Sagem pvr 64160T - ny box, nya frÄgor
Sagemcom PVR 64160T 160GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(11)
|
Inga priser |
Vilken PVR-box för Boxer ska jag ta? (22 inlÀgg)
|
13 år sedan |
Sagem PVR 64160T (6 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Sagem markboxar strular 24/10 kl 20 (20 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Postad 18 October 2006 - 14:43
Postad 22 October 2006 - 11:04
Postad 24 October 2006 - 19:57
Postad 24 October 2006 - 20:05
//Göran
Postad 24 October 2006 - 20:07
Postad 24 October 2006 - 20:17
Tack, har inte hunnit leta nÀr boxen Àr igÄng dÄ den alltid lyckats stÀnga av sig. Nu har jag ett litet försprÄng.
Har precis samma problem boxen stÀnger av sig och sedan sÄ stÄr den och bootar om hela tiden.. men ..Àr det flera som rÄkat ut för detta ?
Postad 24 October 2006 - 20:19
"Intressant"...
/J
Postad 25 October 2006 - 08:18
Mitt under en sÀndning blinkar det till och denna varning visas Äter igen men nu kanske under en halvsekund.. hÀnder kanske 1 till tvÄ ggr i timmen
Ăr det fler som upplever att boxen beter sig pĂ„ detta viset ?
Postad 25 October 2006 - 10:30
Ett irriterande problem jag har Àr att mottagaren tappar kodningen av kanalen detta gÀller inte gratiskanalerna.. ibland vid kanalbyte tar det upp til ca 10-15 sek innan bilden kommer fram och under tiden visas texten "denna kanal ingÄr inte i prgramutbudet..." (eller liknande)
Mitt under en sÀndning blinkar det till och denna varning visas Äter igen men nu kanske under en halvsekund.. hÀnder kanske 1 till tvÄ ggr i timmen
Precis sÄ uppför sig min box ocksÄ!
Postad 25 October 2006 - 19:02
Jag har en 6280 och har problemet med varningen som blinkar till, inte ofta, bara max 1 gÄng varannan timme, dock endast pÄ 5:an.../PerEtt irriterande problem jag har Àr att mottagaren tappar kodningen av kanalen detta gÀller inte gratiskanalerna.. ibland vid kanalbyte tar det upp til ca 10-15 sek innan bilden kommer fram och under tiden visas texten "denna kanal ingÄr inte i prgramutbudet..."  (eller liknande)
Mitt under en sÀndning blinkar det till och denna varning visas Äter igen men nu kanske under en halvsekund.. hÀnder kanske 1 till tvÄ ggr i timmen
Precis sÄ uppför sig min box ocksÄ!
Postad 30 October 2006 - 10:29
Postad 04 November 2006 - 08:12
Sagem support har livlig fantasi.
/Mikael
Kanske inte ÀndÄ....
EPG fungerar bra till och frÄn.
Nu tex har den fungerat bra i ett par veckor men ibland försvinner den.
Jag tror att de har problem med detta och att det inte Àr samma epg som till de icke-inspelningsbara.
Efter uppdateringen som kom via antennen kan man nu vÀlja hur lÄng tid före och efter som den skall spela in. Det betyder att man nu kan spela in 2 program efter varann direkt frÄn EPG vilket inte gick förut.
Edit:stavfel
Redigerat av Unregisteredcc3fbaa3, 04 November 2006 - 08:12.
Postad 08 November 2006 - 07:57
* EPG beter sig konstigt precis som andra skrivit, oftas saknas programinfo.
* En inspelning pÄ TV3 bröts efter en minut hÀromdan
* inspelningar som strÀcker sig över datum (dvs. över midnatt) har jag inte fÄtt att fungera?
Postad 08 November 2006 - 19:26
Ahh, hÀr var det:
FrÄn det excellenta brittiska pvr-forumet PVRWorld:
http://www.pvrworld....php?topic=378.0
LĂ€nkas till
http://www.genteam.f...egory&cat_id=12
varifrÄn man kan ladda hem lite olika saker, exempelvis DVBT2MPG som (via USB eller direkt via IDE om man tar ur HDn ur boxen och sÀtter i sin PC) enligt uppgift extraherar MPEG2-filer till PCn. LÀs trÄden för att se problem och olika versioner av programmen.
Mycket nöje!
Ăr det nĂ„gon som har testat detta?
Ăr det en omöjlighet att göra tvĂ€rtom; överföra sina, Ă€hum, hemmavideo till PVR:en?
Vidare har jag mÀrkt att den inte vill starta om USB-kabeln Àr i; den ligger kvar i init.
Postad 10 November 2006 - 07:52
Jag anvÀnder oftast tv:ns högtalare men finns det 5:1 ljud sÄ vill jag naturligtvis kunna höra det.
DÄ det redan var krÄngligt pÄ min gamla Humax att byta mellan digital och analog ljud, blev jag Àn mer besviken pÄ denna box.
Av en slump hittade jag dock en genvÀg.
VÀlj stereo i ljudinstÀllningsmeny (hemmabio om du hellre vill ha det som default).
För att sedan vÀlja mellan stereo och hemmabio "on the fly", trycker du pÄ I(info) och sedan Ok (Alternativ).
Du kan dÄ vÀlja mellan Audio1 (Stereo) och Audio2 (hemmabio). Detta gÀller per kanal.
Detta sÀtt har lite högre WAF (och CAF).
Postad 10 November 2006 - 19:44
Tompa
Postad 14 November 2006 - 21:47
Undrar dessutom hur lÀnge man brukar fÄ ha canal+ och disneychannel nÀr man nytecknat boxerabonnemang?
Redigerat av ljusbagaren, 14 November 2006 - 21:55.
Postad 14 November 2006 - 22:31
Skitsmart genvÀg till hemmabioljudet. Har sjÀlv letat igenom den kassa vikbara broschyren (snacka om budgetlösning pÄ infosidan). Boxen Àr för övrigt helt OK. Verkar lite bökigt ocksÄ med egna favoritlistor...
Tompa
Vad jag har funnit Àr att man inte kan redigera A-listan; det Àr alla hittade kanaler.
Prova med att redigera B-listan.
Postad 17 November 2006 - 13:33
Ahh, hÀr var det:
FrÄn det excellenta brittiska pvr-forumet PVRWorld:
http://www.pvrworld....php?topic=378.0
LĂ€nkas till
http://www.genteam.f...egory&cat_id=12
varifrÄn man kan ladda hem lite olika saker, exempelvis DVBT2MPG som (via USB eller direkt via IDE om man tar ur HDn ur boxen och sÀtter i sin PC) enligt uppgift extraherar MPEG2-filer till PCn. LÀs trÄden för att se problem och olika versioner av programmen.
Mycket nöje!
Ăr det nĂ„gon som har testat detta?
Ăr det en omöjlighet att göra tvĂ€rtom; överföra sina, Ă€hum, hemmavideo till PVR:en?
Vidare har jag mÀrkt att den inte vill starta om USB-kabeln Àr i; den ligger kvar i init.
AlltsÄ jag lyckas inte riktigt med att överhuvudtaget fÄ kontakt med boxen via USB-kabel till datorn.
NÄgon som har testat och fÄtt upp meddelandet som enligt programmet DVBT2MPG ska dyka upp nÀr man kopplar upp boxen?
- Connect the PC to the PVR with a USB cable (male to male). A message must be displayed on the TV screen asking for PC access acknowledge. Agree by pressing Ok on the remote control.
Postad 19 November 2006 - 12:21
Starta boxen utan USB-kabel i.
SÀtt pÄ TV:n
SĂ€tt i USB-kabeln.
Texten som du nÀmnde kommer upp pÄ TVn, tryck OK pÄ fjÀrrkontrollen.
Starta DVBT2MPG.
I panelen till höger fÄr du en lista med "filmer" med datum, klockslag och storlek.
VĂ€lj film och sedan extract.
VÀlj mÄlmapp. Klicka ok
En ruta erhÄlls med "extracting" och en progressbar.
HĂ€r slutar det att fungera. Filen skapas men med storleken 0.
NÄgon som har kommit lÀngrÚ?
Jag kör WinXP En SP1.
Postad 30 January 2007 - 15:41
Postad 01 February 2007 - 07:34
DÀremot skulle jag vilja att följande funkar:
Man tittar pÄ exvis ettan,
kommer pÄ att man vill spela in nÄgot överlappande program pÄ tvÄan,
pausar ettan,
gÄr in i epg:en och knappar in inspelningen pÄ tvÄan,
gÄr tillbaka till ettan för att Äteruppta visningen frÄn paus,
öhh, sÄ missade man de sista fem minuterna pÄ deckaren; time-shiften startade om.
Detta trots att boxen har dubbla tuners.
Man kan ej heller se pÄ ett inspelat program som hÄller pÄ att spelas in, men det gÀller vÀl de flesta hÄrddiskboxrar.
Postad 02 February 2007 - 12:24
...
Man kan ej heller se pÄ ett inspelat program som hÄller pÄ att spelas in, men det gÀller vÀl de flesta hÄrddiskboxrar.
