* Officiell Tråd - Nokia N95 8GB *
611 svar till detta ämne
Postad 05 November 2007 - 19:40
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Kan man låsa upp innan det gått 12 månader T ex Telia låsta telefoner måste man ju vänta 12 månader även om du köper med kontantkort..
Han som jag pratade med på supporten sa att de låser upp den direkt om man köper den utan bindningstid, man väljer det tydlligen direkt i kassan på deras webbshop. Men när jag kollade fanns inget sådant alternativ , utan man skulle antingen välja ett nytt nummer för kontantkortet, eller så portera sitt gamla nummer. Mjukvaran bör väl gå att ladda om "rätt upp och ner" bara eller? eller känner firmwareuppdateraren av något specialserienummer som är inne i de brandade telefonerna? Välidgt surt att behöva vänta, först fastande jag föratt köpa K770i, och ändrat mig till en N95 8 gb, men så kan man inte köpa dessa utan trubbel...
Postad 05 November 2007 - 23:29
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Jag har också talat med 3 idag, det kostar då 350 kr om man vill få den olåst från tre. (När man har då köpt mobilen kontaktar man tre's support om en kod (som man betaler 350 kr för) för att sedan kunna använda för att få mobilen olåst). Sedan pratade jag med deras tekniker om man kunde ta bort allt tre osv som fanns i mobilen, han sade att det var lite programvara de lagt in osv gick iaf att ta bort loggan när man startar från början och en del annat.
Sedan ringde jag Nokia, de sade att man kan formatera mobilen så man får den som fabrikations inställningar, han var 75% säker att det skulle funka och att få den som en helt ren Nokia.
Redigerat av Nufi3e, 05 November 2007 - 23:35.
Postad 06 November 2007 - 12:24
crazytrain
-
crazytrain
-
Rookie
-
9 inlägg
Beställde precis en från Tre, subventionerad 24 mån. Skall komma i början av nästa vecka. Nu är jag alldeles till mig
Orkade inte vänta på en TyTN II.
Postad 06 November 2007 - 12:45
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Jag väntar nog, då man får ett "tre" märke på mobilen och lite annat från de, vill ha en clean nokia!
Postad 06 November 2007 - 13:14
roathan
-
roathan
-
Användare
-
-
168 inlägg
Jag har också talat med 3 idag, det kostar då 350 kr om man vill få den olåst från tre. (När man har då köpt mobilen kontaktar man tre's support om en kod (som man betaler 350 kr för) för att sedan kunna använda för att få mobilen olåst). Sedan pratade jag med deras tekniker om man kunde ta bort allt tre osv som fanns i mobilen, han sade att det var lite programvara de lagt in osv gick iaf att ta bort loggan när man startar från början och en del annat. Sedan ringde jag Nokia, de sade att man kan formatera mobilen så man får den som fabrikations inställningar, han var 75% säker att det skulle funka och att få den som en helt ren Nokia.
Pratade också med 3 idag då jag eventuellt funderade på att trots allt förlänga mitt abonnemang. Svaret jag fick angående denna upplåsning var att koden fick EFTER bindningstiden gått ut???? Verkar tyvärr vara lite olika bud från 3...
Postad 06 November 2007 - 13:26
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Saken är att TRE kommer vara den ända operatören, det betyder inte att vanliga butiker kommer sälja den utan abonnemang , eller?
Postad 06 November 2007 - 13:59
mattek
-
mattek
-
Veteran
-
-
1627 inlägg
Saken är att TRE kommer vara den ända operatören, det betyder inte att vanliga butiker kommer sälja den utan abonnemang , eller?
den kommer säljas av alla men tydligen har 3 ensamrätt på den fram till nyår, efter det går den att köpa olåst
Postad 06 November 2007 - 14:20
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
"Operatören TRE har tagit den första leveransen som beräknas komma strax för jul, Sedan får resten av butikerna/operatörerna köpa."
=/ hata tre
Postad 06 November 2007 - 21:38
TeTaK
-
TeTaK
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Var inne på 3 mediacenter och skulle köpa n95:an, då sa han att de får in dem i butikerna imorgon onsdag (7 nov) fastän jag ringde kundservice och frågade om butikerna hade fått in den när man kunde beställa den på nätet, dåligt.
Hursomhelst ska jag inhandla den imorrn, och slänger in en första recension...
Postad 06 November 2007 - 21:39
Unregisteredfbdb34a6
-
Unregisteredfbdb34a6
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
ingen mer än jag som funderat på att endast köra bredbandabonnemanget på den och endast köra skype, msn?
Enligt en kille (osäker) på tre så skulle det funka. Jag ska jobba en del i England och då tänkte jag använda den att surfa på både direkt och via pc men också ringa såklart, fast då helst via skype.
Postad 07 November 2007 - 00:28
plix
-
plix
-
Rookie
-
4 inlägg
Berätta gärna hur brandad den faktiskt är när ni fått hem den. Är väldigt sugen, men oftast inte så kul med en brandad.
Postad 07 November 2007 - 07:59
crazytrain
-
crazytrain
-
Rookie
-
9 inlägg
Om jag har tur får jag den nu i veckan. Beställde igår innan lunch.
Då kan man ju tycka att den skickas idag, alt. imorgon och är framme på tors/fre.
Surt med brandad, jag vet, men den blev billig med mitt 299:-/mån-abb. Blev +59:-/mån och det gör inte så mycket.
Kunde likaväl binda upp mig 24 månader till.
Jag återkommer med rapport. Hoppas jag blir först!
Postad 07 November 2007 - 10:47
kewbab
-
kewbab
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Precis beställt en från 3. De hade inte fler i lager just nu men skulle kanske komma in fler senare i veckan enligt 3:s kundservice... De får vi hoppas på! Återkommer när jag fått den
/ K
Postad 07 November 2007 - 15:11
tobii
-
tobii
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Precis beställt en från 3. De hade inte fler i lager just nu men skulle kanske komma in fler senare i veckan enligt 3:s kundservice... De får vi hoppas på! Återkommer när jag fått den
/ K
Har också pratat med 3 nu och de har precis fått in en leverans så du kanske har din innan helgen! De hade tydligen över 400st i lager så nu är det bara att ringa och beställa! Angående upplåsning så är det här det korrekta: Om du köper en telefon kontant kan du välja att låsa upp den direkt till en kostnad av 350kr (koden beställer du av kundservice/teknisk support) och får den hemskickad. Om du väljer att köpa mobilen med abonnemang är den låst under hela bindningstiden (18 eller 24mån) och därefter kan du beställa koden. Anledning är den att de subventionerar telefonerna väldigt mycket när du tar den med abonnemang så därför får du inte låsa upp den innan! That's it! Angående brandningen av telefonerna så ser jag inte det som något problem alls. 3 är ju överlägset ledande när det gäller tjänster (och de håller oftast hög kvalitet) - TV, Skype, MSN, musik, slingbox, ORB osv osv... skulle jag köpa en N95a skulle jag köpa den från 3. Men nu har ju jag redan köpt en TyTn II därifrån så man får väl vänta lite
Postad 07 November 2007 - 15:50
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Angående brandningen av telefonerna så ser jag inte det som något problem alls. 3 är ju överlägset ledande när det gäller tjänster (och de håller oftast hög kvalitet) - TV, Skype, MSN, musik, slingbox, ORB osv osv... skulle jag köpa en N95a skulle jag köpa den från 3. Men nu har ju jag redan köpt en TyTn II därifrån så man får väl vänta lite 
Man vill hellre ha en CLEAN n95 8gb än en med tre märke på och massa programvara som man inte kan få bort. Inwarehouse och alla andra butiker får dock mobilen precis efter 1 Januari, så vänta får man göra men det dör väl ingen av?  Bara 54 dagar kvar
Redigerat av Nufi3e, 07 November 2007 - 15:50.
Postad 07 November 2007 - 20:08
24-Seven
-
24-Seven
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Kunde inte vänta, så jag blev tvungen att köpa den med tre abb... Verkar helt ok, men är inte dödsimponerad hittills.
(Storleksjämförelse med Samsung D900 och Ipod Touch)
D_900_N95_8GB_Ipod_touch.jpg 80.67K
1 Antal nerladdningar
Postad 07 November 2007 - 21:46
Ephemeral_bliss
-
Ephemeral_bliss
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej! Funderar på att köpa denna skönhet men Nokia kommer att släppa modell 5610 typ budgetvariant. Står i valet o kvalet mellan dessa två särskilt eftersom 5610 har reklamerats som en musikmobil. Någon som vet mer om 5610 eller skulle ni rekommendera mig att helt sonika satsa på N95?
Postad 07 November 2007 - 22:36
24-Seven
-
24-Seven
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Går väl inte att jämföra dessa modeller riktigt? 5610 saknar:
*Stor skärm
*Hög minneskapacitet
*Inbyggd GPS
*Wifi
*Snygg design
*5 MP kamera
Det är väl I så fall N81 8GB, Sony Ericson W960 och ev LG KUK990 som är värdiga motståndare...
Postad 08 November 2007 - 01:18
PiZZaMaN
-
PiZZaMaN
-
Forumräv
-
-
614 inlägg
Vad är det för laddare till den? hoppas på nya kontakten som nokia och SE mfl ska gemensamt köra på.
Postad 08 November 2007 - 07:35
crazytrain
-
crazytrain
-
Rookie
-
9 inlägg
Sådär! Fick min telefon igår. Ruskigt snabbt. Beställd i Tisdags och levererad igår. I like!
Än så länge älskar jag telefonen. Jämfört med min 6280 är denna ett uppåtköp iallafall
Om nån har några frågor så ska jag försöka besvara dem.
Postad 08 November 2007 - 08:30
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Går väl inte att jämföra dessa modeller riktigt? 5610 saknar:
*Stor skärm *Hög minneskapacitet *Inbyggd GPS *Wifi *Snygg design *5 MP kamera
Det är väl I så fall N81 8GB, Sony Ericson W960 och ev LG KUK990 som är värdiga motståndare... 
Den stora anledningen till att jag inte köper 5610 är att den tyvärr saknar Symbian S60, så det finns med andra ord begränsad mängd applikationer att ladda telefonen med - om man ju skulle vilja det. Annars verkar 5610 prestera minst lika bra, om inte bättre än t ex N81 på pappret, men N81 är enligt mig snyggare på bilderna man sett och har S60. Skall känna på dom i butik när de dyker upp.
Postad 08 November 2007 - 13:10
plix
-
plix
-
Rookie
-
4 inlägg
Sådär! Fick min telefon igår. Ruskigt snabbt. Beställd i Tisdags och levererad igår. I like!
Än så länge älskar jag telefonen. Jämfört med min 6280 är denna ett uppåtköp iallafall Om nån har några frågor så ska jag försöka besvara dem.
Najs, grattis! Mina frågor: - Hur brandad är den? Logga på skalet?
- Har Tre tagit bort någon av Nokias egna program/funktioner i telefonen?
- Har Tre egen mjukvara i telefonen? Isf, kan man ta bort mjukvaran? Antagligen inte, men värt att fråga.

Tack
Postad 08 November 2007 - 14:40
crazytrain
-
crazytrain
-
Rookie
-
9 inlägg
Än så länge älskar jag telefonen. Jämfört med min 6280 är denna ett uppåtköp iallafall Om nån har några frågor så ska jag försöka besvara dem.
Najs, grattis!
Mina frågor:
- Hur brandad är den? Logga på skalet?
- Har Tre egen mjukvara i telefonen? Isf, kan man ta bort mjukvaran? Antagligen inte, men värt att fråga.

Tack
Här kommer små korta svar baserat på mina upplevelser på ~18h (inkl. 7h sömn). - En liten liten 3-logga på baksidan, ovanför kameran. Inget jag tänker på direkt.
- Tre har inte, vad jag kan se, tagit bort några Nokia-program.
- Tre har lagt in X-Series alla program. och ja du kan ta bort dem. Vad jag kan se så är det så gott som full kontroll på alla Tre-prylar. Inte alls dumt!
Helnöjd, än så länge. Jobbar just nu med att fylla den med program
Postad 08 November 2007 - 15:18
olf_89
-
olf_89
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Va precis och köpte en idag. Haft den i ca:2h nu och tycker den är bra men inte superbra (jag är dock ny innom s60 modeller). Några dåliga saker är att den saknar linskydd. Trodde inte att de skulle spela så stor roll men efter att ha haft den i ficka märkar man direkt att de kommer börja samlas damm i kanterna  , däremot är kameran och blixten superbra  . En annan sak jag märkt är att slidefunktionen glappar lite inte något som jag stör mig på så länge den inte ramlar av  . Har nu några frågor är det bara att fråga så svarar jag så fort som möjligt. Juste, speler är grymma  ...
Vet ni några "måste" program ni tycker att man ska ladda ner i telefonen?
Postad 08 November 2007 - 16:54
crazytrain
-
crazytrain
-
Rookie
-
9 inlägg
Va precis och köpte en idag. Haft den i ca:2h nu och tycker den är bra men inte superbra (jag är dock ny innom s60 modeller). Några dåliga saker är att den saknar linskydd. Trodde inte att de skulle spela så stor roll men efter att ha haft den i ficka märkar man direkt att de kommer börja samlas damm i kanterna , däremot är kameran och blixten superbra . En annan sak jag märkt är att slidefunktionen glappar lite inte något som jag stör mig på så länge den inte ramlar av . Har nu några frågor är det bara att fråga så svarar jag så fort som möjligt. Juste, speler är grymma ...
Vet ni några "måste" program ni tycker att man ska ladda ner i telefonen?
Glapp? Oh fan. Min är stabil som cement Jag har installerat Opera, Gmail, Putty, Google Maps och CorePlayer än så länge. Fler kommer väl. Svårt att rekommendera program. Det beror helt på hur nördig man är...
Postad 08 November 2007 - 17:18
olf_89
-
olf_89
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Funderar på att byta då  , börjat störa mig mer och mer på de ju längre tiden gått. Det är inte mycket men skärmen åker ca: 1mm åt vänster om man har den uppe och trycker lite med tummen (vill ju ha min tumme vilandes där och då är det lite irriterande när den rör på sig).
Annars börjar jag älska den mer och mer ;D.. Tack för tippsen  ska absolut kolla upp vad det är för program. vet du hur mycket det kostar att använda GPS'en?
Postad 08 November 2007 - 18:04
victor86
-
victor86
-
Rookie
-
1 inlägg
jag har beställt en n95 8gb igår, hade hoppats på att få den idag men icke, får väl vänta till imorgon.
har några frågor:
1. kan man tanka serier och filmer m.m. till ipod video och lägga in på den?
2. någon som kan något bra alternativ till nokia och tres egna kartor? jag ringde nämnligen tre och frågade om gps funktionen och fick till svar att man kan ladda ner kartorna gratis från nokias hemsida men kan då inte använda positioneringen utan var tvungen att betala en massa för detta.
3. tips på roliga program? jag är hur nördig som helst, kom med så många förslag ni bara orkar!
4. hur blir det när man kopplar den till tven? har en samsung 32 tum lcd (kommer inte ihåg vad den heter) fyller det ut hela skärmen på den?
5. blixten har jag hört olika bud om, somliga säger att den är jättebra, andra säger att det är en lampa som blinkar till lite, någon som vet?
6. kan man använda bittorent direkt till telefonen?
Postad 08 November 2007 - 18:25
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
jag har beställt en n95 8gb igår, hade hoppats på att få den idag men icke, får väl vänta till imorgon. har några frågor: 1. kan man tanka serier och filmer m.m. till ipod video och lägga in på den? 2. någon som kan något bra alternativ till nokia och tres egna kartor? jag ringde nämnligen tre och frågade om gps funktionen och fick till svar att man kan ladda ner kartorna gratis från nokias hemsida men kan då inte använda positioneringen utan var tvungen att betala en massa för detta. 3. tips på roliga program? jag är hur nördig som helst, kom med så många förslag ni bara orkar! 4. hur blir det när man kopplar den till tven? har en samsung 32 tum lcd (kommer inte ihåg vad den heter) fyller det ut hela skärmen på den? 5. blixten har jag hört olika bud om, somliga säger att den är jättebra, andra säger att det är en lampa som blinkar till lite, någon som vet? 6. kan man använda bittorent direkt till telefonen?
