MEN PC versionen är inte lika snygg som 360 ditotSka finnas ett demo till PC också.
Just Cause (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(4)
|
Inga priser | |
Just Cause 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
7
|
(4)
|
Inga priser |
Recension: Just Cause 2 (5 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 05 January 2008 - 18:48
Postad 06 January 2008 - 02:05
Känner ni igen det jag beskrev om killen man är?
Redigerat av jimpa_84, 06 January 2008 - 02:34.
Postad 06 January 2008 - 10:09
Postad 06 January 2008 - 12:50
Postad 06 January 2008 - 16:15
Det är ju precis vad de inte misslyckats medHur kan man misslyckas med att göra PC-versionen mindre snygg?
Postad 06 January 2008 - 17:03
Postad 06 January 2008 - 17:21
+
Vacker landskapsgrafik. Som Zoiler sa, himlen är magnifik och känslan att kasta sig ur ett flygplan och se ner över öarna är oslagbar.
Spelet är STORT och uppdelat på flera stora öar
Härlig frihetskänsla - man kan göra det mesta
Varierande uppdrag än så länge
Friheten i valet om jag vill göra sidemissions, racemissions eller vanliga missions
Massor med olika fordon
----
-
Autosikte
Fula människoanimationer - Ricardo går som en skjuten galopperande häst
Usla slagsmål - har nog aldrig sett sämre slagsmål med händerna. Först slår man de och inget sker. Sen slår man de utan att min gubbe rör sig, och killen flyger 4 meter. Helt sjukt.
Gillar inte bil/mckörningen, saknar känsla - Kan vara en GTA-skada
Man kan, som Zoiler redan sagt, känna sig odödlig. Autosiktet är självklart en stor bov i dramat
---
So far är jag nöjd med mitt köp. Spelet är kul. Det är ett spel som jag kan spela utan att behöva tänka speciellt mycket och man kan spela det för pure fun. Friheten är helt underbar och så även landskapsgrafiken.
Som sagt så ser jag ett antal både plus och minus och det håller inte GTA-standard men jag gillar det ändå och jag kommer definitivt spela igenom det.
Redigerat av Unregistered96c62822, 06 January 2008 - 17:22.
Postad 07 January 2008 - 03:51
Fast jag provade nog inte meleefighting speciellt mycket, och kommer inte ihåg om bilkörningen var... jag kommer ihåg att racen var ganska kassa och onödiga. Inte bästa handlingen, men jag körde å andra sidan mycket i luften
Det positiva är att de sagt att combat ska bli bättre i tvåan, samtidigt som det ska bli ÄNNU snyggare eftersom de slipper göra en PS2/Xbox version. Fixar de springstilen, animationerna och variationen på sidemissions också så kan det här bli riktigt, riktigt bra.
Postad 07 January 2008 - 17:12
...men en dag så...
Postad 07 January 2008 - 17:14
Postad 07 January 2008 - 23:00
Köpte det nyligen för 169 kr, men fan vad stort det ska vara
Är rätt vilsen, blir segt att göra uppdrag till slut, men roligt ändå, efter inhandlandet av min nya 32" LCD så blev ju spelet super snyggt.
Tycker med andra ord att spelet är grymt bra, skönt sandboxlir till GTAIV kommer som inte är allt för långt bort
Postad 08 January 2008 - 12:28
Men till spelet iall ära var det faktiskt riktigt roligt. Har inte spelat igenom det ännu men är nog på god väg. Man blir riktigt blänndad av grafiken när man hoppar fallskärm 2km upp i luften. Helt lysande även fast man kör 100".
Sen att striderna och allt runtomkring är en liten besvikelse glömmer man snabbt när man cruisar runt i en helikopter och bara njuter av utsikten.
Så tack för att du rekomenderade detta spel.
Mvh Fredrik
Redigerat av Unregistered9e8b3d79, 08 January 2008 - 12:29.
Postad 08 January 2008 - 13:12
Efter ha läst Zoilers inlägg här så blev man tvungen att åka iväg och köpa det. Har kollat runt på dom flesta coop och ica maxi för att hitta det så billigt som möjligt och försökt dölja för tjejen att man var ute efter ett spel, men lyckades inte hitta det där. Var i kista galleria i helgen med damen och leta lite kläder till henne och passade då på att springa in på game. 279:- tog dom för det men efter all positiv kriktik så köpte jag det även fast det verkar som jag har fått pungat ut mest för det.
