Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LE-32S71BX

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 February 2007 - 19:10

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Har inte Samsung full pixelgaranti?

Läs mer här: Länk

Så slipper du teckna extra försäkring mot pixelfel kanske...

<{POST_SNAPBACK}>

om man läser noga så är det inte full pixelgaranti upp till 8 svarta på en 40" men butiken brukar gå med på det ändå du har väl öppet köp första 30dagarna iaf, spara alltid krt....

samsung har allmänt bra bild och dålig kvalité på sina apparater pajar efter en stund , särskilt S-serien reklamerade 3st fick höra att samsung tyckte den sista va hel fast den överröstar en dator i brumm

Postad 08 February 2007 - 16:57

woom
  • woom
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag har denna lcd:n och jag undrar om nån annan som har denna tv kan svara på en snabb fråga. Det gäller bildformaten. Man har ju "auto wide" "16:9" "zoom" och "4:3" att välja mellan.

Nu till problemet när jag kör på "auto wide" så ändrar inte tv:n blidformatet när det är widescreen sändning dvs. det är fortfarande ett svart fält i under och överkant i bilden som den egentligen borde "smeta" ut bilden så de försvinner. Enda kanalen detta värkar fungera på är tv4+ i vissa sändningar, annars så funkar det aldrig. Är det nån som har samma problem? eller kan det vara så att det är fel på min tv?

Jag bor i comhem hus och har ingen digitalbox, utan ser bara dom vanliga analoga kanalerna.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är just det som är grejen. Du har analoga sändningarna och dessa är alltid letter-boxade annars skulle en traditionell (4:3) inte kunna visa bilden rätt, då tv-apparaterna inte kan "känna av" de analoga sändningarnas format. Hade du haft en digital box emellan, då hade tv:n switchat mellan de olika bildformaten rätt. Jag förmodar att exempelvis "auto wide" funkar bra med DVD i widescreen format?

Du löser ditt problem genom att slå på "zoom" läget. Då zoomar den in bilden korrekt och de svarta remsorna försvinner delvis eller helt (beroende på widescreen formatet).

Det jag skulle vilja be dig svara för mig är hur 4:3 ser ut i utsträckt läge? Är bilden "bågig" vid längst höger/vänster sida eller ser alla ansikte "tjocka" ut?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag upplever samma problem (har analog com hem). Men det märkliga är ju att när SVT och TV4 sänder i bredbild (enligt tablån) så gör auto wide rätt. Tittar man på 4:3 så blir det letterbox, men i auto wide så försvinner dom och bilden ser helt korrekt ut. Men, bara på dessa kanaler, och bara de program som aviseras som bredbild...

Postad 08 February 2007 - 22:14

suberhiro
  • suberhiro
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är lite fundersam på en sån tv. Går den att monteras upp på väggen tro?

tacksam för svar :rolleyes:

Postad 09 February 2007 - 10:07

RockDevil
  • RockDevil
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Inga problem att hänga upp denna på väggen. VESA 200x200 är det som gäller, beställde ett väggfäste (silver) med 2 leder från plasmaclub i veckan för 695kr. Riktigt billigt med tanke på andra ledbara väggfästen.

En burk hobbyfärg svart/metallic från biltema är också inköpt för 49kr, tror att det kommer att matcha TV'n klockrent då fästet fått sig en omgång.

Postad 14 February 2007 - 08:10

stefan730
  • stefan730
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hej ha nyss köpt hem denna tv 32t vilka inställningar kör ny

Skriv gärna

Mvh Stefan

Postad 15 February 2007 - 22:06

Mostonos
  • Mostonos
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Heej! Jag funderar starkt på att köpa ett ex av denna tvn men har några frågor.
Jag vill gärna kunna koppla in min bärbara dator till tvn. Datorn har följande utgångar: Vga, S-video, PIO, IEEE1394, RJ11, RJ45, S/PDIF(delad med line- in). Hur ska jag göra för att få bäst bild o ljud på tvn?
En annan grejj med, vad är komponent och ska jag använda det till min Xbox 360 eller datorn?
Tack på förhand

//Simon

Postad 21 February 2007 - 20:11

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
På inwarehouse har dom den för 6990:- inkl frakt, klart prisvärt tror jag. Fick mail svar idag att det var gratis frakt om man förskottsbetalade och angav rabattkoden fritt07 . Beställde en direkt via mitt mail svar idag, hoppas på svar imorrn och att dom har den på lager, denna tv verkar gå åt i stora volymer nu när den är så prispressad!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.