Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung N71 - Samlar Info !

171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Bravia KDL-40V2000 (TV) 1 8,81 (15) Inga priser
Samsung LE40M71B (TV) 1 8,52 (28) Inga priser
Samsung LE40N71B (TV) 1 7,92 (11) Inga priser
28 relaterade trådar
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 14 år sedan
Pixelmappat (81 inlägg) 15 år sedan
Samsung LE-40M71B (674 inlägg) 15 år sedan
Börja ställa in sin Samsung M71:a? (35 inlägg) 16 år sedan
Nya LCD ifrån Sony våren 2006 (872 inlägg) 18 år sedan
hdmi eller vga (8 inlägg) 18 år sedan
Släp i bilden vid HD-sändningar (7 inlägg) 18 år sedan
sony KDL-40V2000 vs KDL-V40A11E (28 inlägg) 18 år sedan
Rösta om lcdtv Sony,Philips eller Lg (34 inlägg) 18 år sedan
DigitalTV Mottagare i Sony (9 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-40R72 vs LE-40N71 (6 inlägg) 18 år sedan
LE-40M71 vs LE-40F71B (31 inlägg) 18 år sedan
Ojämn svärta på 40" Sony LCD (38 inlägg) 18 år sedan
Få tag på denna? (0 inlägg) 18 år sedan
Behöver LCD-tips (14 inlägg) 18 år sedan
SONY KDL-40V2000 + HEMMABIO Hos Dustin (5 inlägg) 18 år sedan
Sony KDL-V2000 eller Samsung LE-40M61 (43 inlägg) 18 år sedan
Sony LCD-TV (nu med bilder).. (559 inlägg) 18 år sedan
HDTV och "LCD LED TV" från Samsung! (53 inlägg) 18 år sedan
Sony kdl-40V2000+hdcp=Sant / falskt? (8 inlägg) 18 år sedan
Bästa Lcd tv'n (20 inlägg) 18 år sedan
Köpa NU?! (17 inlägg) 18 år sedan
Samsung LCD (19 inlägg) 18 år sedan
Sony KDL 40V2000 eller Philips 37PF9830 ? (2 inlägg) 18 år sedan
Sony KDL-40V2000 vs. Samsung LE-40R74BD. (12 inlägg) 18 år sedan
Sony KDL-40V2000 eller LG 37LB1R? (4 inlägg) 18 år sedan
Lite råd om LCD (13 inlägg) 18 år sedan
Hjälp mig välja LCD-TV (9 inlägg) 19 år sedan

Postad 09 oktober 2006 - 16:54

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Har slängt upp lite bilder på TV:n i mitt galleri. Tyvärr så kunde jag inte ta nån bild på de här röda skuggorna då det försvinner när man pausar.

Postad 09 oktober 2006 - 17:06

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Asså om man är en vanlig svensson kommer man då märka dom små brister som finns i denna tv, (och m71, dom e väl lika förutom smd funktionen) Har en Samsung le-32m51 och e nöjd me den så då borde denna duga =)

HOPPAS bara det inte är några problem med VGA porten som med m71. för då e det ju bara att skicka tillbaka !

Postad 09 oktober 2006 - 17:18

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Lyckades ta några bilder på dessa röda skuggor jag pratade om. Kunde inte ladda upp dom i mitt galleri (maz 5 bilder om man inte ändrar på nåt som jag inte hittar) så jag la upp dom på min server.

http://www.jbfans.co...mp/n71red-1.jpg
http://www.jbfans.co...mp/n71red-2.jpg
http://www.jbfans.co...mp/n71red-3.jpg
http://www.jbfans.co...mp/n71red-4.jpg
http://www.jbfans.co...mp/n71red-5.jpg

TV:n var inställd på Film när jag tog dessa bilder.

Redigerat av Andy Hexagon, 09 oktober 2006 - 17:19.

Postad 09 oktober 2006 - 17:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

SÅ de han menar är att det hackar lite då ?

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, hacka ganska duktigt. Vid denna demo iaf, god knows vad som kan gått fel. Så min fråga till er N71-ägare blir, upplever ni det i Film-läget?

Postad 09 oktober 2006 - 17:44

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

SÅ de han menar är att det hackar lite då ?

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, hacka ganska duktigt. Vid denna demo iaf, god knows vad som kan gått fel. Så min fråga till er N71-ägare blir, upplever ni det i Film-läget?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja får min imorn så får ta en titt på det då.. hmm hoppas jag blir nöjd nu.. läst om alla möjliga 40 lcd och det finns brister på varenda en om man läser i forum. men valet föll endå på denna =)

Tittar på inställningen standard på min 32m51 och e nöjd så borde ju bli nöjd me denna !
är som sagt bara en vanlig svensson !

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 09 oktober 2006 - 17:46.

Postad 09 oktober 2006 - 17:49

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Ingen som kan kommentera mitt lilla problem...?

Postad 09 oktober 2006 - 18:32

StevenStevenL
  • StevenStevenL
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Det här är helt otroligt folk går och betalar 20 lax för n71 och det är fel på bilden. Om den inte äns kan visa en bild korrekt vad ska man ha den till. Ingen går väl och köper en ny bil där bromsarna inte fungerar riktigt. Är det så förbaskad svårt att göra en tv. Nu pratar jag lcd. ARRRJJ!!!!

Jag som trodde att jag äntligen hade hittat en tv......

Postad 09 oktober 2006 - 19:39

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Tittade lite på Hellboy som går nu på TV1000... det är nästan som man vill gråta. I actionscenerna när det är snabba rörelser så blir bilden rent åt **** med alla dessa röda skuggor/fält. Va fan är det för en ###### skit TV? Nu ångrar jag mitt köp. Om det finns en lösning och nån sitter på den... kom fram!

Har kört med S-Video, RGB-SCART och komposit, men inget hjälper.

Redigerat av Andy Hexagon, 09 oktober 2006 - 19:42.

Postad 09 oktober 2006 - 19:49

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Tittade lite på Hellboy som går nu på TV1000... det är nästan som man vill gråta. I actionscenerna när det är snabba rörelser så blir bilden rent åt **** med alla dessa röda skuggor/fält. Va fan är det för en ###### skit TV? Nu ångrar jag mitt köp. Om det finns en lösning och nån sitter på den... kom fram!

<{POST_SNAPBACK}>

sikken ###### otur! jag har oxå tittat lilte på denna tv, tänkte -detta kanske kan vara en bra 40", men nu e man ju besviken.

sinnessjukt att man inte kan skruva ihop en tv som funkar. Man kanske borde ta v2000 ändå,eller?

Postad 09 oktober 2006 - 20:09

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har tyvär inget svar :)
Hoppas det löser sig för dig, tror inte du är ensam att uppleva dessa saker. Öppet köp finns alltid som en utväg.
Jag som hoppades så mycket på denna TV. Man för väl hoppas du fått ett måndags Ex.

Postad 09 oktober 2006 - 20:47

Mxyzptlk
  • Mxyzptlk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Surt furumo ;) gissar (hoppas) att du har fått ett måndagsex, får själv 1st 32N71 imorgon
Har inte läst om någon annan n71 ägare som har samma problem, posta din fråga här:

N71 tråden på av forums:

http://www.avforums....ad.php?t=396174

N71 tråden på av forums.no

http://avforum.no/fo...g-le32n71b.html
Tydligen någon som har läst om ditt problem :)

Postad 10 oktober 2006 - 14:54

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
jaha då va Teven äntligen igång.. Riktigt snygg måste jag säga, bilden e väl helt ok med comhems analoga sändningar, typ samma som med min 32m51( har ej digitalbox än, tror ni det blir stor skillnad med digitalbox?).
Är inte så haj på det där med inställningar så jag kör med deras standard läge. ( om nån kanske har några bättre inställningar så kanske ni kunde skriva ner dom ). Kopplat datorn oxå och märkte inget fel som det har beskrivits om med m71 !!

Postad 10 oktober 2006 - 16:29

edvul
  • edvul
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hur mkt har du fifflat med inställningarna? har du bara möjlighet att köra analogt?