Men till spelet iall ära var det faktiskt riktigt roligt. Har inte spelat igenom det ännu men är nog på god väg. Man blir riktigt blänndad av grafiken när man hoppar fallskärm 2km upp i luften. Helt lysande även fast man kör 100".
Sen att striderna och allt runtomkring är en liten besvikelse glömmer man snabbt när man cruisar runt i en helikopter och bara njuter av utsikten.
Så tack för att du rekomenderade detta spel.
Mvh Fredrik
Håller med dig på varje punkt.
Striderna är inget att hänga i granen alls, men omgivningarna är så otroligt.
Blev riktigt förvånnad över att man har så stadig fps för denna grafiken på Xbox 360.
Postad 08 January 2008 - 13:23
Postad 08 January 2008 - 14:02
Är det bara jag som gillar arkadshooterstuket i spelet? Måste allt vara realistiskt eller fps nuförtiden?
Nej nej, herregud.
Gillar striderna, men kan ju påpeka att de inte är den tyngsta delen i spelet
Postad 08 January 2008 - 14:49
Ah, ingen orsak. Jag skulle också vilja spela det på 100" dockSå tack för att du rekomenderade detta spel.
Eller hur? Och det var dessutom ett ganska tidigt spel. Jämför med t ex Saints Row som hackar och har problem, som är mindre, mycket fulare, och dessutom inte ens har flygande fordon.Blev riktigt förvånnad över att man har så stadig fps för denna grafiken på Xbox 360.
Tvåan lär som sagt bli snyggare nu när de slipper göra en "lastgen"-version. Djungeln ser framförallt bättre ut än vad jag kommer ihåg:

Jag kanske hade föredragit att sikta manuellt eller åtminstone att ge en valet till att göra det för att se om det varit bättre. Men det var mer dödsanimationerna jag störde mig på än något annat... ja förutom att kameran centreras efter ett tag när man bara vill låta den vara på en punkt man själv satt den på för att kunna luta sig tillbaka i fåtöljen och njuta av omgivningen =P.Är det bara jag som gillar arkadshooterstuket i spelet?
Postad 08 January 2008 - 15:21
Postad 08 January 2008 - 15:26
Jag kanske hade föredragit att sikta manuellt eller åtminstone att ge en valet till att göra det för att se om det varit bättre. Men det var mer dödsanimationerna jag störde mig på än något annat... ja förutom att kameran centreras efter ett tag när man bara vill låta den vara på en punkt man själv satt den på för att kunna luta sig tillbaka i fåtöljen och njuta av omgivningen =P.
Hadde varit kul att prova manuelt sikte. Nu så blippar man bara fram från gubbe till gubbe och behöver inte tänka så mycket mer än att trycka på en knapp så ligger alla döda på marken, och man ser inprincip aldrig någon dö utan bara att siktet ändras.
Tycker även att i slutet på spelet så blir det lite väl jobbigt. Har alltid en helikopter flygande efter en som är redo att börja skjuta om man bara kör in en bil eller gör minsta tabbe. Och så fort man skjuter ner denna så kommer det en ny. Så detta med spawnadet utav fiender borde dom gjort lite anorlunda. Känns nästan onödigt att döda någon för man vet att så fort han är död så spawnas det en ny 5sek senare.
Sen har även jag problem med att om jag kör ett uppdrag och får 5 "stjärnor" i wanted level så kan jag inte sätt mig i en bil för då blir jag sönder preppad utav missiler. Hinner ibland inte äns hoppa in i bilen innan jag blir sönderskjuten.