Kan man visst. GÄ till List-menyn. VÀlj din inspelning och klicka pÄ ok, och du kommer i livesÀndning. Spola tillbaka till början med bakÄtspolning. Dock kommer buggen mend att den stannar nÀr inspelningen tar slut. DÄ fÄr du leta dig tillbaka till dit du var. Men visst funkar det. (Har en 6280)
Postad 26 February 2007 - 13:41
NÄgon som har upplevt samma sak?
Var ligger problemet, och Àr det nÄgon som har en lösning?
Det funkar ju fint nÀr jag kör scart direkt till plasman, ska testa den andra ljudutgÄngen frÄn boxen till recievern, men det trÄkiga Àr ju att det bara blir stereo dÄ.
Reciever: Sony STR-DB 925
Plasma: LG-PX12
Digitalbox: Sagem 64160
Optisk kabel: 3m (69kr pÄ Jula)
Postad 26 February 2007 - 17:47
Dock verkar en del leverantörer/producenter slarva med detta vid mixningen.
Det mÀrks ju ocksÄ mer om det Àr nÀrbilder pÄ folk som pratar.
Postad 01 March 2007 - 08:01
Tycker att det synkar vid stereo (i alla fall acceptabelt), men nÀr jag vÀxlar över till AC-3 sÄ Àr det inte ok lÀngre.
Kan det vara en fördröjning i recievern vid avkodningen av AC-3?
Men i sÄ fall borde det ju Àven ske vid avspelning av dvd, men sÄ Àr ju ej fallet!?
Ăr sĂ„ glad just nu att jag inte köpte den dĂ€r skitdyra optiska kabeln som jag tittade pĂ„ först, för om det inte finns nĂ„gon lösning pĂ„ problemet sĂ„ lĂ€r inte den optiska kabeln anvĂ€ndas speciellt ofta.
Ska kontakta Sagem angÄende problemet.
Postad 01 March 2007 - 10:59
Deras förslag pÄ ÄtgÀrder för att komma tillrÀtta med att ljudet ej synkar med bilden vid AC-3 ljud Àr:
- StÀng av ljudet pÄ teven sÄ mÀrker man inte sÄ mycket av att det ej synkar mot ljudet frÄn stereon. (Jo jag mÀrker det, och stör mig pÄ det)
- SlÄ av och pÄ teven efter att man aktiverat AC-3 ljudet. Detta kan i vissa fall rÀtta till problemet. (Verkar inte troligt)
- Om möjligt justera lipsync i förstÀrkare alt. teve (Att justera pÄ teven verkar dumt...)
Slutsats, fÄr vÀl helt enkelt köpa ny förstÀrkare dÀr jag kan justera lipsync, eller acceptera att det ser ut som om det Àr dÄligt dubbat.
Postad 01 March 2007 - 14:13
Slutsats, fÄr vÀl helt enkelt köpa ny förstÀrkare dÀr jag kan justera lipsync, eller acceptera att det ser ut som om det Àr dÄligt dubbat.
Innan du gÄr och köper en ny stÀrkare skall du ha i Ätanke att den bara kan fördröja ljudet, sÄ det gÀller att osynket Àr Ät "rÀtt" hÄll. Mao, mÄste AC3-ljudet ligga före bilden. Ligger det efter kan du bara fÄ det Ànnu mer efter med hjÀlp av förstÀrkaren...
Postad 05 March 2007 - 10:47
SÄ en ny förstÀrkare skulle kunna rÄda bot pÄ problemet, fÄr fundera pÄ om det Àr vÀrt att byta...
Men jag ska kolla med Sagem igen, det borde ju gÄ att justera i nÄgon servicemeny.
Postad 14 March 2007 - 12:28
Jag Àr nybörjare pÄ detta och tÀnkte skaffa en Sagem pvr 6240. Det jag funderar pÄ bla Àr
om det Àr möjligt att köra ut en inspelning frÄn hÄrddisken pÄ RF-utgÄngen till tex ungarnas rum
och samtidigt titta pÄ nÄgon annan kanal "live" pÄ TV som Àr kopplad via scart-kontakten frÄn boxen.
Postad 16 March 2007 - 13:40
Vet nÄgon om denna 64160T lider av samma fenomen som tidigare Sagem vad det gÀller att den hoppar till Live-visning nÀr en timer-inspelning Àr klar?
Ja den lider av samma problem.
Sagems svar pÄ detta Àr:
NÀr boxen spelar in sÄ lÀgger den matrialet pÄ en tillfÀllig partion, sen nÀr den har spelat in klart flyttar den matrialet till en annan plats pÄ disken.
Om man kollar i fördröjt lÀge nÀr inspelningen Àr klar sÄ hoppar man fram till realtid tyvÀrr.
Postad 13 May 2007 - 13:47
Postad 04 July 2007 - 20:10
Första inlÀgget för mig tack.
