Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Home

814 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 maj 2007 - 18:59

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0
Någon som läckt bilder ifrån den slutna HOMEbetan på http://www.destructo...eta-31291.phtml

Postad bild

ckeck it out innan SONY's trupper dödar siten :wub:

Postad 10 maj 2007 - 10:31

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1 920 inlägg
  • 0
När kommer Home då?? Vill ha nu!!

Postad 10 maj 2007 - 10:32

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1 920 inlägg
  • 0

jaha, undrar när detta kommer vara färdigt och undrar vad som kommer krävas i uppkoppling, dvs de säger säkert att alla med XX i hastighet kommer kunna använda det men sen är frågan vad det blir i den skarpa versionen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hoppas att 100/10 kommer att räcka :)

Redigerat av Numero1, 10 maj 2007 - 10:33.

Postad 10 maj 2007 - 13:44

Sallex
  • Sallex
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

jag undrar hur bio funktionen kommer fungera?
Kommer man kunna köpa en biobiljett i home och sedan gå in i biosalongen och sen se filmen i fullskärm eller vad?

<{POST_SNAPBACK}>

Antagligen ja. Som att gå på bio fast man stannar hemma och slipper alla mobiltelefoner och prasslande påsar :)

<{POST_SNAPBACK}>

Är det någon mer än jag som undrar om man får ha några vapen i Home? :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, precis det undrar jag med och får man odla gräs i sin garderob? :wub:

Postad 10 maj 2007 - 19:37

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0
Home beta video.

http://www.gametrail...er.php?id=64257

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Postad 14 maj 2007 - 19:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Xbox executive doesn't believe in HOME: Shane Kim on PS3 HOME-beta .

http://kotaku.com/ga...beta-260230.php

I doubt [Sony's] ability to implement it and execute it in a really rich and compelling way. PlayStation Network is not Xbox Live, it's not even close. To think about layering [Home] on top of that--wow. The hardest part is not even creating the system, it's regulating the behavior and all of that too. Boy, that's a massive investment in infrastructure. I actually believe that most gamers will always find more value in what we have on Xbox Live and now Games for Windows Live and how we're building that out, which really started all about gaming features and now has added more like instant messaging, Video Marketplace, etcetera. That's what I think is a much better approach, and that's what our approach is going to be.

Shocker. :rolleyes:

Postad 14 maj 2007 - 20:56

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0

I doubt [Sony's] ability to implement it and execute it in a really rich and compelling way. PlayStation Network is not Xbox Live, it's not even close. To think about layering [Home] on top of that--wow. The hardest part is not even creating the system, it's regulating the behavior and all of that too. Boy, that's a massive investment in infrastructure. I actually believe that most gamers will always find more value in what we have on Xbox Live and now Games for Windows Live and how we're building that out, which really started all about gaming features and now has added more like instant messaging, Video Marketplace, etcetera. That's what I think is a much better approach, and that's what our approach is going to be.

Shocker. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Oh NEEEJ!!!!!!!!!! då kommer säkert Home suga som en Volta... Synd jag som såg framemot Home....snyft... :rolleyes:....buhuu......måste köpa en krysslåda nu...snyft..........

Postad 17 maj 2007 - 02:01

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
14 min demo av HOME.

http://www.insidegam...ome/videos/2497

Postad 17 maj 2007 - 08:00

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0

14 min demo av HOME.

http://www.insidegam...ome/videos/2497

<{POST_SNAPBACK}>

uhm, jag hittar ingen video där... ;) Vart skall man trycka?

EDIT: ahaaa, fick inte länken att funka i Firefox, videon dök upp med IE.

Redigerat av Unregistered8147b14e, 17 maj 2007 - 08:03.

