Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Andersson Y90 HD

107 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Andersson Y90 HD (TV) 1 7.833332 (5) Inga priser

Postad 01 February 2007 - 12:09

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Inte är du tjatig - klart man vill veta sånt! Tyvärr går det inte att justera den, men jag upplever inte någon störande genomlysning, det verkar ganska "tätt". Filmer i brevlådeformat med svart över och under är inget problem. Vi har kanske haft tur med vårt ex...      Mvh. en nybörjare här

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för informationen :)

Ingen som tycker att tv:n känns för ljus på kvällen? Alltså att backlighten lyser igenom för mycket? Skälet till att jag vill justera backlight är att jag nu bor i Umeå och vi har alltid en ###### massa kväll här :)

Postad 01 February 2007 - 12:16

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag satt i princip konstant ifrån 22 igår fram til 02 igår och pilla med tv:n.Och jag hade inga större bekymmer med backlighten.

Jag har dock en backlight bleeding längst ner i skärmen och exakt i mitten.Inte stor men den finns där,om ni kollar noga på de 2 bilder jag la upp så syns den där.Men inget jag tänker ta och bry mig om tror jag för där kommer iallafall texten ligga över vid filmer så.Och när bilden sträcker ut sig helt så syns det ju inte alls så.

Postad 01 February 2007 - 13:26

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Jag satt i princip konstant ifrån 22 igår fram til 02 igår och pilla med tv:n.Och jag hade inga större bekymmer med backlighten.

Jag har dock en backlight bleeding längst ner i skärmen och exakt i mitten.Inte stor men den finns där,om ni kollar noga på de 2 bilder jag la upp så syns den där.Men inget jag tänker ta och bry mig om tror jag för där kommer iallafall texten ligga över vid filmer så.Och när bilden sträcker ut sig helt så syns det ju inte alls så.

<{POST_SNAPBACK}>

Synd med din bleeding, hoppas det inte stör för mycket eller att netonnet byter ut den...

Det låter iaf lovande med ljusstyrkan, kanske skall bli en sån ändå då...

Postad 01 February 2007 - 14:40

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
den stör inte alls,det är bara att man vet att den är där liksom.

Den är inte alls stor,men ska ändå höra av mig till netonnet.

Postad 02 February 2007 - 07:23

Kempab
  • Kempab
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Tja alla

Jag har läst och tittat på allt som finns om denna pjäs, är riktigt sugen på en.
Men det är en sak som jag inte lyckats tolka.
Går det att ändra bildläge på den, eller är det bara widescreen som gäller?

Postad 02 February 2007 - 13:31

Zebron
  • Zebron
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Tja alla

Jag har läst och tittat på allt som finns om denna pjäs, är riktigt sugen på en.
Men det är en sak som jag inte lyckats tolka.
Går det att ändra bildläge på den, eller är det bara widescreen som gäller?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej !

Det går att växla mellan ett flertal format ...

Postad 02 February 2007 - 13:34

Zebron
  • Zebron
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

ok..hur tyckte du bilden var där på lagershoppen då? <_<

Jao om jag inte är helt ute o cyklar så är väl komponent bättre än scart väl?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, SCART är bättre än komponent.

HDMI > DVI > S-video > SCART > komponent. Komposit är djävulen.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej !
SCART är givetvis sämre än komponent.

Här är listan och vi börjar med den sämsta signalen först:
Antenn
Komposit video
S-video
Scart (innehåller fullkopplad= S-video,komposit,RGB,stereoljud R/L+jord)
Komponent
DVI
HDMI

MrDTS

<{POST_SNAPBACK}>

Hej !

Verkar stämma bra. Bytte från Scart(RGB) till komponent från DVD'n och det blev märkbart bättre.

