Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LE-32S67

81 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung LE32S67BD (TV) 1 8,1 (9) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 08 augusti 2007 - 08:19

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Jag har testat båda. Båda blir bra. Har dock inte jämfört dem. Kommer inte hinna det inom närmaste framtiden heller tyvärr.

Men rent teoretiskt bör väl DVI -> HDMI bli bättre kan man tycka. Det är ju digitalt hela vägen då. VGA är analogt som TV sen ska göra om till digitalt.
Men teori och pratik är inte alltid samma sak...

Ledsen att jag inte kan ge ett bättre svar. Någon annan som jämfört dem?

Postad 10 augusti 2007 - 15:17

Unregisteredbc517f93
  • Unregisteredbc517f93
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Någon som prövat att spela tv-spel på sin? Tycker en del eftersläpningar förekommer.

Postad 12 augusti 2007 - 15:06

m00se
  • m00se
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har inte hunnit testa så mycket men jag har tidigare kört Xbox via RGB-scart och har inte märkt av några eftersläpningar. Däremot har jag, som jag skrev tidigare, haft problem med "fördröjning" av bilden även om jag stängt av alla bildförbättrande funktioner. Nu har jag precis köpt en component-kabel (Kjell & Co, 99kr) och det verkar som om fördröjningen försvunnit i och med detta.

Redigerat av m00se, 12 augusti 2007 - 15:24.

Postad 15 augusti 2007 - 09:19

Pellen08
  • Pellen08
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej,

Någon som testat den inbyggda mottagaren med Boxer abb?

/HP

Postad 22 augusti 2007 - 22:34

Almdudler
  • Almdudler
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag var å handlade denna tv idag på siba, rent impulsköp.. de hade slutat med rabatten så den stod som 7990:- men lyckades få ner den till 5990:- som tur var. Riktigt nöjd med den analoga visningen av com hems grundutbud.. Skall köpa mig ett ps3 nu på fredag så kommer med en rapport om huruvida bilden blir då... Hur som helst så är den snygg trots dess högtalare på sidorna...

/ LL

Edit: Inhandlade ett Ps3 starter pack idag å lirade några timmar på tvn. Och är förvånad över att tvn presterar såpass bra för både spel å bluerayfilmer! Noterade inga eftersläpningar eller grafikfel. Har inte ställt in färger å sådant för att få optimal bild men jag är nöjd ändå! Skulle knappast tro att man hittar bättre tv för priset på 5990:-
/ LL

Redigerat av Almdudler, 24 augusti 2007 - 19:21.

Postad 12 september 2007 - 09:41

Unregisteredbc517f93
  • Unregisteredbc517f93
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Har inte hunnit testa så mycket men jag har tidigare kört Xbox via RGB-scart och har inte märkt av några eftersläpningar. Däremot har jag, som jag skrev tidigare, haft problem med "fördröjning" av bilden även om jag stängt av alla bildförbättrande funktioner. Nu har jag precis köpt en component-kabel (Kjell & Co, 99kr) och det verkar som om fördröjningen försvunnit i och med detta.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du länka?
Har detta problem när jag kör dvd-filmer men även vid vanliga tv-sändningar.

Postad 12 september 2007 - 22:27

m00se
  • m00se
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Menar du till komponentkabeln för xbox? Finns på www.kjell.com, sök på 38128.

Hur som helst lär den knappast hjälpa dig om du lider av "släp" även på vanliga tv-sändningar. Prova att gå in i menyerna och avaktivera alla "bildförbättrande" funktioner. Har hur som helst inte märkt av några sådana problem när jag använt den inbyggda digitaltvmottagaren.

Postad 27 september 2007 - 06:39

FreSve
  • FreSve
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Idag kostar den 4444 kr på Mediamarkts öppningserbjudande i Jönköping. Man har ju faktiskt ingen köks-tv, blev lite sugen.. :)

Någon som vet om den funkar med SmartWi? Eller har det helt med vilken CA-modul man köper?

Postad 27 september 2007 - 06:59

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1 349 inlägg
  • 0
4444:- på Nova i Lund också, men köerna på Mediamarkt på öppningsdagarna brukar vara som Ullared.

Postad 27 september 2007 - 08:15

Carl_X
  • Carl_X
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag var och köpte en på Nova Lund precis. Behövde inte köa alls för att komma in. 15 min kö till kassan.

Postad 27 september 2007 - 08:16

coolmalone
  • coolmalone
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Var knappt någon kö å tala om idag när Media Markt öppnade i Lund. Däremot så var kön lång till elgiganten!

Postad 27 september 2007 - 14:29

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Synd att man har 20 mil till Lund och Experts invigning här i Karlskrona hade ju ingenting :)

Postad 27 september 2007 - 20:50

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
jag var inte på media markt i Lund idag men en polare gick dit o då va det sjuukt mkt folk tydligen!

elgiganten sålde ut en 32" philips för 3papp idag eller igår så det kan ha varit därför kön var lång dit!

Postad 05 oktober 2007 - 12:50

Daniel25
  • Daniel25
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Någon som har testat tv:n och tycker den är något att ha eller? 4444:- är ändå rätt billigt.

Postad 31 oktober 2007 - 16:57

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Om någon är missnöjd köper jag gärna den för runt 4papp... hör av dig, behöver en billig tv.
Tack för att ni lyssnade.. :)

//M

Postad 19 november 2007 - 10:15

k66a
  • k66a
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Invigning ikväll på Expert Sundsvall, VIP pris för med-mera kunder 3999:- , kanske en bra extra tv i sovrummet.

Postad 20 november 2007 - 10:35

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0

Invigning ikväll på Expert Sundsvall, VIP pris för med-mera kunder 3999:- , kanske en bra extra tv i sovrummet.

Någon som vet om det finns några apparater kvar för det priset i Sundsvall eller var det bara ett endags-pris?

Postad 20 november 2007 - 10:55

k66a
  • k66a
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Var dit nu på morgonen vid 9-tiden och då hade de fått in ett antal pallar under natten(tog slut igår kväll) med apparater, för lång kassa kö(runt hela butiken) för att vänta ut för mig då jag tog en lite lång fika från jobbet, verkar som att väldigt många som stod i kassa kön hade just tagit ett 32" ex av den eller den dyrare modellen, är nog tyvärr slut nu men åker nog dit efter jobbet och kollar ändå, media markt öppnar på torsdag och de lär väl ha något hyggligt erbjudande antar jag.

Undrar just vad elektronik kedjorna ska locka med till julhandeln, antar att många stillat behovet nu så de måste väl dra på något mer för att folk ska köpa sin andra eller tredje platta tv hem, nu har El-giganten flyttrea samt nyinvigning, Expert samt snart Media-markt haft invigning här i Sundsvall under en två veckors period, antar att Siba samt On-Off och de andra haft det ganska lugnt på försäljningen.

Postad 20 november 2007 - 14:42

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0
Hojta gärna till om det finns några kvar eller om det skulle dyka upp ett lika fint erbjudande på något annat ställe i Sundsvall. Funderar nämligen på att ta en sväng dit (från Östersund) till helgen.

Tack på förhand!

Postad 22 november 2007 - 08:26

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Var en av dem som fick tag på en LE-32S67 på invigningskvällen på Expert i Sundsvall, sålde den dock samma kväll till en kompis som var med som inte fick tag på ett ex.

Den vart alldeles för stor i sovrummet när den väl kom på plats men jag vart mest besviken på vad den presterade fastän jag endast betalade 3999kr för den. Lägger hellre på någon tusenlapp för en betydligt bättre 26" istället. Positivt var att man kunde justera backlighten men den gamla panelen har alldeles för ojämn svärta med läckljus samt dålig kontrast, dessutom tyckte jag den gav för mycket eftersläpningar. Slog man av DNIe så vart bilden helt urvattnad och svärtan vart helt obefintlig och hade man DNIe påslaget så försvann allt i svart dunkel i mörka scener. Hade dessutom 3-4 st lysande pixlar i panelen.

Redigerat av Skogga, 22 november 2007 - 08:31.

Postad 15 december 2007 - 10:42

kjelle69
  • kjelle69
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag får inte igång 3'an 5'an Discovery och några andra kanaler via den inbyggda digitalmottagaren, boxerkortet funkar i våran Dilog digitalbox, men inte fullt ut i TV'n, är det någon annan som har detta problem ?

