Om nu superfia fortfarande läser den här tråden så har jag också några tips...
Vad man ger sin sambo begränsas många gånger av vad ekonomin tillåter. En sak som bl.a. min svärmor har fått kläm på och som inte kostar skjortan är elverktyg...
Det spelar egentligen inte någon större roll hur billiga eller dyra dessa är, den dagen man skulle behöva en lamell-fräs, cirkelsåg eller varför inte en tigersåg (underbart flexibelt verktyg) så är det GULD värt att ha en sådan maskin liggande någonstans. Ett billigt elverktyg som "gubben" inte redan har är en perfekt present för de allra flesta "gubbar".
Ett annat "stalltips" är sådant som en man (som jag t.ex.) ÄR intresserad av, men som man drar sej för att lägga pengar på. Spa t.ex....
Jag skulle aldrig betala för att gå på spa, men jag hade inte haft något emot att prova på det ändå...
Många "upplevelser" hamnar just i denna kategorin. Man är inte så sugen så att man vill lägga en sådan högt på sin prio-lista, men man tacka verkligen inte nej till en sådan upplevelse...
Oavsett vad och med tanke på att mitt inlägg kanske har trillat in alldeles för sent för din "gubbes" födelsedag, så hoppas jag att den blev lyckad. Både för din gubbes skulle och för dej själv. Det är alltid kul att ge bort gåvor som mottagaren verkligen uppskattar...
Ha det gott...
EDIT:
Svärmor i all ära, min sambo är inte så dum hon heller...
Hennes senaste present till mej var 3 säsonger av Battlestar Galactica. 41 timmar sci-fi för en fullständigt sci-fi tokig person som jag.
Klockrent!
Det har nog varit den bästa presenten jag fått på mannaminne. Åtminstone med tanke på hur lång tid nöjet har varat. Varje dag i 3 veckor snart! Tyvärr så har jag hunnit se färdigt serien nu, men kanske...
...om jag är riktigt snäll...
...Så kanske jag får en säsong till nästa gång jag fyller år...
Tv-serier är inget dumt tips förresten. Jag köper aldrig tv-serier utan alltid film, men jag tackar definitivt inte nej till en tv-serie i dvd-form. Skönt som tusan att slippa reklamavbrotten och så styr man ju själv över när och hur många avsnitt man kan se.
Redigerat av Unregistered959, 10 August 2008 - 22:54.