Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC S710

176 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC S710 (Mobiltelefoner) 1 7,35 (16) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 01 juni 2007 - 21:02

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Jasså...Tänkte när det var kort å allt på den  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla in den här länken. Där har du en annan bild på den, där både färgen och utseendet skiljer en hel del. HTC brukar ju inte skeppa sina lurar i olika färger. Den som lever får se :-) Jag ser i alla fall fram emot presskonferensen på tisdag och hoppas på lite gottisinfo om S730 :-)

Postad 01 juni 2007 - 21:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
*skrattar* Mm det är ju till och med helt olika layout på knapparna :)

Ska bli riktigt roligt att höra vad som kommer...
Dags att förnya mitt abb snart så det är som julafton :D

Postad 02 juni 2007 - 15:43

stålmannen
  • stålmannen
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
jag får tacka dig adamwasta för tipset om bluetooth - active sync. har haft LITE problem med att få detta att funka. Är annars väldigt nöjd med 710 an som f.ö är min första smartphone.

Postad 04 juni 2007 - 10:07

Unregisteredac96f8ce
  • Unregisteredac96f8ce
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Då har vi fått in en S710, den verkar solid. Tips på GPS mjukvara som fungerar uppskattas.
iGo och Tomtom5 verkar vara körda?..

Redigerat av Unregisteredac96f8ce, 04 juni 2007 - 10:11.

Postad 04 juni 2007 - 11:36

tofors99
  • tofors99
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Nån som kan hjälpa mig med en enkel sak? Använder min S710 utan headset och då nån ringer åt mig som pratar väldigt lågt/högt så skulle jag vilja justera volymen, men det kan jag inte (eller jag har inte hittat funktionen)

Nu när sommaren är här så upplever jag att det är svårt att se något i skärmen när man är ute i solljus. Kan jag justera skärmen på nåt sätt?

//Tommy

Postad 04 juni 2007 - 13:11

Thomparompa
  • Thomparompa
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Åhh vad jag hatar när man mer eller mindre bestämt sig för att köpa en telefon så är det ett nöt som knäcker ur sig att dom kommer med en ny ÄNNU bättre modell snart.

Typiskt, då kan jag inte köpa denna nu utan måste vänta på S730, hoppas den present imorgon och är minst lika fet som ryktena säger.

Postad 04 juni 2007 - 14:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Heh det är inte lätt....
För mig står det mellan

Htc Kaiser
Htc S730
E-TEN Glofiish X800 eller M900

Hmm livet är inte alltid lätt...
Ska man verkligen ha ett tangentbord eller räcker det att ha pekskärm?

Det är frågan :)

Sliter snart bort det lilla hår jag har kvar ;)

Postad 04 juni 2007 - 23:45

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Då har vi fått in en S710, den verkar solid. Tips på GPS mjukvara som fungerar uppskattas.
iGo och Tomtom5 verkar vara körda?..

<{POST_SNAPBACK}>

TomTom sägs fungera med muspekaremulering. Googla och du skall finna.

I övrigt vill jag minnas att Route 66 funkar på Windows Mobile 5 Smartphone/6 Standard.

Postad 04 juni 2007 - 23:48

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Nån som kan hjälpa mig med en enkel sak? Använder min S710 utan headset och då nån ringer åt mig som pratar väldigt lågt/högt så skulle jag vilja justera volymen, men det kan jag inte (eller jag har inte hittat funktionen)

<{POST_SNAPBACK}>

För att höja respektive sänka volymen under ett samtal trycker du på knappar på telefonens ena sida.

Nu när sommaren är här så upplever jag att det är svårt att se något i skärmen när man är ute i solljus. Kan jag justera skärmen på nåt sätt?

<{POST_SNAPBACK}>

Känner inte till att du manuellt kan justera skärmens ljusstyrka. I alla fall är det inte tänkt att du ska kunna göra det, men det kan ju gå m.h.a. registerhack.

Postad 05 juni 2007 - 06:54

tofors99
  • tofors99
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

(tofors99 @ Jun 4 2007, 12:36 )

För att höja respektive sänka volymen under ett samtal trycker du på knappar på telefonens ena sida.

de knapparna påverkar bara "earpiece" volymen ???

----

Postad 05 juni 2007 - 12:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tyvärr så är nyheten som presenteras HTC Touch
En utmanare till iPhone

Postad 07 juni 2007 - 13:44

johsel
  • johsel
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Har haft min ett par veckor nu och det funkar kanon. Surfar en del på den när jag är i närheten av okodat nätverk (typ jämt) och läser mail samt mailar ifrån den. Använder kalendern mycket också. Har blivit grym på tangentbordet så det går jäkligt fort att maila/smsa.

Jag gillar WM6 starkt!

Edit: Läste förresten att några väntar på S730. Ni får nog vänta länge tyvärr... Tidigaste launch från HTC i juli vet man ju vad det betyder i praktiken. Skulle inte förvåna mig om de väntade ytterligare för att få ut lite mer försäljning av s710

Redigerat av johsel, 07 juni 2007 - 13:56.

Postad 14 juni 2007 - 09:13

Unregisteredb80a2f99
  • Unregisteredb80a2f99
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej
Jag fick min HTC S710 igår och jag får inte telefonen att fungera med Wi-Fi.
Jag kan koppla upp mig hemma och få en IP adress men sen slår det tvärstopp när jag försöker surfa eller kolla min mail.
Är det någon inställning jag missat eller är jag bara allmänt dum som inte får det att funka.

Postad 14 juni 2007 - 09:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Har du läst inlägg 48 i den här tråden?

Tänkte om det är nått sånt som spökar ?

Postad 14 juni 2007 - 09:49

Unregisteredb80a2f99
  • Unregisteredb80a2f99
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Hej
Jag fick min HTC S710 igår och jag får inte telefonen att fungera med Wi-Fi.
Jag kan koppla upp mig hemma och få en IP adress men sen slår det tvärstopp när jag försöker surfa eller kolla min mail.
Är det någon inställning jag missat eller är jag bara allmänt dum som inte får det att funka.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du läst inlägg 48 i den här tråden?

Tänkte om det är nått sånt som spökar ?

<{POST_SNAPBACK}>

Det har jag kollat och jag har kontakt med W-lanet men det funkar inte att surfa. Pratade med några kollegor på jobbet och dom hade samma problem.

Redigerat av Unregisteredb80a2f99, 14 juni 2007 - 09:50.

Postad 14 juni 2007 - 16:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Hmm oki....

Det har kommit en uppföljare ell tjaa...

HTC S720 (Telus)

Skiljer inte så mycket...Den har 400mhz cpu och jag tror den kör på nått annat nät...
Inte helt säker att den funkar i sverige :wub:

Postad 14 juni 2007 - 20:48

tofors99
  • tofors99
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
skit också
kom just hem från en resa och hade min 710 avstängd i flyget. Nu när jag försöker sätta på strömmen så bara bootar den hela tiden. Har tagit bort batteriet, minneskortet, sim kortet och testat lite olika saken men icke. Först kommer HTC logon, sen windows, sen HTC, sen windows osv

Nån som haft nåt liknande?

Tomppa :wub:

Postad 15 juni 2007 - 09:30

Unregisteredac96f8ce
  • Unregisteredac96f8ce
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har inte haft liknande med omstarter, bluetooth verkar inte helt 100 dock.
Jag tycker inte att batteriet motsvarar specifikationerna alls. Min håller knappt i 2 dagar och då har jag igång alarmet 2 ggr, ett par möten piper till och ett samtal eller två på några minuter. Har ni det lika illa med batteriet?

Postad 15 juni 2007 - 17:03

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Jag tycker inte att batteriet motsvarar specifikationerna alls. Min håller knappt i 2 dagar och då har jag igång alarmet 2 ggr, ett par möten piper till och ett samtal eller två på några minuter. Har ni det lika illa med batteriet?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker också det känns som att mitt batteri inte räcker särskilt länge. Jag använder den inte SÅ mycket mer än min förra mobil (en nokia) och det känns som att jag laddar iaf varje dag eller åtminstone varannan.
Min brorsa har en Nokia N80 och han har iofs alltid haft samma problem.

Jag skriver detta ifrån min mobil just nu, utan Wlan, finns det inget sätt att få detta forum i en mer Light-version, ty då skulle jag kunna vara mer aktiv här då jag är på resande fot och har ingen tillgång till 'riktigt' internet eller dator.

En fråga som jag stressar lite över just nu, finns det inget sätt att backa upp alla SMS o dylikt på telefonen till datorn?? Eller är detta något jag måste koda själv? --. vilket jag ska när jag väl får tag på en uppdatering till Visual Studio som stödjer WM6 och alla dess nyheter. Prova f.ö göra några test-program till den i .Net(C#) och de körde i native-hastighet tyckte jag, mkt trevligt.

F.ö är ActiveSync ett riktigt skitprogram, jag kan koppla in telefonen _en_ gång och göra det jag ska. Sen när jag pluggar ut mobben så slukar activesync 50% av CPUn (ifall jag inte haft dual core hade väl datorn lagt av) och jag måste boota om innan nästa in-pluggning, vilket måste göras med en hård omstart då activesync inte går att stänga av ens med tvång :)

Sen måste jag även få tillägga att jag inte kan använda Outlook då dess stöd för Imap och pop3 verkar riktigt instabilt och flummigt. Jag tvingas använda Opera och skriva brev i en webbklient, kunde ha fungerat bättre.

Jag måste även starta om mobilen lite då och då när den helt spontant vägrar visa start-skärmen utan verkar låst förutom att jag fortfarande kan använda snabb-knappar för att starta vissa program.

Jag tycker om min HTC s710, men ibland så har jag mina tveksamheter :), och jag tycker inte om att känna så inför något jag lagt ner 4000kr på och bara haft i typ en vecka. :lol:

Postad 15 juni 2007 - 17:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Kan du inte använda Opera mini?
Fungerar perfekt att surfa på prisjakt med...
Går ju bra att ställa in så att sidorna inte är så många kb...

Vad du tycker du i övrigt om Wm6?
Tycker du att det är krångligt...
har du testat Symbian uiq3 ?

Jag är som sugen att gå över till Wm6 men jag är inte övertygad än..

Låter som att de flesta problem du har kan fixas med nån uppdatering??
Vet du om det är nån på g ?

Blev många frågor men :)

Postad 18 juni 2007 - 23:32

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Hej jag har samma telefon som dig o har såg att du saknade voip funktionen på HTC s 710 jag har laggt in skype gennom att installera CAB filen direkt på minnes kortet have fun ,,här är länken

http://www.skype.com...ding_smart.html

ha det Jon halvledaren

Postad 19 juni 2007 - 10:06

Unregistered67fa056e
  • Unregistered67fa056e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Annars finns ju länken "lo-fi" längst ner på denna sida, funkar klockrent.

- Mvh Hedman

Postad 19 juni 2007 - 11:51

stathagen
  • stathagen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med om batteriet det är riktigt dåligt. Jag laddar varje natt nu när jag går och lägger mig, och då använder jag ändå inte telefonen speciellt mycket.

För att få min telefon att funka med mitt wlan var jag tvungen att ändra till "authentication open" i min trådlösa router. Detta betyder inte att du kan logga in utan nyckel om du använder kryptering.

Postad 20 juni 2007 - 17:36

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag fann min väg till ett bibliotek så nu vågade jag återkomma hit :) -- iom mitt lilla problem att edge verkar kosta svin-mycket med Halebop.

Ifall någon har problem att ställa in sin HTC s710 för att använda Halebops multimedia-prylar såsom MMS så kan jag kluddra ner här hur jag gjorde. << Detta för framtida referens ifall någon skulle läsa detta senare.

Och som svar på någon i denna tråden så planerar jag att skriva en recension när jag väl finner mig med en stadig anslutning och min egna dator.

Vad du tycker du i övrigt om Wm6?
Tycker du att det är krångligt...
har du testat Symbian uiq3 ?

Jag är som sugen att gå över till Wm6 men jag är inte övertygad än..

Låter som att de flesta problem du har kan fixas med nån uppdatering??
Vet du om det är nån på g ?

Blev många frågor men  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Bra ide det där med Opera mini men tyvärr så verkar Opera mini ha ett riktigt fult icke-kant-utjämnat typsnitt som rktigt skär sig i mina ögon att jag aldrig använder den :blink:

Sant är antagligen att de flesta saker jag hitills stött på kan fixas med en uppdatering om en sån kommer. Jag har f.ö inte haft några fler krasher av det slaget att hem-skärmen verkar dö lr andra för telefonen viktig mjukvara. Ibland kan den tyckas frysa ofta i samband med att ja haft Opera Mobile igång något dygn, men jag tror det har att göra med att det är väldigt jobbigt för den att tabba till den när den varit inaktiv ett tag. Kanske använder WM6 Virtuellt minne lr dylikt?, det skulle iaf förklara varför den kan ta en låååång stund på sig att återställa Opera. Och Opera är hitills det enda programmet jag upplevt detta med, övriga WM6 program brukar vara kvicka.

WM6 verkar ha potential, det känns iaf som ett OperativSystem som man kan modifiera och förbättra längre än jag känt att Symbian tillåtit. Jag vet inte vilken som är mest stabil än så länge, lr snabb. Jag tycker min HTC kan ta lite väl lång stund på sig att starta vissa program, kanske är CPUn i minsta laget, och inget jag ska klaga på WM6 för.

Möjligheten att köra .Net program på den är för mig en _stor_ grej, när jag får tillbaka internet/bredband till min riktiga dator så ser jag fram emot att tanka senaste SDKn och uppgraderingna till Visual Studio så jag kan koda de program som jag saknar. Bl.a något som backar upp SMS, eventuellt en lättviktig epost-klient och div andra verktyg. Jag håller på med en väckar-klocka nu med snooze-funktion för att jag inte funnit alarmet som följde med tillräcklig. Inte heller har jag hittat ett tidtagarur och andra små verktyg jag saknar ifrån min gamla Nokia :blink:

Om jag tycker att Wm6 är krångligt skulle jag väl säga att det tog mig kortare tid att bli bekant med den än andra _icke_ smart-phones där ute. Något jag tycker är riktigt coolt och nördigt är att man t.o.m kan skapa interna proxy:sar :ph34r:.

Störelsemoment som jag kan irritera mig på är att man inte kan tabba sig till program utan jag måste gå till hemskärmen och i mitt fall använda snabbknappen till aktivitetshanteraren för att byta till vissa program -- såvida deras ikon inte finns på hemskärmen över nyligen startade.

ActiveSync har varit en pina för mig, innan jag påkte hit sålade jag in lösenord från datorn till mobilen så jag skulle kunna kolla lösenorden till vissa sajter jag ville besöka. Och nu vet jag att väl tillbaka igen så kommer min cpu stå på 50% belastning och jag måste starta om datorn ifall jag vill koppla in mobilen igen för att fixa med filer eller göra något annat.

