Nokia N81 och N82
358 svar till detta ämne
Postad 28 November 2007 - 22:13
northernlight
-
northernlight
-
Lärjunge
-
-
413 inlägg
Vi får in den rackaren till butiken om ett par veckor först... men då kommer man antagligen att plocka den. Då kommer min fråga...
ANVÄNDER denna samma mjukvara som i 6110 dvs mjukvara från TomTom? Om inte vad kostar en licens annars att casha lös?
Troligen inte, de kör väl Nokia Maps - men är inte säker. TomTom programvaran kostar väl strax under tusenlappen
Om ett par veckor? Vilken affär snackar vi om?
En elektronikbutik som låt oss säga såhär inte är speciellt högt prioriterad av ägarna... jääävla norrmän
Postad 28 November 2007 - 22:21
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Kommer n82an komma i någon annan färg inom kort?
Tyvärr inga andra färger i år, och antagligen tidigast i februari - om det nu blir några andra färger. Till er som liksom jag vill klämma och känna på N82 har Teliabutiker denna nu, i alla fall i Göteborg/Nordstan. dock så kom jag dit i oförättat ärende då alla knappar var låsta/spärrade - så fick ingen uppfattning om de små knapparna. Har jag aldrig varit med om innan. Dock så kändes telefonen som sådan rätt robust. Ingen syn av N81 ännu
Postad 29 November 2007 - 10:00
hunter1sweden
-
hunter1sweden
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Köpte En N82:a idag av Katshing med Telenor 99. Orkade inte vänta 3-4 månder till, har ju väntat sen i sommras puh 99 + 150 = 249 249 * 18 = 4482 4482 + 940 + 250 = 5672 :- total summan vilket ja tycker är ett bra pris. Ni som har en N82 va tycker du om den, Funkar allt som den ska lr är det glapp, strul med program o.s.v Vilka sjysta program finns till "nallen". E-tuna Rockar Fett
Postad 29 November 2007 - 10:18
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Läste en kass grej, att man inte kan byta låt, ändra volym eller svara på "sladden" med "styrklump" på?
Någon som kan dementera?
Hur är ljudkvaliten när man lyssnar på mp3? Var lite kritiska nu och säg vad ni tycker
Postad 29 November 2007 - 11:01
olleburton
-
olleburton
-
Rookie
-
7 inlägg
Har haft min telefon i ca 3 dagar. Har inte kunnat testa den ordentligt då wlanet var konstigt.
När jag sökte efter ett wlan så startade telefonen om sig, råkade klicka i att den skulle söka automatiskt efter wlan och då startade telefonen om sig hela tiden. Lyckades tillslut rensa telefonminnet och kunde prova lite igen.
Dock så ville jag inte slänga in mp3 o sånt då jag ju ändå ska skicka tillbaka den idag.
Telefonen känns dock riktigt robust o mysig. Knapparna är helt okej, lite små kanske men helt okej.
Kameraluckan är smidig men lite väl plastig. Luckan till minneskortet var lite för hård, svår att böja undan.
Handsfreen som följer med är nog inget att hänga i granen, kan endast svara med den tror jag. Ser så ut iallfall.
Postad 29 November 2007 - 12:58
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Köpte N82;an precis, min första Series 60 telefon, har haft en massa SE lurar tidigare och nu en Nokia 6300, ska bli spännande och testa den när man kommer hem.
Postad 29 November 2007 - 13:39
Finndevil
-
Finndevil
-
Rookie
-
2 inlägg
Man kan byta låt och ändra volym på "styrklumpen". Headsetet är helt värdelöst i ljudväg, kan inte fatta att man måste snåla på sånt på en telefon i den här prisklassen...
Postad 29 November 2007 - 14:38
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
En snabb fråga, har för mig att smileys inte finns i Series 60 telefoner (har inte kollat på N82) finns det då möjlighet att ladda ned det som någon sorts tredjeparts program?
I så fall, någon som vet var?
Postad 29 November 2007 - 14:47
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Man kan byta låt och ändra volym på "styrklumpen". Headsetet är helt värdelöst i ljudväg, kan inte fatta att man måste snåla på sånt på en telefon i den här prisklassen...
Är det ett 3.5mm jack på "styrklumpen" så man fortfarande har styrningen kvar med andra lurar?
Postad 29 November 2007 - 15:24
Finndevil
-
Finndevil
-
Rookie
-
2 inlägg
Är det ett 3.5mm jack på "styrklumpen" så man fortfarande har styrningen kvar med andra lurar?
Nej, och jag fattar inte varför det inte är så som du säger. Kostar verkligen en extra 3,5 utgång så mycket?
Postad 29 November 2007 - 19:01
magkar80
-
magkar80
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Köpte precis en N82 på Teliabutiken för 1kr. Telefonen kommer att kosta mig 150kr * 24 månader = 3600kr vilket jag tycker blev ett riktigt bra pris! Skönt att köpa den i fysisk butik. Jag tecknade ett telia mobil 199kr/mån i 24 mån. Den summan får jag ringa, mms,sms och mobilsurfa för.
Hoppas att mobilen laddas upp fort!!!
Postad 29 November 2007 - 20:14
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Nej, och jag fattar inte varför det inte är så som du säger. Kostar verkligen en extra 3,5 utgång så mycket?
fan vad jobbigt  Finns det någon nokia "styklump" (får nog komma på vad det heter snart) man kan köpa som fungerar bra? Vill helst ha andra lurar än nokias, men fortfarande möjlighet att styra musik och samtal med "klumpen".
Postad 29 November 2007 - 22:32
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Jag har fått min att krascha varje gång jag gör följande;
Lyssnar på musik via bluetooth, går ut från mediaspelaren och går in på internet med wlan, kraschar varje gång.
Enda som får den att krascha!
Någon som kan pröva ovan?
Postad 29 November 2007 - 23:07
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
fan vad jobbigt Finns det någon nokia "styklump" (får nog komma på vad det heter snart) man kan köpa som fungerar bra? Vill helst ha andra lurar än nokias, men fortfarande möjlighet att styra musik och samtal med "klumpen".
Nokia Musikheadset HS-45 med AD-54 har det du söker men det finns inte specat om de fungerar tillsammans med Nokia N82 ännu men eftersom det leveras med Nokia N95 8GB så skulle jag gissa på att det fungerar med N82 också. En länk till produktbeskrivningen.En länk till de som listar produkten på Prisjakt.Så jobbigt var det.
Postad 29 November 2007 - 23:58
stroy
-
stroy
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Frågor..
Är det samma typ av kamera som sitter i N95?
Funkar radion om man kör med bluetooth hörlurarna? (radionantenn i nallen?)
Postad 30 November 2007 - 07:55
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Jag har fått min att krascha varje gång jag gör följande;
Lyssnar på musik via bluetooth, går ut från mediaspelaren och går in på internet med wlan, kraschar varje gång.
Enda som får den att krascha!
Någon som kan pröva ovan?
Ingen som känner sig manad att pröva ovan? Hade varit bra att veta om det är bara min som beter sig så eller andra också.
Postad 30 November 2007 - 09:06
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Frågor.. Är det samma typ av kamera som sitter i N95? Funkar radion om man kör med bluetooth hörlurarna? (radionantenn i nallen?)
Nej, det går mej veterligen inte att realisera en tillräckligt bra FM-antenn i telefonen då en sådan antenn måste vara tillräckligt lång (typ 10 centimeter). Headsetetets sladd används alltid som antenn. Du måste ha Bluetooth headset med inbyggd radiomottagare isåfall, typ BH-903 eller HS-12W. Kameran lär väl inte vara sämre än N95 iaf
Postad 30 November 2007 - 12:33
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
fan vad jobbigt Finns det någon nokia "styklump" (får nog komma på vad det heter snart) man kan köpa som fungerar bra? Vill helst ha andra lurar än nokias, men fortfarande möjlighet att styra musik och samtal med "klumpen". Nokia Musikheadset HS-45 med AD-54 har det du söker men det finns inte specat om de fungerar tillsammans med Nokia N82 ännu men eftersom det leveras med Nokia N95 8GB så skulle jag gissa på att det fungerar med N82 också.