Postad 20 december 2007 - 20:39

förkyld
  • förkyld
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Första posten här på forumet och jag börjar med ett problem:

Jag har haft en 32s67 sedan i juni (tror jag det var) och den har fungerat som den skall.

Men igår och idag så har den krånglat med kanalbytena när jag byter kanaler på den inbyggda digitalmottagaren. Jag kör enbart gratiskanaler utan någon kortmodul/läsare.

Felet uppenbarar sig i det att den segar med kanalbytena någon gång emellanåt och det blir väldiga fördröjningar (kanske 2 minuter för ett kanalbyte) samt att texten med kanalinfo samt stereo blir kvar på skärmen.
Dock kan jag justera i menyer osv. utan att det märks någon skillnad mot normalt, alltså normal reaktionsförmåga.

Det jag får göra är att stänga av den och sätta på den på nytt, med fjärrkontrollen.
Har även haft ur strömkabeln en halvtimme utan att det hjälpte, problemet återkom.
Det verkar inte heller ha någon betydelse hur länge jag haft på TV:n.

En följdfråga, hur funkar det om den ska in på service. Den är inköpt på OnOff.
Med datorskärmar så funkar det så att man får en ny (eventuellt refurbished) på posten och får skicka in den gamla.
Med lite dyrare grejer som en TV vill man ju inte ha något misskött/vanvårdat exemplar i utbyte.
Hur gör man för att slippa det?

Edit: Det funkar (eller funkar inte) på samma vis om jag använder knapparna på TV:n. Alltså inget fjärrkontrollrelaterat.

Mvh/
förkyld

Redigerat av förkyld, 20 december 2007 - 20:46.

Postad 21 december 2007 - 08:44

förkyld
  • förkyld
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Första posten här på forumet och jag börjar med ett problem:

Jag har haft en 32s67 sedan i juni (tror jag det var) och den har fungerat som den skall.

Men igår och idag så har den krånglat med kanalbytena när jag byter kanaler på den inbyggda digitalmottagaren. Jag kör enbart gratiskanaler utan någon kortmodul/läsare.

Felet uppenbarar sig i det att den segar med kanalbytena någon gång emellanåt och det blir väldiga fördröjningar (kanske 2 minuter för ett kanalbyte) samt att texten med kanalinfo samt stereo blir kvar på skärmen.
Dock kan jag justera i menyer osv. utan att det märks någon skillnad mot normalt, alltså normal reaktionsförmåga.

Det jag får göra är att stänga av den och sätta på den på nytt, med fjärrkontrollen.
Har även haft ur strömkabeln en halvtimme utan att det hjälpte, problemet återkom.
Det verkar inte heller ha någon betydelse hur länge jag haft på TV:n.

En följdfråga, hur funkar det om den ska in på service. Den är inköpt på OnOff.
Med datorskärmar så funkar det så att man får en ny (eventuellt refurbished) på posten och får skicka in den gamla.
Med lite dyrare grejer som en TV vill man ju inte ha något misskött/vanvårdat exemplar i utbyte.
Hur gör man för att slippa det?

Edit: Det funkar (eller funkar inte) på samma vis om jag använder knapparna på TV:n. Alltså inget fjärrkontrollrelaterat.

Mvh/
förkyld

Jag ringde till Samsungs support och de sa att denna veckan har det ringt in en massa personer med samma problem. De hade även fått det i någon av deras labb-TV:ar.
Det berodde tydligen på något problem från Teracoms utsändningar.

Det enda var att avvakta och eventuellt återställa digitalmottagaren. Dock återkom problemet om man gjorde det.

Postad 27 december 2007 - 19:49

GurraC
  • GurraC
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har samma problem med min le32s86 och fick samma svar idag 27/12. Dessutom vägrar CA-Modulen fungera som den ska.

Postad 12 februari 2008 - 22:23

Hur
  • Hur
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hmm. Jag är grön på tv apparater. Kastade min tjockis tv idag... Jag skulle vilja köpa Philips 32PFL5322. Expert internetbutik har bra pris på den, men den finns ej på affärerna runt där jag bor tyvärr. Och jag vill hellst inte beställa en tv. Strular det så blir jag utan tv länge då.

Så nu fundera jag så smått på Samsung LE-32S67BD. Jag har läst igenom tråden. Det är några som klagat på eftersläpning på vanliga sändningar. Men det har nu gått ett tag sedan det skrevs så fler borde ha hunnit köpa den. Vad säger ni, är det eftersläpningar? Hur funkar det att se låt säga hockey?

Sedan en nybörjar fråga. Jag har redan en digitalbox (com hem) denna tv lär ha inbyggd men vill köra min egen. Är det bara att koppla in den som vanligt med scartkontakten, och då är det min box som tar överhanden utan något annat strul?

Fördröjningen kan inte ha något att göra med om man kör via egen box eller den inbyggda?

Hoppas på svar...

Postad 13 februari 2008 - 18:14

themartian
  • themartian
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Tjena

Har en 37" av s67:an och är överlag mkt nöjd. Den inbyggda boxen funkar inte med comhem. Eftersläpningar via digitalboxen har jag inte funderat på dock så hade jag det via dvd men efter omkoppling till komponenet så är det inga problem längre. Är absolut ingen expert på Lcd men tycker att det är en klart prisvärd modell.

Postad 20 mars 2008 - 13:55

flaxbuster
  • flaxbuster
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hmm. Jag är grön på tv apparater. Kastade min tjockis tv idag... Jag skulle vilja köpa Philips 32PFL5322. Expert internetbutik har bra pris på den, men den finns ej på affärerna runt där jag bor tyvärr. Och jag vill hellst inte beställa en tv. Strular det så blir jag utan tv länge då.

Så nu fundera jag så smått på Samsung LE-32S67BD. Jag har läst igenom tråden. Det är några som klagat på eftersläpning på vanliga sändningar. Men det har nu gått ett tag sedan det skrevs så fler borde ha hunnit köpa den. Vad säger ni, är det eftersläpningar? Hur funkar det att se låt säga hockey?

Sedan en nybörjar fråga. Jag har redan en digitalbox (com hem) denna tv lär ha inbyggd men vill köra min egen. Är det bara att koppla in den som vanligt med scartkontakten, och då är det min box som tar överhanden utan något annat strul?

Fördröjningen kan inte ha något att göra med om man kör via egen box eller den inbyggda?

Hoppas på svar...

Vad konstigt att ingen svarat.. Det är bara att koppla in som vanligt.

Postad 16 april 2008 - 07:42

kjelle69
  • kjelle69
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
En fundering och ett problem

1.
Finns någon programvaruuppdatering till LE-32S67 ?

2.
Jag har ett problem , vet ej om det beror på svag antennsignal, ibland låser sig bilden på vissa kanaler , enda sättet att få igång den kan vara att byta till en annan kanal och sen byta tillbaks till den kanalen som låste sig så kommer den igång igen.

Någon annan med liknande problem ?

Postad 25 april 2008 - 01:56

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
1. Vet ej
2. Jag kör Comhem analog och har inte märkt detta.

Postad 19 maj 2008 - 20:20

ado
  • ado
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nån som har någon/några bra bildinställningar för vanligt tv tittande,ps3 och film koll?

Postad 19 maj 2008 - 21:18

themartian
  • themartian
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Det finns inga uppdateringar.

Inställningar efter ett evigt pillande.

Digitalbox comhem

Film
Kontrast 80
ljus 46
skärpa 45
färg 53
färgton varm 1
bakgrundsljus 3

dni + övrigt av

Dynamisk kontrast medium.

Dessa inställningar har jag haft snart 2 månader.

När jag kör dvd via component ser det lite annorlunda ut

Postad 28 maj 2008 - 00:30

tattoo20
  • tattoo20
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Vill också veta mer om denna medan Siba har sommar rea!

Har den de stora inställningsmöjligheterna som övriga nya Samsung apparater har!?

SAMSUNG 32" LCD LE-32S67
exakt samma tv finns på onoff för 4995:-
va där idag och bokade en...

jag kommer lägga upp massa saker som e bra att veta om den när ja fått den ;)

hoppas du/ni hittar de ni ska ha..

det e grym bild på den :)

Bifogad fil(er)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.