Postad 19 maj 2007 - 14:42

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1 920 inlägg
  • 0
[quote name='morlock' date='May 14 2007, 20:06 ']

[quote]I doubt [Sony's] ability to implement it and execute it in a really rich and compelling way. PlayStation Network is not Xbox Live, it's not even close. To think about layering [Home] on top of that--wow. The hardest part is not even creating the system, it's regulating the behavior and all of that too. Boy, that's a massive investment in infrastructure.

jag skulle bli mer förvånad om xbox förespråkarna trodde på home....

Postad 19 maj 2007 - 23:49

Yesum
  • Yesum
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Home låter helt klart intressant, men varför denna tjänst?
Kommer Home kunna bli lika stort och välorganiserat som Xbox Live? Vad vill dem med detta?

I framtiden, och då talar jag närmaste året, skulle jag vilja se onlineläge för varenda spel som släpps till PS3, precis som för 360 spelen. Varför är deras onlinetjänst så in i helv*te överlägsen? :)

Jag tycker det är grymt kul att spela online men varför är skillnaderna så stora mellan Microsoft och Sonys konsoler när det handlar om onlinespelande? Kan nån förklara?

Av alla releasespel till PS3 så hade typ fem spel onlineläge...varför inte fler? Jag tycker det är skandal att inte ett spel som Virtua Tennis 3 har onlinespelande, vad fasen tänker dem med? Hur fort vill dem att man ska tröttna på spelet?

Om vi går mot en riktig boost vad gäller onlinetjänst med PS3 så vore jag väldigt glad. Tror ni Home kommer kunna råda bot på det, eller är det mest nån flummidé där man ska bygga sitt eget hus och se några filmtrailers med polarna?

Postad 20 maj 2007 - 00:28

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Skillnaden mellan onlinetjänsten är att Microsoft själva står för en stor del (om inte allt?) av servrarna som spelas på. Och det kan dom göra för det är ju ett av världens största bolag. Sen kostar live pengar också, det gör det inte på PS3an. Spelutvecklarna får själva stå för servrarna på PS3an (har jag rätt eller fel här?) precis som på PC spel (vilket i mitt tycke låter logiskt).
Men vi får nog se en större majoritet av online spel även till PS3an inom en snar framtid.

Postad 20 maj 2007 - 01:20

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Home låter helt klart intressant, men varför denna tjänst?

Varför inte? Den kommer att vara standard för alla då den är gratis och frivillig.

Kommer Home kunna bli lika stort och välorganiserat som Xbox Live? Vad vill dem med detta?

Vad de vill med detta? De vill erbjuda ett robust nätverk för spelare att mötas och spela mot varandra såklart. PSN har varit i drift sedan slutet av 2006. Xbox Live har de filat på sedan 2001. Vad vi ser nu av PSN är bara början.

I framtiden, och då talar jag närmaste året, skulle jag vilja se onlineläge för varenda spel som släpps till PS3, precis som för 360 spelen. Varför är deras onlinetjänst så in i helv*te överlägsen? :)

Alla spel behöver inte vara online, varför skulle de? De spel som det är någon idé att spela online lär få det, utvecklarna lär inte tvinga in ett online läge bara för att.

Jag tycker det är grymt kul att spela online men varför är skillnaderna så stora mellan Microsoft och Sonys konsoler när det handlar om onlinespelande? Kan nån förklara?

När du väl spelar online, vad är skillnaden menar du? Att det laggar på Xbox Live och inte på PSN? Varför ställer du samma fråga hela tiden?

Av alla releasespel till PS3 så hade typ fem spel onlineläge...varför inte fler? Jag tycker det är skandal att inte ett spel som Virtua Tennis 3 har onlinespelande, vad fasen tänker dem med? Hur fort vill dem att man ska tröttna på spelet?

Det fanns ju typ fem spel vid lanseringen också... att VT saknade online var ju olyckligt, men annars då? Vilka spel saknade ett online-läge som man prompt måste ha enligt dig?

Ställ samma frågor vid den här tiden nästa år så ska vi se hur situationen ser ut.