Har varit grymmt sugen på denna tv och det skulle ju vara ytterst konstigt om man inte kunda få till en bra bild med hjälp av lite kalibrering

Postad 10 oktober 2006 - 16:33

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Vad menas med kalibrering? hur gör man för att kalibrera sin tv ?

Postad 10 oktober 2006 - 16:44

edvul
  • edvul
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=134484

Postad 10 oktober 2006 - 16:58

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...howtopic=134484

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar !!

Sen en fråga, är detta nånting att köpa " Monster Cable ISF Calibration DVD "
KOmmer det bli mycket bättre då ??

Postad 10 oktober 2006 - 16:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Köp DVE istället.

Postad 10 oktober 2006 - 17:06

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Köp DVE istället.

<{POST_SNAPBACK}>

är den lätt att använda för en amatör som jag ??
hur fungerar den ? sätter man på dvd och sen sköter den resten eller måste man hålla på att "blippa" fram och tillbaka och se själv va man tycker?

Postad 10 oktober 2006 - 17:38

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
FÖRST: Länken ovan är rätt förvirrande, ordet kalibrering används ofta slarvigt. Enklare att dela upp det i inställning och kalibrering och se det såhär:
1) Skivor som DVE, Monster, Calibrator etc: inställning av din tv, nått man kan göra själv
2) ISF, Spyder, allt blabla om D65 etc: kalibrering av din tv, inget för amatören

En test/inställningskiva som Monster eller DVE hjälper sig att ställa in din TV på rätt sätt. Vad det handlar om är att man har en testbild eller testsekvens som hjälper dig ställa in ett visst reglage på tv:n. Med andra ord måste man, förstås, göra lite själv oxå. B)

Monster är väl förvisso pedagogisk och enkel som få men högst begränsad. DVE är oändligt mkt mer mångsidig. Och DVE är billigare! :rolleyes:

DVE är vid första anblick allt annat än lätt att använda men det finns enkla guider som lär dig hur du ska hitta och hantera de viktigaste bitarna.

Iofs, kör du film-läget på N71:an behöver du inte göra mkt justeringar som man kan göra själv - den verkar vara rätt korrekt som den är. Det enda du nog behöver dubbelkolla är inställning för brightness(ljusstyrka) och ev. contrast(kontrast). Så förvänta dig inga dag och natt skillnader bara för att du har en inställningsskiva om du kör Film-läget.

Ska det bli större skillnad måste du se till att få skärmen kalibrerad men det kräver mätutrustning och innebär att man får beställa en tjänst av ISF-utbildad (eller annan kunnig) personal. Nu snackar vi inte några 100 kr längre - även om en kalibrering kan vara väldigt prisvärt.

Postad 10 oktober 2006 - 18:49

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

samsung har kanske löst problemet själva, kanske är därför denna nya SMD finns.
såg en sådan här M71 idag i gallerian och det var underbart att äntligen se en platt tv med lika bra om inte bättre "natural motion" än min CRT. nu kan man kanske ta o köpa sig en LCD tv äntligen.

Postad 10 oktober 2006 - 18:58

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

såg en sådan här M71 idag i gallerian och det var underbart att äntligen se en platt tv med lika bra om inte bättre "natural motion" än min CRT. nu kan man kanske ta o köpa sig en LCD tv äntligen.

<{POST_SNAPBACK}>

Så jag har köpt fel modell? Skulle ha köpt M71:an istället?

Robbazz: hur är din TV? Upplever du samma röda skuggor/fält? Kör du med HDMI/RGB/S-Video?

Redigerat av Andy Hexagon, 10 oktober 2006 - 19:02.

Postad 10 oktober 2006 - 20:26

StevenStevenL
  • StevenStevenL
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Var där förra helg och tittade på m71. Det var så dålig bild med en massa eftersläpningar, usch!
Var SMD på när du var där?
För när den är avstängd försvinner eftersläpningarna.

Vet att detta inte är en M71 tråd men vill inte att folk ska köpa en m71:an och tro att SMD löser problemet. Det finns M71 tråd som beskriver problemet.

Postad 10 oktober 2006 - 22:18

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Robbazz: hur är din TV? Upplever du samma röda skuggor/fält? Kör du med HDMI/RGB/S-Video?

<{POST_SNAPBACK}>

Får återkomma med det imorn, Kom precis hem från hockey träning så e lite trött B)
men ska prova med dvd imorn å då e det rgb scart som gäller, ska kolla efter ditt problem.
Ska köpa mej komponentkablar sen på fredag å se om det e skillnad oxå.

Tycker bilden är duglig iaf med analogt från comhem. upplever inga speciella minus.

Postad 10 oktober 2006 - 22:21

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Iofs, kör du film-läget på N71:an behöver du inte göra mkt justeringar som man kan göra själv  - den verkar vara rätt korrekt som den är. Det enda du nog behöver dubbelkolla är inställning för brightness(ljusstyrka) och ev. contrast(kontrast). Så förvänta dig inga dag och natt skillnader bara för att du har en inställningsskiva om du kör Film-läget.

Ska det bli större skillnad måste du se till att få skärmen kalibrerad men det kräver mätutrustning och innebär att man får beställa en tjänst av ISF-utbildad (eller annan kunnig) personal. Nu snackar vi inte några 100 kr längre - även om en kalibrering kan vara väldigt prisvärt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör med standard-läget. tycker inte bilden blir bra i "film-läget"
kanske fel på mina ögon B) men ändrade till film-läget ibland när jag provade att spela upp film från datorn, då vart dom mörka partierna mycket bättre. ( bla. i V for Vendetta )

Postad 11 oktober 2006 - 05:22

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Får återkomma med det imorn, Kom precis hem från hockey träning så e lite trött B)
men ska prova med dvd imorn å då e det rgb scart som gäller, ska kolla efter ditt problem.
Ska köpa mej komponentkablar sen på fredag å se om det e skillnad oxå.

Tycker bilden är duglig iaf med analogt från comhem. upplever inga speciella minus.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, gör det, snälla! :)

Börjar få ångest över att slängt ut 15990:- plus en försäkring på 2249:- för en apparat som inte fyller ens krav...

Kan det vara så att jag får röda skuggor/fält/eftersläpningar för det inte är 100 hertz? Eller är TV:n paj?

Redigerat av Andy Hexagon, 11 oktober 2006 - 06:08.

Postad 11 oktober 2006 - 08:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Jag kör med standard-läget. tycker inte bilden blir bra i "film-läget"
kanske fel på mina ögon B)

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, näe, absolut inget fel på dina ögon. Själv föredrar jag att titta på film så som den är tänkt att se ut (filmläget) och inte nån slags fejkad totalt uppdiktad variant där Samsung har bestämt hur det ska se ut (övriga lägen). Men var och en till sitt, misstänker att många gillar DNIe (varför det är överraskande att många vill stänga av det :) ).

Redigerat av pacman, 11 oktober 2006 - 08:33.

Postad 11 oktober 2006 - 23:24

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Var där förra helg och tittade på m71. Det var så dålig bild med en massa eftersläpningar, usch!
Var SMD på när du var där?
För när den är avstängd försvinner eftersläpningarna.

Vet att detta inte är en M71 tråd men vill inte att folk ska köpa en m71:an och tro att SMD löser problemet. Det finns M71 tråd som beskriver problemet.

<{POST_SNAPBACK}>

den kördes med HD och SMD var helt klart på då det var hur mjukt som helst och jag såg inga eftersläpningar alls, men jag granskade inte bilden på något sätt, ska ta en närmare titt på den.

Postad 13 oktober 2006 - 05:25

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Robbazz: Hur går det? Har du hunnit testa N71:an?

Postad 13 oktober 2006 - 12:03

MartenM
  • MartenM
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Vad är fördelen med 100 Hz igentligen någon som vet? eller är det inte någon fördel alls?

Postad 13 oktober 2006 - 15:31

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

sorry ej haft tid. men ska ner på stan nu och köpa komponent kablar så ska testa lite snart. återkommer ikväll !

Postad 13 oktober 2006 - 20:56

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

sorry ej haft tid. men ska ner på stan nu och köpa komponent kablar så ska testa lite snart. återkommer ikväll !