1. Du kan tex använda Media studio 4 nokia. Med programmet kan du konvertera ner 700 mb avi till 100 mb mp4. Från en dvd till 100 mb mp4. (du väljer undertext och ljud). 2. tomtom fungerar iaf på vanliga n95an. 3. - 4. Beror på om du kör FS (fullscreen) eller WS (widescreen), det väljer du i mobilen. 5. Vet jag inget om atm. 6. Du kan använda bittorrent på mobilen, finns en hel del tex SymTorrent.
Postad 08 November 2007 - 19:16
olf_89
-
olf_89
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Såå nu har jag varit i stan igen och bytit mobil, de var hur snälla som helst å det var inga problem att byta. Tänk på de om ni köper den i affären, kolla om skärmen går att jucka åt sidan när den är utfälld (så ska de inte vara, fast två av de mobiler han testade hade de problemen, men på tredjeförsöket fick jag en riktig).
blixten har jag hört olika bud om, somliga säger att den är jättebra, andra säger att det är en lampa som blinkar till lite, någon som vet?
Svar; Personligen tycker jag om den, det är inte en lampa som bara lyser upp som det är på vissa andra mobiler, utan den funger iaf väldigt fint på 1m avstånd i en liten mörk toalett  . har inte testat den på långt håll i mörker än.
Postad 08 November 2007 - 20:28
mrspl
-
mrspl
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Najs, grattis!
Mina frågor:

Tack
Här kommer små korta svar baserat på mina upplevelser på ~18h (inkl. 7h sömn).
- En liten liten 3-logga på baksidan, ovanför kameran. Inget jag tänker på direkt.
- Tre har lagt in X-Series alla program. och ja du kan ta bort dem. Vad jag kan se så är det så gott som full kontroll på alla Tre-prylar. Inte alls dumt!
Vet du om man kan stänga av 3g funktionen i 3:s N95 8G så den endast går på GSM, på andra lurar från tre vet jag att detta inte varit möjligt, lite irriterande då det är ett bra sätt att spara batteri, men tre vill väl att man anvädet 3G...inte så svårt att förstå????????
Postad 09 November 2007 - 07:44
crazytrain
-
crazytrain
-
Rookie
-
9 inlägg
Najs, grattis!
Mina frågor:

Tack
Här kommer små korta svar baserat på mina upplevelser på ~18h (inkl. 7h sömn).
- En liten liten 3-logga på baksidan, ovanför kameran. Inget jag tänker på direkt.
Vet du om man kan stänga av 3g funktionen i 3:s N95 8G så den endast går på GSM, på andra lurar från tre vet jag att detta inte varit möjligt, lite irriterande då det är ett bra sätt att spara batteri, men tre vill väl att man anvädet 3G...inte så svårt att förstå????????
Bör du kunna göra där du ställer in Quad Band m.m. Fråga mig inte vart för det är inte aktuellt att ha 2G på denna telefonen. Har ju 3.5G på jobbet (3.6 Mbit ftw!)
Postad 09 November 2007 - 09:11
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Det går förmodligen inteMin TyTn II är iaf låst till 3G finns ingen möjlighet att ändra Men som tur är hittade jag ett program som fixar det Skönt när man vill spara lite ström...Kanske finns nå liknande program till S60?
Postad 09 November 2007 - 09:30
crazytrain
-
crazytrain
-
Rookie
-
9 inlägg
Kan nu bekräfta att man enbart kan växla mellan "Dual Mode" och "UMTS" så jag hade fel!
Solly
Postad 09 November 2007 - 10:00
Unregistered1273
-
Unregistered1273
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Hej!
Jag vet att det låter konstigt, men jag sitter faktiskt och väljer mellan den här (N95 8GB) och SE w910...
Någon i stockholm som vet någon 3 butik som har N95 8GB att klämma på?
/ T
Postad 09 November 2007 - 12:15
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej!
Jag vet att det låter konstigt, men jag sitter faktiskt och väljer mellan den här (N95 8GB) och SE w910...
Någon i stockholm som vet någon 3 butik som har N95 8GB att klämma på? 
/ T
En sökning på 3's hemsida gav....  3Butik Kungsgatan Stockholm Kungsgatan 37 3Butik Farsta Stockholm Farstagången 4 3Butik Gallerian Stockholm Gallerian 3Butik Götgatan Stockholm Götgatan 36 3Butik Haninge Stockholm Haninge Centrum 3Butik Kista Stockholm Kista Galleria 3Butik Skärholmen Stockholm Skärholmen Centrum 3Butik Solna Stockholm Solna Centrum 3Butik Stureplan Stockholm Stureplan 8 3Butik Täby Centrum Stockholm Täby C. Plan 2 invid BR leksaker. Bara att ringa ngn av dom och kolla.
Redigerat av McGilljam, 09 November 2007 - 12:16.
Postad 09 November 2007 - 13:00
olf_89
-
olf_89
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Vet någon av er något annan tråd eller forum sida där dem diskuterar olika program till s60 mobiler (n95), vill inte så få tråden OT.
Sen undara jag om det är någon som vet om man verkligen inte kan fixa enskilld bild och låt till kontakterna (fungerade på min gammla lg, så borde ju fungera). Undrar också om man kan få en annan digitalklocka som inte är lika suddig som den man redan har.
Tack på förhand
Postad 09 November 2007 - 14:03
Unregistered1273
-
Unregistered1273
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Bara att ringa ngn av dom och kolla.
Jo jag vet men aja ;D orkar inte ringa och ska ändå shoppa lite så det blir promenad till Täby centrum!
Postad 09 November 2007 - 14:58
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Hittade detta: http://www.emarketgr...p...&category=2 Cell Phones :: Nokia N95 8GB + Free 4 Gb memory ScanDisk Our Price : €350 REAL or NOT?
Postad 09 November 2007 - 15:03
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
HarN95 8GB plats för minneskort? Gissar på NOT utan att ens titta på sidan.
Postad 09 November 2007 - 15:48
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Mailade iväg ett mail dit och fick ett snabbt svar,
"The external memory is Free gift 4 Gb memory ScanDisk."
"we have both colour." (silver och svart) lol
Måste fan vara bluff.
Postad 10 November 2007 - 01:07
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
Vet någon av er något annan tråd eller forum sida där dem diskuterar olika program till s60 mobiler (n95), vill inte så få tråden OT. Sen undara jag om det är någon som vet om man verkligen inte kan fixa enskilld bild och låt till kontakterna (fungerade på min gammla lg, så borde ju fungera). Undrar också om man kan få en annan digitalklocka som inte är lika suddig som den man redan har.
Tack på förhand
ett väldigt bra och stort forum som diskuterar och tipsar om program (både gratis och betal) är www.symbian-freak.comsen finns också allaboutsymbian.com. angående bilder och signaler så vet jag bara till n95-1 (första versionen). det går att ge en bild till varje enskillda kontakt men ska man ha en speciell ringsignal till någon får man använda sig utav grupper och sedan ge gruppen en signal. lite krångligare men om man har flera som ska använda en så blir det genast lättare!
Postad 10 November 2007 - 11:04
kewbab
-
kewbab
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
HarN95 8GB plats för minneskort? Gissar på NOT utan att ens titta på sidan.
Den har ingen kortplats, endast de 8gb som finns på mobilen från början.
Postad 10 November 2007 - 15:39
Woxiz
-
Woxiz
-
Användare
-
-
159 inlägg
Hur funkar dom röstkommandona till kamera och bluetooth mm? Finns i verktygsmenyn har jag för mig.
Postad 10 November 2007 - 17:44
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Vet någon av er något annan tråd eller forum sida där dem diskuterar olika program till s60 mobiler (n95), vill inte så få tråden OT. Sen undara jag om det är någon som vet om man verkligen inte kan fixa enskilld bild och låt till kontakterna (fungerade på min gammla lg, så borde ju fungera). Undrar också om man kan få en annan digitalklocka som inte är lika suddig som den man redan har.
Tack på förhand
ett väldigt bra och stort forum som diskuterar och tipsar om program (både gratis och betal) är www.symbian-freak.com sen finns också allaboutsymbian.com.
angående bilder och signaler så vet jag bara till n95-1 (första versionen). det går att ge en bild till varje enskillda kontakt men ska man ha en speciell ringsignal till någon får man använda sig utav grupper och sedan ge gruppen en signal. lite krångligare men om man har flera som ska använda en så blir det genast lättare!
Nej, tycker du har fel!! I min N95 går det JÄTTE ba och enkelet att ha en ringsignal till VARJE kontakt, i kontakt information så väljer man bara vilken ljudfil som skall spelas.
Postad 11 November 2007 - 09:38
Unregistered9c62f4d9
-
Unregistered9c62f4d9
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Har en fråga om GPs:en. Förstår att om man vill ha rösthjälp så får man betala. Kan man köpa per månad eller är det typ ett års abb som gäller. Använder GPS mest på sommarhalvåret för våra sem resor, tycker at det är lite onödigt at betala för resten av året.
Postad 11 November 2007 - 12:37
daydreamer
-
daydreamer
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
Nä nu tar jag och beställer en Nokia n95 8GB. Har kikat på en massa alternativ, tex iphone, som ju är helt och hållet pinsam. Som en gammal Ericsson T28 ungefär. Men i ett nytt skal. Har även kikat på HTC:s men.. nä.. pekskärm går bort, och flutouch verkar funka sådär.
Så nu får det nog bli en n95 8GB. Men innan jag beställer... har jag missat nån telefon som man kan jämföra med med n95:an?
N95:an har ju egentligen bara en stor nackdel (förutom batteritiden som ju verkar vara ok tycker jag).
MEN, den är för T J O C K. För fet helt enkelt. Men jag tror jag kan leva med det.
Postad 11 November 2007 - 12:56
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Har en fråga om GPs:en. Förstår att om man vill ha rösthjälp så får man betala. Kan man köpa per månad eller är det typ ett års abb som gäller. Använder GPS mest på sommarhalvåret för våra sem resor, tycker at det är lite onödigt at betala för resten av året.
Här är perioderna och ungefärligt pris. Tror de flesta slår till på 3 år. 3 dagar gratis test får du. 7 dagar 6,49 € 1 månad 7,99 € 1 år 59,99 € 3 år 69,99 € Category A
Redigerat av m1cke, 11 November 2007 - 12:58.
Postad 11 November 2007 - 18:39
Andreas_Johanss
-
Andreas_Johanss
-
Användare
-
-
121 inlägg
Nä nu tar jag och beställer en Nokia n95 8GB. Har kikat på en massa alternativ, tex iphone, som ju är helt och hållet pinsam. Som en gammal Ericsson T28 ungefär. Men i ett nytt skal. Har även kikat på HTC:s men.. nä.. pekskärm går bort, och flutouch verkar funka sådär.
Så nu får det nog bli en n95 8GB. Men innan jag beställer... har jag missat nån telefon som man kan jämföra med med n95:an?
N95:an har ju egentligen bara en stor nackdel (förutom batteritiden som ju verkar vara ok tycker jag). MEN, den är för T J O C K. För fet helt enkelt. Men jag tror jag kan leva med det.
Är i samma situation som dig.. kollat på iphonen men som du säger imponerar inte insidan.. mitt alternativ jag valt lite mellan är SE W960i.. den känns på nått sett som den utstrålar mer kvalitet och inte är så plastig som N95an..även bättre batteritid..detta har oroat mig lite..men nu kommer jag välja att bortse från detta..så detta känns som lite av en chansning.. dels min första Nokia sen min 8210:a..dels min första 3g telefon..och dels abonemang hos Tre..men låt det bära eller brista...nu kör vi kommer beställa på Tre:s hemsida..om jag skulle tycka den glappar eller liknande..vet någon då om jag kan åka till närmsta 3 butik och begära den utbytt?
