iRiver E10 6gb
799 svar till detta ämne
Postad 30 juli 2006 - 23:59
Jäger
-
Jäger
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag har inte fått spelaren än, men har ändå ett par frågor...
Kommer jag att behöva invstera i nya hörlurar för att få ut den fulla potentialen i ljudet (har nu ett par koss porta pro, och ett par shure e2c).
Andra frågan rör hårddisken, är den känslig för skakningar eller liknande. Eller är det inte så stor skillnad mot en flashbaserad spelare?
Postad 31 juli 2006 - 13:50
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Äntligen har min spelare kommit ! Ska dock ladda den 1 dygn (eller hur länge ska den laddas som ny) ? Jag beställde med ett par Cresyn in-ear lurar. Ni som också beställt detta paket från dustinhome, fick ni med någon förlängningssladd till lurarna ? De är ju så förbaskat korta nu. Det är väl meningen att man ska ha spelaren runt halsen, men jag vill gärna ha den i fickan.
Postad 31 juli 2006 - 17:35
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Jag har inte fått spelaren än, men har ändå ett par frågor...
Kommer jag att behöva invstera i nya hörlurar för att få ut den fulla potentialen i ljudet (har nu ett par koss porta pro, och ett par shure e2c). Andra frågan rör hårddisken, är den känslig för skakningar eller liknande. Eller är det inte så stor skillnad mot en flashbaserad spelare?
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan vara lugn! Med de lurar du har kommer du att bli mer än nöjd, jag lovar!  Det var mycket större skillnad mellan hårddiskspelare och flash för bara några år sedan. Till och med väldigt kort tid. I E10 har vi bett fabriken att ytterligare stötskydda den. Man lär sig efter sina misstag, och tekniken går framåt. Därför är nu hårddisken upphängd i typ gummitrådar i spelaren, och inkapslad i typ skumgummi. Själva hårddisken är också extra stötskyddad, vilket vi bad tillverkaren att se till. Utöver detta är det främst vid själva läsögonblicket som spelaren är lite känslig. Den läser in den data som ska "lyssnas" på (om det till exempel rör musik), och sen buffras det i ett minne som spelaren har. Det gör den för att: 1. Spelaren ska bli stöttåligare (tänk dig annars nålen på en grammofonskiva, vilket är ungefär samma sätt som en hårddisk fungerar). 2. Spara batteri så gott det går då hårddisken får vara still. Slutsats, behandlar du din MP3-spelare med hårddisk, lite varmsamt, som den tekniska, elektroniska pryl för 2500 kr som den är, så kan du vara lugn. Alla förstår nog klart och tydligt att det inte är någon höjdare att springa allt man kan med spelaren och nycklar i benfickan osv. Sunt förnuft.
Postad 31 juli 2006 - 17:38
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Äntligen har min spelare kommit ! Ska dock ladda den 1 dygn (eller hur länge ska den laddas som ny) ? Jag beställde med ett par Cresyn in-ear lurar. Ni som också beställt detta paket från dustinhome, fick ni med någon förlängningssladd till lurarna ? De är ju så förbaskat korta nu. Det är väl meningen att man ska ha spelaren runt halsen, men jag vill gärna ha den i fickan. <{POST_SNAPBACK}>
Härligt Baily! Då väntar jag bara på en recension också av dig sedan.  Undrar om du har läst hela den här tråden, precis som alla andra som skriver recensioner, så ni inte missar saker som går att göra lättare, eller saker som ni kanske inte ens visste.  Lurarna, de vita, har ingen extra förlängningskabel. Det är bara tänkt att du ska ha den runt halsen. Men, den fina är att du lite försiktigt (första gången i alla fall), kan koppla loss klämmorna runt kablarna, så kan du få ner sladden ganska långt. Prova det så får du se. Annars får du leta en förlängningssladd på någon butik.
Postad 31 juli 2006 - 17:41
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
misread, har du lyckats fått svar på lite frågor om spelaren nu när du har haft den ett tag?  Angående mac, kolla vår hemsida: http://www.irivernordic.com/
Postad 31 juli 2006 - 19:25
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Äntligen har min spelare kommit ! Ska dock ladda den 1 dygn (eller hur länge ska den laddas som ny) ? Jag beställde med ett par Cresyn in-ear lurar. Ni som också beställt detta paket från dustinhome, fick ni med någon förlängningssladd till lurarna ? De är ju så förbaskat korta nu. Det är väl meningen att man ska ha spelaren runt halsen, men jag vill gärna ha den i fickan. <{POST_SNAPBACK}> Härligt Baily!
Då väntar jag bara på en recension också av dig sedan. Undrar om du har läst hela den här tråden, precis som alla andra som skriver recensioner, så ni inte missar saker som går att göra lättare, eller saker som ni kanske inte ens visste. 
Lurarna, de vita, har ingen extra förlängningskabel. Det är bara tänkt att du ska ha den runt halsen. Men, den fina är att du lite försiktigt (första gången i alla fall), kan koppla loss klämmorna runt kablarna, så kan du få ner sladden ganska långt. Prova det så får du se. Annars får du leta en förlängningssladd på någon butik. 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har följt tråden från början  Har spelaren på laddning nu, hade ju glömt att ta bort vilolöge på laptopen, så den slutade ju ladda då det läget hoppade igång. Nu måste jag tyvärr vänta några timmar till innan den är färdigladdad. Ang. lurarna så såg jag inte att spelaren hade ett halsrems-fäste, så då vart ju genast enklare. Är spelaren tålig nog att ha den runt halsen när den gungar och slår mot bröstet ?
Postad 31 juli 2006 - 21:42
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Cool Baily!
Myten om batterierna man var tvungen att ladda fullt över natten, både för mobiltelefoner och MP3-spelare lever fortfarande kvar, tyvärr. Dagens elektronik använder sig INTE av den typen av batterier längre. Rätta mig om jag har fel. Det finns kanske (säkert) undantag dock.
Ni som köper E10 behöver bara ladda den tills den är fulladdad, inte låta den sitta på laddning flera timmar extra. Ni behöver inte ens ladda den fullt första gången. Se till att det är ström i spelaren bara, och tipset är också att alltid, alltid, alltid, koppla upp den mot datorn, installera det om det finns ett medföljande program (i det här fallet iriver plus 2), och uppdatera spelaren om den inte gör det själv.
Det är något jag har tagit som vana att alltid göra med alla mina prylar. Uppdateringar kommer av en anledning nämligen.
Så, i med lite ström, och sen är det bara hopp och lek som gäller direkt.
Spelaren klarar också att hänga på bröstet när du går. Om du har tänkt springa ett 100-meterslopp, så tycker jag du ska hålla i spelaren. Så fort jag märker att jag går väldigt hastigt, joggar eller springer på stan och känner att spelaren "slår" mot bröstet, så brukar jag hålla i den tills jag saktar ner. No big deal. Av två anledningar:
1. Oöndigt att låta den slå mot bröstet.
2. Det är inte skönt, helt enkelt.
Chip!
Postad 01 augusti 2006 - 00:15
Unregistered16328916
-
Unregistered16328916
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Tror någon nämnde USB-vägguttagsadapter från Dustin, är dessa OK?
det finns flera olika.
Jag lutar åt E10 men jag _måste_ ha möjlighet till att ladda från vägguttag..
/peter
Postad 01 augusti 2006 - 11:16
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Tror någon nämnde USB-vägguttagsadapter från Dustin, är dessa OK? det finns flera olika.
Jag lutar åt E10 men jag _måste_ ha möjlighet till att ladda från vägguttag..
/peter
<{POST_SNAPBACK}>
Tjena Peter! Det är lugnt.  Antingen köper du AC-adapter vi har på Directman.com (originaltillbehör), eller så fixar du en annan, men förslagsvis den som Teknikmagasinet kommer att få in väldigt snart. Den matar tillräckligt med ström. Clas Ohlsons standard USB-laddare, fungerar inte speciellt bra till E10. För klen. Men som sagt, det finns ett gäng USB-laddare. Det viktiga är att man kollar på laddaren och jämför med spelaren, vad det är för matning som krävs, typ 5V osv... Frågor om laddaren och specifikationer, maila vår support: [email protected]
Postad 01 augusti 2006 - 22:02
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
IRIVER plus 3: http://www.pantip.co.../TM2126353.html
Redigerat av NisseGurra, 02 augusti 2006 - 14:47.
Postad 02 augusti 2006 - 13:33
Jäger
-
Jäger
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Hej!
Nu har jag fått min e10:a. Den kom igår, så nu har jag hunnit testa den lite...Jag förde över 2Gb musik, en talbok, några bilder, ett par musikvideor, en långfilm och ett par animerade serier igår för att testa vad den går för...
Jag kom fram till att ljudet var utmärkt, skärmen duger hyffsat till att titta på animerade serier t ex family guy, eller southpark, och musikvideor. Långfilmer är inget videare p.g.a storleken och upplösningen på skärmen. Jag lyckades inte få in några bilder i Pictures mappen via iriver plus2, utan var tvungen att dra över dem till spelaren utan programmet, det gick inte att uppdatera spelaren i iriver plus2 heller så nu ligger de i extras/browse device/pictures. Därifrån kan man tyvärr inte använda dem som bakgrund.
Jag är grymt imponerad av ljudet och alla inställningar som man kan göra för att förbättra ljudet, t ex: WOW, SRS, TruBass, Focus och personlig eller förinställd equalizer, så man kan få ljudet precis som man vill ha det.
Menyerna är snygga och navigeringen fungerar bra tack vare den klara och skarpa skärmen. Kul med teman och olika bakgrundsbilder, mm.
Storleken är inget att klaga på, den är liten och smidig (dock är det inte den minsta spelaren i klassen), men den slinker lätt ner i fickan så det finns egentligen ingen anledning att göra den mindre enligt mitt tycke. Jag har ju inte haft den speciellt länge men den verkar inte vara den typen av spelare som repas lätt, den känns robust, och det verkar vara bra byggkvalitet.
Den har de flesta funktioner och finesser man kan tänkas vilja ha... bland annat:
Radio(med inspelning), flash stöd, fjärrkontroll, stöd för bilder, video och text, equalizer, alarm, mm.
Iriver plus2 var inte så hemskt uselt som jag hade föreställt mig efter alla komentarer som jag har läst om det, men det kunde ha varit bättre.
Jag har än sålänge inga negativa saker att säga om e10:an, så funderar du på att skaffa en så kan du slå till med en gång, jag tror inte att du kommer att bli besviken, om du nu inte jättegärna vill använda den som portabel mediaspelare, och se på långfilmer.
Postad 02 augusti 2006 - 19:31
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Nu har jag också hunnit testa spelaren lite. Jag är väldigt nöjd! Ljudet är kanon, dock så är basen inte lika kraftig som min W800i, men det kan ju bero på att Cresyn lurarna inte är lika bra. Jag håller med föregående att Iriver plus2 inte var så farligt, funkade utmärkt för mig då jag vill sortera efter id taggarna. Jag har dock inte lyckats få över film till den, det kanske är jag som är puckad ?  Kul med fjärrkontrollen till tv, tjejen blev bra konfunderad då tvn helt plötsligt bytte kanal.
Postad 02 augusti 2006 - 20:00
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Testa iriver plus 3, riktigt smidigt.
Postad 02 augusti 2006 - 23:44
lamm
-
lamm
-
Användare
-
-
155 inlägg

<{POST_SNAPBACK}>
är det här den riktiga versionen? vågar man sig på en nerladdning måntro? sean?
Postad 03 augusti 2006 - 01:54
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg

<{POST_SNAPBACK}>
är det här den riktiga versionen? vågar man sig på en nerladdning måntro? sean?
<{POST_SNAPBACK}>
Använt just denna en vecka nu, funkar kanonbra
Postad 03 augusti 2006 - 09:28
misread
-
misread
-
Rookie
-
4 inlägg
misread, har du lyckats fått svar på lite frågor om spelaren nu när du har haft den ett tag? 
Angående mac, kolla vår hemsida: http://www.irivernordic.com/
<{POST_SNAPBACK}>
nej angående om det går att ställa in radiokanaler har jag inte hittat något svar på än
Postad 03 augusti 2006 - 10:30
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Kul att så många gillar sina E10
Angående iriver Plus 3. Vi inväntar en officiell version från iriver. Programmet är högst personligt, och för att ladda ner och använda programmet krävs både serienumret på din iriver spelare och personnummer. Hur det blir när det väl kommer en internationell version vet vi inte än, men vi rekommenderar INTE att ladda ner versioner som sprids på nätet. Vi kan inte garantera att dessa program fungerar 100% korrekt och det är möjligen även olagligt att sprida programmet över nätet.
Postad 04 augusti 2006 - 11:13
Jäger
-
Jäger
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Hej
Problemet med bilderna kvarstår. Jag kan varken lägga till bilder i "all pictures" i iriver plus2, vilket leder till att jag inte kan dra dem därifrån till e10:an. Eller dra dem till e10:an via utforskaren och sedan göra en manuell uppdatering med iriver plus2. Allt fungerar utmärkt med musiken och filmerna, men när det kommer till bilder så stannar det vid att de hamnar i extras/browse device/pictures. Jag skulle vilja använda egna bilder som bakgrund och det går inte om de ligger i den mappen.
Är det någon som har samma problem? Är det någon som har en lösning på problemet?
Tack på förhand..
Postad 06 augusti 2006 - 16:42
Henrik N
-
Henrik N
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej Jag håller på och letar efter en ny mp3spelare sedan min ipod shuffle försvunnit (misstänker att exet har ett finger med i spelet  ). Har kollat på nya iPods för jag gillar att man kan ställa dem i dockningsstationen och koppla ihop med stereon och sköta allt via en fjärrkontroll. Jag tycker dock inte om iPod av diverse anledningar och söker efter accepterbara alternativ. Kraven är förutom en god musikspelare i sig även möjligheter att koppla ihop med övriga system i hemmet t ex tv, dator och stereo samt kunna manövreras via en fjärrkontroll. Jag har läst som snabbast att e10 kan användas som en fjärrkontroll för andra enheter i hemmet. Hur fungerar det här? Vilka enheter stöds och vilka funktioner kan man fjärrstyra via e10? Hoppas jag inte rör ihop mina frågor för mycket om fjärrkontroller  . Första frågan är om fjärrkontroll TILL e10, andra frågan är om fjärrkontroll FRÅN e10. mvh Henrik N
Postad 07 augusti 2006 - 09:03
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Tjenare Henrik!
Det finns ingen fjärrkontroll till E10. Däremot fungerar den som du har läst som en fjärrkontroll till TV-apparater, 183 märken än så länge. Det är en liten feature och inget som iriver har fokuserat på, men du kan med hjälp av MP3-spelaren:
1. Slå på och stänga av TV:n.
2. Höja och sänka volymen.
3. Skifta mellan olika kanaler.
Jag kan också svara direkt på att det inte går att lära spelaren något.
Det ryktas om att det eventuellt kommer en dockningsstation till E10, men jag kan INTE bekräfta något om det. Så, räkna med att det inte finns någon docka, och inte heller någon fjärrkontroll.
Behöver ett kraftpaket med fjärrkontroll, så ska du istället kolla på H100-serien (H120D eller H140D). De fungerar med fjärr, har både analoga och digitala in och utgångar (!) samt spelar in linjärt om du så önskar. Du hittar mer information om dem om du bara söker lite.
Har du fler frågor, fram med dem bara.
Postad 07 augusti 2006 - 10:56
Smoothsie
-
Smoothsie
-
Rookie
-
4 inlägg
Tur att jag hittade det här forumet!
Jag är intresserad av att köpa en E10, men har inte lyckats hitta den i någon affär ännu - den finns bara som beställningsvara. Jag vill se det jag ska köpa i verkligheten någon gång innnan - för att känna på den och så. Är heller inget tekniskt geni så mina frågor kanske framstår som helkorkade
Därför har jag lite frågor till er på forumet:
- Är ni fortfarande lika nöjda med köpet?
- Förvaring av E10:an. Går den att hänga runt halsen eller är den för tung för det?
- Navigering. Hur fungerar knapparna om man skulle jämföra med iPodens "hjul"?
- Hur fungerar batteriuppladdningen? Håller de vad de lovat?
- Vad finns det egentligen för tillbehör till den ute i handeln? Är det några på väg?
- Finns det en A/V-port? (Jag kör nämligen inga high-tech-grejer utan brukar koppla in mina cd/mp3spelare genom min stereo)
- Är det djävulskt segt att ladda över filer om man inte har USB 2.O?
Tack för all hjälp!
Postad 07 augusti 2006 - 12:38
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Tur att jag hittade det här forumet! Jag är intresserad av att köpa en E10, men har inte lyckats hitta den i någon affär ännu - den finns bara som beställningsvara. Jag vill se det jag ska köpa i verkligheten någon gång innnan - för att känna på den och så. Är heller inget tekniskt geni så mina frågor kanske framstår som helkorkade
Därför har jag lite frågor till er på forumet: - Är ni fortfarande lika nöjda med köpet? - Förvaring av E10:an. Går den att hänga runt halsen eller är den för tung för det? - Navigering. Hur fungerar knapparna om man skulle jämföra med iPodens "hjul"? - Hur fungerar batteriuppladdningen? Håller de vad de lovat? - Vad finns det egentligen för tillbehör till den ute i handeln? Är det några på väg? - Finns det en A/V-port? (Jag kör nämligen inga high-tech-grejer utan brukar koppla in mina cd/mp3spelare genom min stereo) - Är det djävulskt segt att ladda över filer om man inte har USB 2.O?
Tack för all hjälp!
<{POST_SNAPBACK}>
Hej Smoothsie! Du spanar på den modell som har fått bäst kritik under snabbast tid någonsin från oss. Helt rätt.  Jag ska svara på några frågor, som är objektiva. De andra kan jag liksom inte svara på, utan överlåter till de som inte jobbar med märket. Det är konstigt att du inte hittar den i butik. Vart bor du? Nästan alla kedjor jobbar med den, men det är som du säger, inte alla som har tagit in den utan beställer hem den. Har du förresten läst HELA denna tråd? Om inte, gör det. Det har kommit fram rätt mycket matnyttigt här. - Förvaringen, det går alldeles utmärkt att hänga den runt halsen. Den är INTE för tung för det. - Knapparna. Mycket mycket intiutivt. Du ska bara behöva fyra knappar för att göra ALLT i spelaren, smart va? Tänk dig att du flyttar upp och ner i en meny. Sen om du vill välja någon del i menyn, så trycker du höger och blir presenterad ytterligare undermenyer. Vill du välja någon av dem, trycker du höger igen. Vill du tillbaka ett steg trycker du således.... *trumvirvel* vänster. Är du långt ner/fram i en meny, så kan du också hålla inne vänsterknappen så stegar den tillbaka till "roten" eller huvudmenyn. And so on and so forth... - Tillbehör finns inga men vi har hört det ryktas om att det eventuellt jobbas på en dockningsstation, men det är INGET bekräftat, så på din fråga - nej. - Ingen line in eller line out. Bara hörlurarna. Det går inte att koppla den till TV:n heller. - Själva spelaren är brutalt snabb i överföringshastighet (!) men du kan lätt råda bot på om du har en gammal dator genom att köpa ett USB 2.0-kort. Du kan hitta ett för drygt 49 kr. Just ask me. Sen det där med snabbt eller inte. Jag förstår inte de som behöver få över x MB på tre millisekunder. När jag för över saker, så sitter jag inte och stirrar på monitorn och känner hur jag slår ihjäl tid. Jag hämtar lite fika, kollar mailen, chattar med lite kompisar, ringer en vän, kollar på TV. Herre Gud, det här med överföring (nu talar jag generellt), är lite väl upphypat. USB 1.0 gick väldigt långsamt, men de som klagar på USB 2.0, de förstår jag mig inte riktigt på. Men det där är ju personligt. Allt är relativt. Jag är en sådan person som ser möjligheter, och i det här fallet att göra andra saker undertiden spelaren och datorn jobbar. Hoppas du har fått några vettiga svar av mig och att någon annan vänlig själ svarar på resten. Lycka till!
Postad 07 augusti 2006 - 17:38
Jäger
-
Jäger
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Hej Smoothsie.
För att försöka komplettera seans svar kan jag säga att jag fortfarande är mycket nöjd med E10:an, framförallt ljudet är kanon. (Jag har haft den i ca 1 vecka nu). Personligen tycker jag att Ipodens "snurrhjul" är lite smidigare än knapparna, speciellt när man ska scrolla i långa spellistor, men knapparna fungerar bra och är inget att klaga på. Jag har inte testat att låta spelaren ligga på och kollat när batteriet ger upp, men jag kan konstatera efter att "redan" laddat ur den helt 2 ggr (jag har använt spelaren en hel del), att den har lång batteritid, åtminstone nära specificerad tid. Filöverföringen går snabbt tycker jag ca 1 låt per sekund (om inte ännu snabbare), det känns riktigt snabbt. USB 1.0 kan kännas en aning segt då det tar ca 5-10 sekunder per låt. Om man räknar med att en låt är ca 6-8 MB stor. Men jag säger som sean, man behöver ju inte sitta och stirra på filöverföringen utan kan ju hitta på något annat under tiden.
Hoppas detta kan vara till någon hjälp.
Postad 12 augusti 2006 - 20:04
Jäger
-
Jäger
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Har en fråga till alla..
Om man skulle vilja ha ett par nya hörlurar som har surround, men som även passar bra till E10:an, att E10:an ska orka driva dem o.s.v. Är det någon som har förslag på bra hörlurar med dessa krav i åtanke.
Postad 13 augusti 2006 - 18:33
Smoothsie
-
Smoothsie
-
Rookie
-
4 inlägg
Finns det några mp3-spelare som har line-out?
Postad 13 augusti 2006 - 18:38
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Japp. H120D och H140D har det. Mer officiell information finns på: http://www.irivernor...14&container=2Om du kollar på användarrecensioner på till exempel Pricerunner eller här, så tror jag du kommer få en aha-upplevelse.  Den modellen stöder i alla fall både line in och ut. Både analogt och digitalt!
Postad 21 augusti 2006 - 22:31
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Jag köpte en S.E W800i förra året och har kört den som mp3spelare sen dess. Skaffade för nån månad sen en S.E K800i och tänkte fortsätta att använda telefonen som mp3spelare. Vilken knäpp på näsan jag fick kan man lugnt säga. K800:an orkar inte driva mina Sennheiser HD 212 Pro på lite högre volym utan telefonen börjar klippa ljudet. Dessutom har K800:an lägre uteffekt än W800:an. Nu är visserligen inte K800 en musikmobil men det är ändå VÄLDIGT störande. Så nu får man snällt använda Koss Spark plug till telefonen som iofs funkar på kortare tripper men sitter man på tåg i 2 timmar till flickvännen så är det inte lika kul längre.
Jag har då rotat fram min "gamla" G4 iPod (klickhjulet) och kör med den istället. Det tog inte lång tid innan jag förstod varför den hamnade i garderoben. iTunes räcker väl nästan.....ok då.....batteritiden, det EXTREMT störande klickhjulet....osv. Det enda som är bra med iPoden är ljudet till mina Sennheiser.
Nu mina funderingar...
Går det att som med W800/K800 byta låt när spelaren ligger i fickan eller måste man som iPoden dra upp den hela tiden ? Med det menar jag att efter ett tags användning så känner man igen knapparna genom byxtyget.
Då jag förstått att ljudet är bra på E10:an så undrar jag ändå hur volymen upplevs i jämförelse med en iPod (med ljudhack). När jag tex städar/dammsuger hemma så vill jag kunna dra på ordentligt och det går ju inte alls med telefonen men funkar riktigt bra med iPoden. Kör jag iPoden på max så går det inte att lyssna för det gör ont i öronen.
Sen är det ju trist att många mp3spelare faller på just ljudvolymen. Varför ska vi "audiofiler" få lida för att fransmän (bla) har lagar mot ljudnivåer. Detta resulterar ju i att finare hörlurar med 32ohm eller högre får väldigt låg volym. Däremot kan man fortfarande spränga öronen med Koss Spark Plug eller liknande skräplurar.....(ja för SKRÄP är precis vad dessa lurar är. den som säger att det är bra ljud i dessa lurar vet inte vad han pratar om)
så vad tror ni ? Är detta spelaren för mig ?
Redigerat av trifix, 21 augusti 2006 - 22:33.
Postad 21 augusti 2006 - 23:01
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Hej trifix!
När det gäller begränsningar i ljudet, så finns det ingen sådan i E10. Den har 18 mW uteffekt och ett vansinnigt tryck i ljudet. För att du ska förstå det, så rekommenderar jag dig att läsa recensioner (förslagsvis både här och på Pricerunner till exempel), Tidningen M3 och andra källor. Eller, allra bäst, är om du kan gå till någon butik som faktiskt erbjuder dig att prova spelaren (och förhoppningsvis sen gynna den butiken om du känner att det är spelaren för dig som tack för hjälpen för den ypperliga servicen som de troligen har).
Nu är det här personligt, men jag tror du kommer att kunna spela sönder öronen lättare med E10:an än din iPod. BLIR det en E10 sen, så skulle det vara mycket roligt att höra vad du tycker om ljudet om du skulle göra en jämförelse. Men, det viktigaste är ändå att du bildar dig en egen uppfattning.
Lycka till!
PS. Det här med telefonerna är bara en av de begränsningar som gör att musiklyssnadet ännu inte kommer vara aktuellt för mig.
Redigerat av sean.wiklund, 21 augusti 2006 - 23:03.
Postad 22 augusti 2006 - 16:55
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Nä jag trodde väl inte heller att det finns begränsningar i ljudet som på iPoden däremot undrade jag om ljudvolymen. Polarens Sony MP3 var ju skitklen i just ljudvolymen. Man var ju nästan tvungen att ha på högsta med mina hörlurar för att höra något överhuvudtaget....
Postad 22 augusti 2006 - 17:01
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Oj, du kommer inte ha några problem att dra upp volymen. Om jag använder de medföljande lurarna så kan jag lyssna på en normal låt med ljudvolym 8 av 40 (ljudsteg) för att det ska vara lagom. In ear-hörlurar som är relativt trögdrivna så lyssnar jag kanske runt 18 av 40. Större lurar beror lite på men någonstans runt 25 av 40?
Oavsett så finns det som sagt ingen volymbegränsning i irivers MP3-spelare, what so ever.
Postad 22 augusti 2006 - 22:32
Jäger
-
Jäger
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
hej.
När kommer den offisciella iriver plus3? sean, eller nån annan som vet?
Postad 23 augusti 2006 - 09:11
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
hej.
När kommer den offisciella iriver plus3? sean, eller nån annan som vet?
<{POST_SNAPBACK}>
Vi vet inte. De håller på med översättningen. Jag kommer meddela er alla här i tråden direkt när det kommer, trust me!
Postad 24 augusti 2006 - 19:06
Peppis
-
Peppis
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Denhär prylen verkar fetgrym, ska nog köpa. MEN, vit eller svart?
Jag vet, fjantig fråga, högst subjektiv. Jag är lite inne på att den vita är snyggare, ialla fall ibland, men är det så fiffigt att inhandla en sån? Den lär väl bli smutsig lite från och till...
...Samtidigt är ju den matt svarta döläcker, och kanske diskretare om man vill ha den attt hänga runt halsen ibland.
Nåja, ni kan ju komma med några rekomendationer.
Oj, nu dök en lite mer seriös fårga upp. Någon som har en bra lista på märken som kan fjärrstyras via e10, vore trevligt om den kunde prata med xbox360 och en plasma från fujitsu siemens.
Mvh
Peppe
Postad 24 augusti 2006 - 19:17
antan88
-
antan88
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Hej..
jag år oxå intresserad av att köpa mig en e10 men jag undrar abra hur orginal hörlurarna låter?
Postad 24 augusti 2006 - 21:08
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Hej på er!
Angående tillgång på de olika färgerna så finns det fyra gånger fler svarta än vita, om det hjälper till i dina funderingar Peppis.
E10:an kan bara prata med TV-apparater. Ska kolla imorgon på jobbet om inte någon annan hinner före mig om det finns stöd för din plasma. Det borde det eftersom E10:an har stöd för 183 TV-märken till dags datum. Nya kan dyka upp med kommande firmwareuppgraderingar men det är inget jag vet något om.
EDIT: Efter koll nu på morgonen (klockan 08.50) så har E10:an stöd för "Fujitsu", och då med två olika sorters preset, vilket föranleder till att det borde fungera med din plasma. Det bästa, för att du inte ska bli besviken om nu den här funktionen är otroligt viktig för dig, är om du kan prova det i butiken innan du köper spelaren. Det är superenkelt att använda funktionen för det räcker med att sätta spelaren på "hold" med hold-knappen så går den in i fjärrkontrollsläget. Sen ser man längst upp på fjärrkontrollen att en mycket liten blå diod lyser när man trycker på knapparna, och då vet man att man har "kontrollen".
Angående fjärrkontrollsfunktionen så kan du med E10:an slå på och stänga av din TV, höja och sänka volymen samt byta kanal. Mer avancerad än så är den inte, men det är heller ingen huvudfunktion i MP3-spelaren, utan en helt klart användbar och rolig feature.
antan88, allt beror på hur kräsen du är. Alla lurar som iriver brukar bundla med (det har varit Sennheiser eller Cresynhörlurar) har alltid hållit måttet som hörlurar som bundlas med. Det går alltid att uppgradera. De är helt klart okey, men som sagt - det är inviduellt och du kan köpa snäckor för upp till 5,000 kr och mer. När jag använder de som ingår till E10:an, så kan jag lyssna på rätt hög volym på volymsteg 8 av 40, om du förstår. Det finns alltså en hel del kraft kvar i spelaren.
Någon annan får gärna uttala sig också om dem. Trevlig fortsatt kväll allesammans!
Redigerat av sean.wiklund, 25 augusti 2006 - 07:57.
Postad 25 augusti 2006 - 14:27
Jäger
-
Jäger
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Hej
Jag har inte använt orginallurarna jättemycket, men dom duger för att vara lurar som följer med. Men! man har massor att vinna i ljudupplevelse på att köpa ett par lite bättre, om man är kräsen med ljudet tycker jag absolut att det är idé att köpa nya. E10 levererar grymt ljud så det är lite synd att det ska begränsas av lurarna  . Det är i alla fall vad jag tycker.
Dock tror jag att spelaren säljs med olika lurar beroende på vart man köper den, bl a så kan CRESYN LMX-E630SN följa med...det var inte dessa jag fick, så dom vet jag ingenting om.
Redigerat av Jäger, 25 augusti 2006 - 14:28.
Postad 25 augusti 2006 - 14:41
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Dock tror jag att spelaren säljs med olika lurar beroende på vart man köper den, bl a så kan CRESYN LMX-E630SN följa med...det var inte dessa jag fick, så dom vet jag ingenting om. <{POST_SNAPBACK}>
Hej igen! Nej, det hade inte med att det var andra lurar. Det hängde ihop med att Dustin körde en kampanj där de bjöd på Cresyn LMX-E630DS till spelaren under juli månad. Det innebar att de som köpte därifrån självklart fick de svarta som ingår, men även Cresyn-hörlurarna för samma pris.  Trevlig fortsatt eftermiddag! EDIT: Förtydligande, i förpackningen med E10 ingår det uteslutande alltid ett par svarta hörlurar.
Redigerat av sean.wiklund, 25 augusti 2006 - 14:42.
Postad 26 augusti 2006 - 20:38
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Så blev det idag ett impulsköp av iRiver E10 6GB Svart......här följer ett mindre (nåja) test
iRiver E10 6GB (Svart) vs iPod G4 20GB (Vit)
Ljudet
Hörlurar:
Koss Spark Plug – Skräplurar som fungerar med tanke på att dom kostar runt en hundring bara. Basen är grym….och stenhård. Är som att få en slägga i örat.
Sennheiser HD212 Pro – Slutna lurar i 500kronorsklassen som kanske inte är dom snyggaste men är lättdrivna och har ett bra ljud. Basen är även i dessa grym men är följsam för örat istället. Dessa lurar klarar av rätt hög volym utan att ljudet skränar.
Sennheiser HD570 – Finare öppna hörlurar som är gjorde för hemmabruk. Dessa är alldeles för stora för att en MP3spelare ska orka driva dom men dom låter något fruktansvärt bra istället. Dessa ger ett sånt rent ljud som möjligt istället för att som dom två ovanstående leverera lite mer bas än vad det egentligen ska vara.
Referenssystem: Min dator med ett Audigy 2 platinum kort som driver ett THX Megaworks 5.1 system där jag sedan kopplar in mina Sennheiser HD570. Med denna setup så hörs dålig kvalitet på ljudet hur bra som helst. Här kan man höra skillnaden mellan 192kbs och 256kbs Mp3 faktiskt. Det kan jag inte göra på en bärbar ljudenhet.
iRiver E10:
Koss Spark Plug
Normal lyssningvolym – 15-20. Vid max volym står jag ut i några sekunder bara innan det kittlar riktigt obehagligt i öronen. Riktigt hög volym mao.
Kent – Socker – Basen dånar och går inte avhjälpa. Drar man ner basen så slutar det men då försvinnar all bas istället. Diskanten som är rätt undermålig i dessa lurar går att fixa till rätt bra med EQ’n. Ljudet beror alltså mer på vad lurarna kan prestera och inte själva spelaren
John Williams – E.T – Flying – Dessa lurar passar inte ALLS till klassisk musik överhuvudtaget. Ljudet är alldeles för hårt i karaktären eftersom man måste dra på lite då klassisk musik har ett högre dynamiskt omfång vilket resulterar i lägre inspelningsvolym (eller det känns så iaf)
Slutsats: Dessa lurar går inte att rädda överhuvudtaget. Visst dom funkar ju om man bara ska slölyssna lite men vid längre lyssningar så blir det jobbigt till slut pga av den stenhårda basen.
Sennheiser HD212 Pro.
Normal lyssningsvolym – 25-30. Vid max volym så går det fortfarande att lyssna men det är rätt hög volym. Något som är rätt märkligt är att om man ändrar något på den manuella EQ’n så sänks maxvolymen rätt rejält. Sätter man diskanten på max eller steget under tex så hör man ingen som helst skillnad mellan 30 och 40.
Kent – Socker – Inga som helst problem med denna spelaren. Här kan man utan problem spela med EQ på defaultnivåer och det låter riktigt bra.
John Williams – E.T – Flying – Dessa lurar gillar också klassisk musik fast kanske inte riktigt lika mycket som ett par öppna hörlurar. iRivern leverar iaf ett öppet och mycket fint ljud och det ska bli intressant att se vad iPoden kan göra med detta.
Sennheiser HD570
Dessa lurar är med i testet enbart för att lyssna efter ”fel” i ljudet. Jag blir ändå imponerad över att iRivern orkar driva dessa monsterlurar helt ok. iRivern leverar ett riktigt bra ljud måste jag säga som låter levande och ”som det ska” låta så att säga.
Ipod G4:
Koss Spark Plug
Normal lyssningsvolym – 45-55%. Vid max så går det inte heller att lyssna på iPoden och det är faktiskt ÄNNU högre volym än på iRivern. Här kan man riskera hörsel rejält om man lyssnar på max med dessa lurar.
Kent – Socker – Låten går inte att rädda på iPoden heller. Nackdelen med iPoden är ju att den bara har förvalda EQ inställningar så iPoden är inte alls bra med ett par Koss The Plug. På iRivern går ju ljudet att rädda lite grann iaf.
John Williams – E.T – Flying – Detta låter bättre än iRiver om man sätter EQ’n på Classical. Den dånar inte lika mycket och ljudet blir en aningen fylligare.
Sennheiser HD212 Pro
Normal lyssningsvolym – 70-75%. Vid max så funkar det inte att lyssna. Öronen börjar killa efter några sekunder redan. Det är alltså högre volym på iPoden än vad iRivern levererar.
Kent – Socker – Låten har en tendens till att dåna en aning om man inte ställer in bass reducer som EQ. Annars låter detta mycket bra…..fast inte riktigt lika bra som iRivern måste jag säga. Fördelen med iRivern är att där kan man ställa den yttersta diskanten ett snäpp uppåt och ”öppna” upp ljudet så det blir perfekt.
John Williams – E.T – Flying – Detta låter riktigt trevligt på iPoden även om det känns som om det ligger en liiiiiten matta över ljudet som gör att det inte riktigt blommar ut. Svårt att peka på vad det är men efter att ha lyssnat på iRivern så förstår man.
Sennheiser HD570
iPoden klarar då som ni kanske har förstått av att driva dessa lurar bättre än iRivern. Popen låter bättre än det klassiska i denna kombination. Pga lite högre lyssningsvolym så börjar dånet framträda en aning i Kent låten precis som med dom andra Sennheiser lurarna.
Slutsatsen är då att iRivern leverar i genomsnitt ett bättre och klarare ljud. Nageln i ögat är den något lägre lyssningsvolymen men har man bara ett par lurar som körs i 32ohm eller lägre är det inga problem.
Spelaren
Eftersom det är tänkt att iRivern ska ersätta min iPod så sätter jag hårt mot hårt här och jämför den betydligt mindre iRivern mot den ganska klumpiga iPoden.
iRiver
Första tanken när jag öppnade lådan är att den var ju betydligt mindre än jag trodde. Den väger ju nästan ingenting heller. Den är i ungefär samma storlek som min gamla Nokia 8210 som uu var ganska liten och lätt. Det första jag gjorde var faktiskt att sätta den mot örat
Knappar sitter bra och är sköna att trycka på. Gillar volymknapparna då dom påminner en hel del om dom som sitter på min K800/W800 så det blir lätt att sänka volymen genom fickan. Gillar även finishen i ett praktiskt perspektiv då jag redan känner att jag inte kommer att behandla den som mitt eget barn vilket man gjorde med ipoden innan man skaffade fodral.
Vad det gäller skärmen är jag lite kluven. För mig hade det räckt med en vanlig monokromskärm faktiskt. Tycker det blir en aningens plottrigt med alla mönster och flaxande vingar överallt. Det kanske finns bättre teman på nätet någonstans men jag har inte kollat upp det än. Vad det gäller navigering så funkar det helt ok även om en ”on the go” spellista är liiiite krångligt att tillverka.
iPod
Första tanken när jag bara hade dragit av slipover pappret som sitter runt kartongen var hetl enastående. Har faktiskt kvar kartongen enbart för att den var så snygg. När man sen väl öppnade kartongen så ligger en av dom snyggaste spelarna och bara väntar på en. Efter en vecka så var det dags att ta farväl av den då man för all tid och evighet stoppade ner den i ett svart tygfodral. Det är snart 2 år sen och jag har inte tagit upp den ur fodralet sen dess. Detta är ju helt sanslöst hur man kan konstruera något som är så rep och fingeravtryckskänsligt. iPod Mini var ju på rätt väg med den borstade finishen på spelaren men det var tydligen bara ett gästspel. Fördelen med iPoden är att den bara osar byggkvalite medans iRivern känns något plastigare.
Klickhjulet är både bra och dåligt. Bra är det när man ska bläddra bland låtar men absolut inte när man ska ändra volymen eller byta låt. Då föredrar jag hellre att det är enklare att byta låt och ändra volym än att bläddra bland dom. Det jag menar är att man måste ta upp spelaren ur fickan varje gång man ska sätta på den, ändra volym eller byta låt.
Skärmen känns helt ok fortfarande faktiskt då den visar all behövlig information och är hyfsat stor. Navigeringen är klockren på denna spelaren om man sitter med den i handen. Att bläddra bland låtar och skapa ”on the go” spellistor är busenkelt varav det sista ju sker med bara ett uttdraget Enter-knapptryck.
Det som stör absolut MEST vad det gäller iPoden är batteritiden som är katastrofalt dålig. Likaså iTunes är ett rent **** att hålla på med och jag älskar verkligen att man kan använda iRivern som UMS och bara dra in musiken.
Slutsats
Ja iRivern kommer definitivt att stanna i min ägo ett bra tag framöver. Vad gäller utrymme så behöver jag inte mer än 4-5gb musik för att det ska kännas ok. Jag lyssnar sällan/aldrig på hela album utan är en blandmänniska vilket gör att jag sällan lägger in hela album. På iPoden la ja in nästan alla album jag hade men det blev bara krångligt till slut för det var så j*vla mycket låtar.
iRivern slår min iPod på alla punkter förutom den lite plottriga skärmen och navigeringen. Det sistnämnda är säkert något man kommer att vänja sig vid.
Seger går med KO i 5:e ronden till iRiver E10.
edit: Vill bara ursäkta mig att jag stavat iriver som iRiver vilket alltså är fel
Redigerat av trifix, 26 augusti 2006 - 20:48.
Postad 26 augusti 2006 - 23:04
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Kärlek trifix, kärlek!  Jag hoppas att du kommer att fortsätta vara lika nöjd framöver och jag är glad om jag genom mina svar lyckades få dig att bli så nöjd som du verkar vara. Det var också kul att få en jämförelse mellan olika hörlurar. För saken skull ska jag väl nämna att det hade varit ultimat om du hade jämfört en iPod Nano med E10:an eftersom de är mer lika varandra än en 20 GB iPod (angående volym osv) och där har Nanon ännu mindre att komma med jämfört med sin storebror (på 20 GB eller mer), så att E10 faktiskt vinner ändå på KO mot en så mycket större spelare - det tar jag som en stor komplimang...
Jag önskar dig en riktigt trevlig fortsatt helg!
EDIT: Ursäkten godtagen.  Fortsätt stava iriver bara, och inte iRiver. Tack på förhand.
Redigerat av sean.wiklund, 26 augusti 2006 - 23:08.
Postad 27 augusti 2006 - 17:38
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Ska låna polarens Nano och testa mot den och se vad resultatet blir.
Har nu använt E10:an på en trip till flickvännen (3.5 timmar tåg sammanlagt) och jag är ännu mer nöjd med spelaren. Tog inte många minuter innan jag vant stoppar ner handen i jackfickan och byter låt eller ändrar volymen. Däremot hade jag gärna sett samma funktion på volymknappen som det är på W800/K800 där man även kan byta låt genom att hålla in volymknappen. Sen är den ju så försvinnande liten i jämförelse med iPoden att jag trodde att jag hade tappat den ett antal ggr eftersom jag inte hittade den i fickan
En sak som verkligen imponerar är ju batteritiden. 4-5 timmar sammanlagt lyssnade och lekande med spelaren och inte ens en batteriplupp har försvunnit. Min gamla iPod hade varit näst intill död vid det laget.
Hittade en liten störande sak dock med navigeringen. Man är inne i spellistan och ska ändra nått i inställningarna (tex) och trycker sen sin vana trogen på "Nu Spelas" (finns ju även på iPoden) så kommer man ju till samma spellista igen. Vad som däremot är störande är att om man i detta skede går tillbaka ett steg så hamnar man ute i huvudmenyn igen och är tvungen att navigera tillbaka till spellistan igen om man vill bläddra bland låtarna.
En fråga, går det att spara undan en "Snabblista" så man kan skapa en ny/flera spellista direkt i spelaren ?
Postad 28 augusti 2006 - 07:49
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Jag är inte riktigt med på vad du menar med "snabblista". Kan du förklara lite närmare?
Postad 28 augusti 2006 - 12:08
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Ja du har ju en spellista som heter "Snabblista" där du kan lägga in låtar direkt i spelaren utan att behöva ha den kopplad till datorn.
Sen ska vi nog se om man inte kan skapa/hitta ett enkelt svart/vitt tema eller liknande för jag stör mig mer och mer på dom teman som ligger i spelaren. Jag vill ha det rent och snyggt och struntar FULLSTÄNDIGT i flygande ballonger och 70talsblommor....
Postad 28 augusti 2006 - 18:40
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Det där med spellistor är jag för dålig på. Måste kolla upp det. I annat fall, för ett snabbare svar, studsa in på vårt eget forum om du har möjlighet så tar våra servicetekniker den frågan ganska omgående. När det gäller teman så finns det en hel del på irivers officiella sida i Korea. Spana in följande länk: http://content.irive...ing=&SrchType=2Du ser i listan, trots all koreanska, vilket som är teman för E10. Kanske du hittar något där. Det finns fler sidor på nätet med teman.
Postad 29 augusti 2006 - 22:33
B-GEORGE
-
B-GEORGE
-
Användare
-
-
111 inlägg
Iriver ni skall var stolta över era personaler som finns bland oss hur trävliga som helst har även pratat med christopher.cameron på sweclockers.com lika trävliga som alla ni är. jag har en fråga om man beställer från dustin bli det två hörlurar då? om inte vilka skalla man ta den orginala eller den som man får hon dustin? Edit: hur många års garanti får man av webhallen? om det är 1års bättre att köpa hos teknikmagasinet då. om du kollaar på länken den i mitten där det står demo vad är det för skyllnad? om jag köper hur ska jag veta att jag inte har blivit lurad och fått demo versionen? http://www.webhallen...p...3&group=646
Redigerat av B-GEORGE, 29 augusti 2006 - 22:46.
Postad 29 augusti 2006 - 23:52
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Iriver ni skall var stolta över era personaler som finns bland oss hur trävliga som helst har även pratat med christopher.cameron på sweclockers.com lika trävliga som alla ni är.
jag har en fråga om man beställer från dustin bli det två hörlurar då? om inte vilka skalla man ta den orginala eller den som man får hon dustin?
Edit: hur många års garanti får man av webhallen? om det är 1års bättre att köpa hos teknikmagasinet då.
om du kollaar på länken den i mitten där det står demo vad är det för skyllnad?
om jag köper hur ska jag veta att jag inte har blivit lurad och fått demo versionen?
http://www.webhallen...p...3&group=646
<{POST_SNAPBACK}>
Tjena B-George! Tack för dina fina ord. Vi gör vad vi kan. Klockan är 00.34 mitt på natten och jag svarar på inlägg. Härligt va?  Anyway, Dustin ger dig ett par grymma Cresynhörlurarna LMX-E630SN-hörlurar om du köper din E10 av dem. Just den modellen på hörlurar är en halsremsmodell som du kan reglera längden på och med ett fullgott sound. Läs mer om dem (de vita) på: http://www.cresyn.se/Om du har köpt eller köper din MP3-spelare av märket iriver någonstans i Skandinavien så är det till 99 procent säkerhet två (2) års garanti vilket vi på irivernordic ab erbjuder dig som kund, oavsett modell. Problemet är när butiker tar in in spelare från Europa, det vill säga från en annan agentur. Det innebär att du inte får någon hjälp av oss om något strular, och heller ingen support. För att ta ett klockrent exempel så är Pixmania ett sådant företag. De säljer billigt, men om det strular, så får du skicka spelaren till Frankrike. Hade du köpt den i Sverige någonstans, antingen i butik eller i en webshop, så skulle du kunna skicka den till dem (eller oss direkt), eller helt enkelt lämna in den där du köpte den vilket är det absolut smidigaste. Det är en av de absolut största fördelarna med att köpa en produkt i en butik. MP3-spelare från iriver är i och för sig erkända att hålla en otroligt bra kvalitet, så du ska inte räkna med att den går sönder på något sätt, men OM Murphy (olyckan) är framme så står du där och får vända dig till vart du köpte den. Den hundralapp du kanske sparar i köpet är då som bortblåst. Jag är inte helt säker på om Webhallen har köpt sina E10 av oss eller från Europa så vill du vara säker på att kunna få en fullgod support och hjälp om något går åt pipsvängen, checka med dem först. Vad gäller länken du hänvisar till så fungerar den inte, men jag listade ändå ut vad det handlade om. Det är en demospelare som de troligen har haft i butiken och visat för kunder, eller testkört själva för att ta reda på vilken prestanda E10:an har. Det framgår inte mycket mer än så. Därför får du den troligen någon hundralapp billigare. Om du är skeptisk, köp inte. I annat fall kan jag bara säga att oavsett vad, så får du dina två års garanti från dagen då du köper den ändå, med undantag om den då inte är inköp av oss... Du kommer i alla fall att bli kanonnöjd med E10. Du hittar mycket matnyttigt i den här tråden om du inte redan har ögnat igenom den. Lycka till! Natti natti...
Redigerat av sean.wiklund, 29 augusti 2006 - 23:53.
Postad 30 augusti 2006 - 15:19
B-GEORGE
-
B-GEORGE
-
Användare
-
-
111 inlägg
allt kärlek till er
ska till webhallen idag för att höra med de annars teknikmagasinet.
men tvekar på vitt eller svart.
ha det bäst/ george
Postad 30 augusti 2006 - 18:53
B-GEORGE
-
B-GEORGE
-
Användare
-
-
111 inlägg
Det blev en E10 även för mig.
ni fick mig köpa det
hur många timmar ska jag ladda den?
Postad 31 augusti 2006 - 13:22
B-GEORGE
-
B-GEORGE
-
Användare
-
-
111 inlägg
Kan någon svara på min fråga
ljudet är lågt
ingen bass
helt enkelt kass ljud :s
kan det var nåt fel på min?
Postad 31 augusti 2006 - 13:33
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
George,
Vad har du använt för prylar tidigare och jämför med när du säger att den inte har någon bas? Det är liksom precis tvärtemot vad alla andra (alla) säger om just E10. Är det något iriver är kända för så är det ljudet och specifikt den tunga basen. E10:an är något av ett monster när det gäller bas, så jag vet inte, det låter som om du har ställt in den fel på något sätt. Du kan välja "Metal" eller "Ubass" (Ultrabas) i EQ-menyn eller ställa in basen själv samtidigt som du lyssnar på en låt. Prova det så får du återkomma.
Vad har du för hörlurar förresten och lyssnar med?
Postad 31 augusti 2006 - 13:41
B-GEORGE
-
B-GEORGE
-
Användare
-
-
111 inlägg
Jag älskar iriver men just den modellen har ingen ljud alls. ingen bass ingen tryck alls även låg jag har haft iriver iFP-799 H10 Sony Ep-75 scandisk men iriver iFP-799 har haft best ljud och E10:an sämst av alla jag har provet med de orginala och CRESYN LMX-E630SN.  och jag har ingen öppet köp kan inte jag lämna den direkt till iriver för öppet köp. det måste var nåt fel på min eftersom alla snackar om hur bra ljud den har. den har hackad 2gången sen igår både gångerna var jag tvungen att trycka ner reset knappen. den har även senaste firmware. Edit: samma problem http://sweclockers.c...9&highlight=E10
Redigerat av B-GEORGE, 31 augusti 2006 - 14:25.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|