Postad 02 February 2007 - 16:59

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
drog iväg o köpte en vga kabel igår o snabb testade lite....inga bekymmer att dunka in 1360x768 på den ;)

riktigt skarpbild blev det :lol:

Postad 03 February 2007 - 16:12

ae_g
  • ae_g
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Hej!
Min kompis har köpt en Y90 och jag var och tittade på den. Jag tycke bilden var bra för det priset då vi matade den med vga från datorn och spelade upp en ett hd-klipp med gott resultat. Då var den inte kalibrerad/finjusterad. Men han skulle gärna vilja koppa den med HDMI pga att han har video-växel i förstärkaren. Kablar är inköpa och vi provade med DVI->HDMI men då uppstod ett problem med bilden. Vi får inte upplösningen från datorn att synka helt med tvn. Antingen får bilden en svart ram rumt sig eller så försvinner ett antal pixlar ut åt sidorna.
vi har ställt in rätt upplösning till tvn men tvn skalar fortfarande om bilden.
PM gärna om ni inte förstår problemet så ska ja försöka förklara bättre. Man kan tyvärr inte göra särskillt många inställningar för HDMI:n.

Postad 04 February 2007 - 17:38

Ekani
  • Ekani
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Det kan ha att göra med grafikortet. VAr så¨för mig med i början men när man började ändra lite i datorn så vart det perfekt.

Postad 04 February 2007 - 22:48

Mangz
  • Mangz
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Imon blir det till att beställa, verkar som man får mycket tv för dom pengarna.
Kommer lägga upp några bilder sen om någon är intresserad.
Ny tv samt ny dvd

*Andersson Y90 HD
*Samsung DVD-HD860

Postad 04 February 2007 - 23:36

L Malm
  • L Malm
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Den har rätt så stark back-light, det är nog anledningen till att jag fick det problemet jag har.

Har haft den några dagar nu och har bestämt mej för att behålla TV:n endå, gjorde felet att ha i stort sett helt nedsläkt i rummet när jag kollade på den i början. Med lite mer belysning så blev det inte alls lika framträdande.

Dock så kan jag bara bekräft att det inte är speciellt klockren betraktingsvinkel på y90:n, den bleknar markant när man flyttar sig i sidled. Men med tanke på placering av skärm en i rummet och min lilla lya så är detta inget problem. Men har man en riktigt bred soffa så kan jag tänka mej att personer som hamnar på sidan kommer att gnälla.

Fast det är ju alltid så att man får vad man betalar för.

Angående menyer så är det inga större problem med upplägget. Fast snabbt går det inte direkt. Det är inte heller någon zappar TV, segt att byta kanal och dosan är inte så förlåtande.. blir ofta att trycka en massa gånger innan något händer.. stort minus för fjärren alltså.

Trots allt detta är jag nöjd. Bra bild med DVD (via en bra och kort SCART). Helt ok som datorskärm (via VGA) och slutligen förvånandsvärt bra bild när man kollar vanlig TV (förvisso kort antennkabel, men ingen förstärkare eller dyr kabel).

Designmässigt så är den faktiskt bättre än vad man kan tro när man ser bild på den på Netonet.. några större bilder på skärmen hade inte skadat.. kanske inte lika snygg som y100:an eller men den är nära.

Som sagt, för priset så är jag nöjd.

Redigerat av L Malm, 04 February 2007 - 23:37.

Postad 05 February 2007 - 00:02

Diego123
  • Diego123
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Ska själv förmodligen köpa denna tv, fast bilderna på Netonnet är verkligen inte något o kolla på då dom bara har 1 som har upplösning 100x100 elle ngt sånt.

Så skulle uppskatta om ni la upp bilder på TVn =) Och inte bara i den här tråden utan under galleri för Tvn.

mvh =) ;)

Postad 05 February 2007 - 10:18

Unregisteredbcaff4b5
  • Unregisteredbcaff4b5
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hängde upp tv igår så här kommer en bild på väggfästet som ingår och hur det blev.
Jag tycker tvn har helschysst design. Den blåa dioden gör den häftigare ;)
Jag har jag problem att få rätt upplösning ifrån datorn. Kör jag med 1360x768 så kan jag flytta bilden i sidled och den blir suddig.

Stereobänk och snyggare kabeldragning skall göras sen.

Bifogad fil(er)

Postad 05 February 2007 - 18:35

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Blå lysdiod?
Det går ju inflation i det vid min dator har jag nog runt 50 ilskna blå lysdioder mot mig, ska tejpa över f*nskapen de stör ju bara synintrycken från bildskärmen.

