Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp LC32SA1E - 6990:-

109 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 oktober 2006 - 10:22

Unregistered90502fff
  • Unregistered90502fff
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Åkte och köpte denna på elgiganten i Bromma i går, kopplade in den med viss tveksamhet eftersom vi bara har analog kabeltv (tills UPC kommer med en annan box än "segmotorolan") men jag måste säga att jag är positivt överraskad över bilden... ingen större skillnad mot bildrörs 32 an, ljudet får också mer än godkännt också här får bildröraren smisk :)

Postad 14 oktober 2006 - 15:13

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
-Hur har ni ställt in dom avancerade alternativen?

Svart, på - av

Filmläge, på - av

I/P-inställning, på - av

samt

D.Brusreducering, av - låg - hög

/Lennart

Postad 14 oktober 2006 - 16:36

vacker
  • vacker
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
går den ställa upp mot väggen? så man slipper tv-bordet?

Alltså något sorts stativ så den kan sitta fast på väggen?

Postad 14 oktober 2006 - 16:50

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
-Javisst går den att hänga upp på väggen! Jag köpte Biltemas väggfäste, och deras större modell
är onödigt bred för denna modell så jag satte kapskivan i väggfästet och tog bort cirka 15 cm på var sida.

Sen var dom medskickade skruvarna till Tv-infästningen för långa så dom fick kapas. Väggpluggen och skruvar var lite "overkill" för denna Tv,s vikt, så det blev 4 st blå plastpugg med passande skruv i väggen.

Annars så finns det en hel uppsjö med olika "väggstativ" på marknaden, jag tror att denna TV har
200 mm i delning för dom fyra fästpunkterna.

/Lennart

Postad 14 oktober 2006 - 17:19

DigetZ
  • DigetZ
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

går den ställa upp mot väggen? så man slipper tv-bordet?

Alltså något sorts stativ så den kan sitta fast på väggen?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är Vesa standard 200*200.. Finns fästen från några hundra .. :)

Jag har dock satt min på en bänk intill väggen.. Kolla mitt galleri om du vill se.. La just upp lite mer bilder.. :)

Postad 14 oktober 2006 - 17:22

DigetZ
  • DigetZ
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Svart, på - av

Filmläge, på - av

I/P-inställning, på - av

samt

/Lennart

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör :

Svart På

Film Av

I/P Sammanflätad

D.Brus Av

Håller just nu på att prova Automatisk justering av backlighten .. Verkar funka riktigt bra.. :)

Postad 14 oktober 2006 - 17:28

vacker
  • vacker
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag har dock satt min på en bänk intill väggen.. Kolla mitt galleri om du vill se.. La just upp lite mer bilder.. :)

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Okej tack så mycket! Ser ju bra ut de där!
Men läste om problem att få bild fårn datorn till tv'n? Funkar det inte till denna tv eller vad är de som folk skriver?
Sedan, är detta en tv man ska satsa på vid detta pris eller finns det någon bättre för samma pris?

Redigerat av vacker, 14 oktober 2006 - 17:30.

Postad 14 oktober 2006 - 19:18

DigetZ
  • DigetZ
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
[quote name='vacker' date='Oct 14 2006, 18:28 ']

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Okej tack så mycket! Ser ju bra ut de där!
Men läste om problem att få bild fårn datorn till tv'n? Funkar det inte till denna tv eller vad är de som folk skriver?
Sedan, är detta en tv man ska satsa på vid detta pris eller finns det någon bättre för samma pris?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Har inte provat ännu med datorinkoppling.. Det skall inte vara några problem med att få ut datorbild, men kanske problem med att få högre upplösning än 1024* .. (har inget behov av att köra dator till tv´n.)

Ang prisvärdhet, så vet jag ingen annan 32" LCD just nu som är mer prisvärd.
Provade Mirai´n i några dagar.. Var dock ingen hit. Tjöt som f_n ur nätdelen.

Postad 14 oktober 2006 - 23:38

vacker
  • vacker
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
OKej, låter bra
Hmm, funderar.. har ett logitech z5500 och vill ha surround på tv och datorn. går de koppla med denna tv? Isf hur`?

Postad 15 oktober 2006 - 11:14

Unregistered90502fff
  • Unregistered90502fff
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
LJN - var det detta fäste du köpte?
http://www.biltema.s...&iItemId=117997

hur brett var fästet innan kapning? har två hål redan som jag har tänkt använda som sitter
cc 650 mm... vill inte ha en schweizer ost bakom tv´n :blink:

undrar om det räcker med 8mm skruv? såg att det var 12mm med i paketet... verkar som sagt lite overkill, blir nästan som min polare som satte upp sin Crt projja i hyresrätten - hade lite problem att förklara 8 st 12mm expander bultar i taket för värden :)

Postad 15 oktober 2006 - 11:33

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Ja, det är rätt fäste från Biltema. Jag kapade av 11 cm på var sida, använde 4 st blå plastplugg med passande helgängad trä/plåtskruv längd 50 mm. OBS! Skruvarna till TV måste kapas eller att ni skaffar kortare!

Och jag använde kapmaskin, sen måste ni grada av och fila till så ni får bort alla vassa kanter. Och sist, lite passande färg från Biltema.

När det gäller väggen så har jag ett par tips: När ni har märkt upp håltagningen noggrant så skär man en "trekant" i tapeten som man sedan viker ner. Då kan man vid ett senare tillfälle vika upp den tapetbiten och limma fast den. Vidare så klippte jag till tapetbitar på säg 40x40 mm med ett passande hål i mitten för skruvarna. Dessa användes som "mellanlägg" mellan vägg och plåtfäste. Då får man bara anliggning mot vägg vid respektive skruvinfästning.

/Lennart

Postad 15 oktober 2006 - 13:48

Unregistered90502fff
  • Unregistered90502fff
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag funderar på detta fäste, går ej tilta osv men jag har ingen nytta av nått sådant...
http://www.multibrackets.com/052.shtml
kostar 319:- på webhallen, bra pris - misco tar 454 + frakt, dustin tar 445:- + frakt

huvudsaken att den sitter bra och att "entummarn" (lillgrabben) inte kan komma åt den.

vad tror ni?

Postad 15 oktober 2006 - 15:44

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Svart, på - av

Filmläge, på - av

I/P-inställning, på - av

samt

/Lennart

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör :

Svart På

Film Av

I/P Sammanflätad

D.Brus Av

Håller just nu på att prova Automatisk justering av backlighten .. Verkar funka riktigt bra.. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet jag bara hur min BV8E beter sig men jag antar att det är samma på A1E.

BV8:an utför inte korrekt deinterlaceing på PAL-filmmaterial och om man matar TV:n med interlace signal, tex. digitalbox, kommer filmbaserat material att se dåligt ut (jaggies) Men om du väljer "film på" så känner tv'n av en filmbaserad källa kodad med 24/25 rutor/sek).

Med denna förkryssad så ser en interlaced signal exakt lika fin ut som om jag skickar en progressiv från min dvd! Har testat både med s-video och komponent och det ser väldigt fint ut. Inga konstiga streck i bilden.....

Svart -av (på höjer kontrasten - svärtan ändras inte vad jag kan se)

Film PÅ!!!!! (se ovan)

I/P (kan inte se någon effekt här men väljer prog för säkerhets skull)

D.Brus Av

Redigerat av nybörjar micke, 15 oktober 2006 - 22:18.

Postad 15 oktober 2006 - 18:36

vacker
  • vacker
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
LJN , kan du inte lägga upp nån bild så får man se hur de ser ut när den sitter mot väggen?

Postad 16 oktober 2006 - 12:29

Truckmuck
  • Truckmuck
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Har hört från en kille som jobbar med service på Sharp produkter. Å han låter rätt säker på att det borde gå å få rätt upplösning via HDMI kontakten, dock så e han lite osäker då TV:n är ny.

Men antar att det fortfarande inte är någon som lyckats koppla in med 1366x768?

Postad 17 oktober 2006 - 19:28

mrEco
  • mrEco
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
tänkte bryta av med en fråga om det är ok...

jag har på något sätt lyckats med att "stänga av" text-tv:n ..... när jag trycker på knappen för text-tv så står det bara att text-tv inte är tillgänglig. Någon snäll och smart person som kan hjälpa mig?

Postad 17 oktober 2006 - 19:33

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0
Ingen text-tv via den kanalen??? Vilken kanal tittar du på? TV6 t.ex har ingen text-tv. MTG är väll för snåla för det. :D

/Bäckman

Postad 17 oktober 2006 - 19:34

mrEco
  • mrEco
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
det gäller alla kanalerna :D

Postad 17 oktober 2006 - 19:36

mrEco
  • mrEco
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
det måste vara en inställning, text-tv:n försvann nämligen efter lite pillande i menyerna igår...

Postad 17 oktober 2006 - 20:08

mrEco
  • mrEco
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
går det att göra någon slags reset på den så att det blir fabriksinställningar??

Postad 18 oktober 2006 - 23:20

Unregisteredbb65a4a6
  • Unregisteredbb65a4a6
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Ingen text-tv via den kanalen??? Vilken kanal tittar du på? TV6 t.ex har ingen text-tv. MTG är väll för snåla för det.  ;)

/Bäckman

<{POST_SNAPBACK}>

Min TV6 har textv :D

Postad 20 oktober 2006 - 21:52

RiaTuM
  • RiaTuM
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
MrEco jag har samma problem med text tv är ej tillgänglig. (på Samtliga kanaler)
Har du fixat problemet eller?

Hoppas någon kan hjälpa mig. :)

Postad 22 oktober 2006 - 15:04

hao
  • hao
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Men antar att det fortfarande inte är någon som lyckats koppla in med 1366x768?

<{POST_SNAPBACK}>

Någon som fått detta att fungera? Har inte fått min TV ännu, men nog borde det väl gå att få 1366x768 från DVI till HDMI.

Postad 22 oktober 2006 - 20:51

breakman
  • breakman
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag har precis fått hem dvi-hdmi-kabel som jag beställde. Har provat att få till uplösningen 1360x768 eller 1366x768 men inte lyckats, den finns inte att välja bland upplösningarna. Nån som vet hur man bör gå till väga...?

Postad 23 oktober 2006 - 14:49

RiaTuM
  • RiaTuM
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

MrEco jag har samma problem med text tv är ej tillgänglig. (på Samtliga kanaler)
Har du fixat problemet eller?

Hoppas någon kan hjälpa mig. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har löst problemet med elgigantens support.
Service killen sa till mig att jag skulle koppla bort strömmen till tv:en och antenn kabeln.
Sen skulle jag hålla inne power knappen på tv:en i 30sek.
Efter det släpper du power knappen och pluggar in strömmen och antenn kabeln.
Så nu funkar text tv för mig hoppas det hjälper andra med samma problem. :rolleyes:

Postad 23 oktober 2006 - 22:27

Unregisteredb6eb9432
  • Unregisteredb6eb9432
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
var på EG och hadde nästan köpt denna TV men efter att ha sett den i gång tyckte jag att den hadde svagt ljus o färg i bilden kändes grötigt så det får bli en Samsung R serien efter alt som jag var inne på från början, hadde gärna köpt Sony V2000 men dom har för högt pris och är inte bättre än Samsung.
Har aldrig havt det så svårt att velja en TV som nu efter att dom blivet PLATTA. :rolleyes: :)

Postad 24 oktober 2006 - 13:13

breakman
  • breakman
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hittade vart man la till egna upplösningar i Powerstrip och provade med 1360x768, men då blev tv:n svart. Ska prova lite mer när jag får tid.

Postad 07 november 2006 - 19:48

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
-Någon som vet vilken upplösning som passar denna tv bäst, 720p eller 1080i ?

/Lennart

Postad 06 december 2006 - 20:25

Vapz
  • Vapz
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kommer in i service menyn på denna TV?

EDIT: Hittade hur man gjorde i Sharp GA8 tråden.

//Matte

Redigerat av Vapz, 06 december 2006 - 23:31.

Postad 27 december 2006 - 13:15

andreaze
  • andreaze
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hur är fjärrkontrollen på denna?
Är det nått plastigt skit eller fungerar den bra?

En kompis som köpte en amoi tv och den fjärrkontrollen reagerar inte på alla knapptryck och då blir man lätt irriterad. Vore tacksam för en bild på fjärrkontrollen :D

Postad 27 december 2006 - 19:30

breakman
  • breakman
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Tycker fjärren känns helt OK, den ligger bra i handen. Den har typ gummiknaper som reagerar bra.
Bifogad fil  IMG_5329.jpg   52,17K   110 Antal nerladdningar
Bifogad fil  IMG_5330.jpg   24,89K   47 Antal nerladdningar

Postad 06 januari 2007 - 23:02

silence
  • silence
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Nån som fått till 1366*768 via hdmi?

Postad 17 januari 2007 - 22:00

breakman
  • breakman
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Har kopplat min DVD (Philips hts-3500) via komponent till TV:n. När jag kollar på DVD så försvinner bilden i 2-15 sekunder ibland, oftast har det gått 30-60 min i i filmen. Ljudet fungerar under den tiden, det är bara bilden som blir svart.
När bilden kommer tillbaka så är allt som vanligt.

Skaffade en komponentkabel till ps2:an förra veckan för att se om det det blev samma då också. Vid några tillfällen har även bilden försvunnit där också, men inte lika ofta om man bortser från igår. Spelade Gran Turismo 4 och bilden försvann flera gånger och ibland när den kom tillbaka så försökte den att köra 576p istället för 576i. Helskumt!

Någon annan som upplevt att bilden försvinner när man kör via komponent eller är det min TV det är fel på?
Kanske dags att besöka Elgiganten igen...

Postad 12 februari 2007 - 11:53

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Hej!

Har blivit lite sugen på Sharp LC32SA1E. Det jag undrar är:

-Har någon fått den att fungera med full upplösning från PC?
Jag har ATI Radeon 9800 XT.

-Hur är analog/digital bild? Jag har ComHem och Dreambox.

-Hur blir bild från komponent? Tänkte koppla Xbox dit.

-Och lite allmänt varför är den bra/dålig?

Tackar för alla svar!

:wub:

Är lite orolig för det här i.o.m. att vill koppla både Dreambox och Xbox till komponent:

""""Har kopplat min DVD (Philips hts-3500) via komponent till TV:n. När jag kollar på DVD så försvinner bilden i 2-15 sekunder ibland, oftast har det gått 30-60 min i i filmen. Ljudet fungerar under den tiden, det är bara bilden som blir svart.

Skaffade en komponentkabel till ps2:an förra veckan för att se om det det blev samma då också. Vid några tillfällen har även bilden försvunnit där också, men inte lika ofta om man bortser från igår. Spelade Gran Turismo 4 och bilden försvann flera gånger och ibland när den kom tillbaka så försökte den att köra 576p istället för 576i. Helskumt!""""

Postad 12 februari 2007 - 17:08

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Det vore skönt att nån av er som har denna TV skriver ner sina åsikter nu efter att använt denne i några månader!

Postad 12 februari 2007 - 17:38

Dsk
  • Dsk
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Den här finns ju på Elgiganten för 6490kr...
Någon som vet om den funkar pixelmappat via HDMI?

Har ingen VGA-utgång på mitt grafikkort så måste köra HDMI eller eventuellt DVI-VGA men då måste jag ha en HDMI->DVI till min monitor.

Har beställt en Mirai 32V200 men det skiljer 300kr i pris så köper nog hellre i butik.

Postad 12 februari 2007 - 17:57

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Ja, priset 6490.- är lockande. Köpte min tidigare för 6990.- och nu ska även dottern ha en LCD-TV.

Någon som vet om denna modell har en IPS- eller en SIPS-panel?

/Lennart

Postad 12 februari 2007 - 19:42

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Hej!

Tackar för alla svar!

;)

Är lite orolig för det här i.o.m. att vill koppla både Dreambox och Xbox till komponent:

""""Har kopplat min DVD (Philips hts-3500) via komponent till TV:n. När jag kollar på DVD så försvinner bilden i 2-15 sekunder ibland, oftast har det gått 30-60 min i i filmen. Ljudet fungerar under den tiden, det är bara bilden som blir svart.

Skaffade en komponentkabel till ps2:an förra veckan för att se om det det blev samma då också. Vid några tillfällen har även bilden försvunnit där också, men inte lika ofta om man bortser från igår. Spelade Gran Turismo 4 och bilden försvann flera gånger och ibland när den kom tillbaka så försökte den att köra 576p istället för 576i. Helskumt!""""

<{POST_SNAPBACK}>

Det är rätt brottom så om någon kan svara på dessa frågor är jag tacksam!

:D

Postad 13 februari 2007 - 11:11

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Man ska nog glömma den här, antigen ingen som är nöjd eller ingen som köper den(=).

För försöka med Play istället.

:-)

Postad 13 februari 2007 - 12:40

Unregistered49dd156d
  • Unregistered49dd156d
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag kan inte svara på allt men, bra bild på digitalbox (comhem) hyfsad på analog beroende på som med andra LCD= mottagning, bra antennsladd, kablar etc. utmärkt på DVD. Bra inställningsmöjligheter, bra format med högtalare undertill. Prisvärd och gillar man svart så är den perfekt. Du kan säkert få något bättre bild men då får du hosta upp betydligt mer pengar. Efter att ha inhandlat den i höstas så är jag nöjd men det bör tilläggas att detta är min första LCD.

Postad 13 februari 2007 - 13:05

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

var på EG och hadde nästan köpt denna TV men efter att ha sett den i gång tyckte jag att den hadde svagt ljus o färg i bilden kändes grötigt så det får bli en Samsung R serien efter alt som jag var inne på från början, hadde gärna köpt Sony V2000 men dom har för högt pris och är inte bättre än Samsung.
Har aldrig havt det så svårt att velja en TV som nu efter att dom blivet PLATTA.  :)  :)

<{POST_SNAPBACK}>

isf är dom inte lika bra som samsung utan snarare lika dåliga...

Postad 13 februari 2007 - 13:06

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Tackar åhkan!

Postad 13 februari 2007 - 15:52

breakman
  • breakman
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hej!

Tackar för alla svar!

Jag har inte lyckats få till pixelmappat (vga), gjorde några tappra försök med Powerstrip men utan framgång. Jag har ett ATI Mobility Radeon x1400 i min bärbara.

Jag har en Sagem digitalbox kopplad till och är nöjd med bilden, de gånger det inte är bra så är det den hårda komprimering som en del kanlaer har som ställer till det.

Via komponent har jag DVD (Philips HTS-3500), PS2 och en Freecom Mediaplayer 35 kopplad via en videoväxel. Det är egentligen en komposit+ljud-växel som jag istället kör komponent igenom (http://www.clasohlso....aspx?id=383498). Fungerar bra om man bortser från att bilden ramlar bort ibland som jag skrivit tidigare. Har inte haft tid :) att kolla hur det står till med de andra sakerna som jag har via komonent...

Är iaf överlag helnöjd med TV:n.
+ Svart
+ Högtalarna under, hade iofs helst sett att det inte fanns några eller att man kunde ta bort dem.
+ Alla ingångar sitter på sidan och inte under-baktill som det verkar göra på väldigt många andra apparater.
+ Lättsam fjärr
+ Att man kan ge egan namn till de olika ingångarna.

- Att bilden försvinner ibland via komponent... som jag inte är riktigt säker på att det beror på TV:n.
- Hade gärna sett minst en till av både HDMI och komonent... men man får väl vad man betala för.

Postad 13 februari 2007 - 16:02

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Äntligen någon!
Tackar för svaret!

"""- Att bilden försvinner ibland via komponent... som jag inte är riktigt säker på att det beror på TV:n.""" är det som jag är rädd för.

Det är min dotter som ska ha den i sitt rum och jag tänkte streama genom Dreambox till Xbox så att hon kan kolla på digitala kanaler.
Om det nu funkar dåligt med komponent då kan jag inta ha denna TV för hon ska spela spel och kolla på DVD med Xbox-en också och då är det komponent uteslutande som gäller.
Hade varit bra om någon har testat TV och Xbox via komponent ordentligt.

Postad 13 februari 2007 - 17:28

breakman
  • breakman
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Kan ju vara så att det bara är min TV som är defekt eftersom ingen annan verkar kunna bekräfta detta.

Du kan ju slå till på en och är det så att bilden försvinner nån gång ibland så är det bara att lämna tillbaka den. Tycker ju att TV:n är bra i övrigt.

Postad 23 februari 2007 - 08:07

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Idag är det väl bara att åka till Expert ( endast Göteborgsbutikerna) och handla!

4999 kr! för Sharp LC32SA1E :D

Gick till Elgiganten istället och "prismatchade", 4995:- .
Nu ska här testas, har ju 30 dagar på sig (öppet köp) !
Självklart ville dom sälja en dyrare tv till mig i butiken.
Dom sa att Sharpen inte var bra framförallt vad det gällde "eftersläpning".
Ni har ju öppet köp så blir jag inte nöjd kommer jag tillbaka, sa jag.

Redigerat av Thomas S, 24 februari 2007 - 14:28.

Postad 25 februari 2007 - 12:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Ser fram mot dina kommentarer Thomas S. Se till att stänga av all brusreducering och dret bara. :rolleyes:

Undrar om det finns nån sanning ang eftersläpningar eftersom det verkar vara ElG:s melodi (har hört att andra säljare sagt det). Skulle ju vara kors i taket om de har rätt men troligare är att det är en lockvara som de tjänar lite pengar på varför de trashar den för att få produkter med mer marginal sålda.

Postad 25 februari 2007 - 12:37

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Det är inga större fel på Sharp LC32SA1E, köpte en till sovrummet och är "hyggligt" nöjd.
Har inte riktig samma svärta som min Panasonic PV37-500 men prislappen är ju inte heller lika!

Sharpen har bra inställningsmöjligheter och riktigt bra "neutralt" ljud. Som Pacman säger, stäng av alla bildförbättringskretsar, automatkontrast, dra ner på färg, bakgrundsbelysning mm. så får ni en bra bild.

Och sist, lämpligt "tittavstånd" bör inte understiga 2,5 meter vid digital-tv via Forcebox!

Lycka till!

/Lennart

Redigerat av LJN, 25 februari 2007 - 13:09.

Postad 25 februari 2007 - 13:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Tack LJN. Så med andra ord är det inte sämre än nån annan i klassen när det gäller responstid?

Postad 25 februari 2007 - 14:32

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Pacman:

Upplever inte några "eftersläpningsproblem", tror att Sharps uppgifter på 6 ms, 1200:1 i kontrast mm är fullt relevanta värden. På Elgiganten i Örebro så står denna tv bredvid en JVC, Toshiba och Panasonic - alla 32" LCD. Toshiba WL66 för 9995.- kanske, kanske har ett litet övertag i skärpa.

Men skillnaderna är små, är dom värda 3000.- - nej!

Men Pacman, du ska väl till Askersund snart och besöka Eive :rolleyes: Och jag har ju min BenQ 8720 som står här väntar... Jag bor bara drygt 200 meter från Eive!

/Lennart

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.