Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hauppauges lagliga USB smartcardläsare.

158 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 March 2007 - 21:08

Gentle_man27
  • Gentle_man27
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Connax Cam vilken version gäller egentligen? 4.1 eller 5.0? Finns lite olika utbud. Inwarehouse, Liontech har 5.0, webhallen 4.0 (??) och sen har jag sett några 4.1...

Någon skillnad? Ska man hänga upp sig på detta?

Postad 21 March 2007 - 21:46

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1064 inlägg
  • 0

Connax Cam vilken version gäller egentligen? 4.1 eller 5.0? Finns lite olika utbud. Inwarehouse, Liontech har 5.0, webhallen 4.0 (??) och sen har jag sett några 4.1...

<{POST_SNAPBACK}>

Alla 4 o uppåt ska funka med Comhem. Däremot klarar vissa CA-moduler (tex den ljusblå dual cam med irdeto o conax) inte att koda av fler samtidiga kanaler än en med Mediaportal server :wub:

Postad 22 March 2007 - 19:21

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Men, sen till det tråkiga, och det gör mig minst sagt sur. Man har valt att inte lösa problemet med att kunna se på dubbla betalkanaler  B)  ;)
Den kommer bara kunna avkoda en stream. Så det spelar ingen roll om man har dubbla tuners eller dylikt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var ju en riktig besvikelse, då forsvinner ju hela vitsen! Varifrån har du fått informationen? Ar det så att de har skippat detta nu for att kunna få ut produkten och man kan hoppas på att de loser det senare med en uppgradering?

/Micke

Postad 22 March 2007 - 23:48

Gentle_man27
  • Gentle_man27
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Alla 4 o uppåt ska funka med Comhem. Däremot klarar vissa CA-moduler (tex den ljusblå dual cam med irdeto o conax) inte att koda av fler samtidiga kanaler än en med Mediaportal server ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmm inte säker på vilken som är den ljusblåa...

Postad bild som finns som 4.01 och 5.0?

Eller
Postad bild som finns som 5.0?

Någon speciell man ska undvika av ovan om man vill kunna köra smart-wi eventuellt i framtiden? har hört ngågot om att det kan strula...

Postad 22 March 2007 - 23:53

Gentle_man27
  • Gentle_man27
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Men, sen till det tråkiga, och det gör mig minst sagt sur. Man har valt att inte lösa problemet med att kunna se på dubbla betalkanaler  ;)  :huh:
Den kommer bara kunna avkoda en stream. Så det spelar ingen roll om man har dubbla tuners eller dylikt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var ju en riktig besvikelse, då forsvinner ju hela vitsen! Varifrån har du fått informationen? Ar det så att de har skippat detta nu for att kunna få ut produkten och man kan hoppas på att de loser det senare med en uppgradering?

/Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Hauppauge svenska tekniska support. Har pratat med dessa flera gånger under ett par månader nu. Initialt var det tänkt att ett dual-tv kort skulle vara användbart fullt ut. Det som inte skulle kunna gå att trolla var att blanda olika korttyper (dvs analog med terrestrial etc). Båda streamarna måste komma från samma typ av kort (dvs 2 st DVB-T kort eller 2 st DVB-C kort, alternativt ett dualkort.

Men nu är den specen helt borta. Mycket möjligt att det kommer senare. Men jag har inte tid att vänta längre. Det blir nog ett FloppyDTV-C. Möjligt att man kan få samma mux men där går gränsen.

Postad 23 March 2007 - 09:55

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1064 inlägg
  • 0

Hmmm inte säker på vilken som är den ljusblåa...  

Postad bild som finns som 4.01 och 5.0?

Eller
Postad bild som finns som 5.0?

Någon speciell man ska undvika av ovan om man vill kunna köra smart-wi eventuellt i framtiden? har hört ngågot om att det kan strula...

<{POST_SNAPBACK}>

Den ljusblåa som bara kan koda av en kanal står det med stora bokstäver "Dual CAM" på framsidan. Den kan man hoppa över. De två du har visat bild på har jag testat båda två o de funkar med flera kanaler samtidigt. Men precis som du skriver så har inte Conax funkat speciellt bra med SmartWi även om jag inte testat det själv med Conax faktiskt.. Det finns en betafirmware som lär funka. Kolla med "Limit" som ska ha den för test.

EDIT: känns som det skulle behövas en split av tråden? Sorry för inlägg om CAM-varianter osv i "fel" tråd ;)

Redigerat av Magnus Thome, 23 March 2007 - 09:58.

Postad 23 March 2007 - 10:02

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1064 inlägg
  • 0
Daniel på Bildirutan var nere på Cebit och snackade direkt med rätt folk på både Hauppauge och Cyberlink. Så om ni vill veta senaste info om det här så vet han en del. Daniel har även några stycken HVR-4000 på lager...

Postad 23 March 2007 - 22:58

Jan Malmborg
  • Jan Malmborg
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
WinTV-CI är på väg till vår paketeringsenhet i Irland. Den fungerar i MCE (XP/Vista) med en plug-in som heter TV Enhance. Mjukvaran ersätter "My TV" ikonen i MCE men det syns knappt. Textning + HDTV stöd finns. WinTV-CI är bakåt-kompatibel med alla tidigare sålda digitalTV kort från Hauppauge. Vissa av våra TV mottagare har ju stöd för HDTV och/eller satellit SD. HDTV kräver dock en hel del CPU kraft, mest beroende på vilken bitrate som används.
Dubbeltuner frågan då.... Vi jobbar på det. Idag kan du se en kodad kanal och spela in en fri eller viceversa.

Nu till kvällens scoop: Jag förstår att många har väntat på denna enhet och jag tackar för tålamodet. För att ge lite tillbaka vill jag bjuda in till "öppet hus" i våra lokaler i Stockholm den 20/04. Vi har Live Demo på en del prylar och (kanske) annat nytt. Håll utkik på vår hemsida! Väl mött.

Hälsningar,

Jan Malmborg

Postad 23 March 2007 - 23:12

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1064 inlägg
  • 0
Hej Jan!! Kul se dig här!

Postad 23 March 2007 - 23:26

Jan Malmborg
  • Jan Malmborg
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej Magnus, vi träffas alltså först här!

Redigerat av Jan Malmborg, 23 March 2007 - 23:27.

Postad 24 March 2007 - 09:22

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Tack för informationen Jan.

Får väl ta och ändra mina något negativa tongångar nu - om Hauppauge lyckas lägga till väsentliga funktioner som saknas i MCE har de lyckats med något riktigt bra :)

Det innebär alltså att EPG:n i MCE fungerar precis som vanligt ?

Hur påverkas andra tillägg av detta ? Om man exempelvis använder en Xbox360 som extender - kan den fortfarande ansluta och använda samma kanaler som MCE-maskinen ?

Fungerar exempelvis Bladerunner som lägger till programinformation på kanaler som MCE inte har information om ?

Dessa frågor är väl "överkurs", men jag försöker bara tänka igenom potentiella problem.

Postad 24 March 2007 - 10:26

Jan Malmborg
  • Jan Malmborg
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Om du har möjlighet är du välkommen den 20/04. Då kan vi "ventilera"...

Plug-in'en plockar upp DVB-SI informationen, men du kan välja att köra EPG via internet. Den tjänsten är dock inte 100% aktiverad ännu. Cyberlink har inget avtal med TT spektra tex. På andra produkter har vi kört TVonTime.

Jag har påpekat extender begränsningen till Cyberlink (hittar ej MyTV längre, dock andra funktioner) och räknar med att en patch kommer snart. Än så länge är det löst genom att du enkelt kan välja vilken "My TV" du vill köra med, Msft eller TVEnhance.

Det som vi jobbar mest på just nu är att "snabba upp" applikation starten. Jag tycker att den tar ett par sekunder för mycket.

Postad 24 March 2007 - 12:40

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1064 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Närå, vi sågs på Microsoft 2005 :)

Postad 24 March 2007 - 12:59

bildirutan.se
  • bildirutan.se
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Efter att jag i några dagar gått många mil på CeBit-mässan (det kändes så) kom jag givetvis förbi även Hauppauges monter...

