Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple Airport express med AirTunes

121 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple AirPort Express 802.11g (Routrar) 1 9.35185 (53) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 04 November 2008 - 20:33

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
En sak jag inte verkar hitta något om nånstans på nätet. Hur presterar Airport Express som router egentligen? Har sett någon graf om hastigheter, men hur går den när det blir många anslutningar? Undrar eftersom den trådlösa belkin jag har nu dör titt som tätt när den får jobba lite. (Ja jag vet att det är länge sen jag började kika på den här, men jag har inte kommit till ksott ännu ;))

Mvh

Postad 23 November 2008 - 18:47

jensabella
  • jensabella
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag har köpt mig en Airport express för att kunna strömma musiken ut till min stereo. Jag kör PC med vista och har en Belkin N-router med WPA2-kryptering. Det ska ju gå att använda Airporten med PC.

När jag startar Airport-verktyget så hittar den ingen airport-express. Inga menyer går att klicka på, gråa. Måste jag ha programmet Airport Setup Assistant, som jag läste om tidigare. Var hittar jag det isåfall.

Min iPhone hittar airport expressen direkt. Har provat att ta bort krypteringen, ingen skillnad. Hur hittar jag Airporten i mitt befintliga nätverk?? ;)

Postad 05 December 2008 - 23:19

Strålis
  • Strålis
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har nu läst igenom hela tråden och det är ju så att jag har fått svar på många av problemen som kan dyka upp.
nu tänkte jag fråga lite saker!

1. Hur är ljudkvallitén från airporten? Om man ljämnför med t.ex. squeezboxarna?

2. Går den att anväda direkt mot jacket i bredbandbolaget? utan att behöva köpa extreme base station 2?

Postad 08 December 2008 - 00:12

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
jag väntar fortfarande på min airport express (frakten tar tid...), men dina frågor ska jag nog kunna svara på ändå :)
1. kopplar du digitalt lär du inte höra någon skillnad mot om du kopplar en squeezebox digitalt, däremot skulle jag tippa att den inte hänger med lika bra när det gäller analogt
2. den är en separat router och fungerar utan ytterligare en basstation

mvh

Postad 18 December 2008 - 14:33

westerlu77
  • westerlu77
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Går i fundering på att köpa en apple airport express. Jag har just nu 2 datorer med 2 skrivare o en lite iPhone.
Vad skulle ni välja för produkt då? Den för 895:- eller den andra för 1695:-?

Postad 19 December 2008 - 10:31

bjorka
  • bjorka
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Det beror ju på vad du ska göra.
Den mindre som heter express kan du ju använda för att strömma ut ljud, denna möjlighet finns inte i den större extreme modellen.
I den större får du istället möjlighet att koppla till en usb disk eller koppla till upp till 4 maskiner via "trådat" nätverk.
Själv så använder jag båda. Expressen kopplat till stereon för att få ut ljudet och extremen i arbetsrummet där jag trådat kopplar in en skrivare och en dator. Sedan används båda för det trådlösa nätverket.

Redigerat av bjorka, 19 December 2008 - 10:32.

Postad 03 September 2010 - 07:15

rillo_4
  • rillo_4
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
har en fråga om ap express, just nu har jag den i vardagsrummet, den e ansluten till ett befintligt trådlöst nätverk, nu vill jag från expressen dra en tp-kabel till en htpc, "men" ip adressen htpc:n får är en som bbb delar ut 1av5, jag skulle istället vilja att expressen delar ut en "påhittad ip" typ 169. lr vad "router" ip adresser brukar börja på. så den inte är lika synlig o utsatt på "internet" ja ni kanske förstår vad jag är ute efter. kan jag ändra i expressen så den delar ut egna ip:s istället för att bara vidarebefodra bbbs adresser.

Postad 03 September 2010 - 14:04

Raphael Mabo
  • Raphael Mabo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

1. Hur är ljudkvallitén från airporten? Om man ljämnför med t.ex. squeezboxarna?

Om du tankar ut ljudet digitalt så är det samma. Då ansluter du en separat D/A omvandlare till Airport Express. Det är den lösning jag själv använder. Detta ger riktigt bra ljudkvalitet. Givetvis bestäms detta av formatet på ljudfilerna också.
Om du ansluter analogt så blir ljudet något mindre detaljerat och varmare än det blir via en separat D/A enhet.

2. Går den att anväda direkt mot jacket i bredbandbolaget? utan att behöva köpa extreme base station 2?

Ja, det ska fungera.

Postad 24 September 2010 - 22:58

Unregisteredfdd12789
  • Unregisteredfdd12789
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Jag har förstått att jag kan styra itunes i datorn med iphonen och att musiken sen går ifrån datorn till express dosan och in i stereon.

Men måste jag ha alla låtar inlaggda på iphonen som jag vill kunna spela ifrån itunes i datorn?

mvh

Postad 25 September 2010 - 06:38

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Nej, telefon upprättar en koppling mellan datorn och telefon. Du ser hela ditt bibliotek i telefon.

Postad 25 September 2010 - 07:22

Unregisteredfdd12789
  • Unregisteredfdd12789
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Tack så mycket för svaret.

Upptäckte igår att minnet aldrig kommer räcka så jag blev lite skeptisk.

Tack igen.

Postad 25 September 2010 - 07:54

Raphael Mabo
  • Raphael Mabo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

1) När man använder enheten som skrivarserver kan man då skriva ut precis som vanligt med t.ex. world, exel, photoshop m.m. eller behövs något extra program.

Det som behövs kommer med Airport Express.
Du använder drivrutinen för skrivaren som vanligt, men det som fixar att den är via nätverket är inställningsmjukvaran i Airport.

2) Behöver jag en router för att kunna använda den eller räcker det med PC:n

Airport kopplas in direkt i bredbandet om man har en sådan lina, eller direkt till ADSL modem.

3) Kan jag använda den som en router och surfa trådlöst om jag bara har en Apple Airport express med AirTunes och en PC

Jag har min Airport Express inkopplad till mitt ADSL modem, och sedan kör jag trådlöst mellan Airport Express och min Mac.

4) Går det att använda den för att förlänga ett trådlöst nätverk om jag har en vanlig router (ej apple)

Det går enbart att förlänga ett Airport-nätverk med Airport Express.
Om du vill förlänga ett nätverk som innehåller trådlösa produkter från andra tillverkare så behöver du Airport Extreme, men det klarar inte AirTunes.

1. Den har funnits ett tag: kommer det en ny version snart och vad kommer den isf att ha för uppgraderingar?

Ingen som vet, ingen som vet.

2. Den har en USB-port, hur snabb överföring får man mot tex en extern hdd? Eller fungerar det ens med en sådan inopplad?

Fungerar inte med extern hårddisk i Airport Express. USB-porten är endast för extern skrivare.
Airport Extreme fungerar mot extern hårddisk.

Kom på en sak till jag undrade över: Airporten har ju en optisk utgång (3,5mm ), någon som provat den till sin reciver? Hur funkar det/är kvalitén bra?

Jag kör den mot en extern DAC och det fungerar bra.

Går det att använda en vanliga standard optik kabel?

Nej. Du behöver en 3.5mm till Toslink kabel.
Den optiska utgången i Airport Express är också en analog utgång, därför behövs en specialkontakt. Kablar för detta finns från flera leverantörer, själv köpte jag från kabelgiganten.se

Postad 25 September 2010 - 07:57

Raphael Mabo
  • Raphael Mabo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

tycker det verkar lite luddigt angående att förlänga trådlösa nätverk..
sitter idag uppkopplad mot ett trådlöst nätverk, jag vill bara kunna strömma musik till stereon och surfa samtidigt...

kan man låta airtunes-prylen koppla upp sig mot min router och förlänga det nätverket, så att jag i min tur kopplar upp mig mot airtunes-lådan?

Det fungerar om det är ett AIrport nätverk.
Airport Extreme kan förlänga andra typer av nätverk.

jag har alltså en vanlig trådlös router, ingen apple...

Då fungerar inte Airport Express i det.

Postad 25 September 2010 - 08:02

Raphael Mabo
  • Raphael Mabo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Vet nån om det är möjligt att med hjälp av en iphone ansluta till datorns itunes, och via remote programmet välja att itunes i datorn ska streama musiken till en airport express?

Inte från iPhones musikbibliotek, men eftersom iPhone bara innehåller en del av det som redan finns i iTunes biblioteket i datorn så är det ju ingen brist precis. :)

Jag styr min Macs iTunes med remote-programmet i iPhone, kopplar upp mot Airport-nätverket, och jag kan välja spellistor och annan musik som ska spelas, höja och sänka volymen etc, på iTunes i Mac från iPhone.

Dock så måste iTunes vara ställd på att skicka ut ljudet till Airport Express och iTunes måste vara igång i datorn. Du kan inte starta iTunes i datorn via iPhone, det måste redan vara igång.

Postad 25 September 2010 - 08:07

Raphael Mabo
  • Raphael Mabo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Jag har köpt mig en Airport express för att kunna strömma musiken ut till min stereo. Jag kör PC med vista och har en Belkin N-router med WPA2-kryptering. Det ska ju gå att använda Airporten med PC.

Det går att använda Aiport Express med PC ja, däremot inte ihop med trådlösa routers som inte kör Aiport nätverk.

När jag startar Airport-verktyget så hittar den ingen airport-express. Inga menyer går att klicka på, gråa. Måste jag ha programmet Airport Setup Assistant, som jag läste om tidigare. Var hittar jag det isåfall.
Min iPhone hittar airport expressen direkt. Har provat att ta bort krypteringen, ingen skillnad. Hur hittar jag Airporten i mitt befintliga nätverk?? :)

Du kan inte ansluta Airport Express till ett befintligt icke-Apple nätverk.
Airport Express kan enbart förlänga, anslutas till, ett Airport nätverk.
Det är Airport Extreme som behövs för att anslutas till ett befintligt icke Airport, och sedan kan man ansluta Airport Express till Airport Extreme. Fast eftersom Airport Extreme innehåller funktionalitet som trådlösa routers, så kan man ju då redan slänga ut den existerande router man har och ersätta med Airport Extreme.

Däremot så kan du ansluta Airport Express med kabel, det är kopplingen trådlöst som inte fungerar med icke Airport enheter.

Jag har ingen aning om hur squeese-boxar låter.
Kopplar man analogt är ljudet varmt och inbäddat jämfört med om man kopplar till en högpresterande audiofil DAC, som är det som jag har gjort.

Svar ja.

Postad 25 September 2010 - 08:59

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Jag har förstått att jag kan styra itunes i datorn med iphonen och att musiken sen går ifrån datorn till express dosan och in i stereon.

Men måste jag ha alla låtar inlaggda på iphonen som jag vill kunna spela ifrån itunes i datorn?

mvh

Nej, din iPhone ansluter till iTunes och använder datorns bibliotek. Din iPhone fungerar enbart som fjärrkontroll. :)

Edit: Man ska inte öppna en tråd, gå iväg för att sedan komma tillbaka och svara. Då är man ju rökt! Nu har du massor med svar i alla fall.

Postad 26 September 2010 - 07:18

En i kvadrat
  • En i kvadrat
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Många bra svar här men det stämmer inte att man inte kan förlänga nätverk från andra routers än apples egna. Jag har en Thomson Speedtouch som jag har fått från Glocalnet och det går utmärkt att förlänga nätverk från den; jag hade det kopplat så tidigare. AEx plockade ner signalen till mitt XBOX360 som fick "trådad" lina.

Det är en viss funktion som jag inte kommer ihåg vad den heter nu som routern ska ha.

Eftersom allt skickas två gånger (minns inte varför men fick reda på att det var så när jag installerade mitt) får du räkna med sämre hastighet.

Postad 26 October 2010 - 14:23

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

Däremot så kan du ansluta Airport Express med kabel, det är kopplingen trådlöst som inte fungerar med icke Airport enheter.

Betyder detta alltså att man med en router som INTE är Apple kan koppla in en Airport Express efter den vanliga trådlösa routern och genom det förlänga sitt befintliga nätverk?

Internet -> Trådlös router -> (kabel till annat rum) -> Airport Express som förlänger nätverket

?

Postad 20 November 2010 - 20:52

kemetyl
  • kemetyl
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Känner att jag inte riktigt förstått detta med att "förlänga nätverk".

För att vara kort och koncis: Jag har redan en trådlös setup hemma med router och allt, airport express vill jag använda för att få trådlöst ljud till förstärkaren. Detta genom att koppla airport express till förstärkaren med kabel och sedan kunna ansluta till mitt befintliga wifi som vanligt. Jag vill alltså inte byta ut min nuvarande router mot airport express utan bara låta den kommunicera med befintligt wifi för att kunna mata förstärkaren med ljudsignal från datorer på nätverket.

Fungerar detta?

Blev visst inte så jättekoncist, men tycker det är förbryllande med allt prat om att "förlänga nätverket". Jag har inget behov av att airporten ska utöka mitt näverk eller så, vill bara att den ska fungera inom mitt befintlga.

Postad 19 December 2010 - 15:37

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

Känner att jag inte riktigt förstått detta med att "förlänga nätverk".

För att vara kort och koncis: Jag har redan en trådlös setup hemma med router och allt, airport express vill jag använda för att få trådlöst ljud till förstärkaren. Detta genom att koppla airport express till förstärkaren med kabel och sedan kunna ansluta till mitt befintliga wifi som vanligt. Jag vill alltså inte byta ut min nuvarande router mot airport express utan bara låta den kommunicera med befintligt wifi för att kunna mata förstärkaren med ljudsignal från datorer på nätverket.

Fungerar detta?

Blev visst inte så jättekoncist, men tycker det är förbryllande med allt prat om att "förlänga nätverket". Jag har inget behov av att airporten ska utöka mitt näverk eller så, vill bara att den ska fungera inom mitt befintlga.

tråkigt att du inte fick svar . hur gick det för dig?. jag vill ha svar på samma fråga har en pc och netgear trådlösrouter. fungerar airport express till detta. har en ipod touch med airplay om detta skulle göra någon skillnad. användandet blir spotify och internet radio.

Postad 21 December 2010 - 17:10

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

tråkigt att du inte fick svar . hur gick det för dig?. jag vill ha svar på samma fråga har en pc och netgear trådlösrouter. fungerar airport express till detta. har en ipod touch med airplay om detta skulle göra någon skillnad. användandet blir spotify och internet radio.

Du kan ju använda ditt redan befintliga wifi och streama musiken via detta, det konfigurerar du i "airport verktyget" där du får olika val att välja mellan.

Jag hade själv en router (Dlink) sen innan och ett aktivt trådlöst nätverk så det vara bara att koppla upp sig på detta och det funkar hur bra som helst. Dock fick jag öppna en port i min brandvägg för iTunes för att det skulle fungera men annars var installationen väldigt smidig.

Ska du använda Spotify & internet radio som musik källa från PCn måste du använda programmet AirFoil för att det ska fungera.

Postad 21 December 2010 - 19:36

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som tycker att ljudet via AirPlay förbättrats sedan senaste firmwareuppdateringen?

Postad 21 December 2010 - 22:50

kemetyl
  • kemetyl
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har inte införskaffat mig någon airport express än, men kommer göra det efter jul. Verkar som att vi äntligen fått svar nu iaf, och ser ju ut som att det kan fungera som jag tänkte. Härligt!

Postad 22 December 2010 - 08:33

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som tycker att ljudet via AirPlay förbättrats sedan senaste firmwareuppdateringen?

Kan det vara syncat med din vaxpropp? =)

Jag har inte lyssnat genom airplay sen updaten. Ska forska.

Postad 26 December 2010 - 00:28

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Nån som vet ifall det finns en app till iPhone för att kunna styra AirFoil på en PC? Vet att det finns en till Mac som heter "Reemote for Airfoil" men har inte hittat nåt till PC.

Postad 26 December 2010 - 22:18

kurtfield83
  • kurtfield83
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
jag har precis installerat två airport i olika hem med PC. Den ena kör med en dlink-655 och den andra körs med ett Xavi modem och jag fick faktiskt allt o fungera, men det tog sex timmar. Jag kör med att den kopplar till det befintliga nätverket utan att utöka det. Vill ju bara ha spotify.

Men nu tänkte jag vara så snäll att jag berättar snabbt hur man gör EXAKT, för att den där lilla manualen var urusel.
Jag tyckte det gick bättre att köra med aes istället för tkip(man ställer in det i den router/modem man har, under wireless) men jag vet inte om det spelar roll.
Tryck in Airporten i el-uttaget.
Installera airportverktyget som finns på CD:n
starta programmet och den söker efter uppdateringar. Jag uppdaterade bara verktyget.
Sen ska den hitta airporten och man får följa anvisningarna.
På slutet har jag fått meddelande om att den inte hittar airporten längre, men testa köra med itunes eller airfoild ändå.
Strunta i att installera Itunes om du inte måste(segar ner som 17). Installera airfoil istället. Ge airfoil tillstånd i brandväggen.
Se till att höja volymen till max på spotify och i airfoil för att få bäst ljud. Och ställ in bitraten på high i spotify.

Det blev underbart ljud!!
men då kör jag med en optisk kabel toslink mini till toslink-kabel.

Postad 27 December 2010 - 10:49

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Ja, Airport Express är en riktigt bra och billig lösning.

Postad 27 December 2010 - 23:38

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
Låter som att det ska fungera då. ska köpa en airport i veckan och återkommer här hur det gick.

Postad 28 December 2010 - 13:07

Unregistered9d9405bb
  • Unregistered9d9405bb
  • Forumräv

• 663 inlägg
  • 0

Låter som att det ska fungera då. ska köpa en airport i veckan och återkommer här hur det gick.

Det man gör är att ansluta airporten till ditt befintliga nätverk utan att utöka det, jag har för mig jag lästa någonstan att för att kunna utöka ett befintligt nätverk så måste nätverket delas ut med nån produkt ifrån apple, kan dock ha fel men det låter inte otroligt om man tänker efter.

Postad 28 December 2010 - 19:29

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Åh vad gött det blev nu när ljudet inte hackar från spotify med AEx och DacMagic *tummen upp*

Postad 29 December 2010 - 00:25

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Åh vad gött det blev nu när ljudet inte hackar från spotify med AEx och DacMagic *tummen upp*

Hur löste du det?

Postad 29 December 2010 - 07:22

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Jag plockade hem senaste updaten till airporten och även nya updaten till Airfoil. Löste mina problem iaf.

Postad 29 December 2010 - 14:15

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Jag plockade hem senaste updaten till airporten och även nya updaten till Airfoil. Löste mina problem iaf.

Schysst. Då kanske Apple fixat synk-problemet då.

Postad 29 December 2010 - 14:44

Unregistered9d9405bb
  • Unregistered9d9405bb
  • Forumräv

• 663 inlägg
  • 0

Härligt! Nu kommer jag känna att en dac är aktuellt igen :)

Postad 29 December 2010 - 15:03

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Schysst. Då kanske Apple fixat synk-problemet då.

Jag som jag förstår det är det fixat. Körde ca 1.5h igår utan det hackade.
Ska försöka ta en vända idag också så det inte var en engångsföretelse =)

Postad 03 January 2011 - 19:55

Byggmästaren
  • Byggmästaren
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag håller på och kollar vad jag ska ha för att streama tex Spotify och det lutar åt Airport Express, vad behöver jag ha mer för saker för att det ska funka som det ska på ett bra sett? Ni pratar och tosslink till tosslink och allt vad det heter, DAC osv men snälla kan någon länka för en novis som mig? Snälla :)

Postad 03 January 2011 - 20:23

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Jag håller på och kollar vad jag ska ha för att streama tex Spotify och det lutar åt Airport Express, vad behöver jag ha mer för saker för att det ska funka som det ska på ett bra sett? Ni pratar och tosslink till tosslink och allt vad det heter, DAC osv men snälla kan någon länka för en novis som mig? Snälla :)

Vad har du för förstärkare?

Postad 03 January 2011 - 21:18

Byggmästaren
  • Byggmästaren
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Vad har du för förstärkare?

