Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony KDL32V2000

159 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 november 2006 - 21:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Det sämsta är att det är overscan som inte går att justera bort på samtliga ingångar utom VGA vilket gör dem rätt värdelösa om man vill köra film och se hela bilden.
Svärtan kunde vara bättre.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej, har ganska tunn kunskap om LCD tvs så jag undrade bara var det här betydde? =)

<{POST_SNAPBACK}>

Det betyder att bilden sträcker sig utanför skärmen. Så du ser inte hela bildytan.
Så kopplar du tex PC till HDMi så syns knappt startmenyn i Windows och vid film så syns inte hela bilden utan man missar ca 2-3 cm på varje sida om skärmen.
Overscan är inget kul alls. Bara VGA ingången som inte har overscan.

Redigerat av Unregistereddc471864, 18 november 2006 - 21:39.

Postad 19 november 2006 - 13:50

edvul
  • edvul
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Det betyder att bilden sträcker sig utanför skärmen. Så du ser inte hela bildytan.
Så kopplar du tex PC till HDMi så syns knappt startmenyn i Windows och vid film så syns inte hela bilden utan man missar ca 2-3 cm på varje sida om skärmen.

<{POST_SNAPBACK}>

Så det blir overscan om man kopplar en dvd till hdmi och en 360 till komponent? Eller blir det bara overscan med pc genom hdmi?

Postad 19 november 2006 - 14:29

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Så det blir overscan om man kopplar en dvd till hdmi och en 360 till komponent? Eller blir det bara overscan med pc genom hdmi?

<{POST_SNAPBACK}>

Nja.. en DVD-spelare med HDMI-utgång är ju anpassad för att skicka sin signal över just HDMI. Xbox 360 vet jag inte så mycket om, ifall den har en egen komponent-utgång gissar jag på att du får rätt även där, eftersom det i hårdvaran i så fall finns stöd för komponent.
Det är primärt när du koppla ren dator över dvi->hdmi som du får problem, eftersom hdmi i de flesta fall endast stöder standard hd-upplösningar (finns ett fåtal tv:s som stöder fler upplösningar över hdmi har jag förstått) vilket innebär att om du t.ex. har en panel på 1366x768 så kan du aldrig få pixelmappat över hdmi från datorn.
Så länge du kör med en högkvalitativ VGA-kabel så är detta dock inget problem. Däremot om du kör med ett vga-lakritssnöre från Classe så kan du få problem med bilden.

Postad 16 december 2006 - 13:30

PeRoY
  • PeRoY
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
[/quote]
Xbox 360 vet jag inte så mycket om, ifall den har en egen komponent-utgång gissar jag på att du får rätt även där, eftersom det i hårdvaran i så fall finns stöd för komponent.[/quote]

Ngn som kan bekräfta att problemet inte uppstår via komponent (i detta fall Xbox 360) !?

// Mvh P

Postad 18 december 2006 - 20:48

Micke dee
  • Micke dee
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hur mycket kostar en switch, blir detl lika bra bild??

Köp en receiver med 4 in och 1 HDMI ut. Eller en helt vanlig HDMI-switch.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, en hdmi-switch verkar ju nice..
Har iaf skickat iväg ett mail nu å frågat ifall jag får byta till en V2000 efter att min N71:a vart på service.

Furumo, är det stor skillnad på bildkvalite på v2000 vs N71 ??
tycker du att sonyn är mycket bättre på allt än N71:an ??

<{POST_SNAPBACK}>

Redigerat av Micke dee, 18 december 2006 - 20:48.

Postad 18 december 2006 - 20:59

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Hur mycket kostar en switch, blir detl lika bra bild??

<{POST_SNAPBACK}>

De kostar från ca 600:- och uppåt (ganska många tusen kan det bli). Det beror lite vilka funktioner man vill ha, antal in och utgångar, fjärrkontroll, automatisk switchande mellan ingångarna etc.

Bilden bör inte påverkas då den skickas digitalt. I en billig switch kan jag tänka mig att signalen degraderas något, men över korta avstånd borde det inte vara några problem. Men jag har tyvärr inga egna erfarenheter än.

Postad 18 december 2006 - 21:05

Micke dee
  • Micke dee
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Okej tackar..

Postad 23 december 2006 - 13:33

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Fick en ny N71 igår efter att den första varit på service i fem veckor..
Kul syn man fick när den nya funkade i 4 timmar.. sen blev den som på bilden !
ringde och sa pengar tillbaka eller en Sony V2500. Skulle prata med hennes chef på onsdag.
Så det ser ut nu att det blir en V2500 för mej iaf =) !!

läst mycket bra om v2000/v2500, bra svärta och bra bild !
ni som har den är ni forfarande nöjda?

Bifogad fil(er)

Postad 26 december 2006 - 10:01

akinara
  • akinara
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag var helt inställd på (och på väg till affären för att köpa) en Samsung 32R72 tills nu när jag såg den här och hur ni lovprisar den. Är det väldigt stora skillnader i bildkvalité mellan denna och sammyn, framförallt vad gäller dator via VGA och vanlig sd-tvsändning?

Postad 28 december 2006 - 10:44

Unregisteredfcf68a78
  • Unregisteredfcf68a78
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej Alla

Har igår beställt min första LCD. Det blve en kdl-32v2000 från webhallen. Nu ett par frågor till Er som redan har en . Tänkte använda tv:n till bla att titta på HD material ifrån laptopen via vga. Hur blir bilden ? Är det grafikkortet som är den svaga länken i kedjan eller själva kopplingen mellan(dvs att man använder vga). Skulle det se bättre ut om man använde sig av tex. mediaspelare och använda hdmi ? Sen så kommer jag att koppla in en comhem box. Men frågan är , med tanke på att den har en inbyggt boxer box , om man ska välja den istället. Tänker på bilden. Inga kablar som ger en försvagning försämring av signalen in till tv:n ? Vad tycker Ni. Hur löser man ljudet om man vill få den digital (vill använda optiskt kabel till stereon) om man nu beslutar att använda inbyggda boxen ? Vilka bildinställningar är bästa (universala)för att kunna vara nöjd med alla bildkällor och inte behöva skruva och ställa in beroende vad man tittar på ?Har nån ställt och ändrat något i servicemenyn ? Vad och med vilken resultat ? Funderar på att byta ut min dvd till en Panasonic dvd-s99. Fårgan är bara om det blir stor skillnad bildmässigt mot det jag har nu dvs sony dvp705. Kanske med sony tv får dvd:en nytt lyft och jag får ut en bild som aldrig skådats :) .

Kom med tips och annat kul som är värt att veta för mig som ny ägare till en sony.

Tack Mvh Sebastian

Postad 28 december 2006 - 20:20

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Hej Alla

Har igår beställt min första LCD. Det blve en kdl-32v2000 från webhallen. Nu ett par frågor till Er som redan har en . Tänkte använda tv:n till bla att titta på HD material ifrån laptopen via vga. Hur blir bilden ? Är det grafikkortet som är den svaga länken i kedjan eller själva kopplingen mellan(dvs att man använder vga). Skulle det se bättre ut om man använde sig av tex. mediaspelare och använda hdmi ? Sen så kommer jag att koppla in en comhem box. Men frågan är , med tanke på att den har en inbyggt boxer box , om man ska välja den istället. Tänker på bilden. Inga kablar som ger en försvagning försämring av signalen in till tv:n ? Vad tycker Ni. Hur löser man ljudet om man vill få den digital (vill använda optiskt kabel till stereon) om man nu beslutar att använda inbyggda boxen ? Vilka bildinställningar är bästa (universala)för att kunna vara nöjd med alla bildkällor och inte behöva skruva och ställa in beroende vad man tittar på ?Har nån ställt och ändrat något i servicemenyn ? Vad och med vilken resultat ? Funderar på att byta ut min dvd till en Panasonic dvd-s99. Fårgan är bara om det blir stor skillnad bildmässigt mot det jag har nu dvs sony dvp705. Kanske med sony tv får dvd:en nytt lyft och jag får ut en bild som aldrig skådats :rolleyes: .

Kom med tips och annat kul som är värt att veta för mig som ny ägare till en sony.

Tack Mvh Sebastian

<{POST_SNAPBACK}>

Eftersom du får bilden pixelmappad via VGA så blir det ingen svag länk :)

Redigerat av jockej, 28 december 2006 - 20:21.

Postad 28 december 2006 - 20:20

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Hej Alla

Har igår beställt min första LCD. Det blve en kdl-32v2000 från webhallen. Nu ett par frågor till Er som redan har en . Tänkte använda tv:n till bla att titta på HD material ifrån laptopen via vga. Hur blir bilden ? Är det grafikkortet som är den svaga länken i kedjan eller själva kopplingen mellan(dvs att man använder vga). Skulle det se bättre ut om man använde sig av tex. mediaspelare och använda hdmi ? Sen så kommer jag att koppla in en comhem box. Men frågan är , med tanke på att den har en inbyggt boxer box , om man ska välja den istället. Tänker på bilden. Inga kablar som ger en försvagning försämring av signalen in till tv:n ? Vad tycker Ni. Hur löser man ljudet om man vill få den digital (vill använda optiskt kabel till stereon) om man nu beslutar att använda inbyggda boxen ? Vilka bildinställningar är bästa (universala)för att kunna vara nöjd med alla bildkällor och inte behöva skruva och ställa in beroende vad man tittar på ?Har nån ställt och ändrat något i servicemenyn ? Vad och med vilken resultat ? Funderar på att byta ut min dvd till en Panasonic dvd-s99. Fårgan är bara om det blir stor skillnad bildmässigt mot det jag har nu dvs sony dvp705. Kanske med sony tv får dvd:en nytt lyft och jag får ut en bild som aldrig skådats :rolleyes: .

Tack Mvh Sebastian

<{POST_SNAPBACK}>

Eftersom du får bilden pixelmappad via VGA så blir det ingen svag länk :)

Postad 28 december 2006 - 20:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Har igår beställt min första LCD. Det blve en kdl-32v2000 från webhallen.

Fanns den på lager då du beställde? Om inte är jag nog rädd att du inte får någon TV öht då denna modell är ersatt av V2500.

Postad 28 december 2006 - 21:18

Unregisteredfcf68a78
  • Unregisteredfcf68a78
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Står att det är en beställningsvara. Har inget emot att få en 2500 om det nu vissar sig att 2000 är slut.

Vi får väl se. Har varit i sonybutiken på regeringsgatan för att spana in den en extra gång och det vissade sig att den var helt slut , så hoppas att man har lite tur och får en uppgradering .

Postad 28 december 2006 - 21:22

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Står att det är en beställningsvara. Har inget emot att få en 2500 om det nu vissar sig att 2000 är slut.

Vi får väl se. Har varit i sonybutiken på regeringsgatan för att spana in den en extra gång och det vissade sig att den var helt slut , så hoppas att man har lite tur och får en uppgradering .

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, men du lär inte få den för samma pris då Webhallen har den också. Men till ett helt annat pris...

Postad 29 december 2006 - 21:07

KnifeFed
  • KnifeFed
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har jag fattat det rätt att med denna TV så är det i princip värdelöst att koppla in datorn via DVI<->HDMI då man inte kan köra pixelmappat? Jag vill ha en TV där jag kan koppla in datorn (från ett Nvidia 7800GT) via DVI/HDMI och Xbox 360 via VGA och köra 136*x76* pixelmappat... finns det någon bra sådan överhuvudtaget?

Postad 29 december 2006 - 21:09

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Har jag fattat det rätt att med denna TV så är det i princip värdelöst att koppla in datorn via DVI<->HDMI då man inte kan köra pixelmappat? Jag vill ha en TV där jag kan koppla in datorn (från ett Nvidia 7800GT) via DVI/HDMI och Xbox 360 via VGA och köra 136*x76* pixelmappat... finns det någon bra sådan överhuvudtaget?

<{POST_SNAPBACK}>

LG har någon modell som pixelmappar via HDMI. Annars är det väl bättre att köra x360 via komponent och 720p/1080i.

Postad 29 december 2006 - 22:52

KnifeFed
  • KnifeFed
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

LG har någon modell som pixelmappar via HDMI. Annars är det väl bättre att köra x360 via komponent och 720p/1080i.

<{POST_SNAPBACK}>

Men det måste ju vara bättre att köra TV'ns native resolution (pixelmappat) via VGA än att köra komponent? Skulle man kunna köra 768p via komponent vore det kanske annorlunda, men mig veterligen är väl inte det möjligt från 360?
För övrigt spelar det inte mig någon roll om TV'n har HDMI eller DVI, så länge det går att köra pixelmappat från både den digitala ingången samt från VGA.

Postad 29 december 2006 - 23:17

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Är sony sämre på analog signal? typ com hem analogt än andra märken?

Postad 29 december 2006 - 23:37

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Det tycker jag inte, har dock bara en Sony så det är lite svårt att jämföra. Dock är jag ganska imponerad av den analoga bilden då jag trodde att den skulle vara sämre.

Postad 02 januari 2007 - 01:21

KnifeFed
  • KnifeFed
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Och nu försvann den från Webhallen... Går inte att få tag på den för under 14.000:- längre :\

Postad 02 januari 2007 - 01:31

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Men det måste ju vara bättre att köra TV'ns native resolution (pixelmappat) via VGA än att köra komponent?

I teorin ja. Men i praktiken funkar det lika bra med komponent och 720p/1080i. Alla spel är inte optimerade för att köra med PC-upplösning utan video-upplösning, alltså 720p/1080i.

Postad 02 januari 2007 - 01:36

KnifeFed
  • KnifeFed
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Alright. Jag litar på dig :D
Hur blir då skillnaden mellan att köra 720p och 1080i från Xbox 360 på t ex denna TV?

Postad 02 januari 2007 - 01:39

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Alright. Jag litar på dig  :D
Hur blir då skillnaden mellan att köra 720p och 1080i från Xbox 360 på t ex denna TV?

<{POST_SNAPBACK}>

Bägge funkar bra.

Postad 02 januari 2007 - 01:42

KnifeFed
  • KnifeFed
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag menar mer kvalitetsmässigt... ser någon bättre ut än den andre?

Postad 02 januari 2007 - 08:43

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Denna TVn är mycket bra på att hantera både 1080i och 720p. Jag har märkt väldigt lite skillnad på de två formaten så du kan ju testa båda och välja den som flyter bäst i dina ögon.

Postad 05 januari 2007 - 10:27

PeRoY
  • PeRoY
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag har nu efter mycket funderande/läsande gjort slag i saken och köpt en KDL-32V2500.

Hittills är jag mycket nöjd men jag har en del funderingar. Har läst igenom alla trådar som berör denna tv och sett att det finns mycket kunnigt folk härinne.

Jag kommer använda tvn till konsoler, dvd via scart (har en pioneer dv-464), samt koppla in datorn.

Har en del funderingar och skulle bli riktigt nöjd ifall ngn kunde guida mig.

Jag satt en hel kväll och micklade med inställningar på tvn, både för konsol (komponent) samt för rgb (film). Fick inte riktigt till så jag blev nöjd.

Jag tänkte kolla ifall det finns ngn vänlig själv som vill dela med sig av sina inställningar för både film & tvspel? Jag tänker då främst på dom inställningar man ser på 'första sidan', dvs inget krångligt som att gå in i servicemenyn eller dylikt.

Har läst att även andra frågat efter just detta så det finns nog fler som har intresse av en bra inställning. Fick hjälp med detta på min förra tv och det gjorde mirakel för bilden.

Min andra fundering ligger kring hur jag bör koppla in mig från datorn. Mitt grafikkort är ett Nvidia GeForce 7950 GX2 och det har 'tyvärr' bara 2 dvi-utgångar, ej ngn VGA.

Vad jag förstått av det jag läst här så bör man köra vga på tvn för att inte få 'förstorad' bild (t.ex om man kör via hdmi) !? I mitt fall skulle det innebära att jag antingen får köra en DVI->VGA kabel eller VGA->VGA kabel + dvi adapter.

Vad anser expertpanelen att jag bör ta? Konkret exempel på bra kabel?

Min 3e fundering är ang Playstation 2. Jag har testat vanlig xbox och 360 och där fungerar 720p felfritt med en komponentkabel från Kjell & Co för 100 kr. Dock när jag testade PS2 igår kväll med motsvarande kabel (även den 100 kr från Kjell) och valde Progressive Scan i t.ex God of War/Ratchet 3 etc, fick jag som grumlig bild (liknande den du kan få när du har dålig antenn på vanlig analog tv).

Vore oerhört tacksam om ngn kunde hjälpa mig och jag beklagar ifall ngn av mina frågor redan är besvarade.

// Mvh P

Postad 09 januari 2007 - 23:36

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Jag har tängt att jag ska köpa "Sony KDL32V2500" Men när man beställer den på internet hur fungerar det med betalning/frakt och var hämtar man den sen? Vill gärna veta det inan jag köper den! P.s. Får man foten till TV,en med som den står på? Är tacksam för svar så snabbt som möjligt!

Postad 09 januari 2007 - 23:39

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Jag har tängt att jag ska köpa "Sony KDL32V2500" Men när man beställer den på internet hur fungerar det med betalning/frakt och var hämtar man den sen? Vill gärna veta det inan jag köper den! P.s. Får man foten till TV,en med som den står på? Är tacksam för svar så snabbt som möjligt!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja du kan väl välja mellan direkt betalning via din bank direkt på nätet. eller så kan man kanske ta faktura eller kanske postförskott..
Sen så är det väl vanligast med hemleverans. men det bästa är att läsa om allt detta på den hemsidan du tänkt att beställa ifrån !

Och foten ingår !!

Postad 09 januari 2007 - 23:43

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja du kan väl välja mellan direkt betalning via din bank direkt på nätet. eller så kan man kanske ta faktura eller kanske postförskott..
Sen så är det väl vanligast med hemleverans. men det bästa är att läsa om allt detta på den hemsidan du tänkt att beställa ifrån !

Och foten ingår !!

<{POST_SNAPBACK}>

Hur mycket kostar hem leverans då?

Postad 09 januari 2007 - 23:45

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Och foten ingår !!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Brukar ingå i frakt priset ! men vissa hemsidor har gratis frakt vid en viss summa man beställer ifrån ! men titta här https://www.prisjakt...kt.php?p=130670 så ser du vad det kostar och vad det kostar med frakt !!

Postad 09 januari 2007 - 23:48

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1 812 inlägg
  • 0

Min 3e fundering är ang Playstation 2. Jag har testat vanlig xbox och 360 och där fungerar 720p felfritt med en komponentkabel från Kjell & Co för 100 kr. Dock när jag testade PS2 igår kväll med motsvarande kabel (även den 100 kr från Kjell) och valde Progressive Scan i t.ex God of War/Ratchet 3 etc, fick jag som grumlig bild (liknande den du kan få när du har dålig antenn på vanlig analog tv).

Jag har perfekt bild i God of War på min V2000 med Kjell & Co-sladden. Säker på att du kör ut progressive scan från din PS2? Har du en chippad maskin, så kan detta vara avstängt ("rgb/green fix"). Du måste även ställa om din PS2 till att skicka ut component istället för RGB från menyn.

Dvs, "System Configuration" / "Component Video Out" -> Y Cb/Pb Cr/Pr (på PS2:an)

Postad 09 januari 2007 - 23:48

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Och foten ingår !!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Brukar ingå i frakt priset ! men vissa hemsidor har gratis frakt vid en viss summa man beställer ifrån ! men titta här https://www.prisjakt...kt.php?p=130670 så ser du vad det kostar och vad det kostar med frakt !!

<{POST_SNAPBACK}>

OKej! Men leverans dagar var står det någonstans då?

Postad 09 januari 2007 - 23:51

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Och foten ingår !!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

OKej! Men leverans dagar var står det någonstans då?

<{POST_SNAPBACK}>

De får du kolla på den hemsidan du vill beställa ifrån.. olika från hemsida till hemsida..
Men du ser ju oxå i länken om dom har teven på lager i detta nu ! ta en sån så går det ju fortare B)

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 09 januari 2007 - 23:52.

Postad 09 januari 2007 - 23:53

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Och foten ingår !!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag beställer från --> http://www.itservice...8522C1887603964

Hur får jag då så jag får det hemkört?

Postad 10 januari 2007 - 09:53

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Vill ha svar nu tack!

Postad 10 januari 2007 - 14:05

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Vill ha svar nu tack!

<{POST_SNAPBACK}>

Du får väl kontakta butiken.

Postad 11 januari 2007 - 08:55

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Vill ha svar nu tack!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ordnar det sen! ska man betala innan eller efter?

Postad 11 januari 2007 - 08:57

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Vill ha svar nu tack!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det beror på leveranssättet. Står på butikens hemsida.

Postad 11 januari 2007 - 09:02

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Vill ha svar nu tack!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det beror på leveranssättet. Står på butikens hemsida.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ska ta det som Leveranssätt "Postpaket" Betalsätt "Faktura"

Postad 11 januari 2007 - 09:08

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Postpaket innebär ju i regel att du hämtar ut det på ditt lokala postkontor, möjligtvis kan få det utkört om det skickas som företagspaket. Fakturan brukar i regel antingen följa med produkten, som du sedan betalar innan sista betalningsdatumet, eller skickas ut separat.

Postad 11 januari 2007 - 09:19

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Postpaket innebär ju i regel att du hämtar ut det på ditt lokala postkontor, möjligtvis kan få det utkört om det skickas som företagspaket. Fakturan brukar i regel antingen följa med produkten, som du sedan betalar innan sista betalningsdatumet, eller skickas ut separat.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej tusen tack ska du ha för hjälpen! P.s. Har du Tips om någon annan bra TV?

Postad 11 januari 2007 - 09:23

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Jag kör själv en 32v2000 är är supernnöjd, men det finns säkert andra bra apparater. Men jag tycker Sony gjort mycket rätt med sin Bravia serie.

Postad 11 januari 2007 - 09:50

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Jag kör själv en 32v2000 är är supernnöjd, men det finns säkert andra bra apparater. Men jag tycker Sony gjort mycket rätt med sin Bravia serie.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej men tror du att KDL32V2500 är bättre eller?

Postad 11 januari 2007 - 10:04

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Givetvis, då den har det som 2000 saknar (2 HDMI).

Postad 11 januari 2007 - 10:23

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Givetvis, då den har det som 2000 saknar (2 HDMI).

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är HDMI?

Postad 11 januari 2007 - 10:59

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
HDMI är en standard (kanske man kan uttrycka det som) för digital överföring av ljud och bild. Med en enkel kabel (HDMI-kabel) kan du digitalt överföra ljud och bild från din DVD-spelare till din TV. På v2500 finns det två HDMI uttag, då det endast finns ett uttag på v2000.

Postad 11 januari 2007 - 11:17

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

HDMI är en standard (kanske man kan uttrycka det som) för digital överföring av ljud och bild. Med en enkel kabel (HDMI-kabel) kan du digitalt överföra ljud och bild från din DVD-spelare till din TV. På v2500 finns det två HDMI uttag, då det endast finns ett uttag på v2000.

<{POST_SNAPBACK}>

Som ett mine eller bara så man kan se det på Tv,en? Vad är det som är bättre med det i såfall? Vad är det för skilnad med Scart och det då?

Postad 11 januari 2007 - 11:27

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Det är en kabel, sök på forumet så hittar du massor av info, eller på google.

Postad 11 januari 2007 - 12:52

PeRoY
  • PeRoY
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag har perfekt bild i God of War på min V2000 med Kjell & Co-sladden. Säker på att du kör ut progressive scan från din PS2? Har du en chippad maskin, så kan detta vara avstängt ("rgb/green fix"). Du måste även ställa om din PS2 till att skicka ut component istället för RGB från menyn.

Dvs, "System Configuration" / "Component Video Out" -> Y Cb/Pb Cr/Pr (på PS2:an)

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svar. Jo, jag har ställt in component video i system config på ps2an (annars blev det bara svart bild med componentsladdarna).

Jag har en chippad maskin (pal). Hur ändrar jag isf rgb/green fix grejen?

// Mvh P

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.