<{POST_SNAPBACK}>

så där.. tyvär var alla komponent kablar slut när man kommer och ska köpa, typiskt.
men jag provade att köra dvd genom rgb-scart och märkte inget av det problem du beskrev med röda skuggor. tittade på slut scenerna i the last samuraj och märkte inget utav det.

Var lite skeptiskt till teven när den kom, men nu efter ett par dagars pillande så blir jag bara mer och mer nöjd med köpet =)

Postad 13 oktober 2006 - 22:24

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

så där.. tyvär var alla komponent kablar slut när man kommer och ska köpa, typiskt.
men jag provade att köra dvd genom rgb-scart och märkte inget av det problem du beskrev med röda skuggor. tittade på slut scenerna i the last samuraj och märkte inget utav det.

Var lite skeptiskt till teven när den kom, men nu efter ett par dagars pillande så blir jag bara mer och mer nöjd med köpet =)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, börjar låta mer och mer som det är nåt fel på min TV. Vet inte om det är fel på mina ögon, men jag tycker kvalitén nästan liknar vid VHS...

:)

Hur långt ifrån TV:n sitter du?

Redigerat av Andy Hexagon, 13 oktober 2006 - 22:28.

Postad 13 oktober 2006 - 22:58

Mxyzptlk
  • Mxyzptlk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
har nu haft tv`n några dagar och är nöjd med köpet :) har tittat på Det rätta virket directors cut & Gladiator directors cut , (med dvd komponent progressive scan) grym bild!, har inte märkt av några rödaskuggor & ryckiga panoreningar, sanslös bra bild genom vga-vga, tittade på Lost 3x02 Hd rip 960x528 vow!, dom inbyggda högtalarna suger något enormt, samsung kunde lika gärna struntat i högtalare..

Postad 13 oktober 2006 - 23:00

niben
  • niben
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Det måste vara nått fel på din tv. Jag har inte sett några som helst skuggor eller eftersläpningar på min N71 den går som en dröm. Jag kör bara filmläge, tycker alla andra lägen blir för ljusstarka och kontrastrika. Dessutom verkar den stänga av DNi i filmläge då den mörkas bort. Jag har kopplat den vi a HDMI från mitt LG hemmabiosystem och skalar upp i 1080i som av någon anledning blir lite bättre än 720p. TV bilden från min analoga UPC kabel är förvånansvärt bra (jämfört med det skit dom dema i affären) och är helt acceptabel, trodde jag skulle behöva uppgradera till digitaltv. Jag kör också via VGA mot min mac mini och det blir kanon, funkar även bra mot PC. PIP funktionen funkar också bra, inte för att jag använder den så mycket dock.

Det ända jag har som någon form av anmärkning är att den röda färgen är lite för röd. I VGA läge lyser rött nästan för hårt, kan avhjälpas något genom att modifiera i inställningarna dock. Bildvisningsprogramet för kortläsaren är något enkelt men bilderna blir kanon, både från kortläsaren och när jag kopplar in min USB hårddisk i USB uttaget. Numer har jag en mac mini kopplad till min N71 permanent som tar hand om bildvisning så den funktionen används inte mer.

Överlag är jag mycket nöjd med min N71:a. Inte för att jag har någon jättestor erfarenhet med LCD tv men jag har mycket lite anmärkningar på TV:n och det är en fröjd att titta på film igen.

Bifogad fil  IMG_0826.JPG   1,53MB   392 Antal nerladdningar

Postad 13 oktober 2006 - 23:15

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Det måste vara nått fel på din tv. Jag har inte sett några som helst skuggor eller eftersläpningar på min N71 den går som en dröm. Jag kör bara filmläge, tycker alla andra lägen blir för ljusstarka och kontrastrika. Dessutom verkar den stänga av DNi i filmläge då den mörkas bort. Jag har kopplat den vi a HDMI från mitt LG hemmabiosystem och skalar upp i 1080i som av någon anledning blir lite bättre än 720p. TV bilden från min analoga UPC kabel är förvånansvärt bra (jämfört med det skit dom dema i affären) och är helt acceptabel, trodde jag skulle behöva uppgradera till digitaltv. Jag kör också via VGA mot min mac mini och det blir kanon, funkar även bra mot PC. PIP funktionen funkar också bra, inte för att jag använder den så mycket dock.

Det ända jag har som någon form av anmärkning är att den röda färgen är lite för röd. I VGA läge lyser rött nästan för hårt, kan avhjälpas något genom att modifiera i inställningarna dock. Bildvisningsprogramet för kortläsaren är något enkelt men bilderna blir kanon, både från kortläsaren och när jag kopplar in min USB hårddisk i USB uttaget. Numer har jag en mac mini kopplad till min N71 permanent som tar hand om bildvisning så den funktionen används inte mer.

Överlag är jag mycket nöjd med min N71:a. Inte för att jag har någon jättestor erfarenhet med LCD tv men jag har mycket lite anmärkningar på TV:n och det är en fröjd att titta på film igen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaha, tillbaka med skitet till SIBA då. Det är fan att man inte kan få nåt rätt där...

När jag köpte TV:n så inhandlade jag samtidigt en komponent sladd till min Xbox 360, men det var inte Microsofts egna sladd, utan nåt billigt skit för 199 kr som säljaren plockade fram. Och jag frågade han flera gånger: är nu detta rätt sladd för 360:n? Och han sa ja hela tiden. Jag gick t.o.m. över till med honom hyllan där Microsofts sladd hängde och frågade igen: så det är exakt samma sladd som denna? Ja, får jag igen.

Kommer hem, öppnar paketet - nä, det var fan i mig inte rätt sladd. Båda ändarna av sladden var likadana, fanns ingen kontakt för 360:n. ###### idiot, tänkte jag.

Och nu händer detta. 18300:- (inkl försäkring) har man slängt ut på TV:n.

****!

Redigerat av Andy Hexagon, 13 oktober 2006 - 23:24.

Postad 13 oktober 2006 - 23:23

niben
  • niben
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag har 40" kanske är värt att nämna.

Postad 14 oktober 2006 - 12:12

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jaha, tillbaka med skitet till SIBA då. Det är fan att man inte kan få nåt rätt där...

När jag köpte TV:n så inhandlade jag samtidigt en komponent sladd till min Xbox 360, men det var inte Microsofts egna sladd, utan nåt billigt skit för 199 kr som säljaren plockade fram. Och jag frågade han flera gånger: är nu detta rätt sladd för 360:n? Och han sa ja hela tiden. Jag gick t.o.m. över till med honom hyllan där Microsofts sladd hängde och frågade igen: så det är exakt samma sladd som denna? Ja, får jag igen.

Kommer hem, öppnar paketet - nä, det var fan i mig inte rätt sladd. Båda ändarna av sladden var likadana, fanns ingen kontakt för 360:n. ###### idiot, tänkte jag.

Och nu händer detta. 18300:- (inkl försäkring) har man slängt ut på TV:n.

****!

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm om jag var du skulle jag lämmna tillbaka din tv och köpa en 40 tum för 20 tusen. bara typ 1700 mer än vad du gav, om du nu vill ha det vill seja =)

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 14 oktober 2006 - 12:13.

Postad 14 oktober 2006 - 12:47

StevenStevenL
  • StevenStevenL
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Hmm, börjar låta mer och mer som det är nåt fel på min TV. Vet inte om det är fel på mina ögon, men jag tycker kvalitén nästan liknar vid VHS...

:)

Hur långt ifrån TV:n sitter du?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

VHS? Det beror på vad du har för material. Tittar du på vanlig tv kan jag tänka mig VHS kvalite. Det är sällan man utnyttjar tv till fullo. Det finns inte mycket som sänder i HD.

Postad 14 oktober 2006 - 13:46

edvul
  • edvul
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Furomo: Ska du bara byta tv:n eller ska du skaffa nått annat? Kunde vara intressant att få veta om du bara fått ett måndagsexemplar eller om felet återkommer även med en ny tv.

Postad 14 oktober 2006 - 19:03

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Det är nåt fel med TV:n, ingen tvekan. Bilden ska inte vara så. Det kan liknas vid störningar när man tittar på VHS. Det är inte en klar bild jag får, och när det är snabba rörelser släpar bilden efter och det uppstår röda skuggor.

