Ny Sony ES receiver STR-DA5300
124 svar till detta ämne
Postad 10 oktober 2007 - 14:19
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Nya decodrarna
? Vad är skillnaden på dom då? Det jag tänkt använda den till är att koppla in ett Ps3, Dvd och min nuvarande Comhem HDTV box.. Och kanske mitt gamla Nintendo 8bit
Postad 10 oktober 2007 - 14:33
scenic
-
scenic
-
Beroende
-
-
1 066 inlägg
Nya decodrarna
?
Vad är skillnaden på dom då?
Det jag tänkt använda den till är att koppla in ett Ps3, Dvd och min nuvarande Comhem HDTV box.. Och kanske mitt gamla Nintendo 8bit 
<{POST_SNAPBACK}>
Dolby Digital Plus, Dts Hd, Dolgy TruHD
Postad 10 oktober 2007 - 22:24
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Ahh de känns som de e rätt viktigt o ha, för att framtidssäkra den..
Postad 12 oktober 2007 - 07:57
tajson
-
tajson
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Fyndbörsen har fått in STR-DA5300ES/B och STR-DA5300ES/S i lager nu.
Redigerat av tajson, 12 oktober 2007 - 08:01.
Postad 16 oktober 2007 - 17:16
aftersun
-
aftersun
-
Forumräv
-
-
526 inlägg
vad är det för väsentliga skillnader mellan Pioneer VSX LX70 och Sony STR-DA5300 ?
Postad 16 oktober 2007 - 20:46
memis
-
memis
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Man funderar lite på om 5300 kommer att lida av samma "brum pga videodelen" som så många har nämnt att 5200 lidit av... Annars är nog denna den reciever jag vill ha.
Postad 19 oktober 2007 - 11:50
simkon
-
simkon
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Beställde min 5300 från Dustin i onsdags. Ligger nu på posten och väntar på mig
Postad 19 oktober 2007 - 17:49
capojava
-
capojava
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Beställde min 5300 från Dustin i onsdags. Ligger nu på posten och väntar på mig 
<{POST_SNAPBACK}>
Härligt! Ser fram emot att läsa dina kommentarer!
Postad 28 oktober 2007 - 14:19
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2 082 inlägg
Är det någon som vet om dom har fått ordning på synkproblemet på hdmi, man vill ju att den ska fungera med alla märken inte bara sony's, har lite blandade märken själv???????????
Postad 28 oktober 2007 - 14:46
simkon
-
simkon
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Är det någon som vet om dom har fått ordning på synkproblemet på hdmi, man vill ju att den ska fungera med alla märken inte bara sony's, har lite blandade märken själv???????????
Kan ju nämna dom prylarna som jag kopplat in. 1. Canal Digital HD box. HDMI. Inte den boxen med hårddisk. 2. PS3. HDMI 3. Dator. DVI till HDMI kabel. Ljud via optisk. 4. Viasat box. CYPRESS technology Scart till HDMI converter. HDMI ut från Sonyn kör jag in i en Cypress technology hdmi splitter som matar en Sony projje och en LG plasma.
Postad 29 oktober 2007 - 18:20
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2 082 inlägg
Kan ju nämna dom prylarna som jag kopplat in.
1. Canal Digital HD box. HDMI. Inte den boxen med hårddisk. 2. PS3. HDMI 3. Dator. DVI till HDMI kabel. Ljud via optisk. 4. Viasat box. CYPRESS technology Scart till HDMI converter.
HDMI ut från Sonyn kör jag in i en Cypress technology hdmi splitter som matar en Sony projje och en LG plasma.
En hel del ollika märken där , kanske ett tecken på att dom har fått ordning på problemet. Själv tänkte jag bara köra ps3(som inte blir några problem) in, men sedan är jag osäker på hur det blir när jag ska koppla ut det till min Panasonic PT-AE1000E. Har hört att det kan bli fel från sony stärkaren till ett annat märke oxå ibland bara bild och inget ljud typ ibland ingen guc(var det så det hette grafiken från stärkaren till monitorn om inställningar och dyl)
Postad 30 oktober 2007 - 17:39
tajson
-
tajson
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Har beställt en STR-DE3300ES nu och hoppas att den håller måttet och är värd sin slant.
Har en gammal Sony idag utan HDMI och inte ens någon konvertering mellan komposit, s-video, komponent osv så jag måste koppla mina HDMI källor in i tvn och optiskt ut därifrån, något som tvn konverterar ner till 2.0 ljud. Klarar inte att leva utan surround på mina HDMI källor längre...
Om någon har några frågor så ska jag göra det jag kan för att besvara dessa.
Postad 30 oktober 2007 - 20:45
massenisse
-
massenisse
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej Alla!
Simkon! Du har väl haft din ett tag nu!?!?!
Hur tycker du att den är?
Postad 07 november 2007 - 14:03
simkon
-
simkon
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej Alla! Simkon! Du har väl haft din ett tag nu!?!?! Hur tycker du att den är?
Hepp Har inget att klaga på.
Postad 07 november 2007 - 14:45
tajson
-
tajson
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Hepp
Har inget att klaga på.
Jag tycker att konvertering från analoga källor (dreambox och Xbox 1 kopplat via komponent) till HDMI ger en lite väl dov och färglös bild, däremot så flyter det på riktigt fint, mjuk bild. Stor färgskillnad på xboxen när man kopplat via recivern med konvertering till HDMI, mycket mörkare bild. Har även problem med att min HTPC får störningar i bilden när jag kör genom recivern, men det tror jag är ett kabelproblem. Ska tjacka en Supra 1.5 meters HDMI och testa nästa månad. Totala längden blir då 13.5 meter vilket är i längsta laget för felfri 1080p-bild. Kopplar jag direkt in i TVn så är bilden klockren (har en supra 12 meters HDMI). I övrigt är jag vän med min Sony STR-DA 3300ES
Postad 08 november 2007 - 16:29
massenisse
-
massenisse
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hepp
Har inget att klaga på. Jag tycker att konvertering från analoga källor (dreambox och Xbox 1 kopplat via komponent) till HDMI ger en lite väl dov och färglös bild, däremot så flyter det på riktigt fint, mjuk bild. Stor färgskillnad på xboxen när man kopplat via recivern med konvertering till HDMI, mycket mörkare bild.
Har även problem med att min HTPC får störningar i bilden när jag kör genom recivern, men det tror jag är ett kabelproblem. Ska tjacka en Supra 1.5 meters HDMI och testa nästa månad. Totala längden blir då 13.5 meter vilket är i längsta laget för felfri 1080p-bild. Kopplar jag direkt in i TVn så är bilden klockren (har en supra 12 meters HDMI).
I övrigt är jag vän med min Sony STR-DA3300ES
Hej igen! Jag förstår inte skillnaden på hur du kopplat när du förklarar konverteringen med xboxen,,,, är det bättre när du kör genom recivern? Hur blir tv bilden från dreamboxen? Är väldigt sugen på en 3300. Ha det gott alla!
Postad 10 november 2007 - 15:01
tajson
-
tajson
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Jag förstår inte skillnaden på hur du kopplat när du förklarar konverteringen med xboxen,,,, är det bättre när du kör genom recivern?
Nej, bilden blir mörkare. Går väl att ställa om via TVn så att den ljusar upp lite igen om det stör. Jag ser bara skillnader i menyerna då jag har ett skin som är väldigt ljus. När man kör film så ser jag ingen skillnad. Hur blir tv bilden från dreamboxen?
Samma sak där, lite mattare färger men bilden flyter på fint. Såg skillnad direkt när man kopplat om via recivern men nu när man kört det ett tag så är det inget man ser, bilden är fortfarande okej. Huvudsaken att bilden flyter och inte blir pixlig, något recivern klarar riktigt bra i både konvertering och uppskalning.
Postad 22 december 2007 - 18:21
shamrock
-
shamrock
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Har en STR-DA3300ES och har problem med ljudet, ibland så kommer det inget ljud från de olika källorna som ps3, sat och dvd (alla inkopplade med hdmi) men äveninget ljud från fm-radion!
för att lösa problemet så måste man stänga av recivern och börja från fm-radion.
Någon med samma problem? eller ska man lämna tillbaka...
Postad 28 december 2007 - 00:50
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Ah, det blev en 3300 för mig med, ska hämta den uppe hos fyndbörsen i morgon! (28/12)
Postad 02 februari 2008 - 23:13
Unregistered8c1bf87c
-
Unregistered8c1bf87c
-
Rookie
-
4 inlägg
Någon som prövat att programmera fjärren för att styra andra icke Sony enheter? Försökt att få till det men lyckas inte. Enligt bruksen så ska man börja med RM Setup knappen och denna ska blinka, min tänds inte alls förrän man börjar knappa in produkt koderna, men sedan svarar den inte med avslutande dubbel-blink som verifering att den tagit emot koden. Har ja missat nått grundläggande här?
Glöm de, hittade felet i den engelska manualen som inte står i den svenska. Man skall hålla ner strömknappen samtidigt som man trycker ner RM Setup. Bra med olika instruktioner!
Redigerat av Unregistered8c1bf87c, 02 februari 2008 - 23:28.
Postad 09 mars 2008 - 19:13
old_666_school
-
old_666_school
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Fråga: DA-3300 kostar bara 4500 i USA och jag tänkte be n polare ta em den i sommar... Men kan jag koppla in den? det står max 120v i specen, men jag har ju både US PS3 & PSP hemma och dom tar även 240v.
Någon som har en US stärkare som kan svara? =)
Postad 09 mars 2008 - 20:56
QAM
-
QAM
-
Forumräv
-
-
755 inlägg
Fråga: DA-3300 kostar bara 4500 i USA och jag tänkte be n polare ta em den i sommar... Men kan jag koppla in den? det står max 120v i specen, men jag har ju både US PS3 & PSP hemma och dom tar även 240v.
Någon som har en US stärkare som kan svara? =)
Nej det kan du inte. De flesta apparater idag har switchad nätdel, oc många av dem klarar från 110v till 240v. Men förstärkare har gamla hederliga transformatorer, och måste ha rätt nätspänning. En del apparater har en omkopplare mellan 110v och 230v, men det hittar man sällan på volymprodukter som är tänkta att stå stationärt i ett hem. PS Jag har ingen US stärkare, men den som har det och prövat den med 230v, har inte heller någon US stärkare... ...inte längre vill säga
Redigerat av QAM, 09 mars 2008 - 20:58.
Postad 01 maj 2008 - 13:04
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Skaffade 5300ES nyligen eftersom det är den snyggaste receivern med inbyggt stöd för HD-formaten och den enda med 6st HDMI-ingångar. Tog lite 'hårdvaru-porr bilder' och la upp i mitt galleri LänkHär är ett smakprov: https://www.minhembi...c_id=227864.jpgHar några frågor också: 1. Går det att få in "specialupplösningar" via HDMI ? Som det är nu kan jag inte använda den pixelmappade upplösningen 1360x768 från min HTCP på TV:n - endast 1280x720 (720p) går bra. Misstänker att det inte går, och då blir det väl att skaffa en Full-HD LCD-TV med pixelmappad 1080p upplösning snarast  2. Kan man ändra displayen så att det nuvarande ljudformatet alltid visas ? Som det är nu visas normalt ingång, eller volym mm och ljudformatet (ex. Dolby Digital) visas endast när det förändras - men jag vill helst att det alltid står typ Dolby TrueHD etc - går det ?
Postad 01 maj 2008 - 18:06
scenic
-
scenic
-
Beroende
-
-
1 066 inlägg
På min 1200es går det att ändra displayen.
Tryck på knappen receiver på fjärrkontrollen och sen displayknappen på fjärrisen.
Postad 01 maj 2008 - 19:07
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Ja, jag kan ändra vad som visas genom att trycka på display på fjärrkontrollen - men ljudformatet (ex. Dolby Digital) är inte ett av alternativen.
Det som finns är volym, källa (ex. HDMI) och ljudfält (ex. Neo 6 Cinema)
Ljudformatet ser man i klartext i typ 2 sekunder när det ändras, sedan är man hänvisad till de små symbolerna under textfältet.
Postad 02 maj 2008 - 16:08
Mwe
-
Mwe
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Har problem med HDMI hanteringen av 1080p mellan min PS3:a och min 5300ES och misstänker starkt att felet ligger i förstärkaren. Efter en stunds (30 - 60 min) BD-film eller spel så "släpper" signalen ett ögonblick och kommer sedan tillbaks. Det blir svart i rutan i en sekund och ljudet upphör samtidigt innan signalen kommer tillbaks. Riktigt jobbigt och när det satt igång så släpper signalen flera gånger i minuten så då är det bara till att sluta. Omstart av förstärkare, TV, PS3 hjälper inte.
