra deal att backa ur på. Det får väl kosta ett VM i sådana fall.

Observera att jag INTE jobbar/har jobbat på Dustin och att jag INTE blivit mutad.
Det här är min personliga åsikt och jag rekomenderar fortfarande Dustin till alla som behöver beställa IT-produkter.

Redigerat av Sebastiaan, 24 May 2006 - 06:54.

Postad 24 May 2006 - 07:12

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej,

skidtrixarn: vårt logistiksystem är enkelt, in genom ena porten och ut genom de andra, det är väl fördelningsfrågan som ställer till det :D

Jokkmokksjocke: Har du kollat på vår hemsida under länken 'kundservice' och 'Kontakta oss'?
Där står både telefonnummer och e-postadress... Det går också bra att ringa till Dustin AB:s växel, 08-553 44 000 och be att få bli kopplad.

Mvh
Mikael Carinci

Postad 24 May 2006 - 07:41

lelle_9
  • lelle_9
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Mikael! Gäller det Du skrev tidigare fortfarande? Att PM1M kommer in denna vecka och täcker Era restordrar? mvh lelle

Postad 24 May 2006 - 08:18

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0

Jokkmokksjocke: Har du kollat på vår hemsida under länken 'kundservice' och 'Kontakta oss'?
Där står både telefonnummer och e-postadress... Det går också bra att ringa till Dustin AB:s växel, 08-553 44 000 och be att få bli kopplad.

Mvh
Mikael Carinci

<{POST_SNAPBACK}>

Bra då kanske ni kan ringa/mejla de kunder som väntar förgäves på något besked.

Postad 24 May 2006 - 08:22

mickeer
  • mickeer
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Hej,

skidtrixarn: vårt logistiksystem är enkelt, in genom ena porten och ut genom de andra, det är väl fördelningsfrågan som ställer till det :D

Mvh
Mikael Carinci

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. DEt som jag tror Jokkmokksjocke efterfrågar är infromation ifrån ER. DVS att NI tar kontakt. Vem vet, han kanske bara har haft tillgång till internet sporadiskt. KAnske det är NI som skulle ta kontakt, via mail, eller telefon, för dom uppgifterna har ni ju....

Postad 24 May 2006 - 10:41

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej,

sorry, missförstod inlägget. Det skall gå ut ett mail till de kunder som har valt att få information via e-post samt har lagt in en korrekt mailadress i kundinformationen när restorederlistan uppdateras med nytt datum, däremot har vi tyvärr inte möjlighet att ringa upp. Det beror på att vi får ett ganska stort antal order per dag (både Dustin AB och Dustin home AB) vilket för med sig att ganska många produkter restnoteras. Det skulle inte gå att personligen meddela alla ändringar som blir i ett sortiment med över 25000 produkter. Det är också väldigt sällan vi får tag på kunderna när vi blir ombedda att ringa upp, de flesta har hemnummer eller mobil inlagt i kundinformationen (om det inte saknas helt).

Ang leveransinformationen så kom det mycket riktigt ett nytt datum idag, 30/5 till distributör. Jag har också fått en förklaring till varför det är svårt att få fram leveransbesked från LG, det råder tydligen personalbrist.. De har också ett ganska brett sortiment och hanterar vad jag vet hela norden vilket gör att de kanske inte har detaljkoll på alla leveranser just nu.

Om ni önskar avbeställa skärmen så är det inget problem, för de som betalat i förskott sker återbetalningen inom 2-3 bankdagar till det kort/konto ni betalade med. På de order till privatkunder som ligger kvar på fredag kommer vi att lägga på ett väggfäste (art no 5010091628), detta pga att jag var för optimistisk i mitt uttalande förra veckan, jag var faktiskt övertygad om att det skulle hålla.

<edit>Ändrade levdatum, det är väl fortfarande maj? :D</edit>

Mvh
Mikael Carinci

Redigerat av mikaelc, 24 May 2006 - 12:06.

