Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hyundai 32" LCD-TV 4995:-

245 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 augusti 2007 - 17:17

goldengeneral
  • goldengeneral
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är det inte en ganska stor nackdel att TV:n inte stöder bildformatet 1080i med tanke på att det verkar bli ganska vanligt för film i TV-sändningar framöver?

Postad 31 augusti 2007 - 06:28

Andy72
  • Andy72
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Är det inte en ganska stor nackdel att TV:n inte stöder bildformatet 1080i med tanke på att det verkar bli ganska vanligt för film i TV-sändningar framöver?

<{POST_SNAPBACK}>

Var har du fått detta ifrån egentligen?? För HD-film kommer det bli 1080p och för tv-sändningar blir 720p standard som jag fattat det...

Postad 31 augusti 2007 - 07:18

FullHD
  • FullHD
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Var har du fått detta ifrån egentligen?? För HD-film kommer det bli 1080p och för tv-sändningar blir 720p standard som jag fattat det...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det undrar jag också.
Rörlig bild är bäst i progresiva format, alltså 720p och 1080p.
SKulle bli förvånad om de började sända i 1080i. . . . . . men skumma saker har hänt förr ; )
Lite mer om sk interlaced kan du läsa på http://en.wikipedia....wiki/Interlaced

Bifogar ett par bilder som visar lite. . . självklart överdrivna men ändå.

Bifogad fil  Interlacezoom.gif   132,58K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Interlacingani2.gif   51,37K   4 Antal nerladdningar

Hittade en ytterligare bra beskrivning:
HDTV är alltså inte en benämning på en tv eller annan apparat som kan visa högupplöst video, vilket faktiskt många tror, utan en minimistandard på videomaterial som har högre upplösning än det som vanligtvis skickas ut till våra tv-apparater idag.

För oberoende om du tar emot vanlig lågupplöst tv via analog eller digital signal idag har den en upplösning på 576i där 576 står för antalet horisontella linjer och bokstaven ”i” för interlaced vilket innebär att bilden är linjeflätad. Det i sin tur betyder att varje bildruta byggs upp av halva den totala bildinformationen - antingen med alla udda eller alla jämna linjer. Det är ingen vidare lyckad teknik, även om den sparar bandbredd, vars brister kan avslöjas av exempelvis en finrandig slips som fladdrar oroligt i tv-rutan. Nu har i och för sig 100Hz-teknik och andra finesser delvis begränsat problemen med interlacing men den fulingen lurar bakom bildröret fortfarande - tro mig.

Spännande upplösning

Minimiupplösningen för HDTV är 720p som står för 1280x720 bildpunkter i progressivt läge. Som ni säkert har listat ut betyder progressivt att en hel bildruta visas i taget vilket återger vår slips lika lugn som den ter sig i verkligheten. Dessutom återges snabba rörelser på ett mycket mer detaljerat sätt vilket gör det här till ett utmärkt format för exempelvis sport där det ju ofta handlar om snabba puckar och hastiga höjdhoppare.

Ytterligare en HDTV-standard är 1080i. Just det, interlace-spöket är tillbaka. Tyvärr mäktar bandbredden i våra nuvarande distributionsformer inte med den information som ryms i en progressiv signal på 1920x1080 bildpunkter så linjeflätningen är helt enkelt en kompromiss i det här fallet. Många gillar ändå 1080i vid visning av filmmaterial och liknande eftersom problemen med linjeflätning knappt är märkbara vid dessa högre upplösningar. Och i ärlighetens namn är det faktiskt ofta svårt att se skillnad på 720p och 1080i.

Redigerat av FullHD, 31 augusti 2007 - 07:23.

Postad 31 augusti 2007 - 16:37

goldengeneral
  • goldengeneral
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tja, givetvis kommer 1080p förrr eller senare (läs senare, mycket senare) bli det som gäller även för TV-sändningar. Men tittar man på vad som faktiskt finns idag så väljer ju Canal + att köra sina HD-sändningar i 1080i (av tekniska skäl vad gäller sporten, men medvetet val vad gäller film).

Postad 02 september 2007 - 23:20

FullHD
  • FullHD
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Tja, givetvis kommer 1080p förrr eller senare (läs senare, mycket senare) bli det som gäller även för TV-sändningar. Men tittar man på vad som faktiskt finns idag så väljer ju Canal + att köra sina HD-sändningar i 1080i (av tekniska skäl vad gäller sporten, men medvetet val vad gäller film).

<{POST_SNAPBACK}>

Då kan jag bara gratulera Canal + till ett fantastiskt val och hänvisa till det jag skrev tidigare "skumma saker har hänt förr"

Postad 03 september 2007 - 21:21

Anders27
  • Anders27
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Jag har precis beställt denna till sovrummet,vad tycker ni som har den? jag tror säkert den duger som insomnings tv bara inte 48 pixlar är paj ;)

Postad 04 september 2007 - 09:03

epson 740
  • epson 740
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
hos mej duger den i vardagsrummet vilken dag i veckan som helst.

Postad 04 september 2007 - 16:43

Unregistereda7213846
  • Unregistereda7213846
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Sååå himla bra!! Helt sjukt att man kan få en så bra TV för de pengarna! Ok analog TV blir ju inte så nice men jag kan till och med se på det utan att störa mig allt för mycket. Men HD material funkar fina fisken. Kopplat upp Macbooken via vga och det funkar såååå bra kollat lite på hd klipp från apple...wow!! XBOX 360 likadant....fett nice! Jag är överraskad över hur otroligt fin svärta TV:n visar...trodde det skulle se lite halv bra ut...men jag kan inte klaga! Inga eftersläpningar! Väggfäste medföljer i kartongen.

Kommer lägga upp bilder senare! Lite hd material och XBOX 360 bilder.

Säger bara slå till!

Postad 04 september 2007 - 18:40

Unregisteredf5c8dbe1
  • Unregisteredf5c8dbe1
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
På Pc City står det "Tack vare den inbyggda digitalmottagaren, så behöver du inte koppla in en digitalbox för att kunna använda din TV.". Men jag hittar inte det på någon annan sida utom just deras.. Stämmer det eller är det Pc City som försöker luras?

Länk

Postad 04 september 2007 - 18:56

Anders27
  • Anders27
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Nån som kopplat in dator på den och isåfall hur funkar det?

Postad 04 september 2007 - 20:11

Andy72
  • Andy72
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Om du läser inläggen så ser du att det funkar kanon via VGA!

Postad 04 september 2007 - 20:40

Anders27
  • Anders27
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
perfekt för tänkte köra dvd via hdmi och htpc via vga,har tyvärr inte internet i sovrummet nu,det är lite störande.

<{POST_SNAPBACK}>

Om du läser inläggen så ser du att det funkar kanon via VGA!

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 04 september 2007 - 23:55

Unregistereda7213846
  • Unregistereda7213846
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Funkar jättebra till datorn!(macbook) HD material ser jättefint ut! Här finns en liten film när jag lirar motogp 07 på xbox...kanske inte ger så mycket då kvalitén på streamad film inte är så himla bra orkade inte trixa med inställningarna i compresso ...jaja..kan ju va kul för någon!

BORTTAGEN!!!! http://www.youtube.c...atch?v=rg7Cmcb5 BORTTAGEN!!!!

Har lite fler stillbilder i mitt galleri oxå!

[EDIT] gick inte att göra så mycket åt kvalitén på filmklippet men jag testade att lägga upp samma klipp på photobucket ...blev lite bättre.

[url="http://s213.photobucket.com/albums/cc170/heybab/?action=view¤t=moto_gp-H.264LANStreaming.flv"]http://s213.photobucket.com/albums/cc170/h...ANStreaming.flv

Annars kan ni ladda hem en 12 mb stor film med bra kvalité här:

http://files-upload....3/moto_gp-H.264 LAN Streaming.mov

Redigerat av Unregistereda7213846, 05 september 2007 - 18:43.

