Första intrycken av VSX-1016... mycket är samma saker som konstaterats tidigare... andra är kanske obekräftade rykten...
+ Den automatiska inställningen för högtalarna fungerade riktigt bra och jag märker direkt ett betydligt bättre ljud än jag hade förut när jag försökte ställa in detta manuellt. Jag hade vissa problem att få anläggningen att hitta min subwoofer, men efter lite modifiering fungerade även detta.
+ till USB-ingången som är såpass flexibel att den klarar av minnespinnar och diskar med flera olika ljudformat såsom WMA och MP3 med flera... simpelt, enkelt, effektivt. Synd att man inte på OSD-display kan bläddra mellan låtar, men i denna prisklass är det helt okej.
+ att du kan programmera själv vilka koaxiala och optiska ingångar du ska använda för vilka enheter, så du är inte begränsad till defaultkällor för det du vill plugga in.
+ Man kan konvertera analoga insignaler till komponentutgången och vidare till bildvisaren (i mitt fall en
Panasonic PT-AE900)
- Du kan inte konvertera analoga insignaler till HDMI... men det är faktorer man får leva med när man köper en reciever för det priset, så det får anses som acceptabelt tycker jag.
- Du kan inte använda dig av HDMI-ljud i recievern (har inte fått det att fungera och det ska tydligen inte fungera). Att plugga in en HDMI-kabel och ändå behöva använda en koaxial eller optisk kontakt för att få ljud är tråkigt, även i denna prisklass tycker jag... där tappar man viktiga kontakter när man har en del ljud och bildkällor att plugga in. Konstigt att man i manualen skryter om HDMI-funktionaliteten att skicka både ljud och bild.... och sedan inte utnyttja detta. Detta tycker jag är Pioneer VSX-1016s Akilleshäl. Möjligen är detta något man får acceptera i denna prisklass, det vågar jag inte uttrycka mig om....
Återkommer med mer intryck längre fram
Redigerat av hobbis, 16 March 2007 - 00:28.