Den kan heller inte backa upp SMS och andra saker vilket jag tycker är väldigt dåligt, sådant gjorde jag enkelt med Nokias PC Suite på min förra mobil, som f.ö hitills känns överlägset de saker som ActiveSync erbjuder, tyvärr. Vi får göra egna program som gör resten antar jag ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Annars finns ju länken "lo-fi" längst ner på denna sida, funkar klockrent.

- Mvh Hedman

<{POST_SNAPBACK}>

Riktigt bra ide!! Jag hade inte ens sett den. Jag skall prova detta så snart som möjligt B)

Postad 20 juni 2007 - 18:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Har du testat opera mini nyligt? Låter som att jag bör vara orolig för min syn :-)

Tycket det ser helt oki ut heh.

Postad 01 juli 2007 - 13:42

krillepille2
  • krillepille2
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag funderar på en ny telefon nu i slutet av sommaren. Jag vill då väldigt gärna ha en telefon med laptop och bra kalender, vilket denna verkar ha. Har även tänkt att ha den som en MP3-spelare.

Har då några frågor.

1. Finns det någon adapter så jag kan använda vanliga lurar till denna? Alltså 3,5mm. Eller är medförljande lurarna bra?

2. Batteritiden. Visst, står i produktinformationen. Men där brukar man alltid få ta med en nypa salt. Så jag undrar hur lång batteritiden är med 2-3 timmar musiklyssnande?
1-2h med w-lan påslaget och surfande med IE eller Opera mini.

Det var nog det. Skulle vara grymt tacksam om ni kunde svara på detta :wub:

Mvh Krille!

Postad 02 juli 2007 - 09:32

stathagen
  • stathagen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hejsan!

Jag funderar på en ny telefon nu i slutet av sommaren. Jag vill då väldigt gärna ha en telefon med laptop och bra kalender, vilket denna verkar ha.  Har även tänkt att ha den som en MP3-spelare.

Har då några frågor.

1. Finns det någon adapter så jag kan använda vanliga lurar till denna? Alltså 3,5mm. Eller är medförljande lurarna bra?

2. Batteritiden. Visst, står i produktinformationen. Men där brukar man alltid få ta med en nypa salt. Så jag undrar hur lång batteritiden är med 2-3 timmar musiklyssnande?
1-2h med w-lan påslaget och surfande med IE eller Opera mini.

Det var nog det. Skulle vara grymt tacksam om ni kunde svara på detta ;)

Mvh Krille!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan svara på andra fråga i varje fall. Glöm att du kan hålla på så länge med musik och surf m.m. Batteriet är precis värdelöst i denna telefon. T ex igår så hade jag laddat över natten. Jag tog emot 1! samtal under dagen på kanske 15 minuter, detta var allt jag gjorde med telefonen. På eftermiddagen var batteriet nere på 2 staplar från 4. Helt värdelöst är det.

Postad 03 juli 2007 - 10:33

krillepille2
  • krillepille2
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Okej! Tack så hemst mycket för infon, stathagen!

Då blir det tyvärr inte den här telefonen

Postad 03 juli 2007 - 23:10

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Medans batteritiden kunde varit bättre så tycker jag den ändå inte är såå hemskt dålig. Jag pratar väl några timmar per dag, epostar och chattar lite på msn innan läggdags. Laddar ungefär varannan dag som det är nu.

Postad 04 juli 2007 - 06:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Låter ju nästan som att stathagen har fel på sitt batteri då

Postad 04 juli 2007 - 23:18

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag vet faktiskt inte, jag vet iaf att jag laddade min mobil i förrgår senast. Förvisso började den pipa imorse om att bli matad, så jag ska väl koppla in den snart. Men under denna tiden har jag hunnit med flertalet timslånga samtal, skickat sms (60+), epostat och surfat en hel del; betalat några räkningar(swedbanks hemsida) och kollat lite nyheter och lekt mest.

Batteriet är som sagt inte uber-bra, jag laddar den långt oftare än min förra mobil men denna är å andra sidan en väldigt bra "smartphone" har jag kommit att tycka. Ibland förbryllas jag över att jag faktiskt ligger i sängen just nu, skriver detta, stream:ar ner lite musik i bakgrunden, jonglerar inkommande MSN-meddelanden och skriver ett brev till min far i Singpore. Allt detta ifrån en mobil liksom. Ens konceptet att jag i mitten av ett samtal kan multi-task:a mig till anteckningsblock eller Word och börja skriva ner viktiga saker eller annat är i sig rätt läckert måste jag säga -- när min bakgrund eg inte är "smartphones".

Och detta är jag rädd verkar medföra priset att jag måste ladda den relativt ofta (runt 3 ggr veckan lr ibland mer). Men jag vet även detta; att de ikring mig jag känner som har Nokia N*-mobbar verkar ladda sina mycket mer frekvent än mig känns det ändå som.

Jag har nu haft denna mobil under två flyttningar, mkt hektiska och stressiga för att inte tala om fysiskt påfrestande dagar. Och jag har inte behövt mitt uppe i alltihopa ladda den, den har faktiskt aldrig än så länge lagt av innan jag hunnit stoppa in en laddare (den klagar lååångt innan den verkar närma sig gränsen, min har klagat nu sens imorse). Laddaren är även väldigt väldigt lätt så jag har inte några problem med att ha den i en liten väska när jag är på resande fot lr när jag inte vill chansa.

