Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Byggbilder 2 av ÖrjanB

93 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 July 2008 - 15:36

doppler
  • doppler
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Prylarna är magnifika!!Precis som er utsikt, j*vlar va vackert. Skulle vara intressant med en lyssningskväll hos er.Det ser fan grymt ut...! Ha det fint!
//J

Postad 12 July 2008 - 21:04

Ztrider
  • Ztrider
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Längtar efter slutresultatet!

Postad 14 July 2008 - 07:50

Unregistereda20f1f07
  • Unregistereda20f1f07
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Bland det grymmaste jag sett här på forumet! Vilka högtalare! Grymma grejor rätt igenom. Ser ut som om slutresultatet kommer bli riktigt bra!

Postad 18 July 2008 - 20:49

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
vart lite kal svetig föst när jag såg att du inte hade någon riktig sub bas till alla de där fina grejorna men när jag blädrade ner så kunde jag pusta ut!! 2 st 15 är bra, jag kör med fyra men det finns 4 ggr mer tryck än vad en normal film kräver.... men det där kommer nog bli jätte bra!

Postad 23 July 2008 - 17:22

madsoulswe
  • madsoulswe
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Extrem hemmabio :)

Postad 27 July 2008 - 23:06

Unregistered109d1791
  • Unregistered109d1791
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Det där såg riktigt mysigt ut tycker jag B)

Fan sånna där soffor/fåtöljer skulle jag också vilja ha hemma men det finns inte plats och skulle nog inte passa in mitt vardagsrum så som den kommer bli under året menmen riktigt sköna såg det ut att vara ^^

Unregistered109d1791
  • Unregistered109d1791
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Fan sånna där soffor/fåtöljer skulle jag också vilja ha hemma men det finns inte plats och skulle nog inte passa in mitt vardagsrum så som den kommer bli under året menmen riktigt sköna såg det ut att vara ^^

Unregistered109d1791
  • Unregistered109d1791
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Postad 31 July 2008 - 08:35

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
omg vilka grejer!..

Postad 31 July 2008 - 08:45

DTSMarco
  • DTSMarco
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ett av forumets tyngsta å grymmaste setup, kommer bli super!

Postad 31 July 2008 - 14:42

Unregistered93d1242d
  • Unregistered93d1242d
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Får gåshud bara av att se de där pjäserna till högtalare!

Postad 01 August 2008 - 21:54

gamut
  • gamut
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
När jag har byggt klart kommer jag och tittar när du bygger klart.. ser bra ut! =)..eh! tack själv för den eleganta film & musik lyssnings stunden..var inte sista gången---I'll be back som nån jädrans skådis sa.. :lol:

Redigerat av gamut, 02 August 2008 - 21:47.

Postad 07 August 2008 - 10:40

2thaMaxX
  • 2thaMaxX
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Säger bara ett ord... WOW!!

Postad 07 August 2008 - 11:40

gr8boy
  • gr8boy
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Alll elektronik måste kosta MULTUM vafan :P
Jag måste vinna på lotto........

Postad 07 August 2008 - 18:07

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Alll elektronik måste kosta MULTUM vafan :D

Jag måste vinna på lotto........

Eller så gör du som jag och sitter klistrad på säljsajter på nätet och väntar på rätt tillfälle på begagnatmarknaden :blush:
Då kan man räkna av minst 50% på grejorna =P Men det blir ändå på tok för dyrt... Tur man inte har några andra intressen :D

Säger bara ett ord... WOW!!

Tack! :D
Kommer nog nyare bilder under nästa helg, håller på att dra lite kabel och göra nya fästen till sl3-panelerna som ska upp på väggarna bak i bion ;)
fortsättning följer....

Redigerat av ÖrjanB, 07 August 2008 - 18:08.

Postad 07 August 2008 - 22:54

hkforever
  • hkforever
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Ojojojoj det är så här man ska ha det,bara att inse att man själv står och stammpar i en ankdamm.

Fantastisk utrustning,bara att gratulera att du förverkligat det som många av oss bara drömmer om.
Ska bli kul och se hur det blir. 10àn har du redan förtjänat men jag klickar i när du är klar.

Postad 08 August 2008 - 13:44

miha04
  • miha04
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
oj , oj ! Vilka läckra prylar ! låter säkert hur bra som helst .

Postad 09 August 2008 - 01:08

RobertS-91
  • RobertS-91
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
*Dreglar...* Vilken upplevelse det lär va och se på film i det rummet. Ska bli kul och se hur det blir sen när SL3:orna är uppe på väggen. Kort sagt ett härligt & snyggt rum ! / Robert

Postad 09 August 2008 - 13:54

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
jösses vilka grejjer. Martin Logan är inga dåliga grejjer :) Ska bli spännande och se när det är klart!

Postad 15 August 2008 - 03:41

rayDreamer
  • rayDreamer
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
jag säger bara MALALÖS Biograf. dubbla DD-15 lär trycka tillbaka dig rejält i stolarna. mäktigt. vem kom på att film är bäst på bio? han måste ha menat hemmabio.

Postad 16 August 2008 - 09:16

Ingemar100
  • Ingemar100
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Fy ******** vilken bio anläggning, så jäkla läckert. Måste låta helt underbart med dessa gryma högtalare och massor av fet bas

Postad 16 August 2008 - 09:17

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
säger som jag sagt innan, så tung rigg måste vara en riktigt häftigt upplevelse att kolla på film hos dig.
men nu till mig fråga. vill verkligen inte låta negativ, men vad är tanken att montera upp panlererna på väggen? menar ju att sl3:orna vill ju mer än gärna ha endel luft bakom sig.
och så funderar jag på varför du inte passar på att slänga in hela högtalaren, för vad är iden att ta bort bas elementet ifrån panelen?

Postad 16 August 2008 - 09:54

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

säger som jag sagt innan, så tung rigg måste vara en riktigt häftigt upplevelse att kolla på film hos dig.
men nu till mig fråga. vill verkligen inte låta negativ, men vad är tanken att montera upp panlererna på väggen? menar ju att sl3:orna vill ju mer än gärna ha endel luft bakom sig.
och så funderar jag på varför du inte passar på att slänga in hela högtalaren, för vad är iden att ta bort bas elementet ifrån panelen?

Ingen fara, bara fråga på =)
Ja, det är en helt otrolig upplevelse, vilken jag njuter av varje gång jag sjunker ner i mittenfåtöljen för att avnjuta en rulle..
Rummet i sig var aldrig konstruerat för att rymma 2 PAR SL3or och 2st DD-15 bak i bion =)
Jag hade först ett par script men var inte riktigt nöjd då den mindre panelen som har en ljusare nyans än sl3panelerna som jag hade som front. Därför blev det införskaffat beganade sl3or så att det är samma panel runt om.
Javisst sl3orna är byggda för att ha minst en halmeter luft bakom sig för att låta optimalt, dock ska dessa nyttjas som surround och enligt mig är det inte riktigt lika noga. Men jag kan lova att det låter riktigt bra ändå =)
Så av utrymmeskäl och sedan utseendemässigt är jag tvungen att bygga om dem lite. En annan sak är att jag har 3 barn hemma i huset som gillar att spinga nått varv i bion och det är inte så jätteskoj när man ser att en Logan är på väg att tippa. =) Bättre att göra så det inte är så himla trångt så att även en vuxen kan komma förbi och sätta sig i den bakre soffan.
Basarna kommer mest troligt att bli inmonterade i väggarna på något vis men inte just nu iaf. Vill testa om man saknar dem först. Jag har såklart monterat upp alla komponenter så det är bara att "koppla på" när jag hittar på att dra fram basarna åxå. Dock blir det en hel del jobb det åxå med kapning i väggar och tillverkande av lådor till basen. Så det sparar jag till sen i så fall.

//edit // vad är iden att ta bort bas elementet ifrån panelen?
bas elementet sitter inte ihop med panelen ///

/ Örjan

Redigerat av ÖrjanB, 16 August 2008 - 10:12.

Postad 18 August 2008 - 11:13

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Riktigt coolt att ha de panelerna där bak. Jag själv kör ju Martin Logan, men har inga elektrostater bak då de kräver sådan plats. Kan tänka mig att luftigheten och djupet i ljudbilden försvinner när de sitter mot väggen, men å andra sidan så behövs inte de egenskaperna på samma sätt bak som fram... Bra gjort iallafall!

Postad 20 August 2008 - 17:20

sledde
  • sledde
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Riktig dröm anläggning. Resten av huset kan vänta, så se till att bli klar med bio rummet och glöm inte att dokumentera varenda detalj.
Om man ser till design så gör ju Martin Logan bland dom snyggaste högtalarna och när man som du hängde upp dom på väggen så blev det ju hur bra som helst.
Tack för bilderna tian kommer på posten /sledde

Postad 21 August 2008 - 16:04

ehyfatboy
  • ehyfatboy
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Det är först nu jag hjar börjat gilla Martin Logan och dom tilltalar mig rejält! det är rätt stor risk att det blir ett par sådana vid nästa högtalarköp. jag är grymt avis på ditt biorum. du har fått till det perfekt! ett sant nöje att beskåda detta underverk!

Postad 21 August 2008 - 19:09

Unregistered39a3ba6e
  • Unregistered39a3ba6e
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Ja, vad fan ska man säga... 10p

Postad 24 August 2008 - 10:01

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Läskigt fina (och dyra) grejer!

Däremot undrar jag om (trodde inte att jag någonsin skulle säga detta) verkligen dina Rotel slutsteg är tillräckligt kraftiga för att driva hela dendär riggen?

Det känns iaf som en snevridning i hur mycket pengar du lagt på högtalare och hur mycket du lagt på slutsteg.

10p!

Mvh
Robban

Postad 24 August 2008 - 12:09

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Läskigt fina (och dyra) grejer!
Däremot undrar jag om (trodde inte att jag någonsin skulle säga detta) verkligen dina Rotel slutsteg är tillräckligt kraftiga för att driva hela dendär riggen?
Det känns iaf som en snevridning i hur mycket pengar du lagt på högtalare och hur mycket du lagt på slutsteg.
10p!
Mvh
Robban

Javisst , det finns det alltid bättre grejor men det tilltalar inte min budget, ligger på den absoluta maxgränsen och egentligen en bit över vad jag har råd med, men vad gör man inte för att förverkliga sin dröm :P
Jag är helnöjd med denna kombination av för- slutsteg för drivning av mina martin logan. Det är med en sjuklig närvaro jag avnjurer filmerna i bion :)
En snedvridning av pengar tycker jag inte att det är då jag inte alls har betalat några vansinnigt stora pengar för de beg sl3 som jag köpt. Låååångt ifrån nypriset kan jag säga =)

Tack för alla 10:or och alla trevliga inlägg och kommentarer!

Postad 24 August 2008 - 23:10

freddy_k
  • freddy_k
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Ojojoj... Vilken uppsättning! Kan tro att du njuter där inne..:)
Det här väcker härliga minnen. Är själv en gammal Martin Logan fanatiker o har haft turen att hunnit med ett
hembiosystem av likvärdig rang av vad du har, o kan inte minnas av att jag någongång haft sån gåshud, som när man kör igång en film o (varning för klassiskt bio ord) o blivit omsluten totalt av filmen o dess handling. (nåja, så länge man inte ser filmen för dess ljudeffekter)

Kan tänka mig att det blev betydligt mer köttigare center me theater?

Det enda jag kan tycka e surt me dessa burkar e att de e så direktstrålande, svårt att vara flera o få samma känsla..

Betyg? 10 såklart....

Keep it up!

Postad 07 September 2008 - 15:50

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Ojojoj... Vilken uppsättning! Kan tro att du njuter där inne..:)
Det här väcker härliga minnen. Är själv en gammal Martin Logan fanatiker o har haft turen att hunnit med ett
hembiosystem av likvärdig rang av vad du har, o kan inte minnas av att jag någongång haft sån gåshud, som när man kör igång en film o (varning för klassiskt bio ord) o blivit omsluten totalt av filmen o dess handling. (nåja, så länge man inte ser filmen för dess ljudeffekter)
Kan tänka mig att det blev betydligt mer köttigare center me theater?
Det enda jag kan tycka e surt me dessa burkar e att de e så direktstrålande, svårt att vara flera o få samma känsla..
Betyg? 10 såklart....
Keep it up!

Man tackar!
Jo, det blev en rejäl skillnad då jag bytte ut cineman mot en theater. Blev precis som jag alltid velat att det skulle låta =) Blev mycket bättre mot sl3:orna i fronten.
Martin är kanska direktstrålande, man får inte alls samma upplevelse när man sitter på någon av sidofåtöljerna. Låter sjukt bra även där men det absoluta optimala får man (jag) uppleva i mittenfåtöljen he he

Postad 20 September 2008 - 18:06

MrTw
  • MrTw
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Mycket fint , sköna prylar oxå.

Postad 02 October 2008 - 07:35

Unregisterede841189f
  • Unregisterede841189f
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Helt sjukt häftig anläggning du har! Har bara en fråga men Logans där bak, ljudet ur paneler är ju dipola, blir det inte konstigt då det bakåtriktade ljudet studsar från väggen och tillbaks?? Ha det bra!!

/xiao

Postad 10 October 2008 - 09:18

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jag kommer att försöka sätta dit någon slags dämpning bakom panelerna, på sidorna har jag satt dit nålfiltsmatta (eftersom det inte direkt rymms något annan slags dämpning utan att börja kapa i väggen igen) så det blir spännande att få höra om det blir någon skillnad. =) På bakväggen kommer jag (tror jag) att sätta upp några sombra A akustikplattor som blev över när jag gjorde taket. Kommer även att kläs med ett tyg då de inte är så vackra längre efter att ha kastats runt i garaget ett par år =)
Men jag är oooootroooligt nöjd med ljudet idag så all förbättring man gör hädanefter ska bli riktigt häftigt att få testa =P

Helt sjukt häftig anläggning du har! Har bara en fråga men Logans där bak, ljudet ur paneler är ju dipola, blir det inte konstigt då det bakåtriktade ljudet studsar från väggen och tillbaks?? Ha det bra!!
/xiao

Postad 30 October 2008 - 08:29

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Ja vad ska man säga du är helt galen ;)
Bra jobbat, Martin Logan är trevliga högtalare, en polare har summit och de låter riktigt bra. Däremot undrar jag om de är bra som bak surround? När jag o roffekungen skulle köpa hans summitar så lyssnade vi även på mindre högtalare i serien och upplevde att de blev känsliga för sweetspot.. Om man tex reste sig upp eller flyttade sig i sidled så dog ljudet fullständigt. Roffekungen skulle egentligen köpa Vantage men dessa föll bort pga detta (summit var betydligt bättre på denna bit) Kanske finns inte detta problemet på den gamla serien?
Hursomhelst galet häftigt rum. Mvh

Postad 30 October 2008 - 09:04

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Du borde fixa en större projje med större bild

Postad 30 October 2008 - 12:30

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Å tack då vet jag, trodde man kunde vrida på en liten ring runt linsen så ändrades storleken på bilden eller alternativt flyttar man prollen längre från från duken. Men jag kanske har fel?
:)

Du borde fixa en större projje med större bild

Tackar! Du verkar inte vara riktigt frisk du heller. ;)
Jo SL3-panelerna har ganska tight sweetspot men inte lika farligt som scriptarna jag hade bak tidigare. Nu använderjag rummet mest till film och då springer jag inte runt i rummet utan ligger mest och jäser i mittenstolen. :D Mindre panel = mindre sweetspot. Sålde scriptarna för att införskaffa 2 par sl3 beggade istället för att få samma sound runt om. Nu börjar jag känna mig riktigt nöjd faktiskt, de liggande panelerna bak blev en riktig höjdare .
Nu har jag satt klart lite dämpning bakom sidopanlerna Håller nu på med de bakre. wub.gif
ha det gott!

Ja vad ska man säga du är helt galen ;)

Bra jobbat, Martin Logan är trevliga högtalare, en polare har summit och de låter riktigt bra. Däremot undrar jag om de är bra som bak surround? När jag o roffekungen skulle köpa hans summitar så lyssnade vi även på mindre högtalare i serien och upplevde att de blev känsliga för sweetspot.. Om man tex reste sig upp eller flyttade sig i sidled så dog ljudet fullständigt. Roffekungen skulle egentligen köpa Vantage men dessa föll bort pga detta (summit var betydligt bättre på denna bit) Kanske finns inte detta problemet på den gamla serien?

Hursomhelst galet häftigt rum. Mvh

Redigerat av ÖrjanB, 30 October 2008 - 12:38.

Postad 30 October 2008 - 12:50

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
hehe nä vem är frisk i denna branschen. Grymt jobbat i alla fall och jag är övertygad om att du har brutalt bra bioljud:)

Postad 31 October 2008 - 16:20

gamut
  • gamut
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Äntligen!! En riktig klassiker..räkna med ett besök inom kort för att njuta av denna kvalitetsfilm..He! He!

Postad 05 November 2008 - 12:23

socal
  • socal
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tack för senast! Var en riktigt grym upplevelse.. och Transformers gör sig bäst i ett riktigt biorum, 10 poäng utan tvekan!

Postad 09 November 2008 - 10:52

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Tack för senast! Var en riktigt grym upplevelse.. och Transformers gör sig bäst i ett riktigt biorum, 10 poäng utan tvekan!

Tackar!
btw håller på att justera in basarna för lite bättre performance, ska dra ner volymen samt få dem att spela tajtare med mera pondus :)

Redigerat av ÖrjanB, 09 November 2008 - 10:52.

Postad 21 November 2008 - 14:32

haersk
  • haersk
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Grymt!

Postad 08 February 2009 - 20:50

Unregistered18f1941b
  • Unregistered18f1941b
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
hej en fråga bara du lägger ner mycke pengar på högtala system men inte på duken själv har jag med gjort en egen målat tycker blev helt udnerbar bild men bara nyfiken när du ändå ska göra nått stort ju =)

Postad 04 March 2009 - 11:47

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

hej en fråga bara du lägger ner mycke pengar på högtala system men inte på duken själv har jag med gjort en egen målat tycker blev helt udnerbar bild men bara nyfiken när du ändå ska göra nått stort ju =)

Då det gäller duken så använder jag Goo Systems färg CRT White och den presterar inte helt galet resultat =)
MYCKET bättre än någon annan färg som de kan bryta fram på den lokala färgbutiken.
Och betydligt billigare än en ramspänd kvalitetsduk. =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.