Av den tyska ansvariga och dess tekniker gavs följande:
* Den släppta produkten kommer att heta WinTV-CI.
(Det har nämnts andra namn vid lanseringen på CeBit förra året och i svensk press så som Smart CI USB)
* Första versionen av plugin-modulen till MCE kommer att officiellt stödja DVB-T (inte DVB-C och DVB-S)
* Initialt är det en WinTV-CI knutet mot ett TV-kort som gäller.
(Vad som händer om datorn har fler tv-kort eller ett tv-kort som innehåller fler mottagare kunde de inte svara på. Det finns inget verktyg för att knyta WinTV-Ci mot en vald mottagare.)
* Stöd för fler WinTV-CI kopplat till en och samma dator stöds inte från början.
* Mjukvaran som följer med kommer troligtvis vara Cyberlink PowerCinema 5.1
(Då stabiliteten inte ännu säkerställts så är versionsnummret inte satt.)
* Om uppgradering från Cyberlink PowerCinema 4.7 till 5.1 för de som köpt exempelvis HVR-4000 är inte klar.
* Trolig leverans om ca 8 veckor från CeBit 2007.

Jag återrapporterar det som sades och huruvida detta stämmer på den produkt som släpps i norden vet jag inte.

//Daniel

Redigerat av bildirutan.se, 24 March 2007 - 13:02.

Postad 24 March 2007 - 13:43

Jan Malmborg
  • Jan Malmborg
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Efter att jag i några dagar gått många mil på CeBit-mässan (det kändes så) kom jag givetvis förbi även Hauppauges monter...

Av den tyska ansvariga och dess tekniker gavs följande:
* Den släppta produkten kommer att heta WinTV-CI.
(Det har nämnts andra namn vid lanseringen på CeBit förra året och i svensk press så som Smart CI USB)
* Första versionen av plugin-modulen till MCE kommer att officiellt stödja DVB-T (inte DVB-C och DVB-S)
* Initialt är det en WinTV-CI knutet mot ett TV-kort som gäller.
(Vad som händer om datorn har fler tv-kort eller ett tv-kort som innehåller fler mottagare kunde de inte svara på. Det finns inget verktyg för att knyta WinTV-Ci mot en vald mottagare.)
* Stöd för fler WinTV-CI kopplat till en och samma dator stöds inte från början.
* Mjukvaran som följer med kommer troligtvis vara Cyberlink PowerCinema 5.1
(Då stabiliteten inte ännu säkerställts så är versionsnummret inte satt.)
* Om uppgradering från Cyberlink PowerCinema 4.7 till 5.1 för de som köpt exempelvis HVR-4000 är inte klar.
* Trolig leverans om ca 8 veckor från CeBit 2007.

Jag återrapporterar det som sades och huruvida detta stämmer på den produkt som släpps i norden vet jag inte.

//Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Daniel, allt stämmer bra. DVB-S stöd finns dock redan idag. 4.7 versionen hade bla. PiP som jag gillade skarpt men detta får vänta lite.
Försöker man spela in 2 olika kodade kanaler får man idag samma ström/kanal på båda inspelningar...
Det som är intressant är WinTV-CI är redan klar för kommande DVB-CI v2.0.

//Jan

Postad 24 March 2007 - 14:04

Unregistered49258b8a
  • Unregistered49258b8a
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Kommer man kunna använda den med ett (eller ännu hellre två st) HVR-4000 för att kolla på Canal Digital HD i Vista MCE?

Önsketänkande:
Det bästa vore om man kunde köra två WinTV-CI för att kunna koda av boxers utbud och canal digital samtidigt.

Dvs 2 tuners för DVB-T och 2 tuners för DVB-S2 + 2st WinTV-CI (och naturligtvis skall man kunna koda av 2 kanaler DVB-T och/eller 2 kanaler DVB-S2 samtidigt!!)

Allt i Vista MCE med Cyberlinks nya plug (med PiP).

Är detta någonting som kommer inom snar framtid?

Redigerat av Unregistered49258b8a, 24 March 2007 - 14:15.

