Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba 46ZF355

243 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 december 2007 - 15:40

Danielse
  • Danielse
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag känner mig lite (bara lite) skyldig till att tjafsandet från z3030 tråden har fortsatt i denna tråden. Min önskan var att tala om zf355....Det har det ju inte precis varit så mycket om om man säger....

Det på minner väldigt mycket om diskusioner från sandlådan om "Min pappas bil....osv"

Jag kan i alla fall glädja(?) Er med att jag nu lagt min order hos hardwareversand.de på min zf355. Priset in alles blev 2.235,57 EUR vilket banken översatte till 21.072 kronor när jag betalade. Nu är det bara att vänta. Leveranstiden var obestämd så chansen att få leverans innan jul är nog liten :-( Men man får skylla sig själv att man inte beställde tidigare. (Jag tror vi är rätt många här som har svårt att "slå till")

Skälen för mitt köp är
1. Toshiba förefaller ha lyckats mycket bra med bildbehandlingen (t ex z3030)
2. zf355 har S-PVA skärm
3. zf355 är väldigt snygg

Jag valde mellan Sonys X3000 samt Toshibas z3030. Sony var för dyr och ful. z3030 helt ok men zf355 snyggare/bättre (och dyrare)

Att köpa från Tyskland känndes först lite kymigt men efter att ha både läst på om garantier samt talat med deras kundtjänst känner jag att det i stället är helt rätt. (Vid ett garanti fall står de för fraktkostnaderna mm). Svenska handlare lägger på allt för mycket så jag tycker det är en viktig uppgift att våga handla från andra EU länder så att marknaden utsätts för nödvändig konkurrens. Jag har tidigare köpt både MC och kakel till badrum från Tyskland så jag gör min plikt för att EU skall leda till något positivt.

Hoppas nu på en trevlig present till hela familjen lagom till jul

Keep Smiling.:-)

Jag är riktigt otåligt nyfiken på hur det går för dig. :lol:
Hoppas du får den denna vecka och lova att berätta hur det gått med allt.
Jag tror du har köpt en kanonTV! Jag ska köpa likadan. ;)

Mmm jag har också bestämt mej typ kolla på 40XF355 idag hos hifiklubben på söder för att få lite känsla för svärtan och uteseendet, vart nöjd. Läst testet flertalet gånger på areadvd.de (http://www.areadvd.d...6zf355d_1.shtml) dom har ju även testat 47Z3030 och tycker 46ZF355 är bättre på flera punkter.
Så då återsåtr bara vart man sa köpa den ... och vem som har den i lager .. i tyskland ;) tips emot tages gärna.

/Martin

Hejsan.

Vart hittar du testet på 47Z3030? Har sökt men ej funnit.

Postad 11 december 2007 - 15:50

marpou
  • marpou
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Jag känner mig lite (bara lite) skyldig till att tjafsandet från z3030 tråden har fortsatt i denna tråden. Min önskan var att tala om zf355....Det har det ju inte precis varit så mycket om om man säger....

Det på minner väldigt mycket om diskusioner från sandlådan om "Min pappas bil....osv"

Jag kan i alla fall glädja(?) Er med att jag nu lagt min order hos hardwareversand.de på min zf355. Priset in alles blev 2.235,57 EUR vilket banken översatte till 21.072 kronor när jag betalade. Nu är det bara att vänta. Leveranstiden var obestämd så chansen att få leverans innan jul är nog liten :-( Men man får skylla sig själv att man inte beställde tidigare. (Jag tror vi är rätt många här som har svårt att "slå till")

Skälen för mitt köp är
1. Toshiba förefaller ha lyckats mycket bra med bildbehandlingen (t ex z3030)
2. zf355 har S-PVA skärm
3. zf355 är väldigt snygg

Jag valde mellan Sonys X3000 samt Toshibas z3030. Sony var för dyr och ful. z3030 helt ok men zf355 snyggare/bättre (och dyrare)

Att köpa från Tyskland känndes först lite kymigt men efter att ha både läst på om garantier samt talat med deras kundtjänst känner jag att det i stället är helt rätt. (Vid ett garanti fall står de för fraktkostnaderna mm). Svenska handlare lägger på allt för mycket så jag tycker det är en viktig uppgift att våga handla från andra EU länder så att marknaden utsätts för nödvändig konkurrens. Jag har tidigare köpt både MC och kakel till badrum från Tyskland så jag gör min plikt för att EU skall leda till något positivt.

Hoppas nu på en trevlig present till hela familjen lagom till jul

Keep Smiling.:-)

Jag är riktigt otåligt nyfiken på hur det går för dig. :)
Hoppas du får den denna vecka och lova att berätta hur det gått med allt.
Jag tror du har köpt en kanonTV! Jag ska köpa likadan. :)

Mmm jag har också bestämt mej typ kolla på 40XF355 idag hos hifiklubben på söder för att få lite känsla för svärtan och uteseendet, vart nöjd. Läst testet flertalet gånger på areadvd.de (http://www.areadvd.d...6zf355d_1.shtml) dom har ju även testat 47Z3030 och tycker 46ZF355 är bättre på flera punkter.
Så då återsåtr bara vart man sa köpa den ... och vem som har den i lager .. i tyskland :P tips emot tages gärna.

/Martin

Hejsan.

http://www.areadvd.d...vergleich.shtml

Tillägg till tips i tyskland finns det nån butik som tar visa utan att det kostar skjortan ?

Postad 11 december 2007 - 16:51

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Tillägg till tips i tyskland finns det nån butik som tar visa utan att det kostar skjortan ?

Det är bara ett litet problem: det är ingen regelrätt test av de olika apparateran utan en jämförelse mellan skärmar av olika storlekar, förutsättningen är: "vad får man för strax under 2000 euro"? Skärmarna är inte ens kalibrerade, de använder fabriksinställningarna, och det hela påminner om "testen" som testfakta har gjort och som nu diskuteras på detta forum. Jämförelsen på AreaDVD har även diskuterats i Z3030-tråden:

Jag är lite förvånad över resultatet på AreaDVD. :P Jag har bara hunnit skumma igenom texten och det är några saker som har fastnat: Dels att apparaterna olika storlekar (de verkar ha gått på apparater med ungefär samma marknadspris). En annan sak är detta:

Image quality
A) Test patterns (TVs in factory setting OF box out):

De verkar alltså inte ha justerat bilden på någon av apparaterna, har de alltså jämfört bildkvaliteten med fabriksinställningar? Det ser så ut på screenshot:et där man ser Toshibans inställningar. De anmärkningar de har på bilden är att kontrasten inte är lika bra som de övriga och att färgtemperaturen ligger åt det varma hållet. Men har de använt fabriksinställningarna så förstår jag resutlatet bättre. Med backlight på 70 så förstörs svärtan helt och kontrasten ser rätt dålig ut. Färgerna går då defintivt åt det varma hållet.

OK, nu ser jag att de kallar det en "jämförelse" (VERGLEICH) och inte "Test", en jämförelse mellan olika storlekar, inte märken.

It acts thereby around no "correct" comparison test of the candidates of Philips, Samsung and Toshiba - rather we ordered ourselves with current technology to copies filled to the edge, in order to look, what is possible in the respective "size league". In detail in the test area appeared themselves:

Redigerat av Tomas L, 11 december 2007 - 17:05.

Postad 11 december 2007 - 17:06

marpou
  • marpou
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Det är bara ett litet problem: det är ingen regelrätt test av de olika apparateran utan en jämförelse mellan skärmar av olika storlekar, förutsättningen är: "vad får man för strax under 2000 euro"? Skärmarna är inte ens kalibrerade, de använder fabriksinställningarna, och det hela påminner om "testen" som testfakta har gjort och som nu diskuteras på detta forum. Jämförelsen på AreaDVD har även diskuterats i Z3030-tråden:

Jag är lite förvånad över resultatet på AreaDVD. :P Jag har bara hunnit skumma igenom texten och det är några saker som har fastnat: Dels att apparaterna olika storlekar (de verkar ha gått på apparater med ungefär samma marknadspris). En annan sak är detta:

Image quality
A) Test patterns (TVs in factory setting OF box out):

De verkar alltså inte ha justerat bilden på någon av apparaterna, har de alltså jämfört bildkvaliteten med fabriksinställningar? Det ser så ut på screenshot:et där man ser Toshibans inställningar. De anmärkningar de har på bilden är att kontrasten inte är lika bra som de övriga och att färgtemperaturen ligger åt det varma hållet. Men har de använt fabriksinställningarna så förstår jag resutlatet bättre. Med backlight på 70 så förstörs svärtan helt och kontrasten ser rätt dålig ut. Färgerna går då defintivt åt det varma hållet.

OK, nu ser jag att de kallar det en "jämförelse" (VERGLEICH) och inte "Test", en jämförelse mellan olika storlekar, inte märken.

It acts thereby around no "correct" comparison test of the candidates of Philips, Samsung and Toshiba - rather we ordered ourselves with current technology to copies filled to the edge, in order to look, what is possible in the respective "size league". In detail in the test area appeared themselves:

Är inte så intresserad av dom andra apparaterna utan mest referenserna till 46ZF355.

Postad 11 december 2007 - 21:04

susola
  • susola
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
En liten rapport om mitt TV-köp:

Beställde en zf355 i torsdags på www.harwareversand.de och betalade omgående via Handelsbanken.

Idag tisdag har pengarna ännu inte redovisats som inkomna när jag tittar på mitt konto hos leverantören.

Ringde och frågade och kom fram ganska snabbt. Dock inget annat besked än att de inte fått pengarna ännu. Känns inte helt perfekt men man får väl ha lite tålamod.

Leverantören har ännu inte någon bekräftad leveranstid vilket inte heller det är så bra.

Samantaget vill jag tipsa er som skall köpa från tyskland att välja en leverantör som har produkten hemma när ni beställer. (Jag tänkte göra så men blev lite "carriied away" av det låga priset och den billiga frakten så jag beställde fastän jag egentligen endast skulle ta reda på totalpriset inklusive frakt....)

Jag kommer att hålla Er uppdaterade om hur detta utvecklar sig...

Keep Smiling:-)

Postad 12 december 2007 - 08:58

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Är inte så intresserad av dom andra apparaterna utan mest referenserna till 46ZF355.

Tyvärr gäller samma förbehåll; det går inte att lita på eftersom ZF355 utsattes för en regelrätt test, medan Z3030 var med i en jämförelse med förutsättningen "vad får man för 2000 euro?" och bildkvaliteten "bedömdes" med fabriksinställningar.

Postad 12 december 2007 - 12:51

dipling
  • dipling
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Ingen som hört ngt om en 40" variant av ZF355. Enl. Toshiba skulle det dyka upp i Januari, men då skulle 46" och 52" komma i November också....

Postad 12 december 2007 - 16:25

marpou
  • marpou
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

En liten rapport om mitt TV-köp:

Beställde en zf355 i torsdags på www.harwareversand.de och betalade omgående via Handelsbanken.

Idag tisdag har pengarna ännu inte redovisats som inkomna när jag tittar på mitt konto hos leverantören.

Ringde och frågade och kom fram ganska snabbt. Dock inget annat besked än att de inte fått pengarna ännu. Känns inte helt perfekt men man får väl ha lite tålamod.

Leverantören har ännu inte någon bekräftad leveranstid vilket inte heller det är så bra.

Samantaget vill jag tipsa er som skall köpa från tyskland att välja en leverantör som har produkten hemma när ni beställer. (Jag tänkte göra så men blev lite "carriied away" av det låga priset och den billiga frakten så jag beställde fastän jag egentligen endast skulle ta reda på totalpriset inklusive frakt....)

Jag kommer att hålla Er uppdaterade om hur detta utvecklar sig...

Hehe bra där du blir nog riktigt nöjd när den kommer ska du se, antar att det är som här hemma alla får typ i dom i lager sammtidigt när Toshiba i tyskland har fått dom. SKa försöka behärska mej tills dom finns i lager här :) och se om man kan hitta nån med visa till en bra peng, mest då för att få lite internetköps försärkring mm på köpet.

/Martin

Postad 12 december 2007 - 22:22

susola
  • susola
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Delrapport:

Pengarna har kommit fram - Skönt det i alla fall.

Nu får man hoppas på snar leverans.

Keep smiling :-)

Postad 15 december 2007 - 23:49

Unregisteredeb89c8a8
  • Unregisteredeb89c8a8
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Skälen för mitt köp är
2. zf355 har S-PVA skärm

Vad är det som gör S-PVA bättre än S-IPS, eller andra paneler?

Jag är mycket långt ifrån inläst på detta ämne, men, jag har googlat lite och det jag hittils hittat visar snarare på motsatsen. S-IPS verkar vara att föredra.

Ett exempel på jämförelse jag har läst är på ett forum för personer som arbetar professionellt med bildbehandling.
Där låter det såhär (http://forums.macrum...9&highlight=ips):

S-PVA vs. S-IPS

There are several particular characteristics about these two LCD types which are of interest to a creative professional. One such characteristic is the viewing angle. Don't believe marketing numbers... "170 degrees" does not mean the image will look good at 170 degrees. The clear winner in this category is S-IPS, hands down.

S-PVA screens begin to exhibit an unacceptable gamma shift when only a couple degrees off-center. Yep, a couple degrees. So, if you were viewing or working on an image that had a lot of dark colors, you would begin to see an unnatural gamma boost in the dark areas as you moved your head off center. Basically, your eyes have to be dead-center on the image to see its true colors. What if you are working on a large image that takes up most of the screen? Too bad! You'll get some exercise constantly moving your head around to be centered over the image.

S-IPS, on the other hand, will retain much more accurate gamma levels even at extreme angles.

This characteristic is something I've witnessed first-hand... the studio I work for uses Dell 2405's, and every artist complains about this phenomenon. Not such a big deal when you're just surfing the web, but very important when editing images.

Note... the following characteristics are not ones I can verify firsthand, because I can't do a side-by-side comparison at work. But they are pretty much the consensus among the info I found online.

Another issue that seems to plague S-PVA screens is inaccurate color. S-PVA screens generally are known for their bright, saturated colors... which is great for selling to the average consumer, but "brighter and more saturated" is not necessarily the best thing for graphics pros! In fact, the 2405's at work have all been calibrated with a hardware Spyder system, and in an effort to force the PVA screen towards more accurate color, the brightness is almost all the way down. S-IPS seems to be regarded as more accurate.

And finally, despite marketing numbers, many people have also reported better response times with S-IPS screens than with S-PVA. I think this trait is more dependent on the manufacturer, though.

So what are the weaknesses of S-IPS? The only consequential one (besides a slightly higher price,) is that S-IPS technology is limited in the contrast ratio it can produce. This results in some people claiming they can't get "true" blacks from their screen. However, I think this also has a lot to do with the manufacturer.

Dock är dessa artiklar jag läst ca. ett år gamla. Jag har inte hittat något nyare. Har det hänt något nu senaste året med S-PVA-tekniken som kraftigt förbättra den gentemot hur IPS-tekniken har förbättra sig under samma period?

Vad har du funnit i din research som gör att S-PVA väger över?

Postad 16 december 2007 - 02:32

susola
  • susola
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Min preferens för S-PVA panelen är "empirisk" och i högstagrad subjektiv.

Jag har alltid tyckt att SONY har den bästa bilden "over all" framför allt märks det på svärtan. Även Samsung har grym bild och svärta men tyvärr går den bort pga spegeleffekten.

Jag har även en preferens för sk 100 Hz vilket innebär att SONY går bort pga pris.

Slutligen betyder design en hel del då TVn kommer att synas rätt så mycket (hänger inte på väggen)

Debatten om IPS /S-IPS har varit rätt så rolig. Nu har det nog visat sig att z3030 till mångas lättnad har en modern S-IPS panel. Detta var ju obekräftat väldigt länge och det var säkert en och annan som kände sig orolig.....
S-IPS förefaller vara en kompetent panel med många fördelar.

Då jag har studerat z3030 live och jämfört med x3500 vidhåller jag att jag föredrar SONY men mäktar inte med priset än mindre den i mitt tycke för breda designen.

Mitt val, zf355, är baserat på vad jag är ute efter: Modern bildbehandling, bra panel (Ref. Sony) och snygg design.
Att zf355 är Toshibas premium TV är väl uppenbart. För mig känns valet lätt men det är säkert många som tycker att z3030 är ett mer prisvärt köp. Allt beror på vad man värderar.

Keep Smiling :-)

PS ännu inget leveransbesked....:-( DS

Redigerat av susola, 16 december 2007 - 11:57.

Postad 16 december 2007 - 14:47

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Tänkte bara säga, som en liten notis, att S-PVA panelen (XF/ZF) går att se på Hifiklubben i Malmö (Hansa). Jag spanade lite och fick leka med fjärren.

Rent estetiskt är den riktigt snygg (för att vara en LCD), synd bara med djupet på 13cm.. skulle legat på 8cm, men.. kan inte få allt! Betraktningsvinkeln är oerhört bra, vad gäller bildkvalité och svärta är det omöjligt att säga utan tester.. kan bara säga att 'det såg bra ut'... <_<

//M

Postad 18 december 2007 - 00:15

gena
  • gena
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Ni som sett XF/ZF, ser den tjock ut lite från sidan? Posta gärna bild någon.

Postad 18 december 2007 - 11:05

marpou
  • marpou
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Jag har alltid tyckt att SONY har den bästa bilden "over all" framför allt märks det på svärtan. Även Samsung har grym bild och svärta men tyvärr går den bort pga spegeleffekten.

Jag har även en preferens för sk 100 Hz vilket innebär att SONY går bort pga pris.

Slutligen betyder design en hel del då TVn kommer att synas rätt så mycket (hänger inte på väggen)

Debatten om IPS /S-IPS har varit rätt så rolig. Nu har det nog visat sig att z3030 till mångas lättnad har en modern S-IPS panel. Detta var ju obekräftat väldigt länge och det var säkert en och annan som kände sig orolig.....

Då jag har studerat z3030 live och jämfört med x3500 vidhåller jag att jag föredrar SONY men mäktar inte med priset än mindre den i mitt tycke för breda designen.

Mitt val, zf355, är baserat på vad jag är ute efter: Modern bildbehandling, bra panel (Ref. Sony) och snygg design.
Att zf355 är Toshibas premium TV är väl uppenbart. För mig känns valet lätt men det är säkert många som tycker att z3030 är ett mer prisvärt köp. Allt beror på vad man värderar.

Såg att den kommit in i lager nu så din borde va på G nu för visst köpte du på http://www.hardwareversand.de ? kosta det bara 30€ i frakt ?

/Martin

Postad 18 december 2007 - 11:38

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Det finns fördelar och nackdelar med alla tekniker. Vilken typ av panel som man vill ha är upp till var och en, men jag kan garantera att det är mycket svårt att avgöra på något annat ställe än i ert vardagsrum. Visst, jag hade gärna sett att det hade funnits IPS-Alpha i 47" storlek, eller kanske H-IPS. Men vi ska inte överdriva skillnaden, den största skillnaden hade varit LED-bakgrundsbelysning, men då får vi nog vänta något år till. En nackdel med LED är att det är generation ett (1) medan ccfl får anses mogen, om än att LED innebär många fördelar. Det var delvis därför jag köpte nu och inte nästa år, jag tror det tar ett tag innan vi får se bra LED LCD i samma prisklass som Z3030 eller ZF355.

Fördelen med S-PVA sägs vara att den kan gå något djupare i svärta. När det gäller betrakningsvinkeln sägs S-PVA visa bättre svärta från sidan. Nackdelen är lite sämre gråskala och gammaskiftning från sidan.

Fördelen med S-IPS är att den ska vara något snabbare än S-PVA, panelen i Z3030 har en mprt på 8 ms, jag har sett siffror på Samsungs 120 Hz paneler (S-PVA) som ligger på 11-12 ms mprt. När det gäller betrakningsvinkeln så sägs S-IPS ha mindre färgskiftningar sidan än S-PVA. Nackdelen är inte lika bra svärta och att svärtan blir sämre från sidan.

Vad man väljer är upp till var och en och om man med "premium-TV" avser design, så visst, då är ZF355 premium-TV:n. Men om man jämför t ex Sonys X-serie med Sonys övriga serier så är det uppenbart att X-serien är premiumserien när man tittar på specifikationerna. Det finns ingen "premium"-skillnand i specifikationerna mellan Z3030 och ZF355.

Redigerat av Tomas L, 18 december 2007 - 11:44.

Postad 18 december 2007 - 12:18

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Tomas L:

Helt klart! Premium är endast i avseende vad gäller två aspekter, vilken panel & design. Hade gärna sett ett test mellan Toshibas S-IPS vs S-PVA. Tyvärr finns inga än. Tekniken bakom panelen är det ju inget fel på.. :D

Postad 18 december 2007 - 19:39

susola
  • susola
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har nu fått besked om att min TV är på väg och ett nummer för att kunna spra paketet hos UPS - Hoppas på leverans innan jul men osvuret är nog bäst.

Uppdatering: Levreans beräknas till 21/12! -inte mycket till marginal här inte...

Redigerat av susola, 19 december 2007 - 10:22.

Postad 21 december 2007 - 16:43

susola
  • susola
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Äntligen!

Så har TVn kommit hem och jag har hunnit koppla upp den. Med hjälp av inställningarna som tipsats för i z3030 tråden fick jag fin bild även på Boxer tv (-så skönt med inbyggd box så att man kan slippa för många fräjjkontroller)

Mitt omdöme om bilden är att den är mycket bra men att bilden från telias digital TV inte är allt särskilt bra. Har köpt en nhy S-vido kabel men boxen vill inte skica någon s-video signal och den uppför sig inte som den skall enligt bruksanvisningen..

Idag blev det en ny PS3a som vi packar upp på julafton tillsamans med några BR filmer och spel. Snacka om julafton även för pappa!!!

Köpte även en sub-bas och eliminerade mitt gamla hemmabiosystem. Tycker att de inbyggda högtalarna är tillräkligt bra särkslit med understödet från Sub-basen.

Jag är mycket nöjd med mitt köp så här långt. Bilden är behaglig ochsvärtan är bra. Om man släcker ner helt så är de svarta kanterna inte helt bläck svarta, vilket de gärna hade fått vara. Annars upplever jag en bra svärta utan black-crush. Gråskalor var bra på testbilden i morse...Färgerna känns "neutrala".

Kan för lite för att uttala mig annat än subjektivt men är som sagt nöjd. Att Tvn sedan är snygg som få och precis passar på vår TV bänk är ytterligare plus.

Att köpa från Tyskland var en chansing. Man bör nog vara uppmärksam på att leverantören har ett gott rykte och helst betala efter leverans. I mitt fall har allt gått bra men jag måste erkänna att det känders lite svettigt ett tag

Postad 21 december 2007 - 16:55

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
Grattis till din nya TV. Kul att du verkar nöjd även med en wiskey innanför västen, som är helt ok. nu till jul.
Jag menar av ditt inlägg att dömma, stavningen m.m. Skojar bara .

Lycka till med din nya TV och GOD JUL!

Postad 21 december 2007 - 16:58

Unregisteredac9fc2b7
  • Unregisteredac9fc2b7
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
Susola!

Bilder så fort som möjligt tack! :)

Blir nog efter nyår jag köper den. Ringde till Toshiba Sverige idag, den kommer inte hit förren i Mars så det finns inga alternativ till Tyskimport.

Postad 21 december 2007 - 20:20

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Ursäkta en okunning, men vad 17 är det för skillnad på ZF och Z3030 egentligen?

Ser på toshiba.de att det skiljer 1 tum samt paneltyp, svårt att förstå varför toshiba gör två nästan identiska modeller?

:)

Postad 21 december 2007 - 22:31

Unregisteredac9fc2b7
  • Unregisteredac9fc2b7
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Ursäkta en okunning, men vad 17 är det för skillnad på ZF och Z3030 egentligen?

Ser på toshiba.de att det skiljer 1 tum samt paneltyp, svårt att förstå varför toshiba gör två nästan identiska modeller?

Jag passade på idag att ställa just den frågan till Toshiba Sverige.

Dom svarade att det är precis samma TV, prestanda, bildkvalitét, teknik. Det man betalar för är just för en 1 tum mindre :unsure: ( 47Z3030/ 46ZF355) men en mycket mer slimmad design. :lol:

Så det mycket pengar för det estetiska, men jag är nog beredd att slanta för det. ZF355 är ju så förbannat snygg! :blush:

Postad 25 december 2007 - 12:02

marpou
  • marpou
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Äntligen!

Så har TVn kommit hem och jag har hunnit koppla upp den. Med hjälp av inställningarna som tipsats för i z3030 tråden fick jag fin bild även på Boxer tv (-så skönt med inbyggd box så att man kan slippa för många fräjjkontroller)

Mitt omdöme om bilden är att den är mycket bra men att bilden från telias digital TV inte är allt särskilt bra. Har köpt en nhy S-vido kabel men boxen vill inte skica någon s-video signal och den uppför sig inte som den skall enligt bruksanvisningen..

Idag blev det en ny PS3a som vi packar upp på julafton tillsamans med några BR filmer och spel. Snacka om julafton även för pappa!!!

Köpte även en sub-bas och eliminerade mitt gamla hemmabiosystem. Tycker att de inbyggda högtalarna är tillräkligt bra särkslit med understödet från Sub-basen.

Jag är mycket nöjd med mitt köp så här långt. Bilden är behaglig ochsvärtan är bra. Om man släcker ner helt så är de svarta kanterna inte helt bläck svarta, vilket de gärna hade fått vara. Annars upplever jag en bra svärta utan black-crush. Gråskalor var bra på testbilden i morse...Färgerna känns "neutrala".

Kan för lite för att uttala mig annat än subjektivt men är som sagt nöjd. Att Tvn sedan är snygg som få och precis passar på vår TV bänk är ytterligare plus.

Att köpa från Tyskland var en chansing. Man bör nog vara uppmärksam på att leverantören har ett gott rykte och helst betala efter leverans. I mitt fall har allt gått bra men jag måste erkänna att det känders lite svettigt ett tag

Kom gärna med lite mer information ! :) å bilder såklart.

Postad 26 december 2007 - 00:07

susola
  • susola
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ett utlåtande efter en knapp vecka:

Jag och resten av familjen är mycket nöjda. Bilden är naturlig och det är verkligen fint flyt i rörelser. Färgerna upplever jag som neutrala. Svärtan är väldigt bra. Jag är dock inte någon expert och har inte någon referens TV att jämföra med vid sidan av. Jultomten kom med en PS3 så vi har både spelat Guitar Hero och motorstorm samt kollat Pirates of the carribean på full HD. Nog för att jag tycker bilden är bra på vanlig boxer men 1080p är ju grymt på så här stor skärm. Det är ju så som TV skall se ut.

Bildbehandlingen (jag kallar det så för att inte dribbla bort mig i tekniska termer) har visat sig funka mycket bra oavset allt som diskuterats här innan. Ett elddop är ju att se flytet i eftertexterna vilket flyter utan flimmer.

Eftersom Ni efterfrågat har jag försökt ta några bilder men det blev antingen en fet blixtfläck eller så blev det rörelseoskärpa när jag stängde av blixten. Sedan fattar jag inte hur man laddar över bilderna till min profil. Så lite tips mottages hur man bäst fotograferar för att få rättvisande resultat.

Betraktningvinkeln är fullt tillräcklig vi sitter i en hörnsoffa ca 4 m ifrån TVn och det blir absolut ingen bildförsämring var man än sitter.

Om jag noterat någon svaghet så verkar det "läcka lite ljus" i övre högra hörnet ca 3x3 cm är lite ljusare i de svarta brevlåderänderna. Fenomenet är tydligare i vissa scener än i andra vet inte varför. Knappast något jag stör mig på men man skall väl försöka vara så objektiv som möjligt. Om man är riktitgt petig kan man på nära håll se vissa ojämnheter i diagonala linjer på SD. Har dock sett denna "artefakt"(?) i värre skala på andra skärmar.

Tycker att de färdiga inställningarna för "film" ger en behaglig bild just vid filmer men föredrar "användarinställningar" för normalt TV tittande.

Ljudet är mycket bra särskilt om man kompletterar med en Subwofer. Kanske fel forum men jag måste säga att det är riktigt skönt att slippa hembioförstärkaren och alla fjärrkontroller jag hade innan (TV, Video, DVD, Boxer, Telias digital TV, Playstation 2 + några gamla som bara legat kvar) Nu har vi bara 2 Tvn och PS3 (telias digital tv har flyttats till grabbens rum då signalen verkar vara svår att få bra bild på och kanalerna mest passar honom)

Ett sista ord om designen. För oss betyder den en hel del då TVn står snett ut ifrån väggen och syns både framifrån och från sidan och även bakifrån. Denna TV är snygg och ger ett välbyggt intryck. De smala ramarna gör sig utmärkt hos oss. TVn blir liksom inte så dominant trots sin bildstorlek.

Summerat är att jag är helt nöjd. Betyg 9 av 10 (kunde haft en HD mottagare inbyggd som X3000.) Kan väl säga att jag skulle vilja ge 11 av 10 men det skulle bara verka okritiskt och naivt. Allt kan bli bättre. Jag har dock svårt att tro att man får något mer prisvärt.

Keep Smiling!!!:-)

Postad 26 december 2007 - 07:54

gena
  • gena
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Susola, grattis till nya tv:n. "Designbilder" (tv:n behöver inte vara på) kan du väl ta dagtid (utan blixt)? Extra intressant bildtyp för just denna tv :) .

Postad 26 december 2007 - 18:43

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Nu finns 40ZF355D och 52ZF355D listade hos tyska Toshiba.

Redigerat av Janne.G, 26 december 2007 - 18:59.

Postad 27 december 2007 - 14:50

Unregisteredb11ad5c2
  • Unregisteredb11ad5c2
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Toler skrev:

Pulldown blir meningsfull först om interpolering kan ske. Detta innebär att TV tillverkar nya rutor mellan de 24. Rutorna är en uppskattning av hur en ruta skulle se ut mellan två 24p-rutor. Sonys apparater har 96hz alltså 4:4-pulldown = 3 nya interpolerade rutor mellan. Sharps XL2 har 2:2 pulldown alltså en ny ruta mellan rutorna (varannan ny). Genom att kombinera 24p med interpolering så får man mer flyt i bilden. Dock anser många att det bara ska vara 24rutor som originalet. Smaken är som baken.

Hmm... har du inte fått detta lite om bakfoten.
Att köra 4:4 eller 5:5 är ju just det som behövs för att bevara originalet. Man förändrar ju ingenting här,
utan kör samma bild ett flertal ggr. Vet inte äns om man kan kalla det interpolering eftersom det är ju samma
bild och inget man tillför originalbilden. Och det är ju inte heller en spökbild som behöver räknas fram
med någon bildprocessor.

Skulle man köra en orörd 24p film med 24hz då för att få den i sin originalform... Det hade ju inte
människa stått ut med att titta på hemma. Folk hade ju trott att det var ett stroboskåp och inte än tv.

Postad 29 december 2007 - 14:03

hausa
  • hausa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har precis köpt en Toshiba 46XF355 på HiFi-klubben, Sveavägen.

Valet stog mellan Samaung 46M86BD och Toshiba 47Z3030D. Jag har velat ett bra tag nu och hade väl beslutat mig för Samaungen, när jag började läsa på om Toshiba 46ZF355.

46Z355 har ju sim bekant ej kommit till Sverige än och jag orkar inte vänta till Mars 08 med detta inköp. Jag vill helst inte heller beställa per postorder (Jag har försökt få tag på Samsungen vi NetSuperstore ett bra tag nu), så jag beslutade mig för att gå ner på HiFi-klubben och titta på 46XF355 eftersom den ser ut som 46ZF355.

En bonus är ju att HiFi-klubben också har Samsungen uppställd. Tyvärr hade dom bara Toshibas 40XF355 uppställd.
Om jag förstått detta rätta så är det endast 100Hz samt 5:5 pull down som skiljer ZF från XF. 100Hz tekniken är ju fortfarande i sin linda och, om jag förstår rätt, mest användbar på ej högupplösta källor typ SD.
5:5 pull down vågar jag väl inte ge mig in på att kommentera ;) efter den diskussion som varit i trådarna här.

Efter ca 1 timmes jämförelse mellan Samsungen och Toshiban slog jag till med Toshiban trots att den gick på 22.990:-
Följande motiverade mitt beslut:
1. Jag föredrar en skärm som ej reflekterar så mycket.
2. Toshiban ser lyxig ut samt att den är inte lika bred som Samsungen (dock tjockare).
3. Toshiban är lite nyare än Samsungen. 10-bits-panel vet jag inte hur mycket det gör på bildkvaliten men jag tyckte att bilden var förvånansvärt bra på SD. HD hade jag väl räknat med skulle vara superb. Säljaren sa också att Toshiban är bättre i de mörka områdena, där Samsungen har en förmåha att gröta ihop mörka detaljer.
4. Inställningsmöjligheterna på Toshiban är fler än på Samsungen (enligt säljaren måste man gå in i Servicemenyn på Samsungen för att klara ev samma inställningar som Toshiban fixar).
5. Jag gillade "Split-Screen" funktionen på Toshiban.
6 Man kan ställa in värden för varje ingång separat på Toshiban.

Passade också på att köpa en Playstation 3, så nu har jag lite att pyssla med i helgen.

:D

Postad 30 december 2007 - 17:34

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Stämmer detta!? Isåfall är det en skillnad på menyerna mellan XF/ZF och Z3030, då man inte kan spara separata inställningar per inkälla. Detta är Toshibans största akilleshäl enligt mig..

Med olika inställningar, menar du färger och bildbehandling, allt? Vad?! Jag behöver svar på denna fråga.. :blush:
//M

Postad 30 december 2007 - 18:21

susola
  • susola
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
jag har inte hittat nagon funktion som sparar installningarna for separata ingangar (ursakta att jag saknar prickarna men det tradlosaa tangentbordet till ps3 har inga...)

Sitter just nu och surfar genom min ps3a med riktigt bra bild

keep smling!

Postad 31 december 2007 - 01:49

fredriksthlm
  • fredriksthlm
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Mycket intressant att läsa av de som köpt zf355 och xf355. Jag har två frågor:
* Vad är skillnaderna mellan xf355 och zf355 i praktiken. Är det tydliga skillnader?
* Vilka tyska nätbutiker kan man lita på och vilka är ev nackdelar. Kan man bokstavligen bli blåst?
Tacksam för svar!

Postad 31 december 2007 - 12:04

Unregisteredac9fc2b7
  • Unregisteredac9fc2b7
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

* Vad är skillnaderna mellan xf355 och zf355 i praktiken. Är det tydliga skillnader?
* Vilka tyska nätbutiker kan man lita på och vilka är ev nackdelar. Kan man bokstavligen bli blåst?
Tacksam för svar!

Vad jag vet så är det väl 100hz på ZF som XF saknar.

Något annat vet jag inte.

Postad 31 december 2007 - 13:57

hausa
  • hausa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Stämmer detta!? Isåfall är det en skillnad på menyerna mellan XF/ZF och Z3030, då man inte kan spara separata inställningar per inkälla. Detta är Toshibans största akilleshäl enligt mig..

Med olika inställningar, menar du färger och bildbehandling, allt? Vad?! Jag behöver svar på denna fråga.. :)
//M

Hej igen,

Ja, du har rätt. Jag hittar inte heller några separata inställningsmöjligheter för de olika ingångarna. Undrar vad jag fick det ifrån?
Hur som helst, jag har lekt en del nu, har Comhem så jag utnyttjar inte digitalkortet och dess menyer i Toshiban.

Jag och frugan är helnöjda med denna maskin. Nu hör det väl till saken att jag har en Electrohome Marquee CTR-projektor och tittar på filmer med, så Toshiban skall främst användas till TV och PC.
Men Toshiban gör ett kanonjobb även om man tittar på film.

Det jag uppskattat mest är att bilden blev so otroligt bra när jag kör SD (jag har comhem).

:lol:

Gott Nytt År

Postad 31 december 2007 - 14:03

hausa
  • hausa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Toshiban är faktiskt så bra på filmvisning att jag lagt en säljannons på min projektor. (Electrohome Marquee 8000 inkl. I-scan & 3 meters motordriven filmduk).

Postad 31 december 2007 - 15:29

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Nu hör det väl till saken att jag har en Electrohome Marquee CTR-projektor och tittar på filmer med, så Toshiban skall främst användas till TV och PC.

Toshiban är faktiskt så bra på filmvisning att jag lagt en säljannons på min projektor. (Electrohome Marquee 8000 inkl. I-scan & 3 meters motordriven filmduk).

Ibland händer det mycket på 6 minuter? :)

Gott nytt år på dig också!

Postad 31 december 2007 - 15:43

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Tacksam för svar!

Vad jag vet så är det väl 100hz på ZF som XF saknar.

Något annat vet jag inte.

Yep, 100Hz samt 5:5 pulldown (dvs "Film Stabilization" feature), men kan jag inte komma på. Om man kan leva utan dessa features är XF ett gott alternativ. Dock funkar båda dessa features väldigt väl, så personligen rekommenderar jag att man upplever 24p 5:5 'in action', samt 100Hz på tv-sändningar.
//M

Postad 31 december 2007 - 17:06

hausa
  • hausa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fler synpunkter från mig:

+ En annan bra funktion är att jag kan sitta och surfa på internet samtidigt som jag tittar på TV. (men det kanske man kan på alla nya skärmar?).

+ Det finna VERKLIGEN mycket att leka med vad gäller bildinställningar. Man kan till och med leka med basfärghanteringen: Färgton, Mättnad & Ljusstyrka för färgerna Röd, Grön, Blå, Gul, Magenta & Cyan.

- En liten detalj är att man EJ kan ta bort belysningen (blå lampa under Toshiba-logon). Man kan ställa den i lägena hög-mellan-låg.

- När jag kör 1920x1080 på PC-ingången blir bilden på TV´n beskärd, skrivbordet är större än skärmen(overscan). Jag har ej kört PC från HDMI, men om jag förstår rätt så är det pixelmappat från HDMI.

Vad skiljer då mellan XF355 & ZF355?
När jag tittar igenom manualen (som är samma både för XF355 & ZF355) är det enda som jag ser i manualen följande funktioner som ej finns på min XF 355.
- "Filmstabilisering: Funktionen Filmstabilisering gör att du kan justera röreslsernas smidighet"
(Tror att detta är den i detta forum omtalade 5:5 pulldownen?)
- "Active Vision M100: När Active Vision M100 är aktiverad kommer funktionen att minska "utsmetning", och för videokällor minskas bildens skakighet".
(Tror att detta är 100Hz)
-"xvYCC-inställning: Färgutsträckningen av "xvYCC" är ett internationellt standar och tillåter flera färger än vanliga videoapparater. Om xvYCC val är på Auto kommer din tv-apparat automatiskt upptäcja bilder som stöder xvYCC"

Angående frågan om separata inställningar från de olika ingångarna är svaret vad jag sett NEJ, det går inte:
Menyerna verkar skilja sig lite åt beroende av vilken källa man använder (ex.v. finns antennförstärkare med på menyn för antenningången men ej på menyn för Scart-ingången) men inställningarna verkar slå igenom på alla källor (Ex.v. om jag ändrar färghanteringen på HDMI så slår den igenom på Scart-ingången).

Något som jag inte tänkt på, någon här kanske vet? Det finns en funktion i TV´n för att söka mjukvaru-uppdateringar och automatisk uppdatera TV´n om sådana finns tillgängliga. Jag har Com-hem och kan således ej använda den inbyggda digitalmottagaren - Hur ska jag se till att få dessa uppdateringar? (Jag ska fråga på HIFI-klubben när dom öppnar).

Tror jag fått med det mesta av mina synpunkter nu.

Gott Nytt År

Postad 31 december 2007 - 17:26

hausa
  • hausa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Nu hör det väl till saken att jag har en Electrohome Marquee CTR-projektor och tittar på filmer med, så Toshiban skall främst användas till TV och PC.

Ibland händer det mycket på 6 minuter? ;)

Gott nytt år på dig också!

:P
Jo, så är det. 6 minuter kan i och förr sig vara lång tid ibland? :lol:

Sanningen är väl den att när jag köpte Toshiban så täkte jag främst använda den till TV och PC, men efter att ha tittat på "Pirates of the Caribbean" med Blue Ray så insåg jag ganska snabbt att denna bild är fullt tillräcklig för mig, sitter 3-4 meter från TV´n.
Måste dock påpeka att det finns INGENTING som slår en CRT-projektor i ett mörklagt rum. Biokänslan är TOTAL. Dessutom är det underbart att köra PC på projektorn. Att sitta 4 meter från en 3 meter bred bild och ha ljudet kopplat till förstärkaren med aktiv Sub är häftigt.
När jag körde DOOM3 fick jag ta pauser ibland bara för att lugna nerverna. Ingenting för den med Pacemaker.

Postad 02 januari 2008 - 01:57

fredriksthlm
  • fredriksthlm
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Använder ni 1920x1080 när ni surfar, eller blir vanlig text på hemsidor oläslig på 3-4m i den upplösningen på en 46-47¨:are?

Postad 04 januari 2008 - 13:55

marpou
  • marpou
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Funderar starkt på en 46ZF355:a det jag är mest beskymrad över är nästan backlight bleeding som jag sett på samtliga 40XF355:or jag tittat på ... ni som har denna tv hur ser era ut ? verkar komma mest i hörnen speciellt dom övre. Eller syns det bara om man har backlight satt för högt ?

Postad 06 januari 2008 - 07:20

Unregisteredac9fc2b7
  • Unregisteredac9fc2b7
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
Sitter och läser lite här och var om att 100hz bara är blaj. B)
Är det så? Är det bara sport som 100hz är bra på? Är det störande i övrigt? Blir det dessa "auror" runt huvudena på ZF355 och Z3030?
Det kanske räcker med en XF355? :)

Går funktionen att stängas av på ovannämnda modeller?

Redigerat av Unregisteredac9fc2b7, 06 januari 2008 - 07:20.

Postad 06 januari 2008 - 20:01

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Hej!

Här finns ett litet test från en användare, klart läsvärt.
http://www.avforums....mp;postcount=25

//M

Postad 06 januari 2008 - 20:46

Unregisteredac9fc2b7
  • Unregisteredac9fc2b7
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Hej!

Här finns ett litet test från en användare, klart läsvärt.
http://www.avforums....mp;postcount=25

//M

Tackar, det var läsvärt.
Bra att man kan stänga av 100hz om man vill.

Någon annan som vill tycka till om 100hz på ZF355 eller Z3030?

Postad 06 januari 2008 - 21:27

idq
  • idq
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Någon som har hört nåt om när ZF355 dyker upp här i sverige?

Postad 06 januari 2008 - 22:15

Unregisteredac9fc2b7
  • Unregisteredac9fc2b7
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Tyvärr inte förren till Mars enligt Toshiba Sverige. Riktpris 27-28 000:- Sa dom.

Postad 06 januari 2008 - 22:30

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Tyvärr inte förren till Mars enligt Toshiba Sverige. Riktpris 27-28 000:- Sa dom.

Toshiba måste ha de sämsta generalleverantörerna som existerar i Sverige, deras priser är inte i relation till övriga delar av Europa.

Du kan importera en ZF från Tyskland för ca 22-23'000kr.
//M

Postad 06 januari 2008 - 22:44

idq
  • idq
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
ok tackar, vilka leverantörer i tyskland rekommenderas?

Postad 08 januari 2008 - 22:06

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Har inte HifiKlibben, Inwarehouse och Komplett exempelvis denna i lager nu - eller pratar vi om samma modell. De två förstnämnda, i alla fall HifiKlubben är återförsäljare för Toshiba i Sverige?

EDIT, okej jag blandade ihop modellerna... Har just nästan migrerat från Samsung till Toshiba!

Fråga
Vet någon om någon Toshiba LCD modell använder samma teknik i panelerna som i deras laptops, kallas bland annat för TruBrite, PixelBright etc... ""PixelBright™ anti-reflective screens, similar to TruBrite high-gloss screens (listed by laptop and by screen part number) along with TrueLife high-gloss screen"" Det jag är ute efter, tvärt emot de flesta andra, är en glansig yta på panelen... Har bara sett detta på vissa Samsung LCDer hittills, men på desto flera laptops.
Vet att Toshiba inte gör sinaLCD-TV paneler själv

Redigerat av snowstorm, 08 januari 2008 - 22:39.

Postad 09 januari 2008 - 21:21

idq
  • idq
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Toshiba måste ha de sämsta generalleverantörerna som existerar i Sverige, deras priser är inte i relation till övriga delar av Europa.

//M

Funderar nu på att beställa ZF från technikdirekt, verkar kunna få ett hyffsat pris där och dom verkar seriösa. Sände iväg ett mail till deras support för jag undrade om tv'n är anpassad för den tyska marknaden. Enda svaret jag fick var "The menu and languages are international. Only the DVB-T Tuner is not usable for sweden. " well bor i ett com-hem hus så det kan jag leva utan. Någon som beställt TV därifrån och upplevt några problem?

Postad 09 januari 2008 - 23:03

marpou
  • marpou
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

//M

Funderar nu på att beställa ZF från technikdirekt, verkar kunna få ett hyffsat pris där och dom verkar seriösa. Sände iväg ett mail till deras support för jag undrade om tv'n är anpassad för den tyska marknaden. Enda svaret jag fick var "The menu and languages are international. Only the DVB-T Tuner is not usable for sweden. " well bor i ett com-hem hus så det kan jag leva utan. Någon som beställt TV därifrån och upplevt några problem?

Också funderat på technikdirekt mest för att dom tar visa utan kostnad ... dom har prismatchning också men då är dom sega mådutro skickat in säkert 3-4 gånger om billigare ställen aldrig fått nåt vettigt svar .. surt.
DVB-T borde funka ... det är england som har nåt annurlunda med EPG:n mm nån som har köpt ifrån tyskland kanske kan svara ?

/Martin

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.