Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha RX-Z11

85 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Yamaha DSP-Z11 (Surroundförstärkare) 7 9,59 (16) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 20 augusti 2009 - 19:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

Tack för svaren.

Jag kommer att köra 5.1 och multizon är ej aktuellt. Alla insignaler via HDMI är redan uppkonverterade till 1080p. Ett rejält Rotelsteg förser frontarna med kraft. Vad är de avgörande fördelarna med Z11 framför Z7 för min del?

Yamaha.se var inte särskilt informativ.

Inga vad jag vet i alla fall.. Varför bara 5.1 ? 11.1 är helt otroligt kan jag lova.. Köper du en Z-11a är det TVÅNG att köra samtliga kanaler, annars är man :( ..

Redigerat av Bakerman, 20 augusti 2009 - 19:42.

Postad 21 augusti 2009 - 20:54

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5 149 inlägg
  • 0

Tack för svaren.

Jag kommer att köra 5.1 och multizon är ej aktuellt. Alla insignaler via HDMI är redan uppkonverterade till 1080p. Ett rejält Rotelsteg förser frontarna med kraft. Vad är de avgörande fördelarna med Z11 framför Z7 för min del?

Yamaha.se var inte särskilt informativ.

Det fyra extra DSP-kanalerna gör mycket åt upplevelsen för de kan simulera olika rum och biografer och kan t.o.m. simulera 3D ljud alltså inte bara ljud fram och bak utan även ljud uppifrån och nedifrån. Låter mycket suggestivt kan jag lova.

Postad 23 november 2009 - 22:33

Agadget
  • Agadget
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har några frågor till Er som har denna:
-Är fläktljudet störarande? Har bara testat i butik, jag tycker det låter rätt mycket när man startar upp den, sen försvinner ljudet. Låter det lika mycket när den blir varm igen eller om man ställt in fläktarna att jämt vara på?
-Firmware som inte klipper BTB har väl nu kommit!?
-Hur fungerar videoväxling HDMI till HDMI, från komponent till HDMI, resp komponent till komponent. Skillnader? Vill koppla Wii, XBOX360 samt äldre regionsfri DVD via komponent, samt PS3 80GB via HDMI
-Klarar den av att ta emot HD ljud från PS3 80GB via optisk eller HDMI?
-Hur fungerar fjärrkontrollen? Har tidigare haft en Rotelförstärkare med deras RR-1050 fjärr som fungerat otroligt bra och som inte alls gjorde det nödvändigt att skaffa en Philips Pronto ellet motsvarande.
-Vidare har jag vinklade banankontakter typ WBT . Studerar jag baksidan kan det vara svårt att använda dessa då det kan bli trångt. Möjligtvis kan man "vrida" dessa. Någon som har sådana kontakter?

mvh

Redigerat av Agadget, 23 november 2009 - 23:07.

Postad 24 november 2009 - 06:56

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har några frågor till Er som har denna:
-Är fläktljudet störarande? Har bara testat i butik, jag tycker det låter rätt mycket när man startar upp den, sen försvinner ljudet. Låter det lika mycket när den blir varm igen eller om man ställt in fläktarna att jämt vara på?
-Firmware som inte klipper BTB har väl nu kommit!?
-Hur fungerar videoväxling HDMI till HDMI, från komponent till HDMI, resp komponent till komponent. Skillnader? Vill koppla Wii, XBOX360 samt äldre regionsfri DVD via komponent, samt PS3 80GB via HDMI
-Klarar den av att ta emot HD ljud från PS3 80GB via optisk eller HDMI?
-Hur fungerar fjärrkontrollen? Har tidigare haft en Rotelförstärkare med deras RR-1050 fjärr som fungerat otroligt bra och som inte alls gjorde det nödvändigt att skaffa en Philips Pronto ellet motsvarande.
-Vidare har jag vinklade banankontakter typ WBT . Studerar jag baksidan kan det vara svårt att använda dessa då det kan bli trångt. Möjligtvis kan man "vrida" dessa. Någon som har sådana kontakter?

mvh

Jag fick tips av hmarkström att ställa fläkten så den går jämt. Nu blir stärkaren inte alls varm om man pressar den hårt och länge, och fläkten låter i alla fall mindre än fläkten i min projje (benQ w5000) om det säjer nåt..
Jag körde mitt ps3 via hdmi. HD-ja.
Fjärren är ingen skit kan jag lova... Helt AWSOME !!

Postad 24 november 2009 - 08:40

Agadget
  • Agadget
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack för svar. Kan du försöka förtydliga när det gäller fläktljudet? När jag startat upp pjäsen i butik har ju somsagt fläktarna startat (då tycker jag personligen det låter för mycket) för att sedan tystna helt. Frågan är om det låter lika mycket sen, när dom går igång för att kyla ner eller när de är på konstant. Hur är ljudet jämfört en ps3? Frågan är oxå om hur ofta fläktarna körs när man har dessa på auto? Som ni märker kan det här med störande fläktljudet vara en showstopper. Vad tror ni om 29tkr för ett demoex, bra pris i dagens läge?

Mvh

Postad 24 november 2009 - 20:22

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

Tack för svar. Kan du försöka förtydliga när det gäller fläktljudet? När jag startat upp pjäsen i butik har ju somsagt fläktarna startat (då tycker jag personligen det låter för mycket) för att sedan tystna helt. Frågan är om det låter lika mycket sen, när dom går igång för att kyla ner eller när de är på konstant. Hur är ljudet jämfört en ps3? Frågan är oxå om hur ofta fläktarna körs när man har dessa på auto? Som ni märker kan det här med störande fläktljudet vara en showstopper. Vad tror ni om 29tkr för ett demoex, bra pris i dagens läge?

Mvh

Jag tror, men är inte helt säker, att kör man fläkten konstant går den på ett lägre varv. Om den står på auto vrålar den till ibland när den blir för varm. När jag körde på auto störde jag mej på fläkten. Jag bytte ut mitt ps3 mot en Yamaha BD-1900 i förra veckan för att jag störde mej så mycket på fläkten. Använde den bara som en bd-spelare. Om du tittar i mitt galleri så ser du att jag sitter precis bredvid stärkaren, och då stör inte fläkten mej. Den låter väldigt lite.
Du lär inte hitta något som är i närheten för 29 lök. Jag skulle slå till så det sved i näven.. ;)
Billigast på prisjakt, Lars Bengtsson 44.900. Verkar konstigt eftersom näst efter honom är hembiobutiken med ett demoex för 49....? Dyraste tar ju nästan 70...

Redigerat av Bakerman, 24 november 2009 - 20:23.

Postad 24 november 2009 - 22:13

Agadget
  • Agadget
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack för svar. Får försöka ta mig till en butik igen och försöka lyssna på fläktljudet igen.
Väljer just nu mellan denna och ny Onkyo 5007 alternativ Rotel RSX1560. 3 olika spår som ni märker.. Onkyon är billigast (och ny) och skulle nog räcka till, är Yamahan så mycket bättre...? Och Rotel
är aldrig fel...

Postad 24 november 2009 - 22:25

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

Tack för svar. Får försöka ta mig till en butik igen och försöka lyssna på fläktljudet igen.
Väljer just nu mellan denna och ny Onkyo 5007 alternativ Rotel RSX1560. 3 olika spår som ni märker.. Onkyon är billigast (och ny) och skulle nog räcka till, är Yamahan så mycket bättre...? Och Rotel
är aldrig fel...

Ingen av dom andra som är specad till 11.2 va...? Köper du en Z11 är det nästan tvång att köra alla 11 högtalare..
Är du inte intresserad av det är det ju ändå en riktigt bra maskin, men då ska du kanske fundera på någon av dom andra..

Postad 25 november 2009 - 23:19

warp56
  • warp56
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Vet att det inte är så roligt ämne att prata om men detta känns sådär om man som jag ev. skulle vara sugen på en
Z11!!
Satt och kollade av nätet lite! Tänkte läsa lite info om Z11:n på andra forum.
Visst Sverige är Sverige och USA är USA men detta är väl ändå lite magstarkt eller har jag missat nåt???
Hur kan detta vara möjligt??
http://www.newegg.co...5-135-_-Product 2499$ motsvarar c.a 18000 sek!!! :blink:

Inte nog med det! Läste sen här! http://www.avsforum........045&page=56
Att de körde nån typ lördagsrea Z11 för 1999$ 14200sek! Fattar nada.

Billigast i Sverige 45000:-????!!!!
Måste definitivt missat nåt av vikt? Samma maskin? Verkar så förutom att det inte är 220V

Redigerat av warp56, 25 november 2009 - 23:39.

Postad 26 november 2009 - 07:13

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

Vet att det inte är så roligt ämne att prata om men detta känns sådär om man som jag ev. skulle vara sugen på en
Z11!!
Visst Sverige är Sverige och USA är USA men detta är väl ändå lite magstarkt eller har jag missat nåt???
http://www.newegg.co...5-135-_-Product 2499$ motsvarar c.a 18000 sek!!! :(

Måste definitivt missat nåt av vikt? Samma maskin? Verkar så förutom att det inte är 220V

Stämmer nog. Har också läst att den är sjukt överprissatt i Svea. Men om du skulle beställa en från Usa skulle det nog nästan bli samma pengar efter frakt, tull och moms... :blink:

230V har vi haft i Sverige i ganska många år nu....

Postad 26 november 2009 - 09:24

warp56
  • warp56
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

230V har vi haft i Sverige i ganska många år nu....

Ok 230V tänkte inte på det :blink:

Nä köpa från staterna är inte ett alt. då det blir mkt strul! Vill av smidiga skäl köpa i Sverige med tanke på service osv. Men just vetskapen om man är sugen på en sån här pjäs!! Att man kan köpa den för 30 papp mindre i ett annat land känns inte helt ok.

Postad 27 november 2009 - 13:04

Juggernaut
  • Juggernaut
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Ok 230V tänkte inte på det :D

Nä köpa från staterna är inte ett alt. då det blir mkt strul! Vill av smidiga skäl köpa i Sverige med tanke på service osv. Men just vetskapen om man är sugen på en sån här pjäs!! Att man kan köpa den för 30 papp mindre i ett annat land känns inte helt ok.

Det kan ju bli psykologiskt lättare om du inbillar dig att i USA har dom köpt upp restlager från grossisten till förmånliga priser, medans Sverige håller fast i sina kvarvarande lager där dom köpte in dom för nypriset.
Sen tillkommer det ju både tull och moms som tidigare sagt, detta gäller ju även för sverige-grossisterna (antar jag) ju som i sin tur lägger på vinstprocent på den utgiften kanske.
Utöver det kanske 220V är dyrare att tillverka (pga mindre marknad dvs mindre enheter, andra komponenter etc.).

Lägg ihop allt det där så blir kanske inte vetskapen om priserna i landet i Väst blir så tung :(.

*Edit: stava

Redigerat av Juggernaut, 27 november 2009 - 13:04.

Postad 27 november 2009 - 19:40

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

Det kan ju bli psykologiskt lättare om du inbillar dig att i USA har dom köpt upp restlager från grossisten till förmånliga priser, medans Sverige håller fast i sina kvarvarande lager där dom köpte in dom för nypriset.
Sen tillkommer det ju både tull och moms som tidigare sagt, detta gäller ju även för sverige-grossisterna (antar jag) ju som i sin tur lägger på vinstprocent på den utgiften kanske.
Utöver det kanske 220V är dyrare att tillverka (pga mindre marknad dvs mindre enheter, andra komponenter etc.).

Lägg ihop allt det där så blir kanske inte vetskapen om priserna i landet i Väst blir så tung :lol:.

*Edit: stava

230V... Igen... :P

Postad 27 november 2009 - 19:51

Unregistered468b3446
  • Unregistered468b3446
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Finns några ex hos Marek i Finland för 3300 €, mycket bra pris...
http://www.mareks.fi...re&iProduct=848

Postad 06 januari 2010 - 11:23

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Finns några ex hos Marek i Finland för 3300 €, mycket bra pris...
http://www.mareks.fi...re&iProduct=848

Sjukt bra pris i finland, är denna på väg bort eftersom priset i finland är så lågt. Är det någon som vet annars när det är tänkt att det skall komma någon uppföljare till Z11.