Trodde först att det var HDMI-kabeln men har bytt till en som är 1.3 klar och problemet kvarstår. Ställer jag in skärminställning i menyn på PS3:an till 1080i eller 720p funkar allt perfekt, men jag vill ju köra full HD för tusan...
Likaså om jag matar 1080p direkt till TV:n (46" X3500) och kör med optisk kabel till förstärkaren. Så skulle jag kunna lösa det men optisk fixar väl inte de nya ljudformaten? Har någon annan drabbats av denna typ av problem?
/Mwe
Postad 13 maj 2008 - 21:24
Mwe
-
Mwe
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Kontaktade Sony support i förra veckan och tydligen har ska en firmwareuppgradering lösa problemet. Kommer att skicka iväg förstärkaren för att få detta gjort så det verkar lovande. Jag köpte förstärkaren i vid årsskiftet så om felet beror på gammal FW så borde alla exemplar i butik nu vara uppdaterade.
Postad 14 maj 2008 - 01:19
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Du har inte koll på vilket serienr du har på din?
Jag köpte min för ett par månader sen och ringde till Sony för att kontrollera så att det var en enhet med senaste FW:n jag fått. Det har ju varit ett par barnsjukdomar med den.
Svaret var att om numret började på 55 eller högre så skulle jag ha den senaste FW:n. Jag har strax över det nummret.
Fast nu börjar jag undra. Här om dagen kopplade jag in min HDTV-box med compenentkabel och bilden uppvisade då helt klart "black crush". Det problemet fanns tidigare men skulle ju vara avhjälpt nu...
Så här skriver Sony på sin amerikanska sida:
"STR-DA5300ES A/V receivers with serial numbers below 8806528 may be affected. The serial number can be found on the rear panel beneath the AC power connector".
Det innebär ju att min receiver inte har den senaste FW:n och det var också anledningen till att jag ringde Sony för att kolla. Dum som jag var så berättade jag vad jag hade för nr tidigt istället för att låta henne berätta hur det låg till med detta själv utan ledande frågor av mig. Jag frågade om det var andra nummer som gällde här i sverige (Europa) än i USA, och fick då svaret att det var det. Hade jag bara över 5500001 så var det ok. Fick känslan av att hon sade vad hon behövde för att bli av med problemet.
Annars är jag väldigt nöjd med denna maskin.
Ojsan, blev lite mer text än menat. Lite dålig på att formulera mig i denna sena timme...
Postad 18 maj 2008 - 17:22
Mwe
-
Mwe
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Har skickat iväg förstärkaren nu så jag kan inte kolla serienumret men det var över 5500001 i alla fall. Tydligen ska uppdaterade modeller ha en grön klisterlapp vid serienumret. Detta hade inte min modell så det var bara till att skicka in den. Kommer tillbaks i veckan hoppas jag...
Postad 21 maj 2008 - 22:34
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
En liten undring bara. Receivern har ju en massa olika A.F.D.-lägen, t.ex. "PLII movie" och "Neo:6 Cinema".
De gör ju om en tvåkanalig stereokälla till ett flerkanaligt ljud. Det är ju kanon tycker jag och kvaliten på surroundkänslan tycker jag är helt ok.
Men vad jag undrar och som jag inte hittat svar på varken i handboken eller via sök på nätet är:
Om man har receivern inställd på t.ex. "PLII movie" och källan redan är 5.1, vad händer då.
Jag antar att receivern väljer att inte lägga på nån "effekt" utan helt enkelt sänder ljudkanalerna som de kommer.
Hoppas och tror det iaf, för då slipper man ändra inställning till "A.F.D.-auto" varje gång för att få äkta 5.1.
Postad 25 maj 2008 - 22:53
Mwe
-
Mwe
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Har problem med HDMI hanteringen av 1080p mellan min PS3:a och min 5300ES och misstänker starkt att felet ligger i förstärkaren. Efter en stunds (30 - 60 min) BD-film eller spel så "släpper" signalen ett ögonblick och kommer sedan tillbaks. Det blir svart i rutan i en sekund och ljudet upphör samtidigt innan signalen kommer tillbaks. Riktigt jobbigt och när det satt igång så släpper signalen flera gånger i minuten så då är det bara till att sluta. Omstart av förstärkare, TV, PS3 hjälper inte.
Trodde först att det var HDMI-kabeln men har bytt till en som är 1.3 klar och problemet kvarstår. Ställer jag in skärminställning i menyn på PS3:an till 1080i eller 720p funkar allt perfekt, men jag vill ju köra full HD för tusan...
Likaså om jag matar 1080p direkt till TV:n (46" X3500) och kör med optisk kabel till förstärkaren. Så skulle jag kunna lösa det men optisk fixar väl inte de nya ljudformaten? Har någon annan drabbats av denna typ av problem? /Mwe
Har fått tillbaks förstärkaren nu med uppdaterad firmware. Allt fungerar kanon nu! /Mwe
Postad 10 juni 2008 - 18:58
rilletheman
-
rilletheman
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej
Har sutit och letat efter en ny förstärkare i flera dar nu, och tycker att Sonys 5300 verkar riktigt grym.
Är det någon som har den med nätverkskortet i? och i sådana fall vad får du för funktioner då?
Har den stöd för Dlna?
Har ni upptäckt några andra buggar el dyl.?
//Rille
Postad 22 juli 2008 - 15:10
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2 082 inlägg
Hej!
Hittade ett demoex idag som jag slog till på, dom gick till och med med på att skicka i väg den på uppgradering innan affären avslutas, så nu får jag vänta en vecka eller mer innan man har den i sin famn
Postad 22 juli 2008 - 16:12
simkon
-
simkon
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har fått tillbaks förstärkaren nu med uppdaterad firmware. Allt fungerar kanon nu! /Mwe
Hej! Hittade ett demoex idag som jag slog till på, dom gick till och med med på att skicka i väg den på uppgradering innan affären avslutas, så nu får jag vänta en vecka eller mer innan man har den i sin famn
Vart skickar man stärkaren? Direkt till Sony eller måste man gå via inköpsstället?
Postad 22 juli 2008 - 17:24
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2 082 inlägg
Vart skickar man stärkaren? Direkt till Sony eller måste man gå via inköpsstället?
Jag vet tyvärr inte, men ring firman du handlade av så måste dom kunna vägleda dig. Firman jag handlade utav ringde iallafall upp någon sen skickade dom bara iväg stärkaren
Postad 22 juli 2008 - 17:33
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Den skickas till www.insidertv.se som är Sonys "egna" serviceverkstad. Assist i Linköping kan inte uppgradera firmware trots att de är den enda andra auktoriserade Sony-verkstaden i Sverige.
Postad 22 juli 2008 - 17:37
simkon
-
simkon
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Den skickas till www.insidertv.se som är Sonys "egna" serviceverkstad.
Assist i Linköping kan inte uppgradera firmware trots att de är den enda andra auktoriserade Sony-verkstaden i Sverige.
Tack, skall ta kontakt med dom.
Postad 23 juli 2008 - 06:21
Unregisteredda53bacc
-
Unregisteredda53bacc
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Hur låter dom med hörlurar? Jag har ett par Philips SHP895 idag. https://www.prisjakt...ukt.php?p=31428Vill gärna ha lite tryck i basen när jag lyssnar på hörlurar.
Postad 23 juli 2008 - 06:40
simkon
-
simkon
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Finns det ingen som fått sin enhet utbytt pga firmwaren?
Läser man utländska forum så skickar Sony en ny stärkare.
Har svårt att skicka iväg min på uppdatering då detta är min enda källa för ljud.
Kan man inte uppdatera den själv?
Postad 23 juli 2008 - 12:22
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Finns det ingen som fått sin enhet utbytt pga firmwaren?
Jag väntar fortfarande på min, eftersom det är semestertider har det tagit extra lång tid. Kan berätta när jag får min om det är min gamla eller en helt nytt exemplar. Kan man inte uppdatera den själv?
Nej, det är tydligen inte så enkelt att man kan göra det själv - man måste konfigurera en del.
Postad 23 juli 2008 - 12:42
simkon
-
simkon
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag väntar fortfarande på min, eftersom det är semestertider har det tagit extra lång tid. Kan berätta när jag får min om det är min gamla eller en helt nytt exemplar.
Nej, det är tydligen inte så enkelt att man kan göra det själv - man måste konfigurera en del.
Jag menade att Sony skickar en ny med retursedel så du kan skicka in den gamla. Då behöver man inte vara utan enhet.
Postad 23 juli 2008 - 12:53
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
OK, men jag tror endast den sortens service fungerar på produkter som säljs i större kvantiteter.
Denna receiver är ju trots allt en lite "ovanlig" produkt.
Men det är väl bara att kontakta insidertv och fråga ?
Postad 29 juli 2008 - 22:16
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Fick tillbaka min 5300es från service nu och det enda som hade uppgraderats i firmware var Faroudja från ver. 1.05 till 1.07 - det rättade till det sk Black crush-problemet med för mörk bild från komponent.
Nöjd
Postad 30 juli 2008 - 19:51
simkon
-
simkon
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ville inte vara utan receivern flera dagar så jag tog en semesterdag i anspråk och åkte upp till fjollträsk för uppdatering.
Två uppdateringar gjordes. En för HDMI och en för komponent.
Postad 31 juli 2008 - 06:48
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Jag följde dessa instruktioner och skrev ned mina uppgifter före och efter uppgraderingen: PART 1: 1. Turn on the Receiver. Have any source selected. 2. Press and HOLD the TONE MODE Button. 3. Then Press and Release the following Buttons quickly in the following order while the TONE MODE Button is Pressed (Press and release each button within 1 sec of each other): - AFD - 2 CH Direct - Music - Movie 4. Release the TONE MODE Button 5. You will see the Display on the Front of the 5300ES change to MENU SPECIALIZED!
PART 2: This is the part where you can do serious harm to your unit if you are not careful.
If the Display Changes back to the original source you selected in part 1, don't worry, you are still in the SPECIAL MENU.
Pick up your Remote Control (RM-AAL008) and do the following: 1. Press the Menu Key Once. 2. Press the Right Arrow Key Once. The display will change to <VIDEO FACTORY MENU> 3. Press the Down Arrow Key Seven (7) Times. You are now at the start of the firmware revision numbers. 4. Keep Pressing the Down Arrow Key to scroll through the firmware revision numbers and record them with paper and pen. 5. When Finished, Press the POWER Button to turn the main power off. 6. Press the POWER Button to turn the main power back on. You will be back into the normal operating mode.
Hos mig före: Video UCOM Ver. 1.03 Faroudja Ver. 1.05 GUI CGROM Ver. 1.03 DSP VCom Ver. 1.03 DSP SFlash Ver. 1.00 DSP PFlash Ver. 1.10
Efter: Video UCOM Ver. 1.03 Faroudja Ver. 1.07 GUI CGROM Ver. 1.03 DSP VCom Ver. 1.03 DSP SFlash Ver. 1.00 DSP PFlash Ver. 1.10
Notera dock att man kan skada sin receiver om gör några ändringar när man är inne i "service-menyn"
Postad 31 juli 2008 - 19:46
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2 082 inlägg
Hej!
Fick min stärkare idag uppgraderad och fin.
Känner mig väldigt nöjd efter en dag utav inställningar, någon som har några tips på bra inställningar så vore det kul om ni ville dela med er.
Postad 31 juli 2008 - 22:21
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2 082 inlägg
Har läst att dom flesta som har en utav dom nyare förstärkarna ställer in small på frontarna för att få igång subben det tycker inte jag man behöver (tycker man förlorar lite tryck i det allmänna ljudet då) bättre att höja subben isåfall.
Postad 03 augusti 2008 - 08:40
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2 082 inlägg
Har skickat iväg förstärkaren nu så jag kan inte kolla serienumret men det var över 5500001 i alla fall. Tydligen ska uppdaterade modeller ha en grön klisterlapp vid serienumret. Detta hade inte min modell så det var bara till att skicka in den. Kommer tillbaks i veckan hoppas jag...
När jag fick min efter uppgradering så hadde den en grönt rundt klistermärke på baksidan av förstärkaren
Postad 04 augusti 2008 - 13:52
Unregistered4fd183bf
-
Unregistered4fd183bf
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
DA3300 klarar väl av 6ohm?
Postad 04 augusti 2008 - 17:44
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Ja, det står i handboken hur man ställer in beroende på högtalanas storlek, Ohmtal, o.s.v.
Överhuvud taget riktigt simpelt att använda mycket tack vare menysystemet och autokalibreringen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|