Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iaudio 7

78 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 oktober 2007 - 01:27

Unregisteredea9b4b77
  • Unregisteredea9b4b77
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Ni som har Iaudio 7 är ni nöjda åså?

har en Iaudio u2 512mb och tycker ljudet är okej med koss porta pro

men skulle vilja ha ett par mer isolernade lurar

vad för lurar ha ni till eran i7?

Postad 23 oktober 2007 - 07:37

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Jag kör med sennheiser CX300 som jag, och många andra iaudio användare, varmt kan rekomendera. Isolerar bra och åter riktigt bra.

Postad 28 oktober 2007 - 19:05

mrdanne
  • mrdanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Använder Koss Sporta Pro. Kan helt klart rekommendera denna spelaren. Hemma så laddar jag den via laddaren till min HTC Tytn eller på jobbet via datorns USB-port. Men jag har inte fått till att den visar albumomslag. Ska testa att synka den via WMP eller Winamp och se om det funkar bättre.

Postad 28 oktober 2007 - 20:00

jennsapennsa
  • jennsapennsa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har någon köpt den med 16 GB än?

Jag funderar på att köpa denna, men vad jag vet går den endast att köpa via Pixmania och skulle helst vilja köpa i affär så att man kan se den på riktigt. Har en del frågor om produkten (har aldrig haft en iAudio föru):

-behövs det någon programvara (tex som iTunes) eller är det bara att använda som ett USB minne?
- kan man skapa olika "mappar" och finns "shuffel" (slumpar låtar funktion)?
- hur upplever ni batteri tiden?
- övrigt bra/dåligt bra att veta om denna mp3 spelare?

Postad 28 oktober 2007 - 23:24

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa denna, men vad jag vet går den endast att köpa via Pixmania och skulle helst vilja köpa i affär så att man kan se den på riktigt. Har en del frågor om produkten (har aldrig haft en iAudio föru):

-behövs det någon programvara (tex som iTunes) eller är det bara att använda som ett USB minne?

Inget program behövs, fungerar som ett vanligt USB minne, bara till att kopiera över låtarna till valfri mapp.
Shuffel finns och ja, du kan lägga filerna i olika mappar.
Batteritiden är mycket bra enligt mig. Men sen beror det ju på vilka hörlurar du använder, vilken volym du spelar musiken på e.t.c. Men så mycket mindre än 60h är det nog inte.
Övrigt bra är att det är suverän ljudkvalitee. Ett annat pluss är att der släpps nyamjukvaror till den med jämna mellanrum så att man får nya funktioner, bara till att ladda ner och lägga in.

Postad 31 oktober 2007 - 09:37

Juzam
  • Juzam
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Men jag har inte fått till att den visar albumomslag. Ska testa att synka den via WMP eller Winamp och se om det funkar bättre.

Om du lägger in albumomslagen i låtarna som man gör för en ipod så visas de fint hos mig iaf.

Postad 04 november 2007 - 22:22

jennsapennsa
  • jennsapennsa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Inget program behövs, fungerar som ett vanligt USB minne, bara till att kopiera över låtarna till valfri mapp.
Shuffel finns och ja, du kan lägga filerna i olika mappar.
Batteritiden är mycket bra enligt mig. Men sen beror det ju på vilka hörlurar du använder, vilken volym du spelar musiken på e.t.c. Men så mycket mindre än 60h är det nog inte.
Övrigt bra är att det är suverän ljudkvalitee. Ett annat pluss är att der släpps nyamjukvaror till den med jämna mellanrum så att man får nya funktioner, bara till att ladda ner och lägga in.

Vart köpte du din? Jag såg nu att Amazon.com har den för 299 dollar vilket är knappt 2000 kronor. Kanske fel tråd men vet någon nått om att köpa från Amazon.com? Vad jag förstår shippar dom från USA och man kan åka på tull kostnad men har ingen aning om hur mycket en tullkostnad kan ligga på.

Postad 04 november 2007 - 22:46

Tobss
  • Tobss
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
det är 25% moms, sen kan det tillkomma tullavgift på kanske 3% om jag kmr ihåg rätt.

men om varan är väldigt billig kan det ju löna sig att chansa om det ändå blir billigare än i sverige..

jag planerar att köpa hörlurar från usa, halva priset ;)

Postad 28 november 2007 - 08:32

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
http://www.cowonglob.../I7_FW_1.15.zip

ny firmware för iaudio i7, version 1.15 !
Hoppas dom fixat 24H klocka..:)

OBS!! spelaren blir tömd på innehåll, allt försvinner, visste inte jag om..
nu börjar det tunga arbetet med att fylla den igen..

Redigerat av K_arlstrom, 28 november 2007 - 08:43.

Postad 12 februari 2008 - 15:54

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0
hej!

Har två frågor ang iaudio 7.

1. Hur fungerar "shuffle-funktionen" ? Min gamka iRiver sög verkligen när det gällde shuffle, typ samma låt kunde dyka upp om var femte låt ungefär.

2. Är iaudio 7 den mest prisvärda för runt 1000kr ?

tack för svar..

