Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Förstärkar tips

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 August 2007 - 18:56

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Roligt att du blev nöjd med din förstärkare. Alltid lika roligt. Det är igentligen när man byter lite saker i kedjan som man upptäcker att den där stenhårda basen inte var så stenhård ändå.

Grattis till ditt inköp, hoppas det blir många timmar med den för dig.

// Sat

Postad 02 August 2007 - 21:19

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

• 1191 inlägg
  • 0
Hej på er!

Nu har fått hem min Arcam A80 som jag köpt av M.Linde. Spelar riktigt bra och riktigt kul framför allt!!! :)

Postad 03 August 2007 - 11:02

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
TKvC-SainT:
Hur är det med lite sämre inspelningar tex 80-tals hårdrock.
Blir det sönderanalyserat som med många "bättre" förstärkare eller hur står den sig gentemot HK 970 som annars är ganska "bra" på att släta över ljudet?

Lite konstig fråga men-men...

Postad 03 August 2007 - 12:24

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1011 inlägg
  • 0
Tycker inte den är så farlig just på dåliga inspelningar, eller så där lagom dålig dynamik. Däremot lyssnade jag på Arch Enemy´s senaste (osläppta) skiva Rise Of The Tyrant och det var inte ens lite roligt, dock så var det då som jag misstänkte att den var totalt dynamikdöd, bara en enda stor grön smet då man kollade upp det :(

Har inte så mkt 80-tals hårdrock som jag kan testa med, men de lilla jag hört av Metallicas tidigare skivor så låter det då helt ok, som vanligt låter det ju aldrig lika bra som vettigt inspelad musik, men det är då långt ifrån outhärdligt.

Av en händelse så går just In Flames - Dead End, och den har ju riktigt risig kvalité, men det är då fullt lyssningsbart, t.o.m. på lite högre volym.

Dock ska det tilläggas att det mycket väl kan bero på högtalarna, då vad jag förstått så anses Avance som varma i tonen.

Redigerat av TKvC-SainT, 03 August 2007 - 12:27.

Postad 04 August 2007 - 17:04

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Här går det undan!

Du har ju redan tuggat dig igenom två H/K 970 på några månader. Och nu XTZ... You got it bad.

Nåja, posta gärna lite fler lyssningsintryck när den har mognat.

Om jag får föreslå något inför nästa uppgradering så är det att byta rummet. Det är ju bara för litet i det där källarrummet. Hota föräldrarna med att ringa soc om du inte får ett större rum :blink:

Redigerat av Unregistered1197, 04 August 2007 - 17:08.

Postad 05 August 2007 - 00:38

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1011 inlägg
  • 0
Hehe, som jag sa i nån tidigare tråd, uppgraderingsdjävulen tycks bo inuti mig :blink:

Nää nu blev det väl som det blev mest p.g.a. att jag fick mig lite pengar då jag fick några veckors vikariejobb så då fick man ju lös lite pengar som man kan slösa på sånt här kul. Och hittils ska jag säga att jag är mycket nöjd med min investering, för det är ju så man måste se det, det är investeringar man gör :lol:

Joo rummet skulle faktiskt verkligen varit ett bättre. Känner att det är nog den största "bromsen" för anläggningen just nu. Speciellt då man sitter så fruktansvärt nära högtalarna. Har väl fått till rätt ok ljud ändå i mitt tycke, men kan tänka mig hur mycket bättre det går att få med ett större rum. Får väl ligga i och rensa ur vårat garage som är fyllt med skrot och göra det till hifirum :D Dock är det fortfarande ett källar rum, så akustiken lär väl fortfarande vara något knepig.

Redigerat av TKvC-SainT, 05 August 2007 - 00:41.

Postad 05 August 2007 - 02:01

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
Glöm inte att köpa massa skivor med :blink:

Postad 05 August 2007 - 13:14

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1011 inlägg
  • 0
Sant sant, skulle haft lite nya skivor. Dock är det inte många som jag riktigt känner för. Damn man måste bredda sin musiksmak, har alldeles för få skivor :blink: Kom dock på att det är 3 skivor jag saknar för att ha alla Rammstein skivor och 1 av Within Temptation, så där har man ju något att köpa iaf :lol:

Men sen skulle jag, som sagt i annan tråd, haft mig helst både en hörlursförstärkare och även ett RIAA så man kan använda hörlurarna och vinylspelaren, dock så har nog RIAA högre plats på inköpslistan känns det som.

Redigerat av TKvC-SainT, 05 August 2007 - 13:21.

Postad 08 August 2007 - 07:17

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Blir nog till att beställa en xtz även för min del.

Hade en Arcam avr200 hemma i ett par dagar och testade emot hk970.
Till all musik förutom metal och hårdrock lät den något bättre med en större och bredare ljudbild.
Men saknade lite utav drivet faktiskt.
Så den åkte tillbaka igen, då skivsamlingen mestadels betstår av den typen av musik så är det prio 1.

Har dina lyssningsintryck förändrats något TKvC-SainT?

Redigerat av tomasgbg, 08 August 2007 - 08:34.

Postad 08 August 2007 - 10:55

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1011 inlägg
  • 0
Nja, inte direkt. Har väl snarare börjat bli bättre. Tycker den inte skiljer något gigantiskt mot HKn. Men de är de små skillnaderna och detaljerna som verkligen gör att det blir en stor skillnad. Man hör detaljer bättre, instrumentseparationen är som sagt bättre, det grötar inte lika lätt som med HKn, sen skulle jag väl säga att XTZan är ytterligare steg mot neutralt, men utan att bli tråkig eller kall i ljudet. Kan visserligen bero på att Avance sägs ligga lite åt det varma i sin ljudkaraktär, men till dom så är då förstärkaren en riktigt underbar matchning.

Tycker att det inte alls är fel av dig att köpa hem och testa XTZan, dock vet jag ju inte om den passar dig. Men jag anser att den är väl värd varenda krona, ruskigt mycket väljud per krona.

Vilka högtalare sitter du med?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.