KEF KHT-2005.2 5.1
(Högtalarpaket för hembio)
|
1
|
(84)
|
Inga priser |
Postad 16 July 2007 - 05:02
Postad 16 July 2007 - 09:21
Vore intressant om någon av de svenska företagen kunde matcha priset i ett gruppköp!
Postad 16 July 2007 - 16:06
Är inte KEF ett företag som tvingar butikerna att hålla priset över en viss gräns? Här i Sverige har alla butiker exakt samma pris på de här högtalarna. FONA kanske helt enkelt har struntat i KEFs tvång. Möjligen har de egentligen inte tillåtelse av KEF att sälja deras produkter, i så fall skulle det eventuellt kunna bli problem vid garantiärenden. Men nu spånar jag bara.
Vore intressant om någon av de svenska företagen kunde matcha priset i ett gruppköp!
Det går nog inte då deras priser är under nettopriserna...
Postad 16 July 2007 - 16:56
Postad 16 July 2007 - 21:27
(Det står så här på deras FAQ: "Du kan kun betale med kreditkort, som er registreret i Danmark. For øjeblikket gælder det Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Diners Club, Forbrugsforeningskort."
Innebär det att jag t.ex. måste ha ett danskt Mastercard eller går det bra med ett svenskt? Någon som vet?)
Postad 16 July 2007 - 22:51
Hoppas du har rätt!Men om det går att komma i närheten av priset, eller åtminstone en bit åt rätt håll, tror jag att många är villiga att shoppa med svensk leverans, valfri färg och sånt
Vem snackar vi med?
Postad 17 July 2007 - 06:51
Kanske den svenska distributören???Hoppas du har rätt!
Vem snackar vi med?
Redigerat av mmm, 17 July 2007 - 09:44.
Postad 17 July 2007 - 13:36
Postad 17 July 2007 - 15:39
Tackar!Det skadar inte heller att anmäla sitt intresse via Prisjakt offert. Det värsta som kan hända är... ingenting
Lade till mig i offertlistan!
Hoppas fler gör samma sak då.
Postad 17 July 2007 - 17:23
Postad 19 July 2007 - 08:08
Men jag försöker reservera nu och det fungerar ganska dåligt
Sen fick man upp en lista på butiker där man skulla välja en. Och det verkar som man kan se där vilka som har högtalarna inne, och i såna fall är det ganska många, bl.a. 8-9 st i Köpenhamn och några på vägen mellan Helsingör och Köpenhamn. Däremot inte i Helsingör som jag tänkt mig, men det går ju att reservera där ändå.
(Fona verkar förresten vara den enda återförsäljaren för Kef i Danmark...)
Postad 19 July 2007 - 13:21
Fick inga svar...
Men jag försöker reservera nu och det fungerar ganska dåligt. Man ska skapa en profil och då måste man ange telefonnummer och där får man bara ange 8 siffror, dvs jag kan inte ange ett svenskt nummer. Telefonnumret lär väl behövas för att de ska kunna kontakta mig när varan kommit(?). Någon som gjort detta, och hur har ni gjort med telefonnumret?
Sen fick man upp en lista på butiker där man skulla välja en. Och det verkar som man kan se där vilka som har högtalarna inne, och i såna fall är det ganska många, bl.a. 8-9 st i Köpenhamn och några på vägen mellan Helsingör och Köpenhamn. Däremot inte i Helsingör som jag tänkt mig, men det går ju att reservera där ändå.
(Fona verkar förresten vara den enda återförsäljaren för Kef i Danmark...)
Reservera genom att ringa en butik går bra.
Närmast Köpenhamn är nog en av de två butikerna i Roskilde som har fyra paket kvar. Ring någon av dem. Telefonnummer är +45 46369400, +45 46366633. Kolla så att det inte är demoex.
Själv har jag reserverat tre paket
Redigerat av Nerd, 19 July 2007 - 13:22.
Postad 19 July 2007 - 13:33
Vilket pris st?Själv har jag reserverat tre paket
Fanns dom i svarta?