Postad 20 maj 2007 - 11:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
VT saknar online för att SEGA inte vill administrera egna servrar. På 360 är det MS som tar hand om allt sånt. Det är också därför Live kostar pengar.

Postad 21 maj 2007 - 00:30

Yesum
  • Yesum
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Skillnaden mellan onlinetjänsten är att Microsoft själva står för en stor del (om inte allt?) av servrarna som spelas på. Och det kan dom göra för det är ju ett av världens största bolag. Sen kostar live pengar också, det gör det inte på PS3an. Spelutvecklarna får själva stå för servrarna på PS3an (har jag rätt eller fel här?) precis som på PC spel (vilket i mitt tycke låter logiskt).
Men vi får nog se en större majoritet av online spel även till PS3an inom en snar framtid.

Ja, förhoppningsvis. Varför kan inte Sony ta över kostnaderna helt och hållet som Microsoft gör? Är det en pengafråga eller brist på kunskaper? Det är uppenbart att Microsoft gör det på rätt sätt...varför kan inte Sony följa deras spår? Jag tycker det är riktigt dåligt. Att begära ett vettigt onlineläge med sin spelkonsol är inte mycket begärt. Men Home är ju snart här, så vi får se hur det blir.

1. Varför inte?  Den kommer att vara standard för alla då den är gratis och frivillig.

2. Vad de vill med detta? De vill erbjuda ett robust nätverk för spelare att mötas och spela mot varandra såklart. PSN har varit i drift sedan slutet av 2006. Xbox Live har de filat på sedan 2001. Vad vi ser nu av PSN är bara början.

3. Alla spel behöver inte vara online, varför skulle de? De spel som det är någon idé att spela online lär få det, utvecklarna lär inte tvinga in ett online läge bara för att.

4. När du väl spelar online, vad är skillnaden menar du? Att det laggar på Xbox Live och inte på PSN? Varför ställer du samma fråga hela tiden?

5. Det fanns ju typ fem spel vid lanseringen också... att VT saknade online var ju olyckligt, men annars då? Vilka spel saknade ett online-läge som man prompt måste ha enligt dig?

1. Nej, jag ifrågasätter inte direkt varför dem lanserar Home. Tycker det är ett bra initiativ. Jag undrar bara vad allt ska handla om. Förbättra onlineläget eller bara nån flummidé.

2. Ja, det vet jag väl. Men som jag skrev så förstår jag inte riktigt grejen. Klart det är kul att träffa folk och spela bowling. Men ska det stabilisera hela onlineplattformen och konkurrera med Xbox Live eller har Sony andra tankar.

3. Nej, alla spel behöver inte vara online. Men spel där man förväntar sig onlineläge ska ha det. Och just nu uppfyller verkligen inte spelen det tycker jag i alla fall. Jag tycker det ska vara standard i princip alla spel även om en del inte alls behöver det. Det ska vara en grej man tar för givet, precis som med Xbox och Live. Inte reagera "fan, inget onlineläge på det här spelet heller?!".

4. Jag upprepar mig inte. Jag blev bara väldigt besviken på PS2:ans onlineläge och hoppas på ett rejält lyft i år. Hela min tankegång handlar om hurivida Home ska kunna lösa problemet. Om det är målet eller bara en trevlig plats där alla samlas som INTE förbättrar onlineplattformen. Jag vill ha nåt i klass med Xbox Live, fast till Playstation. Men självklart kan man inte förvänta sig det riktigt ännu för att, som du sa, Live har funnits betydligt längre.

5. Det var inte fem spel vid release. Snarare 15 och endast några av dem hade onlineläge. Inte ens Virtua Fighter 5 har det som man förväntar sig.