Funderar lite på vad som egentligen kan bli så mycket bättre i en uppföljare, jag menar den har thx, 11.2 kanaler, stöd för samtliga hd-ljudformat, ínbyggd internetradio. Känns som att den har det mesta lixom, vad tror ni kan bli bättre på framtida modeller eller kommer det bara vara små skillnader i framtiden.

Visst kan den få fler hdmi ingångar osv men frågan är om det kommer vara något stort hopp i framtiden nu?

Postad 06 januari 2010 - 13:04

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

Sjukt bra pris i finland, är denna på väg bort eftersom priset i finland är så lågt. Är det någon som vet annars när det är tänkt att det skall komma någon uppföljare till Z11.

Funderar lite på vad som egentligen kan bli så mycket bättre i en uppföljare, jag menar den har thx, 11.2 kanaler, stöd för samtliga hd-ljudformat, ínbyggd internetradio. Känns som att den har det mesta lixom, vad tror ni kan bli bättre på framtida modeller eller kommer det bara vara små skillnader i framtiden.

Visst kan den få fler hdmi ingångar osv men frågan är om det kommer vara något stort hopp i framtiden nu?

Skulle inte vara förvånad om Yamaha jobbar på någon stärkare med fler effektkanaler.. Typ i taket eller nåt..
Nåt måste dom ju tjäna pengar på.. :)

Postad 06 januari 2010 - 15:16

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Skulle väl oxå vara om den nya kommer ha stöd för hdmi 1.4 och 3d-tv.

Är så jäkla sugen på en Yamaha DSP-Z11 men vill inte köpa en nu och så kommer det en ny modell om ett halvår som spöar Z11 på allt....

Har haft både DSP-AX1 och DSP-Z9 så jag vet att jag kommer bli nöjd med den men som sagt frågan är när Yamaha kommer med ersättaren till Z11? Nu sitter jag med en gammal sunkig RX-V650 eftersom jag har flyttat till lägenhet men jag vill ha ett monster igen iaf :)

Postad 06 januari 2010 - 15:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

Skulle väl oxå vara om den nya kommer ha stöd för hdmi 1.4 och 3d-tv.

Är så jäkla sugen på en Yamaha DSP-Z11 men vill inte köpa en nu och så kommer det en ny modell om ett halvår som spöar Z11 på allt....

Har haft både DSP-AX1 och DSP-Z9 så jag vet att jag kommer bli nöjd med den men som sagt frågan är när Yamaha kommer med ersättaren till Z11? Nu sitter jag med en gammal sunkig RX-V650 eftersom jag har flyttat till lägenhet men jag vill ha ett monster igen iaf :)

Än så länge kommer det nog dröja är min gissning.. Z11 saknar ju inte direkt något som någon annan har..
Sen funderar jag på om det kan bli så väldigt mycket bättre nu... Känns som att den här maskinen kommer hålla standarden i ganska många år framöver.. Man kan ju uppgradera allt annat istället... ;)

Postad 06 januari 2010 - 17:12

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Än så länge kommer det nog dröja är min gissning.. Z11 saknar ju inte direkt något som någon annan har..
Sen funderar jag på om det kan bli så väldigt mycket bättre nu... Känns som att den här maskinen kommer hålla standarden i ganska många år framöver.. Man kan ju uppgradera allt annat istället...

Jo, jag får oxå den känslan att vad kan egentligen bli så mycket bättre.... :)

Postad 06 januari 2010 - 17:45

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
Skulle väl vara stöd för Prologic IIz, som även det är ett par extra front, tak-högtalare för höjd. Kunde inte hitta det på Z11, men man tycker ju att Yamaha borde kunna klämma in det med en firmware uppdatering.

Oavsett vilket brukar det vara bra att fynda om det bara är någon mindre uppdatering. Jag skaffade min förra stärkare, en Yamaha RX-V2600 när den var utgången. Sparade en hel del på priset. Och vad gäller Z11 och motsvarande får man nog ingen bättre chans.

Postad 06 januari 2010 - 18:28

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

Skulle väl vara stöd för Prologic IIz, som även det är ett par extra front, tak-högtalare för höjd. Kunde inte hitta det på Z11, men man tycker ju att Yamaha borde kunna klämma in det med en firmware uppdatering.

Oavsett vilket brukar det vara bra att fynda om det bara är någon mindre uppdatering. Jag skaffade min förra stärkare, en Yamaha RX-V2600 när den var utgången. Sparade en hel del på priset. Och vad gäller Z11 och motsvarande får man nog ingen bättre chans.

Öhh..? Yamaha var långt före Prologic IIz...? Extra höjdkanaler fanns redan på föregångaren Z9.
Yamaha DSP-Z11 har fyra extra effektkanaler. Allså höjdkanaler både bak och fram. Enda på marknaden.
Kolla mitt galleri så får du se hur en uppsättning kan se ut. :)

Postad 08 januari 2010 - 04:26

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
Du får läsa nogrannare.. :D
"Prologic IIz, som även det är ett par extra front, tak-högtalare för höjd"

Jo, jag vet att Yamaha haft sina presencekanaler väldigt länge. Min RX-V2600 har också presence-kanaler. Men det är ju just därför jag menar på att stöd för Pro Logic IIz borde kunna ges genom firmware, för uppenbarligen finns redan logiken och hårdvaran för att hantera front-height-kanaler. Men Yamaha presence är ju en proprietär lösning till skillnad från Pro Logic IIz.

Postad 08 januari 2010 - 11:15

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

Du får läsa nogrannare.. :D
"Prologic IIz, som även det är ett par extra front, tak-högtalare för höjd"

Jo, jag vet att Yamaha haft sina presencekanaler väldigt länge. Min RX-V2600 har också presence-kanaler. Men det är ju just därför jag menar på att stöd för Pro Logic IIz borde kunna ges genom firmware, för uppenbarligen finns redan logiken och hårdvaran för att hantera front-height-kanaler. Men Yamaha presence är ju en proprietär lösning till skillnad från Pro Logic IIz.

Jaha.. Sorry.. :) Var lite snabb där...

Postad 09 januari 2010 - 23:28

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
Jag kunde iofs varit tydligare i hur jag skrev det också så...

hmarkstrom, ja man kan ju undra. Å andra sidan så med alla andra dolby de stöder så kommer de säkert förr eller senare integera detta och sedan ge folk valet mellan sina egna och dolby så..

Men jag har svårt att tänka mig att Z11'an saknar något liksom.

Postad 17 januari 2010 - 12:50

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
http://www.avforums....nal-review.html

Fina bilder och intryck fr en medlem på avforum.

Postad 20 januari 2010 - 10:01

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Z11!!
http://www.newegg.co...5-135-_-Product 2499$ motsvarar c.a 18000 sek!!!

Tycker det är sjukt att det skiljer så mycket, kan ha förståelse för att det skiljer lite mellan olika länder, men detta är ju alldeles för mycket. Det konstiga är att när Z11 släpptes i usa så var det rekommenderade utpriset runt 5000$, men nu har yamaha sänkt det till 2490$ som tidigare sagts i tråden. Men vi i sverige har bara fått en prishöjning för ett år sedan, varför får vi inte en prissänkning som de? :)

Postad 20 januari 2010 - 15:09

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Det har med marknadens storlek att göra. 9 miljoner svenskar köper färre Z11 än 306 miljoner amerikaner. Dessutom är priser i USA utan skatt (moms).

Jo men självklart ska det vara billigare i usa, eftersom vi har moms osv men att det skiljer ca 40000:- kronor mellan länderna tycker jag är lite väl magstarkt.

Postad 20 januari 2010 - 18:59

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0
Undrar vad dom kostar i "tillverkningslandet"...?

Postad 22 januari 2010 - 00:03

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Det har ju kommit ny mjukvara till Z11 som möjligjör att den kan skicka BTB och WTW även från hdmi källor, den släpptes i nov i usa och japan men verkar fortfarande inte gå att hämta via den svenska yamaha sidan. Går den att ladda ner från den amerikanska sidan eller är det helt olika mjukvaror för olika länder?

Skulle även vilja att de kunde släppa en mjukvara som ger en osd info ut på hdmi, vet inte om det är möjligt men det har ju lillebrodern Z7 så helt omöjligt borde det ju inte vara. Annars kanske jag blir tvungen att invänta uppförljaren till Z11 som lär ha det, för jag jag kommer ha den i ett annat rum så volym info på skärmen kommer vara ett måste. Vore rätt fräckt om nästa värsting kommer heta nåt med DSP-X istället för Z som börjar kännas lite uttjatat nu.

Postad 22 januari 2010 - 13:56

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

OSD på HDMI har fungerat för min Z11 ända sedan jag köpte den men du kanske menar "Short Message" som är något annat i Z11 där bl.a. volymen visas. Att "Short Message" inte fungerar på HDMI beror på att den inte finns i en HD version vilket alla menyer och meddelande som ska visas tillsammans med HD material måste finns i.

Aha, sorry det är volymen jag vill se på tvn via hdmi, hur gör ni som har era förstärkare i annat rum, är det inte jobbigt att inte se vilken källa man har på och vilket ljudformat osv. Skulle verkligen vilja ha den i ett annat rum på grund av att den är så stor.

Postad 22 januari 2010 - 18:15

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

Aha, sorry det är volymen jag vill se på tvn via hdmi, hur gör ni som har era förstärkare i annat rum, är det inte jobbigt att inte se vilken källa man har på och vilket ljudformat osv. Skulle verkligen vilja ha den i ett annat rum på grund av att den är så stor.

Vem vill gömma härligheten för världen ??? :)

Postad 07 februari 2010 - 23:35

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Enligt avs forum kan man nu köpa en yamaha z11 i usa för 1799$ inkl frakt, enligt valutamovandlaren blir det 13457:- svenska kronor. Undrar egentligen hur mycket det kostar att tillverka en z11, tryggheten när man köper en väldigt dyr förstärkare har iaf enligt mig alltid varit att då har man vetat att det inte har snållats in någonstans. Nu börjar man ju undra, förresten kan de sälja några z7 eller 3900 där borta med den här prislappen???? :wub:

Redigerat av Zero, 08 februari 2010 - 21:11.

Postad 28 februari 2010 - 12:18

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Newegg.com har specialpris på lördagar tydligen, den här gången tar dem 1999,99 dollar = 14 239kr
+ skatt/tull 5-6000kr
+ trafo på 2kw 2890kr http://www.legoelekt...afo_230_110v__1
+ frakt uppskattningsvis 3000kr
Totalpris: Ca 26000kr

Man spar trots alla extrautgifter sjuka 19000kr

Å andra sidan så nämnde någon i en av z11 trådarna att han hittat ett demoex för 29k vilket skulle va taget :P

Z11:
http://www.newegg.co...5-135-_-Product

Trafo:
http://www.legoelekt...afo_230_110v__1

Referens för skatt/tull:
http://www.sporthoj....ad.php?t=219526 (inlägg #8 i tråden)

Postad 12 september 2010 - 12:32

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur jag får z11 att automatiskt byta källa, t.ex om den är satt på "tuner" och jag startar en film via bd/hd dvd ingången så vill jag att den ska byta till det läget själv. Min gamla onkyo 805 gjorde det iaf.

Hoppas verkligen att det kommer en till firmwareuppgradering som åtgärdar det (om det nu inte går) och "short message" via hdmi

Postad 12 september 2010 - 22:25

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5 149 inlägg
  • 0

Är det någon som vet hur jag får z11 att automatiskt byta källa, t.ex om den är satt på "tuner" och jag startar en film via bd/hd dvd ingången så vill jag att den ska byta till det läget själv. Min gamla onkyo 805 gjorde det iaf.

Hoppas verkligen att det kommer en till firmwareuppgradering som åtgärdar det (om det nu inte går) och "short message" via hdmi

Du får om du inte har det skaffa en Logitech Harmony fjärr för då försvinner ditt önskemål om automatisk byte av källa vilket inte Yamaha någonsin har haft på sina bättre förstärkare.

Short Message i HDMI kräver att menyn finns i HD format vilket Z11 inte har.

Postad 20 september 2010 - 20:47

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Du får om du inte har det skaffa en Logitech Harmony fjärr för då försvinner ditt önskemål om automatisk byte av källa vilket inte Yamaha någonsin har haft på sina bättre förstärkare.

Short Message i HDMI kräver att menyn finns i HD format vilket Z11 inte har.

Ok.
Tack för svar hmarkstrom!

Redigerat av handsomedevil, 20 september 2010 - 20:48.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.