Och även om jag ännu har några funderingar kring mobilen så är ändå de flesta mjukvarumässiga(jag kan inte ångra mig så jag kommer själv göra de program jag saknar), och ska jag vara ärlig mot mig själv (jag blir lätt ledsen när det alltid några dagar senare kommer ut nått ännu bättre när jag just spenderat tusenlappar på en ny leksak), så har denna mobil räddat mig ganska många gånger nu under tiden jag haft den. Den har varit min enda koppling till världen, jag har inget internet till min egna dator ännu. Men ändå har jag kunnat planera möten, jag har kunnat göra snabba anteckningar; när jag haft väldigt bråttom snabb-knappar jag till diktafon-programmet och spelar in det jag behöver komma ihåg. Jag kan vara online på MSN då och då, och ta emot filer, senast en dikt min syster i Word-format från andra sidan atlanten (som öppnas korrekt). Och sköta min epost åtminstone relativt väl(jag gör det via en webbklient tyvärr, men jag överlever). Samtidigt kolla nyheter och t.o.m om andan faller på stream:a video lr musik till den medans jag sköter mina bankärenden (Både Opera Mobile och Explorer verkar klara av Swedbank).
Och i.o.m detta så har den nog uppfyllt sitt syfte; att hjälpa mig överleva i x månader utan internet och utan att behöva en fast fysisk utgångspunkt.

Jag har som sagt vissa "pet peeves", bl.a att gummi-pluppen som ska täppa igen usb-porten _inte_ kan hållas på plats av sig själv, den vägrade redan efter första dagen, och det har drivit mig till vansinne. Även vissa mjukvaru-prylar (buggar) har fått mig på mindre bra humör (innan jag lärde mig leva med dem).

Men att höra ens brorsa som aldrig skulle överväga byta in sin Nokia N80 mot något annat, kommentera över att min mobil (windows mobile) känns väldigt snabb i reaktionerna (menyer o dylikt) i jämförelse. Så ger det mig iaf lite tröst B)

Finns det några bra smartphones som har _riktigt_ bra batteritid? Jag tror inte att det är ett problem med HTC utan nått mer generellt, man får nästan ta att man inte kan överleva på en laddning varannan vecka.

Postad 05 juli 2007 - 09:24

xain
  • xain
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Haft min mobil några dagar nu och har inte mycket att klaga på. Men undrar bara en sak, är det jag som är dum i huvudet eller kan man inte få mobilen att vibrera och ringa på samma gång vid inkommande samtal?! :-) Det vore ganska sjukt om det inte gick att fixa.

Ok. Det var jag som var dum i huvudet. nvm =)

En annan fråga. Någon som har några bra program de kan tipsa om?
Windows update har jag inte fått att fungera än heller. Står bara att jag ska kolla "dataanslutningarna" men wlanet fungerar och gprsen med osv.

Redigerat av xain, 05 juli 2007 - 09:33.

Postad 05 juli 2007 - 17:01

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Haft min mobil några dagar nu och har inte mycket att klaga på. Men undrar bara en sak, är det jag som är dum i huvudet eller kan man inte få mobilen att vibrera och ringa på samma gång vid inkommande samtal?! :-) Det vore ganska sjukt om det inte gick att fixa.

Ok. Det var jag som var dum i huvudet.  nvm =)

En annan fråga. Någon som har några bra program de kan tipsa om?
Windows update har jag inte fått att fungera än heller. Står bara att jag ska kolla "dataanslutningarna" men wlanet fungerar och gprsen med osv.

<{POST_SNAPBACK}>

Bra fråga det där med vibrerandet. Jag har tänkt på det från gång till gång, just nu är standardringsignalen så karaktäristisk att jag känner igen den i en sjö av folk. Men det vore bra om man kunde slå på det, har inte efterforskat detta så mkt själv. Men det måste ju gå?

Det program jag nog varit gladast åt att hitta är : PPCPimBackup, den backar upp kalender, sms och ebrev m.m till en liten fil jag kan föra över till min dator när jag har tid.
Jag saknar lite saker som att t.ex importera sms från andra mobiler, men jag överlever tills vidare.

SPhelper är även ett program som ger tillgång till en muspil, så att man lättare kan navigera i program som eg är skrivna för Windows Mobile med touch-screen/penna.

Opera Mobile är också ett måste tycker jag.

Jag lyckades idag äntligen från comhem få en upkoppling till där jag sitter för stunden och kan nu för första gången börja utforska nätet efter mer godis till mobilen.

Postad 06 juli 2007 - 10:24

stathagen
  • stathagen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Jag har skickat ett mail till min leverantör för att kolla om de tror att det är nåt fel på mitt batteri, för jag kan aldrig hålla på så mycket med mobilen utan att behöva ladda den som beskrivs ovan.