Postad 05 september 2007 - 20:55

Anders27
  • Anders27
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Följer det med nån hdmi kabel? lika bra man frågar innan man köper en trots att det knappast gör det :(

Postad 05 september 2007 - 21:21

Unregistereda7213846
  • Unregistereda7213846
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Följer det med nån hdmi kabel? lika bra man frågar innan man köper en trots att det knappast gör det :(

<{POST_SNAPBACK}>

Nope! Tyvärr! Inga sladdar...förutom elkabeln då..hihihi.

Postad 05 september 2007 - 21:34

Anders27
  • Anders27
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
En till fråga,hur sitter hdmi sladden och vga sladden? endel tv har problem med att det blir trångt mot väggen så man får leta sladdar med korta kontakter.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 05 september 2007 - 21:43

Unregistereda7213846
  • Unregistereda7213846
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

En till fråga,hur sitter hdmi sladden och vga sladden? endel tv har problem med att det blir trångt mot väggen så man får leta sladdar med korta kontakter.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Du menar att kontakten sitter vinklad i horizontellt läge då eller? Alla kontakter sätts in underifrån tv:n , alltså vertikalt. Vet inte om du fattar vad jag menar och om jag fattade dig rätt? Sladdarna och dess kontakter hänger alltså rakt ner från tv:n.(kontakterna syns alltså inte, de sitter på undersidan bakom högtalarna). Hoppas jag hjälpt!

Postad 05 september 2007 - 21:47

Anders27
  • Anders27
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
perfekt!!!!!
jo var precis så jag menade. min samsung i vardagsrummet är lite småjobbig trots orginal väggfäste,köper man en kabel med för lång kontakt så ryms dom inte och trots korta trycker endel halvhårt mot väggen,detta är ju tyvärr ofta ett problem om man vill ha platt tv´s nära väggen.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Du menar att kontakten sitter vinklad i horizontellt läge då eller? Alla kontakter sätts in underifrån tv:n , alltså vertikalt. Vet inte om du fattar vad jag menar och om jag fattade dig rätt? Sladdarna och dess kontakter hänger alltså rakt ner från tv:n.(kontakterna syns alltså inte, de sitter på undersidan bakom högtalarna). Hoppas jag hjälpt!

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 05 september 2007 - 21:58

Unregistereda7213846
  • Unregistereda7213846
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Ja då har hyundai tänkt till lite mer än samsung då!

perfekt!!!!!
jo var precis så jag menade. min samsung i vardagsrummet är lite småjobbig trots orginal väggfäste,köper man en kabel med för lång kontakt så ryms dom inte och trots korta trycker endel halvhårt mot väggen,detta är ju tyvärr ofta ett problem om man vill ha platt tv´s nära väggen.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 07 september 2007 - 07:55

ja-jo
  • ja-jo
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej
Är det någon som har en kommentar om den analoga mottagaren i Hyundai HLT-32V2? Jag kommer nog att leva analogt ett tag till dess jag får den digitala USB-mottagaren att funka i MythTV HTPC:n.

Jag hade planer på att köpa en Mirai DTL-632V200 men den går bort eftersom alla tycker den analoga mottagaren är dålig.

/Jan

Postad 07 september 2007 - 15:03

Unregistereda7213846
  • Unregistereda7213846
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Hej
Är det någon som har en kommentar om den analoga mottagaren i Hyundai HLT-32V2? Jag kommer nog att leva analogt ett tag till dess jag får den digitala USB-mottagaren att funka i MythTV HTPC:n.

Jag hade planer på att köpa en Mirai DTL-632V200 men den går bort eftersom alla tycker den analoga mottagaren är dålig.

/Jan

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Ja analog tv på lcd överhuvudtaget är ju ingen höjdare. Men jag tycker att det funkar helt ok på Hyundai HLT-32V2. TV:n har brusreducering och det funkar väl ok. Men det går ju inte att jämföra med digitalt material eller HD-tv. Men jag tror nog du kan stå ut med det tills du får det funka med din HTPC...man ser ju en bild och den är inte så dålig så att man inte kan uppskatta tv-programet.

Tror inte du kan få så mycket bättre bild av analog signal på en lcd-tv.

Redigerat av Unregistereda7213846, 07 september 2007 - 15:04.

Postad 07 september 2007 - 16:30

Madone
  • Madone
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Just nu jagar jag en HDTV, mitt mål är att hitta en billig 32" som fungerar bra med PS3.
Har tittat lite på superbilliga Hyundai HLT-32V2, vilken denna tråd väl handlar om.

Jag undrar därför om någon har provat att spela via HDMI (gärna någon som är känslig för lag)? Eftersom jag ska använda den till Virtua Fighter 5 i huvudsak så är lagget helt och fullt avgörande för vilken tv jag köper.

Mvh
The MadZ.

Postad 07 september 2007 - 20:36

t-tiger
  • t-tiger
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Sååå himla bra!! Helt sjukt att man kan få en så bra TV för de pengarna! Ok analog TV blir ju inte så nice men jag kan till och med se på det utan att störa mig allt för mycket. Men HD material funkar fina fisken. Kopplat upp Macbooken via vga och det funkar såååå bra kollat lite på hd klipp från apple...wow!! XBOX 360 likadant....fett nice! Jag är överraskad över hur otroligt fin svärta TV:n visar...trodde det skulle se lite halv bra ut...men jag kan inte klaga! Inga eftersläpningar! Väggfäste medföljer i kartongen.

Kommer lägga upp bilder senare! Lite hd material och XBOX 360 bilder.

Säger bara slå till!

<{POST_SNAPBACK}>

Instämmer. Bilden från datorn blir superb, sitter o skriver på 2m avstånd nu o inga problem! Använder geforce7600gs, 5m dvi-vga highend från kabelgiganten, 1360x768, 50hz, 120dpi o e kanoners B)

Postad 08 september 2007 - 12:32

Killbom
  • Killbom
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Går det att pixelmappa dvi -> hdmi ?!

Postad 09 september 2007 - 14:09

Niklas74
  • Niklas74
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Köpte denna tv i Fredags och måste säga att det var ett klart bra alternativ för den pengen.

TV är helt tyst, har tidigare provat en Andersson samt en Centrum i samma prisklass och dessa har haft fläktar vilket såklart var helt värdelöst.

Analogmottagningen är helt okej.
Koppar man in Digitalboxen eller DVD blir bilden riktigt bra.

Väggfäste ingår, något som säljaren på SIBA var 100% säker på att det inte gjorde.

Visst går det att få LCD med bättre bild men då måste man hosta upp en hel del extra.

Klart nöjd med denan TV.

Postad 10 september 2007 - 12:52

epson 740
  • epson 740
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
vet inte hur bilden skulle kunna bli bättre för att man lägger till några tusen till.Bättre bild. hur kan nån föklara vad är bättre.Kör min via comhems hd box och har en bild som är kanon både digitala och hd kanalena.tven ger kanon skärpa och svärta .det är nästan så man sitter och ler att man kan göra ett sånt klipp för dom pengarna

Postad 10 september 2007 - 17:10

Andy72
  • Andy72
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

vet inte hur bilden skulle kunna bli bättre för att man lägger till några tusen till.Bättre bild. hur kan nån föklara vad är bättre.Kör min via comhems hd box och har en bild som är kanon både digitala och hd kanalena.tven ger kanon skärpa och svärta .det är nästan så man sitter och ler att man kan göra ett sånt klipp för dom pengarna

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte riktigt vad dina preferenser är :) , men har själv jämfört med en sony för 7000kr och kan ju säga att jag upplevde det som om sonyn levererade grymt mycket bättre bild, mycket beroende på bättre kontrast o svärta...

