![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 16 oktober 2007 - 20:11
Ingen som har lyckats få till regionsfritt på nyaste firmwaren?
Det verkar inte som det, jag har sökt på alla möjliga sidor utan att hitta något.

Postad 28 oktober 2007 - 20:20
Ingen som har lyckats få till regionsfritt på nyaste firmwaren?
Det verkar inte som det, jag har sökt på alla möjliga sidor utan att hitta något.
Fan va störande, är väl bara att sälja iväg skiten då...
Postad 20 november 2007 - 18:11
00 00:02:25
Där de första 00 är borde ju spårnummer stå men gör det inte, sedan finns ju timmar,minuter och sekunder med.
Är ganska nöjd annars, men rekomenderar inte denna om man vill använda den som cd-spelare också.
//Tony
Postad 21 november 2007 - 18:43
När man startar en film så dyker texten HDMI-Audio not supported. Vad är detta och kan man göra så att texten försvinner?
Sen undrar jag om man kan bli av med videokameran som kommer upp ibland på vissa filmer. Antar att det har att göra med att man kan byta vinkel på just den sekvensen. Men det är ju hur störigt som helst att den kommer upp mitt i en film.
Tack på förhand
Postad 28 november 2007 - 08:32
Ok, here's what a little perseverance can do for you!
I have successfully Multi-Region enabled my new version firmware HD870 by loading an old version firmware!!
Previously my brand new HD870 had firmware version: 050807.04.87iHXEXEG (found by pressing the 'info' button while the DVD Tray is open)
On another forum I found the link to this page:
http://www.samsung.com/pl/products/d.....;/dvd_hd870.asp
By clicking on the "tutaj" link at the bottom I downloaded a file called "DVD_HD870_upgrade.zip".
This contained an ISO file "Samsung_DVD-HD870_DivX_Firmware_Upgrade_Disc_Image.iso" which contains firmware version: "030907.03.87iHXEXEG"
I burned the ISO to a CDR and put the disc in my HD870.
It lists the current and new version on screen and asks you to select 'total' (???) to continue.
It then said loading for about 2-3 minutes.
The tray then opened and I took the CDR out (seemed the right thing to do!)
After another 2-3 minutes of saying "loading" the unit turned itself off!
I turned it on and it asked me which language I wanted for the menus (Press 1 for English).
I was then able to sucessfully able to do the Multi-Region hack/fix using the (press Repeat, "No-Disc" disappear, enter: 57538, see 2, enter 9, turn off) method described in previous posts!
Please note that I had to enter the 57538 part multiple times until it displayed the "2" on screen!
I have tested with Region 2 and Region 1 discs and they both play correctly!
I do not know if there are any other issues which the newer firmware fixed (I've read reports of better remote response) but my priority was to be able to play my R1 AND R2 discs, so I'm happy.
Once a working hack/fix for the new firmware is published I may upgrade back to the latest firmware!
Hope this helps!
Har inte provat det har sjalv an, ska gora det sa fort jag kommer hem. Menmen, det verkar ju som om det ska ga iaf, ar nagra st som skrivit att det fungerar.
Postad 04 december 2007 - 17:30
Postad 06 december 2007 - 23:50
- Tar inte rätt undertext till film/serie automatiskt när man brännt en skiva med avi-film+srt utan man får välja vilken text man ska ha till varje avsnitt. Inte hela världen men det var bättre på min förra skräp-dvd
Detta gör mig mycket sur o arg..
hur f*n kan dom glömma bort något sådant?
ALLA andra DVd gör väll för tusan det...
Postad 08 december 2007 - 18:34
Citera
- Tar inte rätt undertext till film/serie automatiskt när man brännt en skiva med avi-film+srt utan man får välja vilken text man ska ha till varje avsnitt. Inte hela världen men det var bättre på min förra skräp-dvd
Detta gör mig mycket sur o arg..
hur f*n kan dom glömma bort något sådant?
ALLA andra DVd gör väll för tusan det...
det är precis likadant som på min 860.. o på en gammal centrum jag har och en pioneer. jag personligen tycker det är mycket bra att man kan välja text själv. man slipper döpa om alla textfiler så de heter samma som filmen. förstår inte hur man kan bli så upprörd.. o så svälter folk i andra delar av världen.

Nåväl. Tänkte höra om någon testat/har DVD-1080P7?

Postad 06 januari 2008 - 01:59
Någon som varit med om något liknande?
Mvh Isak
Postad 16 maj 2008 - 02:02
Finns ett regionhack! Läs i den stora DVD-HD860 tråden och följ beskrivningen där. Provade detta på min HD870, funkade perfekt
Det var asså detta du följde?
"Works on samsung 860 & 850 (only tested on 860)
1. Turn on the Player with no disc on the tray. dvd will display "No Disk"
2. Press the "Repeat" key on the Samsung remote control
3. Press the keys: "5 7 5 3 8" on the remote. (850 only A number will appear on the screen. That is your player's current region.)860 shows no number but just carry on to 4.
4. Press the number for the region you want to use next ( 1 , 2 , etc). If you want your dvd player to be unlocked for all the regions press "9". (850 only A number should appear in the screen.)860 shows no number but just carry on to 5.
5. Press the "Open/close" button in the remote. The tray will open. Leave it open for a few seconds.
6. Just press the "On/off" button in the remote.
7. You now have a multi-region dvd player"
Jag hade med problem med detta sättet (till min 870). No Disc försvann inte, och jag fick inte upp nuvarande region. Då gick jag in via menu knappen och valde "repeat" den vägen, då försvann No Disc och jag kunde följa guiden och regionen kom upp och pang min 870 var regionsfri! Min 870 var R2 från början.
=)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar