Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Att spela mkv filer med PS3 via Tversity.

203 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 November 2007 - 12:22

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
men om du fixar så att tversity startas med adminkonto så behöver du ju bara starta det vanligt. Då behövs ju inget mediaserver.exe etc. Då är det ju bara till att tuta och köra. Men visst, lite strul ska det ju alltid vara!

Postad 07 November 2007 - 12:32

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Ok, så man behöver inte mediaserver.exe -debug när man fixat så att det startar med adminkonto?!
Det verkar iaf funka det där med adminkontot fast datorn envisas med att ändra lösenordet, alltså när jag skrivit in lösenordet och sen trycker apply så blir det plötsligt mycket längre, men det kanske ska vara så...

Postad 07 November 2007 - 13:04

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
ja så ska det vara. Det är förmodligen bara för att det inte ska synas hur många teckan man använder i sitt lösen. längden ändras på mig med, men lösenordets innehåll förblir detsamma. Det jag tyckte var jobbigt var ju att man då var tvungen att ha lösen för att komma in i datorn, men det gick ju att gå runt smidigt. Det står ju hur man gör tidigare i tråden.

Men nej, du behöver inte skriva mediaserver.exe -debug i kör om du gör så. När man startar mediaserver på det viset startar man server som admin, startar man den vanligt gör man det inte, utan som nåt lokalkonto som inte har fullständiga rättigheter och således blir ljudet jävligt konstigt. Men genom att starta det som admin är det fixat.

Postad 07 November 2007 - 18:14

satanas
  • satanas
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
JAAAA!!!! Nu funkar det, problemet var att jag hade installerat TVersity och sen lagt på PS3 patchen (SonyPS3-180PatchV2) och eftersom den är framtagen för en äldre version av TVersity så fuckade den upp allt, nyare versioner av TVersity har den inbyggd. Dock hackar det som fan när jag streamar MKV filer, hur kommer jag runt det?

Jag kör Win Vista på en Athlon 3700+ 2.20 GHz med 2 gig ram.

Redigerat av satanas, 07 November 2007 - 19:16.

Postad 07 November 2007 - 19:06

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
Det kan vara processorn. Vet inte vad de andra kör med men min är på 3.2Ghz, dock bara 1,5gb ram och det funkar utan problem... Pröva att kopiera över filen och kolla.
När jag kopierar över så går den rätt snabbt upp till 99% men sen tar det typ 20 min innan den knäpper över till 100%, vore intressant och veta om det är så för andra också?

Redigerat av sister ray, 07 November 2007 - 21:40.

Postad 09 November 2007 - 03:01

Unregisteredf1951437
  • Unregisteredf1951437
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Som jag tidigare sagt så kör jag med en pentium x2 3.2 och 2048 ddr2 ram, mediaserver.exe själ då mellan 10-25% av min cpu kraft under streamning så det flyter på skapligt för min del, dock hackar det till 1-2 ggr under uppspelning av t ex en serie, ingenting man stör ihjäl sig på men ändå.... det fins ju faktiskt inställningar i Tversity för att underlätta transcodningen så fort jag får lite tid över så ska jag kolla vad det finns att leka med(sitter tyvärr på jobbet just nu) men det är väl som vanligt man får helt enkelt prova sig fram efter dom förutsättningarna man har....

Postad 09 November 2007 - 10:31

Dreambaby
  • Dreambaby
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Nu fick jag äntligen till det så att TVersity visar sig på PS3an! Men, när jag spelar upp Alpha Dog mkv (720p) hackar den hemskt mycket. Ingen som kan ana vad problemet beror på?

Mvh

//Carl

Postad 09 November 2007 - 11:21

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
jag har sat tversity till att prioritera hastighet istället för kvalitet. Vet dock inte vad detta gör för verklig skillnad då jag inte har haft något problem med hack överhuvudtaget, varesig jag prioriterar hastighet eller kvalitet.

Postad 09 November 2007 - 13:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

JAAAA!!!! Nu funkar det, problemet var att jag hade installerat TVersity och sen lagt på PS3 patchen (SonyPS3-180PatchV2) och eftersom den är framtagen för en äldre version av TVersity så fuckade den upp allt, nyare versioner av TVersity har den inbyggd. Dock hackar det som fan när jag streamar MKV filer, hur kommer jag runt det?

Jag kör Win Vista på en Athlon 3700+ 2.20 GHz med 2 gig ram.

Definitivt för klen processor. Processorn måste koda om en mkv i realtid för att det itne ska hacka. Hade en 3500+ tills nyligen och den fick jobba rätt ordentligt bara med att spela upp mkv i 720p. Att sen också koda om det samtidigt i realtid kan jag inte tänka mig att den klarar av.

Postad 09 November 2007 - 16:25

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Har en fråga om kopiering genom Tversity. När jag kopierar filmerna jag sharar till PS3:an så slutförs kopieringen. Men när jag sätter på filmen så ser jag att den inte kopierat hela filmen. Så har den gjort med flera filmer, tror nästan alla jag kopierat. Någon annan som har samma problem, nån som vet hur man fixar det?

Postad 09 November 2007 - 16:36

satanas
  • satanas
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
>>King D

Samma problem här, har tyvärr ingen lösning dock. :)

Postad 09 November 2007 - 18:45

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

>>King D

Samma problem här, har tyvärr ingen lösning dock. :)

Vet du något annat program än Tversity som streamar till PS3 och som kan spela upp .mkv filer?

Postad 09 November 2007 - 19:24

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jag har lyckats installera VLC med YDL 5.0. Däremot så kan jag ändå inte spela mkv filer då de som har gjort YDL inte har tillgång till hårdvaruaccelaration, eller liknande. Så PS3an orkar inte med mkv filer. Men läst på yellowdog-board.com att det kasnke var på väg att ändras. Skulle det göra det så vore det super.

Ni som har problem med hackig bild är och ljud är det garanterat att ni har för långsam processor. Har nämligen samma problem men har testat med snabbare dator och fått det att funka. Så processorn spelar stor roll som även grafikkort verkar det som men vet inte om det är sant, läste det någonstans.

Skulle verkligen vilja att YDL skulle kunna vara ett bra kompliment om man vill ha ps3 som mediaserver.

Så gör ni som i något av mina inlägg i början bör ni få det att fungera. Och som någon skrev kan man även skapa sig ett adminkonto och logga in med det för att skippa att krångla med mediaserver.exe -debug.

EDIT: När ni som fått det att fungera vad har ni då ställt in för upplösning i tversity????? Har ni kört fullHD? 1920x1080?

Redigerat av Unregistered1d447573, 09 November 2007 - 19:25.

Postad 09 November 2007 - 22:44

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Jag har lyckats installera VLC med YDL 5.0. Däremot så kan jag ändå inte spela mkv filer då de som har gjort YDL inte har tillgång till hårdvaruaccelaration, eller liknande. Så PS3an orkar inte med mkv filer. Men läst på yellowdog-board.com att det kasnke var på väg att ändras. Skulle det göra det så vore det super.

Yellowdog har inite orkat skriva drivrutiner för RSX, men det är på gång från andra utvecklare. Om du vill ha bättre flyt på video kan du ladda hem senaste fedora/xubunta, köra en specialversion av operativsystemskerneln Linux, installera spu-medialib samt köra mplayer med vo-out. Tänk också på att köra så lätt skrivbordsmiljö och så få onödiga processer som möjligt för att spara minne och processor....

Låter väl kul :)

Redigerat av tuna74, 09 November 2007 - 22:44.

Postad 10 November 2007 - 11:35

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Yellowdog har inite orkat skriva drivrutiner för RSX, men det är på gång från andra utvecklare. Om du vill ha bättre flyt på video kan du ladda hem senaste fedora/xubunta, köra en specialversion av operativsystemskerneln Linux, installera spu-medialib samt köra mplayer med vo-out. Tänk också på att köra så lätt skrivbordsmiljö och så få onödiga processer som möjligt för att spara minne och processor....

Låter väl kul :)

Låter ju lovande. Finns det bra guider hur man åstakommer detta också precis som för YDL?

Lyckades även spela upp mkv filer igår efter att jag kopierade över till PS3 och hade ställt ner upplösningen. Men det känns ju ganska värdelöst då det tog ungefär 1h och skit upplösning.

