Får nog min k810 på måndag =) men iaf. jobbar på telia så jag slog en pling till dem ang mp3 rings. det är bara "feltryck", ,et fungerar...
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 13 maj 2007 - 15:27
Får nog min k810 på måndag =) men iaf. jobbar på telia så jag slog en pling till dem ang mp3 rings. det är bara "feltryck", ,et fungerar...
Postad 14 maj 2007 - 10:54
Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.
Vi kan tyvärr inte svara på hur det kommer sig att SAR värdet är högre i Sony Ericsson K810i än i Sony Ericsson K800i. Det finns ingen sådan information.
Med vänliga hälsningar,
/Linn
Sony Ericsson Call Center
Är det någon som bryr sig om strålning och isåfall är dessa värden farliga? Mer än "dubbelt" så mycket stråling för samma telefon låter lite mycket för mig.
Postad 14 maj 2007 - 16:32
Tacksam för ros (och även eventuellt ris, Gud förbjude!!) om uppgraderingen.
Postad 14 maj 2007 - 16:39
Postad 14 maj 2007 - 16:53

Brukar det vara så?
Att telefonerna dröjer längre med Teliasurfport?
Trist i så fall att man beställde från Telias webb med just surfport..
EDIT: Nu är detta ändrat, och den finns i lager med Teliasurfport!
Då kanske den dimper ner i brevlådan snart då

Redigerat av JockeJ, 15 maj 2007 - 06:35.
Postad 15 maj 2007 - 19:47
Postad 15 maj 2007 - 20:20
Meny -> Inställningar -> Kommunikation -> Mobilnät -> GSM/3G-nät -> Endast GSM
/Canon
Postad 15 maj 2007 - 22:00
Jag hade liknande bekymmer på min w880i. Om du bara använder gsm-nätet kan du testa detta, fungerade för mig...
/Canon
Nämen vad trevligt, nu går det att ringa med telefonen också, det är ju inte helt fel

Tack för hjälpen!
Postad 15 maj 2007 - 22:44
Jag hade liknande bekymmer på min w880i. Om du bara använder gsm-nätet kan du testa detta, fungerade för mig...
/Canon
så du kan inte ringa med den i 3gnätet? verkar lustigt bugg eller?
Postad 15 maj 2007 - 23:14
Golden Ivory-varianten, finns det någon information om när den släpps?
Golden Ivory-varianten ?? vad e det ? en annan färg bara eller?
Postad 15 maj 2007 - 23:15
Golden Ivory-varianten, finns det någon information om när den släpps?
Golden Ivory-varianten ?? vad e det ? en annan färg bara eller?
Edit, glöm det såg att det var en annan färg bara, som jag sett tidigare

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 15 maj 2007 - 23:15.
Postad 16 maj 2007 - 05:57
/Canon
Jag har inte skaffat ett simkort för 3g än, det här är min första 3g-lur.
Postad 16 maj 2007 - 09:32
Postad 16 maj 2007 - 19:16
Fick den igår =) Fett nice! Gillar att det är så lätt att lägga över saker till telefonen, behövs ju ingen programvara.
Sitter här med en nyinköpt K810i efter att sålt av en W880i mot en Samsung U600 så anser jag att jag haft de senaste lurarna på väldigt kort tid

Denna är klart bäst hitintills men saknar den tunna fina W880!
Ang MP3 ?? visst kan man lyssna på MP3, samt använda en MP3 låt till en kontakt fungerar klockrent.
Den har också AD2P eller vad det heter så man kan överföra ljud via blåtand i stereo.
Postad 16 maj 2007 - 19:33
Är kamera knappen som K750i så att den är lite mjuk eller hår man direkt ett gårt klick?
Ger knapparna mjuka landningar eller hårda? Hoppas ni fattar va jag menar

Postad 16 maj 2007 - 19:40
Kan nån svara på min fråga, glappar batteri luckan?
Är kamera knappen som K750i så att den är lite mjuk eller hår man direkt ett gårt klick?
Ger knapparna mjuka landningar eller hårda? Hoppas ni fattar va jag menar
Kameraknappen är hård.
Knapparna känns ungefär som k750 fast bättre enligt mig.
Har uppgraderat från en w800 o jag är nöjd.
/a
Postad 16 maj 2007 - 19:50
tack som f-n .............blev nästan tokig. hade ingen nätåtkomst var o varannan minut...Ändrade från gsm/3g till bara gsm...nu funkar det. Verkar som om när man valt båda(är förvalt) så fuckar det upp sig...Jag hade liknande bekymmer på min w880i. Om du bara använder gsm-nätet kan du testa detta, fungerade för mig...
/Canon
Jag har inte skaffat ett simkort för 3g än, det här är min första 3g-lur.
Postad 16 maj 2007 - 21:35
Postad 17 maj 2007 - 08:32
Får man upp minnsekortet i telefonen som ett externt minne på datorn eller måste man använda sony ericsson egna sync program(som ändå aldrig funkar)?
Man får upp den som en egen disk på datorn, ingen installation krävs heller vilket är mycket smidigt.
Postad 17 maj 2007 - 08:46
Blir det skarpt och det fixar till skärpan som på k750i?
Postad 17 maj 2007 - 15:56

Postad 17 maj 2007 - 15:58
Någon sa att den tydligen inte kan ha mp3-ringsignaler. Ni som har telefonen - stämmer det? Sen undrar jag, som ska köpa en ny sony ericsson mobil snart om detta är ett bra köp
Den verkar enligt måtten ganska tjock, är den det?
Om du läser tråden så ser du lite längre upp att det är ett tryck fel och att det funkar

Postad 17 maj 2007 - 16:02
Någon sa att den tydligen inte kan ha mp3-ringsignaler. Ni som har telefonen - stämmer det? Sen undrar jag, som ska köpa en ny sony ericsson mobil snart om detta är ett bra köp
Den verkar enligt måtten ganska tjock, är den det?
Den kan ha mp3-ringsignaler. Jag är mycket nöjd än så länge. Hade en w800 innan. Tjock om man jämnför med w880 kanske men 5mm tunnare än k800 o lite tunnare än min gamla.
Postad 17 maj 2007 - 17:04
Postad 17 maj 2007 - 22:22

Postad 18 maj 2007 - 12:03

Postad 18 maj 2007 - 12:24
En fråga till er som har en k810i, vad är det för headset som ingår ? beställde en precis
hoppas man blir nöjd, min k750 har ju varit med ett tag nu.
Stereo Portable Handsfree HPM-62
Inte mycket o skryta med.
Någon som vet vart man kan införskaffa ett schyst skydd till telefonen?
/a
Postad 18 maj 2007 - 12:34
En fråga till er som har en k810i, vad är det för headset som ingår ? beställde en precis
/a
finns inte med på bild nånstans, får väl ta och köpa ett annat lite senare, typ kanske hpm-75 eller nått !
Postad 18 maj 2007 - 12:54
finns inte med på bild nånstans, får väl ta och köpa ett annat lite senare, typ kanske hpm-75 eller nått !
Lite OT, kanske, men ändå inte... I alla fall, sådana där lurar, typ "i öronen"/"öronpluggar"... Har ingen egen erfarenhet av dylika... Hur känns de? Hur bra/dåligt sitter de i öronen?
Postad 18 maj 2007 - 19:27
Ok. Det blir nog att man beställer luren plus ett två gig. TBH var rätt så billiga med den konstellationen.
Körde samma deal. Skitnajs.
Lite OT, kanske, men ändå inte... I alla fall, sådana där lurar, typ "i öronen"/"öronpluggar"... Har ingen egen erfarenhet av dylika... Hur känns de? Hur bra/dåligt sitter de i öronen?
Jag hade en w810i innan och där fick man såna lurar du pratar om med. De är skitbra, går inte att jämföra med vanliga "plast-lurar". Fick min k810i i onsdags från TBH och det var såna vanliga plastiga med men skall införskaffa HPM-75. Kör med de gamla från w810i så länge, brydde mig inte ens om att öppna förpackningen till de nya.
Postad 18 maj 2007 - 19:37
Ok. Det blir nog att man beställer luren plus ett två gig. TBH var rätt så billiga med den konstellationen.
Körde samma deal. Skitnajs.finns inte med på bild nånstans, får väl ta och köpa ett annat lite senare, typ kanske hpm-75 eller nått !
Jag hade en w810i innan och där fick man såna lurar du pratar om med. De är skitbra, går inte att jämföra med vanliga "plast-lurar". Fick min k810i i onsdags från TBH och det var såna vanliga plastiga med men skall införskaffa HPM-75. Kör med de gamla från w810i så länge, brydde mig inte ens om att öppna förpackningen till de nya.
vilka fick du med till w810? varför ska du då skaffa hpm-75 om du kör med dom andra ist?
Postad 18 maj 2007 - 20:08
Körde samma deal. Skitnajs.finns inte med på bild nånstans, får väl ta och köpa ett annat lite senare, typ kanske hpm-75 eller nått !
vilka fick du med till w810? varför ska du då skaffa hpm-75 om du kör med dom andra ist?
Vet inte namnet på lurarna men det var de orginal-lurarna som följer med. Finns på SE's hemsida.
Skall inte ha kvar w810i, en bekant som skall köpa den av mig.
Postad 18 maj 2007 - 20:25
/a
Silicon skydd, ska köpa det snart. väntar bara in min k810i och en dockningsstation

Fick ett bra pris med abonnemag 2555kr, utan förhöjd månadsavgift. (12 mån bunden)
http://www.skalshop....asp?produkt=914
Redigerat av Keng, 18 maj 2007 - 20:25.
Postad 18 maj 2007 - 22:17
Postad 18 maj 2007 - 22:35
SE har sina kontakter för dockningsstationer och sony sina speciella för deras kameror.
Postad 19 maj 2007 - 09:12
Självklart ska alla funktioner vara i abslout toppklass i en så här DYR mobiltelefon.
Man kan få mobiler för mindre än halva priset, med samma/lika bra funktioner förutom just kameradelen.
Så om man hoppar jämfota för att "menyerna är snygga", "Jag kan lyssna på radio!", kika på en billigare

Jag har ringt ett samtal, och ljudet var oroväckande dåligt

Min gamla Nokia 3510i har betydligt bättre ljud. Hittills ska jag tillägga, det kanske var tillfälligt, men jag ska vara uppmärksam på ljudkvaliten vid samtal.
Framsidan vid knapparna är blank och fin. Ett tag. Sen blir det grisäckligt runt alla knappar på framsidan. Fett, smuts, allt syns runt knapparna.
Det är det andra minuset hittills.
Man kan ju tänka sig hur mysig den blir när man gnider örat ett tag

Redigerat av JockeJ, 19 maj 2007 - 09:13.
Postad 19 maj 2007 - 09:32

Postad 19 maj 2007 - 10:08
Nu är jag like osäker över mitt köp eftersom du sa att samtalen var dåliga
Jag ringde igen nu, och det lät bättre

Inte klockrent dock, så jag avvaktar lite med att säga bu eller bä.
Jag ska lägga upp bilder tagna med kameran i mitt galleri.
4 st, två på samma motiv med 1Mp resp 3Mp.
Postad 19 maj 2007 - 10:17

Jaja, det går att titta på dom

Postad 22 maj 2007 - 19:34

Enda lilla negativa är väl att linsskyddet känss lite glapp, ytterst lite, men ändå

Postad 22 maj 2007 - 20:08
Enda lilla negativa är väl att linsskyddet känss lite glapp, ytterst lite, men ändå
Mmm... det där är ett av de stora skälen till att jag ännu inte riktigt bestämt mig. Nu innebär ju visserligen 810:an en klar förbättring jämfört med 800:an, på just den punkten - 800:ans lösning på luckan är helt sjuk. Men ändå, det känns onödigt, amatörmässigt, att inte klara att lösa det hela prickfritt ens när de mer eller mindre bygger in luckan. Nu har jag visserligen ännu så länge bara känt på en dummy, så hoppet finns ju att the real thing är bättre, men dummyn ger anledning till rätt stor misstänksamhet.
Postad 23 maj 2007 - 18:49

Postad 25 maj 2007 - 11:48
Postad 25 maj 2007 - 19:08
Har lagt in lite bilder i mitt galleri på k810i om någon vill kolla.
Kanon! Men du skulle få MVG om du även lade upp bilder tagna MED telefonen.

Postad 25 maj 2007 - 22:56

Är inte mästar fotograf.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar