Killen i butiken fipplade med kablarna och bytte sen till dvd. Fenomenet försvann nästan helt då men INTE helt.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
7 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
Postad 17 juli 2006 - 11:03
Killen i butiken fipplade med kablarna och bytte sen till dvd. Fenomenet försvann nästan helt då men INTE helt.
Postad 17 juli 2006 - 16:05
Bara en liten tanke; HemmaBio tidningen klagade högt på DNIe funktionen vid senaste Samsung recensionen. Har någon provat att slå av alla olika sk bildförbättingar?
Vet inte om det går i vanliga menyerna men det ska gå i service menyn tror jag. Kan ju vara läge att testa i alla fall.
mvh
Bäckman
Postad 19 juli 2006 - 22:11
Imorgon åker min samt kollegans M61'a in på kontroll hos Powemill. Återkommer med mer information så fort det händer något!
/ PG
Postad 21 juli 2006 - 14:27
Jag får se om jag får någon info om vad som händer med Samsung TV:en.
Postad 02 augusti 2006 - 12:43
Var på Powermill och hämtade upp apparaten för någon dag sen, och höll på att tappa hakan när dom först krävde att jag skulle betala ca 2500 kronor i reparationskostnad! Efter ett litet tag insåg dom att detta var ett garantiärende då dom bytt en kabel inuti TV'n, som jag uppenbarligen inte hade åsamkat någon skada.
Det trista i det hela är dock att problemet kvartsår i precis samma grad som tidigare, precis som man väntat sig. Nu blir det väl till att kontakta InWarehouse igen och se vad som ska göras, dom kommer ju trots allt att faktureras på detta belopp av Powermill. Bör ligga i deras intresse att reparationen funkat då tycker man.
/ PG
Postad 04 augusti 2006 - 09:30
Köpte min på NetOnNet för några dagar sen. Har också samma problem men bytte till den andra scarten och då försvann problemet( Dreambox ---> Ext 2). Men när jag kör komponent från DVD:en så uppstår problemet igen. Jag hoppas att det finns nån lösning på detta. För detta är min tredje lcd. Gillar verkligen denna både vad det gäller design och bild förutom de konstiga färgerna som uppstår i vissa scener.
Nån som har hitta en lösning eller är det en dålig batch??
Patrik
Postad 04 augusti 2006 - 17:57
Scart nr 2 supportar inte RGB. Med andra ord du gick från RGB till composit signal. Det var nog det som gjorde att bilden blev annurlunda (i detta fall bättre). Även en annan person har upptäckt det.Har också samma problem men bytte till den andra scarten och då försvann problemet( Dreambox ---> Ext 2). Men när jag kör komponent från DVD:en så uppstår problemet igen.
PS. Jag gav upp efter 3 exemplar och köpte en Sony 32V2000 istället. Lycklig blev jag, en på flera punkter bättre TV.
//Michael
Postad 05 augusti 2006 - 08:40
Patrik
Postad 05 augusti 2006 - 10:06

Postad 07 augusti 2006 - 18:40
Ringde till Samsung och dom sa att det inte finns någon inhomeservice på TV apparater som är direktimporterade som b.l.a dom från NetOnNet och Inwarehouse.
Skickade tillbaka Tven och fick pengarna tillbaka.
Postad 08 augusti 2006 - 18:40
Jag gav upp efter att ha bytt kablar, testat med anna digital box och ändrat i service menyn osv.
Så jag åkte och bytte den till en LE-32r72b.
Och jag är numera mycket nöjd med den, inga konstiga färger och en likvärdig bild(känns som den M61 hade lite bättre skärpa vid teve tittande).

Postad 10 augusti 2006 - 16:37
Redigerat av Honorar, 11 augusti 2006 - 13:08.
Postad 25 augusti 2006 - 07:22
Därför undrar jag om det finns någon här som haft sin TV på service och blivit av med problemet med de konstiga färgerna i ansiktena?
Postad 25 augusti 2006 - 09:10
Jag och min kollega har haft den inne på Powermill, men tyvärr så hjälpte inte deras service. Inwarehouse konstaterade att det var ett generellt problem och betalade tillbaka alla pengar, bra service och inga problem.
Inwarehouse vill att man skickar in TV'n till Powermill oavsett, för att konstatera att det inte är ett handhavande fel osv.
Jag har idag köpt samma modell i en annan butik och den fungerar klockrent!
/ PG
Postad 08 september 2006 - 22:53
Postad 20 september 2006 - 12:50
Ansikten blir ofta väldigt röda, men det mest störande är att det blir som gula fläckar i ansiktena, ibland kan dessa vara väldigt stora och med skarpa kanter, sjukt irriterande.
Är det någon mer som köpt sin le32-m61bx från Ullared Digital, har ni då upplevt dessa problem på TV:n?
Postad 20 september 2006 - 13:02
Postad 20 september 2006 - 14:17
DNIe går inte att stänga av helt, men man kan stänga av den dynamiska kontrasten samt automatiska backlighten.Gick dni-e att stänga av på 61:an? Har för mig att det gick eller var det den automatiska backlighten som gick att få av men dni-e är på hela tiden?
Postad 20 september 2006 - 15:49
Kan rapportera resultatet här efter jag fått hem TV:n om det nu finns något intresse bland er som fortfarande har samma modell och problem med färgerna.
Postad 20 september 2006 - 16:06
Ja för min del är det intressantKan se på Powermills hemsida att min TV blivit servad nu. Enligt arbetsordern har mjukvaran uppgraderats, ska bli intressant att se om det gör någon skillnad.
Kan rapportera resultatet här efter jag fått hem TV:n om det nu finns något intresse bland er som fortfarande har samma modell och problem med färgerna.

Postad 21 september 2006 - 06:51
Ja för min del är det intressant
. Vart finns Powermill någonstanns, de tog den på garantin då antar jag? Är Powermill Samsungs serviceställe, eller är det ett separat företag?
Powermill är en serviceverkstad som InWarehouse använder sig av. Finns tydligen i Hbg, Norrk o Järfälla. Powermill Servicen ingår i garantin (eftersom de verkar ha konstaterat problemet).
Hoppas jag får TVn innan helgen och ska då berätta huruvida problemet åtgärdats eller ej.
Redigerat av blanc, 21 september 2006 - 06:53.
Postad 26 september 2006 - 14:57
Har stått status "Fakturerad" sedan i torsdags, men idag (tisdag) har det uppdaterats till att ange att TVn skickats till Inwarehouse!
Undrar vad det innebär att den går via Inwarehouse - har de konstaterat fabrikationsfel och ska returneras, eller går bara alla apparater i retur till slutkunden via InWarehouse? Skumt!
Vidare så registrerades ordern först den 12/9 trots att de fick den redan den 6/9. Mycket att göra där kanske.
Jag meddelar vidare händelser för intresserade, om jag nu någonsin får höra/se TV:n igen...

Redigerat av blanc, 26 september 2006 - 16:42.
Postad 02 oktober 2006 - 07:17
Jag har dock inte haft så mycket tid till TV-tittande dessa dagar, men det verkar (än så länge) som att de konstiga ansiktsfärgerna är borta.
Uppgraderingen av mjukvaran verkar ha gjort susen, dock ska nämnas att det tog ett tag för mig att upptäcka de konstiga ansiktsfärgerna när TVn var ny, så det bör väl inte ropas hej riktigt än.
Postad 03 oktober 2006 - 07:29
Upptäckte att även jag hade samma fel med skumma färger åt det rödlila hållet, främst i ansiktet på folk. Blir till att lämna in den till powermill i veckan, och hoppas det kan bli åtgärdat. Kan det vara så att det är fel på samtliga 32M61 tvs som sålts på sistonde, men att det endast är en liten del som upptäckt det, och som anser att det är fel på tvn ?
Postad 03 oktober 2006 - 07:44
Nej det är inte alla 32M61 som har detta problem. När jag lämnade tillbaka min till Inwarehouse och gick till en ny försäljare så försäkrade jag mig om att dom inte haft några problem med sin batch apparater samt att dom köpte in dom från Samsung sverige. Den jag köpte då har fungerat klockrent, utan några som helst problem!
Det är således en batch eller flera som tyvärr har detta problem. Nu nästan ett halvår senare så kan man tycka att Samsung borde ha full koll på vilken/vilka batcher det rör sig om!
/ PG
Postad 03 oktober 2006 - 08:51
Postad 03 oktober 2006 - 11:34
Postad 05 oktober 2006 - 09:30
Valde det alternativet för att slippa "frakt dagarna" till powermill.
Mannen jag pratade med där kände iaf till problemet, och förhoppningsvis så ska min tv fungera som den ska när jag får tillbaka den. (inom en vecka om allt går som det ska). Åtterkommer när jag får tillbaka tvn.
FrOggeh: På Samsung's hemsida finns en lista med de verkstäder som man kan kontakta, så med största sannolikhet så är det någon av dem du ska lämna in den till, men det bästa är nog att ta kontakt med Ullared Digital först för att kontrollera.
Postad 09 oktober 2006 - 12:54
Lämnade in tvn på onsdag eftermiddag, och på fredag eftermiddag fick jag ett sms om att tvn var klar.
De hade uppgraderat mjukvaran och rengjort någon kabel, och det blev betydligt bättre. Är inte helt 100 på att det försvunnit helt för antennbilden dock, men problemet har iaf försvunnit när jag tittar via datorn. Ska kontrollera detta nogrannare under veckan.
Postad 11 oktober 2006 - 15:24
Hej oxgard,
Nej det är inte alla 32M61 som har detta problem. När jag lämnade tillbaka min till Inwarehouse och gick till en ny försäljare så försäkrade jag mig om att dom inte haft några problem med sin batch apparater samt att dom köpte in dom från Samsung sverige. Den jag köpte då har fungerat klockrent, utan några som helst problem!
Det är således en batch eller flera som tyvärr har detta problem. Nu nästan ett halvår senare så kan man tycka att Samsung borde ha full koll på vilken/vilka batcher det rör sig om!
/ PG
Jag tycker att det är jävligt dåligt av Samsung att inte erkänner att det är ett känt problem.

Jag köpte min LE-32M61:a för en månad sen och har nu bytt den två gånger. Samma problem igen. Nu väntar jag på att LE-32M71 skall komma. Kommer att kosta en del, men fan om den har färgfel.
Postad 08 november 2006 - 16:48
Hur har det gått, verkar felet vara åtgärdat eller?Oerhört bra service från assist i Göteborg måste jag säga.
Lämnade in tvn på onsdag eftermiddag, och på fredag eftermiddag fick jag ett sms om att tvn var klar.
De hade uppgraderat mjukvaran och rengjort någon kabel, och det blev betydligt bättre. Är inte helt 100 på att det försvunnit helt för antennbilden dock, men problemet har iaf försvunnit när jag tittar via datorn. Ska kontrollera detta nogrannare under veckan.
Postad 13 november 2006 - 08:05
Hur har det gått, verkar felet vara åtgärdat eller?
Fr0ggeh - För min del verkar problemet ha blivit åtgärdat. Har inte märkt av några fläckar i ansikten sen jag fick tillbaks TV:n från Powermill efter uppgraderingen av mjukvaran.
Redigerat av blanc, 13 november 2006 - 08:06.
Postad 23 april 2007 - 12:09
Konstiga färger i anskiktet precis som ni beskrivit. Jag har kontaktat Hifiklubben där jag köpte den och även samsungs support. På Hifiklubben var de ganska oförstående, men visst kunde ajg lämna in den om jag vill. Samsung var också oförstående och hotade med att jag kunde få betala teknikerna om det inte skulle visa sig att det inte var fel på TV:n (utan att det var fel på ngt annat som t.ex sladden eller så).
Hur kan man säkerställa att det verkligen är TV:n det är fel på??
Är det någon som lyckats byta TV:n? Hur motiverade man det?
Vad kan jag göra?!

tack på förhand!
/Johan
Postad 03 september 2007 - 12:03
Postad 05 december 2007 - 16:12
Någon mer än jag som upplever ett högt, ljust pipljud då tv:en är i standby läge?
Japp. Kommer inte direkt men efter att ha varit i standby ett par timmar eller så så kommer det. Skall felrapportera TVn till Samsung, enligt affären jag köpte den från, så får vi se vad dom händer.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar