Tack Vare att Infocus Körer med en multiingång på In72 så har den varken VGA lr DVI: dom har en M1 & den går omvandla till VGA,KOMPONENT,DVI. Men du har ju vanliga Utgångar för Komponent & hdmi:p
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 30 december 2006 - 13:10
Tack Vare att Infocus Körer med en multiingång på In72 så har den varken VGA lr DVI: dom har en M1 & den går omvandla till VGA,KOMPONENT,DVI. Men du har ju vanliga Utgångar för Komponent & hdmi:p
Postad 04 januari 2007 - 10:09
Postad 06 januari 2007 - 16:24

Postad 08 januari 2007 - 13:00
Postad 08 januari 2007 - 15:46
Jag har också gjort en beställning på denna projektor efter att ha blivit grymt impad i jämförelse mot diverse mycket dyrare projar. Jag kommer köra från datorn som endast har vga. Funkar denna kabel? http://www.itservice...=779513&refID=2
Japp, den fungerar.
Jag har sålt såna till in7x-ägare. Alternativet är skarvkabeln som följde med (t.ex.) sp4805, men den är klart osmidigare. Kom ihåg att aktivera m1-ingången på projen bara, sen kommer bilden som ett brev på posten :-)
Var har du beställt den? Själv beställde jag en från digitalo...levererbar inom 48 timmar...knepigt långa timmar i tyskland, hoppas de inte tagit sig vatten över huvudet så de verkligen kan leverera.
Postad 08 januari 2007 - 16:30

såg för övrigt på en lastgammal toshiba som hette 20 ngt.. vilken blek och suddig bild.. det gick att titta på, men usch vad dålig bild. hoppas verkligen in72 levererar mer än så. =)
Postad 08 januari 2007 - 18:01
Postad 08 januari 2007 - 20:24
Postad 08 januari 2007 - 20:31
Jag beställde min från primustronix.de för 582€ inkl frakt och cash on delivery. Ny fråga till er som äger. Jag kommer mata projektorn med signal från min dator via vga. Vilken upplösning kör ni ut? Projektorns native upplösning finns inte valbar på mitt grafikkort.
Native vill du nog inte köra dator, då får du knappt plats med nånting på skärmen. Jag kör 1024x768 och det är såklart inte perfekt men funkar i mitt tycke riktigt bra. Jag surfar och allt möjligt på den (här) datorn.
Postad 08 januari 2007 - 21:10
Postad 08 januari 2007 - 22:37
Jag beställde min från primustronix.de för 582€ inkl frakt och cash on delivery. Ny fråga till er som äger. Jag kommer mata projektorn med signal från min dator via vga. Vilken upplösning kör ni ut? Projektorns native upplösning finns inte valbar på mitt grafikkort.
Hmm... Blev intresserad av att beställa en själv när du nämnde priset men är den verkligen en helt vanlig Infocus IN72 ???
Namnet står som Beamer BIG IN72i rubrik och där nere på tekniska detaljer som InFocus Play Big IN72.

Postad 08 januari 2007 - 22:47
Postad 08 januari 2007 - 22:56
Postad 09 januari 2007 - 07:03
Beställde från Projektor.AG förra veckan och igår morse ringde posten och de ville leverera ett paket

Postad 09 januari 2007 - 08:15
funderar på att avbeställa från digitalo.de och köra därifrån istället. så man slipper vänta..
eller det andra stället.. vad d nu hette. primustronix.de.. där allt gick på 580euro ngt.? alla tips uppskattas. lite off-topic jag vet, men jag måste bara höra.
mvh tobbe
p.s var precis inne på http://www.projektor-ag.de
nachnahme - postförskott/pay on delievery
rechnung - faktura
vorkasse - förskott?
paypal - paypal
Tog man nachnahme så blir det 583euro. -> dvs ca 5300kr.
Redigerat av twebbas, 09 januari 2007 - 08:38.
Postad 09 januari 2007 - 14:44
Atmos verkar dock ha fått sin från Projektor AG rätt fort och billigt så det lockar. Någon annan som har erfarenhet av Projektor.ag ?
Tack på förhand!
Redigerat av Astrality, 09 januari 2007 - 14:46.
Postad 09 januari 2007 - 16:34
Jag har kollat runt på forum och läst en massa illa om Primustronix därför vetefan om jag vågar beställa därifrån
Mycket bra att veta. Ngn som vet om projektor.ag är bra? Fler än jag som vill veta ju.

Postad 09 januari 2007 - 17:07
Postad 09 januari 2007 - 23:00
I så fall vad använde ni för program?
Postad 10 januari 2007 - 00:28
-man kan ju köpa grisen i säcken o chansa.. helt enkelt.
så lite schyssta bilder på den in action är säkert väldigt uppskattat. av fler än mig.

kom igen gott folk. tänk på en stackare som jag, som säkert får vänta fleera veckor till. vilket i-landsproblem.. hehe.

o gärna lite kalibreringstips, som kimpa säger, om det nu behövs förstås.

Redigerat av twebbas, 10 januari 2007 - 00:29.
Postad 10 januari 2007 - 07:31
http://www.knollsyst...8-features.html
http://www.hembiofor...82cd5eebd340c9e
ngn som orkar hjälpa mig kolla efter recensioner till dessa? har inte hittat ngt än..

Har mailat både knoll, och infocus o bett de reda ut begreppen.
hittar bara lampor i tyskland.. o de är rätt dyra..
Redigerat av twebbas, 10 januari 2007 - 08:07.
Postad 10 januari 2007 - 08:11
http://www.projector...ay_Big_IN72.htm
genomgående gott betyg för in72an iaf
http://www.projector...ser-reviews.htm
Redigerat av twebbas, 10 januari 2007 - 08:29.
Postad 10 januari 2007 - 08:38
med risk för att verka tjatig. kan inte alla ni som redan lyckats få hem en in72 fota lite på duken, när ni glor film?? så man ser lite hur det komma sig skall.. så att säga. har ju redan valt en sån här, men egentligen har jag aldrig sett en IRL..
-man kan ju köpa grisen i säcken o chansa.. helt enkelt.
så lite schyssta bilder på den in action är säkert väldigt uppskattat. av fler än mig.![]()
kom igen gott folk. tänk på en stackare som jag, som säkert får vänta fleera veckor till. vilket i-landsproblem.. hehe.
o gärna lite kalibreringstips, som kimpa säger, om det nu behövs förstås.
Fotade bilder på en projicerad bild, ger det verkligen nåt? Jag skulle kunna fota min 4805a eller i stort sätt vilken proje som helst, skillnaden på den tagna bliden varierar mycket mer med kamerans egenskaper än projektorernas. Det blir lite som att lyssna på ett par högtalare över telefon

Ni som suktar efter er beställda in72a, oroa er inte. Den levererar mer än vad siffrorna avslöjar.
Min 72a från digitalo skannades förexten på bromma i morse...således bara 40 mil "hem"

Jajja, så fort den är upphängd å jag fått undan lite stök här så skall jag väl lägga upp nån bild i galleriet. Skall jag fota med mobilen eller digital-eosen? Mobilen lämnar ju mer till fantasin...
Postad 10 januari 2007 - 08:43
kolla här mina vänner.. verkar finnas en kopia (förhoppningsvis mer än bara till yttre) till infocusen in72 och högre..
http://www.knollsyst...8-features.html
http://www.hembiofor...82cd5eebd340c9e
ngn som orkar hjälpa mig kolla efter recensioner till dessa? har inte hittat ngt än..
Har mailat både knoll, och infocus o bett de reda ut begreppen.
hittar bara lampor i tyskland.. o de är rätt dyra..
Lampor till in72 kostar 200euro plus frakt från projektor-ag.de, det är billigt för en proje-lampa.
Postad 10 januari 2007 - 08:45

Redigerat av twebbas, 10 januari 2007 - 08:47.
Postad 10 januari 2007 - 13:24

Postad 10 januari 2007 - 13:34
Postad 10 januari 2007 - 15:57
Postad 10 januari 2007 - 16:59
Postad 10 januari 2007 - 17:56
Skumt dock att inte fler svenska butiker tar in den, typ Dustin och så. (Eftersom JAG tycker att den regerar) Och undras om dom butiker som tar 15 lax för den säljer många ex?
Postad 10 januari 2007 - 18:23
Oj, så den här tråden har exploderat! Värsta Svensson-projjen snart!
Skumt dock att inte fler svenska butiker tar in den, typ Dustin och så. (Eftersom JAG tycker att den regerar) Och undras om dom butiker som tar 15 lax för den säljer många ex?
Den är slut. Prisraset beror på att Infocus lägger ner IN72 och IN74 för att satsa endast på de högupplösta modellerna. I tyskland kanske leverantören har kvar några på lager men här hemma är de finito, forever.
Tyvärr fick vi inte se samma superpriser på IN74 som är den perfekta PAL-projen. Den fanns dock inte att tillgå i samma volymer varför den mer eller mindre försvunnit utan någon "utförsäljning".
Postad 10 januari 2007 - 20:52

Postad 10 januari 2007 - 23:38
Fast det första man gör är väl att uppdatera programvaran?
Postad 11 januari 2007 - 11:58

Enligt felkoderna är lampan paj...jaja, thats life, får se om jag skall vända mig till infocus-support eller om digitalo tar hand om det. Det positiva är att nu får vi veta hur såna här saker hanteras av butik och tillverkare.

Dyra pengar för trasig pryl och lång väntan kan det bli...tur att tid & pengar är det enda man har gott om

Postad 11 januari 2007 - 13:34
ska bli intressant o se hur digitalo/infocus hantarar sånt här..
hur var det med programvaran? ngn som vet?
Redigerat av twebbas, 11 januari 2007 - 18:31.
Postad 11 januari 2007 - 20:38
Jag har kollat runt på forum och läst en massa illa om Primustronix därför vetefan om jag vågar beställa därifrån.
Atmos verkar dock ha fått sin från Projektor AG rätt fort och billigt så det lockar. Någon annan som har erfarenhet av Projektor.ag ?
Tack på förhand!
Btw så kontaktade jag primustronix via mail igår och frågade om de kunde ge mig status på min order. Snubben svarade då att "your order is onhold. We sended you 3 days ago a prepayment request because we can delivery to Sweden by prepayment only". Jag tackade för mig och beställer från projektor AG istället.
Postad 11 januari 2007 - 23:05

ngn som har testat lira dator på projjen? går det att orientera sig alls i menyer etc?
vill så gärna köra dator på projjen oxå. lite fps åtminstone..
ngn som har märkt lagg om de spelat snabba spel på projjen?
Postad 12 januari 2007 - 01:20
Den slår pj-tx300 i färger i hästlängder. har bevittnat själv.undrar hur denna står sig mot lcd som ex. sony hs60, tw6/700 hitachi pj-tx300 etc.. som sonyn har ju kalasbild..
Postad 12 januari 2007 - 01:25
Den slår pj-tx300 i färger i hästlängder. har bevittnat själv.
Kalas.. Sånt vill jag höra. Mer sånt.

Postad 12 januari 2007 - 02:33
Innan filmsamlingen av hdfilmer ökat klarar jag mig gott på en utan hdupplösning.
Postad 12 januari 2007 - 11:08
Btw så kontaktade jag primustronix via mail igår och frågade om de kunde ge mig status på min order. Snubben svarade då att "your order is onhold. We sended you 3 days ago a prepayment request because we can delivery to Sweden by prepayment only". Jag tackade för mig och beställer från projektor AG istället.
Jag lade en beställning på en IN72 från Projektor AG i onsdags och ville betala Cash on Delivery. Tyvärr så tillkommer en kostnad på 40 euro då så att den totala kostnaden blev för mig 629 Euro istället för 589. Det gör mig inget alls eftersom det bara känns tryggt att veta att man får projektorn till dörren och betalar då, istället för att råka ut för skojjare som tar förbetalning och sen segar med leverans. 5830 kronor för en bra projje liksom

Projektor AG verkar riktigt professionella och dom svarar snabbt på mail. Imorse fick jag E-mail med beställningsbekräftelse och ett annat mail från UPS på svenska där jag kan spåra försändelsen.
Underbart!

Postad 12 januari 2007 - 11:17

Redigerat av twebbas, 12 januari 2007 - 11:19.
Postad 12 januari 2007 - 12:41
Status: På väg - I tid
Tidsbestämd leverans: 15/01/2007
Sådant tycker man om. Hoppas allt kommer tills på måndag. Uppgraderar hembion i
sovrummet. Efter en stunds funderande bestämde jag min för
med en
Ville inte slösa för mycket.
Redigerat av H30jwm, 12 januari 2007 - 20:31.
Postad 12 januari 2007 - 14:26
-> Enligt UPS är det "on time" och levereras på tisdag.. Det var snabba ryck. Snygg uppsättning att ha i sovrummet förresten. Vilken lyx.

Redigerat av twebbas, 13 januari 2007 - 11:47.
Postad 13 januari 2007 - 11:49
Låter som detta är projektorn jag letat efter. Kostar ringa 5000kr från tyskland. Hur blir bilden när man spelar dvdfilm jämnfört med en dyrare projektor, exempelvis mitsubishi hc1100. Är det otroliga skillnader i bildkvalité vi pratar om som motiverar att man lägger ut det dubbla?
Innan filmsamlingen av hdfilmer ökat klarar jag mig gott på en utan hdupplösning.
Jag är ingen expert men jag tror inte det är så pass stor skillnad att det motiverar prisskillnaden. Så länge man inte kör högupplöst osv, så spelar det nog mindre boll. Ngn mer insatt får gärna svara på detta.
Redigerat av twebbas, 13 januari 2007 - 11:50.
Postad 13 januari 2007 - 18:42
Låter som detta är projektorn jag letat efter. Kostar ringa 5000kr från tyskland. Hur blir bilden när man spelar dvdfilm jämnfört med en dyrare projektor, exempelvis mitsubishi hc1100. Är det otroliga skillnader i bildkvalité vi pratar om som motiverar att man lägger ut det dubbla?
Jag är ingen expert men jag tror inte det är så pass stor skillnad att det motiverar prisskillnaden. Så länge man inte kör högupplöst osv, så spelar det nog mindre boll. Ngn mer insatt får gärna svara på detta.
"Innan filmsamlingen av hdfilmer ökat klarar jag mig gott på en utan hdupplösning"
Du säger det så bra själv, OM du avser att i första hand kolla normalt 576 och 480 material så är förmodligen inte in72 sämre på någon punkt. Och högupplöst material som XBOX360 och videofiler ser fortfarande mycket bra ut, även om du inte kan tillgodogöra dig hela upplösningen.
Postad 14 januari 2007 - 02:31
Postad 14 januari 2007 - 17:54

Mina kompisar som varit hemma och tittat lite har alla blivit impade av bildkvaliteten.
Det som avgjorde mitt köp var en titt hos Ljudshopen i Skellefteå där de provvisa en IN72 och så starta han samtideigt en annan projektor som de ville ha 20000 för. Han skulle visa skilnaden(tror det var en Hitachi).
Han pillade lite med inställningarna sen gav han upp och sa "ja den är oförskämt bra, den borde kosta mer".
Hitachin hade HD upplösning men han körde en vanlig DVD film.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar