Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung SyncMaster 226BW S, A, C panel

110 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 January 2008 - 05:22

Unregistered91a1196f
  • Unregistered91a1196f
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Det finns ytterligare ett sätt att kontrollera vilken panel BW226 har. De nya skärmarna har alla Panel info = MStar, fast det är olika paneler. Mest troligt för att Samsung har fått mycket klagomål kring detta.
Har själv köpt en BW226 från elgiganten, detta var en C panel, kontrollerande det enligt beskrivning nedan. Jag lämnade tillbaka den för att jag inte alls var nöjd. Den blåa färgen var dominant. Blödde kraftigt vid kanterna, speciellt upptill. Lyste även ljus genom chassi, vilket märktes på databordet. Samt att den blåa led belysningen vid på läge lyste irriterande kraftigt.
Efter att jag lämnat tillbaka den köpte jag en ny från expert, denna fick jag kontrollera innan köp. Är väldigt nöjd med denna skärm, det är en S panel.

Dessa versioner finns i följande ordningsföljd:

S panel, A panel och två varianter av C paneler.

• X-xxxxxxxAx-xxxx = Samsung panel.
• X-xxxxxxxLx-xxxx = AU Optronics panel.
• X-xxxxxxxDx-xxxx = CMO (Chi Mei Optoelectronics) panel
• X-xxxxxxxIx-xxxx: = CPT (Chunghwa Picture Tubes) panel

Bifogad fil  A_S_panel.JPG   26.39K   7 Antal nerladdningar

Den till vänster är en A panel (AU), kan avläsas från Panel info som det gick med de äldre versionerna (som detta är). Men det går även att avläsa vilken panel det är från vilken Version, detta genom att jämföra serie nr med de som är beskrivna i stycket innan (X-xxxxxxxLx-xxxx).
Den till höger är en S panel (AMLCD), även här stämmer Panel info med Version (X-xxxxxxxAx-xxxx).
Svårt att avläsa med den blåa inringningen men det går.
Bilderna är hämtade från http://www.behardwar...he-verdict.html och från detta forum.

Bifogad fil  C_panel.JPG   10.88K   8 Antal nerladdningar

Detta är en C panel (CMO). Jämför Panel info med Version så ser du att även här stämmer det (X-xxxxxxxDx-xxxx). Denna bild är hämtad från detta forum.

Postad 13 January 2008 - 13:15

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Köpte precis en 226bw på On-Off i Linköping och som vanligt har jag otur och får en Chi Mei panel :) Vet i fan om jag ids åka ner och byta skiten... så tröttsamt bara.

Update: öhh jo det gör jag.. ljusläckage på det här examplaret är bedrövrligt! Får åka ner imorgon...

Redigerat av Unregistered43614, 13 January 2008 - 14:28.

Postad 14 January 2008 - 14:31

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Fick pengarna tillbaka på On-Off. De erbjöd mig att få en av demoskärmarna istället och även om en av dem hade S-panel så var den så repig att det inte var aktuellt. Inväntar istället en skärm som är lite mer pålitlig än den här lottoskärmen :D

Postad 14 January 2008 - 14:53

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Vilken butik i Stockholm säljer den inkl test billigast? Eller tror ni att det är grönt idag att köpa en skärm? Webhallen kör den hyfsat billigt.

Postad 14 January 2008 - 15:54

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Skärmen jag köpte var tillverkad DEC 2007 så det är definitivt inte "grönt".

Postad 16 January 2008 - 19:08

whitesox
  • whitesox
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Fick hem en 226BW idag.. Kunde inte se vad det va för panel i varken service-meny eller på baksidan så jag skruvade isär den.. Där stod det LTM220M1-L01 på både lilla och stora etiketten.. Vad är det då för panel..?

Postad 17 January 2008 - 09:47

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Tror det där är Samsungs panel. Kolla i servicemenyn och ge oss panel info också så kan du kolla själv enligt info ovan.

Redigerat av Unregistered43614, 17 January 2008 - 09:50.

Postad 17 January 2008 - 10:51

Unregistereddb3899a2
  • Unregistereddb3899a2
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
Bojkotta dessa skärmar är mitt förslag. Köpte en och fick en j-vligt kass C-panel. Åkte direkt tillbaka till Komplett med krav på pengar tillbaka.

Köpte en HP HP W2207H istälet som är galet bra. Och dessutom snyggare.

(Ryktas iofs om att det sitter Samsung-paneler i dessa skärmar, men i så fall verkar det vara riktiga S-paneler då problemen inte verkar finnas på samma sätt.)

Postad 17 January 2008 - 15:43

PILENMAN
  • PILENMAN
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
tjena folket

fan är så ******** sugen på en sån här skärm men har inte lyckats få fram va det är för skärmar de har nere på jme data får väl testa det här sista förslaget och se om det stämmer vill ju inte komma hem med en icke samsung panel.
hade den inte varit så ******** snygg hade man kundat ta nån annan skärm som sakt men men får väl se hur det slutar hehe. nån mer som har kollat om de fått version nummerna att stämma ?

tack och hej så länge.

Postad 17 January 2008 - 20:40

whitesox
  • whitesox
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Tror det där är Samsungs panel. Kolla i servicemenyn och ge oss panel info också så kan du kolla själv enligt info ovan.

I service menyn står det M-ME22H0CAA-1002

Hur ställer man in skärmen för att få bästa möjliga bild..

Postad 17 January 2008 - 23:42

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Det är en Samsungpanel, grattis :)

Postad 19 January 2008 - 16:17

Unregistereddb3246f2
  • Unregistereddb3246f2
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har också köpt en 226BW men jag tror jag fick en dålig version :)
Det står M-ME22H0CDB-1001 i service menyn.

Jag har inget ghosting i spel men har får skumma färgskiftningar när jag scrollar på en del webbsidor och ibland på bakgrunden i WoW.

Update: Dom konstiga färgskiftningarna försvann när jag stängde av RTA i OSD´n. Bilden blir något suddigare i rörelse med RTA avstängt, men det syns knapt någon skillnad.

Redigerat av Unregistereddb3246f2, 19 January 2008 - 17:03.

Postad 19 January 2008 - 18:16

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag har funderat på att köpa denna modell ett tag och tittade på den på webhallen men blev lite tveksam när jag såg bredbildsformatet. Jag hade enbart tänkt använda skärmen till datorspel. Borde jag satsa på en annan skärm med mer "korrekta" vinklar för att undvika problem/ser konstigt ut när jag spelar?

Postad 20 January 2008 - 20:24

Unregistered91a1196f
  • Unregistered91a1196f
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag har också köpt en 226BW men jag tror jag fick en dålig version ;)
Det står M-ME22H0CDB-1001 i service menyn.

Jag har inget ghosting i spel men har får skumma färgskiftningar när jag scrollar på en del webbsidor och ibland på bakgrunden i WoW.

Update: Dom konstiga färgskiftningarna försvann när jag stängde av RTA i OSD´n. Bilden blir något suddigare i rörelse med RTA avstängt, men det syns knapt någon skillnad.

Tyvärr är det en C-panel, detta med avseende på D:et i M-ME22H0CDB-1001, se beskrivning ovan (sida 2).

Postad 20 January 2008 - 20:30

Unregistered91a1196f
  • Unregistered91a1196f
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Detta är en S-panel, vilket kan ses från Version: M-ME22H0CAA-1002 i service menyn. Det rödmarkerade A:et betyder att det är en S-panel.

Ville bara skicka detta som ytterliggare ett exempel på att beskrivningarna jag skrev tidigare stämmer, se föregående inlägg.

Postad 21 January 2008 - 10:18

Woodlander
  • Woodlander
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Funderar, som så många andra, på att köpa denna skärm från JME i Malmö. Någon som har någon erfarenhet av vilken/vilka paneler det är/har varit på panelern som köpts där?

Postad 21 January 2008 - 18:20

PILENMAN
  • PILENMAN
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
tjena boys.

jag va faktiskit på jme i helsingborg idag och kolla på deras demo och den va en samsung panel

så jag snacka lite med dom att packa upp en skärm i butiken och kolla den innan jag köper och det skulle nog gå att
lösa så får väl bli nåt sånt. annars blir det ingen tror jag .

Postad 22 January 2008 - 17:35

poyle
  • poyle
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
I min står det M-ME22HQCAA-1002 tror det är en samsung-panel om ja inte har fått fel för mig. Eller? Köpte min på Expert i mellandagsrean, får väll kalla det ett lycket köp om jag nu har rätt med att det är en Samsung-panel?

Postad 22 January 2008 - 17:49

poyle
  • poyle
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
I min står det M-ME22HOCAA-1002 tror det är en samsung-panel om ja inte har fått fel för mig. Eller? Köpte min på Expert i mellandagsrean, får väll kalla det ett lycket köp om jag nu har rätt med att det är en Samsung-panel?

Postad 22 January 2008 - 18:42

tex83
  • tex83
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Fick min utbytesskärm idag efter att min första led av hemsk backlight bleeding (se post ovan).
Inte helt oväntat var utbytesexemplaret ännu värre. Vettefan vad man ska göra åt det här.

edit: Nu efter att skärmen varit påslagen i c:a 10-20 min har så gott som all backlight bleeding försvunnit. Är det någon annan som upplevt samma sak?

Redigerat av tex83, 22 January 2008 - 18:58.

Postad 23 January 2008 - 19:39

PILENMAN
  • PILENMAN
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
tjena igen boys har precis varit på jme i hbg och köpt en sån skärm :P
hel nice ju packa upp den i butiken först och kolla där va ett A så får hoppas på att de uppgifterna stämmer skruvar inte isär den för att kolla det vågar jag inte ;= )

Postad 23 January 2008 - 19:43

Hajken
  • Hajken
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Tjena, Är på väg att köpa denna skärm är den bra/dålig?
Vad är de där om paneler ( A,C,S) ??
ska mest användas till spel -> film and so on.. /H

Redigerat av Hajken, 23 January 2008 - 19:58.

Postad 23 January 2008 - 22:55

PILENMAN
  • PILENMAN
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
tycker den är helt ok än sålänge ;=) men läs igenom denna tråden så hänger du säkert med
så får man ta ettt beslut efter det

Postad 26 January 2008 - 16:43

multan
  • multan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har nog läst igenom den här tråden fleratlet gånger nu, bara för att få en så bra uppfattning som möjligt.
Ska beställa mig en riktigt fin rigg på datorbutiken.se men har länge varit kluven när det gäller skärmen.
Har hela tiden varit inriktad på 226bw men har ju läst på massor av ställen om felaktiga paneler och dylikt.
Jag spelar på en ganska hög nivå och är därför intresserad av en 22" med 2ms respons. 226bw verkade ju vara perfekta valet.
Har tänkt som sagt köpa allt på datorbutiken förrutom skärmen, som köps på onoff troligen, får jag ingen S-panel byts den Direkt bort till en ny med S-panel.
Nu till frågeställningen, 226BW med rätt panel (S) är den ett bättre val än 226CW? som sägs ha ett högt in put lag.
De 700:- differansen spelar ingen större roll, bara vilken av dem som levererar bäst bild till fps-spel.
Inte 100 på detta ska kallas bump ;>.
/iaf tack så mycket på förhand!

Postad 29 January 2008 - 23:12

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Har nog läst igenom den här tråden fleratlet gånger nu, bara för att få en så bra uppfattning som möjligt.
Ska beställa mig en riktigt fin rigg på datorbutiken.se men har länge varit kluven när det gäller skärmen.
Har hela tiden varit inriktad på 226bw men har ju läst på massor av ställen om felaktiga paneler och dylikt.
Jag spelar på en ganska hög nivå och är därför intresserad av en 22" med 2ms respons. 226bw verkade ju vara perfekta valet.
Har tänkt som sagt köpa allt på datorbutiken förrutom skärmen, som köps på onoff troligen, får jag ingen S-panel byts den Direkt bort till en ny med S-panel.
Nu till frågeställningen, 226BW med rätt panel (S) är den ett bättre val än 226CW? som sägs ha ett högt in put lag.
De 700:- differansen spelar ingen större roll, bara vilken av dem som levererar bäst bild till fps-spel.
Inte 100 på detta ska kallas bump ;>.
/iaf tack så mycket på förhand!

Du säger att du ska byta in din eventuella icke-S panel till en S-panel :) Lite kul, hur ska du veta att nästa skärm är en S-panel eller ha du tänkt försöka få öppna hela lagret med 226bw? ;) Om det vore så enkelt skulle nog alla sitta med en s-panel..

Postad 04 February 2008 - 00:24

Deksi
  • Deksi
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
fattar inte att folk tycker de skärmarna är bra när de fan tillverkars i tre versioner med olika komponeter c skärmarna dra 45 watt medans s panelarna drar 51 watt o skillanden på färg kvliteten är olika beronde tester för de andra så döljer samsung sina serie numer inuti skärmen när man frågar de om det hella så handlar det om affärshemligheter det kan ju inte fan va samma komponeter i alla tre versionerna när man får fram olika färg på skrämarna som inte stämmer överns

Postad 11 February 2008 - 14:44

Horace
  • Horace
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Ajajaj... skulle kollat in här innan jag köpte min skärm alltså.
Säljaren sålde in mig på denna kontra en "snik" skärm som jag skulle köpa annars (viewsonic eller fsc). Kopplade upp denna och tänkte på en gång att det blödde ganska rejält i synnerhet i överkant.
Efter att (naturligtvis i efterhand) läst igenom här är jag rädd för att jag råkat ut för en C-skärm... är det en S-skärm trots allt kan jag tänka mig att behålla då dom bevisligen inte blir bättre... är det en C-skärm åker den nog tyvärr tillbaks..
(ska ju inte spela nån roll om jag tycker bilden är ok, men man känner sig lurad)

Postad 11 February 2008 - 18:11

Unregistered6eff901e
  • Unregistered6eff901e
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Köpte min skärm på Onoff i Lördags med vetskapen om vilken lottodragning det kunde bli. Fick självklart en C-panel. Den blödde så inåt hel***e! Jag höll på ramla av stolen! Tog ett par kort på skiten sen gick jag tillbaka nästa dag och fick tom tag i samma säljare. Han ville inte se mig först men jag jagade den lille skiten för att visa korten jag hade i mobilen, och reklamera skärmen. Jag lovar han tittade knappt på bilderna och jag behövde inte snacka mig trött precis. Han sprang och hämtade en ny på direkten. Han kacklade oxå nåt om att han aldrig fått tillbaka en enda av dessa skärmar. Kan ge mig fan på att han försökte lura på mig en skitskärm som nån redan lämnat tillbaka. 2 timmar driftstid i menyn till att börja med, sen var kartongen tejpad 2 gånger, såg jag först när jag kollade ordentligt. Långt ifrån alla som överhuvud taget skulle fatta vilken skit dom egentligen köpt.

Fick iaf en S-panel till slut och även om C-panelen var extra sunkig så är S-panelen i en helt annan division med ytterst lite ljussläpp och grymma färger.

Tillverkningsland på min S-panel var iaf "Romania". Kanske inte säger ett skit men kanske det hjälper någon.

Redigerat av Unregistered6eff901e, 11 February 2008 - 18:12.

Postad 12 February 2008 - 08:11

Horace
  • Horace
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Hmmm, hade fått en C-skärm naturligtvis (föga förvånande). Däremot försvann backlight bleedingen efter att skärmen varit igång en stund?? kan det ens hända?? kommer den tillbaks när skärmen är kall igen??
Färgerna var lite mysko men efter att letat igenom lite inställningar blev dom ganska ok.

MEN... det sticker nåt vidrigt i ögonen att jag inte har en samsung skärm när jag betalt för en, ska suga på om jag ska behålla denna skärm till helgen, men då kanske den åker tillbaks.
223BW?? är den jämförbar med 226BW eller är den mycket sämre?

Postad 12 February 2008 - 12:49

Rainbow Brite
  • Rainbow Brite
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Är det inte bara responstiden som skiljer mellan 223BW(5ms) och 226BW(2ms)?

För mig duger 5 ms gott och väl. Tror knappast man ser någon skillnad...

Jag ska köpa en Samsung, men det blir nog en 223BW för min del för den modellen har bara S skärm så vitt jag vet...skulle inte våga mig på att inhandla en 226BW...lotteri..

Blir ju så mycket kludd om man får en sunk-skärm och ska reklamera och lämna tillbaka osv...

Postad 12 February 2008 - 15:05

Unregistered34914
  • Unregistered34914
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Köpte en 226BW på OnOff i Kungens kurva i förrgår. Det första jag gjorde var att öppna och kolla, och jag fick en S som tur är. Också tillverkad i Rumänien om det nu spelar någon roll.

Postad 12 February 2008 - 23:59

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Köpte min skärm på Onoff i Lördags med vetskapen om vilken lottodragning det kunde bli. Fick självklart en C-panel. Den blödde så inåt hel***e! Jag höll på ramla av stolen! Tog ett par kort på skiten sen gick jag tillbaka nästa dag och fick tom tag i samma säljare. Han ville inte se mig först men jag jagade den lille skiten för att visa korten jag hade i mobilen, och reklamera skärmen. Jag lovar han tittade knappt på bilderna och jag behövde inte snacka mig trött precis. Han sprang och hämtade en ny på direkten. Han kacklade oxå nåt om att han aldrig fått tillbaka en enda av dessa skärmar. Kan ge mig fan på att han försökte lura på mig en skitskärm som nån redan lämnat tillbaka. 2 timmar driftstid i menyn till att börja med, sen var kartongen tejpad 2 gånger, såg jag först när jag kollade ordentligt. Långt ifrån alla som överhuvud taget skulle fatta vilken skit dom egentligen köpt.

Fick iaf en S-panel till slut och även om C-panelen var extra sunkig så är S-panelen i en helt annan division med ytterst lite ljussläpp och grymma färger.

Tillverkningsland på min S-panel var iaf "Romania". Kanske inte säger ett skit men kanske det hjälper någon.

Ptja den jag lämnade tillbaka till On-Off i Linköping tejpade de bara igen kartongen på och ut med den på hyllan igen ^^ Haha krake som köper den! Sjukt ljusläckage över hela panelen.

Postad 13 February 2008 - 13:53

Unregistered1b0ef197
  • Unregistered1b0ef197
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fick hem min skärm igår tisdag kl 12. Beställde i söndags på dustinhome.
FICK EN SAMSUNG ;)
Nu väntar jag bara på min dator ska komma så är allt prima.

Fin skärm ska mixtra lite med den sen med datorn men den är riktigt najs...

Postad 15 February 2008 - 15:41

Horace
  • Horace
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Aaaargh...
Är första LCD'n jag äger så jag tycker ju att den här skärmen är ok....
Har en C-skärm och har fått klartecken att lämna tillbaka den om jag vill, men jag har en liten fråga innan jag gör det.

Ni som bytt skärmar och gått från C till samsung skärmar, eller ni som jämfört sida vid sida.. är det verkligen sån enomrm skillnad, isåfall byter jag på en gång...
Tacksam för svar.

Postad 15 February 2008 - 18:51

Unregistered6eff901e
  • Unregistered6eff901e
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Aaaargh...
Är första LCD'n jag äger så jag tycker ju att den här skärmen är ok....
Har en C-skärm och har fått klartecken att lämna tillbaka den om jag vill, men jag har en liten fråga innan jag gör det.

Ni som bytt skärmar och gått från C till samsung skärmar, eller ni som jämfört sida vid sida.. är det verkligen sån enomrm skillnad, isåfall byter jag på en gång...
Tacksam för svar.

Min första skärm var en c-panel, blödde som ett svin. Om din skärm blöder mycket och har riktigt kassa färger som min skärm hade då är sklillnaden extremt stor! Men om du inte tycker att det blöder och att färgerna är ok då är ju inte skillnaden lika stor.
Beror ju på vad man ska använda skärmen till? Kollar du film eller håller på med grafik som jag gör då vill man inte gärna ha nåt skit. Ska man bara spela spel å surfa då kanske man inte har lika höga krav på en skärm förutom att den ska vara snabb då kanske.
Tycker en felfri S-panel är en grym skärm sett till priset. Men man ska väl inte acceptera nåt om man inte är 100% nöjd. Du kommer antagligen att ångra dig senare.

Postad 15 February 2008 - 20:23

Horace
  • Horace
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Nää, det här går inte... backlight bleedingen är inte såå horribel, men jösses vilka färgskiftningar det blir på skärmen när jag scrollar på websidor.... är det nåt som S-panelerna dras med oxå??
Lurar på att lämna tillbaks och köpa en 2232 istället, där är man ju garanterad en S-panel vad jag förstår...

Postad 16 February 2008 - 08:08

Janne40
  • Janne40
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej,

Köpte en sån här skärm igår.

I service menyn står det M-ME22H0CAA-1002 vilket borde vara en samsung panel.
På baksidan på klisterlappen står det Made in Slovakia januari 2008

De butiker jag har varit i som har pratat med Samsung säger att alla nya skärmar som tillverkas så ska det vara samsung paneler och inget annat.

Postad 17 February 2008 - 20:35

Rainbow Brite
  • Rainbow Brite
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Köpte en sådan här skärm idag på Mediamarkt. Inge blödning eller dyligt. Dom hade fått in sina skärmar för 2 veckor sedan...

Köpte även ett matchande blanksvart tanhentbord ifrån Logitect och en ny blanksvart/silver bärbar telefon med blå lysande detaljer ifrån Motorola...de ska ju matcha =)

Lagt in lite bilder i galleriet!

Redigerat av Rainbow Brite, 17 February 2008 - 21:41.

Postad 19 February 2008 - 12:24

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Min första skärm var en c-panel, blödde som ett svin. Om din skärm blöder mycket och har riktigt kassa färger som min skärm hade då är sklillnaden extremt stor! Men om du inte tycker att det blöder och att färgerna är ok då är ju inte skillnaden lika stor.
Beror ju på vad man ska använda skärmen till? Kollar du film eller håller på med grafik som jag gör då vill man inte gärna ha nåt skit. Ska man bara spela spel å surfa då kanske man inte har lika höga krav på en skärm förutom att den ska vara snabb då kanske.
Tycker en felfri S-panel är en grym skärm sett till priset. Men man ska väl inte acceptera nåt om man inte är 100% nöjd. Du kommer antagligen att ångra dig senare.

Håller man på med grafik ska man nog inte välja den här skärmen överhuvudtaget...

Postad 21 February 2008 - 22:57

Unregistered6eff901e
  • Unregistered6eff901e
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Håller man på med grafik ska man nog inte välja den här skärmen överhuvudtaget...

Måste man ha en Porsche bara för att man är bilintresserad oxå?

Postad 25 February 2008 - 19:49

waterboy66
  • waterboy66
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej, ville bara rapportera att min skärm som jag köpte på ON OFF idag i lidköping hade samsung panel(me22h0caa)

Postad 25 February 2008 - 22:16

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Nej men om man ska tävla i banracing är det nog ingen höjdare att rulla fram med sin saab 99 som det funkar så fint att åka till jobbet med :)

Postad 02 March 2008 - 13:53

Unregistered6eff901e
  • Unregistered6eff901e
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Nej men om man ska tävla i banracing är det nog ingen höjdare att rulla fram med sin saab 99 som det funkar så fint att åka till jobbet med :P

Jojo, men tror dom flesta fattar nog att detta inte är en skärm för 'proffs'. Säger bara att man får en hel del skärm för lite pengar :D

Postad 11 April 2008 - 18:44

danper
  • danper
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tja!

Jag har köpt en sådan här skärm idag och har lite problem. Jag tror i alla fall efter att jag läst denna tråd att jag har en riktig panel om man så säger. Funkar bra att spela lite med (har bara testat en snabbis) och att surfa med. Kolla på film är däremot problematiskt. Så fort jag drar upp filmen på helskärm ser allt kasst ut. En massa streck överallt i bilden. Någon som har något tips vad jag kan göra för att bli av med detta?

Mvh Daniel

Postad 28 April 2008 - 20:32

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Var uppe på onoff idag och köpte denna skräm. Sa att jag ville koppla in den först och testa så man fick en S-panel och det var ok. Första vi testade var en C-panel som var tillverkad i Slovakien. Sen den andra vi testade var en S-panel som jag köpte och den var tillverkad i Rumänien. fick den för 2800kr så helt ok.

Postad 02 May 2008 - 14:52

trophee
  • trophee
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hade funderat på att köpa denna skärm ett bra tag och efter alla inlägg i forumet så köpte jag den i veckan på onoff för att kunna ha bytesrätt.
Kommer hem och ser faktiskt att förpackingen har varit öppnad innan och misstänker redan där att jag inte har fått en S-panel.
Den är tillverkad i slovakien och på service info att det är en C-panel (M-ME22H0CDB-1002).

Men jag testar den och kollar efter allt jag läst på olika forum. Ingen backlight bleeding. Fin och bra balans i färgerna. Skarp bild och inga dödapixlar. Inget släp (ghosting) vid surfing, scrollning. DVD filmerna ser perfekt ut.
Testar Crysis på 1600 allt på high. Inget släp. Testar fler spel och allt ser underbart ut. (utom i CS måste köra utan v-sync för att få 100fps, inte samma känsla ) Börjar älska skärmen men det gnager samtidigt att det inte är en S-panel. Vad göra? Hum jag åker o byter ut den iaf.

Kollar på kartonen ser helt ny ut, de säger att dessa nyss komit in. 4st från Slovakien 2st från Rumänien. Väljer en från Romania för har läst att de ska ha S-panelerna. Kommer hem och det är iaf. en till C-panel (ME22H0CDB-1003) Men jag testar den oxo och den är lika bra som den förra.
Jag tänker nog behålla denna. Men undrar, kan det vara så att de andra panel tillverkarna har kommit i fatt, bättre kavlite än tidigare elller t.o.m som de skriver på samsungs hemsida samma kvalite?? :

http://www.samsung.c...pportFaqMain.do
Fråga: Är det olika paneler i 226BW?
Svar: Panelerna är sammansatta av samma komponeneter och uppfyller samma specifikationer, även om de är olika fabrikatörer.

Vad hade ni gjort?? Någon som vet om läget har förändrats?? :unsure:

Redigerat av trophee, 02 May 2008 - 15:00.

Postad 04 May 2008 - 21:34

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Alltså är du nöjd så är det väl ingen ide att byta. men jag förstår problematiken av att man vet ju att de e en C-panel lixom. svårt dilemma :)

Postad 22 May 2008 - 05:21

tinman
  • tinman
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Vilken paneltyp kan detta vara?
me22hs2q404110

Postad 22 May 2008 - 16:10

tinman
  • tinman
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
hmm, skrev fel, det ska vara "ls22mehsfv/edc". Verkar vara ett helt nytt modellnr, eller?

Postad 26 May 2008 - 11:17

Nicast
  • Nicast
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,,

Jag har skaffat mej en Samsung 226BW som jag tycker funkar fint när den är igång. Mitt problem är att den tjuter i standbyläge. Jag har lyssnat på tre olika skärmar (alla S-paneler tillverkade i Rumänien) och alla tjuter när man slår av dom. Det är inget högt tjut, men är det knäpptyst i rummet hör man det klart och tydligt. Man hör det tydligast på baksidan av skärmen. Är det ingen mer än jag som hör detta ljud? Ni som har dessa skärmar slå av dom och lyssna om ni hör detta tjut. Jag skulle vilja veta om jag bara har haft otur eller om dessa skärmar ska tjuta i standbyläge.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.