Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Logitech G25 och PS3

87 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 april 2008 - 12:46

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Jag undrar en sak. Är det jobbigt att det inte finns PlayStation-knappar på ratten? Alltså trekant, cirkel, fyrkant och kryss. Man måste alltså sitta och fippla med vanlig handkontroll i menyerna?

Sen en "dum" fråga: Det släpps ju en Driving Force GT-ratt som ska vara optimerad för Gran Turismo 5. Tror ni den kan ha bättre force feedback än G25:an? Den är ju nyare. G25 är väl 2 år gammal eller nåt sånt. Jag tänkte att tekniken borde ju gå framåt.

Vad tror ni? Är det nån risk att G25 blir "gammalmodig"? Den är ju fortfarande riktigt dyr så man tycker ju att den borde vara bäst, men priset blir ju högt även pga det är så exklusivt material i den. Så frågan är hur själva force feedbacken står sig mot nyare rattar.

När kommer det en efterföljare till G25??

Postad 01 april 2008 - 13:22

corv1
  • corv1
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag undrar en sak. Är det jobbigt att det inte finns PlayStation-knappar på ratten? Alltså trekant, cirkel, fyrkant och kryss. Man måste alltså sitta och fippla med vanlig handkontroll i menyerna?

Kan bara svara på att alla PS3 knapparna finns på G25 förutom "PS3-knappen" för att starta eller stänga av PS3an.
Trekant, cirkel, fyrkant och kryss motsvaras av de 4 översta knapparna på växelspaksdelen (ovanför power dioden)
Den runda 4-kantsknappen, motsvarar den som är likadan på ps3 handkontrollen. (upp, ner, vänster och höger som används för att traska runt i menyerna i spelen...)
De två röda i mitten motsvarar select och start knappen.
Paddlarna och de röda knapparna på ratten motsvarar L1, L2, R1 och R2

Postad 01 april 2008 - 16:07

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0

Hejsan svejsan
Då sitter man hemma med GT5 prologuen som iofs är grymm men det är något som saknas, en ratt! Tänkte dock ett par frågor, vad händer (när man kör med kopplingen aktiverad) när man växlar utan att koppla? Är det force feedback i pedalerna, speciellt kopplingen?

Vet inte själv men jag läste i nån annan tråd (kanske GT5P-tråden?) att friläget hoppar i om man växlar utan att frikoppla.

Sen tror jag att det bara är force feedback i själva ratten, inte i pedalerna.

offtopic. Jag glömmer aldrig när kopplingsvajern gick av på min gamla ford sierra och jag fick krossväxla 3mil hem, iofs nästan bara motorväg men ändå ;)

Postad 04 juli 2008 - 21:58

jorraw
  • jorraw
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

x

Redigerat av jorraw, 05 februari 2017 - 00:20.

Postad 05 juli 2008 - 20:37

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Om ni vrider ratten sakta när ni har force feedback på med G25:an. Känner ni ett litet skrapande då eller är det helt mjukt? Vill bara veta om det ska kännas så eller inte. Inte så störande men kan det bli bättre så vill man ju ha det så.
Och varför i hela friden släpper dom inte en uppdatering till mototrstorm så man kan köra med ratt!

Redigerat av Unregistered883bce2a, 05 juli 2008 - 21:06.

Postad 07 juli 2008 - 15:02

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Bra fråga! har undrat samam sak själv ett tag. Jag har Logitech ratten som släpptes tll GT4 releasen och vill ha G25:an till GT5 prologue:en, men jag vill inte köpa den nu om Logitch tar fram en ny ratt till GT5 releasen som är som G25:an fast med bättre force feedback och med ett förbättrat H-växel system som har mer motstånd i spaken och som är gjord för GT5. Ingen som hört något? rykte eller fakta är välkommet / jorraw

Känns ju som att G25an är så High-end man kan komma när det gäller logitech-rattar. Nog för att man kan förbättra växelspaken aningen men det är i princip allt. Pedalerna och ratten är i toppklass. Beställde förra veckan - riktigt nöjd.

Visst, det är ett tag till GT5 kommer och om du ändå bara tänkt spela GT5 med den och känner dig relativt klar med Prologue, då kan du ju vänta och se. Men jag har inte hört något om en ny G25, och de har ju precis släppt Driving Force GT som är den officiella ratten till GT5 (men den är inte lika bra som G25 - bara en force feedbackmotor, ingen koppling eller H-växel, sämre pedaler osv)
Driving force GT är ju GT5-ratten, att de dessutom skulle släppa en uppföljare på G25 i samband med GT5 känns mindre troligt, G25 är mer än tillräckligt bra för GT5 redan som den är.

Om ni vrider ratten sakta när ni har force feedback på med G25:an. Känner ni ett litet skrapande då eller är det helt mjukt? Vill bara veta om det ska kännas så eller inte. Inte så störande men kan det bli bättre så vill man ju ha det så.
Och varför i hela friden släpper dom inte en uppdatering till mototrstorm så man kan köra med ratt!

Japp, samma här... jag antar att det älltid är så med forcefeedback-rattar. Jag hade också hoppats på att det skulle kännas exakt som en riktig bilratt, men det var nog för mycket att hoppas på. Är ändå väldigt nöjd och man tänker ju inte på det så mycket när man kör...

Ville också köra motorstorm med ratt - vi får hoppas att tvåan har stöd för ratt. Även om det finns motorcyklar så behöver det ju inte betyda att man inte ska få köra bilarna med ratt - håller med.

Finns det några bra rattspel till PS3 förutom GT5P? Det enda jag har tyckt om någorlunda var sega rally, på grund av arkadkänslan. Dirt och Grid får jag inte någon bra känsla i hur mycket jag försöker ställa in dem. Ser mörkt ut inför deras kommande F1-spel...
Ska troligen köpa Formula One: championship edition, men kunde inte testa om det var bra med ratt för ratten fungerade inte i demot. Någon som har det och kan bekräfta att det är kul att köra med G25?

Redigerat av schjak, 07 juli 2008 - 15:05.

Postad 07 juli 2008 - 16:55

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Japp, samma här... jag antar att det älltid är så med forcefeedback-rattar. Jag hade också hoppats på att det skulle kännas exakt som en riktig bilratt, men det var nog för mycket att hoppas på. Är ändå väldigt nöjd och man tänker ju inte på det så mycket när man kör...

Ville också köra motorstorm med ratt - vi får hoppas att tvåan har stöd för ratt. Även om det finns motorcyklar så behöver det ju inte betyda att man inte ska få köra bilarna med ratt - håller med.

Finns det några bra rattspel till PS3 förutom GT5P? Det enda jag har tyckt om någorlunda var sega rally, på grund av arkadkänslan. Dirt och Grid får jag inte någon bra känsla i hur mycket jag försöker ställa in dem. Ser mörkt ut inför deras kommande F1-spel...
Ska troligen köpa Formula One: championship edition, men kunde inte testa om det var bra med ratt för ratten fungerade inte i demot. Någon som har det och kan bekräfta att det är kul att köra med G25?

Skönt o höra att det ska vara så =)
Tycker det borde gå att patcha motorstorm så ratten fungerar. Så svårt kan det väl inte vara?
Dirt är det spelet jag kört mest med ratten och det va grymt svårt i början men efter ett tag börjar det gå bättre. Svårt att hålla bilen rakt av nån anledning. Kanske går att fixa med nå inställningar i spelet

Postad 08 juli 2008 - 10:22

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Skönt o höra att det ska vara så =)
Tycker det borde gå att patcha motorstorm så ratten fungerar. Så svårt kan det väl inte vara?
Dirt är det spelet jag kört mest med ratten och det va grymt svårt i början men efter ett tag börjar det gå bättre. Svårt att hålla bilen rakt av nån anledning. Kanske går att fixa med nå inställningar i spelet

Tycker det är idiotiskt att man ska behöva pilla med inställningarna för att få en vettig styrning, på sin höjd ska man behöva välja mellan 900 grader eller inte, sen ska ratten fungera, så är det i alla andra bilspel, varför klarar inte codemasters det?

GT5 prologue spöar ju alla andra bilspel till ps3, bästa känslan jag någonsin varit med om i ett bilspel. Finns ju ännu mer äkta "simulatorer" till pc, men GT5 känns nästan som att köra bil på riktigt tillsammans med G25. Och så kan man ju använda kopplingen också... Att spela dirt efter det känns inte riktigt lika roligt, det känns lite som att man "snabbspolar" eftersom bilen accelererar alldeles för fort och har för bra väghållning...

