Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

mCubed HFX Mini (vad ingår i paketet)

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 May 2007 - 10:15

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1064 inlägg
  • 0

OK, tack för det. Jag har nog övertygat mig själv om att skaffa ett HFX Mini, jag funderar på att köpa hela paketet. Men varför finns det ingen "bundle" till Mini Metal? Om man vill ha Metal-versionen blir det alltså att köpa alla delarna separat.

Jag vill nog gärna ha USB-portar på framsidan och då lär det vara Metal som gäller. Eller hur? Följer det med någon "bracket" för USB-portar med vanliga Mini?

<{POST_SNAPBACK}>

Bundle på HFX Mini Metal kommer till distributören nästa vecka ;)

USB på fronten stämmer bra.

Brackets? Förstår inte riktigt hur du menar? Det följer med de USB-kontakterna som man sätter på fronten på HFX Mini Metal. På vanliga mini så sitter det plats för en display istället, dvs man kan inte ha usb på fronten på den.

Postad 28 May 2007 - 12:27

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

OK, tack för det. Jag har nog övertygat mig själv om att skaffa ett HFX Mini, jag funderar på att köpa hela paketet. Men varför finns det ingen "bundle" till Mini Metal? Om man vill ha Metal-versionen blir det alltså att köpa alla delarna separat.

Jag vill nog gärna ha USB-portar på framsidan och då lär det vara Metal som gäller. Eller hur? Följer det med någon "bracket" för USB-portar med vanliga Mini?

<{POST_SNAPBACK}>

Bundle på HFX Mini Metal kommer till distributören nästa vecka ;)

USB på fronten stämmer bra.

Brackets? Förstår inte riktigt hur du menar? Det följer med de USB-kontakterna som man sätter på fronten på HFX Mini Metal. På vanliga mini så sitter det plats för en display istället, dvs man kan inte ha usb på fronten på den.

<{POST_SNAPBACK}>

sorry, med bracket menade jag en som man sätter i kortplatsuttag på baksidan för att få fler USB-portar.

Vet du vad rek-utpriset för Metal-paketeringen kommer att bli?

/P-O

Bifogad fil(er)

Postad 28 May 2007 - 12:34

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Kom på en fråga till: Panelen på baksidan som har en scart-kontakt samt ett antal RCA-honor, följer den med när man köper Mini Metal-chassit? Den här produkten har ju fler options än en Mercedes och dokumentationen på hemsidan är inte helt övertydlig...

/P-O

Postad 28 May 2007 - 14:51

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Har just beställt ett Abit AN-M2HD (socket AM2, HDMI med HDCP och nForce 630a/Geforce 7050) som jag ska skruva in i mitt nybeställda Mini-chassi.

Borde bli ett bra moderkort att köra med. Äntligen ett mATX med HDMI och HDCP för AM2. Skall komma in 30/5 enligt leverantören (Atelco.de)

/P-O

Postad 08 August 2007 - 11:58

Unregistered72fbfb0a
  • Unregistered72fbfb0a
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Har just beställt ett Abit AN-M2HD (socket AM2, HDMI med HDCP och nForce 630a/Geforce 7050) som jag ska skruva in i mitt nybeställda Mini-chassi.

Borde bli ett bra moderkort att köra med. Äntligen ett mATX med HDMI och HDCP för AM2. Skall komma in 30/5 enligt leverantören (Atelco.de)

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>

Hur gick det med denna. Har precis försökt läsa allt som skrivs om olika kombinationer för att bilda mig en uppfattning om vilka delar jag själv ska välja. Lutar just nu åt onboard-grafik för att minimera värmeutvecklingen.

Kör du HD material obehindrat på denna? Hur varmt blir det?

Postad 08 August 2007 - 12:58

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0
Hej !

Låt mig börja att säga att jag inte själv äger någon Mac... Jag har dock ett antal Windows- och Linux-burkar och har börjat se mig om efter något litet, smidigt, tyst och snyggt till vardagsrummet. HFX Mini är ju rejält läcker, men vilket "svettigt" pris!!!. En fråga som kanske är lite OT i denna tråd, men varför inte satsa på en MacMini (den senaste med Dual 2 Core processor). Den är väl helt komplett fungerande för 5.500:- (inkl. allt) och ska inte låta ett smack. Enligt uppgift så kan man exempelvis köra MythTV frontend på den, och då ha en MythTV-backend (server) i förrådet med en massa disk, TV-kort etc. Vill man absolut köra Windows så fungerar väl också det via BootCamp.