Jag antar att jag bara är trött på den stora bristen i onlinespelande på Playstation. Men jag ska definitivt inte klaga nu när Sony har börjat vakna upp och inse att det är viktigt. Till exempel kunde man inte köra en fotbollsmatch genom PS2 utan att hela matchen hackade sönder. Samtidigt fick man höra hur underbart fint det flöt på Xbox. För att sammanfatta allting så kan jag säga att jag vill se mindre av de situationer där 360 har ett groteskt och välorganiserat onlineläge till ett spel och PS3 har i princip inget onlineläge alls till samma spel.

http://www.gamereact...ony hittar hem/

Där står det i och för sig att Home ska konkurrera med Xbox Live, men kommer det fungera på samma sätt där Sony betalar alla onlinekostnader. I så fall kan man ju vänta sig en stabil och stark onlineplattform i klass med Live...nåt jag länge har väntat på.

Postad 21 maj 2007 - 07:35

iflingpoo
  • iflingpoo
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det gör dom inte. De flesta multiplayer-spel är hostad av en av deltagarna, inte av någon central server. En del högprofilspel har dock centrala servrar men de är en försvinnande liten minoritet.
Även en hel del PS3 spel kommer att anamma den här modellel för att hålla driftskostnaderna nere, även om de flesta har serverbaserad multiplayer.

Postad 21 maj 2007 - 10:01

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
fanns då inte många spel som inte hade onlineläge på ps3 när jag var och kolla på elgiganten sist ... :wub:

Angående servrar, MS har en central data server som information ska integreras i så detta underlättar med gamerscores och liknande, men det mesta finns på tredjepart servrar

Redigerat av Scrapanatchi, 21 maj 2007 - 10:07.

Postad 21 maj 2007 - 14:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Det jag är mest intresserad av när det gäller home är om de kommer integrera in i spelen på ngt sätt. Det jag saknar på PS3an är möjligheten att kunna snacka med mina polare och bjuda in dem att spela med mig utan att gå ur spelet. Extremt irriterande att behöva avsluta spelet bara för att fråga sin kompis om han vill spela.
Om home inte stödjer det ser jag ingen större funktion med det. Gå omkring och chatta i en virituell värld är inte min grej.

Postad 25 juni 2007 - 17:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Intervju med Phil Harisson.

You're beta testing the Home online service right now. Will it have all the features that have been talked about and shown so far when it launches?
And some more. We're obviously in beta trial right now, and so it's very difficult for me to make very definitive statements. Part of the purpose of a beta trial is to work with an extended audience of real users in the community to find out what works and what doesn't, what they like and don't like. Some things that we thought were really important have resonated less strongly with users and the inverse - things we hadn't considered important the users love...We're starting to see some really valuable feedback from the user base. We're very pleased with the progress so far and the way the technology and infrastructure is scaling out. I think by the time we get to September, we'll be able to make some definitive statements as to exactly the content that's going to be in the deployed service day one.

Could you give an example of something you thought would be important but has been ignored by the users? Or vice versa, something you thought was a minor detail but they are really excited about?
It's too early to really share those details. I don't mean to evade your question, but I don't think we've gotten all the answers we're looking for yet. But I think clearly the functions of communication between users are what people love. That's not necessarily a surprise, but we'll look to increasing the sophistication of the methods of communication.

Do you expect Home to be launched sometime this year?
We have said that, if the beta trial is successful, that the service will go live in October. I'm only two weeks into that beta period right now, but nothing changed our outlook.

http://www.gamesey.com/page.php?t=1304

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 juni 2007 - 17:42.

Postad 20 september 2007 - 08:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Home släpps tidigast till våren.

http://www.idg.se/2.1085/1.121657

Postad 20 september 2007 - 09:30

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0
€"##"%"#%"#%"#"#%&%€%&(%(%#€!"#€!!!!
Toppen.... Men bättre att dom finputsar Home än släpper något halvfärdigt. Man börjar ju bli rätt van vid förseningar :) Men detta var ju inte så bra för Sonys julförsäljning, Home hade kunnat ge Sony en liten skjuts framåt...

Redigerat av Cragganmorax, 20 september 2007 - 09:31.

Postad 20 september 2007 - 09:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Inte speciellt oväntat att det blir förseningar när det gäller ps3. Man är van vid det nu.

Postad 20 september 2007 - 09:49

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0

Intervju med Phil Harisson.

[b]Do you expect Home to be launched sometime this year?

We have said that, if the beta trial is successful, that the service will go live in October. I'm only two weeks into that beta period right now, but nothing changed our outlook.

http://www.gamesey.com/page.php?t=1304

<{POST_SNAPBACK}>

Home släpps tidigast till våren.

http://www.idg.se/2.1085/1.121657

<{POST_SNAPBACK}>

:)

Postad 20 september 2007 - 09:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Home-betan var en katastrof med andra ord. :)

Postad 20 september 2007 - 18:05

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0
Hahaha. Ja, vet inte vad man ska säga... <_<

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om Home, men jag undrar över hur detta påverkar firmwareuppgraderingar?

Postad 20 september 2007 - 18:20

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0
Detta också! Känns som att allting som rör PS3 är "please delay", produkterna som kommer ut spöas av x360 och de "stora" är försenade... Börjar kännas rätt trist det här... En X360 känns mer och mer som ett köp (tyvärr).. <_<

Postad 21 september 2007 - 21:00

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlägg
  • 0
Det har ju ryktats om en öppen beta-version före jul.......Än så länge har jag inte sett att de dragit tillbaka det. Hoppas kan man ju alltid.

Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 21 september 2007 - 21:51.

Postad 21 september 2007 - 21:56

folke_folkesson
  • folke_folkesson
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Det har ju ryktats om en öppen beta-version före jul.......Än så länge har jag inte sett att de dragit tillbaka det. Hoppas kan man ju alltid.

<{POST_SNAPBACK}>

Det stämmer... Phil Harrison bekräftar at man kommer att få uppleva Home i år trots förseningen till våren.. Vilket på ren svenska borde betyda att det kommer en öppen beta verision...

Postad 21 september 2007 - 21:58

folke_folkesson
  • folke_folkesson
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Detta också! Känns som att allting som rör PS3 är "please delay", produkterna som kommer ut spöas av x360 och de "stora" är försenade... Börjar kännas rätt trist det här... En X360 känns mer och mer som ett köp (tyvärr)..  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Snälla svär inte... Xb*x360 är jävulen i en plastförpackning :rolleyes:

Postad 05 oktober 2007 - 13:17

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Det jag har sett av Home på trailrar, demon och YouTube så verkar det helt grymt.
Om det kommer att funka lika coolt som det så verkar, så kommer Home att smiska Xbox live:s lilla rumpa! :)

Film 1
Film 2

Den officiela trailern från PSN

Redigerat av Unregistered50fe2819, 05 oktober 2007 - 13:18.

Postad 05 oktober 2007 - 15:56

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0
Förstår inte grejen ser ju lika kasst ut som Second Life.. skaffa husdjur och byta kläder.. hmm tja kanske Japanerna gillar detta trams.

Men ngn konkurrent till Live ser jag inte att det är, finns ju inte en likhet.

Vet inte om detta ska vara ngn motsvarighet till Live (ser inte så ut) heller men jag skulle alla dagar i veckan föredra Live framför detta.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 05 oktober 2007 - 15:57.

Postad 05 oktober 2007 - 18:12

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Är ju inte meningen att det ska vara en likhet.... I så fall skulle de ju bara ha kopierat, och det är ju i normalfallet Microsofts bästa gren. :):)

Föredrar du Live, och ser det som det ultimata, så är ju det klockrent då du antagligen har en 360 och är nöjd med det.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 05 oktober 2007 - 18:18.

Postad 06 oktober 2007 - 12:18

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0
Jag reagerade bara på detta .

Home att smiska Xbox live:s lilla rumpa!

Verkligen äpplen och päron.

Det är ju 2 helt skilda saker och kan inte jämföras.

Sen om man gillar Second Life och dyl kan det säkert bli kul men ngn MP lösning alla LIVE ser det ju inte ut att bli.