Postad 24 May 2006 - 10:49

lelle_9
  • lelle_9
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Mikael! Vad är det som kommer 30/6? Gäller det PM1M som du tidigare hävdade skulle komma denna vecka? Vilken är din funktion inom Dustin AB? mvh lelle

Postad 24 May 2006 - 10:50

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej!

Det gäller 42PM1M.
Jag jobbar med kundservice.

Mvh
Mikael Carinci

Redigerat av mikaelc, 24 May 2006 - 10:51.

Postad 24 May 2006 - 11:43

mickeer
  • mickeer
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Hej,

sorry, missförstod inlägget. Det skall gå ut ett mail till de kunder som har valt att få information via e-post samt har lagt in en korrekt mailadress i kundinformationen när restorederlistan uppdateras med nytt datum, däremot har vi tyvärr inte möjlighet att ringa upp. Det beror på att vi får ett ganska stort antal order per dag (både Dustin AB och Dustin home AB) vilket för med sig att ganska många produkter restnoteras. Det skulle inte gå att personligen meddela alla ändringar som blir i ett sortiment med över 25000 produkter. Det är också väldigt sällan vi får tag på kunderna när vi blir ombedda att ringa upp, de flesta har hemnummer eller mobil inlagt i kundinformationen (om det inte saknas helt).

Ang leveransinformationen så kom det mycket riktigt ett nytt datum idag, 30/6 till distributör. Jag har också fått en förklaring till varför det är svårt att få fram leveransbesked från LG, det råder tydligen personalbrist.. De har också ett ganska brett sortiment och hanterar vad jag vet hela norden vilket gör att de kanske inte har detaljkoll på alla leveranser just nu.

Om ni önskar avbeställa skärmen så är det inget problem, för de som betalat i förskott sker återbetalningen inom 2-3 bankdagar till det kort/konto ni betalade med. På de order till privatkunder som ligger kvar på fredag kommer vi att lägga på ett väggfäste (art no 5010091628), detta pga att jag var för optimistisk i mitt uttalande förra veckan, jag var faktiskt övertygad om att det skulle hålla.

Mvh
Mikael Carinci

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för informationen.

Några saker dock. Var skriver man in att man vill ha information? I samtliga "kryssrutor" där det står något im information, och erbjudanden via e-post, är irkyssade, samt min fungerande e-postadress. Samtliga telefonnummer är även där ifyllda.
KAn man misstänka att det inte har fungerat med "få information via e-post samt har lagt in en korrekt mailadress i kundinformationen när restorederlistan uppdateras med nytt datum," ?
Bra initiativ detta med väggfästet.
(Om nu skärmen inte kommer den 30/6, vad medföljer då?)

/mickeer

Postad 24 May 2006 - 11:45

mickeer
  • mickeer
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Föressten?!?!

[SIZE=7]30/6 !!!!!
[SIZE=4] Det är ju över en månad bort !!!!!

Postad 24 May 2006 - 11:59

lelle_9
  • lelle_9
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Föressten?!?!

[SIZE=7]30/6 !!!!!
[SIZE=4] Det är ju över en månad bort !!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Visst är det bedrövligt!!!!

Postad 24 May 2006 - 12:03

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0

Hej!

Det gäller 42PM1M.
Jag jobbar med kundservice.

Mvh
Mikael Carinci

<{POST_SNAPBACK}>

Mikael, du verkar vara en bra säljare kommer och kanske kan svara på om eventuellt komma in PM1MA också vid den tiden eller ??

Postad 24 May 2006 - 12:10

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej igen,

jag som brukar vara hyfsad på att korra det jag skriver... 30/5 är det preliminära datumer för 42PM1M inte 30/6. Fast den där kompenserar jag inte för :D

Jokkmokksjocke: 42PM1MA kommer inte inom den snaraste framtiden direkt. De preliminära leveransdatum vi har på denna är från början av juli och fram till 'Vet inte' beroende på vilken distributör man frågar.

mickeer: Om allt är ifyllt och e-postadressen stämmer så skall man få leveransuppdateringar. Om du inte fått det, kan du PM:a mig ditt kundnummer så jag har nåt att kolla på? Det blir enklare att felsöka då...

Mvh
Mikael Carinci

Redigerat av mikaelc, 24 May 2006 - 12:12.

Postad 24 May 2006 - 12:15

Sebastiaan
  • Sebastiaan
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Aha! Nu börjar det likna nått.
30/5 är ju nästa tisdag...... Har fortfarande 26/5 på min order dock.
VM? ---- INTE VM? ---- VM? ---- INTE VM?

Postad 24 May 2006 - 12:34

CID
  • CID
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag ligger inne med en beställning hos Dustin på en M1M och jag måste säga att det är kanon att du kommer med lite info (och kompensation :D ) Mikael. Jag får säga att jag iallafall är nöjd med den infon jag får från Dustin (dock inte från LG). Kanon att ni (du) är aktiva på detta forum.
Nu är det bara hålla tummarna att man kan se Zlatan näta i 42" istället för 28".

Postad 24 May 2006 - 13:30

lelle_9
  • lelle_9
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Vad en liten felskriven siffra kan betyda mycket... Jag var INTE glad på Dustin Micke för nån timme sen, men efter att rättelsen kommit till 30/5 så finns det ju hopp iaf. :D Får väl instämma medCID att det är bra att Dustin är aktiva på forumet. Snart börjar vm, vi håller tummarna! MVH lelle

Postad 24 May 2006 - 13:43

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Efter att ha läst igenom denna tråden så kan jag bara säga att mitt förtroende för Dustin är lika stort fortfarande :D Jag kommer att handla mina produkter från dem även i framtiden :D

MVH Kribban

Postad 24 May 2006 - 15:48

docsnuggles
  • docsnuggles
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej!
Här kommer svaret jag fick av KO i min kommun...

Man kan få skadestånd om man kan visa att man har haft kostnader på grund av dröjsmålet, t.ex. tvingats hyra annan TV under väntetiden.
Detta framgår också av Konsumentköplagen se § 30 ff. och även av denna artikel:
http://www.konsument...ngArticleId=147

Intressant för de som hunnit sälja sin TV kanske?

Postad 24 May 2006 - 16:37

pazzuzzu
  • pazzuzzu
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

Har nu följt detta forum under en längre tid med stort intresse. Beställde mit ex den 18/4 och som alla ni andra så väntar jag fortfarande.

Jag tycker att återförsäljarnas ursäkter är under all kritik, jag jobbar själv på en av de största transportirmorna i världen inom kundsupport. Och vår filisofi är att även om man har dåliga nyheter så ska man alltid förekomma kunden dvs jobba proaktivt för att alltid försöka behålla en nöjd kund. Det här med att ni inte hinner ta kontakt och ringa upp eller mejla låter väldigt märkligt. Vi transporterar cirka 3.500.000 försändelser i veckan och i 90 % av de fallen där det blir förseningar eller andra problem uppstår tar vi alltid kontakt med kunden innan dom tar kontakt med oss.

Skicka ut massmejl är inte speciellt komplicerat. Jag vet att i detta fallet så har det varit svårt att få hem tvn från ditributörerna men i alla fall som alla här skriver borde vi fått info om detta.

Detta med båten att den brunnit verkar vara en lögn från återförsäljarnas sida, fick senast idag ett mejl från LG där dom bekräftar att detta är något märkligt rykte som aldrig har inträffat.

Den informationen hon kunde ge till mig var att LG42PM1MA kommer först in till Sverige den 1 juni, vilket måste innebära att många återförsäljare har ljugit sina kunder rakt upp i ansiktet, genom att skjuta fram nya leveransbesked med cirka 2 veckor i taget, förmodligen gör dom detta för att få in beställningar och inte förlora dom som redan är lagda. Men detta är helt fel sett att driva ett företag på. Om jag hade fått besked när jag la min beställning att detta kan ta tid eller rättare sagt väldigt lång tid att få denna levererad men vi ska göra vårt bästa. Detta hade varit OK med mig då hade jag fått ta ställning till om jag ville vänta eller inte. Men detta fifflandet fram och tillbaka har jag väldigt svårt att acceptera.