MEn xubuntu låter lovande kanske ska byta till det istället för YDL.

Postad 10 November 2007 - 11:41

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Kolla PSUbuntu (Länk) och spu-medialib (länk)

Men det blir rätt mycket pill....

Postad 11 November 2007 - 17:59

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Kolla PSUbuntu (Länk) och spu-medialib (länk)

Men det blir rätt mycket pill....

Hittade också det när jag letade runt lite. Men den medialiben klarar ju fortfarande inte h264 format vad jag förstår som t ex mkv. Elller är jag ute och cyklar?? För problemet är väl att PS3an inte orkar med?

Postad 11 November 2007 - 21:06

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Det som var problem innan var bland annat att kopiering av framebuffer var långsam. SD h264 borde funka, men HD kanske hackar....

Postad 12 November 2007 - 22:46

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Vad bör man ha för processor för att få det att fungera?

Postad 13 November 2007 - 20:40

sebastianboos
  • sebastianboos
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
tjenare, jag har problem med tversity, jag har provat alla versioner men kan inte få ngn att starta.. kör brandvägg lokalt och i routern så är datorn dmz.. har tillåtit mediaserver och tversity i win-brandväggen, går jag in under tjänster & startar tversity så stänger den sig direkt, samma om jag startar servern i programmet.

Postad 13 November 2007 - 23:58

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Så typiskt... allt funka så bra tills jag uppdaterade ps3an och tversity, nu funkar inget igen.
Får inte igång mediaservern och fast det står att den körs så kommer jag ändå inte åt servern... får oxå ett "DLNA protocol error" och nåt nr som börja på 6... (kommer inte ihåg exakt nr nu) när jag försöker komma åt den från ps3an.

Postad 14 November 2007 - 02:54

robhol
  • robhol
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har då lyckats att streama över en *.mkv och i TVersity ha 1366x720 som upplösning.
Detta fungerar perfekt vilket jag inte trodde då jag har en bärbar Dell Inspiron 9400, dvs 1.83ghz T5600 och 1gb i ram.
Helt underbart är ju det man verkligen vill kunna streama i dagsläget.
Dock måste jag säga att jag tyckte det var en hel del pill och läsande för att få det att fungera så det är inte plug and play direkt =)

Postad 14 November 2007 - 06:10

satanas
  • satanas
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Så typiskt... allt funka så bra tills jag uppdaterade ps3an och tversity, nu funkar inget igen.
Får inte igång mediaservern och fast det står att den körs så kommer jag ändå inte åt servern... får oxå ett "DLNA protocol error" och nåt nr som börja på 6... (kommer inte ihåg exakt nr nu) när jag försöker komma åt den från ps3an.

Där försvann teorin att jag har för svag cpu då, eftersom min är starkare.
En fråga bara, ni som har fått det att flyta på, streamar ni trådlöst eller via kabel?

Postad 14 November 2007 - 14:51

robhol
  • robhol
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag streamar trådlöst dock kan nog routern spela stor roll där också jag har "investerat" i en ordentlig router så disconnectar kanske max 1 gång/månad.

Postad 16 November 2007 - 21:29

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Ja...nu har man återigen stött på ett problem har lyckats kopiera över mkv filer till PS3an och där fåttt dem att funka förutom att jag då inte får 5.1ljud även om jag har ställt in det i FFDSHOW så blir det istället att PS3an säger att filen är corrupt data osv. Men funkade iaf med 2 kanalsljud. Däremot undrar jag om någon mer än jag har problem med stora och långa filmer? Testa t ex med en film där jag endast fick över 34 min av 2:23 h?!?? Då har jag ändå senaste TVersity som ska stödja fw 2.0.

Någon mer än jag som har råkat ut för detta?

Dessutom en annan fråga går det att avinstallera YDL? Testade genom att ta FULL FORMAT. Men har ändå endast 47 / 55gb ledigt? Någon som vet hur man av installera det?

mvh
Erik Johansson

Postad 18 November 2007 - 22:03

joek
  • joek
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Ja...nu har man återigen stött på ett problem har lyckats kopiera över mkv filer till PS3an och där fåttt dem att funka förutom att jag då inte får 5.1ljud även om jag har ställt in det i FFDSHOW så blir det istället att PS3an säger att filen är corrupt data osv. Men funkade iaf med 2 kanalsljud. Däremot undrar jag om någon mer än jag har problem med stora och långa filmer? Testa t ex med en film där jag endast fick över 34 min av 2:23 h?!?? Då har jag ändå senaste TVersity som ska stödja fw 2.0.

