Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic SA-XR59

57 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic SA-XR15 (Förstärkare) 1 (0) Inga priser
Panasonic SA-XR57 (Förstärkare) 1 (0) Inga priser
Panasonic SA-XR58 (Förstärkare) 1 8.333332 (2) Inga priser
Panasonic SA-XR59 (Förstärkare) 1 9.285714 (6) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 07 August 2008 - 07:44

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Jag är mycket nöjd fortfarande. Denna stannar kvar länge hos mig

MVH Kribban

Postad 07 August 2008 - 09:45

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Jag är mycket nöjd fortfarande. Denna stannar kvar länge hos mig

MVH Kribban

Kanon!

Ser nu på postens hemsida att den kommit till mitt uthämtningsställe. Hoppas bara man får sitt SMS-avi snart så man kan springa och hämta den ;)

Återkommer senare med lite lyssningsintryck och sånt skoj :P

Redigerat av pgg, 07 August 2008 - 09:45.

Postad 07 August 2008 - 13:10

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Ja, tamejtusan! Nu har man kopplat in förstärkaren och lyssnat i nån timme.

Musiklyssning:
Det första som slår mig är hur pass jkla rent och detaljerat den spelar! Och den låter mycket "mjukare" än min HK 670. Upptäckte också nu när jag sänkte volymen, att den tamejtusan spelar lika bra oavsett ljudvolym fast bara lägre! På min HK så förlorar man dynamik och detaljnivå mm när man sänker volymen, det gjorde man inte här inte ;)
Enda negativa jag kan komma på är att diskanten låter lite vassare nu än förut och jag tycker att röster kanske inte har riktigt samma kontur, eller vad man ska säga... Tror det kan vara mjukheten som jag uppleve0r, som smittar av sig... aja.. man kanske måste spela in förstärkaren? sedan är ju inte mina högtalare inspelade än för den delen heller!

edit: Tror mjuk var fel ord, snarare har den ett lugn.. medans HKn låter mer stressande/ansträngt? err.. eller man kanske ska använda ordet öppen? :/ Sedan tror jag även jag tar tillbaka det jag sa om röster.. var främst när jag lyssna på Rihana(stavning?) jag tyckte hennes röst lät klenare och vassare än vad den gör på min HK... Upplever inte samma problem med mansröster... får försöka hitta fler flickor i min musiklåda höhö..

Fast det är klart, allt kan ju vara inbillning, nu är man ju lite uppspelt över att fått en ny förstärkare så då funkar väll inte öronen så bra kanske :D Får väll komma tillbaka och uppdatera lyssningsintrycken efter nån vecka när man vant sig lite :D

Surround:
Får vänta tills jag fått kablar till surroundhögtalarna.. Ska beställa dom nästa vecka :D

Redigerat av pgg, 07 August 2008 - 13:39.

Postad 07 August 2008 - 13:16

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Skoj ;)

Mitt intryck är att den behöver lite inspelning. Tyckte också att den var lite vass i början men inte nu längre, kanske har öronen vant sig :D
Instämmer till fullo när det gäller detaljer och renheten i ljudet

Postad 20 August 2008 - 06:52

Unregistered680
  • Unregistered680
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Är grymt nöjd med denna förstärkare men det är dags för lite bättre ändå! Driver mitt XTZ-paket mycket bra.

Om någon är intresserad här så har jag en XR59 till salu med ett XTZ 80 5.1 med subben W10.16. Komplett med alla kablar golvstativ m.m. Kommer lägga ut annons snart... Vid intresse går det även bra att ringa mig på 0733-422344. Grejerna finns i Göteborg och har 6 månaders garanti kvar!

Postad 20 January 2009 - 18:07

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

• 382 inlägg
  • 0
Jag har ett 7.1 system med försteg (Onkyo 866) och två slutsteg. Ett tvåkanal och ett femkanal. Tyvärr brann mitt femkanalssteg och jag har tittat på något prisvärt slutsteg. Tyvärr finns dock inte så många slutsteg för rimliga pengar. Har följt denna tråd en tid och denna receiver har fångat mitt intresse. Egentligen behöver jag bara ett slutsteg och inte en komplett receiver. Vad jag förstår finns väl inga hinder att använda receivern som ett slutsteg genom att koppla fem kanaler från försteget till receivern och direkt ut till högtalarna.

Ni som har denna receiver kanske har synpunkter på mina teorier.

Postad 07 March 2009 - 23:52

merlin_iv
  • merlin_iv
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har just fått hem en sån här apparat från Tyskland. Jag ville ha en silverfärgad och av någon outgrundlig anledning säljs de bara i svart i Sverige. På grund av hur vardagsrummet ser ut skulle det passa bäst för mia att bara ha 1 ensam surroundhögtalare. Kanske inte helt renlärigt, men praktiskt. Det jag funderar på är om det skulle fungera att koppla denna enda högtalare till både vänster och höger surroundutgång på förstärkaren. Vad tror ni, vågar jag prova, eller riskerar jag att förstärkaren?

Redigerat av merlin_iv, 07 March 2009 - 23:53.

Postad 12 March 2009 - 15:48

2000
  • 2000
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Har just fått hem en sån här apparat från Tyskland. Jag ville ha en silverfärgad och av någon outgrundlig anledning säljs de bara i svart i Sverige. På grund av hur vardagsrummet ser ut skulle det passa bäst för mia att bara ha 1 ensam surroundhögtalare. Kanske inte helt renlärigt, men praktiskt. Det jag funderar på är om det skulle fungera att koppla denna enda högtalare till både vänster och höger surroundutgång på förstärkaren. Vad tror ni, vågar jag prova, eller riskerar jag att förstärkaren?

Jag citerar svenska bruksanvisningen sid 13:

"Om du har en enda bakre surroundhögtalare, anslut den till SURROUND BAK (V) terminalen"

Du ska alltså ansluta till vänster bak (left surround back) så känner den av att du bara har en högtalare bak och skickar båda "baksignalerna" till den.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.