Postad 07 juli 2007 - 18:52

l_eopold
  • l_eopold
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Väldigt bra forum, nedslående att s730 lanseras i september när jag vill köpa s710 nu! :) Nej, det blir nog den nuvarande modellen iaf, priset blir nog lite högre på nya. Har tre frågor som är lite avgörande dock:

* Har s710 videokamera och i så fall vilken upplösning? Bra/Dålig?

* Tangentbordet verkar klockrent men har det svenska tecken? Å Ä Ö??

* Låter för bra för att vara sant att det går att surfa på trådlösa nät! Funkar det på KTH??

Tack på förhand!

Leo

Postad 09 juli 2007 - 12:35

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Väldigt bra forum, nedslående att s730 lanseras i september när jag vill köpa s710 nu! :P Nej, det blir nog den nuvarande modellen iaf, priset blir nog lite högre på nya. Har tre frågor som är lite avgörande dock:

* Har s710 videokamera och i så fall vilken upplösning? Bra/Dålig?

* Tangentbordet verkar klockrent men har det svenska tecken? Å Ä Ö??

* Låter för bra för att vara sant att det går att surfa på trådlösa nät! Funkar det på KTH??

Tack på förhand!

Leo

<{POST_SNAPBACK}>

Åh, ännu fler KTH:are?, Vi får starta en HTC-klubb när jag börjar där till hösten.

Jag var av samma mening när jag köpte min, att jag inte kunde eller ville vänta. Gällande 3G så skulle jag ändå inte surfa mkt med den pga kostnader, då duger liksom EDGE gott och väl.

Man kan fånga video med den, högsta upplösningen verkar tyvärr endast vara 176x144. Men jag brukar vara av den meningen att man inte ska använda en mobil som kamera eller videokamera om man kan undvika det pga den ofta begränsade optiken.

Kameran vet jag att många kort jag tagit fungerar helt acceptabelt åtminstone. Jag tror inte du ska köpa den om du förväntar dig att helt ersätta en dyrare digitalkamera :/

Tangentbordet fungerar väldigt bra, dock något som kan ta ett tag att vänja sig vid är att HTC löst språk-problemet genom att lägga speciella tecken på andra knappar. Så för att t.ex använda åäö så krävs det att man först trycker ner "fn"-knappen och sen knappen motsvarande det man vill. Vilket är lite störande men man vänjer sig vid det till slut. Hade onekligen varit schystare om dom hade dedikerade knappar som Nokia brukar ha på sina tangentbords-mobbar.

Trådlöst har fungerat väldigt bra för mig, om KTH har wlan så borde det väl inte vara några problem. Det gick bra på min förra skola, den följer ju standarder liksom B)

PS.. På resande fot nu, inte laddat den på 3 dagar. Förvisso har jag mest smsat och ringt med den dock. Det är en plupp ("36%" batteri kvar enligt proccesshanteraren).

Redigerat av Varghjärta, 09 juli 2007 - 12:39.

Postad 11 juli 2007 - 18:38

Kantarellen
  • Kantarellen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Såklart skulle katshing skjuta upp Prel.leveranstiden 2 veckor extra.. nu får jag inte luren förens den 25. jag som har väntat så :)

Postad 11 juli 2007 - 18:53

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Såklart skulle katshing skjuta upp Prel.leveranstiden 2 veckor extra.. nu får jag inte luren förens den 25. jag som har väntat så :)

<{POST_SNAPBACK}>

Är den billig där?

Jag köpte min för 3600kr på datorbutiken.
Jag såg nu att priset gått upp men då får man den iaf dagen efteråt ^^
https://www.datorbut...Product=HTCS710

Postad 12 juli 2007 - 21:48

perado
  • perado
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
En fråga till er som har denna modell. Jag har testat en 9100 Qtek men bytte tillbaka till min W800 SE, pga av laggningen i operativsystemet. Jag tyckte att laggandet i WM var ett stort problem speciellt eftersom jag var utlämnad till ett virituellt t-bord.

1. s710 har ett fysiskt tangentbord som jag undrar om det drabbas av lagg när det används?
2. OM man ser s710 som en telefon (enbart som en talafon) hur står den sig då mot en SE telefon när det gäller kvalite på tal och högtalare?

Tacksam för snabbt svar eftersom mobil måste inhandlas under morgondagen ;)

Postad 13 juli 2007 - 10:58

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

En fråga till er som har denna modell. Jag har testat en 9100 Qtek men bytte tillbaka till min W800 SE, pga av laggningen i operativsystemet. Jag tyckte att laggandet i WM var ett stort problem speciellt eftersom jag var utlämnad till ett virituellt t-bord.

1. s710 har ett fysiskt tangentbord som jag undrar om det drabbas av lagg när det används?
2. OM man ser s710 som en telefon (enbart som en talafon) hur står den sig då mot en SE telefon när det gäller kvalite på tal och högtalare?

Tacksam för snabbt svar eftersom mobil måste inhandlas under morgondagen ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan egentligen endast svara på första frågan eftersom jag endast provat SE-mobiler men aldrig ägt någon.
Jag har skrivit kring 500 sms senaste veckan, likaså ett antal längre ebrev. Och jag har inte upplevt någon lagg alls, i OSet i övrigt tycker jag inte heller det laggar särskilt mkt, det går ju iaf kvickare än många andra mobiler (N80 är iaf bekräftad som segare).

_Jag_ tycker den yttre högtalaren kunde varit bättre, den _kan_ ha en tendens att inte tycka om för hög volym eller frekfvenser om man t.ex använder högtalartelefonen. Men använder jag den som vanlig telefon mot örat så låter det helt okej (lika bra som en telefon, vad ska man säga), och har inte fått några klagomål på ljudet från den i andra änden. Jag kan iaf höja mkt under ett samtals gång och det fungerar bra, särskilt för dem där stunderna på tunnelbanan med massa ljud ikring.

Lycka till.

Postad 13 juli 2007 - 19:10

perado
  • perado
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar. Dock var jag inte riktigt tydlig i det jag frågade efter. OM man använder telefonen utan att ta fram tangentbordet, dvs bara med de synliga knapparna (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0). Kan dessa lagga eller är det som att trycka på en SE telefon?

Postad 13 juli 2007 - 23:33

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag har inte varit med om att den laggat iaf.

Om jag ska vara petig så tycker jag iofs hela OSet ibland kan bete sig lite laggigt om mobilen varit på länge eller väldigt många tunga program är igång eller nyss varit igång. Men den verkar återhämta sig efter en stund. Jag brukar vara rätt petig gällande sådana saker eftersom de drar ner känslan rätt mkt men jag kan inte klaga på min mobil i det avseendet. Den beter sig som en vilken mobil som helst (dock en snygg och cool en) och jag skriver även ibland sms utan tangentbord bara för att jag är lat. Jag gillar att jag kan kombinera och göra som jag känner för i stunden. Vissa gånger är det liksom inte nödvändigt att skriva 1000 tecken långa sms, då kan det räcka med T9 och siffer-panelen.

Postad 14 juli 2007 - 09:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Skriver du snabbare/mindre fel med tangentbordet?
Funkar det verkligen bättre än vanlig knappsatsa ?

Har aldrig testat nått själv...Har en P990 å den kan jag inte säga att det går fortare att skriva med tangentbordet...Men jag gissar att tangenterna iaf är minst dubbelt så stora på htc

Postad 15 juli 2007 - 20:10

HeMeleNoLilo
  • HeMeleNoLilo
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Först vill jag bara säja att jag är nöjd med batteri tiden , nu iaf. de första två veckorna var pain in the ass, men nu efter en månads upp och urladdningar så tycker jag den är så bra som dom påstår.

Sen har jag tänkt på om man kan kopiera över filer och dylikt genom det trådlösa nätverket. Jag kopplar upp mig när jag är hemma t ex, och då borde jag kunna kopiera filer trådlöst? inte blåtand och inte sladd liksom...

Någon som har något tanke..?

Postad 18 juli 2007 - 00:35

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Två punkter först;

#
I ett tidigare inlägg så klagade jag över att ActiveSync sög, och att halva min cpu blev upptagen vid varje anslutnings-försök. Och att jag sedan inte kunde återansluta den förrän en omstart som endast gick med en kall omstart pga cpu-problemet.

För framtida referens så vill jag meddela att "jag" löst detta problem (!!), genom att gå till Start>Inställningar>Anslutningar>USB till dator.
Väl där kryssade jag ur "Aktivera avancerade nätverksfunktioner".

Jag var medveten om detta alternativ (jag snokar genom _allt_ på nya leksaker), men jag tänkte aldrig på att prova detta. Och nu kan jag pluppa ur mobilen och stoppa in den hej vilt och den blir "connected" utan problem varje gång.

Nu kunde jag äntligen prova alla leksaker i: http://www.microsoft...&displaylang=en

:unsure:, värsta nördigt.

#
Jag vet att några i denna tråden har uttryckt intresse för denna mobils kamera. Därför laddade jag lite kvickt upp några bilder och en videosekvens. Som kan ses så är kameran jämförbar med en webcam tycker jag, färg och kontraster är den rätt kass på. Och video, ja döm själva. Jag tror iaf jag spelade in den på högsta kvalite. Jag stannar iaf kvar med min "riktiga" digital-kamera med hyffsad optik, jag köpte aldrig mobilen för dess kamera ändå.

http://www.varghjart...ils.php?album=9

Skriver du snabbare/mindre fel med tangentbordet?
Funkar det verkligen bättre än vanlig knappsatsa ?

Har aldrig testat nått själv...Har en P990 å den kan jag inte säga att det går fortare att skriva med tangentbordet...Men jag gissar att tangenterna iaf är minst dubbelt så stora  på htc

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skriver mkt snabbare på tangentbordet än med T9 om det var det du undrade, först så var det inte så, men när jag väl vant mig vid Fn+knapp kombon för att skriva svenska bokstäver. Och deras placering som skiljer sig ytterst lite ifrån querty och Nokia-mobiler jag haft innan, så fäller jag numer alltid ut tangentbordet även om det är korta saker jag vill skriva ner, bara för att det helt enkelt går snabbare och kräver mindre energi _för mig_.