Beställde min hos TCS och dom har gett mig leveransbesked på den 31/5, förstår inte hur dom ska kunna hålla det när LG säger att dom inte kommer in till Sverige förrän dagen efter.

Jaja vi får väl se! Nu har jag i alla fall sagt vad jag känner.

Postad 24 May 2006 - 19:14

Sebastiaan
  • Sebastiaan
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

På de order till privatkunder som ligger kvar på fredag kommer vi att lägga på ett väggfäste (art no 5010091628), detta pga att jag var för optimistisk i mitt uttalande förra veckan, jag var faktiskt övertygad om att det skulle hålla.

Bra initiativ från Dustin!
Jag har ju redan ett tilt-fäste orginal från LG vilande i min order som även innehåller 42PM1M-plasman hos er. Kan tänka mig att flera med mig kompletterat TV:n med ett väggfäste.
Är inte direkt intresserad av det fäste ni erbjuder men det vore ju en VÄLDIGT fin gest av er
att kanske göra en bra rabatt-deal på väggfästen som redan ligger med i era kunders 42PM1M-beställningar? :D

Postad 24 May 2006 - 20:31

mickeer
  • mickeer
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

På de order till privatkunder som ligger kvar på fredag kommer vi att lägga på ett väggfäste (art no 5010091628), detta pga att jag var för optimistisk i mitt uttalande förra veckan, jag var faktiskt övertygad om att det skulle hålla.
Mvh
Mikael Carinci

<{POST_SNAPBACK}>

TAck.
Se vad ett litet väggfäste kan göra för att blidka oss. Detta gjorde mig på bättre humör, samt att jag kanske kommer vänta till den 30/5....
Hoppas att den kommer då..

Postad 24 May 2006 - 20:35

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0

Hej allihopa!

Har nu följt detta forum under en längre tid med stort intresse. Beställde mit ex den 18/4 och som alla ni andra så väntar jag fortfarande.

Jag tycker att återförsäljarnas ursäkter är under all kritik, jag jobbar själv på en av de största transportirmorna i världen inom kundsupport. Och vår filisofi är att även om man har dåliga nyheter så ska man alltid förekomma kunden dvs jobba proaktivt för att alltid försöka behålla en nöjd kund. Det här med att ni inte hinner ta kontakt och ringa upp eller mejla låter väldigt märkligt. Vi transporterar cirka 3.500.000 försändelser i veckan och i 90 % av de fallen där det blir förseningar eller andra problem uppstår tar vi alltid kontakt med kunden innan dom tar kontakt med oss.

Skicka ut massmejl är inte speciellt komplicerat. Jag vet att i detta fallet så har det varit svårt att få hem tvn från ditributörerna men i alla fall som alla här skriver borde vi fått info om detta.

Detta med båten att den brunnit verkar vara en lögn från återförsäljarnas sida, fick senast idag ett mejl från LG där dom bekräftar att detta är något märkligt rykte som aldrig har inträffat.

Den informationen hon kunde ge till mig var att LG42PM1MA kommer först in till Sverige den 1 juni, vilket måste innebära att många återförsäljare har ljugit sina kunder rakt upp i ansiktet, genom att skjuta fram nya leveransbesked med cirka 2 veckor i taget, förmodligen gör dom detta för att få in beställningar och inte förlora dom som redan är lagda. Men detta är helt fel sett att driva ett företag på. Om jag hade fått besked när jag la min beställning att detta kan ta tid eller rättare sagt väldigt lång tid att få denna levererad men vi ska göra vårt bästa. Detta hade varit OK med mig då hade jag fått ta ställning till om jag ville vänta eller inte. Men detta fifflandet fram och tillbaka har jag väldigt svårt att acceptera.

Beställde min hos TCS och dom har gett mig leveransbesked på den 31/5, förstår inte hur dom ska kunna hålla det när LG säger att dom inte kommer in till Sverige förrän dagen efter.

Jaja vi får väl se! Nu har jag i alla fall sagt vad jag känner.

<{POST_SNAPBACK}>

jag har fått besked att den skall komma 7/6 från TCS på deras hemsida står det att de skall få in den 6/6...de ändrade de från 26/6 som det stog förut.

Postad 24 May 2006 - 22:58

TrumJalle
  • TrumJalle
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
pazzuzzu:
Jag tror faktiskt inte (naivt nog kanske) att återförsäljarna ljugit oss rakt i ansiktet, vad jag vet så har inte heller återförsäljarna fått ordentlig info från LG. De har fått lita på den knapphändiga info som LG tillhandahållit helt enkelt.
Angående den brunna båten så är det LG själva som gått ut med denna info, den 28 april fick jag själv infon av en säljare på LG Norden. Om det verkligen har hänt eller inte vågar jag inte svara på men brunnen last var iaf då förklaringen från LG till försenade TV-apparater.

Postad 25 May 2006 - 18:27

Ripley2
  • Ripley2
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Okej, Dustin vet värdet av att kompensera missnöjda kunder (med ett väggfeste). Är det någon som vet om TCS går i samma tankar? Jag har väntat på min LG42PM1MA i över en månad och börjar bli riktigt trött på löften om leveranser som inte infrias.

Det tar många år för ett företag att bygga upp ett förtroende hos kunderna, men det kan raseras väldigt fort. Det är kanske inte rättvist alla gånger, men det är så det funkar.

Pazzuzzu, jag håller med dig till 100% att man borde kunna förvänta sig att återförsäljarna är proaktiva med informationen till sina kunder. Särskilt när det gäller negativa besked. Att man själv måste lägga tid på att kontakta dem och då få ny information om leveranser gör att man blir än mer negativ/kritisk. Nej, det här med kundvård verkar ju långt ifrån alla förstå sig på.

Hade det inte varit för att priset på den här plasman varit få förbannat bra så hade jag bett att få tillbaka mina pengar för länge sen...

Gud förbjude att man får ett trasigt måndagsexemplar när plasman väl levereras... :(

//Ripley

Postad 25 May 2006 - 18:57

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Om man lägger en beställning på den här plasman nu, tror ni man får den innan fotbollsvm då? Efter vad jag läst i den här tråden verkar det som de flesta exemplar som kommer till Sverige redan är bokade..

Postad 26 May 2006 - 07:10

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej!

pazzuzzu: Då antar jag att du inte jobbar på Posten.

Vad gäller förseningarna... Tja, det finns ingen större poäng för oss att hitta på ursäkter för leveransförseningar. I så fall säljer vi hellre nåt vi faktiskt har hemma och hade vi vetat från början att 42M1M resp 42M1MA skulle få denna typ av leveransproblem så hade vi tagit bort dem ur sortimentet tills vi visste att de fanns. Nu vet jag inte vem på LG du kommunicerat med, vi sköter vår kommunikation med nordenchefen.

Om du fått ett leveransdatum på 42PM1MA till den 1:a juni så är det bara att gratulera och hoppas det håller, det besked vi fått ligger närmare juli.

Mvh
Mikael Carinci

Postad 26 May 2006 - 07:49

slurbo
  • slurbo
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Okej, Dustin vet värdet av att kompensera missnöjda kunder (med ett väggfeste). Är det någon som vet om TCS går i samma tankar? Jag har väntat på min LG42PM1MA i över en månad och börjar bli riktigt trött på löften om leveranser som inte infrias.

<{POST_SNAPBACK}>

Ripley.. åter igen blir man förvånad över Dustin, jag skickade dem ett mail dagen innan jag avbeställde och att det du just skrev detta om att jag förväntade mig en kompensation pga av den dåliga information/förseningen i form av just ett väggfäste. Vad vart svaret?
ICKET möjligt.... ett dygnt senare då avbeställningen är gjort går de ut med att väggfäste kommer att ingå... :(

Postad 26 May 2006 - 08:07

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej,

slurbo: generellt kompenserar vi inte för långa leveranstider, vi kan kompensera om det är så att vi gjort fel. I detta fall valde jag den vägen eftersom jag sagt att 42M1M skulle komma under denna vecka vilket ju inte höll...

Kundservice har (och måste ha!) regler att hålla sig till när det gäller kompensation, prisavdrag och liknande.

<edit>För de av er som beställt mot betalning med NetPay och redan beställt väggfäste, maila mig ([email protected]) ordernummer när ni fått TV:n så krediterar jag 356:- plus moms på fakturan. Detsamma gäller er som förskottsbetalat och redan beställt väggfäste. Jag ska försöka hålla koll på dessa ändå men det är lätt att missa.</edit>

mvh
Mikael Carinci

Redigerat av mikaelc, 26 May 2006 - 08:10.

Postad 26 May 2006 - 08:44

Sebastiaan
  • Sebastiaan
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Ah! Ett nytt ordererkännande dök upp idag där man dragit av 40% på mitt LG orginalväggfäste.
En fin gest mot oss gnällmånsar som väntar på lördagsgodiset må jag säga.

Mikael:
En fråga bara: Har fortfarande 26/5 som preliminärt datum på min order vilket är idag.
Du nämnde ju tisdag 30/5 som datum då apparaterna troligen skulle dyka upp.
Vad gäller? Endast nyfiken och inte desperat. Det är ju hela 1½ vecka kvar till BigBang... :(

Redigerat av Sebastiaan, 26 May 2006 - 09:06.

Postad 26 May 2006 - 08:50

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej!

Sebastiaan: Det verkar inte som att mailutskicken med leveransdatumsändringar funkar riktigt som de ska så det är därför det inte stämmer. Vi håller på att grotta i det. Det preliminära datumet vi har från LG är 30/5 till vår distributör...

Mvh
Mikael Carinci

Postad 26 May 2006 - 10:59

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej!

Har titta lite här i forumet,
och sett att prelimiära leveranstider flyttats fram "några" gånger.
Olika företag använder "preliminär leveranstid" på olika sätt. Vissa har bättre underlag för datumet och kommer nära "definitiv leveransdatum". Andra(LG) flyttar fram tillsynses utan plan till preliminär datumet är infallet, kollar i utlagret, har vi några skärmar vi kan skicka... hmm nej, har vi skickat några skärmar... hmm nej, då får vi nog svara våra ÅF's att vi kanske kan skicka nästa vecka, om vi har folk... och delar... hmm kanske skall kolla om vi beställt delar...?

Det var 38 år sedan vi landade på månen och det går forfarande inte att ta fram riktiga leveranstider på en skärm med kända komponenter, det skall väl inte uppfinnas något nytt?

Man undrar har LG SAP eller liknande datorsystem eller exel tillsammans med block och blyerstpenna?( Vilket som är bäst tar jag inte upp här...)

Har man någon form av respekt för sin kunder(ÅF's) och slutkunder, när man flyttar fram gång på gång, utan orsak? Jag har sett bilder på någon båt som brann, men det var 2 månder sedan eller mer. Att man har lite personal är väl inte onormalt,som jag såg en av orsakerna, det finns väl övertid? Vill LG tjäna pengar??

Om man(Dustin) anger 30/5, M1M, så borde det vara definitiv leveransdatum(Från Dustin). Skärmen borde vara i utlagret eller på lastbil nu!?

mikaelc
Jag har handlad på Dustin sedan jan 2000 och kommer att fortsätta handla i jobb och hemma, ni min "hovleverantör". Men när ni får leveransbesked sväljer ni alltid dem utan kritik? Eller gör ni någon form av bedöming. Så vi stackars slutkunder slipper hålla koll på:
1. preliminär leverans tid från Skärmtillverkare XX = +/- 0 dag
2. preliminär leverans tid från Skärmtillverkare YY = + 3 veckor

Mvh

Postad 27 May 2006 - 20:45

Sebastiaan
  • Sebastiaan
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hahaha. Har fortfarande 26/5 som preliminär leveransdag.
Still waiting..............
:D
......och det är inte gnäll, bara ett roligt konstaterande som man kan se på SMILIE:n........

Redigerat av Sebastiaan, 29 May 2006 - 06:47.

Postad 27 May 2006 - 21:27

Unregistered54dfbb50
  • Unregistered54dfbb50
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
fel

Redigerat av Unregistered54dfbb50, 27 May 2006 - 21:28.

Postad 27 May 2006 - 21:29

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0
Halååå! sluta gnäll på micke om en eller fyra dagar........
De känns som ganska oviktigt i sammanhanget.

Nu ger vi istället en stilla bön för att den stora båten anländer i slutet av maj början på juni!!!! wink.gif

Postad 29 May 2006 - 07:09

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej!

Sebastiaan: Jepp jag ändrade på ett gäng men eftersomd et inte gick ut några mail som det skall (håller på att felsöka det) så lät jag resten vara, tänkte att folk ändå läser här... :D

<edit>I går skeppades 42PM1M från LG till vår distributör enl LG, det ska vara så att det täcker alla våra restorder. Postar igen så fort jag vet att de kommit in hos distributör...</edit>

Mvh
Mikael Carinci

Redigerat av mikaelc, 30 May 2006 - 13:40.

Postad 29 May 2006 - 11:44

baffert
  • baffert
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
blev trött o vänta på denna skönhet, avbeställde och skaffat mig en LG 42pc1rr istället.

beställde i fredags, får den i eftermiddag.

Postad 29 May 2006 - 14:28

Sebastiaan
  • Sebastiaan
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Mikael: Har du hört mer om morgondagens preliminära leverans till er?
Det borde ju komma lite besked från LG eller distrubitören om er leverans???

Postad 29 May 2006 - 15:38

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej!

Inget nytt idag tyvärr, jag kommer att posta så fort jag får veta något så vet ni.

Mvh
Mikael Carinci

Postad 29 May 2006 - 15:49

Unregisteredc152235c
  • Unregisteredc152235c
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Vänta nu? Vi som har beställt MA:n, fick vi ockå vårt väggfäste? Jag fattade det som det, men nu när jag läser blir jag osäker..

Postad 29 May 2006 - 15:51

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej,

jodå det kommer, jag har bara inte hunnit så långt, de tog slut :D

mvh
Mikael Carinci

Postad 29 May 2006 - 16:31

pazzuzzu
  • pazzuzzu
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Snackade med LG order idag. Finns en liten strimma av hopp. Dom har skickat ut ett litet antal för leverans denna veckan, sen så om 2 veckor kommer det lite fler och då sa han att cirka 2/3 av backorderna skulle vara levererade.

Så med lite tur får jag min denna veckan då jag var tidig med min beställning. Men man vet ju aldrig

Postad 29 May 2006 - 17:55

Sebastiaan
  • Sebastiaan
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Hej!

Snackade med LG order idag. Finns en liten strimma av hopp. Dom har skickat ut ett litet antal för leverans denna veckan, sen så om 2 veckor kommer det lite fler och då sa han att cirka 2/3 av backorderna skulle vara levererade.

Så med lite tur får jag min denna veckan då jag var tidig med min beställning. Men man vet ju aldrig

<{POST_SNAPBACK}>

Frågade du hur många som skickades ut? Handlar det om 10 eller 50 eller rent av 100?
Låg 11:a senast jag kollade för 1½ vecka sedan på Dustins lista så man ligger säkert på gränsen.
Låter ju faktiskt INTE så positivt som det dom talat om för Dustin.
Där tror dom att dom ska kunna täcka större delan av restorderlistan.
Det borde handla om ett 30-tal minst.
Hoppas "litet antal" innebär mer för oss än för LG.
VM, INTE VM.....VM, INTE VM..........ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!
:D

Postad 29 May 2006 - 19:30

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Hej!

<{POST_SNAPBACK}>

Vet du om det gällde M eller MA? Beställde en MA på TCS i början av maj. :D

Postad 29 May 2006 - 20:21

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0
Snackade med dustin och de sa att de va mer än 50st de hade på rest av MA.

Postad 29 May 2006 - 20:48

pazzuzzu
  • pazzuzzu
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej Ice!

Det gällde MA:n som de skulle skicka.

Jag beställde min i mitten av april på TCS, så jag hoppas verkligen att den kommer snart.

Jag vet inte exakt hur många dom skulle skicka nu men det borde väl ändå var en del.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.