En länk till produktbeskrivningen. En länk till de som listar produkten på Prisjakt.
Så jobbigt var det. Symbian-guru"The Nokia N82 does NOT ship with one of these handy inline remotes, and to make things worse, my existing one from the N95 DOESN’T WORK! That’s right, for some odd reason, no matter what I do, the buttons are unresponsive when I plug it into the N82. I’m VERY unimpressed with this, as it makes the entire music experience fall apart, in my opinion." I länken testar en kille sitt musikheadset från N95 till N82, det fungerar inte. Så ja, det är fortfarande jobbigt. Någon annan som kan testa?
Redigerat av Mahti, 30 November 2007 - 12:33.
Postad 30 November 2007 - 14:44
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
fan vad jobbigt Finns det någon nokia "styklump" (får nog komma på vad det heter snart) man kan köpa som fungerar bra? Vill helst ha andra lurar än nokias, men fortfarande möjlighet att styra musik och samtal med "klumpen". Nokia Musikheadset HS-45 med AD-54 har det du söker men det finns inte specat om de fungerar tillsammans med Nokia N82 ännu men eftersom det leveras med Nokia N95 8GB så skulle jag gissa på att det fungerar med N82 också.
En länk till produktbeskrivningen. En länk till de som listar produkten på Prisjakt.
Så jobbigt var det.
Symbian-guru
"The Nokia N82 does NOT ship with one of these handy inline remotes, and to make things worse, my existing one from the N95 DOESN’T WORK! That’s right, for some odd reason, no matter what I do, the buttons are unresponsive when I plug it into the N82. I’m VERY unimpressed with this, as it makes the entire music experience fall apart, in my opinion."
I länken testar en kille sitt musikheadset från N95 till N82, det fungerar inte. Så ja, det är fortfarande jobbigt. Någon annan som kan testa?
Framgår inte i testet om det var Nokia N95 eller Nokia N95 8GB . N95 har headset Stereoheadset HS-45, AD-43 N95 8 GB och N81 har HS-45, AD-54 N82 har HS-43 AD-43 är en "audio controller" enligt: http://europe.nokia.com/A4325309HS 43 passar även till N81 enligt: http://europe.nokia.com/A4471123Summan av kardemumman: HS45, AD-43 kanske passar till N82 Edit: Nja, HS-45, AD-54 passar till vanliga N95 enligt: http://europe.nokia.com/A4487144
Redigerat av snowstorm, 30 November 2007 - 14:51.
Postad 30 November 2007 - 15:07
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Hur upplever ni finishen på era N82:or? Jag har återlämnat en som DOA eftersom den hade fyra märken runt om fronten på telefonen, två på var sida och mitt emot varandra på sidorna. Känns inte helt bra när man köper en ny "premium"telefon och inte ens finishen är perfekt från början.
Postad 30 November 2007 - 16:08
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Summan av kardemumman: HS45, AD-43 kanske passar till N82
Hoppas på det. Någon som har N82 som kan testa?
Postad 01 December 2007 - 17:24
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Jag löste mitt problem med telefon krasherna när jag skulle surfa med wlan och hade musik igång sammtidigt, det som ställde till det var mitt BT stereo headset om någon vill veta.
Postad 02 December 2007 - 13:21
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Jag löste mitt problem med telefon krasherna när jag skulle surfa med wlan och hade musik igång sammtidigt, det som ställde till det var mitt BT stereo headset om någon vill veta.
Skönt att höra!
Postad 02 December 2007 - 18:50
jimper
-
jimper
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Hur e de med batteritiden på N82? , Måste man ladda den varje dag?