Jag har nu gjort pÄ enklast möjliga sÀtt. Att uppgradera med nytt 24 mÄnaders avtal via Boxer. Valde dÄ en Sagem 160Gb box med HD och tvÄ tuners. Har följt lite trÄdar hÀr pÄ detta forum och det verkar som att denna box nu Àr ganska felfri och jag har svÄrt att tjÀna nÄgot pÄ att sÀga upp abonnemanget och leta upp en handlare efter tre mÄnader som har ett mer attraktivt pris/box. Det kostade mig 2795kr och 24 mÄnaders abonnemang att fÄ denna maskin, frÄn ett löpande vanligt Boxer abonnemang.
Det kommer antagligen nya 240Gb boxar med nÄgot mer finesser i höst men sÄ dÀr Àr det ju alltid
Mitt första intryck av boxen tillsammans med mina förvÀntningar visade pÄ en riktig succé
Jag hÄller annars pÄ med mycket annat tekniskt mickel, men ligger inte i frontlinjen pga. att jag Àr i den Äldern, mitt i livet, nÀr barn , hus, bil mm. kostar allt man har
Att det inte varit mÄnga inlÀgg detta Äret tyder ju ocksÄ pÄ att den Àr ganska felfri. En arbetskamrat till mig skaffade denna box tidigt förra Äret och hade problem... - En vacker dag var problemen borta.. boxen var uppgraderad. SÄ att skaffa denna box nu Àr ganska smÀrtfritt. vill man ligga i frontlinjen bör man vÀnta ... men dÄ kostar det ju ocksÄ mer.
Det Àr ett par saker jag undrar över, som jag INTE, tÀnker frÄga om utan verifiera sjÀlv med egna test. Kanske kan jag bidra med nÄgot till detta fina forum. "I'll be back"
Hittills Àr denna spelare faktiskt sÄ bra som specen sÀger
Postad 08 August 2007 - 22:11
Ăr mycket impad av boxen Ă€n sĂ„ lĂ€nge.
Mina första intryck Àr bl.a. att den Àr sÄ fruktansvÀrt enkel och lÀtt att sköta.
Bildkvaliten Àr ocksÄ bÀttre Än pÄ mina andra boxar.
Minus Àr vÀl dÄ att den bara klarar 30 min Timeshift.
Samt att det Àr svÄrt att flytta över inspelningar till PC:n.
Det finns ju en USB möjlighet dÀr A porten och B porten gÄr varsin vÀg.
Om jag fattat rÀtt sÄ kan bara USB:n klara foto, frÄgan Àr om det finns ett förutbestÀmt omrÄde pÄ disken för just foto eller kan man i princip anvÀnda hela disken till fotolagring?
Skulle vilja kunna ansluta min bÀrbara via USB och kopiera över inspelningar till den bÀrbara för att sedan brÀnna dem. Det skall tydligen finnas ett franskt program som fixar detta.
Jag har varit pÄ detta forum men lÀnkarna till programmet fungerar inte.
Ăr det nĂ„gon som vet var man fĂ„r tag i detta program och om det funkar bra?
Postad 22 August 2007 - 12:20
MVH
Postad 22 August 2007 - 15:02
Ăr mycket sugen men har lite problem med min box som jag skulle vilja fixa pĂ„ garantin först.
Mvh:ML
Postad 22 August 2007 - 15:26
Postad 22 August 2007 - 15:34
Boxen klarar enligt Sagem 7 dygn, men Boxer skickar inte ut mer Àn ungefÀr 1,5 dygn framÄt.Jag tror att epg:n strÀcker sig lite mer Àn ett dygn men inte tvÄ. I alla fall har det varit sÄ de fÄ ggr jag anvÀnt funktionen.
Postad 22 August 2007 - 15:39
TillÀgstjÀnst för 39 kr har jag hört..
Postad 22 August 2007 - 16:11
Jag har inte testat nÄgon box med stöd för Navigator, men det pÄstÄs ibland att man fÄr 7 dagars EPG pÄ de fria kanalerna Àven utan tillÀggstjÀnsten. Har inte sett nÄgra recensioner frÄn de som har testat sÄ det Àr kanske bara missuppfattningar.ok, dÄ fÄr man vÀnta pÄ en box med navigatorn dÄ.. eller ?
TillÀgstjÀnst för 39 kr har jag hört..
Postad 22 August 2007 - 16:58
Blir nog en sÄn trots allt.
Tack för svaret!
Mvh
Postad 23 August 2007 - 22:10
Bildens ytterkanter klipps bort.
Problemet har tagits upp i trÄden tidigare men det kom aldrig fram
hur man gjorde. NÄgon som kan tipsa om detta?
Postad 27 August 2007 - 14:19
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
1
Vilken PVR-box för Boxer ska jag ta?
11 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?