Jag har inte kommit så långt, jag funderar fortfarande på bästa sätt att rippa mina DVD-skivor. Men jag har sett på andra ställen att det är problem med stora filer och firmware 2.0. Mer info finns i denna tråd på avforums

http://www.avforums........4282&page=5

/jonas

Postad 19 November 2007 - 23:07

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag får absolut inte mkv eller andra hdfiler att funka, vanliga xvidar funkar fint men hdgrejer säger ps3an att ett DNLAfel inträffat och sen att filen är skadad.

Postad 20 November 2007 - 18:17

Jonas_
  • Jonas_
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag har inte kommit så långt, jag funderar fortfarande på bästa sätt att rippa mina DVD-skivor. Men jag har sett på andra ställen att det är problem med stora filer och firmware 2.0. Mer info finns i denna tråd på avforums

/jonas

Dagens tips: installera 2.01 och testa igen.
Efter 2.01 uppgradering har jag kopierat 2 filer och lyckats med bägge. Längsta filmen var 2.48h. Innan uppgradering fick jag inte över någon film i sin helhet.

/Jonas

Postad 20 November 2007 - 20:16

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

/jonas

Efter 2.01 uppgradering har jag kopierat 2 filer och lyckats med bägge. Längsta filmen var 2.48h. Innan uppgradering fick jag inte över någon film i sin helhet.

/Jonas

Viktiga är hur stor var filen??

Postad 20 November 2007 - 23:22

Jonas_
  • Jonas_
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

/jonas

/Jonas

Viktiga är hur stor var filen??

drygt 8.3 GB, 720p mkv fil
Allting funkar så underbart bra.... förutom att det inte är 5.1 ljud utan bara 2 kanal. Tänk om man kunde få till 5.1 ljud. Då skulle jag nästan börja fundera på att sluta uppgradera min PS3 och PC. ;)

Postad 22 November 2007 - 21:22

Frenetick
  • Frenetick
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0
Jag uppar tråden.
Har fått nästan allt att finka. MKV flyter på hyffsat, men jag hoppas naturligtvis att det ska gå att fixa på något sätt lite bättre.
TV-serier hackar till 5-6 gånger per avsnitt.

Jag kör på debugging mode. Utan det funkar inte mkv. ljudet. Processorn är en Intel dual core 2 T7200.
Är det processorn som är för svag?

Största frågan för mig är dock: Varför funkar inte undertexterna med .mkv? Vad fan, det funkar galant med divx/xvid. Men när jag kör mkv filer kommer inte undertexterna.

Måste jag lära mig att leva med det också?

Postad 25 November 2007 - 13:21

GmasterF
  • GmasterF
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

/Jonas

När jag kopierar en film tar det ca 20000år. Upplevde du samma problem eller kunde du kopiera filmen på bara 1år?

Postad 26 November 2007 - 19:15

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Jag har fått en PS3 som jag har inkopplad med en projektor. Jag har tänkt att
streama/kopiera HD-DVDs och Blueray-filmer till PS3, funkar detta?
.mkv vad är detta för typ av format?

Går det att se en bluerayfilm (720p) på ca 7-8 gb på PS3 igenom Tversity?

Hur ska man göra för att få allt och funka, är "noob" inom detta området tyvärr :)

Tack på förhand
gårdemyr

Postad 27 November 2007 - 22:19

Jonas_
  • Jonas_
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

/Jonas

När jag kopierar en film tar det ca 20000år. Upplevde du samma problem eller kunde du kopiera filmen på bara 1år?

Vill minnas att det tog en stund. Ungefär lika lång tid som filmen är lång har jag för mig? Filmen skall ju konverteras så det beror nog mycket på hur din dator är bestyckad.
Jag kör trådbundet nätverk.