Priset är det som står på deras hemsida: 2 799 DKK (ca 3 500 SEK). Jag är bara intresserad av silver och frågade inte efter svarta. Men jag tror inte att det finns i svart.
Postad 19 July 2007 - 15:13
Ja, ringa är ju inte så kul. Är inte så lätt att förstå danskarnaReservera genom att ringa en butik går bra.
Närmast Köpenhamn är nog en av de två butikerna i Roskilde som har fyra paket kvar. Ring någon av dem. Telefonnummer är +45 46369400, +45 46366633. Kolla så att det inte är demoex.
Själv har jag reserverat tre paket
Men finns det risk för att det är demoex???
Postad 19 July 2007 - 15:28
Ja, ringa är ju inte så kul. Är inte så lätt att förstå danskarnaReservera genom att ringa en butik går bra.
Själv har jag reserverat tre paket...
Men finns det risk för att det är demoex???
I mitt fall är det inte det eftersom jag frågade. En kartong var dock öppnad men med oanvänt innehåll vilket jag kan leva med.
Postad 19 July 2007 - 17:25
Kul att min tråd fick sådant gensvar!
Hade egentligen inte tänkt att köpa KEFen från Danmark för att jag ville ha dem i svart, men igår
tänkte jag skit samma, jag kommer aldrig att få dem för det priset ändå, så jag åkte över och kollade.
När jag väl var där och snackade med expediten så visade det sig att de endast hade ett exemplar
kvar i affären och att det bara var några få kvar i de andra butikerna i köpenhamn ( och ja, jag
hade inga problem att förstå vad han sa då jag bott i danmark i två år). Det är dock så att det är
demoex de säljer ut. Jag lyckades förhandla till mig ett exemplar för 2699 dk med 4 års försäkring,
nice
Just nu är de i full gång i vardagsrummet och sprider välljud. (Förresten för er som inte vet så är
silvervarianten helt i aluminium, sjukt grym kvalitetshöjning)
Ha det och lycka till med era köp!
/Andreas
Postad 19 July 2007 - 17:40
Postad 19 July 2007 - 17:47
Hmm...jag tvivlar på att beskedet från dom blir annorlunda IRL mot vad dom sagt över både telefon och email, vilket är att dom skickar inte till sverige.kan inte nästa gubbe som åker över sundet fråga ifall dom kan tänka sig att skicka en pall till stockholm på postförskott...
En liten sidnotis: Både dom svarta och silvriga är helt i aluminium
(Har själv ett par svarta 3005or, grymt läckra)
Postad 19 July 2007 - 18:18
Trist om det är så, fast det verkar ju ändå vara lite olika på olika ställen... Men jag antar att man får ringa runt lite och kolla om det finns kvar. Hoppas bara man förstår nåt av vad de säger...Det är dock så att det är demoex de säljer ut.
Postad 19 July 2007 - 20:47
Trist om det är så, fast det verkar ju ändå vara lite olika på olika ställen... Men jag antar att man får ringa runt lite och kolla om det finns kvar. Hoppas bara man förstår nåt av vad de säger...Det är dock så att det är demoex de säljer ut.
När jag ringde till en butik på Fisketorvet i Köpenhamn så hade de bara ett demoex kvar. Men expediten kollade vilka butiker som hade fler än ett ex kvar och hänvisade till Roskilde (4 kvar) och Ballerup (3 kvar). Jag ringde Ballerup och enligt expediten hade de tre paket samt ett demo. Jag reserverade de tre som enligt expediten inte var demo.
Men det stämmer nog att de som finns kvar i Köpenhamn, om det finns nåägra, är demoex. Nåväl, jag får väl se när de hämtas ut.
Redigerat av Nerd, 19 July 2007 - 20:49.
Postad 20 July 2007 - 18:28
EDIT: Glömde att tacka för tipset Andreas! Tack!
Redigerat av [AE], 20 July 2007 - 18:41.
Postad 22 July 2007 - 10:14
Så alla paket verkar vara slut nu, eller?,Jul 20 2007, 19:28 ]Fick hem två paket för ett par dagar sedan. Dessa var nog bland de sista som inte var demo i Köpenhamn. Lejde en dansk att köpa och frakta och ibland överraskar dom - det fungerade fint! Nu gäller det bara att hitta nån som vill byta ut sina gamla dammiga svarta Keffar mot nya fina silverfärgade...
EDIT: Glömde att tacka för tipset Andreas! Tack!
Borde inte Fona då få in fler kef ägg? svarta alltså
Någon som vet mer?
Redigerat av Damp, 22 July 2007 - 10:16.
Postad 22 July 2007 - 11:16
Postad 23 July 2007 - 08:24
Postad 23 July 2007 - 09:26
Men detta vara bara silver paket?Nu står tre kit nere i Skåne och väntar på vidare transport med Bussgods. Det kostar 750 kronor att frakta 3*24 kilo högtalare till Stockholm. Helt ok pris.
SKa du ha alla?
Postad 23 July 2007 - 09:49
Nu står tre kit nere i Skåne och väntar på vidare transport med Bussgods. Det kostar 750 kronor att frakta 3*24 kilo högtalare till Stockholm. Helt ok pris.
Hur stora är lådorna? Får man in två paket i en vanlig bil eller det krävs en kombi?
Hämtade du högtalarna idag? Såg du om där var fler kvar? Vet inte om jag vågar att bara köra över och chansa.
/ Micke
Postad 23 July 2007 - 10:37
Det är silver och jag tänkte sälja ett av dem.
Postad 23 July 2007 - 12:16
Det är silver och jag tänkte sälja ett av dem.
Om du inte har köpare ännu är jag intresserad.
Postad 23 July 2007 - 12:38
Jag ska kanske ner till Tyskland imorgon för att fylla på skåpen här hemma
Ser jag någon Fona-butik på vägen ner så kör jag in och kollar. Kollar isåfall också om där finns fler än de två systemen som jag ska ha.
Postad 23 July 2007 - 16:35
Jag tycker inte alls dom lätt bra.
Postad 23 July 2007 - 18:32
Högtalarna är faktiskt fantastiskt bra.
Postad 24 July 2007 - 10:09
fick detta svar
Tyvär inte!
Forsäljningen af KEF har taget slut!
Preben Lundberg
Kundekonsulent
Alltså var det sista partiet Fona sålde ut väldigt billigt.
Postad 24 July 2007 - 14:46
Edit:
Vet inte om jag hade sådan tur, två av högtalarna låter som en gammal klockradio, eller som när man håller in elementen på högtalare. Har aldrig haft några högtalare som har behövts spelas in förr men kan inte tänka mig att dom ska låta så här dåligt innan dom är inspelade.
Jag ringde Fona butiken där jag köpte dom och han skulle kolla upp och återkomma till mig om hur vi ska göra, lite jobbigt att behöva åka över igen. Måste berömma Fona ändå för snabb och bra service dels när jag ringde och bokade och nu vid problem.
/ Micke
Redigerat av ImpreZa, 24 July 2007 - 16:05.
Postad 24 July 2007 - 16:36
Har precis varit och hämtat två paket i Danmark. Så då fick man nog ett av de sista paren. Ibland ska man ha tur. Vi kan ju alltid hoppas på att det snart blir samma priser här i Sverige.
Edit:
Vet inte om jag hade sådan tur, två av högtalarna låter som en gammal klockradio, eller som när man håller in elementen på högtalare. Har aldrig haft några högtalare som har behövts spelas in förr men kan inte tänka mig att dom ska låta så här dåligt innan dom är inspelade.
Jag ringde Fona butiken där jag köpte dom och han skulle kolla upp och återkomma till mig om hur vi ska göra, lite jobbigt att behöva åka över igen. Måste berömma Fona ändå för snabb och bra service dels när jag ringde och bokade och nu vid problem.
/ Micke
Vad driver du högtalarna med?
Postad 24 July 2007 - 18:36
Jag driver dom med en:
Inget monster precis men tror att jag ska kunna driva dom så länge tills där kommer en receiver med 2 hdmi ut till rimligt pris.
Jag hörde att dom lät konstigt pga att center var en av dom som var dåliga, när det var prat i en film så lät det burkigt från center. Sen har jag provat med alla fem och tre av dessa lät mer eller mindre lika kasst. Det är stor skillnad mot de två som låter bra. Men kan det vara inspelning som saknas bara?
Postad 24 July 2007 - 23:48
Var över till Holbaek igår och hämtade några ägg och kan ju tillägga
att jag inte ångrar det köpet. Stort tack ännu en gång!
Postad 25 July 2007 - 10:42
@Nerd
Jag driver dom med en:
Inget monster precis men tror att jag ska kunna driva dom så länge tills där kommer en receiver med 2 hdmi ut till rimligt pris.
Jag hörde att dom lät konstigt pga att center var en av dom som var dåliga, när det var prat i en film så lät det burkigt från center. Sen har jag provat med alla fem och tre av dessa lät mer eller mindre lika kasst. Det är stor skillnad mot de två som låter bra. Men kan det vara inspelning som saknas bara?
Jag har ingen aning. Har inte fått mina ännu och har inte hittat någon info om inspelning av just KEF 2005.2. Generell info om inspelning hittar du dock här.
Postad 25 July 2007 - 14:56
Postad 27 July 2007 - 16:14
Postad 27 July 2007 - 23:04
Har precis kommit hem med ett par iq7 och två par iq3 kan bara säga att jag har gjort ett grymt klipp!!!
under halva priset jämfört med Sverige. Bildet kommer i galleriet vartefter. Får väl köpa en iq6c center till Svenskt fullpris men det kan man ju leva med.
Det står två paket 2005.2 hemma hos mig och väntar på en bättre motor. Men nu börjar jag nästan ångar att jag inte siktade högre...
... och köpte villa istället så att jag hade haft ett dedikerat rum för sådana rackare istället.
Nåväl, ett paket (svart) är i alla fall till salu om någon är intresserad.
Postad 27 July 2007 - 23:46
Du menar ett 2005 paket hoppas jag?Nåväl, ett paket (svart) är i alla fall till salu om någon är intresserad.
Läs ditt PM
Postad 28 July 2007 - 09:16
hej vilken butik handlade du i? var inte iq3;orna slut?Har precis kommit hem med ett par iq7 och två par iq3 kan bara säga att jag har gjort ett grymt klipp!!!
under halva priset jämfört med Sverige. Bildet kommer i galleriet vartefter. Får väl köpa en iq6c center till Svenskt fullpris men det kan man ju leva med.
kostade dom 909 dkr/st.?
Postad 28 July 2007 - 11:15
Priset stämmer. Såg precis avdraget på mitt konto 1144 svenska per/st
IQ7 orna kostade 1761 svenska stycket!!!!!!
Postad 28 July 2007 - 18:26
Det står två paket 2005.2 hemma hos mig och väntar på en bättre motor. Men nu börjar jag nästan ångar att jag inte siktade högre...
... och köpte villa istället så att jag hade haft ett dedikerat rum för sådana rackare istället.
Nåväl, ett paket (svart) är i alla fall till salu om någon är intresserad.
Som redan sagt tidigare i tråden så är jag intresserad.
Postad 28 July 2007 - 19:04
tackar för infon, då är väl en gratulation på sin plats kanske...Tog dom två sista IQ3 paren i BALLERUP. IQ7 orna fick jag från RØDOVRE. Det är möjligt att det finns kvar exemplar i Köpenhamn det är ju trots allt 26 butiker i området. Ring och hör med någon butik, dom är mycket hjälpsamma och trevliga.
Priset stämmer. Såg precis avdraget på mitt konto 1144 svenska per/st
IQ7 orna kostade 1761 svenska stycket!!!!!!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
KEF-klubben
161 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?