Men visst, för 5000 spänn är den en mycket prisvärd tv... Men att påstå att man inte ser skillnad på denna och en dyrare tv kan jag ej hålla med om

Postad 14 september 2007 - 12:22

BadCash81
  • BadCash81
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är på jakt efter en billig LCD och hittade denna, men dessvärre verkar det vara nåt strul med leveranserna, ingen verkar ha den i lager!! Var först inne på SIBA (som dessutom hade den på kampanj) och frågade, men de hade inga i lager och visste inte om de skulle få in några heller. Beställde då den på Radars.se, eftersom de påstår att "alla produkter som visas på hemsidan finns i lager"... Jo, förmodligen. Dagen efter jag beställt den fick jag ett mail "Vi ber om ursäkt att vi inte kan leverera varan du beställt, eftersom den inte finns i lager"!!

Kanske är det dags att börja kika på andra apparater istället för att gå och vänta på att denna ska komma in i lager nånstans...?

Postad 14 september 2007 - 13:54

Anders27
  • Anders27
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
kolla med inwarehouse då,jag fick tag i en från siba för 4995kr dom fick in 2st igår och ena skulle gå till mig,men nu har dom ju höjt priset igen.

Är på jakt efter en billig LCD och hittade denna, men dessvärre verkar det vara nåt strul med leveranserna, ingen verkar ha den i lager!! Var först inne på SIBA (som dessutom hade den på kampanj) och frågade, men de hade inga i lager och visste inte om de skulle få in några heller. Beställde då den på Radars.se, eftersom de påstår att "alla produkter som visas på hemsidan finns i lager"... Jo, förmodligen. Dagen efter jag beställt den fick jag ett mail "Vi ber om ursäkt att vi inte kan leverera varan du beställt, eftersom den inte finns i lager"!!

Kanske är det dags att börja kika på andra apparater istället för att gå och vänta på att denna ska komma in i lager nånstans...?

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 14 september 2007 - 19:05

Tajger77
  • Tajger77
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Här kan ni handla.

http://webshop.koneo...m-query=hyundai

Kolla med Ert närmsta kontor!

Postad 16 september 2007 - 17:21

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1 727 inlägg
  • 0
Vill se gärna se den här, men butikerna har den aldrig inne!

Fungerar den bra genom vga från dator?

Postad 17 september 2007 - 18:06

Unregistereda7213846
  • Unregistereda7213846
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag skrev tidigare i tråden funkar den asbra med macbook...via vga, kör även xbox 360 via vga..hur bra som helst!

Postad 17 september 2007 - 18:10

Unregistereda7213846
  • Unregistereda7213846
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag skrev tidigare i tråden funkar den asbra med macbook...via vga, kör även xbox 360 via vga..hur bra som helst!

<{POST_SNAPBACK}>

Lite skumt det där att ingen har den inne..och om den är inne är den typ aldrig på. Kanske inte vill sälja denna för att den är för billig och för bra för att stå brevid de dyrare. Lite roligt det där att säljarna ställer om svärta och dylikt så de billigare ser crap..igare ut.

Postad 17 september 2007 - 18:19

kottkrig
  • kottkrig
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Lite skumt det där att ingen har den inne..och om den är inne är den typ aldrig på. Kanske inte vill sälja denna för att den är för billig och för bra för att stå brevid de dyrare. Lite roligt det där att säljarna ställer om svärta och dylikt så de billigare ser crap..igare ut.

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns ett exemplar rullandes inne på Siba i nordstan (Göteborg), gick dit och tittade lite på den häromdan och vad jag kunde se verkade det vara helt hyffsad kvalitet för den ringa peng man behöver ge för den.

Frågan är dock om nån det är värt att hosta upp med ytterligare någon tusing för att få en än bättre tv, någon som har något förslag på runt 6000-7000:- nivån? Om inte annat blir det nog en sådan här när lönen dimper in, så kan man ju shoppa sig en hyffsad dvdspelare för förmögenheten som blir över. <_<

Postad 17 september 2007 - 18:27

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1 727 inlägg
  • 0
Finns det uttag i denna tv så man kan koppla in andra högtalare direkt?
Såg på siba för 300kr som kostat 1500 som jag kanske ska slå till på

Redigerat av pancreas, 17 september 2007 - 18:29.

Postad 18 september 2007 - 07:51

Killbom
  • Killbom
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag har köpt en tv nu och tycker att den är mäkta bra, fast med 2 nackadelar.

den surrar lite (går det att fixa, nån meny för att ställa ner backlight?)

jag lyckas inte få ut ljudet till mina högtalare när jag kör från digitalboxen, från datorn går det bra. Får se om det går via hdmi när jag får mitt ps3 annars så vet jag inte vad jag gör :/

Postad 18 september 2007 - 13:06

kottkrig
  • kottkrig
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ingen som kan slänga upp lite fler bilder på den? Visst är den väl kanske inte världens vackraste tv men det skulle vara gott att se hur den gör sig i lite olika vardagsrum.

Postad 18 september 2007 - 22:16

Unregistereda7213846
  • Unregistereda7213846
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Har fått några PM med frågor om vad det finns för ljud ut/in gångar...så jag la upp en inscannad bild från den medföljande manualen i mitt galleri. Där kan ni se vad det står om in/ut gångar.

Postad 18 september 2007 - 22:24

Unregistereda7213846
  • Unregistereda7213846
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag har köpt en tv nu och tycker att den är mäkta bra, fast med 2 nackadelar.

den surrar lite (går det att fixa, nån meny för att ställa ner backlight?)

jag lyckas inte få ut ljudet till mina högtalare när jag kör från digitalboxen, från datorn går det bra. Får se om det går via hdmi när jag får mitt ps3 annars så vet jag inte vad jag gör :/

<{POST_SNAPBACK}>

Min surrar inget alls..hmm. Menar du att du inte får ut ljudet i tv:ns högtalare? Du vet att du måste välja ljudkälla i menyn.

Mvh Heybab

Postad 21 september 2007 - 20:42

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1 727 inlägg
  • 0
Nu har siba plockat bort denna ur sortimentet
Antagligen köper folk den istället för lite dyrare tv-apparater

Postad 21 september 2007 - 20:52

Anders27
  • Anders27
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Och jag köpte en dyrare istället trots att dena räckt länge till sovrummet för lessnade på siba som lovade att den skulle komma hela tiden i 2 veckor :rolleyes:

Postad 22 september 2007 - 14:45

m0js
  • m0js
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hejsan, har just köpt denna TV.

För er som fortfarande funderar på att köpa den, KÖP! Grymt fräsch bild via Xbox 360 RGB RCA kabel!
Dvd via xbox också skön bild! Dock inte toppklass (men vad ska man förvänta sig)
Tv via boxer, Scart->Komposit helt godkänt, men även här inte världens bästa bild, men sitter man på 2m-> avstånd så är det helt okej! Lite "kladdigt" för min smak dock.

men annars bra meny system, mycket intställningar!
och håller med alla, PC via VGA i 1360 uplösning, superbt!

Men en sak, jag gick och köpte DVI-HDMI kabel igår... när jag har kopplat in den nu får jag bild, men den är inte helt okej. Tvn säger att det är 720p, men grejen är att lite, typ 2 cm runt om är "utanför".

Någon som har fått det att funka via DVI-HDMI? Isf hur!?

Postad 23 september 2007 - 14:18

Unregisteredaaa33e29
  • Unregisteredaaa33e29
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tjena,

har precis packat upp min :). Var inne på PC-city i Sickla köpkvarter, dem har tre kvar tror jag ifall någon är intresserad.

Dem hade även en Hitachi 32LD8A20 framme för 5500, men jag märkte ingen direkt skillnad på bildkvaliten mellan den och Hyundaien.

Bilden via analog tv är inget vidare måste jag säga, tyvärr har jag inte tillgång till någon digitalmottagare så jag kan inte uttala mig om hur bilden är när det är digitalt. Dem hade ingen vga-kabel inne butiken, så jag har inte kunnat koppla datorn till den :D.

Men för 5k så är den nog helt ok, kan tyvärr inte uttala mig så mycket mer om den för tillfället.

Skulle dock vara intressant och se vad ni kör med för inställningar!

Mvh

Mashi

Postad 23 september 2007 - 15:15

t-tiger
  • t-tiger
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ingen som kan slänga upp lite fler bilder på den? Visst är den väl kanske inte världens vackraste tv men det skulle vara gott att se hur den gör sig i lite olika vardagsrum.

<{POST_SNAPBACK}>

jag la upp två bilder lite snabbt i ett album nu, tv-bänken köpte jag på dustin o tycker den passar bra med tvn :)

Postad 25 september 2007 - 20:14

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Funderar på den här tvn då den håller sig inom en students budget. Men kan man köra pixelmappat genom vga? Alltså 1366x768 och inte 1360x768. Bilderna som finns på forumet ser dock mycket lovande ut, speciellt Kingdom of heaven bilden.

Redigerat av Unregistereda73534df, 25 september 2007 - 20:15.

Postad 26 september 2007 - 16:57

Unregisteredcc048725
  • Unregisteredcc048725
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Va inne på pc city och kollade på denna tven igår. Funderar starkt på att köpa den, har lite frågor bara.

har tänkt att köra mkt frånd atorn, man får bättre bild med en dvi->hdmi kabel än med en vga kabel, right?

Så som jag fattat det är hdmi både ljud och bild?

För jag har ett välidigt bra ljudkort (xfi extreme music) och bra högtalare logitech zx2300. Vill kunna använda båda dessa till tv:en när jag köra hd material från datorn. Vilket ska jag då välja, en dvi->hdmi eller en vga kabel?

Redigerat av Unregisteredcc048725, 26 september 2007 - 17:02.

Postad 26 september 2007 - 17:18

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Va inne på pc city och kollade på denna tven igår. Funderar starkt på att köpa den, har lite frågor bara.

har tänkt att köra mkt frånd atorn, man får bättre bild med en dvi->hdmi kabel än med en vga kabel, right?

Så som jag fattat det är hdmi både ljud och bild?

För jag har ett välidigt bra ljudkort (xfi extreme music) och bra högtalare logitech zx2300. Vill kunna använda båda dessa till tv:en när jag köra hd material från datorn. Vilket ska jag då välja, en dvi->hdmi eller en vga kabel?

<{POST_SNAPBACK}>

VGA är bättre vad jag har förstått det som då den tydligen ska klara pixelmappat över VGA.

Postad 26 september 2007 - 18:00

Unregisteredcc048725
  • Unregisteredcc048725
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Vad är pixelmapp? ( är noob)

Postad 26 september 2007 - 19:05

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Vad är pixelmapp? ( är noob)

<{POST_SNAPBACK}>

Pixelmapping - när en pixel i källan motsvaras av exakt en pixel i displayen. Mer kortfattat kan det nog inte bli.

https://www.minhembi...0

http://pixelmapping....pping explained

Redigerat av Unregistereda73534df, 26 september 2007 - 19:05.

Postad 26 september 2007 - 19:06

chulito
  • chulito
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har precis fått hem min TV men är rädd att något är fel på den. När den står i standby och jag sätter igång den med fjärren (antingen genom power off, någon siffra eller p+ p-) så startar tvn som den ska men samma sekund som bilden kommer så stänger tvn av sig själv och går i standby igen. Sätter jag å andra sidan igång den med p+- knapparna på sidan av teven så stänger tvn inte av sig själv och tvn funkar som den ska (i guess?) det går även bra att stänga av tvn med fjärren...

Vad tror ni problemet är? Något jag kan fixa själv?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.