Postad 24 March 2007 - 14:35

Jan Malmborg
  • Jan Malmborg
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Såsom WinTV-CI tekniken är byggd tror jag inte att teknikerna kan se till att 2 olika strömmar kan allokeras till 2 olika WinTV-CI. Däremot bör man kunna koda av flera kodade kanaler med samma WinTV-CI; alltså flertuner stöd med en och samma WinTV-CI.

För HD frågorna ber jag att få återkomma vid ett senare tillfälle. Vi har gjort en del tester i Sverige och har kontakt med CD och Conax. Mer info den 20/04.

Postad 24 March 2007 - 14:51

Jan Malmborg
  • Jan Malmborg
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Närå, vi sågs på Microsoft 2005 :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kommer ihåg en lyckad PR kupp :D
Vi får nog chansen snart igen. Vi har för många gemensamma bekanta.

Postad 24 March 2007 - 15:00

Unregistered49258b8a
  • Unregistered49258b8a
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Såsom WinTV-CI tekniken är byggd tror jag inte att teknikerna kan se till att 2 olika strömmar kan allokeras till 2 olika WinTV-CI. Däremot bör man kunna koda av flera kodade kanaler med samma WinTV-CI; alltså flertuner stöd med en och samma WinTV-CI.

För HD frågorna ber jag att få återkomma vid ett senare tillfälle. Vi har gjort en del tester i Sverige och har kontakt med CD och Conax. Mer info den 20/04.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för så snabbt svar!

Så det är alltså en teknisk omöjlighet att binda en WinTV-CI till en uppsättning tuners och en annan WinTV-CI till ytterligare en uppsättning tuners?

Om man kör två HVR-4000. Kommer man kunna switcha mellan att använda två DVB-T mottagare eller två DVB-S2 mottagare tillsammans med WinTV-CI (dvs kombinera en mottagare från varje kort inom samma system)

Postad 24 March 2007 - 15:29

Unregistered49258b8a
  • Unregistered49258b8a
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
http://www.cyberlink...eluxe/index.jsp

Antar att det är den där pluginen som kommer användas.
Verkar som Cyberlink har en tv-server lösning på gång för Vista MCE också...beskrivs lite kort längre ner på sidan ....verkligen intressant.

Redigerat av Unregistered49258b8a, 24 March 2007 - 15:29.

Postad 24 March 2007 - 15:56

nauman
  • nauman
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
ser väldigt lovande ut :), dock så känns det som att det kommer stanna i det interna nätveket.. det som jag har försökt jaga rätt på är slingmedias slingbox som ska kunna stream ut det mesta du kopplar in, dock så säljs den bara i usa (bortsätt ifrån 3 och viasat där måste teckna abbonemang), vilket är väldigt synd..

Postad 24 March 2007 - 18:20

bildirutan.se
  • bildirutan.se
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
När det gäller TV-server-lösning så har jag labbat en hel del med Media Portals nya tv-server. Ett Hauppauge HVR-4000 (satellitkanalerna) och två FireDTV-T (för Boxers kanaler) är just nu inkopplat till servern. Det ger mycket intressanta möjligheter. :)

Vi har sålt en del HVR-4000 men väntar med spänning på när WinTV-CI kommer...

Redigerat av bildirutan.se, 24 March 2007 - 18:21.

Postad 24 March 2007 - 19:08

Unregistered49258b8a
  • Unregistered49258b8a
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

När det gäller TV-server-lösning så har jag labbat en hel del med Media Portals nya tv-server. Ett Hauppauge HVR-4000 (satellitkanalerna) och två FireDTV-T (för Boxers kanaler) är just nu inkopplat till servern. Det ger mycket intressanta möjligheter.  :)

Vi har sålt en del HVR-4000 men väntar med spänning på när WinTV-CI kommer...

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det är ju precis de möjligheterna man skulle vilja ha med Vista MCE.
Har mailat cyberlink efter mer information...

Postad 27 March 2007 - 13:52

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Har fått svar av Kajsa på Hauppauge Sverige ang leverensdatum och ev svårighet med "pairing" av kort till box..