Först vill jag bara säja att jag är nöjd med batteri tiden , nu iaf. de första två veckorna var pain in the ass, men nu efter en månads upp och urladdningar så tycker jag den är så bra som dom påstår.

Sen har jag tänkt på om man kan kopiera över filer och dylikt genom det trådlösa nätverket. Jag kopplar upp mig när jag är hemma t ex, och då borde jag kunna kopiera filer trådlöst? inte blåtand och inte sladd liksom...

Någon som har något tanke..?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är riktigt kass på hela den vetenskap som batterier handlar om, men jag visste inte att man kunde 'träna' ett batteri till att bli bättre, lr att det fanns en övergångs/inlärnings-period. Jag vet att man med vissa sätt återuppliva gamla li-ion batterin genom att t.ex söka nollställa "minnet" i dem genom att hiva in den i en frys i några timmar m.m.

Men jag har nog ändå upplevt något snarlikt, då jag som kan ses av mina tidiga inlägg så laddade jag batteriet ändå rätt frekvent, varannan dag. Senare kunde det gå ytterligare lite längre. Och vid dagsläget så har jag inte laddat min på 3-4 dagar.

Jag har nyligen satt upp wlan här i lägenheten vilket jag tänker nyttja hårt med mobilen (orka gå upp från soffan för att kolla www.tv.nu), så jag tror nog jag kan få ladda den lite oftare igen men överlag verkar den _hålla_ sin ström lite längre och stabilare än när jag först köpte den.

Jag har själv tänkt tanken att kopiera filer, eller jag skulle vilja kunna skapa ActiveSync-anslutningen via Wlan men har inte provat ännu. Och jag vet inte om det är möjligt. Men eftersom mobilen stödjer Ad-Hoc nätverk så borde man ju kunna skapa ett med sin dator (om nätverkskortet stödjer det, vilket många nog gör), och därvia göra magi.

Postad 19 juli 2007 - 19:45

Kantarellen
  • Kantarellen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
hmmm.. jag Klämmer in en liten fråga här bara.

Har äntligen fått mobilen nu och allt funkar utmärkt. Det jag undrar är om det finns möjlighet att streama videos och liknande på t ex youtube.. har försökt men jag tror att den kräver flash player eller macromedias flash. är det någon som vet?

Postad 21 juli 2007 - 03:24

Unregistered7baa31c2
  • Unregistered7baa31c2
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Ifall någon har problem att ställa in sin HTC s710 för att använda Halebops multimedia-prylar såsom MMS så kan jag kluddra ner här hur jag gjorde. << Detta för framtida referens ifall någon skulle läsa detta senare.

Jag hade problem med att få mms att fungera.. har nu bytt till glocalnet kontantkort men du får gärna säga hur du gjorde för jag får inte glocal o funka heller med mms. Tack :)

Postad 21 juli 2007 - 03:26

Unregistered7baa31c2
  • Unregistered7baa31c2
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Har äntligen fått mobilen nu och allt funkar utmärkt. Det jag undrar är om det finns möjlighet att streama videos och liknande på t ex youtube.. har försökt men jag tror att den kräver flash player eller macromedias flash. är det någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

www.modaco.com i deras forum under htc-vox (htc s710 kallas även så) såg jag nån som hade en cab fil för att få youtube o fungera

Postad 21 juli 2007 - 03:52

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Jag hade problem med att få mms att fungera.. har nu bytt till glocalnet kontantkort men du får gärna säga hur du gjorde för jag får inte glocal o funka heller med mms. Tack :)

<{POST_SNAPBACK}>

Gå till Start > Inställningar > Anslutningar > GPRS
Tryck på Meny & välj Lägg till
Ange följande information:

Beskrivning: Telia MMS
Ansluter till : Arbetet
Åtkomstpunkt: mms.telia.se
Användarnamn: mms
Lösenord: telia
Lämna resterande fält tomma
Tryck på Klar hela vägen tillbaka

Gå in på Start-menyn
Välj meddelandefunktion > SMS
Tryck på Meny > Alternativ > Kontoalternativ
Markera MMS och tryck på Meny & välj Redigera
Tryck på Meny > MMSC Inställningar
Tryck på Meny & välj Redigera
Fyll nu i följande information:
Namn: MMSC
MMSC URL: http://mmss/
WAP-gateway: 193.209.134.132
Anslut via: Arbetet
Tryck på klar

Tryck på tillbaka knappen och tryck Klar hela vägen ut ur menyn

Konfigurationen är nu klar.
Starta om telefonen för att uppdatera den mot nätet.

:lol:

Postad 21 juli 2007 - 14:15

Kantarellen
  • Kantarellen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

www.modaco.com i deras forum under htc-vox (htc s710 kallas även så) såg jag nån som hade en cab fil för att få youtube o fungera

<{POST_SNAPBACK}>

Ja alltså frågan gäller ju även Tex Dn webbtv som dom har på sin WAP sida.. får inte igång det alls.. har funderingar på om det kanske är windows media player som strular och att man kanske borde installera en annan spelare. är det någon mer som har detta problem?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.