Postad 11 November 2007 - 19:00
daydreamer
-
daydreamer
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
N95:an har ju egentligen bara en stor nackdel (förutom batteritiden som ju verkar vara ok tycker jag). MEN, den är för T J O C K. För fet helt enkelt. Men jag tror jag kan leva med det.
Är i samma situation som dig.. kollat på iphonen men som du säger imponerar inte insidan.. mitt alternativ jag valt lite mellan är SE W960i.. den känns på nått sett som den utstrålar mer kvalitet och inte är så plastig som N95an..även bättre batteritid..detta har oroat mig lite..men nu kommer jag välja att bortse från detta..så detta känns som lite av en chansning.. dels min första Nokia sen min 8210:a..dels min första 3g telefon..och dels abonemang hos Tre..men låt det bära eller brista...nu kör vi
kommer beställa på Tre:s hemsida..om jag skulle tycka den glappar eller liknande..vet någon då om jag kan åka till närmsta 3 butik och begära den utbytt?
Jag tycker faktiskt att operatören tre har skött sig bra. Har haft dem i 1 år nu. Ibland så finns det helt plötsligt inte någon täckning, och det drabbar mig och mina kompisar samtidigt, så det är ju uppenbarligen inte telefonen det är fel på... Men det var ett tag sen det hände nu. Iaf, jag hade ett litet problem med min telefon. Gick med den till en tre butik. De ville ta emot den direkt, och ville ge mig en utbytestelefon. Så det går fint att lämna in den till en butik om det skulle va problem. Ska ta en titt på W960i. Japp, tycker också att N95:an verkar lite väl plastig och billig, men jag tycker nog att den svarta verkar mycket bättre iaf. Så det blir nog en N95:a...tror jag.... Den har ju precis allt man behöver.. Men är det bara jag som tycker den är för tjock??
Postad 11 November 2007 - 19:35
Andreas_Johanss
-
Andreas_Johanss
-
Användare
-
-
121 inlägg
Är i samma situation som dig.. kollat på iphonen men som du säger imponerar inte insidan.. mitt alternativ jag valt lite mellan är SE W960i.. den känns på nått sett som den utstrålar mer kvalitet och inte är så plastig som N95an..även bättre batteritid..detta har oroat mig lite..men nu kommer jag välja att bortse från detta..så detta känns som lite av en chansning.. dels min första Nokia sen min 8210:a..dels min första 3g telefon..och dels abonemang hos Tre..men låt det bära eller brista...nu kör vi
kommer beställa på Tre:s hemsida..om jag skulle tycka den glappar eller liknande..vet någon då om jag kan åka till närmsta 3 butik och begära den utbytt?
Jag tycker faktiskt att operatören tre har skött sig bra. Har haft dem i 1 år nu. Ibland så finns det helt plötsligt inte någon täckning, och det drabbar mig och mina kompisar samtidigt, så det är ju uppenbarligen inte telefonen det är fel på... Men det var ett tag sen det hände nu. Iaf, jag hade ett litet problem med min telefon. Gick med den till en tre butik. De ville ta emot den direkt, och ville ge mig en utbytestelefon. Så det går fint att lämna in den till en butik om det skulle va problem.
Ska ta en titt på W960i.
Japp, tycker också att N95:an verkar lite väl plastig och billig, men jag tycker nog att den svarta verkar mycket bättre iaf. Så det blir nog en N95:a...tror jag.... Den har ju precis allt man behöver..
Men är det bara jag som tycker den är för tjock??
låter kanon.. att Tre skärpt till sig har jag också hört.. jag personligen tycker inte den är för tjock..van med min gamla w800..och tror inte den här är säskilt mycket tjockare..känns som man inte kan få allt (i dagsläget iallafall) två till sakar jag funderat på.. om man tar 299 kronors abonemanget sen väljer till att 99kr av dessa ska gå till den billiga varienten av bredband..kan jag då välja att ta bort det nästa månad sen? eller välja att uppgradera det? en annan frågeställning.. om man är utomlands på hotell med wlan..kan man då välja att stänga av 3G uppkopplingen, så man slipper riskera få monsterkostnader för att man surfat på 3g nätet istället för det önskade wlanet?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|