Men jag förstår din fråga och man kan säga att Primare CD31 definitivt har en liten förtjockning i presentationen av ex.vis mansröster och ger generellt sett ett lite "fetare" ljud än övriga spelare. Det är lite "täcka över" istället för att "lyfta fram" i ljudkaraktär och det behöver verkligen inte vara en nackdel i många system. Den har ett mycket lättlyssnat ljud som det är hur enkelt som helst att leva med.
Cambridgen har nog inte bättre bas än övriga men helheten känns förbluffande bra enligt mig. Den fokuserar inte på något speciellt område utan bara spelar musik och man tänker egentligen inte så mycket på hur den låter, vilket är ett bra betyg. Den är helt enkelt tillräckligt bra för de allra flesta.
Kan dock inte nog poängtera vikten av att du provar hemma med dina egna grejor innan köp, speciellt i dessa prisklasserna. För mig är det omöjligt att skilja cd-spelare åt i butiken med oftast okända högtalare och förstärkare. Hemma är det dock inga problem.
Och för att göra valet ännu svårare för dig så finns det en till spelare som du bara måste lyssna till -Rega Apollo för 7500. Den hade jag köpt om det inte hade varit så att den inte går att köra balanserat. Min Thuleförstärkare låter ju bäst med balanserad drift så det blev Cambridgen till slut.
EDIT: tittade i ditt galleri och med den Thuleförstärkaren vet åtminstone jag vilken spelare jag skulle parat ihop den med...Den börjar på "C" och slutar på "E"
Redigerat av Unregistered9f8385c8, 19 September 2007 - 08:22.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
H/K HD990 vs CAMBRIDGE Azur 840C
4 bilder
55 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?