Jag säger inte att detta är bättre/bäst, utan jag tänker högt. Vad är er syn på detta förslag?
Här kommer specifikationen på den nya MacMinin:

Processor och minne
1,83 GHz eller 2,0 Intel Core 2 Duo-processor
2 MB L2-cache på processormodulen
667 MHz systembuss
1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300) i två DIMM-moduler, stöd för upp till 2 GB

Mått och vikt
Höjd: 5,08 cm
Bredd: 16,51 cm
Djup: 16,51 cm
Vikt: 1,31 kg

Anslutning av externa enheter
En FireWire 400-port (8 watt)
Fyra USB 2.0-portar (upp till 480 Mbit/s)

se mer på http://www.apple.com...mini/specs.html

mvh Manor

Redigerat av Manor, 08 August 2007 - 13:00.

Postad 08 August 2007 - 13:21

Unregistered72fbfb0a
  • Unregistered72fbfb0a
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hej !

Låt mig börja att säga att jag inte själv äger någon Mac... Jag har dock ett antal Windows- och Linux-burkar och har börjat se mig om efter något litet, smidigt, tyst och snyggt till vardagsrummet. HFX Mini är ju rejält läcker, men vilket "svettigt" pris!!!. En fråga som kanske är lite OT i denna tråd, men varför inte satsa på en MacMini (den senaste med Dual 2 Core processor). Den är väl helt komplett fungerande för 5.500:- (inkl. allt) och ska inte låta ett smack. Enligt uppgift så kan man exempelvis köra MythTV frontend på den, och då ha en MythTV-backend (server) i förrådet med en massa disk, TV-kort etc. Vill man absolut köra Windows så fungerar väl också det via BootCamp.

Jag säger inte att detta är bättre/bäst, utan jag tänker högt. Vad är er syn på detta förslag?

Processor och minne
667 MHz systembuss

Mått och vikt

mvh Manor

<{POST_SNAPBACK}>

Har själv aldrig ens tänkt tanken. Är denna helt fläktlös verkligen, eller är det bara så att den spinner igång vid behov? Är det samma standard vad gäller tillbehör (tänkte själv köpa ett FloppyDTV-S2 när det inkommer)?

Postad 08 August 2007 - 15:00

Silverlod
  • Silverlod
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

MCUBED HFX MINI CHASSIS BLACK ATX EXCL PSU
3096:- (datorhandel.com)

MCUBED HFX MINI FANLESS PSU 165W
1101:- (datorhandel.com)

MCUBED HFX MINI SLOT-IN DVD WRITER WITH SILENT BOX
1299:- (datorhandel.com)

MCUBED BORG HPC MINI HEATPIPE PROCESSOR COOLER FOR HFX MINI
795:- (datorhandel.com)

MCUBED IMON VFD DISPLAY + IR RECIEVER + REMOTE CONTROL
858:- (datorhandel.com)
-------
7149:-

Detta är utan några riser kort, som jag fortfarande har dålig koll på vilka som behövs.
-----------------------

Moderkort (m-ATX, Intel HD 7.1 ljud, optisk in/ut)
MSI 945GM2-FI, I945G, Socket-775, DDR2, VGA,SATA2,m-ATX,GbLAN,Firewire,PCI-Ex16
1049:- (komplett.se)

CPU
Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/fläkt
1750:- (komplett.se)

Minne
Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB 128Meg x 64, CL5, 667MHz, 240-pin
929:- (komplett.se)

TV kort (analog och digital tuner hybridkort, stöd för mCubed scart kabel?)
HAUPPAUGE HVR1300
798:- (datorhandel.se)

Hårddisk
Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM
795:- (komplett.se)

Grafikkort
XFX GeForce 7600GS 256MB DDRII, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 400/700Mhz
963:- (datorhandel.se)
-------
6284:-
------------
13433:-

+ frakt
+ Windows MCE 2005
+ eventuellt ett andra tv kort
+ eventuellt en mCubed scart kabel
+ eventuellt mCubed riser kort?