"Hej,
Vi har kontakt med berörda tv-leverantörer så att vår CI modul förhoppningsvis blir certifierad av dem, inget är dock klart ännu. Men, jag skulle inte oroa mig för detta problem i alla fall. TV-kortsmarknaden är ju rätt stor för betal-tv leverantörerna också så det finns ju ett gemensamt intresse.
Det har tyvärr blivit ytterligare förseningar så det blir tidigast 1/5. Den kommer i alla fall finnas hos Komplett så fort den är leveransklar."

Lite bra och lite sämre nyheter..

(Såg som kuriusa att jag var i kontakt med deras support 22 Sep 2006 första gången ang denna.. Undrar när den kommer på riktigt :D )

Redigerat av Slangare, 27 March 2007 - 13:55.

Postad 27 March 2007 - 14:44

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Har fått svar av Kajsa på Hauppauge Sverige ang leverensdatum och ev svårighet med "pairing" av kort till box..

"Hej,
Vi har kontakt med berörda tv-leverantörer så att vår CI modul förhoppningsvis blir certifierad av dem, inget är dock klart ännu. Men, jag skulle inte oroa mig för detta problem i alla fall. TV-kortsmarknaden är ju rätt stor för betal-tv leverantörerna också så det finns ju ett gemensamt intresse.
Det har tyvärr blivit ytterligare förseningar så det blir tidigast 1/5. Den kommer i alla fall finnas hos Komplett så fort den är leveransklar."

Lite bra och lite sämre nyheter..

(Såg som kuriusa att jag var i kontakt med deras support 22 Sep 2006 första gången ang denna.. Undrar när den kommer på riktigt :D )

<{POST_SNAPBACK}>

Tja vad skall man säga.
Antingen är Kajsa lyckats med något stort eller så
är det försälningsknep. För om Dom stora leverantörerna av BD/HD-DVD har svårt
att få till detta med inspelning av HD-kanaler p.g.a licenser från filmbolagen så verkar
detta lite konstigt. Alternativet skulle vara att hårdvaran & mjukvaran är så konstruerad
att det inte går att spela in HD-kanalerna utan enbart 'visa'. Möjligheten också att
man styr inspelningen så att den enbart ger 960 linjer som downsized visning om HDCP
inte finns hela vägen (som man gör idag på icke säkra digitala utgångar)

Jaja, den som lever får se.

För den som inte är initierad så är filmbolagen mer än rädda för att High Qvality movies
piratkopieras och säljs. Därav allt detta tjafs med HDCP och att PC (HTPC) är en pirat-miljö
enligt vissa programbolag...

Så om detta skall funka hela vägen med t.ex. CanalDIgital måste denna smartcardläsare
och dess 1:or & 0:or vara reggade i CanalDIgitals system likt deras HD-box.

Visst var det enklare med LP-skivor och kasettband :rolleyes:

MVH

Postad 27 March 2007 - 19:46

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1236 inlägg
  • 0
edit

Redigerat av Unregistered222df659, 29 April 2007 - 10:32.

Postad 28 March 2007 - 12:51

Johja
  • Johja
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

http://www.adteknik....ish/phoenix.htm

för 285:- å lite programvara så får man samma lösning ;-)
funkar kanon. Nu.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Det låter ju alldeles för bra för att vara sant, varför kör i så fall inte alla med detta kan man undra.

*Vilket TV-kort har du?
*Kör du Mediaportal/MythTV?
*Har du flera tuners/digitalkort?
*Kör du Boxer, Comhem eller CD?
*Fungerar uppdateringar på ditt programkort eller måste du flytta det till en "vanlig" digitalbox ibland?

Jag skickade ett PM till dig ifall du inte loggar på så ofta, hoppas du har möjlighet att svara.

Mvh/
Johan

Postad 28 March 2007 - 16:19

foobar67
  • foobar67
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Jag är oxo nyfiken.....

Phoenixläsaren åker in idag i datorn :lol:

mvh
foobar67

http://www.adteknik....ish/phoenix.htm

för 285:- å lite programvara så får man samma lösning ;-)
funkar kanon. Nu.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Det låter ju alldeles för bra för att vara sant, varför kör i så fall inte alla med detta kan man undra.

*Vilket TV-kort har du?
*Kör du Mediaportal/MythTV?
*Fungerar uppdateringar på ditt programkort eller måste du flytta det till en "vanlig" digitalbox ibland?

Jag skickade ett PM till dig ifall du inte loggar på så ofta, hoppas du har möjlighet att svara.

Mvh/
Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 29 March 2007 - 23:00

Johja
  • Johja
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tack till Cango som gav mig ett mycket utförligt och bra svar i PMet som jag skickade honom. Eftersom detta kan vara av visst allmänintresse skickar jag även upp det i tråden.

Se svaret nedan, mina frågor med asterisk framför:
---------------

*Vilket TV-kort har du?
ett technotrend 3200 dvb-s2, samt ett technotrend 1500 budget

*Kör du Mediaportal?
nej, dvbviewer
2 (se ovan vilka)

CD, familjepaketet med tvillingkort. ett kort i digitalboxen, samt ett i phoenix-cam (hade jag haft dreambox/relook/liknande hade jag inte behövt tvillingkort...)

Både och - eller jag vet faktiskt inte riktigt (haha - grabben med noll koll) Den SKA uppdateras, och det tyder att jag kört den rätt länge utan att den behövt uppdateras (av mig via box alltså) MEN det har hänt att den låst sig, liksom, och ända sättet har varit att låta den uppdateras i boxen.
Detta problem har nog mer med att jag inte har datorn på hela tiden.

Min uppsättning baseras på Softcam-principen - dvs att en phoenix-läsare läser korten och mjukvara agerar Conax-Cam (eller annan kryptering). SAMT att en avkodare som SoftCSA hjälper huvudprogrammet (Mediaportal/Dvbviewer/etc - med avkodningen - detta med MultiDec-pluginstöd (Mdplugins) Nu supportar inte Dvbviewer Mdplugins (men funkar ändå - ännu) Mediaportal ska även funka,(inte helt ok, men) men jag har inte testat.

Nu till MDplugins - som i mitt fall är en som heter NcsClient. Den stödjer conax, men vet inte om den stödjer NDS/viacess. Alla plugins (softcams) funkar inte lika bra - inte för mig iallafall, så det gäller att hitta rätt kombination. Likaså filen SoftCSA. Den finns i olika versioner, men nyare är inte alltid bäst. Nyaste hackar för mig i avkodningen.

Sen skiljer sig operativsystemen. I min "Main" rigg, med windows 2000 kunde jag inte få in HDTV-kanalen svtHD. i XP går det ok. (kör XP i htpc:n) Men XP är lite buggit och inte helt tillfredställande ännu. Kanske jag behöver göra en ny installation och få bort allt skit efter otaliga konfigureringar..;-)

Jag vet att det går att installera CS (cardsharing) i en viss router med usb. (asus-router) då skulle man kunna ha programkortet igång utan att den går ner, men jag vet inte om det räcker för att autouppdateringen skall gå bra.

Allt detta gäller för CD, så det kan vara andra problem för andra lösningar.

shoot om du undrar mer.

---------------

Själv kör ju jag Mediaportal med Boxer och det känns som att man nästan kan köpa en läsare bara för att testa lite liksom. Den är ju så billig. TV-kort får jag snart "gratis" i nya hempcn så det slipper jag köpa i första läget iaf.

//
Johan

Redigerat av Johja, 29 March 2007 - 23:01.

Postad 21 April 2007 - 09:31

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Hej,

Var det någon här som var på Hauppauges öppna hus igår?

Är nyfiken på vad som visades där och hur WinTV-CI lösningen fungerade med Hauppauge Nova-T 500 och Vista framförallt? Fungerar kortläsaren med Vista MCEs eller är det någon typ av plugin som används? Kan två kanaler avkodas samtidigt?

Tacksam för svar.

Mvh
/Martin

Postad 21 April 2007 - 12:17

Lancen
  • Lancen
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Det där hade man behövt en påminnelse om. Det har varit helt tyst om den här produkten.

Postad 21 April 2007 - 17:24

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Någon borde ju rimligtvis ha varit på lanseringen...

Jag väntar med spänning på att få höra vad HVR-4000 och Win-tv CI ger för möjligheter.

Postad 21 April 2007 - 22:12

eyore
  • eyore
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
jag har länge letat efter en PCI-lösning för dvb-t innehållandes dual-tuner och extern kortläsare.

- dual tuner så att man kan spela in ett program och titta på ett annat
- extern kortläsare så att jag kan ta ut boxer-kortet och ta med till sommarstuge-boxen

stora förväntningar alltså när Hauppauges Smart CI USB dök upp i min "nyhetsbevakning"

men! har jag förstått det hela rätt? :)

du behöver
1) dual tuner kort tex Hauppauge! WinTV-NOVA-T-500 c:a 900 kr
2) och Hauppauge! Smart CI USB c:a 1100 kr
3) och (!!!) även en CA-MODUL TILL VIACCESS c:a 700 kr
summa: 2700 kr

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Dvs om någon kan bekräfta eller dementera behov av CA-MODUL vore jag tacksam.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

ps. ett önskemål till Er på Hauppauge! : uppdatera produktinfon på er hemsida.
jag förstår knappt vilka kort ni säljer, vilka som fungerar för dvb-t och vilka som bara tar analoga tv-signaler, vilka som har dual eller enkel tuner, vilka som fungerar i MCE, om de är Vista-kompatibla eller inte, varför korten omväxlande säljs under namnen T-500 och T-500 MCE och om det finns någon skillnad mellan dessa två och varför det inte finns ngn info om Smart CI trots att det går/gick att beställa produkten via tex Komplett och Dustin. :(

Postad 22 April 2007 - 09:33

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Jag var där på Öppet Hus. Tack Jan och övriga för trevligt initiativ!

Tyvärr framkom inte så mycket ny information, utöver vad som skrivits i denna tråd. De visade lösningen live, dels med Boxer, dels med satellit. Såg enkelt och bra ut. Man behöver kort+CAM, som stoppas i läsaren, sedan ansluts den via USB. Programvaran är en plug-in i MCE, som gör att det hela är i princip osynligt för användaren. Läsaren ska finnas i butik inom ett par veckor. Jag frågade om någon kommer att bundla med CAM+abonnemang, men det hade de ingen information om. Så långt allt gott och väl.

MEN... :)

Tyvärr, tyvärr kan man bara avkoda en kanal åt gången och man kan inte ha flera läsare inkopplade. Hauppauge missar alltså den stora chansen att komma med en helt unik lösning för alla som vill ha multi-tuner support. Man kan alltså inte titta på en kodad kanal och spela in en annan. Jan berättade att de kört med multi-tuner stöd i labbet och låter förstå att det handlar om juridik och rättigheter snarare än teknik.

Hur det än är med den saken kvarstår faktum; ska man idag köra en laglig multi-kanallösning är det bara att slanta upp för två FloppyDTV+två CAM:ar och tvillingkort.

Stor besvikelse, men jag lär väl köpa en i alla fall...

/Micke

Postad 22 April 2007 - 09:37

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1236 inlägg
  • 0
edit

Redigerat av Unregistered222df659, 29 April 2007 - 10:32.

Postad 22 April 2007 - 12:43

turbo_tobbe
  • turbo_tobbe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Synd att det inte gick avkoda två kanaler samtidigt. Dum fråga kanske men hur är det med i friakanalerna och de kodade, kan man spela in en kodad och se på en fri eller tvärtom samtidigt med MCE och t ex ett WinTV-NOVA-T-500 och självklart en WinTV-CI med CA-modul?

Postad 22 April 2007 - 19:07

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Jo, det ska gå. Se Jans inlägg #58 ovan

Postad 22 April 2007 - 20:57

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Fungerar Softcam + Phoenix i Vista MCE?

Postad 22 April 2007 - 22:28

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Fungerar Softcam + Phoenix i Vista MCE?

<{POST_SNAPBACK}>

Det fungerar inte. Och har Boxer gjort någon spärr senaste tiden. Det funkar inte längre med softcam till Boxer.

Synd att inte Hauppauges lagliga USB smartcardläsare officiellt kommer fungera med Canal Digital.

Postad 23 April 2007 - 11:52

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1064 inlägg
  • 0

tacka då för att än så länge så är det väl tillåtet enligt sveriges rikes lag att köra phoenix+softcam

<{POST_SNAPBACK}>

Faktiskt inte lagligt.... det är dekrypteringen som inte är laglig den vägen. Även om du har eget abonnemangskort o allt.

Smartwi är inte olagligt AFAIK men kan bryta mot avtalet du har med din tv-leveratör, läs Comhems, Boxers osv finstilta.

Postad 28 April 2007 - 21:00

nialc
  • nialc
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Det fungerar inte. Och har Boxer gjort någon spärr senaste tiden. Det funkar inte längre med softcam till Boxer.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det då dom skall ha gjort?

Jag har en bekant som kör softcam programvara med boxers utbud via sin dreambox för att slippa tvillingkort och investering i Cam modul.

Senast häromdagen kikade jag på tv med honom & hans sambo.

Eller, ja, jag kan ju blanda ihop någonting... men..

Postad 29 April 2007 - 08:55

stgre
  • stgre
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Jag var på öppet hus hos hauppauge och jag har nu fått veta att jag vann en av kortläsarna.

Nu fattas bara en ca modul och ett boxerabbonnemang sedan kan jag testa hur lösningen fungerar.

Enligt hauppauge så kan man bara koda av en kanal åt gången men de arbetar med att kunna koda av flera kanaler.

Postad 29 April 2007 - 09:08

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Stort grattis stgre :(

Ska bli kul att höra dina åsikter när du får igång det.

Sedan kan vi väl komma överens om att skippa allt Phoenix/CS-snack i denna tråd, det är off-topic och kan tas i en egen tråd.

Postad 01 May 2007 - 15:11

turbo_tobbe
  • turbo_tobbe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hej

För er som var på öppet hus eller av någon anledning har hittat mer information än vad jag kunde hitta (typ inget alls)
Vilka utav Hauppauges tv-kort har stöd för läsaren? Ska det fungera med alla digitala kort, te x ett WinTV-NOVA-T-500?

Kanske går det t o m använda läsaren till tv-kort av annat fabrikat?

Postad 01 May 2007 - 15:35

Jan Malmborg
  • Jan Malmborg
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej,

Vår kortläsare är bakåtkompatibel med redan sålda kort. Den fungerar med våra T och S kort, hybrider och renodlade digitalTV kort.
Vi råkade testa med ett annat märke (analog + DVB-T) och det fungerade också bra, men vi kan tyvärr inte garantera att den kommer att göra det varje gång. Vi kommer dock ej att låsa kortläsaren med våra hårdvaror. Just nu överväger vi fria uppdateringar på mjukvaran och codec'arna. Detta ligger dock mer i Cyberlinks händer.
Vi väntar på deras skivor nu. Då kan vi börja producera igen.

Hoppas att detta svara på din fråga.

Mvh,

Jan

Postad 07 May 2007 - 11:11

stevenD
  • stevenD
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Går den här saken att köpa nånstans, eller är den inte släppt?

Postad 07 May 2007 - 11:31

Humpe75
  • Humpe75
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
En fråga till som någon kanske kan svara på? Hur kommer det att funka om den bara klarar att avkoda en kanal i MCE, kräver inte MCE identiskt kanalutbud på bägge mottagarna?

Postad 07 May 2007 - 14:05

trvv
  • trvv
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Skickligt skött av haupage, mycket hype och obefintlig info om en produkt som inte finns att köpa.

Postad 07 May 2007 - 14:17

Jan Malmborg
  • Jan Malmborg
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Går den här saken att köpa nånstans, eller är den inte släppt?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

I XP/Vista MCE använder vi oss av en plug-in från Cyberlink som heter TV Enhance. När den startas läggs ett "fönster" ovanför MCE.

Angående tillgänglighet är det inte långt ifrån. Jag har skrivit under produktion för nya lådor och vi väntar på CD skivorna från Cyberlink nu.

Mvh,

Jan

Postad 07 May 2007 - 15:03

hakuna
  • hakuna
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Hej. Kommer den här mojängen funka med HVR-900, en CAM, ett Boxer-smartcard och MediaPortal?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.