Och enligt ni som har nyligen köpt N71:an så upplever ni inga såna problem. Så det är nåt som inte stämmer.

Har kontaktat Samsung support om detta, får se vad dom säger.

Redigerat av Andy Hexagon, 14 oktober 2006 - 19:09.

Postad 14 oktober 2006 - 22:27

Mxyzptlk
  • Mxyzptlk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Bildvisningsfunktionen wiselink suger något enormt, bilder som har förhållandet 4:3 blir utdragna till 16:9 :) skräp.

Postad 15 oktober 2006 - 08:36

SSB
  • SSB
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Bildvisningsfunktionen wiselink suger något enormt, bilder som har förhållandet 4:3 blir utdragna till 16:9  :blink:  skräp.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan vel bare endre skjermmodus til 4:3 når du viser bilder?

Postad 15 oktober 2006 - 10:08

Mxyzptlk
  • Mxyzptlk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Går inte att ändra

Postad 17 oktober 2006 - 13:58

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Ringde till Samsung support igår. Dom visste inte ett skit ju. Idioter.

Ringde till SIBA och det verkar som dom kunde mer. Skandal.

Anyway. Enligt SIBA, så kan det vara att N71:ans processor inte klarar av snabba rörelser, den vet inte riktigt vad den ska göra så det är därför det uppstår röda eftersläpningar. Enligt SIBA. Men enligt er som har N71:an, så upplever ni inte dessa problem. Är det jag som är otroligt petig?

Brorsan har också N71:an (vi köpte varsin samma dag), ska prova hos honom. Men är det samma sak där så ska jag byta till en annan TV. Om ni hade sett den bild jag får när jag tittar på filmer, ni hade också gråtit. Det är oacceptabelt. Visst, det är inte HD DVD, men bilden på min gamla 28-tums TV (som inte är en LCD-TV) är bättre.

Postad 17 oktober 2006 - 14:10

Mxyzptlk
  • Mxyzptlk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Furumo:

Säg några dvdfilmer & den exakta tiden när du ser dessa röda eftersläpp så ska jag jämföra med min......

Postad 17 oktober 2006 - 14:54

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Furumo:

Säg några dvdfilmer & den exakta tiden när du ser dessa röda eftersläpp så ska jag jämföra med min......

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det kvittar vilka filmer det är. Det händer när personer vänder snabbt på huvuden, hoppar, studsar och fan vet allt. Men här är några exempel jag har provat nu, det är egentligen bara till att titta på actionscenerna i dessa filmer. Om jag ska nämna varje scen där dessa röda eftersläpningar/fläckar inträffar får jag sitta här hela dan. Titta på ansikten speciellt när det är snabba rörelser.

Batman Begins (37:02 och 96:26)
Bad Boys 2 (38:20, 128, när dom kör nerför kullen med alla hyddor)

Det är allt jag hinner med nu, ska iväg till brorsan. Får återkomma senare ikväll.

Postad 17 oktober 2006 - 18:21

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Har precis varit hos brorsan, och det är exakt samma röda störningar/eftersläpningar på hans TV. Suck.

Postad 17 oktober 2006 - 18:47

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Har precis varit hos brorsan, och det är exakt samma röda störningar/eftersläpningar på hans TV. Suck.

<{POST_SNAPBACK}>

Antingen så har ni fått måndagsex båda två, eller så är tvn helt enkelt kass. Vi får hoppas att ni har fått dåliga exemplar.
Är det bara vid DVD tittande eller gäller det TV tittande som de röda uppstår?

Postad 17 oktober 2006 - 19:07

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Antingen så har ni fått måndagsex båda två, eller så är tvn helt enkelt kass. Vi får hoppas att ni har fått dåliga exemplar.
Är det bara vid DVD tittande eller gäller det TV tittande som de röda uppstår?

<{POST_SNAPBACK}>

DVD, digital tv, analog... you name it.

Postad 17 oktober 2006 - 19:27

SSB
  • SSB
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
De røde skyggene høres rart ut - og dere har det begge to?? Ingen som jeg har lest om som har kjøpt denne TVen i Norge har rapportert om noe sånt.. de er derimot stort sett veldig fornøyde.. :\

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.