Första posten här på forumet och jag börjar med ett problem:
Jag har haft en 32s67 sedan i juni (tror jag det var) och den har fungerat som den skall.
Men igår och idag så har den krånglat med kanalbytena när jag byter kanaler på den inbyggda digitalmottagaren. Jag kör enbart gratiskanaler utan någon kortmodul/läsare.
Felet uppenbarar sig i det att den segar med kanalbytena någon gång emellanåt och det blir väldiga fördröjningar (kanske 2 minuter för ett kanalbyte) samt att texten med kanalinfo samt stereo blir kvar på skärmen.
Dock kan jag justera i menyer osv. utan att det märks någon skillnad mot normalt, alltså normal reaktionsförmåga.
Det jag får göra är att stänga av den och sätta på den på nytt, med fjärrkontrollen.
Har även haft ur strömkabeln en halvtimme utan att det hjälpte, problemet återkom.
Det verkar inte heller ha någon betydelse hur länge jag haft på TV:n.
En följdfråga, hur funkar det om den ska in på service. Den är inköpt på OnOff.
Med datorskärmar så funkar det så att man får en ny (eventuellt refurbished) på posten och får skicka in den gamla.
Med lite dyrare grejer som en TV vill man ju inte ha något misskött/vanvårdat exemplar i utbyte.
Hur gör man för att slippa det?
Edit: Det funkar (eller funkar inte) på samma vis om jag använder knapparna på TV:n. Alltså inget fjärrkontrollrelaterat.
Mvh/
förkyld
Redigerat av förkyld, 20 december 2007 - 20:46.