Stängde av konsolen nu senast för att jag blev lite små less på nivån där man ska spränga pansarvagnen i slutet av spelet. Får springa över hela ön för att komma fram. Hoppar jag in i en bil eller något så kommer det en missil 5sek senare som spränger bilen. Och när jag väl kommer fram till pansarvagnen så får jag möta honom på fötter och lyckas aldrig spränga han innan tanken skjuter ett skott och jag dör... Men men då sättar man sig bara i ett flygplan och flyger så högt man kan och hoppar fallskärm så glömmer man bort spelets brister
Postad 08 January 2008 - 15:52
Just det, men man kunde inte springa samtidigt som man var i första person va? Sen var kontrollen ganska kass där kom jag ihåg.Man kan ju sikta manuellt genom att använda siktfunktionen, som man gärna gör när man ska peppra ner folk på andra sidan staket och liknande. Men i stora frenetiska strider är det skönt att bara få in en person i siktet genom att styra höger eller vänster och trycka på avtryckaren.
Hehe, kommer jag också ihåg. Två tips: Undvik att sätta dig i bilar, de drar till sig missiler som flugor till socker. Konstigt nog så skjuter de mer sällan mot dig när du är till fots och dessutom tål du mer (wtf?). Om du har 5 stjärnor kan du fly in i jungeln så försvinner de efter ett tag.Sen har även jag problem med att om jag kör ett uppdrag och får 5 "stjärnor" i wanted level så kan jag inte sätt mig i en bil för då blir jag sönder preppad utav missiler. Hinner ibland inte äns hoppa in i bilen innan jag blir sönderskjuten.
Angående tankuppdraget så försök att grappla en helikopter, inte markfordon. Grappla en av deras från marken och ta över den.
Tanken ska du möta i helikopter (med missiler) eller i en annan tank. 3 tankskott så är den körd. Är det den vid presidenthuset? Isåfall kan du landa på taken och ta ut den därifrån med bazooka.
Postad 08 January 2008 - 15:53
Postad 08 January 2008 - 16:11
Ah, ingen orsak. Jag skulle också vilja spela det på 100" dockSå tack för att du rekomenderade detta spel.
Eller hur? Och det var dessutom ett ganska tidigt spel. Jämför med t ex Saints Row som hackar och har problem, som är mindre, mycket fulare, och dessutom inte ens har flygande fordon.Blev riktigt förvånnad över att man har så stadig fps för denna grafiken på Xbox 360.
Tvåan lär som sagt bli snyggare nu när de slipper göra en "lastgen"-version. Djungeln ser framförallt bättre ut än vad jag kommer ihåg:Jag kanske hade föredragit att sikta manuellt eller åtminstone att ge en valet till att göra det för att se om det varit bättre. Men det var mer dödsanimationerna jag störde mig på än något annat... ja förutom att kameran centreras efter ett tag när man bara vill låta den vara på en punkt man själv satt den på för att kunna luta sig tillbaka i fåtöljen och njuta av omgivningen =P.Är det bara jag som gillar arkadshooterstuket i spelet?
tvåan?
Hittar noll information om det, har du länk?
Postad 08 January 2008 - 16:38
Sen har även jag problem med att om jag kör ett uppdrag och får 5 "stjärnor" i wanted level så kan jag inte sätt mig i en bil för då blir jag sönder preppad utav missiler. Hinner ibland inte äns hoppa in i bilen innan jag blir sönderskjuten.
jag landade inne i ett fängelset å fick 5 stjärnor på en gång.. å ingen kom åt mig. Kunde vara där hur länge jag ville
Postad 08 January 2008 - 16:39
jag landade inne i ett fängelset å fick 5 stjärnor på en gång.. å ingen kom åt mig. Kunde vara där hur länge jag ville
hehe, roligt att du drar in i fängelset och där kan dom inte komma åt
Postad 08 January 2008 - 17:53
Kolla sidan två i den här trådentvåan?
Hittar noll information om det, har du länk?
Postad 08 January 2008 - 18:11
och är det där en bild i från tvåan säger jag bara JAMMIE!!!
bring it on!
så har ni missat detta spelet så spring ut o köp det! 199:- på coop är klockrent köp!
synd bara att det inte finns en massa gömda saker i den här stora världen så man kunde vara ute o leta efter, nu syns ju allt på kartan o det är tråkigt. har dock inte varit överallt ännu, inte klarat det heller, vill helst dra ut på det så länge som möjligt hehe
Postad 08 January 2008 - 18:45
Jungeln är en bild från tvåan. Får säga att det är en ganska stor uppgradering. Det finns ju ett par bilder på sid två också, men de ser lite mindre polerade ut. Förbättras såklart. Berget i bakgrunden ska man t ex kunna gå till och utforska i snön etc. Undrar hur snöstormar kommer se ut i speletoch är det där en bild i från tvåan säger jag bara JAMMIE!!!