/andreas

Postad 18 februari 2008 - 08:45

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
1. Mycket bra, provade nyss och hoppade drygt 50 låtar och den tog lite från alla album, verkar inte vara ett fast antal låtar den hoppar utan det var allt mellan 50 och 200 låtar den hoppade, dvs minimal risk för att fastna i en "shuffle loop" där den kör samma låtar om och om igen (råkade ut för det i winamp en gång).

2. Köpte min 8gb för 1400kr och jag är helnöjd, batteriet håller kanske en hel arbetsvecka om man inte leker så mycket eller kollar film hela tiden ! Att det skulle vara den mest prisvärda är svårt att säga men JAG hade inte fått en spelare som fyllde mina krav bättre för pengarna.

//Jonas

Postad 21 februari 2008 - 10:45

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Är mycket nöjd med min IAudio 7 (8GB), använder den tillsammans med Shure E500 lurar och det låter minst sagt bra.
Ingen tillstymmelse till bakgrundsbrus här inte.
Använder den 50/50 till musik och ljudböcker.

Batteritiden är helt fantastisk, kommer inte ens ihåg när jag laddade den sist ?
Shure E500 lurarna är väldigt effektiva så det hjälper till en hel del också, har ca 20% lägre på volymen när jag använder dom jämfört med mina andra lurar( tex Sennheiser PX200).

Laddar den normalt via USB porten på datorn, men har även kvar reseladdaren ifrån min gamla U2.

Det enda som jag inte har fått till ännu är lyrics som jag tyckte var en himla kul finess på U2:an, vet inte vad jag gör för fel.
Är det någon som har fått det att fungera??

Mvh

Postad 11 april 2008 - 20:23

puckot
  • puckot
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa denna, särskilt sugen på 16gb modellen. Men jag undrar lite över tjockleken på spelaren, jag är lite rädd att den ska kännas för tjock/stor. Jag har varit hyfsat bortskämd och van med ganska platta och slimmade prylar, som mobilen och tidigare mp3spelare som jag ägt. Och är lite rädd då att jag ska störa mig på att den eventuellt skulle kännas lite för tjock. Hur upplever ni som redan äger den att det är med tjockleken?

Sen undrar jag lite över skärmens storlek och upplösning. Jag har fastnat lite för det här med albumart, och tycker att det är en trevlig funktion. Hur upplever ni att den funktionen fungerar med denna spelare? Är lite rädd att eftersom skärmen är ganska liten, att bilderna då skulle upplevas för små och för otydliga.

Iövrigt kan jag bara se plus med denna spelare och den verkar uppfylla istort alla funktioner som jag söker i en spelare. Förutom möjligheten att kunna byta batteriet själv möjligen, men det kan jag nog leva utan när batteritiden ändå är så pass lång.

Postad 13 april 2008 - 16:15

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
Jag har iofs Clix2, men prövade också den här innan jag valde Clix2 - mest för att den 8GB gick att köpa för 999:-.

Clix2 har iofs en bättre skärm, men mindre, och där fungerar till och med det bra att titta på konserter och en och annan film. Så albumart kan inte vara något problem på iAudio 7. Tyckte inte heller den kändes klumpig, även om Clix2 också där är smidigare, och vill man ha mer än 8GB (och dessutom utbyggbart) så tror jag 7:an är ett bra alternativ. iAudio och iriver hör ju också till de med bäst ljudkvalitet i sina produkter.

Men det är ju "ny säsong" nu - kolla så inte det precis snart kommer nya modeller. Om inte annat kan ju den här börja säljas billigare ett tag, när alla vill köpa de nya.

Postad 18 april 2008 - 15:21

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Jag fick lyrics att fungera, tyvärr rätt omständigt!
Jag har plugin till winamp som laddar ner och skriver in lrc i mp3filen.
Men det gick inte, ställde in så den sparade i dator.

Körde sen med ldb manager och lade till den manuellt. Då fungerade det, även typ kareokestil.
Men det måste gå lösa på nåt smidigare sätt.

Nån som har tips hur!

Steffe

Postad 29 april 2008 - 09:02

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Hej!

Då jag vill köra FLAC blev 16GB ett utmärkt val. Jag köpte den från eBay USA. Jag ville ha den röda versionen som är snyggare (och dyrare i Sverige). Priset blev 1 540 kronor då jag hade tur och slapp ytterligare moms/avgifter när paketet kom fram efter en vecka.

Grymt bra ljud.

Minus: tumavtryck på skärmen får man stå ut med...

Postad 09 maj 2008 - 17:33

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
GÅr det att hänga den runt halsen?

Postad 03 juni 2008 - 22:14

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Ja det går att hänga den runt halsen, men det följer inte med någon rem för det. Däremot ett hål i spelaren där du kan trä i en om du skaffar en egen. Eller jag antar att det är det den är till för. ;P

Vad kör ni för ljudinställningar? Finns ju givetvis EQ:n men även massa effekter att pilla med.

Postad 13 juni 2008 - 00:38

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Hej!