Postad 30 november 2007 - 11:30

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0
Då var det väll dags att uppdatera denna tråd lite.. Här kommer en länk till lite nya filmer på HOME som det ser ut i den nya låsta betan... http://www.n4g.com/ps3/News-89079.aspx

Postad 01 februari 2008 - 19:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

http://www.jp.playst...n.com/ps3/home/

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 februari 2008 - 19:18.

Postad 02 februari 2008 - 14:17

Valentinic
  • Valentinic
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Helsköna bilder ! :)

Postad 02 februari 2008 - 14:49

PlasmaNoob
  • PlasmaNoob
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Pallar inte läsa tråden......
När kommer HOME ? Eller tror dom ?

/PlasmaNoob

Postad 02 februari 2008 - 14:55

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0
Lite förändringar som skett med hjälp av beta testarna. Trevliga och smarta beslut får man väl tycka :) Hoppas det blir mer av denna stilen från Sony att lyssna på spelarna.

http://www.ps3fanboy...ergone-changes/

What changed? No longer in a dome, the central square is outside with chess boards and other draughts games. Entrances to the bowling alley and theater are much more recognizable. The movie theaters themselves have been moved to the ground floor since gamers complained the walk upstairs took too long. Eight or nine basic apartments, all with outdoor balconies, will be available upon launch but premium apartments will be downloadable in the future. We're fairly sure we've heard this all before, but it's still nice to show that changes are made because the gamers asked for it and not a choice out of happenstance by the developers.

Postad 19 februari 2008 - 12:14

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Rykten säger att HOME är väldigt nära....

We learned late last week that the next update for Warhawk (v1.3) will include PlayStation Home integration, and as you can see, the game's creator is pretty excited about the online service's potential. Basically, this news hints at the possibility of Home launching earlier than expected, but the latest rumor says it's coming out much, much sooner than expected.

According to QJ.net, one of those mysterious "insiders" has popped up with more information that says Home is right around the corner. The excerpt in question comes from a PlayStation forum member, who apparently knows this insider as a contact, and here's what Deep Throat had to say-

"A game must be able to integrate into Home, a game must support "Accomplishments". Right there, two important things, the PS3 system for achievements is called "Accomplishments", and Home is coming out VERY VERY VERY Soon."

Previously, we had heard Sony would be implementing an Achievement system similar to that found on Microsoft's Xbox 360, so this rumor supports that theory as well. But what is most intriguing is that "very very very soon" bit, which could imply any number of things. Could it arrive as early as next month? Well, we'll see what we can find out, and we'll also keep an eye on GDC to see if Sony makes any announcements concerning Home.

http://www.psxextrem...-news/2608.html

Postad 19 februari 2008 - 14:05

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
HOME kan vad det verkar bli en riktig hit som interface för onlinespel. Kul om det kommer. Accomplishments spelar dock ingen roll för mig.

Postad 19 februari 2008 - 14:43

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

HOME kan vad det verkar bli en riktig hit som interface för onlinespel. Kul om det kommer. Accomplishments spelar dock ingen roll för mig.

Men det kan ju inte vara fel att din pokalhylla är fullsketen med priser när du bjuder in polarna till din Homelya? :)

Postad 19 februari 2008 - 15:54

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Accomplishments spelar dock ingen roll för mig.

Samma här, hela konceptet känns verkligen gäsp för mig. Är väl för gammal för att fatta nöjet med det.

Postad 19 februari 2008 - 16:07

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1 920 inlägg
  • 0
Jag fattar inte heller grejjen....
Såg ni CSI i går (18/2)?
Är det som Seconf life?

Postad 20 februari 2008 - 12:46

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Är det som Seconf life?

Nu kanske man inte skall säga för mycket men skall man döma av vad som är sagt och de bilder man sett så kan man kanske klassa det som ett Second Life Extra Light.

Postad 20 februari 2008 - 14:31

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1 920 inlägg
  • 0

Är det som Seconf life?