Postad 05 February 2007 - 19:14

BAHzooKAH
  • BAHzooKAH
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det någon som har lyckats köra 1360x768 eller 1366x768 via HDMI/DVI? Själv har jag problem med detta, bilden blir väldigt liten på TV:n, får inte riktigt skarp bild med nån annan upplösning heller. Kan det bero på grafikkortet? (ATI Radeon 9200SE) ;)

Lyckades för övrigt få en skarp bild från min jättegamla laptop via VGA, dock klarar inte det grafikkortet den önskade upplösningen...

Postad 05 February 2007 - 22:35

Jodan
  • Jodan
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag köpte en Andersson Y90, den ser ut som bilden visar...

NetOnNet anser inte att det är något fel på den...

Någon som har några tips om hur jag går vidare?

Bifogad fil(er)

Postad 05 February 2007 - 22:45

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Väldigt jämn belysning det där :)

Lämna tillbaka, du har väl öppet köp?

Postad 06 February 2007 - 00:32

Diego123
  • Diego123
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Har en fråga. Stativet som medföljer så att man kan ha den på en TV Bänk, hur bred är den?

Kollade upp hela TVn:s bred o den var 1,05 m så stativet borde vara någonstans mellan kanske 0,7 meter?

Tack på förhand!

mvh :)

Postad 07 February 2007 - 11:31

ae_g
  • ae_g
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Det kan ha att göra med grafikortet. VAr så¨för mig med i början men när man började ändra lite i datorn  så vart det perfekt.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi har fipplat och fipplat men vi blir inte riktigt nöjda. Upplösningen blir fel och vi får en svart spalt runt hela skärmen på ca: 1 cm. blir det så för dig?
Man kan även ändra så att upplösningen blir hyfsad men då försvinner en cm åt varje håll på skärmen istället så hela bilden inte finns med.
Hjälp!!

Redigerat av ae_g, 07 February 2007 - 11:33.

Postad 08 February 2007 - 10:39

Jena_1
  • Jena_1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Har en fråga. Stativet som medföljer så att man kan ha den på en TV Bänk, hur bred är den?

mvh :)

<{POST_SNAPBACK}>

Stativet är 0,7m brett (rätt gissat!) och 0,3m djupt.
-Så en liten kommertar ang. lysdioden (inlägg #65),den släcks när man startar skärmen.
-Och "Jodan" (inlägg #67) Ungefär så ser belysningen ut på vår Y-90, men är det
störande när du ser film?
Är det någon som anser att det är en svaghet hos Y-90? Eller är det vanligt med lite "flammig" belysning hos LCD-skärmar? Är själv rätt okunnig.
Mvh. Å.P

Redigerat av Jena_1, 08 February 2007 - 11:08.

Postad 08 February 2007 - 11:19

danny2097
  • danny2097
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag tycker det är otroligt bra bild på denna TV, jämfört med många andra jag har sett. Betraktningsvinkeln är väl inte den bästa, men det stör mig inte.

Jag tycker dock att ljudet från TV är riktigt kasst. Avsaknaden av bas är helt otroligt. Detta påverkar inte dem flesta, då de har hemma biosystem.

En annan sak som irreterade mig angående ljudet är att man själv måste välja vilken källa som linjeutgången på TVn ska komma ifrån, dvs TV,EXT1,EXT2,EXT3, PC osv. Via en meny.

Antar att de flesta har sitt hemmabio system kopplat till DVDn , men vilken lösning har ni för det vanliga TV ljudet?

Redigerat av danny2097, 08 February 2007 - 11:21.

Postad 08 February 2007 - 12:21

BAHzooKAH
  • BAHzooKAH
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ingen som lyckats koppla dvi->hdmi och fåttt upp 1360x768 på tv:n? Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta. Testade att pilla lite med PowerStrip, men det verkar ganska avancerat :)

Kör jag 1152x648, blir bilden skaplig, men ca 2cm svart ram runt bilden, och inte heller riktigt skarp.

Postad 08 February 2007 - 12:50

Diego123
  • Diego123
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jena_1

Tack för svaret =)

Postad 08 February 2007 - 13:58

danny2097
  • danny2097
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ingen som lyckats koppla dvi->hdmi och fåttt upp 1360x768 på tv:n? Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta. Testade att pilla lite med PowerStrip, men det verkar ganska avancerat  :)

Kör jag 1152x648, blir bilden skaplig, men ca 2cm svart ram runt bilden, och inte heller riktigt skarp.

