Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med Plasma! (PX70)

53 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 maj 2008 - 17:30

• Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tänkte köpa en 50PX8 nästa vecka, men killen på Technics kundsupport sa att han rekommenderade en PX70 (som också var billigare).

Tänte dra över till Panasonic center eller vad det nu heter på söder ( i sthlm) och kolla in dessa tv'n.

Någon här som på rak arm skulle kunna rekommendera att köpa en px70 eller ska jag välja en px8?
Tacksam för hjälp :)

PS: teven är till min mor, mest för att titta tv och film på.

Postad 09 maj 2008 - 22:39

Fangface
  • Fangface
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Tänkte köpa en 50PX8 nästa vecka, men killen på Technics kundsupport sa att han rekommenderade en PX70 (som också var billigare).

Tänte dra över till Panasonic center eller vad det nu heter på söder ( i sthlm) och kolla in dessa tv'n.

Någon här som på rak arm skulle kunna rekommendera att köpa en px70 eller ska jag välja en px8?
Tacksam för hjälp :)

PS: teven är till min mor, mest för att titta tv och film på.

Hade jag varit handlare hade jag oxå rekommenderat fjolårets modell om jag haft någon kvar.
Har inte sett 50PX70, så jag kan inte yttra mig om den. När jag var och snackade med min handlare frågade jag om skillnaden på dessa två rent bildmässigt, och han hävdade att PX8 var bättre (vore lite underligt av Panasonic att lansera en ny modell som är sämre än föregående).
Beror ju helt på hur mycket billigare du får 70:an för. Misstänker att din mor inte är någon bildninja så hon ser antagligen ingen skillnad ändå....
Kan f.ö varmt rekommendera PX8:an. Är helnöjd med min än så länge. Testade 1080p igår (PS3) och det ser rent ut sagt skitbra ut!

Postad 09 maj 2008 - 22:47

Fangface
  • Fangface
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Sedan att bara 1% ser "phosphor trails" är en lögn, har man ögat och tittar ordentligt så ser nog dem flesta detta fenomen!

Tror jag oxå. 1% är ren BS.
Ser det ofta vid (bra) hockeysändningar (VM ej inkluderat). Dock såg jag det inte förrän jag började leta efter det (har hängt här för mycket). Inget som stör mig heller för den delen. Så länge jag koncentrerar mig på matcherna så märker jag inte av det. Har även sett små trails vid tv-spel efter att ha provocerat fram dem.

Postad 10 maj 2008 - 00:27

• Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hade jag varit handlare hade jag oxå rekommenderat fjolårets modell om jag haft någon kvar.
Har inte sett 50PX70, så jag kan inte yttra mig om den. När jag var och snackade med min handlare frågade jag om skillnaden på dessa två rent bildmässigt, och han hävdade att PX8 var bättre (vore lite underligt av Panasonic att lansera en ny modell som är sämre än föregående).
Beror ju helt på hur mycket billigare du får 70:an för. Misstänker att din mor inte är någon bildninja så hon ser antagligen ingen skillnad ändå....
Kan f.ö varmt rekommendera PX8:an. Är helnöjd med min än så länge. Testade 1080p igår (PS3) och det ser rent ut sagt skitbra ut!

50PX70 kostar 13990:- hos Technix och finns i lager.
50PX8 Kostar 14690:- hos i samma butik men finns inte i lager, de bad mig ringa på måndag för att få reda på leveransdatum.

Den senare har iofs 100hz och 24p.
50PX8 verkar inte finnas i lager hos någon annan heller, för tillfället.
Ska hålla ögonen öppna.

Tack för svaren :)

Redigerat av topo, 10 maj 2008 - 00:32.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.