Postad 10 juli 2008 - 20:42

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Appropå Motorstorm och ratt så tycker jag denna annons va fin http://www.gameseek....k6hb/MotorStorm
Schysst tips dom har där ;)

Postad 24 september 2008 - 09:19

Wirus
  • Wirus
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag behöver hjälp. Har en Logic3 TopDrive GT4 Steering Wheel (PS2/XBOX) som jag tänkte koppla till PS3. Först köpte jag en USB-adapter som inte fungerade med ratten, sen hörde jag av mig till Logic3 som sa åt mig att pröva en av deras adaptrar som tydligen skulle fungera. Den bara blinkar å ratten lyser inte alls (vilket den gör om man kopplar den direkt till en PS2), PC:n hittar däremot ratten men den lyser inte där heller så jag tror inte det fungerar.

Nån som har en vettig lösning?

Postad 24 september 2008 - 09:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
är det pedaler med när man köper ratt till ps3 eller gasar och bromsar man med knapparna som sitter på?? sen undrar jag om det är lättare eller svårare att köra med ratt om man aldrig har gjort det tidigare.

är det G25 dom säljer på EB games? kostar 699kr tror jag

Postad 24 september 2008 - 15:12

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

är det pedaler med när man köper ratt till ps3 eller gasar och bromsar man med knapparna som sitter på?? sen undrar jag om det är lättare eller svårare att köra med ratt om man aldrig har gjort det tidigare.

är det G25 dom säljer på EB games? kostar 699kr tror jag

Köper du g25´an så är det pedaler med (koppling,broms och gas)
Jag personligen tycker att det är F*n så mycket roligare att köra med ratt, och det är inte så j*vla svårt ; man kommer in i det i alla spel efter ett tag.
Ratten på EB Games är nog inte g25´an den brukar gå på 2000-2500, men jag har inte ångrat en sekund att jag köpte den, synd bara att man inte har ett "Gaming-Room", det blir ju lite o släpa fram och tillbaks...
Mvh Danne

Postad 05 januari 2009 - 23:01

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Slog till och köpte en G25:a idag från netonnet, underbart att köra gt med det och då har jag bara kört demot än så länge. Sega rally var en besvikelse (demo). I grid (demo) kan man använda 6 växlade lådan men det spelar ingen roll om du kopplar eller inte. I gt (demo) fick jag inte kopplingen att fungera, man skall väl bara trycka på trekant någon gång under körningen för att aktivera koppling, men denna funktion kanske saknas i demot.
Fördelar:
Grym kvalité
6 vxl låda
Mycket bra force feedback
Pedalerna har grym precision

Nackdelar:
Blir en del sladdar, bökigt att ta fram
Kräver nästan en egen ställning
dyr
stöds inte fullt ut av alla spel (detta beror på speltillverkarna dock, inte på logitech)

Postad 06 januari 2009 - 10:38

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Jo kopplingen ska funka även på demot. Konstigt att det strular för dig. Tänk på att starta konsolen med ratten som kontroll nr 1, använd inte handkontroll. Sen ska förstås växelådan stå i H-läge och inte sekventiell. Kolla att det är rätt knapp du aktiverar kopplingen med. Men som du säger så är det väl den översta knappen (den som motsvarar trekant).

Ratten och pedalerna är rejäla och verklighetstrogna. Men växelspaken är sladdrig och plastig, alldeles för lite motstånd när man växlar tycker jag.

Undrar när riktiga GT5 kommer!? ;) GT är en riktigt snygg simulator. De får gärna fixa skadefysik också men huvudsaken är att det kommer fler banor.

Postad 06 januari 2009 - 13:55

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
I GT proulogue fungerar bara kopplingen om man kör en bil som har en koppling. Om man inte vet vilka det är så kan man kika om föraren sträcker ner handen till växelspaken vid växlingar, då brukar det gå att köra med koppling. Och man aktiverar den med trekant. Annars växlar föraren på ratten och då stöds den inte. Ska ju vara verkligt =)

Redigerat av Unregistered883bce2a, 06 januari 2009 - 13:57.

Postad 06 januari 2009 - 18:17

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

I GT proulogue fungerar bara kopplingen om man kör en bil som har en koppling. Om man inte vet vilka det är så kan man kika om föraren sträcker ner handen till växelspaken vid växlingar, då brukar det gå att köra med koppling. Och man aktiverar den med trekant. Annars växlar föraren på ratten och då stöds den inte. Ska ju vara verkligt =)

Smart, det tänkte jag inte på! ;)

Postad 10 januari 2009 - 00:08

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Ah kan vara det ja...har för mig jag testade 2 olika bilar, men lyckades kanske pricka 2 som inte har H-låda stöd :unsure: skall leka lite mer imorgon, har köpt prologue nu.

Postad 10 januari 2009 - 09:48

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Ah kan vara det ja...har för mig jag testade 2 olika bilar, men lyckades kanske pricka 2 som inte har H-låda stöd ;) skall leka lite mer imorgon, har köpt prologue nu.

T ex Mitsu Evo X och Nissan R35 GT-R har typ halvautomatiska lådor och går således inte att växla med H-låda och koppling. Har för mig att Audi R8 är ett annat exempel.

Postad 16 januari 2009 - 12:11

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Har nu testat GRID (inte demot). Hur kul som helst, vilken känsla alltså säger jag bara, det känns verkligen när man blåser på i 250, rattens ff känner av vägen grymt bra. Försöker köra med H-lådan men det är svårt, man hinner ofta inte växla. Det brukar sluta med att man har en hand på växelspaken och en på ratten och förlorar därmed lite styrka och precision när man skall styra. Ett bra exempel är porsche 911 som jag körde, den axa så j*vla snabbt att man fick ju växla upp till fyran på 3-4 sekunder, då gäller det att hitta växlarna snabbt.
En nackdel jag hittat med spelet är att alla motorer brötar en del runtomkring så man hör oftast inte sina egna varvtal, ligger ofta och kör på för låga varv eller varvar ur motorn.

Summering: Bilspel blir som nya med ratt!! speciellt G25 ratten

Postad 06 juni 2009 - 10:23

Unregistered2fc90cb8
  • Unregistered2fc90cb8
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
har tagit hem grid Demot, funkar det med G25:an ?
Jag fattar inte hur man ställer så det ska funka med ratten isf... :)
Nån som kan förklara ?

Postad 12 juli 2009 - 19:57

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Finns Logitech g25 i dag för något bra pris?.

Postad 12 juli 2009 - 22:47

bakemono
  • bakemono
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Finns Logitech g25 i dag för något bra pris?.

Prisjakt är din vän =)

Postad 13 juli 2009 - 10:42

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Den håller verkligen priset. Jag köpte den för 1,5 år sedan och då var den till och med några hundringar billigare, var tillfälligt nedsatt då på ett ställe. Finns väl inte nån värdig konkurrent till G25 så de har väl ingen anledning att rea ut den...

Finns kanske beg?

Redigerat av Unregistered7c808eec, 13 juli 2009 - 10:43.

Postad 26 augusti 2009 - 02:33

ChicoPato
  • ChicoPato
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Nu är den här tråden död sen 1 månad men tänkte bara kolla ifall någon funderar på att köpa sig en G25 så kanske dom borde tänka på att handla begagnat? Och då min som jag säljer för 1500 fraktat.
Skicka PM vid intresse.
Och sorry för jag inte bidrog till tråden utan bara skamlöst försöker sälja min ratt. :)

Postad 04 oktober 2009 - 12:52

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
Hej!

Äe det någon som vet nånting om Logitech G27, bra mycke dyrare va den ju iallafall.

Postad 04 oktober 2009 - 15:38

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
G27 har 6 knappar på ratten istället för 2 som G25 har.
G27 har 10 LED-lampor ovanför ovanför rattnavet som ska kunna indikera när man ska växla eller visa varvtal.
G27 har även en annan typ av forcefeedback-motor (diagonal cut ; helical) som tydligen gör mindre ljud av sig och ska kännas smidigare när man svänger
G27´ans växelspak har en hårdare "fjäder" som gör att den känns lite trögare vid växlingar plus att växellägena känns mer distinkta (som jag förstått det) och broms och kopplingspedalerna är lite "högre" än gaspedalen plus att man nu kan skifta dom (pedalerna) lite i sidläge med hjälp av insexskruvar.

Men med priset dom satt (CA 3500) så behåller jag nog G25´an ett bra tag till, det enda som jag saknar jämfört med G27´an så här på papper är väl växelspaksförbättringen, och när man väl kör så tänker man inte så mycket på det, men den känns ganska "lös" när man lattjar med den under laddningstider...
MVH Danne
PSN ID SWE-666

Postad 04 oktober 2009 - 16:42

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
Jag slog till på en G27'a, det blir nog trevligt kompliment till bilspelen. Jag har haft en Momo racing tidigare men
det visade sig att den inte va kompatibel med Ps3.

Postad 04 oktober 2009 - 17:26

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Säg gärna vad du tycker om den när du har haft den ett tag. Säg vad som är onödigt gentemot G25:an osv.

En annan sak också bara, kan någon förklara för mig vad force feedback gör?

Edit: Checka den här badboyen http://uk.visionracer.com/uk/

Redigerat av Unregistered1689, 04 oktober 2009 - 17:35.

Postad 04 oktober 2009 - 19:36

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

Jag slog till på en G27'a, det blir nog trevligt kompliment till bilspelen. Jag har haft en Momo racing tidigare men
det visade sig att den inte va kompatibel med Ps3.

Nice! vart köpte du den o vad pyntade du?

Postad 09 oktober 2009 - 19:40

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
Hej!

Jag köpte den på Dustin och fick pynta 3800:-
Ratten är WAY BEYOND bra, jag hade ju som sagt en logitech momo racing och den är ju ljusår ifrån (den är till salu om nån är intresserad)
Vet inte riktigt vad jag ska skriva när jag upplever den som fulländad, måste ju tilläga att jag inte har provat G25 så om den är prisvärd gentemot den låter jag va osagt men troligtvis inte då G25 verka gå att få till rätt kurs, men
jag ville som sagt inte ha den som va billigast utan den som va bäst.

Postad 11 oktober 2009 - 18:57

RooBang
  • RooBang
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag spelar GRID, Colin McRae - Dirt, Nascar09 och F1 på PS3 med min G25 och det funkar så fruktansvärt bra skulle gärna prova en G27 men det får bli i framtiden. Men det största problemet med ratt till TV- och Dataspel är att man sällan sitter bra så jag köpte en Playseat och det gjorde hela grejen att sitta som i en bil är det som behövs då tror jag att vilken ratt man har spelar mindre roll.

Postad 11 oktober 2009 - 23:04

perperub
  • perperub
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Tja!

Jag går i köptankar kring en G25 och är sjukt sugen! Dock lite nyfiken på den nya G27. Är det värt 1200kr mer, vilka förbättringar är gjorda, det är frågan...?

En fråga till er som har G25: Vilken diameter har själva ratten?

Videorecension av G25 vs G27: http://www.youtube.c...h?v=V5-BowDSEc0 Enjoy!

Tack på förhand!

Mvh Pär

Redigerat av perperub, 11 oktober 2009 - 23:36.

Postad 12 oktober 2009 - 05:16

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

En fråga till er som har G25: Vilken diameter har själva ratten?

Jag har ingen G25 men kanske får svara ändå :unsure: Rattens diameter är 11". Dvs samma som G27.

Redigerat av VincentVegaSWE, 12 oktober 2009 - 06:36.

Postad 06 december 2009 - 09:02

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hej! Är inne på att beställa g25:an. Hur tjock får bordsskivan vara för att man ska kunna fästa den? Jag tror min bordsskiva (vardagsrumsbord) är för tjockt. Nån som kan vara vänlig och mäta/testa...

Postad 06 december 2009 - 10:29

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Har inte mätt själv men i inlägg #7 i den här tråden står det max 52 mm.

Postad 17 december 2009 - 20:01

bio är bäst hemma
  • bio är bäst hemma
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Har en fråga angånde min g25 ratten. Ratten noll pungt är 5 till 10 grader till vänster eller vad man nu ska säga. Så håller jag ratten rakt så sväger bilen till höger, så jag måste har den 5 i 12 för att bilen/jag ska köra rakt. Någon som har haft det problemet med g25 ratten. Har testat starta om ps3 och ratten men problemet kvarstår. Vad ska man göra? Några tips så vore jag tacksam

Postad 18 december 2009 - 16:36

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Ring Logitech-supporten.

Postad 25 december 2009 - 18:27

Unregisteredfb52551f
  • Unregisteredfb52551f
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nu när bion är i princip färdig så ska ju givetvis G25´an ha en ställning och ett vettigt bilsäte.
Är det nån som sitter på en vettig grundritning med lite mått och andra tips ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.