Postad 02 December 2007 - 19:27
mattek
-
mattek
-
Veteran
-
-
1627 inlägg
det beror väl på hur mycket man använder den, bara ligga standby lär den väl klara ett par dagar
Postad 03 December 2007 - 08:10
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Ang. batteri tiden - Jag haft min N82 sedan i Torsdags (29/11) och den var fullladdad i fredags, sedan dess har jag surfat (wlan), tagit c.a 50 bilder, lyssnat på musik, tagit ett par videoklipp, skickat sms, pratat, pillat i menyerna och idag Måndag har endast 2 batteri pinnar försvunnit, mitt intryck är att batteriet håller över mina förväntningar, hade en Nokia 6300 tidigare och batteritiden på den var inte värst bra, om jag hade gjort som ovan med min 6300 hade jag definitivt behövt ladda den. Jag kör i GSM mode.
För övrigt är det den absolut bästa telefon jag har haft, har haft en massa SE telefoner tidigare allt från T28 till W810i, bytte till Nokia 6300 i juni och nu till denna skönhet N82, den har verkligen allt + lite till, menyerna är snabba, den är mycket användarvänlig och kameran, ja kameran är den bästa mobilkamera jag har haft so far, slår till och med vår gamla Digital kamera på fingrarna (Sony DCSP9) den tar kanon bilder i även i mörker, Nokia har verkligen lyckats. Displayen är ett kapitel för sig, knapparna är helt ok, tar kanske ett tag att vänja sig vid men helt ok efter man har vant sig. Byggkvalitén verkar ok, vet dock inte hur det kommer bli efter ett tags använding, kanske kan bli kanrrigt på sina håll, tiden får utvisa.
Problemet jag hade tidigare var att mitt BT headsett (Nokia BH 501) ställde till det när man lyssnade på musik och surfade sammtidigt med wlan, det fick telefonen att krasha, har prövat med andra headesets och inga krachser alls än så länge.
Edit: Om intresse finns kan jag ladda upp några bilder tagna med N82;an?
Redigerat av Danhill, 03 December 2007 - 08:12.
Postad 03 December 2007 - 13:34
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Edit: Om intresse finns kan jag ladda upp några bilder tagna med N82;an?
ja tack.
Postad 03 December 2007 - 17:29
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Kamerainställningarna är på auto.
Bild033.jpg 754.65K
0 Antal nerladdningar
Bild056.jpg 741.05K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Danhill, 20 December 2007 - 08:55.
Postad 03 December 2007 - 17:55
jimper
-
jimper
-
Amatör
-
-
81 inlägg
det beror väl på hur mycket man använder den, bara ligga standby lär den väl klara ett par dagar
Jo ja förstår också att batteritiden beror på hur mkt man använder telefonen. Syftade på relativt normal användning, några samtal per dag, några sms, någon bild, lite "lek" osv. Någon annan förutom Danhill (tack för bra svar) som har åsikter angående batteritiden, är den bättre eller sämre än förväntat.
Postad 04 December 2007 - 08:32
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Ang. batteri tiden - Jag haft min N82 sedan i Torsdags (29/11) och den var fullladdad i fredags, sedan dess har jag surfat (wlan), tagit c.a 50 bilder, lyssnat på musik, tagit ett par videoklipp, skickat sms, pratat, pillat i menyerna och idag Måndag har endast 2 batteri pinnar försvunnit, mitt intryck är att batteriet håller över mina förväntningar, hade en Nokia 6300 tidigare och batteritiden på den var inte värst bra, om jag hade gjort som ovan med min 6300 hade jag definitivt behövt ladda den. Jag kör i GSM mode.
Edit: Igår lyssnade jag på musik och radio när jag jobbade, det blev i stort sett hela förmiddagen & eftermiddagen, när jag kom hem hade jag 2 batteri pinnar kvar av 7, jag bestämmde mig för att "döda" den, jag lyssnade på musik och surfade med wlanet, tog bilder m.m tills den dog, under dagen hade jag c.a 5-6 samtal och ett par sms. Senare på kvällen dog den äntligen Jag hade väl inga direkta förväntnigar på batteriet, jag är glad att det är mycket bättre batteri än i min gamla 6300. Att ladda den fullt igen går snabbare än normalt tycker jag, tar c.a drygt 2 timmar sedan är den fullladdad  lite märkligt men det kanske ska vara så? Edit2: Någon som vill ha mer bilder eller räcker ovan?
Redigerat av Danhill, 04 December 2007 - 08:38.
Postad 04 December 2007 - 13:29
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Har nu också köpt en Nokia N82 och är mycket nöjd. Micro SD stödet i telefonen, stödjer även SDHC, vilket gör att man kan köpa 4, 6 eller 8GB minnena  Ska nog göra det påtanke på att Mpeg4 filmer går mycket smidigare än 3gp (nackdelen är att dom blir dubbelt så stora i storlek)
Min hängde sig första gången jag stoppade in egna hörlurar i 3,5 jacket på telefonen. Sätter man på kameran med linskyddsknappen och drar tillbaka knappen direkt till avstängning så hänger sig kameran, mycket pågrund av att mjukvaran inte hinner med att starta upp. Testade på kollegans telefon N82, samma fel där. Självklart ska man inte starta igång och sekunden efter stänga ned kameran... men man har ju andra som vill pilla på telefonen och gör så
Ibland tycker jag att det ekar lite när man pratar i telefonen, var samma sak på kollegans. Vi båda har Telia företag... Surfandet går mycket snabbt... från att starta sidan och sekunden efter så var ca30kb nedladdat av sidan och två sekunder senare så var 218kb nedladdat. Totalt tog 500kb ca 4sekunder och då var man inne på Webhallens hemsida med allt nedladdat... Undra när Telia släpper 3,5G stödet som telefonen även klarar av
Redigerat av Midnight, 04 December 2007 - 13:34.
Postad 04 December 2007 - 14:53
Unregistered8a7fe84d
-
Unregistered8a7fe84d
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Någon som har en Telia-låst telefon som kan svara på om där är en massa fula
telia-ikoner, uppstartbild och en massa annat trams i telefonen då...
Postad 04 December 2007 - 15:07
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Någon som har en Telia-låst telefon som kan svara på om där är en massa fula telia-ikoner, uppstartbild och en massa annat trams i telefonen då...
Jag har en sådan och det är inte en massa ikoner och menyer som ex vodafafone har på sina. Det enda jag såg var en surfpott knapp och en skärmsläckare, skärmsläckaren är borta likaså snabbknappen Den är som original.
Postad 04 December 2007 - 18:29
magkar80
-
magkar80
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Någon som har en Telia-låst telefon som kan svara på om där är en massa fula telia-ikoner, uppstartbild och en massa annat trams i telefonen då...
Den har en massa telia loggor när den startas första gången men dom ligger bara som ett vanligt "tema". Jag tog bort mina genom helt enkelt byta tema. N82 känns just nu som en kanontelefon. Är det någon som har några tips på bra program? //Magnus
Postad 04 December 2007 - 19:30
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Gissar på att dom flesta program till N95 funkar till även N82, och det finns en hel tråd om tips till N95
Postad 04 December 2007 - 21:02
vanten06
-
vanten06
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Postad 04 December 2007 - 21:14
vanten06
-
vanten06
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
hej
Hehe, detta skrev jag från telefonen via trådlöst nätverk, lite små coolt. Annars funkar den över förvänten, batteriet håller länge tycker jag. Är det någon som vet om nokia maps finns till n82:an än? Samt vila filformat på filmer den klarar av? Och om någon kan länka till lite skyssta spel och program.
Postad 04 December 2007 - 22:19
Unregistered8a7fe84d
-
Unregistered8a7fe84d
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag är lite osäker på att jag har fattat det här med gps via mobilen.
Jag har fattat det som att:
Via mobilen kan jag Gratis se via gps var jag är någonstans.
Det är även Gratis live uppdatering vilken väg och riktning.
Det Kostar att få upplagd en rutt med pilar och röst som guidar mig till mitt mål.
Har jag fattat det rätt...?
Postad 04 December 2007 - 22:22
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Här är ett par bilder jag har tagit...
Skulle du kunna ta lite bilder på något som rör sig lite mer? Vill att kameran skall fånga vardagen helt okay och även stå för hela kamerabiten då jag sällan orkar ta med mig riktig kamera.. Ta gärna foto på tex -någon som springer/spelar fotboll. -Bilar i trafik, helst över 50km/h. -Folkmassa som rör sig, perfekt nu i julrushen. Upplever du (ni) att det tar lång tid att ta fotot? orkar man ta spontana bilder? Har sett på lite videos där dom mäter att det tar ca 2 sekunder, men skulle vilja ha uppfattning om detta är störande eller om det känns om en vanlig kamera ändå?
Postad 04 December 2007 - 22:43
vanten06
-
vanten06
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Skulle du kunna ta lite bilder på något som rör sig lite mer? Vill att kameran skall fånga vardagen helt okay och även stå för hela kamerabiten då jag sällan orkar ta med mig riktig kamera..
Ta gärna foto på tex -någon som springer/spelar fotboll. -Bilar i trafik, helst över 50km/h. -Folkmassa som rör sig, perfekt nu i julrushen.
Upplever du (ni) att det tar lång tid att ta fotot? orkar man ta spontana bilder?
Har sett på lite videos där dom mäter att det tar ca 2 sekunder, men skulle vilja ha uppfattning om detta är störande eller om det känns om en vanlig kamera ändå?
Det går fort att ta en bild, snabbare än min digitalkamera iaf. Jag har inte rktigt fattat hur man lägger in program å sånt på telefonen, tex en ny mediaspelare. Lägger man bara in den på minneskortet eller hur gör man.
Postad 04 December 2007 - 23:15
northernlight
-
northernlight
-
Lärjunge
-
-
413 inlägg
Jag är lite osäker på att jag har fattat det här med gps via mobilen. Jag har fattat det som att:
Via mobilen kan jag Gratis se via gps var jag är någonstans. Det är även Gratis live uppdatering vilken väg och riktning.
Det Kostar att få upplagd en rutt med pilar och röst som guidar mig till mitt mål.
helt rätt.
Postad 04 December 2007 - 23:29
Unregistered8a7fe84d
-
Unregistered8a7fe84d
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag är lite osäker på att jag har fattat det här med gps via mobilen. Jag har fattat det som att:
Via mobilen kan jag Gratis se via gps var jag är någonstans. Det är även Gratis live uppdatering vilken väg och riktning.
helt rätt.
Tack för hjälpen
Postad 05 December 2007 - 08:00
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Skulle du kunna ta lite bilder på något som rör sig lite mer? Vill att kameran skall fånga vardagen helt okay och även stå för hela kamerabiten då jag sällan orkar ta med mig riktig kamera..
Ta gärna foto på tex -någon som springer/spelar fotboll. -Bilar i trafik, helst över 50km/h. -Folkmassa som rör sig, perfekt nu i julrushen.
Upplever du (ni) att det tar lång tid att ta fotot? orkar man ta spontana bilder?
Har sett på lite videos där dom mäter att det tar ca 2 sekunder, men skulle vilja ha uppfattning om detta är störande eller om det känns om en vanlig kamera ändå?
Tog lite bilder igår (dock inte på rörliga objekt) tror det finns någon inställning eom heter sport eller något där man kan ta bilder på rörliga objekt bättre, ska undersöka det. Kameran känns snabb, snabbaste mobilkameran jag upplevtl, kanske något sörligare än min nuvarande digital kamera men inget jag tänker på direkt.
Postad 05 December 2007 - 11:10
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
En sak som jag reflekterade över är att efter ett tags använding av luren, kommer förmodligen batteri luckan glappa, det är ett litet glapp för tillfället på min i alla fall, hur har ni andra det?
Postad 05 December 2007 - 16:26
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Inget glapp på min Nokia N82. Dock skulle jag vilja veta om ni fått samma fel som för mig och kollegan. Båda våra telefoner har startat om när man slumpmässigt stoppat in hörlurar i 3.5jacket på telefonen, det händer inte ofta, men att veta att det komma hända igen är störande, jag har till på lördag på mig att byta ut denna telefon mot en ny eftersom det är 7dagars bytesrätt mot en ny samma modell om denna skulle vara defekt, efter 7dagar så blir det reparations ärende, vilket jag helst undviker...
Annars är telefonen bra. Den är bland dom snabbaste på marknaden gällande hårdvara
Postad 05 December 2007 - 17:14
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Var hittar du informationen om att det är utbyte de första 7 dagarna? Haft haft kontakt med Nokia Care Kundsupport samt Nokias reklamations avdelning i Stockholm och allt verkar gå genom serviceverkstäder nu så det enda var att bära tillbaks min telefon för att få den inskickad. Sen kan kanske olika butiker vara snälla och byta ut inom de första 7 dagarna men det vekar tyvärr inte vara Nokias policy vilket enligt mig är sjukt dålig service av ett företag i den storleken.
Jag har köpt två nya Nokia under 2007, först en Nokia N72 2007/02/26 som jag fick returera direkt till företaget jag köpte den av för att den startade om sig var femte minut och nu i förra veckan köpte jag en Nokia N82 som jag också fick bära tillbaks dagen efter jag hämtat hem den för att finishen på den inte alls var som den bör sig vara på en ny vara. Två Nokia under ett år, två reklamtioner och ja, jag är utan min nya telefon för den är inskickad för DOA-kontroll hos en större serviceverkstad. Imponerande Nokia! Eller vad säger man?
Kompisens Nokia N82 har också startat om sig slumpmässigt när han stoppat in hörlurar i 3,5mm kontakten på telefonen så det verkar vara en liten bugg.
Postad 05 December 2007 - 17:27
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Inget glapp på min Nokia N82. Dock skulle jag vilja veta om ni fått samma fel som för mig och kollegan. Båda våra telefoner har startat om när man slumpmässigt stoppat in hörlurar i 3.5jacket på telefonen, det händer inte ofta, men att veta att det komma hända igen är störande, jag har till på lördag på mig att byta ut denna telefon mot en ny eftersom det är 7dagars bytesrätt mot en ny samma modell om denna skulle vara defekt, efter 7dagar så blir det reparations ärende, vilket jag helst undviker... Annars är telefonen bra. Den är bland dom snabbaste på marknaden gällande hårdvara
Glappet uppstår om man tar i så att säga och det rör sig inte ens om 1 mm den glappar, jag är petig av mig! Har också för mig att Nokia har 7 dagars policy, jag hade en 6300 tidigare och den fick jag utbytt i butik då joysticken inte fungerade som den skulle, då sa säljaren till mig om att Nokia hade någons sorts 7 dagars policy. Idag när jag var inne i telia butiken där jag köpt N82;an då sa de att om jag störde mig på luckan skulle jag lämna in den och bla bla bla, de visste ingeting om Nokias 7 dagars policy. Imorgon är sista dagen för att få den utbytt. Har du något svart på vitt det där?
Postad 05 December 2007 - 17:34
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Om dom inte låter dig byta den så är det väl bara att lämna in den på öppet köp. Om dom verkar sura för det så kan du tom gå och köpa moilen någonannanstans sen..
Postad 05 December 2007 - 17:54
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Om dom inte låter dig byta den så är det väl bara att lämna in den på öppet köp. Om dom verkar sura för det så kan du tom gå och köpa moilen någonannanstans sen..
Sant, tror inte öppet köp gälle om man har använt telefonen. Tror inte jag bytar den, det är mer jobb att fixa alla inställningar på nytt. Eventuellt om den skulle börja glappa mer, kan man ev. lämna n den eller köpa ett nytt skal helt enkelt.
Postad 05 December 2007 - 18:44
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Sant, tror inte öppet köp gälle om man har använt telefonen.
Tror inte jag bytar den, det är mer jobb att fixa alla inställningar på nytt. Eventuellt om den skulle börja glappa mer, kan man ev. lämna n den eller köpa ett nytt skal helt enkelt.
Nej, men om det är fel på telefonen kan man enligt konsumentköplagen häva köpet och få pengarna tillbaka, eller få en ny telefon. En "ny" telefon skall inte repareras utan man skall få en ny. En telefon skall endast repareras om man hade sönder den själv, typ
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|