svårt att säga, ja beställde min från Mediamania, funkade riktigt bra.
skönhet ????
hmm den e ganska ful, o den e ju på "stående"
~G
Redigerat av Unregisteredebf534f5, 09 June 2008 - 15:01.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Postad 09 June 2008 - 14:59
Hej
svårt att säga, ja beställde min från Mediamania, funkade riktigt bra. skönhet ???? hmm den e ganska ful, o den e ju på "stående" ~G Redigerat av Unregisteredebf534f5, 09 June 2008 - 15:01. Postad 09 June 2008 - 15:02
Köp den på Tyska E-bay, fick min för 1600:- och då var det 350-modellen.
Ca 1 veckas leveranstid. Postad 09 June 2008 - 19:18
Såg att någon tidigare frågat om stillbildsvisning (alltså visning av vanliga digitalfoton), men hittade inget svar. Är det någon som kan säga hur det funkar?
Postad 10 June 2008 - 06:27
Hejsan
Fungerar helt ok, bara tryck på ok en bild så visas den eller tryck play så visas det som bildspel (tiden justerbar) skall den roteras så e de bara att trycka pil vänster eller höger(bildspelet stannar upp då, men bara tryck play igen så fortsätter det) Sen så kan du "surfa" iväg till vilken mapp som helst och lyssna på musik på samma gång ditt bildspel fortsätter. Har du dom (bilderna) på ett usb-minne gör du precis likadant (inget behöver kopieras till boxen). Detta e nu ingen "mirakel" box men den gör det mesta med betyget godkänt (enligt min åsikt) ~G Redigerat av Unregisteredebf534f5, 10 June 2008 - 06:27. Postad 10 June 2008 - 15:49 Tackar! En liten följdfråga dock; känns det segt med väntetider mellan bilderna? Det verkar ju vara som alla mediaspelares akilleshäl är just bildvisning, skumt... Postad 11 June 2008 - 08:35
Hej
Har användt bildvisningen så lite, så minns ej hur det var, oftast då vi sett på bilder har jag lagt igång bildspelet och ställt in tiden på 5sek (om jag minns rätt) men en bild på 1,5 -2 meg tar nog säkert 1-2 sek (dock ej säker på detta nu) men då man har igång bildspelet, så laddas ju nästa bild in i "bagrunden" så då byts den ju "genast" ~G ÄNNU EN LITEN VINK! Såg att Digilive erbjöd den med NDAS stöd nu för en hundring extra, så de e nog säkert värt att satsa på , vet dock ej vad man får för hundralappen, bättre software eller bättre box, men kan va värt att kolla upp! ~G Postad 12 June 2008 - 15:42 Vad gäller bildvisningen kan man byta bild manuellt med pil ner (har jag för mig att det var, annars höger) men det är fortfarande mjuk övergång mellan bilderna. Vad gäller NDAS har Digilive släppt en ny FW med detta. Har inte testat ännu, men ser lovande ut. //T Redigerat av tdn, 12 June 2008 - 15:43. Postad 12 June 2008 - 21:41 Det man får för hundralappen är NDAS-koderna. Hårdvaran är den samma. Har nu fått NDAS att fungera med nya Firmwaren från Digilive. Vet inte om det fungerar för hmr 700, men 350 funkar. Postad 13 June 2008 - 07:08
Jag trodde den var skitbra innan jag köpte den........när jag fick hem den och testat den tänkte jag slänga den i väggen........efter ett tag tyckte jag att den började bli ok, åtminstone i vissa avseenden.........nu är den helt plötsligt grym!!!! försök hitta en spelare med dessa funktioner för 1600:-!!! Postad 13 June 2008 - 08:20
Senaste nytt om NDAS och HMR-700A
Det verkar som om det skall fungera där med. såg en bild på tyska E-bay om 700 med NDAS Vet dock inte om Firmwaren för 350 funkar på 700... Postad 13 June 2008 - 09:32
Hej
Skulle inte kunnat beskriva det bättre själv hade den i flere månader att samla damm efter första besvikelsen, men nu... ~G någon som vet nåt om NDAS, e de software eller hardware modifieringar??? Postad 13 June 2008 - 09:36
På 350 är det software, hur det är på 700 törs jag inte säga, men om du kikar på ovanstående inlägg så verkar det ju som om även 700 är förberedd rent hårdvarumässigt. Redigerat av tassbonn, 13 June 2008 - 09:36. Postad 18 June 2008 - 09:52
Hejsan
Lite Ellion o NDAS info, 350 o 700 e väl exakt samma sak i olika förpackning. (samma firmware går att använda) Så kan bekräfta att NDAS fungerar även på 700-A (även den version som ej e såld som NDAS) har själv testat den. Med Hjälp av vissa herrar här på forumet, Tackar ~G Postad 03 August 2008 - 09:02
Såå hur gör man för att få detta att funka då? Postad 18 October 2008 - 20:15
någon som vet ifall man kan spela in direkt ifrån ett analogt tvutag? (då jag kör tv genom fiber så får jag ut en "gammal" analog signal tyvärr) så jag kör på det vanliga tv utaget på tven och gör kanalsökning som man alltid gjort på tv:en. Jag undrar verkligen om det funkar att spela in då.
Postad 01 December 2008 - 11:21
Hej
Jo de fungerar, bara koppla scart från tv:n till Ellion! Den kanal du har på slagen på tv:n sänds automatiskt ut i "scarten" på samma gång. ~G Postad 12 December 2008 - 08:48
Kan du beskriva hur du gick till väga för att få det att funka? /J Postad 12 December 2008 - 15:09
Hej
1. ha en image/firmware i din box som har stöd för NDAS (finns tex på, http://www.digilive....dukt_index.htm) 2 installera ndas på din dator gå till denna sida: http://www.ximeta.com/web ladda ner tex "New NDAS software 3.41" iinstallera! 3.installera detta program: http://www.winpcap.o...all/default.htm 4. kör detta program från en command prompt för att få ndas key : http://www.benf.org/...dy/ndasscan.exe lägg in den i ndas programmet och d e klart! ~G Postad 19 January 2009 - 11:13
Hej
Rekomenderar senaste FiRMWARE (daterad 081231) till denna spelare! Snabbare menyer, snyggare, fler inställningar, bättre hantering av upplösning ~G ps. - NDAS fungerar som förut! - permanent/auto -timeshift fungerar! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |