Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny DVB-T mottagare med kortplats

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 mars 2007 - 21:11

Gentle_man27
  • Gentle_man27
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Glöm det... testade just en på öppet köp. Åker tillbaks till butik imorgon.
Vista drivrutiner finns. Men klarar inte Vista MCE och jag kan inte ens få igång programmet i Vista.
Däremot i en maskin som kör XP (men inte i MCE för XP).

Snygg design, liten och smäcker och trevligt att slippa CAM samt ett sjysst pris.
Men inget för mig. Klarar den inte MCE får det vara...

Och sist, men inte minst. On/off knappen på remoten stänger ner min receiver.... :wub:

Postad 22 mars 2007 - 18:49

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Ställde frågan "fungerar det med betalkanaler i Vista (med nya drivern)?" till Anysee support.

Fick följande svar:

Hejsan XX,

Ja, Anysee stöder Windows Vista 32-bit och stöd för 64-bit utvecklas och vi borde ha en färdig 64-bits drivrutin senast i Juni. Även betalkanelrna fungerar men endast i Anysees egen mjukvara, inte i MediaCenter.

Mvh,

Anysee-support

Tyvärr var väl min fråga luddig. Jag menade givetvis om betalkanalerna fungerade med Vistas MCE. Men det tycks inte fungera...

Anysees egen mjukvara är under all kritik.

Postad 20 januari 2008 - 13:40

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Hej Hej!

Har köpt en sådan här liten mojäng, och visst, till skillnad mot A-LINKS Digitala USB-mottagare som inte fungera gentemot drivrutinerna i en vista HP dator, så funkar denna maskin. Men återigen är det någon annan som fått denna programvaran till att fungera UTAN att den stänger av "WIndows Aero" i Vista? Och fryser erat program ofta? Och min MCE Kan inte ens hitta denna mottagare. Har någon annan fått dettta till att funka? Har en E30+.

Alltså, det känns som att de har misslyckats med vistadrivrutinerna en aning. Den är väldigt buggig.

Postad 21 januari 2008 - 11:59

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1 294 inlägg
  • 0
Kan denna spela in en kanal medan man ser en annan?

Postad 28 januari 2008 - 13:28

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Nej man kan inte spela in en kanal och titta på en annan.

Mjukvaran har dock blivit mer stabil (laddade ner en ny version för inte så länge sedan). Förut var den katastrofalt usel. Nu är den åtminstone halvbra.

Postad 24 februari 2008 - 12:13

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Hej igen!

Är så sur på denna produkten nu. Såg en bra framtid, men måste tyvärr ändra mig. Så länge som detta företag envisas med TRP formaten, så är denna produkt helt enkelt värdelös. Speciellt nu, när jag upptäckt hur lätt en hårddisk kan krascha. Vilket min nu har gjort. Det står på paketet att den skall spela in i MPEG format och t o m HDTV format. Men det står INGENTING på kartongen att om man använder COMHEM så kan inte boxen spela in MPEG format utan enbart TRP, som då inte går att bränna på skiva, vad jag känner till. Sedan så buggar det helt enkelt för mycket i VISTA. Får helt enkelt hitta en annan lösning, som då spelar in i MPEG format. Någon som känner till en digitalbox för, SOM går att koppla in i en dator, via USB, och som faktiskt kan spela in, på riktigt.

Postad 06 januari 2009 - 12:39

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Ingen som vet hur man fixar så att det går att bränna en trp-fil på en dvd?

Postad 06 mars 2009 - 00:25

Unregistered78c01fca
  • Unregistered78c01fca
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Äntligen efter flera års väntan finns det en drivrutin (www.anysee.nl) för MCE som fungerar med betalkanaler. Allt funkar kanon på 32-bit system men drivrutinen är fortfarande i beta och kraschar på 64-bit Vista.

Nu kan man börja använda den där röda burken man nästan hade glömt man hade.

Postad 07 september 2009 - 14:24

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0
Nån som vet om man kan köra 2 eller flera tuners i Windows Mediacenter med betalkanaler?

Postad 24 september 2009 - 12:37

joolo
  • joolo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Nu när Fire/Floppy-DTV är borta från marknaden så verkar ju detta som det enda alternativet, tråkigt att den spelar in i TRP dock... Någon som har testat med Windows 7?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.