Tål att funderas på faktiskt, det är en väldigt snygg låda.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte läst hela tråden men vill lägga in en lite poäng.
Om du skall köra clone har jag för mig att du måste ha samma upplösning som på stora skärmen, texten blir otroligt liten på lilla skärmen.

Postad 08 August 2007 - 20:00

ralnar
  • ralnar
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Hej !

Processor och minne
667 MHz systembuss

Mått och vikt

mvh Manor

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla mer i denna tråd, där hittar du nog svar på många av dina undringar.
Jag köpte en 1.5 Core Solo i April förra året när Intel-minin kom, och har den vid TVn. Den låter faktiskt i stort sett ingenting. Nu när priset är sänkt och man får C2D-processor och 1 GB ser jag ingen mening att bygga själv, om man inte har tänkt sig köra spel.
Det blir nog en sådan när Leopard kommer, så får barnen slåss om vem som får ta över den gamla.

Postad 28 September 2007 - 11:57

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>

Hur gick det med denna. Har precis försökt läsa allt som skrivs om olika kombinationer för att bilda mig en uppfattning om vilka delar jag själv ska välja. Lutar just nu åt onboard-grafik för att minimera värmeutvecklingen.

Kör du HD material obehindrat på denna? Hur varmt blir det?

<{POST_SNAPBACK}>

Abit-kortet blev inte tillgängligt i tid så jag bytte till ett MSI K9AGM2-FIH i stället (strax under 700:- på kompan). På det sitter en AMD X2 3800 85W-propp och 2GB minne. Har även ett WinTV-Nova-T-kort för Boxer. Jag kör Vista MCE.

Det fungerar väldigt bra, jag har inga problem med HD-material så långt. Jag har ingen BD- eller HD-DVD-spelare men däremot realtidsavkodning av SVT HD via marknätet fungerar hur bra som helst, och även uppspelning av H.264-kodade filer och WMW-HD.

Nu väntar jag bara på en slot-in HD-DVD eller Blueray-drive.

/P-O

Postad 28 September 2007 - 19:23

noderfix
  • noderfix
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Nu väntar jag bara på en slot-in HD-DVD eller Blueray-drive.

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>

Blu-Ray slotin har nu kommit så det kan köpas från mCubeds hemsida.....hoppas den kommer till Sverige snart.

Postad 28 September 2007 - 23:28

bildirutan.se
  • bildirutan.se
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Produkten är upplagd men kommer inte att finnas i lager fören den 12 december hos mCubed...

Redigerat av bildirutan.se, 28 September 2007 - 23:29.

Postad 01 October 2007 - 07:28

PCB Support
  • PCB Support
  • Jobbar hos PCB Distribution AB

• 34 inlägg
  • 0
den finns tidigare än så ;-)

cirka 2 veckor "kan" det komma ett par stycken

Postad 01 October 2007 - 20:34

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

den finns tidigare än så ;-)

cirka 2 veckor "kan" det komma ett par stycken

<{POST_SNAPBACK}>

Vad tror ni om prognosen för prisutveckling på dessa? €800 i dag, 500 kronor om 6 månader? :)

/P-O

Postad 24 January 2008 - 16:58

SweVictor
  • SweVictor
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Alltså... Hur är det med vad som ingår i HFX Mini Metal? Behöver man exempelvis köpa processorkylare separat eller ingår det? Jag tänker mig en Mini Metal med:
- Asus P5K-V (G33 S-775 ATX)
- Intel Core2Duo E6750 (2,67GHz)
- Samsung 160GB HDD
- Plextor Slimline DVD-RW
- 2GB RAM
- Passande externt nätaggregat (duh)

Datorn ska vara en supertyst kontorsdator (dvs inga stora krav på grafiken). Har jag glömt något? Något som inte funkar? Jag kan verkligen inte hitta tillräcklig info om detta chassi för att kunna ta reda på själv! Hjäääälp! :)

/Victor

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.