Tack för alla fina svaren
Tror jag får vänta med att köpa högtalare.. kommer nog bli senare i framtiden isåfall.
Klipsch Reference RF-15
(Golvhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser |
Postad 15 February 2007 - 20:28
Postad 15 February 2007 - 21:37
Tack för alla fina svaren
Tror jag får vänta med att köpa högtalare.. kommer nog bli senare i framtiden isåfall.Lycka till i sökandet. Den som söker han letar som man brukar säga ... Passa på att lysna på så många som möjligt innan du ska bestämma dig. Kanske fastnar även du för Klipsch efter en rejäl lyssningsomgång?
Lycka till och hoppas inte att ditt köp låter sig väntas för att tråden spårade ut totalt!
Tycker att alla borde be om ursäkt!!
Hursom helst så tycker jag att Klipscharna e värda 4000-4500 kr och de spelar bra i den prisklassen, kommer vi upp i pris? ja vem vet vad som finns, det finns nog lika många högtalare som åsikter och ingen kommer att bli klok på det, det enda vi kan göra är att rekomendera högtalare i prisklassen som vi tycker är värda att lyssna på, i slutändan är det dina öron som avgör vad som är bra/rätt för dig.
//Micke
Postad 15 February 2007 - 22:38
Lycka till och hoppas inte att ditt köp låter sig väntas för att tråden spårade ut totalt!
Tycker att alla borde be om ursäkt!!
Tycker celander och hifisnubben kan fortsätta sitt lilla krig via PM istället, fast ni har kanske haft några duster där redan?
Jag hoppas du hittar några högtalare du verkligen gillar. Och precis som hifisnubben sa - försök att lyssna på ganska många olika högtalarmärken och försök bilda dig en uppfattning om olika högtalare.
Klipsch tillverkar väldigt bra högtalare enligt mig, och jag gillar dom verkligen, roliga att lyssna på. O andra sidan så kan jag förstå de som har lite svårt för Klipsch också, speciellt då de matas med "fel" elektronik.
Lycka till.
MVH Flingan
Postad 16 February 2007 - 01:25
Läs nerastående inlägg.
Redigerat av Unregisterede74beff4, 16 February 2007 - 01:33.
Postad 16 February 2007 - 01:30
Synd att du inte skriver dina "bra argument" då.
Du orkar skriva en hel del, men inte svar på enkla frågor ... men det är ju klart - det enklast är ju att skriva att en sak är bäst och sedan inte behöva motivera ....
![]()
Rörande att jag är nyfiken på vad folk jämfört med är, som vi åxå diskuterat massor av gånger, att det är ruggigt många som ger förslag och har åsikter utan att själva ha jämfört med något annat i samma prisklass. (Känner du igen det.
) Inget fel med det, men alltid intressant att veta vad folk har för bakgrund till att de tycker som de gör. Har de sin åsikt baserat på att de tyckler att mängden ljud (eller bas eller ...) är det viktigaste, att det är ett så "naturligt" ljud som möjligt, att de är snygga prylar, att det man jämfört med är i helt andra prisklasser eller lyssnat på under helt andra förutsättningar osv osv ...
Då jag själv köper prylar och kollar vad folk skriver tycker jag det är alldeles för många som inte kan motivera sina åsikter. För mig blir så'na åsikter ganska intetsägande. Kanske är jag ensam om åsikten....
Vad tycker du är ett mer "seriöst förslag", någon som skriver att A är kanon och passar till allt, men sedan inte har så mycket motivering (mer än möjligen "jag har dem själv"), eller någon som tycker A är bra i förhållande till B,C och D för att .....?
"Synd att du inte skriver dina "bra argument" då.
Läst första stycket hur ###### uppenbart är det inte?
Därför jag inte ville börja argumentera för jag visste att du skulle bli kaxig och otrevlig med den överlägsna attityd som alltid. Nu vill jag se din anläggning i bilder med dig på. Får du som är så extremt duktig och själv aldrig behöver motivera vad du tycker bra måste ju ha riktigt fin hifi så du är van att veta hur saker och ting ska låta och inte bara lite demo i butiker nångång då och då.
Sen kommer vi till andra delen
"Rörande att jag är nyfiken på vad folk jämfört med är, som vi åxå diskuterat massor av gånger
Så snacka inte om jag håller på med personangrepp för du går alltid på såhär först när stämningen är bra. Tror fan att folk blir förbannade då. Bara fråga runt på forumet för bekräftelse.
Redigerat av Unregisterede74beff4, 16 February 2007 - 01:33.
Postad 16 February 2007 - 16:18
Postad 17 February 2007 - 16:49
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell tråd - Klipsch RF serien *
65 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?