<{POST_SNAPBACK}>

´
Ja är det inte rimligt att en lägre upplösning inte kan täcka en högre upplösning? Om TVn ine skalar bilden. Har du kollat att du har rätt uppdaterings frekvens inställt?

Postad 08 February 2007 - 16:04

BAHzooKAH
  • BAHzooKAH
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ja är det inte rimligt att en lägre upplösning inte kan täcka en högre upplösning? Om TVn ine skalar bilden. Har du kollat att du har rätt uppdaterings frekvens inställt?

Jo det är ju rimligt. Men det är fortfarande en gåta varför full upplösning blir en liten ruta i mitten av skärmen, kör med 60Hz enligt Tv:ns spec.

Postad 08 February 2007 - 16:57

Diego123
  • Diego123
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
haha där gick priset upp med 1000kr. Får vänta tills den går ner igen eller så köper man en Centrum Q32. :)

Postad 08 February 2007 - 17:58

Mangz
  • Mangz
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Skönt att man beställa i måndags :) Gjorde en fin tabbe och skickade den till min gamla address dock hahaha men nu är den på gång till Göteborg!

Postad 08 February 2007 - 21:26

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Tja... Då är den inte längre så intressant... Finns ju t.ex. en LG för 800 till. De verkar ha svårt att bestämma sig på netonnet :rolleyes:

Postad 10 February 2007 - 23:31

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Denna tråd har man ju glömt helt å hållet...

Själv köpte jag en LG PC1R 42" istället.
Är bra nöjd över den.

Postad 12 February 2007 - 17:23

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Vi som nu har denna tv..vilka inställningar kör ni med?

Postad 12 February 2007 - 18:39

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0
Prata inte för positivt om Anderssons Y90 nu,utan döm ner den fullständigt,så ska ni se att priset snart sjunker igen!!!
Det här ju fånigt,så fort det pratas lite positivt om en tv så höjs priserna direkt,känns som dom kollar på såna här forum om grejerna är populära eller inte och sätter priset därefter...
Har för mig att det var likadant med Y100 eller Y120(kommer ej ihåg vilken),så fort det började snackas om den så höjdes priset,och bara för att ta dö på tanken att priserna KANSKE har gått upp av andra anledningar kan man ju undra varför dom inte har höjt priset på Y76(32" 5999kr),men förresten,ingen har ju direkt snackat om den här,he,he...

Postad 12 February 2007 - 21:34

riste
  • riste
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
hmm tanken känns ju lite konspiratorisk men ja :D vem vet kenndy sköts av the firm (AKA företaget från Prison Break) ;)

nedå surt om de höjer priserna efter att folk snackar bra om tv:n... som sagt det finns andra alternativ... tycker den inte är någon skönhet heller....

vill man komma undan billigt å kan ta 32 tum istället så är ju kompletts tatung tokbillig ingen får säga nått bra om den nu bara :S

Postad 13 February 2007 - 09:52

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
32 tumspaneler väntas sjunka i pris fram till mars pga stor överproduktion. 37 tummare väntas sjunka ännu snabbare i pris och närma sig priset för 32 tums lcd:er, samt fortsätta sjukna i pris även till sommaren. Detta borde ju innebära att netonnet kommer sänka priset igen den närmsta månaden eftersom förmodligen alla andra kommer att göra det...

Ska leta reda på källan strax...

Postad 13 February 2007 - 09:58

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
http://www.nordichar...yhet,12180.html

http://www.isuppli.c...ault.asp?id=378

Postad 13 February 2007 - 11:50

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Perfekt timing i så fall, ska handla ny tv när jag öppnar sommarstugan i aprill/maj :)

Någon som vet vad det är för panel i denna TV?

Postad 13 February 2007 - 15:59

Unregisteredbcaff4b5
  • Unregisteredbcaff4b5
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hur blir bilden om man kopplar en 10m lång vga-kabel? Någon som fått det att funka med dvi-hdmi kabel i 1366x768?

Postad 22 February 2007 - 00:40

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

Det här ju fånigt,så fort det pratas lite positivt om en tv så höjs priserna direkt, känns som dom kollar på såna här forum om grejerna är populära eller inte och sätter priset därefter...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet jag ju inte, men jag skulle gissa på att NetOnNet har koll på ungefär hur många saker de säljer utan att läsa prisjakts forum... Min egen konspirationsteori är att de höjer priserna så att de kan sälja "fyndvaror" (returer) till högre pris än de hade första gången. Dessutom så får de nog svårt att sälja sina 32-tummare om 37-tummarna är för billiga...

För att återgå till ämnet så vore det intressant med lite fler synpunkter på just Y90. Går det t.ex. pixelmappa eller inte?

Postad 22 February 2007 - 17:38

Unregisteredbcaff4b5
  • Unregisteredbcaff4b5
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Det här ju fånigt,så fort det pratas lite positivt om en tv så höjs priserna direkt, känns som dom kollar på såna här forum om grejerna är populära eller inte och sätter priset därefter...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet jag ju inte, men jag skulle gissa på att NetOnNet har koll på ungefär hur många saker de säljer utan att läsa prisjakts forum... Min egen konspirationsteori är att de höjer priserna så att de kan sälja "fyndvaror" (returer) till högre pris än de hade första gången. Dessutom så får de nog svårt att sälja sina 32-tummare om 37-tummarna är för billiga...

För att återgå till ämnet så vore det intressant med lite fler synpunkter på just Y90. Går det t.ex. pixelmappa eller inte?

<{POST_SNAPBACK}>

Kopplade min till datorn med en vga-kabel men kan ej få det att funka. Kör med upplösningen 1360x768 och då blir texten suddig. Tror problemet är mitt grafikkort.

Postad 22 February 2007 - 19:14

ae_g
  • ae_g
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Kopplade min till datorn med en vga-kabel men kan ej få det att funka. Kör med upplösningen 1360x768 och då blir texten suddig. Tror problemet är mitt grafikkort.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte att det är något fel på ditt graffekort. Min kompis köpte en och han kan använda 768*1360 och inte 1366. Kanske hade nåt med kortet att göra men tror inte det. det är ju som sagt en lite mysko upplösning enl. mig. Grafikkortet är av ATI o heter nåt på 1700. kanske annorlunda med geforce.

Postad 22 February 2007 - 19:37

riste
  • riste
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
har ni testat powerstrip

http://www.entechtai...om/util/ps.shtm

Postad 25 February 2007 - 19:13

Unregisteredbcaff4b5
  • Unregisteredbcaff4b5
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har provat Powerstrip menfick det inte att funka ändå. Blir ingen skillnad om jag provar med 1366x768.

Postad 25 February 2007 - 22:09

riste
  • riste
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
ok trist

Postad 27 February 2007 - 08:54

riste
  • riste
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
du som säger ha så bra koll, kan man pixelmappa

Postad 27 February 2007 - 09:26

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Jag vet inte varför många i denna tråden sågar Andersson Y90HD så hårt. Jag har själv denna TV.n och den är ta mig tusan en jättebra TV för pengarna. Det låter i mina öron som om vissa av de ratande kommentarerna i denna tråden kommer från amatörer som inte vet vad de talar om, och som kritiserar Andersson Y90HD bara för att framstå som "coola". Eller kanske för att de själva nyligen köpt en TV som de betalt det dubbla för, men fått samma prestanda.

Jag tror det ligger till såhär, och detta är fakta från egen erfarenhet som Andersson Y90HD-ägare... Default inställd, uppkopplad direkt ur kartongen så imponerar inte Andersson Y90HD så värst mycket. MEN KONSTIGT? Lägg ner lite tid på att kalibrera bilden, köp en kalibrerings DVD. Lägg ner tid på att kalibrera dina källor. Se över vad du har för kablar.. Har du billiga standard "skosnören"? BYT UT DEM!! Efter att ha lagt ner en timme eller två på att kalibrera TV'n med en kalibrerings DVD, och efter att ha kalibrerat mina källor och kopplat in dem med BRA skärmade och guldplätterade kablar har jag nu ett resultat som är väldigt nära perfekt. Jag kan bara beklaga de fall som fått en Andersson Y90HD som är drabbad av backligt genomblödning. Detta problem har jag inte på min Y90HD alls. Även här kanske det handlar om att faktiskt ställa in TV'n på korrekt sätt. Med defaultinställningar kan jag tänka mig att man upplever genomblödning.

Förövrigt kan jag informera de ovetande om att det finns bara 3 tillverkare i hela världen som tillverkar LCD-panelerna till alla marknadens LCD-skärmar. Har ni hört talas om "branding"?  :blink:

Jag kan bara säga: Amatörer och nybörjare, lär er att kalibrera er utrustning innan ni gnäller.

Med all respekt, e-lite

<{POST_SNAPBACK}>

1) Läs gärna reglerna för forumet innan du skriver ditt första inlägg. Läs extra noga under punkt 3.

2) Tycker inte jag ser något gnäll i denna tråd. Det rapporteras en del faktiska fel som inte har något med inställnigar att göra och att den inte klarar att pixelmappa datorbilden.

3) Det finns inte så många paneltillverkare, det stämmer, men det är definitivt fler än tre.

Postad 27 February 2007 - 15:13

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
3) Samsung, LG/Philips, Sharp, AU Optronics, Chi Mei (CMO), BOE, Chunghwa Picture Tubes Ltd...

Postad 27 February 2007 - 15:47

riste
  • riste
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Svar till Riste: Pixelmapping stödjs i upplösning 1360x768 och 1366x768 via DVI-D till HDMI, men ej via andra interface. Jag använder ett Nvidia GeForce FX 5600 med senaste versionen av ForceWare och DirectX 9.0c om detta är till någon hjälp.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok det var ju bra... då vart denna tv intressant igen... väljer mellan den å Mirais 42"

Frågan är vad fästemön säger :blink:

Postad 27 February 2007 - 16:04

Unregisteredf35ed254
  • Unregisteredf35ed254
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Har du verkligen fått pixelmappning att fungera?

Detta är just nu det som håller mig tillbaka från köp av denna tv.

Postad 27 February 2007 - 20:25

Unregisteredbcaff4b5
  • Unregisteredbcaff4b5
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

1) Läs gärna reglerna för forumet innan du skriver ditt första inlägg. Läs extra noga under punkt 3.

2) Tycker inte jag ser något gnäll i denna tråd. Det rapporteras en del faktiska fel som inte har något med inställnigar att göra och att den inte klarar att pixelmappa datorbilden.

3) Det finns inte så många paneltillverkare, det stämmer, men det är definitivt fler än tre.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej.

1) jag ursäktar. Jag skall erkänna att jag inte läste regelverket innan jag postade. Mitt fel, jag har självmodererat min post nu. Det var inte menat som ett personligt påhopp, även om det såhär i efterhand även i mina öron lät som det.

2) Jo, tråden är full med gnäll om att "tycker man det ser bra ut så ska man kolla ögonen" med mera. Inga som helst konstruktiva råd eller tips, och generellt låter det som man bara vill såga TV'n utan att egentligen veta något om den.

3) Jag kan ha fel, detta är information jag fått av en kamrat som jobbar i tillverkningsbranschen. Vänligen utöka min kunskap genom att upplysa mig om dessa tillverkares namn, vars överstiger antalet 3.

Svar till Riste: Pixelmapping stödjs i upplösning 1360x768 och 1366x768 via DVI-D till HDMI, men ej via andra interface. Jag använder ett Nvidia GeForce FX 5600 med senaste versionen av ForceWare och DirectX 9.0c om detta är till någon hjälp.

<{POST_SNAPBACK}>

I instruktionsboken står det att den ska klara 1366x768 via pc-ingången men jag kan bara få den att fungera med upplösningen 1360x768. Har iofs ett gammal Radeon 9200 grafikkort. Någon som fått det att funka med vga-kabel?

Postad 28 February 2007 - 10:07

Unregisteredf35ed254
  • Unregisteredf35ed254
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jag är inte själv helt hundra på vad pixelmappning är, såg ordet för första gången för ca 3 veckor sen då ja började titta på ny tv.

Det har ju varit mycket prat om att folk inte fått upplösningen 1366x768 från datorn till tv att fungera.

Så det jag är ute efter är ju detta, om man kopplar datorn via DVI-D - HDMI, kan du då köra upplösningen 1366x768 från dator till tv:n så att det blir helskärm samt skarp bild.

EDIT: Såg nu i efterhand att du redan skrivit att du fått detta att fungera.

Redigerat av Unregisteredf35ed254, 28 February 2007 - 10:09.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.