Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ljudkortsfråga

53 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 July 2007 - 00:13

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa detta kort med! Auzentech HDA X-Meridian 7.1

Men är lite fundersam hur det fungerar!

Finns det optisk utgång på kortet eller måste man köpa något tilläggskort?
Och sen vill jag köra 7.1 digitalt och vill göra det genom optisk kabel.
Måste jag ha 7 kablar då eller det räcker med en kabel???
Jag använder en *Pioneer VSX-AX4AVi*

Matte

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har precis beställt ett Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect..

Det har både optisk och coax ut..
Det passar mina behov perfekt, och så är det billigt (ca 1200:-) Jag ska köra optisk kabel, och ja, det räcker med EN kabel!! :wub:

Postad 26 July 2007 - 15:08

heddan99
  • heddan99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Finns ingen som helst anledning att köpa detta kort om du tänkte köra S/PDIF till stärkaren.
Inte vad jag kan se iaf, då kan du lika gärna skaffa ett billigare kort med just optiskt ut.

Edit: rätt onödigt att fråga samma sak i två trådar.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis. Själv kör jag med en S/PDIf-bracket (Asus) för en hundring kopplat direkt från moderkortet och i andra ändan Primare SP31 + A30.5..

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte om jag riktigt håller med er angående digital ut. När jag körde digital ut en gång ifrån ett asus moderkort så lät det inte speciellt bra. Körde till en yamaha 2600 receiver. Sedan testade jag med ett audigy 2 ZS kort och körde digitalt ut och det var en klar hörbar skillnad. Väldigt stor skillnad i dynamik och ljudkvalite.

Har själv ett meridian kort med bytta OP stärkare och kör det analogt direkt till ett par rotel steg. Kan klart rekomendera detta. Skulle personerligen testa att köra analogt istället för digitalt först om du byter op stärkarna. Enda du tappar är rums korrektion om du inte vill hacka lite och fixa det på datorn istället.

Postad 09 August 2007 - 14:25

kjb
  • kjb
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej! Jag är mycket intresserad av detta kort, men har lite frågor. Kan man använda sig av en phantom center, med o utan sub med detta kort? hur begränsad är man i mjukvaruavkodningen till DD o DTS? Går de ställa delay och nivåer till de olika högtalarena? sub o surround osv? Tänker köra analogt direkt till slutsteg. men bara två frontar och två surroundhögtalare.

Postad 15 August 2007 - 10:10

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag kör optisk ut direkt till förstärkaren. Är det någon mening med att satsa på ett dyrare ljudkort, ger det något mervärde?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.