Denon AVR-3808
(Förstärkare)
|
1
|
(26)
|
Inga priser |
Postad 16 November 2007 - 09:52
Om dealen blir bra vill ju jag oxå vara med.
Postad 16 November 2007 - 09:57
Redigerat av Coca, 16 November 2007 - 09:59.
Postad 16 November 2007 - 21:43
Följer tråden men PMa gärna när det hettar till. Instämmer ang leverans och betalningsvillkor.
Postad 16 November 2007 - 21:46
Och det är en stor förlust för dem isf!
Men du kanske redan har gjort det och fått ett nej.
Postad 16 November 2007 - 21:53
Men om du visar listan för Hifiklubben, så kanske de går med på mindre pris, för det handlar ju nästan om 20 st.
Och det är en stor förlust för dem isf!
Men du kanske redan har gjort det och fått ett nej.
bra idé. inte minst med tanke på garantiärenden. blir grymt mycket smidigare.
--------------------------------------
Edit
någon som jämfört denna med Marantz 8002?
Jag var grymt sugen på att köpa denna Marantzen till ett par monitor audio rs8
för de ska lira bra ihop. men så fick jag upp ögonen för 3808:an. tankar?
ursäkta OTn, kanske hör hemma i den officiella tråden för 3808...
Redigerat av najken, 16 November 2007 - 22:00.
Postad 17 November 2007 - 17:12
Listan:
1: Torim, Göteborg
2: Shuriken
3: Martin
4: Prism
5: Shrimpii
6: J-mannen
7: Blixten_no1
8: Kettricken
9: mattiasan
10: petterost
11: Eclipze_tobbe
12: TVC15
13: Audio Code3??
14: Zusgazah
15: Lobo?
16: Joakim99?
17: Top?
18: Achmed86
19: Funkforce
20: MrBlade
21: Mikber
22: Gokster
23: Coca
24: Najken
Om något inte skulle stämma, eller om man tappat intresset, så uppdatera listan
( De jag lagt till har visat intresse av att delta i gruppköpet. Det ses inte som bindande.)
Redigerat av Shrimpii, 17 November 2007 - 17:13.
Postad 17 November 2007 - 17:17
Vad tror du Torim? är det värt ett till försök?
Postad 17 November 2007 - 17:38
anmäler mig fortfarande som intresserad! =)
Postad 17 November 2007 - 18:14
Man skulle kanske testa igen att skicka ett mail till Sverigechefen på hifiklubben. Nu när det rör sig om så pass många så kanske de kan tänka sig ett lägre pris?
Vad tror du Torim? är det värt ett till försök?
Tror det blir svårt ...
De är ensamma på Svenska marknaden och kan göra som de vill.
Se på den Tyska ... 5000:- billigare visst Tyskarna hara "bara" 19% moms mot vår 25% ....
men de är många återförsäljare ...
Har försökt en runda till med dem ... och de kommer aldrig ner i 12000SEK ens ...
Men visst om man går på Sverige chefen ... så kanske ... det kan gå ... men är mycket tveksam ..
Han kommer nog istället försöka stoppa oss att handla i Tyskland..
Kan ni någonstanns hitta vem som e Hifi klubbens försäljnings ansvarig så skall jag maila honom...
Hälsningar /Torim
Postad 17 November 2007 - 18:16
Är för i övrigt helt ny på forumet, surfade runt efter bra priser på 3808 och hamnade till sist här på forumet
Hör av er om det blir något!
Postad 18 November 2007 - 12:22
Kan inte Netonnet få hem 3808an?
Firren kolla med dem !!
Hälsningar /Torim...
Postad 18 November 2007 - 13:18
Tror att vi alla vill veta det... NU, tack.
Postad 18 November 2007 - 13:30
Kolla första inlägget i detta forum. Där står priserna sedan ett tag tillbaka.
Postad 18 November 2007 - 14:44
Postad 18 November 2007 - 16:57
Postad 19 November 2007 - 14:57
Postad 19 November 2007 - 17:38
Får se om de vill, det verkar som om de säljer andra Denon prytlar.
De skulle återkomma i morgon...
/Torim
Postad 19 November 2007 - 21:36
Mailat Netonnet ...
Får se om de vill, det verkar som om de säljer andra Denon prytlar.
De skulle återkomma i morgon...
/Torim
Netonnet skulle ju vara jäkligt intressant om de nappar, har handlat en del av de tidigare och de är helt ok att ha att göra med.
Postad 19 November 2007 - 22:19
Postad 19 November 2007 - 23:40
Om ni får tag på netonnet till ett bra pris eller Komplett som oxo har Denon (fast äldre modeller, men de kanske kan beställa in) är jag intresserad. Annars får det nog bli en Yamaha RX-V 3800.
Mvh
Funkforce
=)
Postad 20 November 2007 - 18:11
Postad 20 November 2007 - 19:51
Är grymt köpsugen
Redigerat av Prism, 20 November 2007 - 21:30.
Postad 20 November 2007 - 22:28
Jag håller med Funker242 1230euro låter bra, jag tycker att vi kör på det för jag tror inte att vi kommer att få så mycket lägre pris.
Är grymt köpsugen
Samma här, pengarna bränner i fickan. Och så vill jag gärna ha den till jul.
Postad 21 November 2007 - 08:44
Vill att alla skriver upp sig på listan.
Namn
Stad
Silver eller Svart
/Torim
Postad 21 November 2007 - 10:52
Jag skriver iaf in mig på listan som låg på första inlägget.
Så här ser listan ut just nu.
Listan:
1: Torim, Göteborg
5: Shrimpii, Örebro, Svart
6: Kettricken
7: mattiasan
8: petterost
9: Eclipze_tobbe
10: TVC15
11: Audio Code3??
12: Zusgazah
13: Lobo?
14: Top?
15: Achmed86
16: Funkforce
17: Mikber
18: Gokster
19: Coca
20: Najken
Postad 21 November 2007 - 11:33
Jag kan iaf inte redigera första inlägget. Så jag tror inte att alla kan det. Vet inte vilket som är det bästa sättet att lösa det på. PM kanske?
Jag skriver iaf in mig på listan som låg på första inlägget.
Så här ser listan ut just nu.
Listan:
1: Torim, Göteborg, Svart
5: Shrimpii, Örebro, Svart
6: Kettricken
7: mattiasan
8: petterost
9: Eclipze_tobbe
10: TVC15
11: Audio Code3??
12: Zusgazah
13: Lobo?
14: Top?
15: Achmed86
16: Funkforce
17: Mikber
18: Gokster
19: Coca
20: Najken
Postad 21 November 2007 - 15:31
Ställde lite frågor till den tilltänkta leverantören och fick följande svar:
da wir ein ofizieller Denon händler sind haben Sie europaweit garantie nauf die Geräte.
there we a ofizieller Denon dealer have you European-wide warranty nauf the devices.
Lieferung erfolgt mit der DHL als versichertes Paket.
Supply takes place with the DHL as insured package.
Zahlungsweise nur per Vorkasse möglich, eine entsprechende bankverbindung mit IBAN und BIC könnne wir Ihnen gerne nennen.
Manner of payment only by Vorkasse possible, an appropriate bank account with IBAN and BIC könnne we you gladly call.
Översatt med Systran !! till Engelska ... inte så bra..
Någon som kan Tyska bättre ???
/Torim
Postad 21 November 2007 - 15:32
Lite nyfiken på responsen från netonnet? Inget nytt?
Nej du varken från NetonNet eller Komplett ....
/Torim
Postad 21 November 2007 - 16:23
da wir ein ofizieller Denon händler sind haben Sie europaweit garantie nauf die Geräte.
Eftersom vi är en officiell Denon-återförsäljare har du garanti (gäller garantin) över hela Europa på produkten.
Leverans sker med DHL som ett försäkrat? paket.
Zahlungsweise nur per Vorkasse möglich, eine entsprechende bankverbindung mit IBAN und BIC könnne wir Ihnen gerne nennen.
Förskottsbetalning är endast möjligt, vi uppger gärna ett korrekt bankkonto med IBAN och BIC till er.
Jag är för övrigt troligen också intresserad av ett köp. Måste bara tänka över det lite och se vad som gäller osv. När är det tänkt att köpet ska genomföras?
Postad 21 November 2007 - 17:14
Inte för att jag är duktig på tyska, men jag gör ett försök
![]()
Eftersom vi är en officiell Denon-återförsäljare har du garanti (gäller garantin) över hela Europa på produkten.
Leverans sker med DHL som ett försäkrat? paket.
Förskottsbetalning är endast möjligt, vi uppger gärna ett korrekt bankkonto med IBAN och BIC till er.
Jag är för övrigt troligen också intresserad av ett köp. Måste bara tänka över det lite och se vad som gäller osv. När är det tänkt att köpet ska genomföras?
Så går enheten sönder kan jag lämna in den hos officiell Denon -återförsäljare, tex. HIFIklubben .....
Postad 21 November 2007 - 18:59
Jo, jag vet att det är bindande.
Postad 21 November 2007 - 20:05
Har mailat min Tyska återförsäljare, för att ni skall få ett ännu bättre pris...
Det skulle innebära 11.709 kr, och som sagt denna återförsäljare har jag handlat av, och har bara gott att säga om dem, snabba svar och trevligt bemötande.
De är www.hifisound.de
Ägaren heter Raimund Saerbeck det är han som jag har mailat med.
Jag har inget intresse i denna affär men vill gärna hjälpa till, då jag själv kollade runt en hel massa innan jag köpte min 3803. Ibland är det bra att köpa på ett ställe där någon har handlat förrut, så varje lite slant är inte allt om det knassar sig...
Här nedan är mailat från Raimund
thanks for your info, but we haven't made this offer! Our offer is 1599,- EUR minus 17 %
discount = 1327,17 EUR. When I recalculate we could offer our max. conditions as follows:
20 % discount = 1279,- EUR minus <2 % discount for payment in advance = 1255,00 EUR.
We would offer the DENON AVR 3808 for quantity min. 15 pieces for the price of 1255,00 EUR
free transport to SWEDEN on payment in advance by bank transfer.
Would you please inform your interested party and let them know that the price is not all
in this business, because you must pay a lot of money in front off - but you don't know what
dealer it is! We are now 25 years in specially hifi business and as you know we make our
business really fair and fast!
Postad 21 November 2007 - 20:16
Men 5000 kr är rätt bra förtjänst, för det är ju inte ofta som något är trasigt.
Lycka till, nu har jag gjort vad jag kan. Nu får ni välja ut en åf som ni tycker verkar bra.
Postad 21 November 2007 - 20:50
Hej Torim!!
Har mailat min Tyska återförsäljare, för att ni skall få ett ännu bättre pris...
Det skulle innebära 11.709 kr, och som sagt denna återförsäljare har jag handlat av, och har bara gott att säga om dem, snabba svar och trevligt bemötande.
De är www.hifisound.de
Ägaren heter Raimund Saerbeck det är han som jag har mailat med.
Jag har inget intresse i denna affär men vill gärna hjälpa till, då jag själv kollade runt en hel massa innan jag köpte min 3803. Ibland är det bra att köpa på ett ställe där någon har handlat förrut, så varje lite slant är inte allt om det knassar sig...
Här nedan är mailat från Raimund
thanks for your info, but we haven't made this offer! Our offer is 1599,- EUR minus 17 %
discount = 1327,17 EUR. When I recalculate we could offer our max. conditions as follows:
20 % discount = 1279,- EUR minus <2 % discount for payment in advance = 1255,00 EUR.
We would offer the DENON AVR 3808 for quantity min. 15 pieces for the price of 1255,00 EUR
free transport to SWEDEN on payment in advance by bank transfer.
Would you please inform your interested party and let them know that the price is not all
in this business, because you must pay a lot of money in front off - but you don't know what
dealer it is! We are now 25 years in specially hifi business and as you know we make our
business really fair and fast!
Hej jdahlin,
Mailde dem efter ditt förra inlägg, men de svarade mig aldrig..
Vad säger ni andra ... 1255Euro inkl. Tysk moms och frakt ....
/Torim
Postad 21 November 2007 - 21:58
Borde inte vara svårare med garantifrågor bara för att det är ett tyskt företag.
Blir väl lite mera fraktkostnader förståss om man måste sända tillbaka.
Postad 21 November 2007 - 22:08
Philips t.ex har global garanti, medan Samsung inte har. Frågan är egentligen enkel, erbjuder Denon endast nationell garanti eller är det internationell (global, europa)?
Min uppfattning är att alla ska betala in till ett och samma ställe för att köpet ska gå genom? Det skulle kännas bättre än att en forummedlem här får allt och betalar in....
Men 1255 euro är ju jäkligt bra pris iaf.
Postad 21 November 2007 - 22:11
Postad 21 November 2007 - 22:17
Men garantin går väl på själva Denon, butikerna är ju bara återförsäljare...
Philips t.ex har global garanti, medan Samsung inte har. Frågan är egentligen enkel, erbjuder Denon endast nationell garanti eller är det internationell (global, europa)?
Min uppfattning är att alla ska betala in till ett och samma ställe för att köpet ska gå genom? Det skulle kännas bättre än att en forummedlem här får allt och betalar in....
Men 1255 euro är ju jäkligt bra pris iaf.
Håller med dig, jag vill inte samla in pengarna .... Glöm det..
Kommer att skicka ett PM till er inom kort, ber er skriva namn adress, färg mm, detta blir leveransadresserna samt en beställning till den tilltänkta leverantören. Där efter får leverantören skicka en orderbekräftelse, vilken jag administrerar ut till er, med leverantörens konto nummer, var och en får sätta in pengar på leverantörens konto.
Därefter sker leverans.
Låter bra för mig ....
Vi skall bara bestämma oss för en leverantör .... 1230 eller 1255 Euro..
/Torim
Postad 21 November 2007 - 22:21
Kanske bäst att du offentligör vem det är?
Redigerat av Kettricken, 21 November 2007 - 22:22.
Postad 21 November 2007 - 22:22
har gjort en egen lista på alla er som e intresserade ....
Puh det blev 29 st ....
jdahlin, kan du PMa mig kontakten du haft samt kolla pris på 25 st enheter ...
/Torim ..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Trasig kanal på denon avr-3808
131 filmer
34 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?