Även detta är något man kommer fokusera mer på i tvåan: Belöna utforskning. Så du kanske får som du vill.synd bara att det inte finns en massa gömda saker i den här stora världen så man kunde vara ute o leta efter
En annan grej de kommer ändra iom tvåan är att de ditchar sidouppdragen till förmån för olinjärt spelande.
Edit: Hmm..
Redigerat av Zoiler, 08 January 2008 - 18:48.
Postad 10 January 2008 - 14:09
Ungefär vad som stod i förra fast:Artikel om Just Cause 2.
http://www.gamereact...
Det finns över 100 fordon som passar för landsväg, terräng, vatten eller luft i Just Cause 2 och dessa kan levereras från luften på några sekunder till Ricos position (smidigt!)
Så nu kan man få alla fordon skickade till sig istället för bara 4. Precis som The Outfit/Mercenaries. Nog bra.

Rocketlaunchern ser awesome ut
Postad 11 January 2008 - 18:49
http://www.youtube.c...feature=related
Ser mer eller mindre ut som att PC = Xbox versionen. Inte dåligt att beefa upp det så mycket på 360.
Som bonus slänger jag med "Ultimate Gameplay Compilation"
http://www.youtube.c...feature=related
Om ni tittar på den och fortfarande inte vill ha spelet är ni döda inombords
Postad 11 January 2008 - 19:12
Hittade precis en side by side video mellan PC och 360 versionen. Där kan man se en klar och tydlig, nästan skrattretande skillnad.
haha.. som att jämföra Royce Rolls med en Lada
Postad 13 January 2008 - 14:14
Postad 06 February 2008 - 21:18
När jag vill savea tar jag extraction och kommer då till ett safehouse. Här ska man väl kunna savea !? Det har hänt flera gånger för mig att saveautomaten inte fungerar/är igång.
Någon som vet hur detta fungerar, vill gärna reda ut det innan jag sätter mig in i spelet på allvar
Postad 07 February 2008 - 12:46
Postad 11 May 2008 - 01:01
Postad 11 May 2008 - 03:22
Spelupplevelserna i sig är väldigt olika tycker jag. GTA känns som en tv-serie, ett actiondrama, medans Just Cause är som en popcorn-actionfilm.
Bägge är kul, och just för rent nöjesspel tycker jag faktiskt Just Cause är roligare. Det går absolut inte att komma undan att GTA IV är djupare på alla områden med sin fysik, mängd dialog, minispel, men Just Causde är mer leksamt och lättsamt.
Om du har möjlighet så ladda hem demot, klara första uppdraget så har du ganska väl hur majoriteten av spelet är. Nåt som är spännande är att demots ö ser annorlunda ut i det färdiga spelet och att uppdragen du gör där inte helelr finns med.
Postad 11 May 2008 - 11:13
Postad 11 May 2008 - 13:57
Jag tänkte på det så sent som igår när jag spelade GTA4 och tog en målarlift upp för ett riktigt högt hus för att snipra lite gubbar. När jag åkte ned med den långsamma hissen så tänkte jag "synd att det inte var Just Cause så jag bara hade kunnat hoppa ned med fallskärmen".
Dessutom finns det inga jaktplan i GTA
Postad 01 July 2008 - 20:25

Nya bilder på Just Cause 2.
OMFG! OMGOMGOMGOMGOMG O M F G! Seriöst, holy shit!
Postad 01 July 2008 - 20:51
Postad 02 July 2008 - 13:07
Trodde explosionen med fallskärmen var CG först.
Postad 02 July 2008 - 13:47
Iom att de inte behöver göra en PS2 version nu så har de kunnat piffa upp grafiken betydligt. Kommer synas extra bra i rörelse såklart.. även första spelet såg bra mycket bättre ut via screendumps istället för officiella bilder.
Postad 19 July 2008 - 12:32
Pah, lögnare allihop. Det ska ju komma ut i år, de måste visa det snart =/.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Recension: Just Cause 2
1 bild
67 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?