Nu kanske man inte skall säga för mycket men skall man döma av vad som är sagt och de bilder man sett så kan man kanske klassa det som ett Second Life Extra Light.

ok, tack!

Postad 22 februari 2008 - 17:26

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Känns totalt bortkastat och ointressant att kunna skapa ett PS3-alter ego med kläder, möbler och annat junk. Om jag väl sitter framför konsolen vill jag uttnyttja tiden till att spela. Inte f*n vill man kasta bort dyrbar speltid på något slags SIMS tjafs! :)

Däremot kan jag tycka att Home är intressant om det innebär att det blir snabbare och enklare att spela online. Jag betvivlar dock att så blir fallet.
Vad går snabbast och enklast?
- att koppla upp sig mot HOME, gå in i "spelhallen"(eller vad det nu kommer att kallas) leta reda på en polare, chatta och komma överens om ett spel att spela och sätta igång.
...eller...
- att starta ett spel och invitera en polare.

Nej, i min bok hade det varit bättre om SCEA hade skippat hela "gör-om-dig-själv-som-påklädningsdocka"-trippen och lagt krut och pengar på en riktigt bra miljö för onlinespel! Hur många timmar har de lagt ner på HOME. Borde kunna bli en rätt bra plattform för onlinespel (utan en massa 3D-miljöer och lull-lull) för de stålarna.

Vad vet jag, det kanske bara är jag som är mossig och inskränkt, men jag tycker inte det ser ut som något speciellt spännande än så länge.
Har aldrig fattat grejen med virtuella världar och kommer kanske aldrig att göra det...

Postad 24 februari 2008 - 11:52

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
HOME tycker jag verkar helt otroligt. Det ser ju hur roligt ut some helst och en anledning till att jag kanske köper en PS3a i framtiden.

Postad 13 april 2008 - 23:15

Unregisteredb3752606
  • Unregisteredb3752606
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Någon som hört något nytt?

Postad 14 april 2008 - 05:57

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlägg
  • 0
Det ryktas ju om en öppen beta nu efter april-uppdateringen men jag är fortfarande skeptisk. Håller med många andra i tråden, det är inte så vidare värst spännande det här med home egentligen men jag tror att det är för att jag kanske är lite för gammal. Jag har nog med mitt "riktiga" hem.....

Jag tror dock stenhårt på home som koncept, inte minst med tanke på hur stor succé små minispel och "The Sims-serien" är och har varit, det här är ju lite åt samma håll fast med social interaktion...Förhoppningsvis slipper man karriär och toabesök dock :-D

Jag tror Home mycket väl kan bli en konsolsäljare om Sony lyckas med rätt innehåll och rätt marknadsföring

Postad 22 april 2008 - 07:39

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0
Lite nyheter

Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) announced today that it will expand the Closed Beta testing for PLAYSTATION®Home in Summer 2008, inviting a further number of registrants from the PLAYSTATION®3 (PS3®) users. Following completion of the Expanded Closed Beta test, the PLAYSTATION Home Open Beta service will commence in Fall 2008.

“We understand that we are asking PS3 and prospective PS3 users to wait a bit longer, but we have come to the conclusion that we need more time to refine the service to ensure a more focused gaming entertainment experience than what it is today,” said Kazuo Hirai, President and Group CEO, Sony Computer Entertainment Inc. “Our overarching objective is to provide users with new gaming experiences that are available only on PLAYSTATION Home. Spending more time on the development and on the Closed Beta testing reaffirms our commitment to bringing a quality service, maintaining the PlayStation® tradition.”

The PLAYSTATION Home Open Beta service that will become available in Fall 2008 will be built around providing new and fun community gaming experiences, such as connecting PlayStation games with Home and providing places and items from the games.

Details of the Closed Beta testing features, registration for the test and the opening of the service will be announced as they become available.

Tror nog home kommer släppas i icke BETA version till PS4 :(

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.