Postad 28 November 2007 - 12:57

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Skulle vara schysst ifall någon kunde svara på mina frågor;

(Kopierat från mitt förra inlägg)

Hur ska man göra för att få allt och funka, är "noob" inom detta området tyvärr blink.gif

Tack på förhand

Postad 28 November 2007 - 13:10

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Skulle vara schysst ifall någon kunde svara på mina frågor;

(Kopierat från mitt förra inlägg)

Hur ska man göra för att få allt och funka, är "noob" inom detta området tyvärr blink.gif

Tack på förhand

Om du inte har så bråttom slå slipper denna tråd bli så lång. Börja med att läsa igenom om den så upptäcker du att det är möjligt att spela upp mkv-filer och HD material via tversity. Men att det inte är helt smidigt. Dessutom kräver det en ganksa bra dator om du ksa kunna strömma det helt utan problem. Det andra alternativet är att man kopierar över Filmen till PS3an vilket tar tid men ofta går även med en långsammare dator.

Skulle även vilja tilägga att den som vill ha större utrymme och har ett hemmanätverk så är Lacie Mini Disk 500gb en mycket bra lösning. Jag har köpt en sådan och har all musik och bilder där, så vi ps3an direkt kan jag spela all musik och se bilderna utan att ha en dator igång. Vilket känns rätt skönt. Däremot går det bara att använda de format som ps3an stödjer från början.

Postad 28 November 2007 - 17:26

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar nappy

Får testa att köra Tversity när jag får min dator

En annan fråga, är det någon skillnad mellan Tversity och Neros (Nero media home)?

Tack på förhand
gårdemyr

Postad 29 November 2007 - 12:45

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
det är nog mer en smaksak. Nero är ju rätt biffigt och tar upp rätt mkt utrymme. Jag tycker man har läst många inlägg där folk har haft problem med nero, problem som tverity fixar. Men det är ju möjligt att det är likadant omvänt. Jag tyckte nero var alldeles för omständigt. Dessutom är ju tverity gratis.

Postad 29 November 2007 - 13:50

Frenetick
  • Frenetick
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0
Fan vad irriterande att MKV hackar lite. Bara lite också.
Någon som har något botemedel mot småhacken? Hackar nästan alltid när det är mycket grejer som händer på skärmen också.

Jag kan leva med att det inte är någon textning, men fan. Hade varit helt perfekt om mkv inte hackade. Hade sluppit koppla ihop dator och TV helt i princip då.

Använder tversity.

Postad 29 November 2007 - 20:07

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

inte är någon textning

Får man ingen text ifall man kopierar över en (låt oss säga) blueray-DVD (som är Svensk)?
Hackar det alltid också eller är det bara när man streamar?

tack
gårdemyr

Postad 30 November 2007 - 12:31

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
Kopiera över filmen till ps3an (via tveristys mediaserver så att den transcodas), då borde det inte hacka. Det gör det iaf inte hos mig.

textning har jag inget svar på. Jag lyckas inte ens få text på divx.

Postad 30 November 2007 - 12:38

Frenetick
  • Frenetick
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0

Kopiera över filmen till ps3an (via tveristys mediaserver så att den transcodas), då borde det inte hacka. Det gör det iaf inte hos mig.

textning har jag inget svar på. Jag lyckas inte ens få text på divx.

Tack för hjälpen, men det tar så ###### lång tid.
Textning vet jag ej hur jag fått att fungera. Jag döper bara texterna till samma sak som filmerna, sen när jag spelar upp divx kommer de med i PS3:n.

Postad 30 November 2007 - 13:00

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
ja, i och med att filmen måste transcodas så borde det ju ta ungefär lika lång tid som filmen är. Det kan nog bli lite svårt att komma runt det problemet.

ja, jag får väl trixa lite till med textningen, det är väl nåt skitgrej jag missat. Så brukar det vara.

Postad 30 November 2007 - 17:25

sebastianboos
  • sebastianboos
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
ni kan iallfall få igång tversity.. det kan inte jag... kvittar vilken guide jag följer så får jag inte online servern... ngn som är haj på tversity?

Postad 01 December 2007 - 00:50

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Någon som skulle kunna länka till en utförlig guide av tversity, alltså hur man
ska göra för "koppla" ihop den med PS3!?

tack på förhand
gårdemyr

Postad 01 December 2007 - 01:50

ButtBoyBoris
  • ButtBoyBoris
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej på er :P

Jag e helt ny i detta forumet så jag vill bara säga hej.....och fråga en liten sak :D

Jag har läst igenom allt i denna tråden och jag har installerat allt rätt med Tversity, men när det kommer till dessa mkv filer så får jag bara det att lagga och jag har en rätt så ny dator med duo core processor.

Det spelar inegn roll om filen är 1 gb eller om den är 4 gb det lagga jätte mycket endå?

Det var någon i denna tråden som körde från en bärbar dator som fick det att flyta på bra, vad är det som kan vara felet.

Finns det någon som lyckats få det att sluta lagga, några inställningar man kan göra?

Ha en trevlig natt/dag :lol:

Postad 01 December 2007 - 16:32

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Har fått Tversity att fungera och kan titta på bilder och lyssna på min musik
på PS3, men jag har ett problem. :P
.mkv funkar inte, jag kör i debuging mode, ja, har testat med xvid och det
funkade perfa, förutom kvaliten då.

Men när jag laddar hem en .mkv fil och ska se på PS3 så går det ej. Kan se avsnittet
på datorn på tversity (biblioteket)fast jag får inget ljud när dem pratar.
Jag måste ha något fel i ljudet, men vet ej vad!?
Har laddat ner dem sakerna som skulle behövas, ffdshow, haali media splitter
och även ac3filter.
Är det någon inställning jag har fel?
Redigerat:
Hade det inställt på 5.1 ljud, men när jag ändrade till stereo så funkade perfekt.
Men är det när jag försöker titta på filmen på PS3 så står det att "datan är fel, och information
säger att filmen är på 2048 mb. Vad ska jag göra?
Eller är det bara att man ska ställa om ljudet till stereo?

Vad har jag gjort för fel egentligen?
tack på förhand
gårdemyr

Redigerat av gårdemyr, 02 December 2007 - 14:12.

Postad 02 December 2007 - 22:48

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
sebastianboos

du lyckas alltså inte starta tversitys medieserver? Eller hittar ps3an inte tversity?

ButtBoyBoris

har du prövat att prioritera hastighet framför kvalitet i tversity? Settings-->transcoder.

Postad 02 December 2007 - 22:56

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Har fått Tversity att fungera och kan titta på bilder och lyssna på min musik
på PS3, men jag har ett problem. :)
.mkv funkar inte, jag kör i debuging mode, ja, har testat med xvid och det
funkade perfa, förutom kvaliten då.

Men när jag laddar hem en .mkv fil och ska se på PS3 så går det ej. Kan se avsnittet
på datorn på tversity (biblioteket)fast jag får inget ljud när dem pratar.
Jag måste ha något fel i ljudet, men vet ej vad!?
Har laddat ner dem sakerna som skulle behövas, ffdshow, haali media splitter
och även ac3filter.
Är det någon inställning jag har fel?
Redigerat:
Hade det inställt på 5.1 ljud, men när jag ändrade till stereo så funkade perfekt.
Men är det när jag försöker titta på filmen på PS3 så står det att "datan är fel, och information
säger att filmen är på 2048 mb. Vad ska jag göra?
Eller är det bara att man ska ställa om ljudet till stereo?

Vad har jag gjort för fel egentligen?
tack på förhand
gårdemyr

Vad gäller storleken på filmen så har jag exakt samma problem. Försöker föra över en mkv fil som är hela 10 GB stor (HD) men PS3:an säger att den är endast 2048MB stor vilket gör att filmen visar 22 minuter sen stannar den. Någon som har en lösning?

Postad 03 December 2007 - 06:43

sebastianboos
  • sebastianboos
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

sebastianboos

du lyckas alltså inte starta tversitys medieserver? Eller hittar ps3an inte tversity?

ButtBoyBoris

har du prövat att prioritera hastighet framför kvalitet i tversity? Settings-->transcoder.

tjenare, nope har inte fått igång tversity.. kan inte ställa några inställningar eftersom programmet inte kan komma åt servern , då den ej är "online" startar jag tjänsten så bara stänger den sig efter en sekund igen...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.