Jo, ska ta mig in till huvudstaden och göra det. Hade planerat att göra det, men min sambo blev dålig så då blev det inte av. Ska nog försöka ta mig in imorgon istället. Kollat runt och akg601 + pro-ject headamp verkar vara en bra "budget" combo. Tanken är att senare skaffa ett usb-dac. st(x) går bort p.g.a. jag går i tankar om att ha en laptop eller itx dator som "main" burk och surt att ha lagt pengar på ett bra ljudkort då.head-fi.org är ju det största. Annars är det väl försöka hitta något på ebay, blocket ellervad du hittar när du googlar diverse hörlurar.
Provlyssna så många hörlurar som möjligt är helt klart melodin finns ingenting som slår det. Inte idiotsäkert om du inte redan har en riktigt klar bild över vad du gillar dock. Vissa hörlurar färgar ljudet på ett sätt som är kul i 30 minuter men sedan bara blir störande just för att det inte är naturligt
Har du några andra speciella lurar som jag ska passa på att lyssna på när jag ändå är inne?
*Akg 601/701
*Sennheiser hd600/50
*Beyerdynamic DT770
*Ultrasone HFI680
*ProJect HeadBox II
*Musical Fidelity V Can
*ARGON HA1
De som är mest intressant är 601 & DT770. Funderar på om jag ska köpa en cmoy amp från ebay för 600:- och köra med den tills jag har råd med en Musical Fidelity X-Can V8. Eller klarar jag mig på en gammal yamaha stereoförstärkare och köra med den som headamp tills jag kan köpa något bättre?
Redigerat av Unregisteredc953a7c3, 23 september 2009 - 16:11.