* Officell Tråd - Pioneer SC-LX90 *
Pioneer SC-LX90
(Förstärkare)
|
5
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 05 August 2008 - 20:04
Intryck efter en tids användning? Dragnet och Zippe...
Instämmer!
Det kan väl inte vara så att ni är missnöjda
Mvh.
Mats
Postad 07 August 2008 - 20:38
Instämmer!
Det kan väl inte vara så att ni är missnöjda, Försök slita er från maskinen och ge oss något att dregla över.
Mvh.
Mats
Semestertider
En himla bra pjäs! Har lite dumma begränsningar som ingen bild via HDMI på inbyggd LCD, ingen videokonvertering när man kör HDMI in (vilket kan göra Zon 2 och 3 ganska värdelösa om man vill använda det (inte jag)), kan inte välja att låta bli högtalarkonfiguration vid MCACC (vilket min gamla AX4 kan).
EDIT: MCACC kan låta bli högtalarkonfiguration också (om jag läser manualen vill säga
Men låter förträffligt och utmärkt bild!! Solid och bra disponering av ingångar. Utmärkta AD-omvandlare om man kör någon källa analogt in.
För den som vill multi-zona kan begränsningarna ovan göra det hela mycket omständigt men som lite puritansk förstärkare med möjlighet till bi-amping och massor av kraft är det en hit!
Kan ersätta modesta krav på en HTPC också.
Min blir lite varm den med men mest när det blir lite varmare i rummet (skall fixas på måndag är det tänkt (rummet alltså)). Kan man inte undvika varma rum så behövs nog mycket luft runt den.
Redigerat av Dragnet, 11 August 2008 - 18:53.
Postad 07 August 2008 - 21:37
Semestertider
(Osså lite svårt att slita sig ifrån den när man är tillbaka skall erkännas
)
En himla bra pjäs! Har lite dumma begränsningar som ingen bild via HDMI på inbyggd LCD, ingen videokonvertering när man kör HDMI in (vilket kan göra Zon 2 och 3 ganska värdelösa om man vill använda det (inte jag)), kan inte välja att låta bli högtalarkonfiguration vid MCACC (vilket min gamla AX4 kan).
Men låter förträffligt och utmärkt bild!! Solid och bra disponering av ingångar. Utmärkta AD-omvandlare om man kör någon källa analogt in.
För den som vill multi-zona kan begränsningarna ovan göra det hela mycket omständigt men som lite puritansk förstärkare med möjlighet till bi-amping och massor av kraft är det en hit!
Kan ersätta modesta krav på en HTPC också.
Min blir lite varm den med men mest när det blir lite varmare i rummet (skall fixas på måndag är det tänkt (rummet alltså)). Kan man inte undvika varma rum så behövs nog mycket luft runt den.
Semester = "Get to know your Susano time" Så denna bortförklaring köper jag ej
Klarar Susanon att leverera OSD(transparant) med HDMI till plasman/projjen så är nog begränsningen med den inbyggda LCD:en inget att orda om enligt mig(Skulle haft Susanon bakom ryggen iallafall).
Vet du vilka DAC:ar/Bildkretsar som används med skönheten?
Mvh.
Mats.
Postad 07 August 2008 - 21:47
Semester = "Get to know your Susano time" Så denna bortförklaring köper jag ej
.
Klarar Susanon att leverera OSD(transparant) med HDMI till plasman/projjen så är nog begränsningen med den inbyggda LCD:en inget att orda om enligt mig(Skulle haft Susanon bakom ryggen iallafall).
Vet du vilka DAC:ar/Bildkretsar som används med skönheten?
Mvh.
Mats.
Lämnat landet så det var svårt men nu är det tillbaka till Susano
OSD verkar bara fungera med Pioneer plasma med SR+ (?). Jag har min Susano till vänster så för mig är det OK.
DAC är Wolfson och video är Marvel.
Jag kör min Viasat-box via HDMI men CanalDigital dito via komponent (eftersom den är så buggig över HDMi) och där de-interlacar Susano 1080i signalen med den äran.
Postad 12 August 2008 - 15:31
Mvh
Roger
Postad 13 August 2008 - 13:45
Dragnet. vilket sätt att koppla ljudet till Susanon. Tror du låter bäst? hdmi eller analogt Många kopplar fortfarande analogt för att ljudet blir mer levande och dynamisk. Över hdmi blir ljudet mer platt,använder den bara som bild visare.
![]()
Mvh
Roger
Det varierar för mig:
Blu-ray och DVD: HDMI (men kolla noga i setup för varje apparat att du verkligen får multikanal över dess HDMI)
DVD med i.Link för musik: i.Link
CD, DAT: Optiskt
SatBoxar: coax/optiskt (eftersom de har problem med AC-3 över HDMI)
Susano har lätt de bästa DAC bland mina apparater!
Postad 13 August 2008 - 16:53
Postad 28 August 2008 - 16:45
Postad 06 September 2008 - 21:29
För övrigt är jag nöjd med denna...
Redigerat av SweElite, 06 September 2008 - 21:30.
Postad 07 September 2008 - 14:35
hälsningar
Roger
Postad 07 September 2008 - 15:35
Hej. SweElite Har titta på manualen på sidan 101. Kan tolka det fel som står skrivet. Men sätter man på auto resolution. Sätter den gränsen på vad tv klarar av. En bit ner i text säger den så här This setting is(valid) giltig for HDMI and component outputs.Det borde betyda att har du en maskin som bara kan ge ut 720 p via hdmi skalar han upp det auto till 1080 p om tv klarar det.
![]()
hälsningar
Roger
Postad 07 September 2008 - 16:30
Postad 07 September 2008 - 16:52
Det var svagt för en så dyr förstärkare. Så typ en CD-box som har hdmi får max 1080i. Men kopplar man med 1 x Komponentvideoutgång kan man skala upp till 1080 P. KRAPPppppp !!!!!
Inte nog med att du ej kan skala upp bilden med HDMI, Så kan du ej heller göra någon som helst bildbehandling av en signal från en HDMI källa(om jag förstod SweElite rätt?).
Har aldrig förstått varför dessa begrännsningar finns förutom att driva oss till vansinne
Mvh.
Mats
Postad 08 September 2008 - 17:51
Inte nog med att du ej kan skala upp bilden med HDMI, Så kan du ej heller göra någon som helst bildbehandling av en signal från en HDMI källa(om jag förstod SweElite rätt?).
Har aldrig förstått varför dessa begrännsningar finns förutom att driva oss till vansinne.
Mvh.
Mats
Jag var också lite irriterad på detta i början men allt är nu förlåtet pga den otroliga kraft och ljudkvalitet den har! Mina öron kroknar innan LX90 gör detsamma (ja, den har alltså inte gjort det ännu fastän jag har försökt
Postad 08 September 2008 - 17:59
Detsamma gäller 905:an jag har nu.
Postad 10 September 2008 - 09:32
MVH
Roger
Postad 12 September 2008 - 18:09
Hälsningar
Roger
Postad 16 September 2008 - 17:49
Nu finns det en bra Review av en kompetent herre vid namn David Vaughn på Ultimate AV mag.com Länk Två nyfikna frågor till dragnet.Har själv tänkt att investera i en PS Audio-Power Plant Premier vad tycker du om den? Vad för högtalare använder du?
![]()
Hälsningar
Roger
Power Plant Premier verkar vara den enda nätpryl som "gör sin egen ström". Den är egentligen ett slutsteg som ger 1500 VA vid 230 V! Och super som åskskydd därmed. Har inte provat LX90 utan det men det finns ett ton av goda omdömen om den. (Och bra låter det
Högtalarna är bra de med - foton och mer detaljer kommer om några veckor då det sista är klart
Postad 14 October 2008 - 11:13
Den går väl att bi-ampa?
Jag har ett par Canton RC-L och man ska använda en sån box där jag egentligen behöver ett slutsteg. Funkar det med denna förstärkare?
Postad 14 October 2008 - 19:53
Postad 15 October 2008 - 15:25
Jag kan få denna best för 50k. Det är ett utmärkt pris anser jag. Men det blir ungefär 2000kr/månad med avbetalning. Det kan vara värt det.
Postad 18 October 2008 - 16:25
Postad 19 October 2008 - 10:46
Jag köpte besten igår och det första intrycket är att den är TUNG! Har inte hunnit koppla in den än och det blir inte förrän senare ikväll. Tänkte ta hjälp av en kompis som också är susano-intresserad. Det är som julafton.
Jag måste bara fråga er som köpt den om ni fick med den där Ipod-kabeln som det står om i manualen? Jag hittar inte den i paketen nämligen.
Postad 19 October 2008 - 11:07
Mvh Roger
Postad 19 October 2008 - 21:32
Postad 19 October 2008 - 22:35
Mvh Roger
Postad 19 October 2008 - 22:42
Mvh Roger
Postad 19 October 2008 - 22:53
Mvh Roger
Postad 20 October 2008 - 00:48
Jag har ett annat problem nu. Alla högtalare funkar men det verkar som om vänster och höger högtalare tar nästan all ljud istället från centern. Precis som om den klipper ljudet från centern. Framförallt i spel. Det måste vara en inställning men hittar inte det.
Postad 20 October 2008 - 08:28
mvh Roger
Postad 20 October 2008 - 10:24
Tack för dina snabba och upplysande svar! Jag får testa det hela ikväll när jag kommer hem från jobb. Jag har ingen dator hemma så det blir till att jag skriver från min ipod touch så ursäkta om mina svar blir knapphändiga.
Jag och min kompis testade med ps3 och vad jag kan minnas så ska man höra det där tickande ljudet i centerhögtalaren när man bläddrar i ps3-menyn. Nu ligger det ljudet på frontarna istället.
Samma sak om jag börjar spela Geomitry Wars 2 på min xbox 360, där finns inget ljud i centern men frontarna brummar på ordentligt. Lite märkligt tycker jag.
Som du säger är det nog en inställningssak. Man blir smått överväldigad av alla inställningar och allt komplicerat ljud man kan få ut. Som du märker har jag bara haft lite simplare förstärkare innan.
En sak är dock säker och det är att stärkaren är ett kraftpaket utan dess like. Otroligt kontrollerat ljud.
Uppdatering: Angående det tickande ljudet från ps3ans menyer så ska de låta från höger och vänster front och inte centern. När man haft en stärkare en längre tid så glömmer man att olika maskiner låter olika. Som i detta fall.
Jag har iaf biampat alla högtalare nu förutom centern för det funkar inte till den. Men ljudet är kanon. Tror inte jag kan få så mycket bättre ljud ur mina Canton RC-L.
Redigerat av ulukai, 21 October 2008 - 09:48.
Postad 23 October 2008 - 16:41
Om jag dock spelar mario galaxy så funkar allt bra. Ljud och bild hänger med.
Någon som vet vad jag kan göra åt problemet?
Postad 02 November 2008 - 12:24
Postad 02 November 2008 - 14:14
Tex om man använder sig av en PS3a?
Postad 02 November 2008 - 14:46
Mvh
Roger
Postad 29 November 2008 - 02:36
Postad 06 December 2008 - 15:02
Jag har dock märkt att när jag kör ps3 genom hdmi -ingången på stärkaren så hittar den inte bildsignalen direkt som den gör med 360. Det kanske är projektorn som den fungerar dåligt med.
Just nu önskar jag mig ett hus, eller iaf ett större rum så jag verkligen kan kräma på med min utrustning. Det känns så litet i en etta för tillfället.
Sen kan jag fråga om det går att biwira till en center som bara har en ingång så att säga. L och R. Kan jag dra fyra sladdar från förstärkaren och sen plugga in dom i min center? Jag vill inte förstöra min förstärkare nämligen så det är bäst att fråga först.
Postad 07 December 2008 - 08:47
Postad 07 December 2008 - 14:20
Hej.Dragnet. Hur går det med dina inställningar med pc fungerar det och får du till bättre och snyggare graph
Vill inte stressa men några bilder hade varit skoj
Det börja kännas jobbigt att ha så bra grejor runt omkringen som man inte kan använda pga byggnation.
Jo nu finns det några bilder i mitt galleri. Jag skall snart dumpa över de nya MCACC inställningarna till PC och se hur de föll ut.
Postad 08 December 2008 - 10:43
Jag har märkt att susanon är rätt ljus i ljudet och jag undrar vilka högtalare som passar bra till den?
Postad 08 December 2008 - 16:52
Mvh
Roger
Postad 04 January 2009 - 17:25
Är det någon som har en SUSANO nu som haft en AX10:a innan? Om så är fallet hur låter SUSANO i förhållande till AX10:an? Stor skillnad, mer effekt ur den osv?
Tacksam för era intryck av den.
MVH
Mats
Postad 13 January 2009 - 10:45
Jag tror det bästa är om du gör en jämförelse på prisjakt och tittar på specsen där. Detta är min första Pioneerprodukt och jag är extremt nöjd. Låg och lyssnade på en skiva igår och kom att tänka på hur nära verkligheten den lät. En skarp produkt helt klart!
Effekten som stärkaren har är stor och till och med blir över. Man kan kräma på hur mycket som helst. VIll dock inte skapa en andra jordbävning här i skåne
Postad 13 January 2009 - 12:16
Hej Maths!
Jag tror det bästa är om du gör en jämförelse på prisjakt och tittar på specsen där. Detta är min första Pioneerprodukt och jag är extremt nöjd. Låg och lyssnade på en skiva igår och kom att tänka på hur nära verkligheten den lät. En skarp produkt helt klart!
Effekten som stärkaren har är stor och till och med blir över. Man kan kräma på hur mycket som helst. VIll dock inte skapa en andra jordbävning här i skåne
Specen har jag haft ca ett och ett halvt år på den, men en spec är en spec. Tänkte om det var någon som hade bytt upp sig från en AX10:a och hade lite info om skillnader.
/Mats
Postad 13 January 2009 - 12:48
Postad 13 January 2009 - 20:47
Specen har jag haft ca ett och ett halvt år på den, men en spec är en spec. Tänkte om det var någon som hade bytt upp sig från en AX10:a och hade lite info om skillnader.
/Mats
Nej, men det var en *väldig* skillnad mot min gamla AX4:a och den var inte så dålig minsann!
LX90 låter förnämligt och har massor av kraft.
Postad 14 January 2009 - 15:59
Tyvärr är denna tråd hyfsat död pga att det inte är så många som köpt den. Vem har råd med 65 papp i dagens läge liksom?
Jag vill inte påstå att jag har råd med det, men jag köpte den ändå ihop med ett häftigt högtalarpaket (Pio S-1EX, S-2EX, S-7EX och velodyne DD-12.) Jag hade kunnat köpa en fabriksny bil för pengarna, men jag tycker den nya anlägningen låter mycket bättre än en bil hade gjort.
Den ersatte en gammal Harman Kardon receiver, slutsteg av Classé och högtalare av von Schweikert. Nu vet jag inte hur mycket som är effekten av högtalarbytet respektive stärkaren eftersom jag bytte allt på ett bräde men jag stod knappt ut med min anläggning för ynka 70' efter att ha provlyssnat på pioneeren. Kombinationen är underbar och jag tror inte jag behöver köpa nya HT-prylar på mycket, mycket länge!
/Daniel
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Pioneer SC-LX90 vs SC-LX904
126 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?