Ingen som har problem med att få den att fungera med Vista 64Bit?
När jag kopplar in USB-kabeln står det att en ny okänd usb-enhet hittats....men sedan står det att installationen misslyckades och allt spår av iAudio 7:an försvinner. Tröttsamt.

....Äsch.. Glöm! Funkar nu när jag använder en annan USB-port. :D

Redigerat av Unregistered85528044, 13 juni 2008 - 00:51.

Postad 05 juli 2008 - 16:33

Unregistered1a821512
  • Unregistered1a821512
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag är otroligt nöjd med min iaudio 7, batteritiden är toppen och ljudet tillsammans med mina V-MODA lurar är grymt.
Det finns dock en sak jag stör mig på, spellistorna. Jag vill komma till en lista med mina spellistor när jag går in på "Music". Är det möjligt? Ska man använda något program för att skapa spellistor? Jag har bara kopierat in mappar direkt från Windows nu.

Postad 24 juli 2009 - 10:28

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1 201 inlägg
  • 0
Då var en Cowon iAudio 7 på 8G beställd. Har mest lyssnat på musik via Sony Ericsson W810i men bytt dator och tappat bort kablage för att lägga in nya låtar. Sen vill jag ju ha det goda Flacstödet i spelaren och allt vad Appleprodukter heter går feeetbort. Hoppas erhålla hifi med denna produkt. Ni som nyttjat denna modell, nåt som krånglar/går sönder med tiden?

Postad 23 maj 2012 - 19:30

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0
Min spelare tvärdog efter att ha pluggat in den till min MAC.

Har tryckt på resetbutton vid USB-porter men ingenting händer, den startar inte ens. Vidare kan jag inte se den på min dator heller, what to do?

Postad 23 maj 2012 - 21:17

Jas 74
  • Jas 74
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Min spelare tvärdog efter att ha pluggat in den till min MAC.

Har tryckt på resetbutton vid USB-porter men ingenting händer, den startar inte ens. Vidare kan jag inte se den på min dator heller, what to do?

Ge upp och återgå till nålen igen för ditt eget välmående.
Lycka till tassen och hoppas du får igång din maskin igen Med vänlig hälsning, JAS

Postad 24 maj 2012 - 06:03

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0
Det är fortfarande nålen som gäller, men svarven stör mina medresenärer när jag lyssnar på musik på pendeln.
:)

Postad 24 juli 2012 - 07:07

brobjo
  • brobjo
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Det är fortfarande nålen som gäller, men svarven stör mina medresenärer när jag lyssnar på musik på pendeln.
:)

Ok, lite sent och du kanske redan vet detta, men det är väldigt vanligt att Cowon-spelarna brickar när man ansluter dem till en MAC

Lösning finns här

http://iaudiophile.n...ead.php?t=27413

Redigerat av brobjo, 24 juli 2012 - 07:09.

Postad 24 juli 2012 - 08:07

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Kul att den här tråden lever. Vill bara nämna att jag fortfarande använder min iAudio 7 när jag är ute och reser, även om det mest "logiska" vore att använda min Smart Phone. Orsaken: batteritiden. Helt sanslöst vilken bra batteritid det är. Tur och retur Australien i en laddning, inga problem. :)

Postad 24 juli 2012 - 12:13

brobjo
  • brobjo
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Kul att den här tråden lever. Vill bara nämna att jag fortfarande använder min iAudio 7 när jag är ute och reser, även om det mest "logiska" vore att använda min Smart Phone. Orsaken: batteritiden. Helt sanslöst vilken bra batteritid det är. Tur och retur Australien i en laddning, inga problem. :)

Jag använder min dagligen, tack vare, just som du skriver, den underbara batteritiden. Lyssnar jag på mina ljudböcker i telefonen så har jag slut på batteri i den när jag ska ringa! :)

Är bara livrädd för att den ska gå sönder då jag har svårt att finna en ersättare för den.

I10:an är större och saknar neck strap-hål, och har nästan halverad batteritid, övriga Cowon/iAudio-spelare har även de sämre batteritid, saknar upphängningsmöjlighet, har special-usb-kontakt eller är för klumpiga.

Dessutom börjar de bli svåra att få tag i!

Postad 26 juli 2012 - 12:31

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Har haft flera iAudio-spelare och har varit skitnöjd. Av en slump blev det en SanDisk Clip+ för ett par år sen och den har verkligen inte gjort mig besviken. Använder den framför allt till ljudböcker. Ett billigt och bra alternativ som fortfarande säljs.

http://anythingbutip...ip-plus-review/

Postad 26 juli 2012 - 20:30

brobjo
  • brobjo
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har kollat lite på dem men det som talar mycket emot är batteritiden som är så pass mycket sämre än i7:an och lagringsutrymmet oxå är klart mindre.

Edit, synd som sagt på batteritiden annars skulle den vara perfekt! Men 15H är lite när man är van vid 60...

Har kikat lite på denna: http://anythingbutip...a-super-player/

tyvärr verkar den vara lite för klumpig för en ren ljudspelare.

Redigerat av brobjo, 27 juli 2012 - 12:16.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.