Integra 50.2 eller rättare sagt den är på väg kommer imorrn eller på Onsdag som senast förhoppningsvis!

Postad 03 January 2011 - 21:36

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Integra 50.2 eller rättare sagt den är på väg kommer imorrn eller på Onsdag som senast förhoppningsvis!

Gå till Kjell & Company och köp en optiskt SPDIF som har 3,5mm i ena änden och en vanlig toslink-kontakt i andra. 3,5mm från Airport Express och den vanliga kontakten in i din förstärkare.

Postad 03 January 2011 - 21:52

Byggmästaren
  • Byggmästaren
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Gå till Kjell & Company och köp en optiskt SPDIF som har 3,5mm i ena änden och en vanlig toslink-kontakt i andra. 3,5mm från Airport Express och den vanliga kontakten in i din förstärkare.

Tex den här eller?

Optisk 3,5mm-Toslink - 2m
ClickTronic - High Quality
ClickTronic Home Cinema Premium Connecting System.

Högkvalitativa anslutningskablar och kontakter som ger pålitlig signalöverföring och förhöjd upplevelse i hemmabiosystem.

Valet av förstklassigt material i kombination med noggranna tillverkningsprocesser placerar ClickTronic bland de främsta tillverkarna på marknaden.
Specifikationer
Används t.ex. mellan: PC/DVD och förstärkare/TV
ClickTronics nr: HC303-200
Kontakt IN/UT: Optisk 3,5mm
Kontakt UT/IN: Toslink Hane
Ljudsignal: Digital audiosignal
Längd: 2 meter

Postad 03 January 2011 - 22:16

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Japp.

Postad 24 February 2011 - 14:45

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
Nu äntligen är jag igång och ska få igång min airport. köpte denna för många veckor sedan men ej haft möjlighet till att installera den. fick förs ladda ner service pack 1 för att överhuvudtaget få igång installationen av airport.
nu är airport installerat (cd som följer med). igenting händer!!!!!!??????. man ska tydligen kunna uppdatera verktyget hur gör man det?
tacksam hjälp.

Postad 24 February 2011 - 16:10

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
tror jag lyckats hitta var man uppdatera AP (airporten). jag gick in i program mappen för airport och gick sedan in på APUtil och där kunde jag uppgradera. rätt???????.
AP:en blinkar fortfarande orange.

Postad 24 February 2011 - 16:45

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Har du fått kontakt med din Airport Express?

Pröva att nollställa den annars, och försök sedan att använda Airport Utility igen.

Postad 24 February 2011 - 17:52

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
stängde av modemet. drog ut airporten. väntade c:a 40min satte i Airporten satte igång modemet. airport blinkar orange. tryckt in ett gem har jag redan gjort tidigare.

Postad 24 February 2011 - 18:05

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

stängde av modemet. drog ut airporten. väntade c:a 40min satte i Airporten satte igång modemet. airport blinkar orange. tryckt in ett gem har jag redan gjort tidigare.

Så du får inte kontakt med den? Dator <-> Airport Express.

Postad 24 February 2011 - 18:21

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

Så du får inte kontakt med den? Dator <-> Airport Express.

Nej. har nu provat att resseta airporten igen och sen gick in i Airport Utility och sökte igen. blinkar orange.
ska airporten bli varm?

Postad 24 February 2011 - 18:33

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
ska försöka läsa lite i andra forum om detta: markerat att AE skall distrubuera Ip-adresser.

Postad 24 February 2011 - 18:57

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
Bytta från WEP till WPA på routern. hittade detta också i ett forum. känns som om airport kan strula rejält :rolleyes: .

Redigerat av urbjo, 24 February 2011 - 18:58.

Postad 24 February 2011 - 19:45

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Nej, Airport Express strular ju typ aldrig. Om den blinkar orange har den inte kontakt.

Antingen gör du något riktigt galet eller så har du en defekt produkt. Men du kommer åt att administrera den via Airport Utility, och du har valt att använda Airportens trådlösa nätverk på din dator? (Eller trådbundna för den delen!)

Har du kopplat den till ditt modem/internetuttag? Får den en IP-adress?

Orange indikerar som sagt fel.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.